abonnement Unibet Coolblue
pi_176954567
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 19:12:52 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176954659
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:09 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Hoezo?
Genoeg mensen die het wel voor willen/kunnen betalen.
Ik vind het decadent eerlijk gezegd :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176954678
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het decadent eerlijk gezegd :@
Niets mis mee.
pi_176955074
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het decadent eerlijk gezegd :@
Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:

1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.

Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
speak only if it improves the silence.
  zondag 4 februari 2018 @ 19:47:45 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_176955558
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het decadent eerlijk gezegd :@
Je verdient zeker modaal?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_176955606
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:

1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.

Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
En met La Premiere is de first-class nog een heel stuk beter dan in BA F.
:)
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 19:53:26 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176955678
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:

1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.

Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Sowieso moet iedereen doen wat ie zelf wil :) maar ik persoonlijk zou dan eerder er gave dingen mee doen in Amerika zelf.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176955939
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:

1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.

Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Zeker doen dan.
pi_176955992
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

En met La Premiere is de first-class nog een heel stuk beter dan in BA F.
:)
Heeft de AF 380 wel de nieuwste first class? Volgens mij hebben ze alleen op hun 777's de allernieuwste stoelen toch? Dacht dat ze vanwege kosten juist de A380's nog niet hadden geupgrade...
Jack does it in real time...
  zondag 4 februari 2018 @ 21:10:52 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_176957701
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:
Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
Maar wacht even hoor, heb je het nu over business class of first class?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_176957820
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:

1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.

Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Eigenlijk dan met emirates vliegen 😁. A380 met bar en douche in first. vlieg er meestal mee en blijft de fijnste in first. Kan ook vanaf Brussel met de nieuwe 777 dan heb je de allernieuwste suite. Emirates niet zo duur ook. Meestal tussen 5-6.

Maar wel takke-end om via Dubai 😁
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_176957847
Ik wou voor de lol uitpluizen hoeveel zo'n grapje kost en dat valt reuze mee. Het is gewoon 2x Economy. Ik heb het niet zo nodig (ben klein en heb betere dingen te doen met mn geld), maar ik kan me goed voorstellen dat iemand dat graag wil.

quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:

1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.

Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
BA269 van LHR naar LAX is trouwens ook een A380...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 4 februari 2018 @ 21:37:26 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176958290
Bij BA moet je niet voor business class betalen. De topcabines zijn echte flopcabines.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176958746
Als ik de blogs zie van mensen die la première vliegen :9

Stukken beter dan ba first inderdaad.
pi_176958914
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Stel je voor je bent 85, je hebt meer dan een ton op je rekening, je bent nog fit(fietst en tennist nog elke week, je bent je er van bewust dat je niet het eeuwige leven hebt en je hebt 3 wensen:

1. De kinderen in amerika bezoeken.
2. Nog een keer b-class vliegen(1 keer een upgrade gekregen en daar heeft hij het nu nog over)
3. Hij heeft me verteld dat hij nog wel eens in een a380 wilde vliegen.

Met mijn B.A schema kon ik de eerste twee wensen in vervulling laten gaan en met het A.F schema wat ik kreeg doorgestuurd gaan zelfs alle drie de wensen in vervulling, wat is er nu mooier? Het geld kan niet mee de kist in.
Als ik dit zo lees snap ik niet waarom de beste man niet gewoon meerdere keren per jaar naar de VS vliegt in A380 business class om zijn kinderen op te zoeken. Het is niet dat het een onhaalbaar ding is, zoals het dat voor andere ouderen wel kan zijn. ;)
pi_176960246
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:10 schreef static het volgende:

[..]

Maar wacht even hoor, heb je het nu over business class of first class?
Zijn wens was oorspronkelijk business class, maar het kan altijd beter toch?
speak only if it improves the silence.
pi_176960259
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Eigenlijk dan met emirates vliegen 😁. A380 met bar en douche in first. vlieg er meestal mee en blijft de fijnste in first. Kan ook vanaf Brussel met de nieuwe 777 dan heb je de allernieuwste suite. Emirates niet zo duur ook. Meestal tussen 5-6.

Maar wel takke-end om via Dubai 😁
Emirates vliegt niet op lax toch?
speak only if it improves the silence.
pi_176963101
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 23:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Emirates vliegt niet op lax toch?
Emirates vliegt dagelijks op LAX. Je kan alleen geen retourtje Amsterdam-Los Angeles boeken omdat te veel om is. Je kunt wel op de emirates site multiple destinations kiezen en dan Ams-DXB en DXB-LAX
pi_176971677
Ok, een vraagje. Ik wil volgende week naar Tanger, Marokko vliegen. Nu zie ik voor 12 februari, Royal Air Maroc, staan: nog drie plekken. Is dit echt zo? Hoeveel tijd heb ik nog om te boeken?
pi_176971715
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ok, een vraagje. Ik wil volgende week naar Tanger, Marokko vliegen. Nu zie ik voor 12 februari, Royal Air Maroc, staan: nog drie plekken. Is dit echt zo? Hoeveel tijd heb ik nog om te boeken?
Zal zelf dan wel vandaag bestellen eigenlijk :@
pi_176971727
quote:
4s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:12 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zal zelf dan wel vandaag bestellen eigenlijk :@
Echt? Moet eerst bespreken met man dus vandaar dat ik vandaag nog even niet kan boeken. Kan op zijn vroegst morgen boeken, maar ben bang dat de drie stoelen dan weg zijn.
  maandag 5 februari 2018 @ 15:14:33 #22
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_176971757
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Echt? Moet eerst bespreken met man dus vandaar dat ik vandaag nog even niet kan boeken. Kan op zijn vroegst morgen boeken, maar ben bang dat de drie stoelen dan weg zijn.
Ik ga maandag lekker naar Tanger. Bedankt voor de goedkope tickets ^O^
UI Made bij VanilleKwark.
pi_176971774
Is het 3 stoelen voor het huidige tarief of 3 totaal (als het er überhaupt nog maar 3 zijn dan al je waarschijnlijk nu al de hoofdprijs betalen)?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_176971776
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:14 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik ga maandag lekker naar Tanger. Bedankt voor de goedkope tickets ^O^
Succes in Tanger.
pi_176971788
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is het 3 stoelen voor het huidige tarief of 3 totaal (als het er überhaupt nog maar 3 zijn dan al je waarschijnlijk nu al de hoofdprijs betalen)?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176971996
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eco nog plekken zat, scheelt je paar tientjes dan.
pi_176972069
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drie stoelen voor dat tarief dus. Voor Eco Flex en Serenity geldt die restrictie niet; daar zijn dus nog 9+ (kan dus ook bv 60 zijn) stoelen beschikbaar.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 5 februari 2018 @ 15:28:23 #28
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_176972115
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Echt? Moet eerst bespreken met man dus vandaar dat ik vandaag nog even niet kan boeken. Kan op zijn vroegst morgen boeken, maar ben bang dat de drie stoelen dan weg zijn.
Geen idee welke maatschappij, maar bij de KLM kun je een optie nemen met daarbij 24 uur bedenktijd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 5 februari 2018 @ 15:28:59 #29
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_176972128
quote:
4s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

Eco nog plekken zat, scheelt je paar tientjes dan.
In eco heb je ook nog diverse klasses, meeste mensen vergissen zich daarin.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_176972260
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:28 schreef static het volgende:

[..]

Geen idee welke maatschappij, maar bij de KLM kun je een optie nemen met daarbij 24 uur bedenktijd.
Royal Air Maroc zei ze al en staat ook in de foto.
Geen idee of die ook aan zo'n optie doen trouwens.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176974167
Thanks heren! Ik ga morgen boeken en ben wel benieuwd hoeveel plekken er dan nog zijn. Ik vraag me trouwens af of dat van die drie plekken echt waar is?
pi_176974304
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
Thanks heren! Ik ga morgen boeken en ben wel benieuwd hoeveel plekken er dan nog zijn. Ik vraag me trouwens af of dat van die drie plekken echt waar is?
Nu net gecheckt:

Dat is als ik 1 passagier invoer. Bij 5 passagiers krijg ik alleen vanaf Eco Flex te zien.
Dus die "3 stoelen voor deze prijs" was idd waar.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176974323
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nu net gecheckt:
[ afbeelding ]
Dat is als ik 1 passagier invoer. Bij 5 passagiers krijg ik alleen vanaf Eco Flex te zien.
Dus die "3 stoelen voor deze prijs" was idd waar.
He, is er nu nog maar 1 stoel over?

EDIT: ik zie het. Zo snel! Hoop dat de ene stoel nog blijft tot morgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2018 16:55:18 ]
pi_176974347
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

He, is er nu nog maar 1 stoel over?
1 stoel voor de Essential-prijsklasse, 1 stoel voor de Classic-prijsklasse en een stel meer voor Eco Flex en Serenity idd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176974360
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

1 stoel voor de Essential-prijsklasse, 1 stoel voor de Classic-prijsklasse en een stel meer voor Eco Flex en Serenity idd.
Jeetje, dat gaat hard voor februari. ^O^
pi_176974404
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
EDIT: ik zie het. Zo snel! Hoop dat de ene stoel nog blijft tot morgen.
Ach, die ¤30 extra voor Eco Flex is nou ook weer geen rib uit je lijf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176974454
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ach, die ¤30 extra voor Eco Flex is nou ook weer geen rib uit je lijf.
Klopt, maar gun ze eigenlijk geen extra. Het is een ($@!@#$%^&*&^%$- vliegmaatschappij. En nee, heb geen ander keus qua vliegen.
pi_176974505
Ik hoop niet je altijd zo paniekerig reageert op dit soort doorzichtige verkooptrucs. Anders zullen sommige websites een goede klant aan je hebben.

En ja, heel letterlijk zal het waarschijnlijk nog wel kloppen ook. Maar meestal houdt dit dus in dat het om stoelen van een bepaalde prijsklasse gaat die vol zit. Dat soort lokkertjes zijn zo'n beetje standaard als je naar vluchten of hotelovernachtingen zoekt.
pi_176974535
Als die vlucht echt zo vol zit als ze hier voor doen komen, heb je grote kans dat die al overboekt is trouwens. Kun je alsnog van die vlucht gekickt worden.
pi_176974555
quote:
2s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:05 schreef heite het volgende:
Als die vlucht echt zo vol zit als ze hier voor doen komen, heb je grote kans dat die al overboekt is trouwens. Kun je alsnog van die vlucht gekickt worden.
Nooit gebeurd, zelfs niet in de zomer ( en geloof mij dan zitten de vluchten naar Tanger echt vol en betaal je 400 euro voor een enkeltje), dus daar maak ik me geen zorgen om.

Morgenochtend maar boeken. :)
pi_176974557
quote:
2s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:05 schreef heite het volgende:
Als die vlucht echt zo vol zit als ze hier voor doen komen, heb je grote kans dat die al overboekt is trouwens. Kun je alsnog van die vlucht gekickt worden.
Die vlucht is helemaal niet vol. Er zijn nog genoeg stoelen in Eco Flex.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176974578
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nooit gebeurd, zelfs niet in de zomer ( en geloof mij dan zitten de vluchten naar Tanger echt vol en betaal je 400 euro voor een enkeltje), dus daar maak ik me geen zorgen om.

Morgenochtend maar boeken. :)
Eens moet de eerste keer zijn.
  maandag 5 februari 2018 @ 17:55:41 #43
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_176975502
quote:
2s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:05 schreef heite het volgende:
Als die vlucht echt zo vol zit als ze hier voor doen komen, heb je grote kans dat die al overboekt is trouwens. Kun je alsnog van die vlucht gekickt worden.
Zo ongeveer alle vluchten zijn overboekt met een ratio van - als ik het me goed herinner - 12% of 20%.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_176978444
quote:
16s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:07 schreef heite het volgende:

[..]

Eens moet de eerste keer zijn.
Hahaha, nou ja zeg, mag hopen dat je me zoiets niet gunt! :D
pi_176978453
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die vlucht is helemaal niet vol. Er zijn nog genoeg stoelen in Eco Flex.
Morgen boeken. :B
pi_176978714
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, nou ja zeg, mag hopen dat je me zoiets niet gunt! :D
Nee hoor, ik zou mijn posts hierboven niet al te serieus nemen. ;)

Behalve die waar in staat dat je jezelf niet gek moet laten maken door dit soort verkooptrucjes.
pi_176978727
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:27 schreef heite het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zou mijn posts hierboven niet al te serieus nemen. ;)

Behalve die waar in staat dat je jezelf niet gek moet laten maken door dit soort verkooptrucjes.
Ja, ben idd wel makkelijk gek te maken. Dat heb je ook goed opgemerkt.
pi_176993806
Toen ik vanochtend wou boeken waren ineens alle soorten klassen nog beschikbaar. Niks nog maar drie stoelen over. Raar, maar gunstig voor mij.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:49:53 #49
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177001887
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
Toen ik vanochtend wou boeken waren ineens alle soorten klassen nog beschikbaar. Niks nog maar drie stoelen over. Raar, maar gunstig voor mij.
Daar is niks raars aan.

Wat er gebeurd is dat mensen bijvoorbeeld zoeken op een bepaalde vlucht en dan doorgaan met het boekingsproces tot aan het betalen.
Op dat moment haakt men af, maar dat betekent niet dat de stoelen direct weer voor anderen beschikbaar zijn, er gaat een bepaalde tijd overheen dat de stoelen weer beschikbaar komen.

Daarnaast doet elke maatschappij aan Yield Management, dus elke stoel tegen de beste prijs verkopen, men heeft gegevens over boekingen uit het verleden en als deze volgens planning verlopen worden tickets uitgegeven en worden bepaalde boekingsklassen en tarieven daardoor niet meer beschikbaar, maar zodra de verkopen volgens verwachting achterblijven zal men de stoelen weer goedkoper beschikbaar willen maken om het toestel toch weer vol te krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177009613
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:03 schreef heite het volgende:

En ja, heel letterlijk zal het waarschijnlijk nog wel kloppen ook. Maar meestal houdt dit dus in dat het om stoelen van een bepaalde prijsklasse gaat die vol zit. Dat soort lokkertjes zijn zo'n beetje standaard als je naar vluchten of hotelovernachtingen zoekt.
Ik krijg het idee dat het bij vliegtuigmaatschappijen wel aardig klopt met het aantal stoelen.
Als je voor hotels boekt dan staat er altijd bij het type wat je graag boekt ''oh nog maar 2 plekken en het gaat snel dus boek nu!''. Open je de pagina kijken er ook 7 mensen naar ongeveer.
Kijk je een week later staat het er nog gewoon op.

Maar bij vliegtuigmaatschappijen is dat vaak wel anders.
Echter langer wachten gaat alleen maar meer kosten op korte termijn.

quote:
16s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:07 schreef heite het volgende:

Eens moet de eerste keer zijn.
Ik heb mij niet zo verdiept in gevalletjes van overboekingen hoor, maar ik heb vaak zat in een bomvol vliegtuig gezeten (maandag nog) en nog nooit problemen daar gezien.
Ik krijg het idee dat dat vanuit Europa allemaal wat strikter is.

[ Bericht 23% gewijzigd door bianconeri op 07-02-2018 11:11:19 ]
pi_177010906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:56 schreef bianconeri het volgende:
Als je voor hotels boekt dan staat er altijd bij het type wat je graag boekt ''oh nog maar 2 plekken en het gaat snel dus boek nu!''. Open je de pagina kijken er ook 7 mensen naar ongeveer.
Kijk je een week later staat het er nog gewoon op.
Beetje offtopic, sorry :@

Hotels op sites als booking.com zetten zelf hun kamers op die sites, en dus ook het aantal kamers. Ze hebben vaak een contract met de site dat ze minimaal een x aantal op de site moeten plaatsen. Maar dat is een minimum en meestal hebben ze meer kamers. Dus dat "er zijn nog maar 2 kamers beschikbaar" klopt, met die kanttekening dat het hotel nog maar 2 beschikbare kamers op de site heeft staan. Ze kunnen op elk moment het aantal kamers op de site "bijvullen". "Er zijn nog maar 2 kamers beschikbaar" wil dus nog niet zeggen dat het hotel nog maar 2 kamers leeg heeft. Dat kán wel, trouwens. Het is mogelijk dat die 2 kamers daadwerkelijk de laatste 2 beschikbare van het hotel zijn en dat als je niet boekt, je achter het net vist.

Verder, die "er kijken 7 mensen" betekent dat er 7 mensen kijken naar het totale aanbod van dat hotel. Dus voor alle data, niet alleen voor de datum waarvoor jij kijkt.
Verneukeratief, en uiteraard willen ze daarmee bereiken dat je boekt, maar als je weet wat erachter schuil gaat, dan wordt het allemaal wat relaxter :)

Edit: en er kunnen natuurlijk ook mensen annuleren, waarna het hotel de kamers weer op die boekingssites beschikbaar maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door spijkerbroek op 07-02-2018 12:07:53 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177011189
Die sites proberen de illusie te wekken dat het product dat ze verkopen schaars is, berust maar zelden op waarheid en is een standaard verkooptruc. In de meeste gevallen kun je dat prima negeren. Jezelf niet gek laten maken dus, en anders is er bijna altijd wel een alternatief te vinden.
pi_177012050
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ik heb mij niet zo verdiept in gevalletjes van overboekingen hoor, maar ik heb vaak zat in een bomvol vliegtuig gezeten (maandag nog) en nog nooit problemen daar gezien.
Ik krijg het idee dat dat vanuit Europa allemaal wat strikter is.
Ik heb het een paar keer gezien, maar nooit zelf meegemaakt. Ik denk dat men in Europa vaker werkt met een omgekeerde veiling totdat iemand vrijwilling naar voren stapt. Meestal gebeurt dat al bij een paar hoderd euro en een hotelovernachting.
Het kan zijn dat er hier minder overboekt wordt door de hogere schadevergoedingen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177015550
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet. ^O^
pi_177015631
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet. ^O^
Iedere maatschappij overboekt.
pi_177015723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:28 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Iedere maatschappij overboekt.
Dit. Is gewoon een standaard onderdeel van het verdienmodel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 februari 2018 @ 16:48:03 #57
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177016019
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:55 schreef static het volgende:

[..]

Zo ongeveer alle vluchten zijn overboekt met een ratio van - als ik het me goed herinner - 12% of 20%.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_177016130
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet. :P

Legacy- en networkcarriers wel, maar niet met 15-20%, zeker niet in Europa. Dat is overigens heel marktspecifiek en geen vast getal. Noshows en cancellations komen in Nederland amper voor bijv., terwijl je in Afrika wel ri. die 15% kan. Noshows worden op leg niveau voorspeld en cancellations op OD-flows, al wisselt dat ook met de RM-methode die een airline toepast.

Overigens is het aantal stoelen weldegelijk een getal dat klopt op de sites, het is echter het aantal stoelen voor dat product. Revenue management 'beschermt' altijd een aantal stoelen voor latere verkoop, dus als de stoelen 'op' zijn kan je in de regel bijv. nog wel een duurder flexproduct kopen (simpelweg marktsegmentatie).

'Je niet gek laten maken' is overigens een non-advies wat eerder gegeven werd: een beetje airline gooit hoe dan ook goedkope producten dicht vlakbij vertrek (ook met voldoende capaciteit over), omdat last minute boekingen op die manier meer geld binnen brengen.

[ Bericht 11% gewijzigd door DeeBee op 07-02-2018 16:58:41 ]
Jack does it in real time...
pi_177016261
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet. :P


Wel bijzonder dat JetBlue relatief het meeste aantal IDB heeft van de VS :+
pi_177017032
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet. :P

Legacy- en networkcarriers wel, maar niet met 15-20%, zeker niet in Europa. Dat is overigens heel marktspecifiek en geen vast getal. Noshows en cancellations komen in Nederland amper voor bijv., terwijl je in Afrika wel ri. die 15% kan. Noshows worden op leg niveau voorspeld en cancellations op OD-flows, al wisselt dat ook met de RM-methode die een airline toepast.

Overigens is het aantal stoelen weldegelijk een getal dat klopt op de sites, het is echter het aantal stoelen voor dat product. Revenue management 'beschermt' altijd een aantal stoelen voor latere verkoop, dus als de stoelen 'op' zijn kan je in de regel bijv. nog wel een duurder flexproduct kopen (simpelweg marktsegmentatie).

'Je niet gek laten maken' is overigens een non-advies wat eerder gegeven werd: een beetje airline gooit hoe dan ook goedkope producten dicht vlakbij vertrek (ook met voldoende capaciteit over), omdat last minute boekingen op die manier meer geld binnen brengen.
Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
pi_177017412
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:00 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wel bijzonder dat JetBlue relatief het meeste aantal IDB heeft van de VS :+
Ja, vanwege equipment changes, niet overboeken (dat doen ze niet). Als je een A321 downsized naar een 320 gaat het hard met je IDB's.

quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
Gezien je ticketprijs natuurlijk irrelevant in deze context. LCC's doen geen RM / optimalisatie, hoogstens wat seasonal pricing ofzo en verder vooral first come first serve met af en toe wat loadfactor thresholds.

Legacy airlines die RM doen gebruiken in de regel advanced purchase restrictions in de fare rules die er voor zorgen dat bijv. promos niet kunnen worden gekocht de laatste 3 weken voor vertrek...
Jack does it in real time...
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 18:21:00 #62
45833 crew  Fogel
pi_177017569
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet. ^O^
Dat wil waarschijnlijk voornamelijk zeggen dat ze het percentage van overboekingen goed kunnen inschatten. Dan heeft niemand er last van en de maatschappij verdient meer geld.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 7 februari 2018 @ 18:40:54 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177017935
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
Ryanair zijn echte idioten!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 7 februari 2018 @ 18:51:35 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177018161
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat wil waarschijnlijk voornamelijk zeggen dat ze het percentage van overboekingen goed kunnen inschatten. Dan heeft niemand er last van en de maatschappij verdient meer geld.
De vraag is of een gewone passagier wel doorheeft of een vlucht is overboekt. Want zelf kan deze wel aan boord gaan, vooral als men online in heeft gechecked, maar de passagier zonder toegewezen stoel krijgt pas op het laatste moment een stoel toegewezen, en als deze er niet zijn kan men niet aan boord, die passagier kan wel stennis lopen schoppen maar aangezien dat gebeurd als de andere passagiers aan boord zijn krijgen de overige passagiers daar weinig van mee.

Dat is ook de tactiek, je gaat niet direct zeggen dat iemand met zekerheid niet mee kan, als je dat al weet dan doe je dat bij de incheckbalie zodat die persoon helemaal niet bij de gate komt.
Of men vraagt om vrijwilligers kan ik tegenwoordig slecht bepalen, ik kom relatief laat bij de gate aan, en de kans dat een luchtvaartmaatschappij de statushouders niet aan boord laat bij normale operatie is gering, men geeft wel vaak een upgrade, 2017 was daarin een goed jaar voor mij en dit jaar staat de teller al op 2 en daar zal het niet bij blijven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177019164
quote:
99s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:40 schreef XL het volgende:

Ryanair zijn echte idioten!
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.

Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
pi_177019358
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef bianconeri het volgende:
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.

Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 februari 2018 @ 19:35:20 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177019457
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.

Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
Ieder zijn ding, mijn punt hier ging vooral om lage tickets op korte termijn. Hier verdienen ze nu 9 euro en misschien nog 30 voor de terugvlucht en ze hebben weliswaar yreal als klant die voor 200 niet was gegaan. Echter betaalt de klant die ook 200 had gegeven ook slechts 40...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_177022406
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)
pi_177022492
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)

Wat een onzin...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_177022716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:

Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Exact, ze leveren gewoon een prima vlucht af, zelfde vliegtuig en een goede service.
Je kunt alles wel met ze regelen, verwacht gewoon niet echt extra's.
Ik vind ze niets minder dan een KLM of een andere grote maatschappij, misschien die juist minder op zulke kleinere vluchten vanwege al die hoge kosten.

quote:
99s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:35 schreef XL het volgende:

Ieder zijn ding, mijn punt hier ging vooral om lage tickets op korte termijn. Hier verdienen ze nu 9 euro en misschien nog 30 voor de terugvlucht en ze hebben weliswaar yreal als klant die voor 200 niet was gegaan. Echter betaalt de klant die ook 200 had gegeven ook slechts 40...
Als jij liever 100 euro betaalt om dat broodje en drankje te krijgen bij KLM dan succes.
Vliegtuig is exact hetzelfde en de service verder ook.
Dan betaal ik echt liever dat spotgoedkope vliegprijsje dan die hoge prijzen bij andere maatschappijen, bij KLM krijg je voor die 100 euro ten minste nog een broodje en drankje. Bij de meeste niet eens.
Dan koop ik mij voor die 100 euro wel een broodje ergens hoor.

Langere afstanden is een ander verhaal, maar dat doet Ryanair ook niet.

Dat heet nou economie he...
Je kunt beter een stoel wel vullen voor 40 euro dan leeg hebben voor de verkoopprijs van 200.
Genoeg mensen die afhaken voor die hogere prijzen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 21:08:51 #71
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177022730
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)

Meestal ben je voor een paar euro in het centrum alleen duurt het wat langer, zo'n centraal vliegveld ligt meestal ook niet op loopafstand van het centrum en je hotel, dus dan ben je dat geld ook kwijt.
Don't let my username fool you...
pi_177022791
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)

Momenteel zit ik in Barcelona waar zoiets wel van toepassing is.
Ze vliegen alleen van Eindhoven naar Barcelona Girona.
Zelf vlieg ik liever van Schiphol naar Barcelona El Prat (int airport) wat dichtste bij ligt.
De rare vliegtijden van Ryanair Eindhoven-Girona zijn voor mij niet te doen, maar die reis van Girona naar Barcelona zelf is best lang maar die verschillen in vliegprijzen haal je er met gemak uit hoor voor dat openbaar vervoer.
En genoeg plekken dat ze wel redelijk centraal vliegen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 23:16:34 #73
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177026215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten. Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt? Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.

Ik heb overigens vorige week volgens mij wel zo ongeveer de langste Ryanair vlucht gemaakt die momenteel mogelijk is. Van Eilat (Ovda, ligt ook een uurtje rijden buiten Eilat) in Israel naar Weeze van 5 uur en 10 minuten (vanwege tegenwind), maar ook dat is prima. Ja, je wil op zo'n vlucht eens wat drinken, dat koop je dan maar tegen een veel te hoge prijs, maar het is nu ook weer niet zo dat dat 100 euro kost. Over een paar maanden ga ik met vrienden een weekendje naar Sofia. Voor 90 euro in totaal ben ik daar voor Ryanair vlucht + AirBnB overnachting. Ik ga dan niet zeuren dat ik geen "gratis" flesje water krijg.
Don't let my username fool you...
pi_177026263
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten. Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt? Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.

Ik heb overigens vorige week volgens mij wel zo ongeveer de langste Ryanair vlucht gemaakt die momenteel mogelijk is. Van Eilat (Ovda, ligt ook een uurtje rijden buiten Eilat) in Israel naar Weeze van 5 uur en 10 minuten (vanwege tegenwind), maar ook dat is prima. Ja, je wil op zo'n vlucht eens wat drinken, dat koop je dan maar tegen een veel te hoge prijs, maar het is nu ook weer niet zo dat dat 100 euro kost. Over een paar maanden ga ik met vrienden een weekendje naar Sofia. Voor 90 euro in totaal ben ik daar voor Ryanair vlucht + AirBnB overnachting. Ik ga dan niet zeuren dat ik geen "gratis" flesje water krijg.
Sofia heb ik laatst nog gedaan voor de helft.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 07-02-2018 23:33:05 (Let op je toon...) ]
pi_177026379
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten.
Geen, zie het als een busrit

quote:
Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt?
Op langere vluchten hebben ze best wel goed spul. De KLM, Air France, en Lufthansa hebben uitstekende maaltijden imho.

quote:
Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur?
Paar snacks die je meeneemt.

quote:
Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.
Precies
pi_177028013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:
Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken,
Ik neem een leeg flesje mee door security en vul die dan. Nog goedkoper :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177029332
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Sofia heb ik laatst nog gedaan voor de helft.
Ja, ik heb ook 40 euro voor de vlucht betaald, daar komt dan nog een 50 euro voor 3 overnachtingen bij, maakt 90 euro ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Op langere vluchten hebben ze best wel goed spul. De KLM, Air France, en Lufthansa hebben uitstekende maaltijden imho.
Vliegtuigeten :r Bij het zien ervan draait mijn maag zich altijd al spontaan om, ik eet altijd met heel veel tegenzin een klein beetje en op de terugweg heb ik er meestal helemaal geen zin in. Het enige enigszins lekkere dat ik ooit gehad heb, was een nasi goreng bij Garuda Indonesia zoals je deze bij de Chinees krijgt (dus niet eens een échte Indonesische nasi goreng), maar voor de rest krijg ik altijd al slechte zin als ik het vliegtuigeten weer zie of ruik. :r
Don't let my username fool you...
pi_177031067
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook 40 euro voor de vlucht betaald, daar komt dan nog een 50 euro voor 3 overnachtingen bij, maakt 90 euro ;)

[..]

Vliegtuigeten :r Bij het zien ervan draait mijn maag zich altijd al spontaan om, ik eet altijd met heel veel tegenzin een klein beetje en op de terugweg heb ik er meestal helemaal geen zin in. Het enige enigszins lekkere dat ik ooit gehad heb, was een nasi goreng bij Garuda Indonesia zoals je deze bij de Chinees krijgt (dus niet eens een échte Indonesische nasi goreng), maar voor de rest krijg ik altijd al slechte zin als ik het vliegtuigeten weer zie of ruik. :r
23¤ retour en 10¤ pppn 😎

Maar vliegtuig eten is altijd een beetje wisselend. Vooral een beetje weten wat je moet kiezen helpt. Bij aegean vraag ik bijvoorbeeld altijd fruit of low calorie als ik daadwerkelijk wil eten.
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:39:13 #79
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177033297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Exact, ze leveren gewoon een prima vlucht af, zelfde vliegtuig en een goede service.
Je kunt alles wel met ze regelen, verwacht gewoon niet echt extra's.
Ik vind ze niets minder dan een KLM of een andere grote maatschappij, misschien die juist minder op zulke kleinere vluchten vanwege al die hoge kosten.

[..]

Als jij liever 100 euro betaalt om dat broodje en drankje te krijgen bij KLM dan succes.
Vliegtuig is exact hetzelfde en de service verder ook.
Dan betaal ik echt liever dat spotgoedkope vliegprijsje dan die hoge prijzen bij andere maatschappijen, bij KLM krijg je voor die 100 euro ten minste nog een broodje en drankje. Bij de meeste niet eens.
Dan koop ik mij voor die 100 euro wel een broodje ergens hoor.

Langere afstanden is een ander verhaal, maar dat doet Ryanair ook niet.

Dat heet nou economie he...
Je kunt beter een stoel wel vullen voor 40 euro dan leeg hebben voor de verkoopprijs van 200.
Genoeg mensen die afhaken voor die hogere prijzen.
Ik vlieg nooit omdat het goedkoop is, ik vlieg omdat ik ergens heen moet/wil

Ik probeer wel Ryanair te ontwijken, niet voor een broodje of drinken, dat sla ik liever af. Vaak niet lekker. Bovendien kun je dat bij Ryanair aan boord voor een goede prijs kopen.

Het is meer dat Ryanair mij als consument niet serieus neemt. Het hele klantervaring is gericht op upsell/cross-sell en er is geen customer service op de vliegvelden. Dat is prima als je voorzichtig boekt en goed leest en alles goed gaat. Maar ik wil me zo niet laten behandelen als het ook anders gaat. Zijn ze de beste optie, boek ik ze. Graag een paar tientjes meer voor meer comfort.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_177041321
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:08 schreef bianconeri het volgende:
Dat heet nou economie he...
Je kunt beter een stoel wel vullen voor 40 euro dan leeg hebben voor de verkoopprijs van 200.
Genoeg mensen die afhaken voor die hogere prijzen.
Ook een Ryanair zal echt kort voor vertrek hoge prijzen vragen voor vluchten, niet omdat men vol zit, maar simpelweg omdat het beter is om 1 stoel te verkopen voor 200 euro dan 8 stoelen voor 20 euro! Ook dat is economie.

Wizz Air is een voorbeeld op de route naar Praag die men vanaf Eindhoven uiteindelijk gecancelled heeft, op een gegeven ogenblik kon je 1 dag voor vertrek nog stoelen aanschaffen voor ¤ 10-20 euro per vlucht, dat lijkt slim om je vliegtuig te vullen, maar men deed dit zo lang dat men er simpelweg op rekende en de vliegtuigen dus niet voor normale gezonde prijzen te vullen zijn.

Budgetmaatschappijen zijn op zich prima, maar als het mis gaat dan moet je er niet teveel van verwachten dat men je alsnog snel op je bestemming krijgt.
Iets wat voor mij essentieel is. Nu vlieg ik naast reguliere maatschappijen overigens ook met budgetmaatschappijen maar weet dat als het mis gaat ik toch zelf iets zal moeten regelen, maar dat calculeer ik dan ook in omdat je uiteindelijk wel degelijk kan besparen als je frequent vliegt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177041559
Hoeveel overstaptijd heb je nodig op Panama? We hebben 2 losse vluchten gepland staan, dus moeten onze koffers ophalen en weer inchecken lijkt mij zo?
We komen vanuit San Jose Costa Rica en gaan dan vanuit Panama door naar Amsterdam. Om en nabij de 2,5 uur moet wel te doen zijn denk ik, zonder dat je je echt moet haasten?
pi_177042656
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:36 schreef MissRelin het volgende:
Hoeveel overstaptijd heb je nodig op Panama? We hebben 2 losse vluchten gepland staan, dus moeten onze koffers ophalen en weer inchecken lijkt mij zo?
We komen vanuit San Jose Costa Rica en gaan dan vanuit Panama door naar Amsterdam. Om en nabij de 2,5 uur moet wel te doen zijn denk ik, zonder dat je je echt moet haasten?
De minimale overstaptijd is afhankelijk van de tijd die het vliegveld zelf zegt nodig te hebben om de bagage over te laden. Als passagier ben je altijd sneller want je hoeft alleen door de handbagage-check en je kunt naar de gate lopen om te boarden.
Maar als je 2,5 uur hebt loop je nog gewoon 1,5 uur te hangen en wifi te zoeken. :P

Als het echt koffers ophalen - douane - inchecken - douane - handbagagecheck - boarden is dan lijkt 2,5 uur me zelfs vrij kort. Maar ik heb daar geen ervaring mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nieuwschierig op 08-02-2018 22:42:57 ]
Wie dit leest is gek
pi_177043229
quote:
99s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:39 schreef XL het volgende:

Ik vlieg nooit omdat het goedkoop is, ik vlieg omdat ik ergens heen moet/wil

Ik probeer wel Ryanair te ontwijken, niet voor een broodje of drinken, dat sla ik liever af. Vaak niet lekker. Bovendien kun je dat bij Ryanair aan boord voor een goede prijs kopen.

Het is meer dat Ryanair mij als consument niet serieus neemt. Het hele klantervaring is gericht op upsell/cross-sell en er is geen customer service op de vliegvelden. Dat is prima als je voorzichtig boekt en goed leest en alles goed gaat. Maar ik wil me zo niet laten behandelen als het ook anders gaat. Zijn ze de beste optie, boek ik ze. Graag een paar tientjes meer voor meer comfort.
Dat ligt er gewoon per reiziger aan, sommigen kijken wel eens online en zien iets goedkoops en gaan er dan lekker op uit.
Als je moet of een bestemming al klaar hebt liggen dan wil je de vlucht toch hebben, al is het zonde om dan meer te betalen natuurlijk.

Nooit enig probleem gehad met Ryanair. Als ik enig probleem heb (nooit met Ryanair zelf) dan zijn ze heel makkelijk te bereiken en snel met reactie.
Maar daar kan ik mij ook geen druk over maken, boeken doe ik toch vrij bewust dus ik wil gewoon dat vliegtuig instappen en wegwezen. Zou niet weten waar ik verder problemen mee zou moeten hebben.

KLM bv heeft dan nog een whatsapp chat service, dat voegt een beetje toe. Maar ach.
Ik ga als dat niet hoeft niet zo belachelijk veel meer betalen, als het even kan kies ik juist wel voor Ryanair. Goedkoop, goede vliegtuigen, goede service, makkelijk te bereiken als er een probleem is.
pi_177043333
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:27 schreef ozzietukker het volgende:

Ook een Ryanair zal echt kort voor vertrek hoge prijzen vragen voor vluchten, niet omdat men vol zit, maar simpelweg omdat het beter is om 1 stoel te verkopen voor 200 euro dan 8 stoelen voor 20 euro! Ook dat is economie.

Wizz Air is een voorbeeld op de route naar Praag die men vanaf Eindhoven uiteindelijk gecancelled heeft, op een gegeven ogenblik kon je 1 dag voor vertrek nog stoelen aanschaffen voor ¤ 10-20 euro per vlucht, dat lijkt slim om je vliegtuig te vullen, maar men deed dit zo lang dat men er simpelweg op rekende en de vliegtuigen dus niet voor normale gezonde prijzen te vullen zijn.

Budgetmaatschappijen zijn op zich prima, maar als het mis gaat dan moet je er niet teveel van verwachten dat men je alsnog snel op je bestemming krijgt.
Iets wat voor mij essentieel is. Nu vlieg ik naast reguliere maatschappijen overigens ook met budgetmaatschappijen maar weet dat als het mis gaat ik toch zelf iets zal moeten regelen, maar dat calculeer ik dan ook in omdat je uiteindelijk wel degelijk kan besparen als je frequent vliegt.
Prijzen van Ryanair stijgen inderdaad soms ook flink, het is gewoon vraag en aanbod. Dat is het economie deel. En Ryanair kan dat goedkoper aanbieden.

Ja dat klopt. Soms zullen ze het best te goedkoop doen, dan gaat het mis.
Mocht een vlucht uitvallen dan is er niet snel een vervangende vlucht nee, afhankelijk van de route vliegen ze lang niet altijd meerdere keren per dag.
Maar ik heb wel meegemaakt dat het mis ging en dan staan ze prima voor je klaar bij Ryanair.

Je bespaart er sowieso gigantisch veel op. Als ik al mijn vluchten met een reguliere maatschappij gedaan had pfff. En de kans dat iets mis gaat is heel klein.
pi_177044419
Wat vinden jullie de beste sites om de goedkoopste tickets te vinden? Ik ken o.a. skyscanner en cheaptickets al..
pi_177045363
quote:
99s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De minimale overstaptijd is afhankelijk van de tijd die het vliegveld zelf zegt nodig te hebben om de bagage over te laden. Als passagier ben je altijd sneller want je hoeft alleen door de handbagage-check en je kunt naar de gate lopen om te boarden.
Maar als je 2,5 uur hebt loop je nog gewoon 1,5 uur te hangen en wifi te zoeken. :P

Als het echt koffers ophalen - douane - inchecken - douane - handbagagecheck - boarden is dan lijkt 2,5 uur me zelfs vrij kort. Maar ik heb daar geen ervaring mee.
Het zijn 2 losse tickets, 2 verschillende maatschappijen, 2 boekingen, dus het lijkt mij dat de koffers niet door gelabeld gaan worden. Maar goed, misschien heeft er iemand ervaring mee, daarom vroeg ik het ook ;)
pi_177046782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:50 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Het zijn 2 losse tickets, 2 verschillende maatschappijen, 2 boekingen, dus het lijkt mij dat de koffers niet door gelabeld gaan worden. Maar goed, misschien heeft er iemand ervaring mee, daarom vroeg ik het ook ;)
Ik zou me hier niet fijn bij voelen. Mocht je vlucht naar PTY vertraagd zijn zit je al gauw in de penarie. Als alles vlot loopt is het prima. Toen ik daar aankwam was ik binnen 60 minuten buiten met m'n tas.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177050226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:16 schreef Tjik het volgende:
Wat vinden jullie de beste sites om de goedkoopste tickets te vinden? Ik ken o.a. skyscanner en cheaptickets al..
CheapTickets is echt zware bagger.

Ik gebruik skyscanner, momondo, googleflights, matrix.ita en voor hele specifieke opdrachten kiwi.com . En natuurlijk sites van de airlines zelf.

De enige reden om ooit direct naar een site als CheapTickets te gaan is als er door een cc korting of bug gratis tickets te halen zijn.
pi_177050272
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:36 schreef MissRelin het volgende:
Hoeveel overstaptijd heb je nodig op Panama? We hebben 2 losse vluchten gepland staan, dus moeten onze koffers ophalen en weer inchecken lijkt mij zo?
We komen vanuit San Jose Costa Rica en gaan dan vanuit Panama door naar Amsterdam. Om en nabij de 2,5 uur moet wel te doen zijn denk ik, zonder dat je je echt moet haasten?
zou te doen moeten zijn, maar er zijn een hele hoop dingen die mis kunnen gaan en dan hang je. Panama is dan een heel eind van huis.
pi_177050298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat ligt er gewoon per reiziger aan, sommigen kijken wel eens online en zien iets goedkoops en gaan er dan lekker op uit.
Als je moet of een bestemming al klaar hebt liggen dan wil je de vlucht toch hebben, al is het zonde om dan meer te betalen natuurlijk.

Nooit enig probleem gehad met Ryanair. Als ik enig probleem heb (nooit met Ryanair zelf) dan zijn ze heel makkelijk te bereiken en snel met reactie.
Maar daar kan ik mij ook geen druk over maken, boeken doe ik toch vrij bewust dus ik wil gewoon dat vliegtuig instappen en wegwezen. Zou niet weten waar ik verder problemen mee zou moeten hebben.

KLM bv heeft dan nog een whatsapp chat service, dat voegt een beetje toe. Maar ach.
Ik ga als dat niet hoeft niet zo belachelijk veel meer betalen, als het even kan kies ik juist wel voor Ryanair. Goedkoop, goede vliegtuigen, goede service, makkelijk te bereiken als er een probleem is.
moest lachen om Ryanair heeft goede service en in het geval dat er wat aan de hand is zijn ze goed bereikbaar.
pi_177061638
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:00 schreef Yreal het volgende:

moest lachen om Ryanair heeft goede service en in het geval dat er wat aan de hand is zijn ze goed bereikbaar.
Bij mij wel hoor.
Telefonisch en via de chat service kun je erg makkelijk en snel contact krijgen en met een goede service.
pi_177066832
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:41 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik zou me hier niet fijn bij voelen. Mocht je vlucht naar PTY vertraagd zijn zit je al gauw in de penarie. Als alles vlot loopt is het prima. Toen ik daar aankwam was ik binnen 60 minuten buiten met m'n tas.
Ik kan ook nog een eerdere vlucht nemen hoor, maar ik vroeg me gewoon af met welke overstaptijd je in dit geval rekening moet houden. Ik weet niet hoe lang het duurt voor je door alle checks heen bent enzo. Heb zoiets nog nooit eerder gedaan :@

Als je 't in één vlucht boekt, dan wordt er 1,5 uur aangeboden, maar dan heb je natuurlijk niet het gezeur van koffer moeten halen en weer opnieuw inchecken...
pi_177068206
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:38 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Ik kan ook nog een eerdere vlucht nemen hoor, maar ik vroeg me gewoon af met welke overstaptijd je in dit geval rekening moet houden. Ik weet niet hoe lang het duurt voor je door alle checks heen bent enzo. Heb zoiets nog nooit eerder gedaan :@

Als je 't in één vlucht boekt, dan wordt er 1,5 uur aangeboden, maar dan heb je natuurlijk niet het gezeur van koffer moeten halen en weer opnieuw inchecken...
Ik zou het zekere voor de onzekere nemen. Liever een paar uurtjes langer een boekje lezen dan je vlucht missen en dat last minute iets moeten regelen. Persoonlijk zou ik 3u als een minimum aanhouden. 6u is dan weer te veel in de meeste gevallen...
En waarom plan je niet gewoon een paar dagjes Panama stad? Is een leuke plek.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177071220
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 22:27 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik zou het zekere voor de onzekere nemen. Liever een paar uurtjes langer een boekje lezen dan je vlucht missen en dat last minute iets moeten regelen. Persoonlijk zou ik 3u als een minimum aanhouden. 6u is dan weer te veel in de meeste gevallen...
En waarom plan je niet gewoon een paar dagjes Panama stad? Is een leuke plek.
I know, maar ik ben al drie weken weg, zou graag meer vakantiedagen willen en een geldboom in de tuin. Panama bewaren we voor een andere keer ;)

Maar 3 uur. Ga ik voor een vlucht kijken waar we rond de 3 uur overstaptijd hebben. Die is er geloof ik wel. Vliegt iig genoeg die kant op. Dank!
pi_177078998
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bij mij wel hoor.
Telefonisch en via de chat service kun je erg makkelijk en snel contact krijgen en met een goede service.
Ryanair helpt je alleen als ze het kunnen, zodra er een oplossing met een andere maatschappij geeft men niet thuis en kan je echt zelf aan de bak voor die oplossing om zo snel mogelijk thuis te komen.
Een ticket terugbetalen na het cancellen van een vlucht, ja dat gaat gemakkelijk, dat kost de maatschappij ook 'niets' en als men dat niet vrijwillig zou doen dan worden ze hier bij de eerste juridische procedure simpelweg toe verplicht inclusief de gerechtelijke kosten.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:41 schreef bianconeri het volgende:
Je bespaart er sowieso gigantisch veel op. Als ik al mijn vluchten met een reguliere maatschappij gedaan had pfff. En de kans dat iets mis gaat is heel klein.
Ik weet niet hoe vaak je vliegt, maar dat het jouw niet overkomt betekent niet dat het niet gebeurd. Ik heb toen ik in mijn eigen tijd vloog weinig problemen gehad, maar zeker het laatste jaar gaat niet alles conform plan.
Met KLM en Turkish Airlines en Tap was er altijd, ook via andere maatschappijen een oplossing, maar bij Wizz Air loop je echt tegen een muur en kan er niets en heeft het grondpersoneel ter plekke geen enkele bevoegdheid en wordt je doorverwezen naar telefonisch contact zoeken met Wizz Air zelf. (Waar je ook enkel te horen krijgt dat men niks kan garanderen en andere maatschappijen niet tot de mogelijkheden behoord).

Natuurlijk, budgetmaatschappijen zijn goedkoper en kunnen goede deals gehaald worden, en dat is ook de reden dat ik er soms mee vlieg, maar als het mis gaat moet je vooral zelf de mogelijkheid hebben om een andere oplossing te organiseren als het noodzakelijk is dat je snel op je bestemming komt, en dat is voor mij altijd noodzakelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177088137
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:50 schreef ozzietukker het volgende:


Ik weet niet hoe vaak je vliegt, maar dat het jouw niet overkomt betekent niet dat het niet gebeurd.

Natuurlijk, budgetmaatschappijen zijn goedkoper en kunnen goede deals gehaald worden, en dat is ook de reden dat ik er soms mee vlieg, maar als het mis gaat moet je vooral zelf de mogelijkheid hebben om een andere oplossing te organiseren als het noodzakelijk is dat je snel op je bestemming komt, en dat is voor mij altijd noodzakelijk.
Ik ben geen frequente vlieger als in wekelijks voor werk bijvoorbeeld maar ik vlieg wel met aardige regelmaat. Zit er tussenin dus.

Dat ze geen andere maatschappij aanbieden dan kan ik mij voorstellen. En zelf dat kleine beetje doen is nog niet zo erg.
Ik vlieg er in elk geval net zo lief mee als dat ik met een KLM vlieg.
  donderdag 22 februari 2018 @ 12:42:19 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177366645
Aangezien er geen Japan-topic is, hoop ik op mensen die naar Tokyo zijn gevlogen. Tokyo Haneda airport ligt dichterbij het centrum, is het slimmer om daarop te vliegen of toch gewoon te kiezen voor Tokyo Narita? Ben me nog aan het oriënteren op tickets voor oktober.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177366863
quote:
5s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:42 schreef SEMTEX het volgende:
Aangezien er geen Japan-topic is, hoop ik op mensen die naar Tokyo zijn gevlogen. Tokyo Haneda airport ligt dichterbij het centrum, is het slimmer om daarop te vliegen of toch gewoon te kiezen voor Tokyo Narita? Ben me nog aan het oriënteren op tickets voor oktober.
TRV / Japan #45 <3

Hanada ligt overigens een stuk dichterbij de stad, dus als dit een optie is, zeker doen! Vanaf Narita ben je toch nog ongeveer een uurtje onderweg en meer geld kwijt als je voor een van de snelle verbindingen als de NEX kiest.
  donderdag 22 februari 2018 @ 12:52:08 #99
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177366962
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 18:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben geen frequente vlieger als in wekelijks voor werk bijvoorbeeld maar ik vlieg wel met aardige regelmaat. Zit er tussenin dus.

Dat ze geen andere maatschappij aanbieden dan kan ik mij voorstellen. En zelf dat kleine beetje doen is nog niet zo erg.
Ik vlieg er in elk geval net zo lief mee als dat ik met een KLM vlieg.
Op het moment dat dit je gebeurd en je moet wat anders boeken is het niet erg om wat anders te boeken, echter zijn de prijzen op de dag zelf wel even wat anders en ryanair gaat je dat niet vergoeden. KLM helpt je met gesloten portomonnee zoals het op je ticket staat
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:04:25 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177384796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:48 schreef Aurelius het volgende:

[..]

TRV / Japan #45 <3

Hanada ligt overigens een stuk dichterbij de stad, dus als dit een optie is, zeker doen! Vanaf Narita ben je toch nog ongeveer een uurtje onderweg en meer geld kwijt als je voor een van de snelle verbindingen als de NEX kiest.
Hey bedankt voor beide antwoorden, kan ik zeker wat mee!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2018 @ 19:27:01 #101
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177556895
Zijn er mensen die ervaring hebben met Londen Stansted vliegveld? Wij moeten er vannacht 6 uur wachten op de overstap. Kun je daar een beetje goed chillen?
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2018 @ 23:32:30 #102
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177564536
Vlucht is inmiddels geannuleerd. Gaan daardoor ook onze overstap missen. Helaas.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_177601055
70 minuten overstap op Doha met een baby, is dat te doen of maken we het onszelf te moeilijk.
pi_177604602
Vliegen met een baby lijkt me sowieso voor niemand in en rond het vliegtuig prettig.
pi_177604874
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:16 schreef Kansenjongere het volgende:
Vliegen met een baby lijkt me sowieso voor niemand in en rond het vliegtuig prettig.
Gaat prima hoor.
Die gaat bij een nachtvlucht gewoon meeslapen in de layflat of wieg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2018 17:29:09 ]
pi_177605098
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:27 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Gaat prima hoor.
Die gaat bij een nachtvlucht gewoon meeslapen in de layflat of wieg.
Alleen is er voor en na het slapen, zowel in het vliegtuig als bij de gate, meestal vrij veel geblèr waar de meeste overige reizigers niet op zitten te wachten.
pi_177605400
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alleen is er voor en na het slapen, zowel in het vliegtuig als bij de gate, meestal vrij veel geblèr waar de meeste overige reizigers niet op zitten te wachten.
Haha dan gaan die overige reizigers lekker met hun privéjet, dan hebben ze nergens last van :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 17:49:56 #108
45833 crew  Fogel
pi_177605427
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alleen is er voor en na het slapen, zowel in het vliegtuig als bij de gate, meestal vrij veel geblèr waar de meeste overige reizigers niet op zitten te wachten.
Open er een apart topic over want dat soort dingen zitten we hier niet op te wachten ;) kunnen we hier weer ontopic verder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_177605818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:27 schreef fraubitch het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Londen Stansted vliegveld? Wij moeten er vannacht 6 uur wachten op de overstap. Kun je daar een beetje goed chillen?
Zag dat je vlucht geannuleerd is, maar er is geen klote te doen daar.
pi_177605871
Ik heb een vlucht geboekt bij KLM voor een vriend en mezelf. Mijn vriend komt erachter dat hij op de datum dat we vliegen toevallig al op locatie is. Ik zie echter een optie om alleen de heenvlucht voor hem te annuleren, wat zijn daarin de mogelijkheden?

Bij "mijn reis" lijkt het alleen mogelijk om de tijd van de vlucht te veranderen.
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 18:11:15 #111
45833 crew  Fogel
pi_177605961
quote:
5s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik heb een vlucht geboekt bij KLM voor een vriend en mezelf. Mijn vriend komt erachter dat hij op de datum dat we vliegen toevallig al op locatie is. Ik zie echter een optie om alleen de heenvlucht voor hem te annuleren, wat zijn daarin de mogelijkheden?

Bij "mijn reis" lijkt het alleen mogelijk om de tijd van de vlucht te veranderen.
Als je niet heen vliegt of de heenvlucht annuleert, annuleren ze automatisch je terugreis. Prijzen van enkele reizen zijn bij de KLM fors. Als je de terugreis niet zou benutten had je er nog onder uit kunnen komen maar niet zo helaas.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_177606165
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je niet heen vliegt of de heenvlucht annuleert, annuleren ze automatisch je terugreis. Prijzen van enkele reizen zijn bij de KLM fors. Als je de terugreis niet zou benutten had je er nog onder uit kunnen komen maar niet zo helaas.
Dat weet ik; alleen vraag me af of ook mijn terugreis geannuleerd gaat worden; dat ik een nieuw ticket moet regelen voor mijn vriend om weer naar Amsterdam begrijp ik wel, en is ook niet zo'n probleem.

Ik zie alleen een optie om aan te geven om 1 ticket te annuleren.
pi_177606673
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat weet ik; alleen vraag me af of ook mijn terugreis geannuleerd gaat worden; dat ik een nieuw ticket moet regelen voor mijn vriend om weer naar Amsterdam begrijp ik wel, en is ook niet zo'n probleem.

Ik zie alleen een optie om aan te geven om 1 ticket te annuleren.
Wat zeiden ze toen je de helpdesk belde?

Als jij gewoon de heenreis vliegt gaan ze jouw terugvlucht echt niet annuleren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177606721
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat zeiden ze toen je de helpdesk belde?
Afgelopen vrijdag hadden ze het nogal druk met de naweeën van een of andere storm/slecht weer dus waren er op Schiphol nog een paar honderd wachtende voor me.

Ga volgende week nog maar eens een poging wagen.
pi_177608155
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alleen is er voor en na het slapen, zowel in het vliegtuig als bij de gate, meestal vrij veel geblèr waar de meeste overige reizigers niet op zitten te wachten.
Mijn dochter heeft in haar eerste levensjaar vermoedelijk meer gevlogen (zonder veel te huilen) dan de gemiddelde FOK!ker. Vraag staat echter nog steeds.
pi_177608218
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat weet ik; alleen vraag me af of ook mijn terugreis geannuleerd gaat worden; dat ik een nieuw ticket moet regelen voor mijn vriend om weer naar Amsterdam begrijp ik wel, en is ook niet zo'n probleem.

Ik zie alleen een optie om aan te geven om 1 ticket te annuleren.
Je bedoelt dat ze potentieel de hele boeking annuleren?
Want ik begrijp het niet helemaal.

Dat doen ze nooit iig.
pi_177608276
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:09 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze potentieel de hele boeking annuleren?
Want ik begrijp het niet helemaal.

Dat doen ze nooit iig.
Thanks. Dat was niet helemaal duidelijk op basis van de reactie van KLM via het webcare team.

Dan ga ik maar eens een ander ticket regelen voor enkeltje richting Amsterdam.
pi_177676607
My Austrian gewoon dikke prima om mee te vliegen?

Zie trouwens ook mooie aanbiedingen van etihad, maar lees ook wisselvallige reviews daarover.
pi_177677621
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:59 schreef Insomnia2.0 het volgende:
70 minuten overstap op Doha met een baby, is dat te doen of maken we het onszelf te moeilijk.
1. Ik zou het even melden mij de stewardess dat je krap zit met overstappen. Meestal laten ze iederen voor je uitstappen eer je met een baby eruit kan. (hetzelfde geldt voor karretje voor de baby als je die meeneemnt).

2. Als het een overstap is van Qatar naar Qatar airways, is er de kans dat je opgewacht wordt door een vriendelijke dame met een elektro karretje en die zoeft je zo naar de volgende gate.

Meldt het aan iedereen van de airline die je tegenkomt, dus bij de checkin , in het vliegtuig zelf, en dan zou het goed moeten komen.

(als je het niet zou kunnen redden, waarom zou de airline een zodanig ticket dan verkopen ?)

Goede reis !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_177677946
Ik ben altijd in paniek om mijn boardingpas te printen. Kan ik hem ook via mijn telefoon aanbieden of moet hij echt geprint worden?
pi_177678368
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 04:50 schreef Faazz het volgende:
Ik ben altijd in paniek om mijn boardingpas te printen. Kan ik hem ook via mijn telefoon aanbieden of moet hij echt geprint worden?
Kan ook via de telefoon, scannen ze die code waarvan ik niet weet hoe die heet bij de gate. Gewoon telefoon paraat houden bij het boarden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_177678619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 05:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Kan ook via de telefoon, scannen ze die code waarvan ik niet weet hoe die heet bij de gate. Gewoon telefoon paraat houden bij het boarden.
Je moet dan wel de app van de maatschappij downloaden en toevoegen aan passbook, je kan niet de boardingpass die is gemaakt om uit te printen via de telefoon laten zien
pi_177678729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 05:34 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Je moet dan wel de app van de maatschappij downloaden en toevoegen aan passbook, je kan niet de boardingpass die is gemaakt om uit te printen via de telefoon laten zien
Je kan ook gewoon een screenshot maken van de QR code.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177678785
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 06:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een screenshot maken van de QR code.
De scanner zal dat herkennen, maar je loopt risico dat het grondpersoneel het weigert
pi_177678787
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 06:57 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

De scanner zal dat herkennen, maar je loopt risico dat het grondpersoneel het weigert
Ik heb digitale boardingpasses laten zien vanuit de mail, de app en zelfs vanuit WA. Nooit problemen mee gehad. Zolang de QR code maar scanbaar is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177678793
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 06:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb digitale boardingpasses laten zien vanuit de mail, de app en zelfs vanuit WA. Nooit problemen mee gehad. Zolang de QR code maar scanbaar is.
Nee, maar het is een kleine moeite om op het knopje "mobiele boardingpas" te klikken in plaats van "printbare boardingpas". Een vliegreis is niet iets waar je gedoe met je tickets wilt
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:48:38 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177692920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 07:02 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Nee, maar het is een kleine moeite om op het knopje "mobiele boardingpas" te klikken in plaats van "printbare boardingpas". Een vliegreis is niet iets waar je gedoe met je tickets wilt
Eens, echter en af te toe ligt de app van de maatschappij eruit en is de enige manier om via de website in te checken waar je dan een soort PDF ding krijgt, nu heb ik ook een tablet zodat ie daar ook het formaat van een A4 heeft.
En als ik van huis vertrek, lees werk, dan heb ik nog wel de mogelijkheid om een print te maken, maar als ik onderweg ben dan ben ik wel eens niet in de gelegenheid om dit te doen en niet altijd kan je kosteloos een boarding pass verkrijgen of is er eigenlijk tijdens mijn werkzaamheden geen gelegenheid voor.
Grondpersoneel zou je in theorie inderdaad kunnen weigeren, maar datzelfde grondpersoneel kan aan de gate prima een boarding pass printen, dat doet men namelijk ook als je stoel gewijzigd is, en dat kan direct op dat moment, en het laatste wat men aan de gate wil is discussies, want dat zou het boardingproces aardig kunnen verstoren als andere mensen dan niet kunnen boarden. (Want de werkwijze is, als je issues heb, niet rustig braaf opzij gaan en andere mensen voor laten, maar blijven staan dat niemand er langs kan zodat men een oplossing op dat moment moet zoeken, als iedereen al aan boord is, is de noodzaak voor een oplossing een stuk minder van toepassing vanuit het oogpunt van de luchtvaartmaatschappij gezien).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177693180
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 04:50 schreef Faazz het volgende:
Ik ben altijd in paniek om mijn boardingpas te printen. Kan ik hem ook via mijn telefoon aanbieden of moet hij echt geprint worden?
Als je met een niet-budgetmaatschappij vliegt kun je hem ook gewoon kosteloos laten uitprinten op de luchthaven, dat doe ik zelf meestal.
pi_177695035
quote:
6s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eens, echter en af te toe ligt de app van de maatschappij eruit en is de enige manier om via de website in te checken waar je dan een soort PDF ding krijgt, nu heb ik ook een tablet zodat ie daar ook het formaat van een A4 heeft.
Gewoon toevoegen aan wallet, heb je geen internet of app nodig
  vrijdag 9 maart 2018 @ 21:05:42 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177713157
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:59 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Gewoon toevoegen aan wallet, heb je geen internet of app nodig
Dat werkt inderdaad prima bij KLM. Maar ik vlieg wel eens met maatschappijen die op zich met de tijd mee lijken te gaan, maar puntje bij paaltje dan blijkt opeens dat technisch gezien het toch allemaal niet zo goed geregeld in en als je dus online inchecked dan krijg je een pdf boarding pass en met geen mogelijkheid om deze dan in je wallet toe te voegen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 21:10:09 #131
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177713240
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat werkt inderdaad prima bij KLM. Maar ik vlieg wel eens met maatschappijen die op zich met de tijd mee lijken te gaan, maar puntje bij paaltje dan blijkt opeens dat technisch gezien het toch allemaal niet zo goed geregeld in en als je dus online inchecked dan krijg je een pdf boarding pass en met geen mogelijkheid om deze dan in je wallet toe te voegen...
Flybe... prutsers
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_177713609
Wie doet een schatting van de inchecktijden in de Meivakantie op Schiphol? Ik wil naar London, maar kwa kosten is de auto goedkoper en kwa tijd scheelt het niet eens heel veel denk ik.
.
pi_177713831
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:27 schreef Fer het volgende:
Wie doet een schatting van de inchecktijden in de Meivakantie op Schiphol? Ik wil naar London, maar kwa kosten is de auto goedkoper en kwa tijd scheelt het niet eens heel veel denk ik.
Na 9 uur zelden delays op route Nl-Eurotunnel en na de tunnel ook nog maar 1:45 ongeveer. Als je zorgt dag je rond 2/3 uur aankomt 9/10 keer soepele rit. Lekker met de auto gaan dus :) ben je nog lekker flexibel qua vervoer ook in de UK.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 9 maart 2018 @ 22:26:32 #134
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_177714556
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:27 schreef Fer het volgende:
e inchecktijden in de Meivakantie op Schiphol? Ik wil naar London, maar kwa kosten is de auto goedkoper en kwa tijd scheelt het niet eens heel veel denk ik.
Vliegen vanaf AMS is iets van 5,5 uur door to door, met de auto altijd binnen de 6 uur all in naar Z-O London. Beide vanuit regio Utrecht. Dus die trip maak ik altijd met de auto. 1 stop voor een koffie in Belgie en 35 minuten oogjes toe in de auto op de trein.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_177714646
Ik zou het zelf echt nooit doen, maar het is qua tijd nauwelijks een verschil idd.
Al kies ik dan liever voor een uurjte of 2 in een airportlounge werken/chillen boven auto rijden.
pi_177715050
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:32 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik zou het zelf echt nooit doen, maar het is qua tijd nauwelijks een verschil idd.
Al kies ik dan liever voor een uurjte of 2 in een airportlounge werken/chillen boven auto rijden.
Tja, omgekeerd, ik ga met gezin en kijk er eerder tegenop om met die koffers door ov/inchecken/douane te zeulen ipv van lekker in de kofferbak smijten en karren maar. Dat terwijl ik vanuit mijn raam de vliegtuigen kan zien opstijgen.
.
pi_177729690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:05 schreef ozzietukker het volgende:

.
eindigde gister uit belgrado in de vuile zone. Heb jij enige idee welke landen daar in uit komen? Wel enigszins interessant om te weten.
  maandag 12 maart 2018 @ 20:04:27 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177776818
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

eindigde gister uit belgrado in de vuile zone. Heb jij enige idee welke landen daar in uit komen? Wel enigszins interessant om te weten.
Wat bedoel je met 'vuile zone' ?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177782229
Verander steeds van planning ( deels vanwege een infectie), maar zoals het nu staat wil ik 28 maart ( na mijn afspraak in de ochtend bij de oogarts) richting Marokko. Het is alleen een avondvlucht. Iemand ook al zo'n hekel aan avondvluchten?
  maandag 12 maart 2018 @ 23:55:16 #140
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177782321
Juist niet. Ik kies ze erop. Maar dat zijn meestal vluchten van +10 uur.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_177782338
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:55 schreef static het volgende:
Juist niet. Ik kies ze erop. Maar dat zijn meestal vluchten van +10 uur.
Oh, nee ik haat avondvluchten, maar dit is dan ook maar een vlucht van drie uur.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 00:00:20 #142
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177782386
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:27 schreef Fer het volgende:
Wie doet een schatting van de inchecktijden in de Meivakantie op Schiphol? Ik wil naar London, maar kwa kosten is de auto goedkoper en kwa tijd scheelt het niet eens heel veel denk ik.
Hangt er ook vanaf waar je moet zijn. Met de auto naar een hotel aan Hyde Park was geen succes :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_177782396
quote:
5s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'vuile zone' ?
dat je niet door mag naar de volgende gate maar je per se door de security moet omdat we vinden dat de airport security daar niet op eu standaard is.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 00:23:10 #144
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177782539
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, nee ik haat avondvluchten, maar dit is dan ook maar een vlucht van drie uur.
Fijn om te weten. Wat was je vraag over het eigenlijke vliegen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:54:06 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177801365
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat je niet door mag naar de volgende gate maar je per se door de security moet omdat we vinden dat de airport security daar niet op eu standaard is.
Alle vluchten uit de Schengen landen komen aan in de Schengen zone en zijn dus zonder extra beveiliging, maar dat is niks nieuws.
De overige vertrouwde landen zijn de landen die wel zijn aangesloten bij de EU maar geen Schengen hebben, denk aan Ierland, het Verenigd Koninkrijk maar ook landen zoals Bulgarije. Daarnaast is er ook nog een uitzondering voor de VS.

Men gaat ervan uit dat de controle in de EU landen op peil is en controleert daar actief op door middel van controles (al dan niet aangekondigd) en onzinnige quota's dat men bijvoorbeeld bij 1 op 4 mensen een extra check doet op explosieven door een sample te nemen van hand(palmen) bovenkant van broek en soms stukje tas. En daar gebruikt men dan machines voor met techniek uit 2013 en controleert men nu net op explosieven die weinig te maken hebben met de echte dreiging die er (mogelijk) is, Maar dit laatste terzijde, de medewerkers bij de controles krijgen dit ook maar opgelegd en het gehele pakket aan maatregelen maakt uiteindelijk de controle zo goed als het kan met het niveau van de medewerkers op de beveiliging die je kunt krijgen voor dit salaris.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177802687
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:54 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Alle vluchten uit de Schengen landen komen aan in de Schengen zone en zijn dus zonder extra beveiliging, maar dat is niks nieuws.
De overige vertrouwde landen zijn de landen die wel zijn aangesloten bij de EU maar geen Schengen hebben, denk aan Ierland, het Verenigd Koninkrijk maar ook landen zoals Bulgarije. Daarnaast is er ook nog een uitzondering voor de VS.

Men gaat ervan uit dat de controle in de EU landen op peil is en controleert daar actief op door middel van controles (al dan niet aangekondigd) en onzinnige quota's dat men bijvoorbeeld bij 1 op 4 mensen een extra check doet op explosieven door een sample te nemen van hand(palmen) bovenkant van broek en soms stukje tas. En daar gebruikt men dan machines voor met techniek uit 2013 en controleert men nu net op explosieven die weinig te maken hebben met de echte dreiging die er (mogelijk) is, Maar dit laatste terzijde, de medewerkers bij de controles krijgen dit ook maar opgelegd en het gehele pakket aan maatregelen maakt uiteindelijk de controle zo goed als het kan met het niveau van de medewerkers op de beveiliging die je kunt krijgen voor dit salaris.
maar ook Amerika/Canada komen niet in die beveiligde zones uit. Lijkt me niet dat een hong kong of Singapore dat wel doet...

Was wel verbaasd, had het nog nooit meegemaakt en ik moet zeggen dat het ook niet echt lekker voelde.
pi_177803178
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat je niet door mag naar de volgende gate maar je per se door de security moet omdat we vinden dat de airport security daar niet op eu standaard is.
Vanuit Boedapest wel eens gehad op Schiphol.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:23:10 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177804605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vanuit Boedapest wel eens gehad op Schiphol.
Dat is een hele korte periode geweest dat je bij aankomst uit Boedapest via een bus naar een extra controlepunt werd gebracht en daar iedereen, ongeacht of men wel of niet zou overstappen, door een extra veiligheidscontrole moest. (En dat leverde (terecht) veel onbegrip op bij niet overstappende passagiers die daar hun vloeistoffen moesten inleveren).
Dit was een vereiste omdat Boedapest een EU land was maar bij controles ernstige gebreken werden ontdekt.

quote:
11s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:33 schreef Yreal het volgende:
maar ook Amerika/Canada komen niet in die beveiligde zones uit. Lijkt me niet dat een hong kong of Singapore dat wel doet...

Was wel verbaasd, had het nog nooit meegemaakt en ik moet zeggen dat het ook niet echt lekker voelde.
Uit Hong Kong en Singapore kom je inderdaad in de 'vuile' zone uit, in theorie kom je, wanneer je uit de VS aankomt echter wel direct bij de gates uit en is er geen extra veiligheidscontrole nodig. En dus ook uit een land als Bulgarije waarbij men bij de reguliere passagiers checkpoints echt hun best wel doet om er nog het e.e.a. van te maken maar waar ik mijn bedenkingen heb over andere gebieden vanuit waar je 'airside' kunt komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_178094459
In juni heb ik een overstap van 4 uur in Istanboel (Atatürk), is daar wat te beleven?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178106088
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:19 schreef Hojdhopper het volgende:
In juni heb ik een overstap van 4 uur in Istanboel (Atatürk), is daar wat te beleven?
Ja hoor, gewoon de standaard dingetjes.
Beetje winkels kijken, koffie drinken, burgertje eten en dan zijn die 4 uur zo om.
Door de immigratie is geen optie aangezien je een e-Visa moet hebben om het land in te mogen.
  maandag 26 maart 2018 @ 20:13:39 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178107152
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:32 schreef Noisecontrollers het volgende:
Door de immigratie is geen optie aangezien je een e-Visa moet hebben om het land in te mogen.
Die kan TS toch prima vooraf aanvragen?
So we just called him Fred
pi_178109518
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die kan TS toch prima vooraf aanvragen?
Kan, maar het lijkt me sterk dat hij USD 20 wil neerleggen om hooguit een uurtje het centrum in te kunnen. Veel meer dan een uur zal het niet zijn aangezien de overstap maar 4 uur is.
pi_178119414
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:32 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Ja hoor, gewoon de standaard dingetjes.
Beetje winkels kijken, koffie drinken, burgertje eten en dan zijn die 4 uur zo om.
Door de immigratie is geen optie aangezien je een e-Visa moet hebben om het land in te mogen.
Oké, bedankt.

Dacht eerst dat ik 8 uur overstap zou hebben. Dan leek me zo'n e-Visa nog wel een optie. Maar 4 uur is met de standaard winkels etc. wel te overbruggen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178231045
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:27 schreef Fer het volgende:
Wie doet een schatting van de inchecktijden in de Meivakantie op Schiphol? Ik wil naar London, maar kwa kosten is de auto goedkoper en kwa tijd scheelt het niet eens heel veel denk ik.
Ik zou met de auto gaan. Qua tijd maakt het niet zoveel uit en met de auto ben je een stuk flexibeler. Wel een hotel zoeken met een parkeerplaats erbij.
  Moderator maandag 2 april 2018 @ 12:31:02 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178254165
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 11:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zou met de auto gaan. Qua tijd maakt het niet zoveel uit en met de auto ben je een stuk flexibeler. Wel een hotel zoeken met een parkeerplaats erbij.
Ligt ook heel erg aan hoe laat je vliegt. Vorig jaar mei hadden we een vlucht om 8 uur 's ochtends. Er was vrijwel niemand bij de douane, we konden echt zowat doorlopen om 6 uur 's ochtends. Het is niet ideaal qua tijd maar qua (ontbrekende) drukte perfect ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178254240
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ligt ook heel erg aan hoe laat je vliegt. Vorig jaar mei hadden we een vlucht om 8 uur 's ochtends. Er was vrijwel niemand bij de douane, we konden echt zowat doorlopen om 6 uur 's ochtends. Het is niet ideaal qua tijd maar qua (ontbrekende) drukte perfect ^O^
Mja, ligt er een beetje aan hoe laat je dan ook van huis moet. Persoonlijk vind ik het alles behalve fijn als ik midden in de nacht van huis moet.

Laatst 'n keer gehad dat ik om 1 uur 's nachts weg moest om op tijd op het vliegveld te zijn. Die eerste dag kun je dan wel weggooien.
  Moderator maandag 2 april 2018 @ 12:36:29 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178254270
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, ligt er een beetje aan hoe laat je dan ook van huis moet. Persoonlijk vind ik het alles behalve fijn als ik midden in de nacht van huis moet.

Laatst 'n keer gehad dat ik om 1 uur 's nachts weg moest om op tijd op het vliegveld te zijn. Die eerste dag kun je dan wel weggooien.
Wij hadden ook de luxe dat we 1 week naar dezelfde plek gingen dus hebben bij aankomst meteen een tukkie gedaan :Y Als je een paar dagen weggaat is het inderdaad erg zonde.

Maar onderschat de reistijd naar Londen per auto niet, dan ben je toch ook al gauw een uur of 8 onderweg. Dat kan nooit sneller zijn dan een vlucht van 40 minuten, zelfs niet als je al 3 uur van tevoren aanwezig moet zijn :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178254474
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij hadden ook de luxe dat we 1 week naar dezelfde plek gingen dus hebben bij aankomst meteen een tukkie gedaan :Y Als je een paar dagen weggaat is het inderdaad erg zonde.

Maar onderschat de reistijd naar Londen per auto niet, dan ben je toch ook al gauw een uur of 8 onderweg. Dat kan nooit sneller zijn dan een vlucht van 40 minuten, zelfs niet als je al 3 uur van tevoren aanwezig moet zijn :)
Je bent dan van deur tot deur. Ligt er een beetje aan waar je vandaan moet komen in Nederland, maar in een aantal gevallen is 8 uur wel ruim.

Je hebt de vlucht, het aanwezig zijn, maar ook de reistijd naar het vliegveld toe en de reistijd van het vliegveld naar je bestemming in Londen. Laatst ben ik geland op Luton en dan naar de stad op een druk tijdstip duurt ook nog dik 75 minuten.

Al met al vond ik dat vermoeiender dan 'n stukje rijden.

Het is natuurlijk wel zo dat je in Londen zelf vaak aan 'n auto niet veel hebt. Als je geen goedkope parkeerplaats zoekt en bij het hotel parkeert, betaal je vaak de volle mep.
  maandag 2 april 2018 @ 12:59:37 #159
258802 Yreal
henk..!
pi_178254637
Ja maar er is toch geen enkele reden om 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn? Je kan vanuit overal in Nederland in een uur op een vliegveld zijn met een Londen vlucht. Vooral op Antwerpen of Groningen knal je zo de auto voor de deur.

Je hebt hopelijk geen ruimbagage voor een paar dagjes Londen, dus een uurtje voor vertrek is ruim zat. Met bagage is buiten Schiphol een uur ook nog zat.

45 minuten vliegen. En als je dan niet op standsted vliegt maar gewoon op city...
  Moderator maandag 2 april 2018 @ 17:18:37 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178260232
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:59 schreef Yreal het volgende:
Ja maar er is toch geen enkele reden om 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn? Je kan vanuit overal in Nederland in een uur op een vliegveld zijn met een Londen vlucht. Vooral op Antwerpen of Groningen knal je zo de auto voor de deur.

Je hebt hopelijk geen ruimbagage voor een paar dagjes Londen, dus een uurtje voor vertrek is ruim zat. Met bagage is buiten Schiphol een uur ook nog zat.

45 minuten vliegen. En als je dan niet op standsted vliegt maar gewoon op city...
Ik noem die 3 uur meer vanwege de eventuele drukte, meestal hoeft dat inderdaad niet.

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je bent dan van deur tot deur. Ligt er een beetje aan waar je vandaan moet komen in Nederland, maar in een aantal gevallen is 8 uur wel ruim.

Je hebt de vlucht, het aanwezig zijn, maar ook de reistijd naar het vliegveld toe en de reistijd van het vliegveld naar je bestemming in Londen. Laatst ben ik geland op Luton en dan naar de stad op een druk tijdstip duurt ook nog dik 75 minuten.

Al met al vond ik dat vermoeiender dan 'n stukje rijden.

Het is natuurlijk wel zo dat je in Londen zelf vaak aan 'n auto niet veel hebt. Als je geen goedkope parkeerplaats zoekt en bij het hotel parkeert, betaal je vaak de volle mep.
Aan de auto heb je inderdaad weinig in Londen :D Ik zou eerder met de auto gaan als je verder ook wil rondreizen in Engeland. Anders zie ik er eigenlijk geen voordeel in ten opzichte van vliegen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178260291
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:18 schreef MaJo het volgende:

Aan de auto heb je inderdaad weinig in Londen :D Ik zou eerder met de auto gaan als je verder ook wil rondreizen in Engeland. Anders zie ik er eigenlijk geen voordeel in ten opzichte van vliegen :)
Ja, precies. Je kunt het overwegen als je alleen avondvluchten hebt. Met de auto vertrek je wanneer je wil, ergo na het ontbijt.

Ik vind weinig zo irritant als zo'n laatste dag waarbij je vroeg uit moet checken en pas laat vliegt.
pi_178261491
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, precies. Je kunt het overwegen als je alleen avondvluchten hebt. Met de auto vertrek je wanneer je wil, ergo na het ontbijt.

Ik vind weinig zo irritant als zo'n laatste dag waarbij je vroeg uit moet checken en pas laat vliegt.
Ik ken geen hotel dat je bagage niet even apart wil zetten zodat je die dag de stad nog in kan gaan. Of je legt je bagage in een kluisje op een treinstation.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178261522
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 18:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ken geen hotel dat je bagage niet even apart wil zetten zodat je die dag de stad nog in kan gaan. Of je legt je bagage in een kluisje op een treinstation.
Dan nog. Een beetje rondlopen om de tijd te doden. Als de vlucht niet heel laat is, heb je ook nog niet eens tijd om op je gemak rond te lopen en te eten en zo.

Ik vind het niks. Ook al kan ik m'n koffer bij het hotel neer zetten., Wat inderdaad altijd kan.
pi_178261565
Over het algemeen heb je gewoon inspraak op je vluchttijden, dames en heren.
Zeker naar London.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2018 18:23:28 ]
pi_178261600
En anders boek je een extra nacht en check je uit om 8 uur 's avonds.

En daarnaast wil 80% van de hotels je ook wel een late checkout geven (tegen betaling). Dus niet piepen. Soms kan je dan voor 20/30 euro alsnog tot in de avond blijven als ze die dag toch niet vol zitten.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178261602
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan nog. Een beetje rondlopen om de tijd te doden. Als de vlucht niet heel laat is, heb je ook nog niet eens tijd om op je gemak rond te lopen en te eten en zo.

Ik vind het niks. Ook al kan ik m'n koffer bij het hotel neer zetten., Wat inderdaad altijd kan.
Tijd doden? Gewoon nog iets leuks opzoeken! Je weet van tevoren hoe laat je vliegt, dus kan je ook van tevoren een planning maken voor die laatste dag. Ik heb op dit soort dagen nooit de tijd hoeven doden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178261699
Tijd doden ja. Alles wat echt boeiend is en ik echt had willen zien, heb ik dan wel gezien. Soms ben ik ergens ook vooral voor zaken. Dan is het een beetje werken om de tijd te doden.

Ik vind het niks. Idealiter gewoon opstaan, douchen, ontbijten en dan vertrekken. Als het geen lange vlucht is, heb je dan ook nog wat aan je dag. Dat geldt ook voor een niet al te lange rit.

En 20/30 euro? Dat kost het in 'n beetje hotel vaak in ponden per uur. Laat op de middag dan betaal je gewoon nog 'n dag.

Het kan allemaal natuurlijk, maar zoals gezegd ben ik liever gewoon z.s.m. weg als de vakantie of de trip erop zit.
  maandag 2 april 2018 @ 18:36:01 #168
258802 Yreal
henk..!
pi_178261748
Ga ook wel eens met zulke mensen op reis. Boek je speciaal een vlucht om 21.00, kan je nog vol genieten van een dagje in de zon/sneeuw/stad/hoerentent gaan ze al om 4 uur lopen miepen dat ze het zat zijn en naar het vliegveld willen want dan zijn ze er maar vast.

Je bent verdomme op een plek waar je blijkbaar wil zijn. Dan ga je toch niet in el prat in de airport snackbar zitten als je ook nog gewoon aan het strand kan zitten?

Dat je nou uit Thailand een dagje uittrekt om te reizen oke, Maar uit Spanje? Vooral omdat mensen wel nog steeds dagjes met de trein naar den Bosch enzo gaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Yreal op 02-04-2018 18:41:30 ]
  maandag 2 april 2018 @ 18:37:02 #169
258802 Yreal
henk..!
pi_178261759
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik noem die 3 uur meer vanwege de eventuele drukte, meestal hoeft dat inderdaad niet.

[..]

Aan de auto heb je inderdaad weinig in Londen :D Ik zou eerder met de auto gaan als je verder ook wil rondreizen in Engeland. Anders zie ik er eigenlijk geen voordeel in ten opzichte van vliegen :)
daarom ook rotterdam of Antwerpen naar city pakken _O_

Kan je lullen wat je Wil, maar daar rij je echt niet tegen op.
pi_178261804
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:31 schreef Halcon het volgende:
Het kan allemaal natuurlijk, maar zoals gezegd ben ik liever gewoon z.s.m. weg als de vakantie of de trip erop zit.
En mijn vakantie of trip zit er voor mijn gevoel op als ik op het vliegveld sta. De uren daarvoor heb ik nog gewoon vakantie en die benut ik dan ook.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178261821
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En mijn vakantie of trip zit er voor mijn gevoel op als ik op het vliegveld sta. De uren daarvoor heb ik nog gewoon vakantie en die benut ik dan ook.
Daar zitten we dan anders in de wedstrijd.

Moet wel zeggen dat ik vroeger, toen ik in loondienst werkte en dus beperkt was qua vakantiedagen, er anders over dacht.
pi_178261890
Ik sta neutraal tegenover wanneer mijn vliegtuig gaat. Alleen héél vroeg vertrekken of héél laat aankomen vind ik niet geweldig. Ik kijk naar de prijs en wat ik daarvoor krijg (service, bagage, etc) en wat mij het beste lijkt voor die reis, dat boek ik. De tijden waarop ik vlieg zijn van minder belang. De tijd die ik op bestemming heb, benut ik wel :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178261987
Héél laat arriveren of héél vroeg vertrekken (in de zin van 's nachts al van huis) vind ik ook minder. Vliegtijden hebben natuurlijk wel een link met wanneer je van huis moet en hoe laat je arriveert. Indien er keuze is, dan kies ik liever een ander tijdstip. Zo niet, dan moet het maar.

Qua service is het even kijken natuurlijk. Drie weken naar een bestemming op uren vliegen, is wat anders dan een paar dagen naar 'n stad die redelijk dichtbij ligt. Voor lange vluchten het liefst ook niet al teveel en al te onnozele overstaptijden. Geen reis van 38 uur als het ook in 16 uur kan.
pi_178262027
Ik vind het tijdstip van vertrek en aankomst inmiddels bijna net zo'n belangrijke factor als de prijs. Voor een rechtstreekse vlucht op gunstige tijden betaal ik met plezier wat meer geld. Vroeger dan 8 uur op de luchthaven aanwezig zijn valt direct af (zowel voor de heen- als de terugvlucht) en indien aankomst in een andere tijdzone dan bij voorkeur aan het eind van de dag aan, al is de combinatie van die wensen natuurlijk niet altijd mogelijk.
pi_178262175
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 18:37 schreef Yreal het volgende:
daarom ook rotterdam of Antwerpen naar city pakken _O_
Het wordt wel tijd dat BA een keer een airside lounge daar neer pleurt.
De tering, daar werd ik de vorige keer niet vrolijk van toen ik last minute een uur vertraging kreeg.
pi_178262220
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:55 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vind het tijdstip van vertrek en aankomst inmiddels bijna net zo'n belangrijke factor als de prijs. Voor een rechtstreekse vlucht op gunstige tijden betaal ik met plezier wat meer geld. Vroeger dan 8 uur op de luchthaven aanwezig zijn valt direct af (zowel voor de heen- als de terugvlucht) en indien aankomst in een andere tijdzone dan bij voorkeur aan het eind van de dag aan, al is de combinatie van die wensen natuurlijk niet altijd mogelijk.
Klopt, maar met mate. Ik ga (bij wijze van) niet ¤ 2.000 extra bijbetalen om om 11 uur 's ochtends te kunnen vertrekken, maar ik ga ook niet voor ¤ 200 besparen midden in de nacht m'n nest uit om naar het vliegveld te karren.
pi_178262289
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt, maar met mate. Ik ga (bij wijze van) niet ¤ 2.000 extra bijbetalen om om 11 uur 's ochtends te kunnen vertrekken, maar ik ga ook niet voor ¤ 200 besparen midden in de nacht m'n nest uit om naar het vliegveld te karren.
Ligt idd heel erg aan een combinatie van alle factoren: hoe lang ga je, hoe lang is de reis zelf, met wie ga je, waar ga je naartoe, wat zijn de mogelijkheden qua tijden/maatschappijen, etc etc. En misschien nog wel het belangrijkste (voor mij iig): waar heb je zin in. Soms maakt het me geen donder uit om een uurtje opgepropt in een koekblik te zitten, en soms heb ik zin in meer ruimte naar dezelfde bestemming.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178262316
Ik heb laatst een keer een vlucht gehad om 6:00 's ochtends, vanaf een vliegveld op 2 uur rijden, en dan met 2x een overstap van 8 uur onderweg. Nou, dat was dus eens en nooit weer, ik voelde me gewoon echt ziek bij aankomst.
pi_178262582
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ligt idd heel erg aan een combinatie van alle factoren: hoe lang ga je, hoe lang is de reis zelf, met wie ga je, waar ga je naartoe, wat zijn de mogelijkheden qua tijden/maatschappijen, etc etc. En misschien nog wel het belangrijkste (voor mij iig): waar heb je zin in. Soms maakt het me geen donder uit om een uurtje opgepropt in een koekblik te zitten, en soms heb ik zin in meer ruimte naar dezelfde bestemming.
Ja, maatschappij probeer ik ook wel te kijken bij lange reizen. Overstap in de VS mijd ik ook als het niet nodig is. Hele korte overstaptijden ook liever niet. Al een keer of 3 gehad dat ik 'n overstap van 45 minuten heb gemist. Zo zijn er wel meer van die dingetjes. Uiteindelijk kom ik elke keer wel weer op de plek van bestemming. :)
pi_178262843
Ik ben vorige week met mijn nichtje naar Berlijn geweest (eerste keer vliegen voor haar), dus ik zei kom we gaan een uurtje eerder kan je zien hoe groot schiphol is.

Zaten we in lounge 4 door Easyjet:')


Ik vloog 2 weken geleden terug vanaf Dubai, ik denk lachen op de laatste dag nog even naar het meeste luxe vliegveld van de wereld.
Zat ik in Terminal 2 met Transavia :')


Qua London is vliegen met BA vanaf City naar Rotterdam echt ideaal, 90 minuten deed ik er vorig jaar over vanaf opstijgen tot plat op mijn eigen bank.


Wat is het langste wat jullie ooit hebben staan wachten voor de douane op Schiphol, ik ben er echt altijd te vroeg, maar ben gewoon bang dat je een keer pech hebt en letterlijk 2 uur staat te wachten en je je vlucht mist.
Hell To The Liars
  maandag 2 april 2018 @ 19:33:24 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178262883
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:32 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Ja hoor, gewoon de standaard dingetjes.
Beetje winkels kijken, koffie drinken, burgertje eten en dan zijn die 4 uur zo om.
Door de immigratie is geen optie aangezien je een e-Visa moet hebben om het land in te mogen.
Aan de andere kant, men geeft een visa af van 6 maanden waarin je in totaal 90 dagen mag verblijven, dus als je die toevallig al hebt of van plan bent om binnen 6 maanden na juni nog naar Turkije te gaan dan is het niet hebben van een (e-)Visa niet het probleem, dat kan je dan regelen.

Ik heb altijd een (werk)visum voor Turkije, en hoewel er in het publieke gedeelte niet heel veel meer te beleven is dan het airside gedeelte en de immigratie lang kan duren (30 minuten bij veel aankomende vliegtuigen en je verder niet van een 'speciale' lijn gebruik mag maken) zou ik er voor kiezen om wel het publieke gedeelte in te gaan en naar de supermarkt beneden te gaan waar je tegen normale prijzen wat versnaperingen kunt kopen als je daar behoefte aan hebt en wat (frisse) lucht op te snuiven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_178262990
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:31 schreef Droopie het volgende:
Wat is het langste wat jullie ooit hebben staan wachten voor de douane op Schiphol, ik ben er echt altijd te vroeg, maar ben gewoon bang dat je een keer pech hebt en letterlijk 2 uur staat te wachten en je je vlucht mist.
30-40 minuten schat ik. Maar meestal ben ik met een kwartiertje wel klaar. En dan zit je daar te niksen :') :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178262995
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:31 schreef Droopie het volgende:

Wat is het langste wat jullie ooit hebben staan wachten voor de douane op Schiphol, ik ben er echt altijd te vroeg, maar ben gewoon bang dat je een keer pech hebt en letterlijk 2 uur staat te wachten en je je vlucht mist.
Het langste? Nog geen uur in elk geval. Een keer door het wachten de vlucht gemist, maar dat kwam vooral omdat Iberia veel te laat op kwam halen en treuzelde met het oppikken van andere mensen dan dat ik daar nu echt lang heb staan wachten.
  maandag 2 april 2018 @ 19:40:55 #184
258802 Yreal
henk..!
pi_178263025
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:03 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het wordt wel tijd dat BA een keer een airside lounge daar neer pleurt.
De tering, daar werd ik de vorige keer niet vrolijk van toen ik last minute een uur vertraging kreeg.
op roffa is airside een ba lounge, toch?
pi_178263075
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

op roffa is airside een ba lounge, toch?
Ik bedoelde op city :+
  maandag 2 april 2018 @ 19:56:12 #186
258802 Yreal
henk..!
pi_178263352
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik bedoelde op city :+
gaat een beetje het punt van city voorbij he :+
pi_178263375
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

gaat een beetje het punt van city voorbij he :+
:Y

Wel fijn vliegveld City.
pi_178263412
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

gaat een beetje het punt van city voorbij he :+
Mwah, ze hebben het de laatste jaren ook tot de nok toe vol met koffietentjes geplempt :')
  maandag 2 april 2018 @ 20:22:03 #189
258802 Yreal
henk..!
pi_178263829
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:58 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Mwah, ze hebben het de laatste jaren ook tot de nok toe vol met koffietentjes geplempt :')
slimme zet, nu ba geen koffie meer serveert. (Toch?)
  maandag 2 april 2018 @ 20:24:45 #190
258802 Yreal
henk..!
pi_178263895
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ligt idd heel erg aan een combinatie van alle factoren: hoe lang ga je, hoe lang is de reis zelf, met wie ga je, waar ga je naartoe, wat zijn de mogelijkheden qua tijden/maatschappijen, etc etc. En misschien nog wel het belangrijkste (voor mij iig): waar heb je zin in. Soms maakt het me geen donder uit om een uurtje opgepropt in een koekblik te zitten, en soms heb ik zin in meer ruimte naar dezelfde bestemming.
ik rij nog wel naar charleroi als het ticket gratis is hoor :P
pi_178264029
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2018 20:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

slimme zet, nu ba geen koffie meer serveert. (Toch?)
BA Cityflyer wel.
  One tough cookie maandag 2 april 2018 @ 20:33:00 #192
169210 liesje1979
pi_178264108
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:31 schreef Halcon het volgende:
Tijd doden ja. Alles wat echt boeiend is en ik echt had willen zien, heb ik dan wel gezien. Soms ben ik ergens ook vooral voor zaken. Dan is het een beetje werken om de tijd te doden.

Ik vind het niks. Idealiter gewoon opstaan, douchen, ontbijten en dan vertrekken. Als het geen lange vlucht is, heb je dan ook nog wat aan je dag. Dat geldt ook voor een niet al te lange rit.

En 20/30 euro? Dat kost het in 'n beetje hotel vaak in ponden per uur. Laat op de middag dan betaal je gewoon nog 'n dag.

Het kan allemaal natuurlijk, maar zoals gezegd ben ik liever gewoon z.s.m. weg als de vakantie of de trip erop zit.
Haha herkenbaar. :D Misschien omdat ik toch altijd een beetje gespannen ben om mijn vlucht niet te missen ofzo, maar ik ga de dag van vertrek echt niet nog compleet ontspannen op het strand liggen ofzo. Respect voor de mensen die dat wel kunnen maar ik voel me daar gewoon niet prettig bij.
pi_178264143
Ik mis gewoon standaard m'n terugvluchten.
  One tough cookie maandag 2 april 2018 @ 20:36:44 #194
169210 liesje1979
pi_178264224
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2018 20:34 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik mis gewoon standaard m'n terugvluchten.
Dat is ook een methode. _O-
pi_178264695
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2018 20:33 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Haha herkenbaar. :D Misschien omdat ik toch altijd een beetje gespannen ben om mijn vlucht niet te missen ofzo, maar ik ga de dag van vertrek echt niet nog compleet ontspannen op het strand liggen ofzo. Respect voor de mensen die dat wel kunnen maar ik voel me daar gewoon niet prettig bij.
Ik ben sowieso geen strandtype, maar ik herken dit ook wel. Op dagen dat ik moet vliegen ben ik over het algemeen toch de hele dag met die vlucht bezig, ook al is hij pas later op de dag. Al heb ik binnenkort een terugvlucht uit New York bewust pas om 22:15 gepland, dus dan ga ik proberen wel gewoon echt een leuke laatste dag te hebben.
  dinsdag 3 april 2018 @ 09:37:28 #196
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_178272652
Zaterdag vlieg ik met KLM naar Alicante. Bij Ryanair en Vueling kun je naast je handbagage nog een rugtas meenemen in het vliegtuig (mits hij voldoet aan de eisen qua grootte).

Bij Transavia kan dit bijv. niet. Weet iemand hoe KLM hier mee omgaat?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 3 april 2018 @ 09:51:55 #197
258802 Yreal
henk..!
pi_178272844
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:37 schreef ShevaJB het volgende:
Zaterdag vlieg ik met KLM naar Alicante. Bij Ryanair en Vueling kun je naast je handbagage nog een rugtas meenemen in het vliegtuig (mits hij voldoet aan de eisen qua grootte).

Bij Transavia kan dit bijv. niet. Weet iemand hoe KLM hier mee omgaat?
heb je al eens op de klm site gekeken?

Maar ja, dat mag.
  dinsdag 3 april 2018 @ 09:53:02 #198
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_178272854
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

heb je al eens op de klm site gekeken?

Maar ja, dat mag.
Had gekund maar het is leuker om het aan de Fok! kameraden te vragen.

Bedankt trouwens.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 3 april 2018 @ 09:53:15 #199
258802 Yreal
henk..!
pi_178272858
Maar het is toch gewoon zonde om je laatste dag niet te benutten, of ben ik nou gek?
pi_178273120
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2018 20:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik rij nog wel naar charleroi als het ticket gratis is hoor :P
Ik heb een "afwijkprijs" van zo'n 100 euro. Pas als een vlucht van Charleroi 100 euro goedkoper is dan van mijn dichtsbijzijnde luchthaven ga ik dat overwegen. Ik hecht waarde aan mijn tijd en transport van/naar een luchthaven zoals Charleroi is duurder.
Vroeger maakt het me weinig uit als ik 2 uurtjes extra in de trein zat of als ik om 7 uur 's ochtends vertrok en dus om half-4 moest opstaan om een vlucht te halen - als ik het maar goedkoop was.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:28:03 #201
258802 Yreal
henk..!
pi_178273284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:16 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik heb een "afwijkprijs" van zo'n 100 euro. Pas als een vlucht van Charleroi 100 euro goedkoper is dan van mijn dichtsbijzijnde luchthaven ga ik dat overwegen. Ik hecht waarde aan mijn tijd en transport van/naar een luchthaven zoals Charleroi is duurder.
Vroeger maakt het me weinig uit als ik 2 uurtjes extra in de trein zat of als ik om 7 uur 's ochtends vertrok en dus om half-4 moest opstaan om een vlucht te halen - als ik het maar goedkoop was.
ik heb ooit Turijn Charleroi gekozen over Turijn Amsterdam wegens 20 euro verschil. :')

Daarna ben ik er ook nog maar 1x geweest :P
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:29:29 #202
258802 Yreal
henk..!
pi_178273310
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Had gekund maar het is leuker om het aan de Fok! kameraden te vragen.

Bedankt trouwens.
https://www.klm.com/trave(...)_allowance/index.htm
pi_178273953
Is het eigenlijk mogelijk om gespaarde miles van een loyaliteitskaart van een SkyTeam-partner over te zetten naar Flying Blue?
  dinsdag 3 april 2018 @ 11:40:33 #204
258802 Yreal
henk..!
pi_178274450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 11:10 schreef Igen het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om gespaarde miles van een loyaliteitskaart van een SkyTeam-partner over te zetten naar Flying Blue?
nee
  dinsdag 3 april 2018 @ 21:35:49 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178288806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef Yreal het volgende:
Maar het is toch gewoon zonde om je laatste dag niet te benutten, of ben ik nou gek?
Als het een vakantievlucht is dan benut ik over het algemeen die dag wel.

Maar als het werkgerelateerd is, en ik nog wat tijd over dan betrap ik mijzelf erop dat ik echt niet meer ergens heen ga maar gewoon naar de lounge van de luchthaven en daar rustig aan ga doen.

Vroegâh maakte ik er een sport van om zo laat mogelijk aan te komen en dan nog een toestel te halen, tegenwoordig ben ik volledig nutteloos nog voor 17:00 uur op de luchthaven voor een terugvlucht naar Amsterdam welke rond 19:30 uur gaat. (En door allemaal priority en wat al niet meer gaat inchecken, beveiliging en paspoortcontroles ook allemaal snel en wacht ik nergens meer).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 3 april 2018 @ 21:49:15 #206
258802 Yreal
henk..!
pi_178289283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 21:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als het een vakantievlucht is dan benut ik over het algemeen die dag wel.

Maar als het werkgerelateerd is, en ik nog wat tijd over dan betrap ik mijzelf erop dat ik echt niet meer ergens heen ga maar gewoon naar de lounge van de luchthaven en daar rustig aan ga doen.

Vroegâh maakte ik er een sport van om zo laat mogelijk aan te komen en dan nog een toestel te halen, tegenwoordig ben ik volledig nutteloos nog voor 17:00 uur op de luchthaven voor een terugvlucht naar Amsterdam welke rond 19:30 uur gaat. (En door allemaal priority en wat al niet meer gaat inchecken, beveiliging en paspoortcontroles ook allemaal snel en wacht ik nergens meer).
oja zakelijk is lounge hangen prima. :P
  One tough cookie dinsdag 3 april 2018 @ 22:28:29 #207
169210 liesje1979
pi_178290755
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 09:53 schreef Yreal het volgende:
Maar het is toch gewoon zonde om je laatste dag niet te benutten, of ben ik nou gek?
Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet. ;)
Ik begrijp je punt echt wel, maar voor mij gaat dat dus gewoon niet op, ik voel me die dag niet ontspannen en dan is genieten er gewoon niet echt bij. Daarom boek ik ook het liefste een vlucht ergens aan het begin van de middag. Alle tijd om nog te ontbijten, rustig uit te checken etc.
pi_178302071
Ik vlieg over anderhalve week naar de VS met Condor, overstap op Frankfurt. Eerste vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa. Hoe doe ik dit nu met thuis inchecken? :? Ik kom er niet helemaal uit..
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 15:06:49 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178302864
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet. ;)
Ik begrijp je punt echt wel, maar voor mij gaat dat dus gewoon niet op, ik voel me die dag niet ontspannen en dan is genieten er gewoon niet echt bij. Daarom boek ik ook het liefste een vlucht ergens aan het begin van de middag. Alle tijd om nog te ontbijten, rustig uit te checken etc.
Dat heb ik ook :Y komt waarschijnlijk ook door mijn vliegangst. Als ik weet dat ik die dag nog moet vliegen kan ik me helemaal niet ontspannen. Een vlucht vroeg in de middag is dan perfect :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178303084
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat heb ik ook :Y komt waarschijnlijk ook door mijn vliegangst. Als ik weet dat ik die dag nog moet vliegen kan ik me helemaal niet ontspannen. Een vlucht vroeg in de middag is dan perfect :)
Ik ben zo iemand die bij boeken bedenkt hoe fijn het is om nog zoveel mogelijk uit die laatste vakantiedag te halen, dus de terugreis zo laat mogelijk op de dag boekt. En vervolgens op de dag van de terugreis continue op de klok loopt te kijken, weinig onderneemt en alsnog veel te vroeg op het vliegveld is, als minder gestoorde reisgenoten de zaken niet voor me relativeren. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 16:13:47 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178304168
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ben zo iemand die bij boeken bedenkt hoe fijn het is om nog zoveel mogelijk uit die laatste vakantiedag te halen, dus de terugreis zo laat mogelijk op de dag boekt. En vervolgens op de dag van de terugreis continue op de klok loopt te kijken, weinig onderneemt en alsnog veel te vroeg op het vliegveld is, als minder gestoorde reisgenoten de zaken niet voor me relativeren. :')
Dat is me ook wel overkomen _O-

We vlogen om 6 uur 's avonds terug vanuit NY dus ik dacht dan kunnen we nog even de stad in. Maar ja, wat doe je dan met je bagage? Weer eerst terug naar je airbnb is ook niet handig en met je koffers door downtown slepen ook niet. Dus uiteindelijk tot 2 uur 's middags in onze airbnb gebleven en vanaf daar een taxi gepakt naar het vliegveld :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178304480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 14:37 schreef Kirb het volgende:
Ik vlieg over anderhalve week naar de VS met Condor, overstap op Frankfurt. Eerste vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa. Hoe doe ik dit nu met thuis inchecken? :? Ik kom er niet helemaal uit..
Nu doe je nog niets, want je kunt helemaal nog niet inchecken.
pi_178304784
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 16:30 schreef heite het volgende:

[..]

Nu doe je nog niets, want je kunt helemaal nog niet inchecken.
Dat snap ik, sorry, hoe doe ik dat straks met thuis inchecken? Ik kom er niet echt achter op de site van Condor, misschien heeft iemand hier ervaring, anders bel ik ze wel even.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kirb op 04-04-2018 17:05:41 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_178305146
Wij vliegen deze zomer met KLM naar YVR en terug vanaf SFO naar Schiphol met een overstap op SLC. Voor de heenreis hebben we ruimbagage kunnen kopen, voor de terugweg staat er echter dat dit pas op het vliegveld zelf geregeld kan worden. Weet iemand waarom? Kan natuurlijk KLM bellen maar ben nieuwsgierig of mensen dit vaker meemaken.
  woensdag 4 april 2018 @ 17:07:11 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178305203
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:04 schreef Tree het volgende:
Wij vliegen deze zomer met KLM naar YVR en terug vanaf SFO naar Schiphol met een overstap op SLC. Voor de heenreis hebben we ruimbagage kunnen kopen, voor de terugweg staat er echter dat dit pas op het vliegveld zelf geregeld kan worden. Weet iemand waarom? Kan natuurlijk KLM bellen maar ben nieuwsgierig of mensen dit vaker meemaken.
Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?

SFO - SLC - AMS wordt doorgaans uitgevoerd door Delta, KLM verkoopt hier weer tickets op met een codeshare.
Standaard mag je sowieso 1 koffer (23kg), 1 handbagage en 1 accessoire meenemen. Alleen als je meer wil meenemen dan dat moet je dat op het vliegveld regelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Fred op 04-04-2018 17:19:40 ]
So we just called him Fred
pi_178307590
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?

SFO - SLC - AMS wordt doorgaans uitgevoerd door Delta, KLM verkoopt hier weer tickets op met een codeshare.
Standaard mag je sowieso 1 koffer (23kg), 1 handbagage en 1 accessoire meenemen. Alleen als je meer wil meenemen dan dat moet je dat op het vliegveld regelen.
Tickets geboekt bij KLM zelf, vlucht wordt idd uitgevoerd door Delta. Vluchtnummer voor SFO - SLC - AMS is KL 8049.

Ik heb voor heen met KLM moeten betalen voor m'n ruimbagage, dit hoeft bij Delta dus niet als ik het goed begrijp? Fijn!
pi_178307647
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Je bent niet gek, het is maar net wat je als laatste dag ziet. ;)
Ik begrijp je punt echt wel, maar voor mij gaat dat dus gewoon niet op, ik voel me die dag niet ontspannen en dan is genieten er gewoon niet echt bij. Daarom boek ik ook het liefste een vlucht ergens aan het begin van de middag. Alle tijd om nog te ontbijten, rustig uit te checken etc.
De laatste dag is voor mij de dag voordat ik vlieg.

Inderdaad. Het liefst op m'n gemak ontbijten, douchen, uitchecken en dan richting het vliegveld.
pi_178308651
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bij wie heb je je tickets geboekt? en wat zijn je vluchtnummers?

SFO - SLC - AMS wordt doorgaans uitgevoerd door Delta, KLM verkoopt hier weer tickets op met een codeshare.
Standaard mag je sowieso 1 koffer (23kg), 1 handbagage en 1 accessoire meenemen. Alleen als je meer wil meenemen dan dat moet je dat op het vliegveld regelen.
met dank aan de vrienden van norwegian is dat binnenkort niet meer zo :(
pi_178308680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 16:45 schreef Kirb het volgende:

[..]

Dat snap ik, sorry, hoe doe ik dat straks met thuis inchecken? Ik kom er niet echt achter op de site van Condor, misschien heeft iemand hier ervaring, anders bel ik ze wel even.
bij condor, daar heb je immers geboekt.

En mocht dat niet werken even Lufthansa proberen :+
pi_178308740
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:00 schreef Tree het volgende:

[..]

Tickets geboekt bij KLM zelf, vlucht wordt idd uitgevoerd door Delta. Vluchtnummer voor SFO - SLC - AMS is KL 8049.

Ik heb voor heen met KLM moeten betalen voor m'n ruimbagage, dit hoeft bij Delta dus niet als ik het goed begrijp? Fijn!
wat staat er in je boeking? Daar zal staan of je al bagage geboekt hebt.

Kan me niet voorstellen dat kon geen bagage kan boeken bij delta, zou ze even contacten.
pi_178309102
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
  woensdag 4 april 2018 @ 20:14:15 #222
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178309207
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:00 schreef Tree het volgende:
Ik heb voor heen met KLM moeten betalen voor m'n ruimbagage, dit hoeft bij Delta dus niet als ik het goed begrijp? Fijn!
De goedkoopste tickets van KLM zijn tegenwoordig excl. ruimbagage, die van Delta zijn nog steeds inclusief. Als je inlogt op de website van KLM dan zou je bij je boeking ook moeten zien staan bij de bagagegegevens dat er 1 stuk ruimbagage inclusief is.
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 20:14:22 #223
45833 crew  Fogel
pi_178309213
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
KLM is al heel lang niet meer wat het ooit was.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_178309264
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
KLM is gewoon een budget maatschappij verworden hoor.
pi_178309334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:10 schreef heite het volgende:
Het lijkt me sowieso bijzonder sterk dat er niet al standaard ruimbagage bij een KLM vlucht naar de VS zit.
KLM light mag je alleen handbagage meenemen. Ruimbagage kost een paar tientjes extra. Als je dat niet betaalt, dan dus alleen handbagage.

Het is maar net waar je voor kiest. Natuurlijk komt het schraperig over, maar aan de andere kant zijn er vast ook mensen die het af kunnen met handbagage.
pi_178309381
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat staat er in je boeking? Daar zal staan of je al bagage geboekt hebt.

Kan me niet voorstellen dat kon geen bagage kan boeken bij delta, zou ze even contacten.
Ja in de boeking staat dus alleen voor de heenvlucht bagage, terug staat er dat het op het vliegveld geregeld moet worden. Ik zal morgen wel even contact met ze opnemen, ben erg nieuwsgierig geworden nu :D
pi_178309389
Dat is toch alleen binnen Europa?
pi_178309404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:22 schreef heite het volgende:
Dat is toch alleen binnen Europa?
KLM introduceert een nieuwe tarievenstructuur op vluchten naar de VS en Canada. Bij de goedkoopste Economy-tickets mogen passagiers geen gratis ruimbagage meer meenemen.
pi_178309431
Zo heeft elke Europese airline wel wat verder.
Bij BA heb je zelfs geen gratis stoelkeuze meer als je niet silver of gold bent, zelfs als je business vliegt.

smfh.
pi_178309436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:22 schreef heite het volgende:
Dat is toch alleen binnen Europa?
Nee, ook naar de VS.
pi_178309733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:23 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Zo heeft elke Europese airline wel wat verder.
Bij BA heb je zelfs geen gratis stoelkeuze meer als je niet silver of gold bent, zelfs als je business vliegt.

smfh.
geen stoelkeuze mis je pas als je het kwijt bent.

Rip aegean gratis exit row. ;(
pi_178309897
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:04 schreef Tree het volgende:
Wij vliegen deze zomer met KLM naar YVR en terug vanaf SFO naar Schiphol met een overstap op SLC. Voor de heenreis hebben we ruimbagage kunnen kopen, voor de terugweg staat er echter dat dit pas op het vliegveld zelf geregeld kan worden. Weet iemand waarom? Kan natuurlijk KLM bellen maar ben nieuwsgierig of mensen dit vaker meemaken.
Schijnt een bug te zijn in de systemen van KLM wanneer een deel van de vlucht wordt uitgevoerd met Delta, vermoedelijk als gevolg van die nieuwe tarieven zonder bagage.
Ik liep er ook tegenaan en heb toen telefonisch geboekt, waar het ze, na enige moeite, wel lukte.
pi_178309933
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen stoelkeuze mis je pas als je het kwijt bent.

Rip aegean gratis exit row. ;(
Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.
Maar een maat van me kocht een tijdje terug een business ticket naar NYC, en die mocht nog gewoon even 2x 80 leggen om niet in de honeymoon seat terecht te komen :') BA _O-
pi_178309996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:39 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.
Maar een maat van me kocht een tijdje terug een business ticket naar NYC, en die mocht nog gewoon even 2x 80 leggen om niet in de honeymoon seat terecht te komen :') BA _O-
Dat is wel heel erg triest zeg als je business vliegt.
pi_178310011
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg triest zeg als je business vliegt.
Het is dan ook een verouderd business product.
Maarja, vanuit London ben je er redelijk aan gebonden.
pi_178310187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:39 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik heb bij oneworld en star alliance gelukkig gewoon overal gratis stoelkeuze.
Maar een maat van me kocht een tijdje terug een business ticket naar NYC, en die mocht nog gewoon even 2x 80 leggen om niet in de honeymoon seat terecht te komen :') BA _O-
aegean niet meer
pi_178310237
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

aegean niet meer
Zelfs niet met status?
pi_178310257
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is dan ook een verouderd business product.
Maarja, vanuit London ben je er redelijk aan gebonden.
Ja, is het ook, maar uren naast een onbekende in die honeymoon seats moeten zitten, kan toch behoorlijk tegenvallen als je gewoon lekker business wilt vliegen.

Erg schraperig ook, aangezien je al de volle mep hebt afgetikt voor een inderdaad erg verouderde business class.
pi_178310302
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is dan ook een verouderd business product.
Maarja, vanuit London ben je er redelijk aan gebonden.
Genoeg keus hier hoor. Vlieg nog liever upper in virgin dan business met BA. Armoedig met die hatelijke opstelling waarbij je hele tijd tegen giechel van person naast je aankijkt. First vond ik ook maar matig bij ze. Zo pretentieus volk ook altijd vergeleken met Virgin en Emirates e.d.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.
En naar NYC zijn F-tickets van BA ongeveer elke 2 maanden wel in de sale voor een redelijke prijs, dus daar pak ik die wel. Al is dat natuurlijk ook alleen maar een erg goede business.
Same. Stop dan in Dubai en verblijf dan gratis 2/3 dagen daar om reis wat op te breken en daarna door naar Singapore/Bkk/whatever. Terugweg hetzelfde. Voor zelfde prijs als dat je meteen doorvliegt. Ideaal.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178310312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, is het ook, maar uren naast een onbekende in die honeymoon seats moeten zitten, kan toch behoorlijk tegenvallen als je gewoon lekker business wilt vliegen.

Erg schraperig ook, aangezien je al de volle mep hebt afgetikt voor een inderdaad erg verouderde business class.
Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.
En naar NYC zijn F-tickets van BA ongeveer elke 2 maanden wel in de sale voor een redelijke prijs, dus daar pak ik die wel. Al is dat natuurlijk ook alleen maar een erg goede business.
pi_178310351
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef RipCity het volgende:

[..]

Genoeg keus hier hoor. Vlieg nog liever upper in virgin dan business met BA. Armoedig met die hatelijke opstelling waarbij je hele tijd tegen giechel van person naast je aankijkt. First vond ik ook maar matig bij ze. Zo pretentieus volk ook altijd vergeleken met Virgin en Emirates e.d.
Ik vlieg graag direct, maar ben het verder met je eens.
Al is die opstelling als je met iemand anders vliegt wel te overleven, maar zeker de 777s die nog steeds niet gerefurbed zijn zijn gewoon armoedig. En laten ze die nu net inzetten in de vlucht die ik het meest vlieg _O_
pi_178310458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef RipCity het volgende:
Same. Stop dan in Dubai en verblijf dan gratis 2/3 dagen daar om reis wat op te breken en daarna door naar Singapore/Bkk/whatever. Terugweg hetzelfde. Voor zelfde prijs als dat je meteen doorvliegt. Ideaal.
Wij verhuizen in augustus naar Thailand en dat is dit ongeveer het plan ja.
Mooi moment om Emirates F eens uit te proberen ook :+
pi_178310630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:57 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Wij verhuizen in augustus naar Thailand en dat is dit ongeveer het plan ja.
Mooi moment om Emirates F eens uit te proberen ook :+
Doen!! Prijs valt (relatief) best mee. Lhr-DXB-SIN en terug BKK-DXB-Stansted (om nieuwe F 777 te checken) kost me 4800 (eur). En prijzen altijd heel erg stabiel (aan sales doen ze zelden). 2x gehad dat hele F leeg was dus hele cabin voor mezelf. Volgens mij doen ze niet aan upgraden van business zonder overboekt te zijn of als mensen zelf niet willen betalen.

Douche is ERG fijn op einde vlucht :P Dus altijd snel boeken zodat je goed tijdslot hebt. En verder erg grote tv en goede service. Leuk altijd dat ze van overal vandaan komen dus je kan meestal wel tijdje met ze kletsen als je daar behoefte aan hebt.

Als 't je eerste keer is zorg dan dat ze polaroid van je maken aan de bar in Emirates kledij. Leuke souvenir :P Succes in Thailand!!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178310653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:52 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Het is voor ons de reden om op vluchten naar Bangkok waar kan uit te wijken naar Cathay of Qatar airlines.
En naar NYC zijn F-tickets van BA ongeveer elke 2 maanden wel in de sale voor een redelijke prijs, dus daar pak ik die wel. Al is dat natuurlijk ook alleen maar een erg goede business.
Ik boek niet altijd business. Ik kijk wel 'n beetje naar de prijs en naar wat business voorstelt. Oude BA bijvoorbeeld, dan vind ik het het verschil niet waard.

Later dit jaar vlieg ik 'n keer naar de VS met BA en gewoon normaal ticket geboekt. Hoef dan ook alleen maar in Londen over te stappen, wat ik beter vind dan nog 'n extra overstap die dan weer of heel kort is of veel te lang duurt.
pi_178314521
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Zelfs niet met status?
Nee, is echt heel bijzonder. Vroeger kon je zelfs zonder status gratis extra leg room selecteren, nu met gold nog bijbetalen...
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 13:59:25 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178322941
Iemand enig idee wat die XP betekenen bij flying blue? Ik heb nu wat miles opgebouwd maar sinds 1 april werken ze ook met XP. Ik kan alleen nergens goed vinden wat je daar uiteindelijk mee kunt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 14:00:30 #247
45833 crew  Fogel
pi_178322963
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:59 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee wat die XP betekenen bij flying blue? Ik heb nu wat miles opgebouwd maar sinds 1 april werken ze ook met XP. Ik kan alleen nergens goed vinden wat je daar uiteindelijk mee kunt.
Experience points. Gewoon een nieuwe naam om het programma nog meer uit te wateren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 5 april 2018 @ 14:01:08 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178322979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:59 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee wat die XP betekenen bij flying blue? Ik heb nu wat miles opgebouwd maar sinds 1 april werken ze ook met XP. Ik kan alleen nergens goed vinden wat je daar uiteindelijk mee kunt.
Om van het ene niveau naar het andere te gaan introduceert Flying Blue Experience Points, de zogenaamde XP. Deze bepalen het deelnemersniveau. Een status is niet langer afhankelijk van Level Miles en gekwalificeerde vluchten. XP biedt leden de kans om van extra voordelen te genieten:

- Silver = 100 XP- Gold = 180 XP- Platinum = 300 XP

XP zal worden berekend op basis van het type vlucht (binnenlands, middellange- of langeafstandsvlucht) en de door de klant gekozen reiscabine. Dankzij deze update kunnen klanten eenvoudig zien hoeveel XP ze verdienen voor elke vlucht. Flying Blue is het eerste loyaliteitsprogramma voor luchtvaartmaatschappijen die deze XP schaal aanbiedt. Level Miles en/of kwalificerende vluchten die op 31 maart 2018 in het bezit zijn, worden omgezet in XP.

https://nieuws.klm.com/nieuw-flying-blue-programma/
pi_178330656
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Om van het ene niveau naar het andere te gaan introduceert Flying Blue Experience Points, de zogenaamde XP. Deze bepalen het deelnemersniveau. Een status is niet langer afhankelijk van Level Miles en gekwalificeerde vluchten. XP biedt leden de kans om van extra voordelen te genieten:

- Silver = 100 XP- Gold = 180 XP- Platinum = 300 XP

XP zal worden berekend op basis van het type vlucht (binnenlands, middellange- of langeafstandsvlucht) en de door de klant gekozen reiscabine. Dankzij deze update kunnen klanten eenvoudig zien hoeveel XP ze verdienen voor elke vlucht. Flying Blue is het eerste loyaliteitsprogramma voor luchtvaartmaatschappijen die deze XP schaal aanbiedt. Level Miles en/of kwalificerende vluchten die op 31 maart 2018 in het bezit zijn, worden omgezet in XP.

https://nieuws.klm.com/nieuw-flying-blue-programma/
xp :') alsof we wow aan het spelen zijn...

En niet vergeten, awards veelal duurder...
pi_178330820
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
pi_178331003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegt
Gratis stoelkeuze
Reward flights
Priority boarding
Zo nu en dan upgrades
Business of first checkin balie

Je hoeft er verder geen moeite voor te doen en het is dus allemaal gratis meegenomen. Dus waarom niet.
pi_178331114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:29 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegt
Gratis stoelkeuze
Reward flights
Priority boarding
Zo nu en dan upgrades
Business of first checkin balie

Je hoeft er verder geen moeite voor te doen en het is dus allemaal gratis meegenomen. Dus waarom niet.
Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.
pi_178331305
Ik heb een kaart van China Southern, want het lukte me niet om zonder lidmaatschap een ticket te boeken. :')

Intussen heb ik met 3x een intercontinentale retourvlucht bijna genoeg gespaard voor één binnenlandse vlucht in China. Voor toegang tot de business-class-lounge zou ik binnen een jaar tijd nog 4x zo veel moeten sparen.
  donderdag 5 april 2018 @ 20:47:12 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_178331437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Ik ben een paar jaar nu goud bij Flying Blue en ik vind het wel relax. Business class inchecken, de lounge in, priority boarding en spaar meer punten.

Moet wel zeggen dat als je ivory bent het allemaal weinig voorsteld, het wordt pas leuk vanaf goud
pi_178331608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Ja _O_

Voorrang bij de checkin, meestal gratis ruimbagage, voorrang bij security, lounge acces, prio boarding, meestal nog wel iets van voordeel bij je stoelkeuze, je bagage als eerste op de band.

En dan nog punten voor awards.

En dan heeft ieder programma nog dingetjes. Ik heb valet parking in Athene :+
pi_178331678
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.
voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.
pi_178331725
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.
Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.

Zo'n budget ticket dat zie je wel.
pi_178331941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.

Zo'n budget ticket dat zie je wel.
vroeger spaarderde je minder award milles hoor ;)
pi_178332407
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

vroeger spaarderde je minder award milles hoor ;)
Geen idee, kaart weggegooid en daarna nooit meer naar omgekeken. Toen was het in elk geval iets met de ticket klasse.

Als je nu boekt voor de VS, zie je heel duidelijk drie mogelijkheden en er zitten ook wel wezenlijke verschillen tussen die mogelijkheden.

Als ik zo de voordelen zie, toch maar weer eens 'n poging wagen. Ik vlieg regelmatig dus snel op een acceptabel niveau komen moet het punt niet zijn.
  donderdag 5 april 2018 @ 21:21:09 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178332593
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 april 2018 @ 21:22:08 #261
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178332619
Binnen economy, business en first class zitten ook nog verschillen in het soort tickets.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_178333351
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.

Je kon altijd vrij makkelijk segments scoren met Antwerpen Tenerife enzo. Maar dat gaat nu niet echt hard meer...
pi_178333524
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.
pi_178333786
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.
Achievements behalen, jwt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:04:20 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178355908
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.

Je kon altijd vrij makkelijk segments scoren met Antwerpen Tenerife enzo. Maar dat gaat nu niet echt hard meer...
Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.
Voor mij is het overigens, vooral op de heenreis, wel handig dat ik vanaf Brussel, of in mindere mate Antwerpen vertrek gezien ik 1 a 2 keer per week in Antwerpen of op Zaventem ben. (Terug is het wat minder handig, maar hoewel het ticket netjes wordt opgehaald bij de NS balie, de kans dat ik daadwerkelijk in die trein richting Antwerpen of Brussel zit is bijzonder klein.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:14:08 #266
258802 Yreal
henk..!
pi_178356069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 22:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.
Voor mij is het overigens, vooral op de heenreis, wel handig dat ik vanaf Brussel, of in mindere mate Antwerpen vertrek gezien ik 1 a 2 keer per week in Antwerpen of op Zaventem ben. (Terug is het wat minder handig, maar hoewel het ticket netjes wordt opgehaald bij de NS balie, de kans dat ik daadwerkelijk in die trein richting Antwerpen of Brussel zit is bijzonder klein.
ja maar tis wel iets minder efficiënt
pi_178513908
Ik wil me evt aanmelden bij Aaegean voor star gold. Nu zag ik een vlucht naar Athene met een lufthansa vluchtnummer maar uitgevoerd door aegean zelf. Telt deze dan als kwalificerende aegan vlucht of als lufthansa segment bij miles + bonus?
pi_178516324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:57 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik wil me evt aanmelden bij Aaegean voor star gold. Nu zag ik een vlucht naar Athene met een lufthansa vluchtnummer maar uitgevoerd door aegean zelf. Telt deze dan als kwalificerende aegan vlucht of als lufthansa segment bij miles + bonus?
aegean goden _O_

Die telt niet, al begin ik nu te twijfelen :')
pi_178547852
Ik vlieg over twee weken met KLM en wil even mijn reisgegevens inzien (stoelnummers etc) op mijn pc, maar ik kan nergens inloggen. Naar deze pagina word ik gestuurd voor 'mijn reis': https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm Zie ik iets over het hoofd?
  maandag 16 april 2018 @ 10:31:25 #270
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_178547993
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:21 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg over twee weken met KLM en wil even mijn reisgegevens inzien (stoelnummers etc) op mijn pc, maar ik kan nergens inloggen. Naar deze pagina word ik gestuurd voor 'mijn reis': https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm Zie ik iets over het hoofd?
Op die pagina heb je twee inlogmogelijkheden (via klm account en via boekingscode), werken beide niet? Bij de onderste goed letten op de tenaamstelling, precies die van je bevestigingsmail aanhouden.

Dan even via Twitter contact opnemen met KLM, die helpen je supersnel.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_178548043
Op die pagina kan ik inderdaad mijn boekingscode + vluchtnummer invoeren, maar dan krijg ik als antwoord dat ik pas vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek kan inchecken. Klik ik op verder, dan krijg ik steeds dezelfde melding te zien. Ik wil gewoon even mijn reisgegevens inzien en niet inchecken.
Bij British Airways bijvoobeeld heb je op hun startpagina meteen de knop 'manage my booking'. Die zie ik bij KLM niet.
pi_178548111
Direct na het boeken van de package reis via Expedia.nl, ben ik er toen wel in geslaagd om mezelf stoelnummers toe te kennen. Ik weet echter niet meer waar ik dat op de KLM website heb kunnen doen.
pi_178548423
OPGELOST: Ik heb ik twee jaar geleden een flying blue account aangemaakt. Log ik hiermee in, dan kan ik naar https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm en zie ik plotseling WEL mijn eerstvolgende reisgegevens naar Stockholm, en een knop 'Vluchtgegevens bekijken'.
Je moet je dus bij Flying Blue aanmelden om bij je reisgegevens te kunnen :?
pi_178548453
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:40 schreef Nia het volgende:
Direct na het boeken van de package reis via Expedia.nl, ben ik er toen wel in geslaagd om mezelf stoelnummers toe te kennen. Ik weet echter niet meer waar ik dat op de KLM website heb kunnen doen.
komt omdat je via Expedia boekt
pi_178548489
Nee hoor. Je krijgt van Expedia slechts het KLM boekingsnummer, en daarmee moet je naar de KLM website om stoelnummers uit te kiezen.
pi_178548500
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nia op 16-04-2018 11:05:51 ]
  maandag 16 april 2018 @ 23:00:08 #277
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178566891
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:05 schreef Nia het volgende:
Nee hoor. Je krijgt van Expedia slechts het KLM boekingsnummer, en daarmee moet je naar de KLM website om stoelnummers uit te kiezen.
Volgens mij is er wel een optie om bij Expedia (tegen betaling, maar dat is ook op de KLM website voor non-statushouders) om stoelen vast te laten leggen door Expedia.
Anders kan het ook altijd nog op de KLM website.

Ik moet eerlijk zeggen dat omdat ik kosteloos de stoelen kan selecteren dat ik dat ook doe, maar als ik ervoor zou moeten betalen dan zou ik het niet doen omdat bij het inchecken over het algemeen nog voldoende stoelen over zijn.
De enige reden om het wel te doen is als je een vlucht hebt vanaf ZYR (Brussel Midi) of ZWE (Antwerpen Centraal) omdat je met vertrek je dus niet online kan inchecken. Als je dan uiteindelijk bij de balie staat op Schiphol een paar uur voor vertrek kan ik je garanderen dat er op de verre vluchten dan bijzonder weinig stoelen over zijn. (Dat zouden ze best kunnen verbeteren voor de vakantie reiziger, ik snap dat KLM een controle wil inbouwen, maar op de terugweg kan je wel inchecken, je krijgt alleen geen boarding pass, dat zou op de heenweg ook prima kunnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_178598803
Weet niet of ie hier thuis hoort of in het PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #44 - zomerschema komt eraan!... maar anyway.

Net MUC-AMS-MUC geboekt voor eind juni via lufthansa.de. Terugvlucht wordt uitgevoerd door Helvetic Airways (nooit eerder van gehoord), dus codeshare. Maar als ik kijk op de website van Helvetic zie ik helemaal geen route Amsterdam-München.

Hoe zit dat?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178599182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of ie hier thuis hoort of in het PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #44 - zomerschema komt eraan!... maar anyway.

Net MUC-AMS-MUC geboekt voor eind juni via lufthansa.de. Terugvlucht wordt uitgevoerd door Helvetic Airways (nooit eerder van gehoord), dus codeshare. Maar als ik kijk op de website van Helvetic zie ik helemaal geen route Amsterdam-München.

Hoe zit dat?
Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.html
Helvetic lijkt dus 2 vliegtuigen verhuurd (of in welke vorm dan ook) te hebben aan Lufthansa. Dus alhoewel het vliegtuigen zijn van Helvetic, is het geen vlucht van Helvetic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178600732
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.html
Helvetic lijkt dus 2 vliegtuigen verhuurd (of in welke vorm dan ook) te hebben aan Lufthansa. Dus alhoewel het vliegtuigen zijn van Helvetic, is het geen vlucht van Helvetic.
Ah cool, thanks! Wel gaaf, eerste keer Fokker vliegen!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 15:48:48 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178601420
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178601523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.
pi_178601723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 17:02:28 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178603043
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.
Heen is rechtstreeks en terug is met een overstap op Jakarta (vanaf Bali).

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:07 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.
Sorry, China Airlines inderdaad. Zeker geen Air China. ik zag dat die afgeraden werd.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 18 april 2018 @ 21:02:06 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178607884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.

Garuda zou altijd mijn voorkeur hebben, de 777 toestellen hebben nog de 3-3-3 opstelling en men vliegt heen rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Jakarta, en terug vanaf Jakarta al dan niet met een korte tussenstop in Singapore of wel rechtstreeks, afhankelijk van de hoeveelheid cargo. (En niet hoeveelheid passagiers, maar de cargo bepaalt of een tussenstop in Singapore noodzakelijk is of niet omdat dan niet genoeg kerosine geladen kan worden voor de hele vlucht zonder de startbaan in Jakarta te beschadigen).

Maar omdat ze (semi)rechtstreeks vliegen zijn het wel lange vluchten, dan kan het ook een overweging zijn om met een maatschappij uit het Midden Oosten te vliegen die een tussenstop maken in Dubai, Abu Dhabi of Qatar, want dan breek je de reis op in 6 en 8 uur, wat ook prettig kan zijn.
Persoonlijk kies ik voor de lange vlucht ineens, de totale reisduur is korter, en bij nachtvluchten kan ik wel slapen, als je dan eerst 6 uur vliegt met Emirates ben je met vertrek om 14:30 uur nog niet moe genoeg het eerste gedeelte echt te slapen, ben je echt moe op de tussenstop, maar wanneer je 2de vlucht begint ben je weer een beetje over je slaap heen, en bij de vlucht van 22:00 uur kan je de eerste vlucht wel slapen, wordt je te vroeg wakker, en heb je vervolgens een dagvlucht naar Jakarta om in de avond aan te komen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 21:36:08 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178629521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.

Garuda zou altijd mijn voorkeur hebben, de 777 toestellen hebben nog de 3-3-3 opstelling en men vliegt heen rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Jakarta, en terug vanaf Jakarta al dan niet met een korte tussenstop in Singapore of wel rechtstreeks, afhankelijk van de hoeveelheid cargo. (En niet hoeveelheid passagiers, maar de cargo bepaalt of een tussenstop in Singapore noodzakelijk is of niet omdat dan niet genoeg kerosine geladen kan worden voor de hele vlucht zonder de startbaan in Jakarta te beschadigen).

Maar omdat ze (semi)rechtstreeks vliegen zijn het wel lange vluchten, dan kan het ook een overweging zijn om met een maatschappij uit het Midden Oosten te vliegen die een tussenstop maken in Dubai, Abu Dhabi of Qatar, want dan breek je de reis op in 6 en 8 uur, wat ook prettig kan zijn.
Persoonlijk kies ik voor de lange vlucht ineens, de totale reisduur is korter, en bij nachtvluchten kan ik wel slapen, als je dan eerst 6 uur vliegt met Emirates ben je met vertrek om 14:30 uur nog niet moe genoeg het eerste gedeelte echt te slapen, ben je echt moe op de tussenstop, maar wanneer je 2de vlucht begint ben je weer een beetje over je slaap heen, en bij de vlucht van 22:00 uur kan je de eerste vlucht wel slapen, wordt je te vroeg wakker, en heb je vervolgens een dagvlucht naar Jakarta om in de avond aan te komen...
Het is Garuda geworden :Y Aankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog wat ^O^

Ik heb zelf vliegangst dus ben er het liefst zo snel mogelijk. Vooral opstijgen is erg stressvol dus hoe meer vluchten ik heb hoe erger het is. Dus dan komt een rechtstreekse vlucht goed uit!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 19 april 2018 @ 21:59:53 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178630183
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is Garuda geworden :Y Aankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog wat ^O^

Ik heb zelf vliegangst dus ben er het liefst zo snel mogelijk. Vooral opstijgen is erg stressvol dus hoe meer vluchten ik heb hoe erger het is. Dus dan komt een rechtstreekse vlucht goed uit!
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 19 april 2018 @ 22:10:07 #288
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178630498
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:36 schreef MaJo het volgende:
Ik heb zelf vliegangst
https://valk.org/
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 23:16:38 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178632103
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
En dat psychologische aspect is het ding, het is een compleet irrationele angst. Ik weet namelijk heel goed hoe veilig het is maar dat kan ik niet wegdenken.

quote:
Ben ik bekend mee :Y Helaas geen geld voor maar het is goed te doen met medicatie.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 19 april 2018 @ 23:31:43 #290
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178632428
Medicatie?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_178633148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:31 schreef static het volgende:
Medicatie?
Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...
pi_178633208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
Hoe groter hoe stabieler is zeker waar. Vooral bij turboprops merk je dat.
pi_178633333

genieten
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 09:01:26 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178636347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:31 schreef static het volgende:
Medicatie?
Bèta blocker tegen de adrenaline en lorazepam zodat ik lekker zit te spacen tijdens het opstijgen O+ _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 09:02:44 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178636361
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...
Dat dus maar dan nog een stukje zwaarder ;)

Heb jij het inmiddels niet meer nodig?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178636378
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
genieten
Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72 _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178638190
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat dus maar dan nog een stukje zwaarder ;)

Heb jij het inmiddels niet meer nodig?
nee, gewoon met je kont in dat vliegtuig tot je het leuk gaat vinden werkte voor mij.
pi_178638201
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72 _O_
atr _O_

Heeft toch een stukje romantiek hoor, die propellers.
  vrijdag 20 april 2018 @ 13:22:20 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178640161
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
genieten
Is dat de Fairchild/Dornier 328?

Vliegt die nog voor Olympic (zeker een oude foto, ook gezien die gedateerde paarse bestelwagen erachter)

Op DUS hier vliegt hij nog rechtstreeks naar Billund met Sun Air en vanaf Billund zijn er dan genoeg routes waar je met zijn kleine broertje verder kan _O_
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178644708
Iemand hier die ervaring heeft met het boeken van stoel met extra beenruimte bij Emirates? Ik zit me suf te zoeken op de site van Emirates, maar kan alleen vinden dat het tussen de 50 en 150 pond kost per vlucht, maar daar heb ik weinig aan. Ik wil graag vergelijken, dus de precieze prijzen zien. Iemand die weet of dit mogelijk is VOORDAT je geboekt hebt?

Gezien mijn lengte wil ik die stoel gewoon vooraf boeken, en niet het risico lopen om in een gewone stoel gepropt te worden wat eigenlijk niet past :')
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 20 april 2018 @ 20:37:24 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178645898
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoe groter hoe stabieler is zeker waar. Vooral bij turboprops merk je dat.
Absoluut. Maar mij maakt dat niet zoveel uit, ik waardeer een turboprop wel.

Volgende week mag ik in een AN-140 plaatsnemen. Kon ook prima met een 737 classic of gewoon 737-800 van Ukraine Airlines, maar af en toe een type toestel wat in de rest van Europa niet vliegt is wel mijn ding.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')