abonnement Unibet Coolblue
pi_176989658
Verdeel en heers. Wat mij betreft mogen de Koerden ook hun eigen land, zodat zij niet hoeven te lijden onder Turkse, Syrische, Iraakse en Iraanse dictaturen. Het zou naast Israël een prachtig ontwikkeld land kunnen worden waar ieder volk in vrijheid kan leven onder de wet..
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:18:16 #177
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_176990576
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Erdo mag wel even naar zichzelf kijken. Net weer berichten dat het Turkse leger gewoon doodrustig in Al Qaeda gebied bivakkeert bij Al-Eis.
Huh? Zelfkritiek? Dat is iets voor mietjes. Je weet toch.
pi_176993675
Sinds die Russische Su-25 is neergeschoten zijn er geen Turkse drones en gevechtsvliegtuigen meer gespot boven Afrin. Lijkt erop dat ze voorlopig geen toestemming hebben van de Russen om boven het gebied te vliegen. Wellicht heeft het ook te maken met het bericht dat Syrië haar luchtdoelraketten in Aleppo en Idlib heeft gestationeerd.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 16:40:13 #179
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176994375

Ze hadden de Turken al maanden van te voren verwacht dus. Heeft niets geholpen zo te zien. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176994794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:28 schreef Stabiel het volgende:
EHSANI22 twitterde op maandag 05-02-2018 om 23:40:18 Reports that #SyrianArmy has moved Anti-Aircraft units/systems to both Aleppo and Idlib. This is clearly a signal to the Turkish Air Force and is independent of what the Russians may or may not have agreed with Ankara. reageer retweet
Interessant. Doet me denken aan het volgende artikel in Pravdareport:
Iran becomes a major problem
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:05 schreef Stabiel het volgende:
Sinds die Russische Su-25 is neergeschoten zijn er geen Turkse drones en gevechtsvliegtuigen meer gespot boven Afrin. Lijkt erop dat ze voorlopig geen toestemming hebben van de Russen om boven het gebied te vliegen. Wellicht heeft het ook te maken met het bericht dat Syrië haar luchtdoelraketten in Aleppo en Idlib heeft gestationeerd.
Wat is jouw bron? Turkse bronnen melden dat het luchtverkeer open is:
ragipsoylu twitterde op maandag 05-02-2018 om 00:59:22 Turkish military statement dated Sunday 10:00am, says Turkish airforce destroyed 5 targets today during the Operation Olive Branch. So if Russians really restricted airspace, this definitely didn’t happen in the morning reageer retweet
ragipsoylu twitterde op maandag 05-02-2018 om 17:47:38 Turkish Deputy PM says Turkey is still using Afrin airspace following the reports that alleged Russia had closed it to Turkish jets reageer retweet
pi_176994926
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar denk jij bijvoorbeeld ook dat Amerika YPG steunt (alleen) om Turkije dwars te zitten? Ik bedoel, ik zie daar de logica niet van in. Lijkt meer op een onbedoeld side-effect.
Ik zie die logica wel.

De VS is een supermacht, en wil dat ook graag blijven. De definitie van een supermacht is in essentie een land dat zijn wil kan opleggen aan anderen dmv dwang, beloning of overtuiging. Mbt Turkije, Irak, Syrië en Iran wordt dwang toegepast. Het dwangmiddel is (o.a.) het creëren van instabiliteit door minderheden in deze landen jegens het centrale gezag op te hitsen, en te voorzien van geld, wapens en training. Hierdoor verspillen deze landen hun schaarse goederen aan interne problemen, waardoor ze minder kracht overhouden om externe druk te weerstaan.

De VS is militair gezien krachtig genoeg om Syrië, Irak, Iran en Turkije zelf direct aan te vallen, maar het is veel goedkoper (in termen van geld en soldatenlevens) om een minderheid op te hitsen.

Dit verzwakken van de centrale machthebber en het versterken van de minderheden begon al in 1990 met de Golfoorlog. Toen werd niet alleen het centrale gezag in Irak verzwakt, maar ook een no-fly zone ingesteld over Noord-Irak, die zelfs na het einde van de oorlog tot en met 2003 in kracht bleef. Hierdoor konden de Koerden een autonoom bestuur ontwikkelen. In 2003 werd het Iraakse centrale gezag verder verzwakt en de autonome Koerdische regio verder versterkt. Nu gebeurt hetzelfde in Syrië. Ben benieuwd wie na Irak en Syrië aan de beurt is om 'democratie' te ontvangen.

Overigens zagen we bij het gefaalde onafhankelijkheidsreferendum in Noord-Irak dat de VS niet almachtig is. Een samenwerking tussen lokale landen is in staat gebleken om de plannen van de supermacht te dwarsbomen. Bovendien is het Amerikaanse volk oorlogsmoe, waardoor een direct ingrijpen er vermoedelijk ook niet in zit.

De supermacht zal waarschijnlijk nooit willen toestaan dat de opgehitste minderheid haar droom van een onafhankelijke staat in Irak, Syrië, Iran en Turkije met toegang tot de Middellandse Zee volledig waarmaakt, omdat dan de opgehitste minderheid zelf te machtig wordt en niet langer als kanonnenvoer zal willen dienen, maar de wensen van de supermacht zal kunnen weigeren. Verdeel en heers, zoals Odaiba aangaf.
pi_176995687
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:56 schreef Bilge het volgende:
Wat is jouw bron? Turkse bronnen melden dat het luchtverkeer open is:
Omdat er geen luchtverkeer- aanvallen boven Afrin worden gemeld en Turkse drones het gebied niet meer overvliegen.

CivilWarMap twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 08:42:09 There were no Turkish airstrikes in #Afrin according to contacts since the downing of the Russian jet in #Idlib reageer retweet
CivilWarMap twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 15:36:06 Turkish UAVs are still not entering Syrian airspace https://t.co/1dM0zBYDYV reageer retweet




[ Bericht 25% gewijzigd door Stabiel op 06-02-2018 18:37:45 ]
pi_176996839
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:54 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Omdat er geen luchtverkeer- aanvallen boven Afrin worden gemeld en Turkse drones het gebied niet meer overvliegen.

CivilWarMap twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 08:42:09 There were no Turkish airstrikes in #Afrin according to contacts since the downing of the Russian jet in #Idlib reageer retweet
CivilWarMap twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 15:36:06 Turkish UAVs are still not entering Syrian airspace https://t.co/1dM0zBYDYV reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De website Flightradar registreert en toont vliegbewegingen voor zover het vliegende object ADS-B, MLAT en/of FLARM-signalen uitzendt. Militaire vliegtuigen kunnen deze signalen meestal niet uitzenden, en als ze dat wel kunnen zullen ze het uitzetten om de vijand niet wijzer te maken dan hij al is.

Zie voor details: https://www.flightradar24.com/how-it-works
pi_176997009
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:57 schreef Bilge het volgende:
De website Flightradar registreert en toont vliegbewegingen voor zover het vliegende object ADS-B, MLAT en/of FLARM-signalen uitzendt. Militaire vliegtuigen kunnen deze signalen meestal niet uitzenden, en als ze dat wel kunnen zullen ze het uitzetten om de vijand niet wijzer te maken dan hij al is.

Zie voor details: https://www.flightradar24.com/how-it-works
Je zegt niets nieuws.

Maar als je de operatie al langer volgt dan wist je dat tot voor kort (voor het neerschieten van die Russische Su-25) Turkse drones gewoon te zien waren op Flightradar wanneer ze boven Afrin vlogen. En zoals ik ook meldde, er zijn geen luchtaanvallen meer gerapporteerd sinds het incident.
pi_176997623
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:05 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Je zegt niets nieuws.

Maar als je de operatie al langer volgt dan wist je dat tot voor kort (voor het neerschieten van die Russische Su-25) Turkse drones gewoon te zien waren op Flightradar wanneer ze boven Afrin vlogen. En zoals ik ook meldde, er zijn geen luchtaanvallen meer gerapporteerd sinds het incident.
Dat Turkse drones in het verleden wel op Flightradar te zien waren, kan een tactische zet zijn geweest om vijanden te misleiden of om dreigementen kracht bij te zetten. Dat wil niet zeggen dat je destijds alle vliegbewegingen van Turkse militaire vliegtuigen zag. Dat je nu geen Turkse vliegbewegingen ziet, kan wederom een tactische zet zijn, zodat de vijand denkt dat je geen toegang tot de luchtruimte hebt en daardoor nonchalanter wordt, meer risico neemt en hierdoor meer slachtoffers maakt. Oorlog is list en bedrog. :P

Uav's kunnen ook 'slechts' info vergaren. Uit de afwezigheid van luchtaanvallen kun je niet concluderen dat drones afwezig waren.

Tot slot: het Turkse leger meldt dat het op 4 en op 5 februari luchtaanvallen heeft uitgevoerd. Wellicht heeft jouw bron deze niet opgemerkt?
pi_176997749
ragipsoylu twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 14:18:27 Russian Defense Ministry confirms that Turkey arranged the transportation of Russian pilot’s body from Idlib to Russia reageer retweet
pi_176997909
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:31 schreef Bilge het volgende:
Dat Turkse drones in het verleden wel op Flightradar te zien waren, kan een tactische zet zijn geweest om vijanden te misleiden of om dreigementen kracht bij te zetten. Dat wil niet zeggen dat je destijds alle vliegbewegingen van Turkse militaire vliegtuigen zag. Dat je nu geen Turkse vliegbewegingen ziet, kan wederom een tactische zet zijn, zodat de vijand denkt dat je geen toegang tot de luchtruimte hebt en daardoor nonchalanter wordt, meer risico neemt en hierdoor meer slachtoffers maakt. Oorlog is list en bedrog. :P
Kan, volgens onze huis-tuin-en-keuken strategist. Feit blijft dat tot voor kort Turkse drones open en bloot boven Afrin vlogen, maar nu niet meer. Dan kan jij fijn in al je Turkse fanboyisme en zelfverklaarde tactieken allerlei nonsense verzinnen, maar dat doet niets af aan de onwaarschijnlijkheid van je argumentatie.

quote:
Tot slot: het Turkse leger meldt dat het op 4 en op 5 februari luchtaanvallen heeft uitgevoerd. Wellicht heeft jouw bron deze niet opgemerkt?
Turkse bronnen neem ik niet serieus.
pi_176998131
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:40 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Kan, volgens onze huis-strategist. Feit blijft dat tot voor kort Turkse drones open en bloot boven Afrin vlogen, en nu niet meer. Dan kan jij fijn in al je Turkse fanboyisme en zelfverklaarde tactieken allerlei nonsense verzinnen, maar dat doet niets af aan de onwaarschijnlijkheid van je argumentatie.

[..]

Turkse bronnen neem ik niet serieus.
Het onderscheid tussen tactiek en strategie ontgaat je kennelijk.

Je verweer bestaat enkel uit persoonlijke aanvallen. Ik voel geen behoefte om een dergelijke 'discussie' voort te zetten.
pi_176998283
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:40 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Kan, volgens onze huis-tuin-en-keuken strategist. Feit blijft dat tot voor kort Turkse drones open en bloot boven Afrin vlogen, maar nu niet meer. Dan kan jij fijn in al je Turkse fanboyisme en zelfverklaarde tactieken allerlei nonsense verzinnen, maar dat doet niets af aan de onwaarschijnlijkheid van je argumentatie.

[..]

Turkse bronnen neem ik niet serieus.
'fanboyisme'...
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_176998344
O wow, YPG heeft net chemische wapens ingezet. Helemaal nooit verwacht van een terroristische organisatie.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_176998351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:47 schreef Bilge het volgende:
Het onderscheid tussen tactiek en strategie ontgaat je kennelijk.

Je verweer bestaat enkel uit persoonlijke aanvallen. Ik voel geen behoefte om een dergelijke 'discussie' voort te zetten.
Ik baseer me op patronen en on-the-ground bronnen. Jij baseert je enkel op Turkse media, die in Turkije alles behalve objectief is en van de regering voor de Afrin-operatie een draaiboek kreeg over de punten waar het wel of niet mag over rapporteren. In een land waar bekende sterren die niet nadrukkelijk hun steun hebben uitgesproken voor de operatie verketterd worden, en waar mensen die tegen de interventie gearresteerd worden.

Dit zijn jouw bronnen. Laat me niet lachen man, fanboy. En als je dergelijke discussies niet wilt voorzetten, reageer dan in het vervolg ook niet meer op mij.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:56:47 #192
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176998399
WyvernReports twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 18:55:12 ImportantSyrian (#FSA Olive Branch OR) Opposition states several of its fighters were injured after the YPG, the Syria branch of the US designated terror group #PKK, fired a shell with #chlorine gas.#Syria#OperationOliveBranch https://t.co/cqqUOK4MKR reageer retweet
Persoonlijk afgeleverd door Assad.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176998408
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:55 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ik baseer me op patronen en on-the-ground bronnen. Jij baseert je enkel op Turkse media, die in Turkije alles behalve objectief is en van de regering voor de Afrin-operatie een draaiboek kreeg over wat het wel of niet mag rapporteren. In een land waar bekende sterren die niet nadrukkelijk hun steun hebben uitgesproken voor de operatie verketterd worden, en mensen die er tegen zijn gearresteerd worden.

Dit zijn jouw bronnen. Laat me niet lachen man, fanboy. En als je dergelijke discussies niet wilt voorzetten, reageer dan in het vervolg ook niet meer op mij.
'on-the-ground bronnen'
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:57:32 #194
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176998422
putintintin1 twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 19:01:46 #Syria 20 FSA fighters(7 in critical condition) were injured when chlorine gas shell hit their position on Sheikh Kharouz front in Bulbul north #Efrin #OliveBranch https://t.co/vSRmQubx1m reageer retweet
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176998447
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:38 schreef _--_ het volgende:
Slayage, jij praat wel heel vaak sarcastisch, soms snap ik je posts niet eens. :')
Ik snap ze soms ook niet, maar dat hoeft ook niet. Social media is gewoon entertainment :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176998450
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:54 schreef Mathemaat het volgende:
O wow, YPG heeft net chemische wapens ingezet. Helemaal nooit verwacht van een terroristische organisatie.
Aldus de FSA...
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:59:20 #197
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176998469
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:58 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Aldus de FSA...
Meest betrouwbare bron in de regio op dit moment.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176998481
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:58 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Aldus de FSA...
'on-the-ground bronnen'
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_176998541
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:59 schreef Mathemaat het volgende:
'on-the-ground bronnen'
Ik wil het ook wel in het Nederlands verwoorden, als de Engelse taal je Anatolische bekrompenheid ontstijgt.
pi_176998562
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:59 schreef _--_ het volgende:

[..]

Meest betrouwbare bron in de regio op dit moment.
Moet jij geen Wikipedia-pagina aanpassen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')