abonnement Unibet Coolblue
pi_177292673
Goed bezig shop, hoeveel wil je nu nog kwijt?

Hier eindelijk weer wat beweging, -1 kilo. Mn doel voor half maart is nog 8 ons, lijkt ineens toch wel haalbaar nu. *)
  maandag 19 februari 2018 @ 09:51:06 #252
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177292776
ik ging WEER uit eten, hoe doen jullie dat met een social leven?? :o
de truc is nu om maar de helft a 3/4 van mijn portie op te eten..
maar de weegschaal liet nog steeds een lijn naar beneden zien..

lijstje van vandaag
O: 1 plakje roggebrood met oude kaas, croissant
t: appel met kaneel
L: soep van de kantine en een wrap met gerookte kipreepjes
t: mueslibolletje met pindakaas
D: tonijn met ovenaardappelen en broccoli :Y)
S: Zwemmen *; ondanks dat mijn partners in crime niet gaan

redelijk lijstje..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177293166
Zenuwachtig, krijg bijna niks door m'n keel. Heb vanmiddag groepsbezichtiging voor woning, en ik sta 4e. Ik wil hem heel graag, weg uit deze hel hier.

Ot:
Vanochtend wel een schaaltje yoghurt en een banaan gehad.
pi_177293189
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:51 schreef Barreltje het volgende:
ik ging WEER uit eten, hoe doen jullie dat met een social leven?? :o
de truc is nu om maar de helft a 3/4 van mijn portie op te eten..
maar de weegschaal liet nog steeds een lijn naar beneden zien..

lijstje van vandaag
O: 1 plakje roggebrood met oude kaas, croissant
t: appel met kaneel
L: soep van de kantine en een wrap met gerookte kipreepjes
t: mueslibolletje met pindakaas
D: tonijn met ovenaardappelen en broccoli :Y)
S: Zwemmen *; ondanks dat mijn partners in crime niet gaan

redelijk lijstje..
Dat is het voordeel van geen sociaal leven hebben haha!

Netjes dat je ondanks dat je partners niet gaan toch gaat zwemmen!
pi_177297376
Ik ben ook sinds kort bezig om op de voeding te letten. Ben 24 jaar, een man en ben 1m77 en weeg 93kg. Flink te zwaar dus, mijn doel is om 83 te wegen binnen een half jaar.

Ik gebruik de app MyFitnessPal en ik mag 2150 kcal eten en dan val ik 0.5kg per week af. Misschien eens naar Lifesum kijken!

Lijstje van vandaag:

O: 4 wasa crackers met filet americain
L: 2 zachte bolletjes met gebakken ei en beetje mayo/curry/sambal
T: 250 gram magere Franse kwark
D: Chinese tomatensoep met 2 broodjes verse hamburger (uit airfryer)
T: Eiwitshake
S: uurtje krachttraining

Ik probeer iedere week 3x te sporten en ik heb elke week 1 dag dat ik iets ongezonds mag eten. Denk hierbij aan een kapsalon, friet, pizza etc.

Nu merkte ik de afgelopen weken dat ik eigenlijk te weinig eet. Kom vaak maar aan de 1500 op een dag. Toch ben ik de afgelopen jaren veel aangekomen. Ik denk zelf dat het komt door het uiteten, biertjes en te veel fastfood. Maar lees ook veel over de spaarstand.

Als ik maanden lang 1500 kcal eet, kan ik dan in de spaarstand zijn gegaan? Ik probeer nu echt aan de 2000 te komen. Tenzij ik weet dat ik feestjes ofzo heb, dan probeer ik 1800-1900 want die dagen kom ik boven de 3000 uit ben ik bang.
  maandag 19 februari 2018 @ 13:19:20 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177297555
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:15 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik denk zelf dat het komt door het uiteten, biertjes en te veel fastfood.
Als je dat veel eet, kom je echt wel boven de 1500 kcal op een dag.
Denk dat je je verkijkt op hoeveel je over een hele week gekeken eet.
  maandag 19 februari 2018 @ 13:19:34 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_177297565
Welkom!

Je wordt niet te dik van structureel 1500 kcal eten. Persoonlijk geloof ik niet in de spaarstand. En als het al bestaat dan zou het komen door flink overeten na een periode van ondervoeding.

Reken je wel écht alles mee wat je eet en drinkt en weeg je dat ook af? Denk aan het programma secret eaters waarbij mensen de kleine hapjes en slokjes niet meerekenen of de hoeveelheden verkeerd inschatten en daardoor vaak wel 1000 kcal per dag méér eten dan ze denken :D
disclaimer
  maandag 19 februari 2018 @ 13:24:23 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_177297751
Even je lijstje analyseren. 4 crackers filet = ongeveer 300 calorieën mits dun besmeerd
4 witte broodjes = 600 calorieën
2 gebakken eieren = 250 calorieën
"Beetje mayo" kan van alles zijn, maar laten we even uitgaan van 150 calorieën.
Dan nog 2 hamburgers, 450. Zonder saus? Tomatensoep is zo'n 150. Eiwitshake weet ik niet, maar schat ik op 300.

Dat is iig meer dan 1500. En waar zijn je groenten en fruit? ;)
disclaimer
pi_177298046
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als je dat veel eet, kom je echt wel boven de 1500 kcal op een dag.
Denk dat je je verkijkt op hoeveel je over een hele week gekeken eet.
Ja op weekbasis zal ik te veel hebben gegeten. Maar 5 dagen zou ik dan rond de 1500 zitten en de andere 2 dagen veel te veel
  maandag 19 februari 2018 @ 13:32:22 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_177298048
Nog een laatste tip, probeer je niet te blind te staren op de berekening van een app, die je vertelt hoeveel je moet eten om een bepaalde hoeveelheid af te vallen :+ Dat klopt namelijk nooit. Het is een beetje "schade en schande", al denk ik zeker dat 2000 calorieen voor een jongen van jouw leeftijd en formaat geen verkeerd begin is. Je kunt altijd nog naar beneden bijstellen. Realiseer je wel dat die halve kilo afvallen gebaseerd is op een "tekort" van 3500 calorieen per week. Als je 1-2 avondjes flink aan de snaai gaat met veel drank doe je dat tekort dus al bijna teniet. Je zult dus ook op dat vlak wat andere keuzes moeten maken als je wil dat je aanpak effectief gaat zijn ;)

Ik ben als 24-jarige een jaar lang stabiel gebleven op 67 kilo terwijl ik 5 dagen in de week 800 calorieen per dag at.
Op vrijdag en zaterdag haalde ik die extreme tekorten ruimschoots in met broodjes dooie hond, bier en donuts. Geen gezonde aanpak, zou het niemand meer aanraden :')
disclaimer
pi_177298201
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
Even je lijstje analyseren. 4 crackers filet = ongeveer 300 calorieën mits dun besmeerd
4 witte broodjes = 600 calorieën
2 gebakken eieren = 250 calorieën
"Beetje mayo" kan van alles zijn, maar laten we even uitgaan van 150 calorieën.
Dan nog 2 hamburgers, 450. Zonder saus? Tomatensoep is zo'n 150. Eiwitshake weet ik niet, maar schat ik op 300.

Dat is iig meer dan 1500. En waar zijn je groenten en fruit? ;)
Ja heb het bijgehouden in de app. Vandaag kom ik inderdaad op 1800-1900 uit. Mayo en curry had ik afgewogen. Was bij elkaar 72 kcal.

Eiwitshake is maar 100kcal (Myprotein).

Maar ik probeer nu ook meer te eten, omdat ik de 2100 moet halen haha. De groente zit hem in de tomatensoep. 170 gram volgens mij p.p.

Fruit js inderdaad een goede. Heb gister de laatste banaan op gegeten.
pi_177298323
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
Nog een laatste tip, probeer je niet te blind te staren op de berekening van een app, die je vertelt hoeveel je moet eten om een bepaalde hoeveelheid af te vallen :+ Dat klopt namelijk nooit. Het is een beetje "schade en schande", al denk ik zeker dat 2000 calorieen voor een jongen van jouw leeftijd en formaat geen verkeerd begin is. Je kunt altijd nog naar beneden bijstellen. Realiseer je wel dat die halve kilo afvallen gebaseerd is op een "tekort" van 3500 calorieen per week. Als je 1-2 avondjes flink aan de snaai gaat met veel drank doe je dat tekort dus al bijna teniet. Je zult dus ook op dat vlak wat andere keuzes moeten maken als je wil dat je aanpak effectief gaat zijn ;)

Ik ben als 24-jarige een jaar lang stabiel gebleven op 67 kilo terwijl ik 5 dagen in de week 800 calorieen per dag at.
Op vrijdag en zaterdag haalde ik die extreme tekorten ruimschoots in met broodjes dooie hond, bier en donuts. Geen gezonde aanpak, zou het niemand meer aanraden :')
Ja bedankt voor de tip! Ik probeer daarom ook niet 10 biertjes te pakken op een feestje maar 4-5 bijvoorbeeld. Maar zodra ik tegenmezelf ga zeggen dat ik zulke dingen niet meer mag, ga ik het niet jaren volhouden. Het enige waar ik bang voor was/ben dat ik te weinig eet en daardoor mijn lichaam in spaarstand gaat. Bedankt voor de hulp iniedergeval!
  maandag 19 februari 2018 @ 13:38:27 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_177298324
Even mijn daglijstje ook maar. Ik ben ongesteld dus at gisteren een pak koekjes en nu ben ik weer dik. Fml.

Gisteren:

O: dubbele boterham pindakaas
T: Mandarijn
L: Dubbele boterham smeerkaas
T: Dubbele boterham pindakaas
D: Vega risotto met spinazie en zongedroogde tomaatjes
T: Heel pak chocolate chip cookies #fatforlife

Vandaag:
O: Yoghurt met banaan en muesli
T: 4 dunne maiswafels, appel
L: Saladebak met: ijsbergsla, komkommer, rode paprika, cherrytomaten, augurkjes, 2 eieren, blikje tonijn en een beetje pestodressing. Totaal zo'n 450 kcal.
T: 3 mandarijnen, al heb ik voorlopig geen honger meer
D: pasta met groenten / gehaktsaus
disclaimer
  maandag 19 februari 2018 @ 13:40:26 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_177298386
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:35 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Ja heb het bijgehouden in de app. Vandaag kom ik inderdaad op 1800-1900 uit. Mayo en curry had ik afgewogen. Was bij elkaar 72 kcal.

Eiwitshake is maar 100kcal (Myprotein).

Maar ik probeer nu ook meer te eten, omdat ik de 2100 moet halen haha. De groente zit hem in de tomatensoep. 170 gram volgens mij p.p.

Fruit js inderdaad een goede. Heb gister de laatste banaan op gegeten.
Tomatensoep uit een zakkie is natuurlijk geen groente he :D Je hebt ook vezels nodig om lekker te kunnen kakken. En die mis ik in je dagmenu van vandaag echt totaal, ik weet niet wat je verder eet normaal gesproken?
Maar goed, qua kcal zit je dan wel goed, qua "gezond eten" zie ik nog wel wat verbeterpuntjes ;)
disclaimer
pi_177298471
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tomatensoep uit een zakkie is natuurlijk geen groente he :D Je hebt ook vezels nodig om lekker te kunnen kakken. En die mis ik in je dagmenu van vandaag echt totaal, ik weet niet wat je verder eet normaal gesproken?
Maar goed, qua kcal zit je dan wel goed, qua "gezond eten" zie ik nog wel wat verbeterpuntjes ;)
Haha klopt helemaal! Normaal eet ik kwa avondeten voornamelijk anders (pasta, rijst, aardappelen). Eigenlijk eet ik ook nooit zachte broodjes (ook niet als middageten) maar waren in de aanbieding :’).
Dus is misschien een vertekende lijst van vandaag!
  maandag 19 februari 2018 @ 13:43:19 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_177298488
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:38 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Ja bedankt voor de tip! Ik probeer daarom ook niet 10 biertjes te pakken op een feestje maar 4-5 bijvoorbeeld. Maar zodra ik tegenmezelf ga zeggen dat ik zulke dingen niet meer mag, ga ik het niet jaren volhouden. Het enige waar ik bang voor was/ben dat ik te weinig eet en daardoor mijn lichaam in spaarstand gaat. Bedankt voor de hulp iniedergeval!
Nee, je hoeft ook niet te zeggen dat het niet meer mag. En eens in de week wat biertjes, daar verlies je de oorlog niet op. Het is het én én én verhaal. Dus ja, wat biertjes kan wel. Maar dan niet én pizza, én snacks, én chips, én sauzen. Probeer wat bewuster te kiezen, en soms ook nee te zeggen, dan heb je een leuke levensstijl die je niet meteen dik maakt :)
disclaimer
  maandag 19 februari 2018 @ 13:46:00 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_177298593
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:42 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Haha klopt helemaal! Normaal eet ik kwa avondeten voornamelijk anders (pasta, rijst, aardappelen). Eigenlijk eet ik ook nooit zachte broodjes (ook niet als middageten) maar waren in de aanbieding :’).
Dus is misschien een vertekende lijst van vandaag!
Pasta, rijst en aardappelen zijn ook geen groenten :+ :P
Nee, okee. Dan ben ik weer gerust ;)
disclaimer
pi_177298599
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, je hoeft ook niet te zeggen dat het niet meer mag. En eens in de week wat biertjes, daar verlies je de oorlog niet op. Het is het én én én verhaal. Dus ja, wat biertjes kan wel. Maar dan niet én pizza, én snacks, én chips, én sauzen. Probeer wat bewuster te kiezen, en soms ook nee te zeggen, dan heb je een leuke levensstijl die je niet meteen dik maakt :)
Je hebt gelijk! Daar valt nog het een en ander te winnen! Ik ben eigenlijk in zo’n 3 jaar tijd veel aangekomen (10-15KG). Daarvoor had in eigenlijk het juiste gewicht bereikt, door o.a veel te sporten. Toen leerde ik mijn vriendin kennen, ging mijn tijd voor het sporten naar haar toe, vaak uiteten, bioscoop etc. Maar nu ben ik weer flink aan het sporten dus hopelijk icm met opletten gaan de kilo’s er weer af!
pi_177298620
Ik weer aantal mindere dagen gehad (veel chips, chocolade etc.). Nu weer in het gareel.
O: kwark, 2 crackers
L: Zo'n yum yum noodle soup
T: sinaasappel
D: magere varkenslapjes, paprika, zelfgemaakte tzatziki
S: 1,5 uur volleybal
T: kwark, 20 gram 85% chocolade.
pi_177298623
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Pasta, rijst en aardappelen zijn ook geen groenten :+ :P
Nee, okee. Dan ben ik weer gerust ;)
Haha groente verschilt heel erg per dag. Mijn vriendin wilt altijd groente eten en ik moet het ook van haar, dus over het algemeen zit er elke dag wel groente in het programma (150-200 gram).
  maandag 19 februari 2018 @ 13:48:04 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_177298651
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:47 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Haha groente verschilt heel erg per dag. Mijn vriendin wilt altijd groente eten en ik moet het ook van haar, dus over het algemeen zit er elke dag wel groente in het programma (150-200 gram).
Je moet het van haar _O-
Wat een feeks :P
disclaimer
  maandag 19 februari 2018 @ 13:48:54 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_177298679
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:47 schreef Pinuts het volgende:
Ik weer aantal mindere dagen gehad (veel chips, chocolade etc.). Nu weer in het gareel.
O: kwark, 2 crackers
L: Zo'n yum yum noodle soup
T: sinaasappel
D: magere varkenslapjes, paprika, zelfgemaakte tzatziki
S: 1,5 uur volleybal
T: kwark, 20 gram 85% chocolade.
Kom jij dan ook meteen 2 kilo aan na zo'n weekend?
Ik vind dat echt zo hatelijk bij mezelf. Even een uitglijder, hup, je bent weer dik, geen dank ^O^ :')
disclaimer
pi_177298758
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je moet het van haar _O-
Wat een feeks :P
Nee zo erg is het ook weer niet. Maar zodra we boodschappen doen, wil ze wel groente kopen en erbij eten. Terwijl ik (ook vanuit thuis niet) dit niet gewend ben. Maar dat js alleen maar goed :)
  maandag 19 februari 2018 @ 13:54:18 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_177298820
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:52 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Nee zo erg is het ook weer niet. Maar zodra we boodschappen doen, wil ze wel groente kopen en erbij eten. Terwijl ik (ook vanuit thuis niet) dit niet gewend ben. Maar dat js alleen maar goed :)
:o serieus? Je eet / at nooit groenten? Ook bij je ouders thuis niet?
Valt mee dat je maar 10 kilo te zwaar bent dan :P
disclaimer
pi_177298964
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kom jij dan ook meteen 2 kilo aan na zo'n weekend?
Ik vind dat echt zo hatelijk bij mezelf. Even een uitglijder, hup, je bent weer dik, geen dank ^O^ :')
Ik durf mezelf nooit echt te wegen. En als ik het wel doe ben ik inderdaad meteen 1 of 2 kg zwaarder. Maar dan probeer ik mezelf dan maar aan te praten dat dat gewoon voedsel in mijn maag is omdat het onmogelijk is om ineens zo aan te komen. Maar voel me dan altijd zo vies dik ;(

En als ik voor de zomer nog iets wil, dan is nu wel onderhand een beetje de allerlaatste kans..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')