UK is bang dat er ongewenste vluchtelingen meereizen met de Eurostar. Of het onzin is, weet ik niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 13:54 schreef MTL het volgende:
Dus even voor de duidelijkheid: van Amsterdam naar Londen verandert er dus helemaal niets, van Londen naar Amsterdam kan je mooi blijven zitten.
Wat een flauwekul weer. Kom op zeg, regel gewoon die controles. Daar hoef je nou echt geen 4 jaar over te doen.
Dus, voor Amsterdam -> Londen biedt Thalys+Eurostar vooralsnog een betere aansluiting dan Eurostar+Eurostar.twitter:seatsixtyone twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 15:06:29 @jonworth @joswabe OK, correction. Just talked to E*. Seems they don’t consider the 28 minutes in Brussels sufficient, so if you use the Eurostar Ams-Bru you’ll end up on a later E* Bru-Lon. So Thalys a better connection. Makes sense now. reageer retweet
Dat is geen onzin. Verre van zelfs.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 14:42 schreef Pirtdator het volgende:
UK is bang dat er ongewenste vluchtelingen meereizen met de Eurostar. Of het onzin is, weet ik niet.
Ach natuurlijk wel.die drie halve zolen die eronder/erop gaan liggen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 15:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is geen onzin. Verre van zelfs.
Die zullen inderdaad niet het probleem zijn. Het wordt natuurlijk wel een probleem wanneer die mensen die nu in Calais kamperen en masse een kaartje kunnen kopen, de trein in stappen en in Londen asiel aanvragen of op het station gaan vluchten. En verkoop van kaartjes weigeren aan mensen van bepaalde nationaliteiten e.d. is natuurlijk verboden (discriminatie). Dus moet je ze aan de grens tegenhouden. De vraag is dan: welke?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 15:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach natuurlijk wel.die drie halve zolen die eronder/erop gaan liggen.
druppel / gloeiende plaat vergeleken met die duizenden die vrachtwagens openbreken en alles iddquote:Op vrijdag 9 februari 2018 15:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach natuurlijk wel.die drie halve zolen die eronder/erop gaan liggen.
Ik ben benieuwd of er überhaupt ooit naar Köln gereden worden vanuit London. Vanuit London naar Köln (Hbf/Messe Deutz) is niet zo'n probleem, maar andere kant op wel. Zowel Köln Hbf als Köln Messe/Deutz hebben te weinig perroncapaciteit om één perron te reserveren voor de Eurostar.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 15:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
Die zullen inderdaad niet het probleem zijn. Het wordt natuurlijk wel een probleem wanneer die mensen die nu in Calais kamperen en masse een kaartje kunnen kopen, de trein in stappen en in Londen asiel aanvragen of op het station gaan vluchten. En verkoop van kaartjes weigeren aan mensen van bepaalde nationaliteiten e.d. is natuurlijk verboden (discriminatie). Dus moet je ze aan de grens tegenhouden. De vraag is dan: welke?
Het VK ziet hen als een bedreiging wanneer ze in Engeland zijn (ook al is dat formeel dan nog internationaal gebied enzo. Dus wil men dat liever op het Europese vaste land allemaal doen. Maar dan moeten er dus Britse en Europese grenscontroles plaatsvinden (met verschillende bevoegdheden e.d.) op diverse plaatsen (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, misschien bij uitbreiding aanbod ook op Straatsburg, Keulen en weet ik veel wat). Dat is dan lastig te regelen (en te betalen) voor een commerciële dienst als de Eurostar... En voor grenscontroles door de Britten geldt natuurlijk hetzelfde.
En het is niet zo dat de marechaussee veel capaciteit over heeft ofzo. Dus grenscontroles uitvoeren op Amsterdam CS en Rotterdam CS gaat af van controlecapaciteit op bijv. Schiphol. Tja...
Of je moet de marechaussee meer mensen geven. Kan, maar die zijn niet zomaar opgeleid. En die worden uit belastinggeld betaald. Voor - in de basis - een hoger comfortgehalte van reizigers...
* waarmee ik overigens niet zeg dat ik uitbreiding van treinaanbod naar Londen een slecht idee vind, integendeel. Maar dit zijn aspecten die daar dus wel gewoon bij horen.
Dus op andere tijden vertrekken er gewone binnenlandse treinen vanaf het Eurostar-perron?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:21 schreef James1988 het volgende:
In Amsterdam en Rotterdam gaan de perrons niet "gereserveerd" worden voor de Eurostar, ze blijven openbaar toegankelijk. Pas wanneer er een Eurostar vanaf dat perron gaat vertrekken wordt het perron schoongeveegd.
hebben ze al enig idee hoe ze dt schoonvegen gaan doen dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:21 schreef James1988 het volgende:
In Amsterdam en Rotterdam gaan de perrons niet "gereserveerd" worden voor de Eurostar, ze blijven openbaar toegankelijk. Pas wanneer er een Eurostar vanaf dat perron gaat vertrekken wordt het perron schoongeveegd.
Een groepje V&S'ers dat "Iedereen oprotten" roept?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hebben ze al enig idee hoe ze dt schoonvegen gaan doen dan?
Of ze zetten mannetjes bij de trappen en alleen mensen met een ticket voor de Eurostar mogen het perron op tot de Eurostar vertrokken is.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:26 schreef b2py het volgende:
"Dames en heren, verrassing ICDirect van 13:55 vertrekt vanaf spoor 14."
"Dames en heren, Eurostar van 13:50 vertrekt van spoor 15"
"Dames en heren, jokes on me, ICDirect van 13:55 vertrekt toch van spoor 15"
Ja vanaf drie uur voor vertrek of zo. Goed idee.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of ze zetten mannetjes bij de trappen en alleen mensen met een ticket voor de Eurostar mogen het perron op tot de Eurostar vertrokken is.
Euh, niet ons probleem. GB wilde zo graag uit de EU, ik zeg; hun probleem.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 15:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
Die zullen inderdaad niet het probleem zijn. Het wordt natuurlijk wel een probleem wanneer die mensen die nu in Calais kamperen en masse een kaartje kunnen kopen, de trein in stappen en in Londen asiel aanvragen of op het station gaan vluchten. En verkoop van kaartjes weigeren aan mensen van bepaalde nationaliteiten e.d. is natuurlijk verboden (discriminatie). Dus moet je ze aan de grens tegenhouden. De vraag is dan: welke?
Ja sowieso. Vanuit Amsterdam is het risico gewoon Heel Erg Laag.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
druppel / gloeiende plaat vergeleken met die duizenden die vrachtwagens openbreken en alles idd
Als je dat wilt dan mag je op een aantal Nederlandse stations een paar perronnetjes bijbouwen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja vanaf drie uur voor vertrek of zo. Goed idee.
Is gewoon hetzelfde als WEL het perron reserveren, alleen kost het veel meer personeel.
jadoei. Kansloos plan, gewoon gereserveerd perron voor maken. Kan je het ook een beetje statig aankleden. Ipv dat de duurbetalende hispeedreiziger bij aankomst in het zichzelf heel wat vindende Amsterdam uitglijdt over een afgekloven hamburger en een heroīnespuit.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je dat wilt dan mag je op een aantal Nederlandse stations een paar perronnetjes bijbouwen.
Zo niet, dan heb je voor een aantal man wel mooi werkverschaffing
Mja als je een fluwelen perron aanlegt voor de duurbetalende reiziger schep je een verkeerd beeld van Amsterdam. Dan is de schok voor die reiziger groot als hij het station verlaatquote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jadoei. Kansloos plan, gewoon gereserveerd perron voor maken. Kan je het ook een beetje statig aankleden. Ipv dat de duurbetalende hispeedreiziger bij aankomst in het zichzelf heel wat vindende Amsterdam uitglijdt over een afgekloven hamburger en een heroīnespuit.
ja maar ja, als hij de poortjes door is heeft NS/eurostar/prorail hem uitgekleed, dus dan is het klaarquote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja als je een fluwelen perron aanlegt voor de duurbetalende reiziger schep je een verkeerd beeld van Amsterdam. Dan is de schok voor die reiziger groot als hij het station verlaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |