abonnement Unibet Coolblue
pi_176980855
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

dat laatste klopt niet. In geval van bijstand kan je bij betrekkelijk lage schulden een lening of saneringgskrediet krijgen. In geval van een afloscapaciteit van 50pm heb je in 36mnd 1800euro af te lossen. Wanneer je hoger hebt, zou een schuldbemiddeling/minnelijke regeling mogelijk zijn
Maar het gaat toch helemaal niet om een bijstand.
Ze werkt voltijds en doet daarnaast nog wat. Lijkt me stug dat ze dan op bijstandsniveau zit.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator maandag 5 februari 2018 @ 21:41:43 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176980919
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar het gaat toch helemaal niet om een bijstand.
Ze werkt voltijds en doet daarnaast nog wat. Lijkt me stug dat ze dan op bijstandsniveau zit.
dan verandert het vtlb. Same same.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_176986448
Nee ben echt 2 dagen compleet verrot geweest ik had op die 120 berichten een kleine 2 uur gezeten en daarna een nacht vol bedreigingen van mijn ex en was echt compleet kapot. Gisteren even een dagje helemaal niks gedaan na het werk. Trek het niet heel veel langer op zo weinig energie
pi_176987199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:00 schreef Bambonella het volgende:
Nee ben echt 2 dagen compleet verrot geweest ik had op die 120 berichten een kleine 2 uur gezeten en daarna een nacht vol bedreigingen van mijn ex en was echt compleet kapot. Gisteren even een dagje helemaal niks gedaan na het werk. Trek het niet heel veel langer op zo weinig energie
Hoe stoer je ook bent. Zoek hulp.

Zou zo zonde zijn dat je nu door trots en koppigheid verder in de problemen komt.
Whatever...
pi_176988578
Komop meid, opgeven is geen optie. Stop alle papieren in een zak en maak een afspraak met een hulpverlener op financieel gebied.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 11:59:06 #81
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_176989279
Aangezien je in de diverse posts hier al open geweest ben:

Maak eens een opsomming van inkomsten en uitgaven en een lijst van wat je per organisatie schuld heb. En post (of DM) dat. Ik vind het lastig om een goed overzicht te krijgen van wat hoeveel er nu precies open staat. Het is een kwestie van perceptie, maar volgens mij valt het wel mee en moet het niet lastig zijn om daar een plan voor te maken. Daarnaast brengt het voor jezelf rust als je het kan visualiseren.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 15:14:37 #82
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_176992743
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:59 schreef Its_Muppet het volgende:
Aangezien je in de diverse posts hier al open geweest ben:

Maak eens een opsomming van inkomsten en uitgaven en een lijst van wat je per organisatie schuld heb. En post (of DM) dat. Ik vind het lastig om een goed overzicht te krijgen van wat hoeveel er nu precies open staat. Het is een kwestie van perceptie, maar volgens mij valt het wel mee en moet het niet lastig zijn om daar een plan voor te maken. Daarnaast brengt het voor jezelf rust als je het kan visualiseren.
Dit dus, en direct betalingsregelingen treffen. Zodra je openstaande facturen ter incasso gaan roep je nog veel meer onheil over jezelf af. De kosten zullen dan heel rap oplopen.
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_176997150
Ga naar de https://www.degkb.nl/diensten/kredietverlening . Zoek contact met de gemeente voor schuldhulpverlening. Wellicht is bijzondere bijstand mogelijk?
pi_176997437
Als eerste respect dat je alles zo goed aanpakt.
Maar maak een afspraak bij de ha hij kan je vertellen bij welke organisaties je kunt aankloppen. Zodat je schulden niet nog verder oplopen.

Wat ik nog doe zet ook geen zoden aan de dijk is van die online enquêtes invullen. Ik kan je een link sturen als je wilt. En waar woon je? Mocht je in de buurt wonen heb ik zo nu en dan wel wat eten voor je.
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 20:56:12 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177000117
Hoe erg het is, make a move.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_177007686
Schuldhulpverlening inschakelen. Als zij voorstellen jou onder bewind te stellen, doen; bewind maakt alles heel erg veel makkelijker. Gewoon doen wat de schuldhulpverlening zegt. Bij bewind kan de bewindvoerder (in samenspraak met jou) besluiten om (een deel van) de schulden bij je ex te gaan halen en op zijn schouders te leggen in plaats van de jouwe.

Alles wat jouw ex tegen jou doet bijhouden, liefst met bewijs en/of getuigen. Als je genoeg hebt, aangifte tegen hem doen van belaging. Een belagingsbrief opstellen en laten bezorgen door de politie of een advocaat (de belagingsbrief voor laten lezen) er zijn zat voorbeelden online te vinden.
pi_177007763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:00 schreef Bambonella het volgende:
Nee ben echt 2 dagen compleet verrot geweest ik had op die 120 berichten een kleine 2 uur gezeten en daarna een nacht vol bedreigingen van mijn ex en was echt compleet kapot. Gisteren even een dagje helemaal niks gedaan na het werk. Trek het niet heel veel langer op zo weinig energie
Zoek dan ook hulp buiten de deur bij 1 van de in dit draadje genoemde opties. Thuis blijven en zelf proberen alles op te lossen gaat niet lukken als je zo weinig energie hebt.
pi_177007768
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 08:48 schreef Telefoonvork het volgende:
Schuldhulpverlening inschakelen. Als zij voorstellen jou onder bewind te stellen, doen; bewind maakt alles heel erg veel makkelijker. Gewoon doen wat de schuldhulpverlening zegt. Bij bewind kan de bewindvoerder (in samenspraak met jou) besluiten om (een deel van) de schulden bij je ex te gaan halen en op zijn schouders te leggen in plaats van de jouwe.

Alles wat jouw ex tegen jou doet bijhouden, liefst met bewijs en/of getuigen. Als je genoeg hebt, aangifte tegen hem doen van belaging. Een belagingsbrief opstellen en laten bezorgen door de politie of een advocaat (de belagingsbrief voor laten lezen) er zijn zat voorbeelden online te vinden.
Hoezo schulden op de ex afschuiven? Zij woont daar toch?
pi_177022493
Ik zou goedkoper gaan wonen, trek in bij familie of vrienden voor zover dat gaat. Of antikraak
Dat is de snelste manier om geld over te houden.

Legaal snel geld verdienen als je 0 euro hebt bestaat niet.
Of je moet de prostitutie in gaan of in illegale dingen gaan handelen.
pi_177022847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:00 schreef von_manstein het volgende:
Ik zou goedkoper gaan wonen, trek in bij familie of vrienden voor zover dat gaat. Of antikraak
Dat is de snelste manier om geld over te houden.

Legaal snel geld verdienen als je 0 euro hebt bestaat niet.
Of je moet de prostitutie in gaan of in illegale dingen gaan handelen.
Misschien is een roommate/ huisgenoot een idee? Maar dan moet je wel toestemming van de verhuurder krijgen. En het kan invloed hebben op huursubsidie.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177023596
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:00 schreef von_manstein het volgende:
Ik zou goedkoper gaan wonen, trek in bij familie of vrienden voor zover dat gaat. Of antikraak
Dat is de snelste manier om geld over te houden.

Legaal snel geld verdienen als je 0 euro hebt bestaat niet.
Of je moet de prostitutie in gaan of in illegale dingen gaan handelen.
.

Goedkoper wonen is op termijn natuurlijk de beste optie, maar meestal niet binnen een paar weken geregeld. Tenzij je dus echt zomaar in kunt trekken bij vrienden of familie, maar dat is lang niet altijd een realistische optie.

Zomaar met je koffertje weer bij paps en mams op de stoep staan zal lang niet altijd gewaardeerd worden. En zelfs al wordt je met open armen ontvangen, dan nog kan het voor serieuze spanningen zorgen die de verhoudingen binnen de familie ook voor de lange termijn ernstig kunnen beschadigen. Simpelweg omdat je geen kind meer bent die zich (enigszins) regels laat opleggen door de ouders, maar een volwassene die intussen helemaal zijn eigen leven heeft.
pi_177026367
Bijstandsuitkering aanvragen...
pi_177031388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:26 schreef Desmosedici het volgende:
Bijstandsuitkering aanvragen...
Als je een fulltime baan en nog een parttime baan hebt, lijkt dit me niet echt een oplossing ofzo.
pi_177031945
Mijn moeder heeft in eenzelfde situatie gezeten. Het is heel wrang, maar de realiteit is dat iemand als jij die niet onbekwaam is en de problemen op wil lossen het misschien wel moeilijker heeft dan iemand die er met de pet naar gooit.

De ex van mijn moeder liet haar van de ene op de andere dag in de steek, weigerde zich uit te schrijven, regelde niets en liet haar met schulden achter. Dit waren allemaal zaken waar op de lange termijn een oplossing voor kwam. Je zit nu in de moeilijkste periode. Niet alles kun je snel regelen. Voor bepaalde zaken ben je bijv. van de (lokale) overheid afhankelijk en bureaucratische processen nemen tijd in beslag die je niet hebt. Dus je staat nu op overlevingsstand en dat is extra zwaar als je je al niet fit voelt. (En van al die zorgen word je natuurlijk ook niet fitter.)

Mijn moeder heeft het volgende gedaan. Ze heeft zelf contact opgenomen en contact onderhouden met al haar schuldeiders, die meestal geen oplossing wilden overeenkomen. Ze heeft contact gezocht met maatschappelijk werk. Daar kreeg ze wel wat advies van, maar uiteindelijk moest ze toch alles zelf doen. Ze heeft online contact met lotgenoten gezocht, die misschien wel nog beter praktisch advies hadden en bovendien morele steun gaven. Ze is heel kritisch naar al haar uitgaven gaan kijken (bedenk niet wat je moet schrappen, maar ga er vanuit dat je niks hebt en vraag je dan af wat je absoluut moet nemen). Ze heeft goedkopere woonruimte gezocht door op alle manieren die ze kon bedenken advertenties in de gaten te houden. Ze heeft een baan in de thuiszorg genomen, terwijl ze intellectueel meer aankan en vrij oud is voor zulk zwaar werk. En uiteindelijk is ze in de schuldhulpverlening terechtgekomen, maar dat heeft véél tijd gekost en is niet bepaald ideaal.

Hoe is de situatie nu? Voor haar is er eindelijk licht zichtbaar aan het einde van de tunnel. De schuldeisers zijn redelijker geworden omdat ze inzien dat mijn moeder altijd constructief bezig is geweest. De baan in de thuiszorg is uitdagender geworden omdat ze coördinerende taken heeft gekregen. Bovendien is ze zich trots gaan voelen op de steun die ze andere mensen in een moeilijke situatie kan geven. Daarnaast is ze door de fysieke aard van het werk fitter geworden.

Er komt geen onverwacht nieuws meer en ze zit nu in een min of meer stabiele situatie, waardoor ze alle ellende kan gaan verwerken. Ook dat is niet makkelijk. Voor haar ex zijn de problemen inmiddels enorm. Op de lange termijn loont het namelijk niet om je problemen uit de weg te gaan.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Bedenk dat het ooit weer goedkomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_177033204
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ontzettende kanjer van een moeder heb je. O+
pi_177037947
Hoeveel schulden heb je in totaal? Je schulden even buiten beschouwing laten, kan je met je huidige inkomen wel rond komen? Is het anders mogelijk een lening af te sluiten zodat je van je schuldeisers af kan komen en dit bedrag in een rustig tempo terug kan betalen?
pi_177085759
Denk niet dat het zin heeft als TS bij haar moeder intrekt, die zal ook aardig wat toeslagen krijgen, dan vervallen die volledig inclusief zorgtoeslag, de schulden blijven staan.

Hoeveel schuld heb je op dit moment TS?
En is er een soort van bewijs dat een (groot?) deel door je ex was veroorzaakt?

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 22:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt. Maar in haar geval had ze gewoon echt wat beter haar best moeten doen op school. Als je je best hebt gedaan en komt in een vervelende situatie terecht dan kan er in elk geval niet gezegd worden dat je beter je best had moeten doen.
Dus in jou ogen had ze haar best niet gedaan?
Heb je nooit gehoord van dat er genoeg mensen zijn die een beperking hebben en met veel moeite een (v)mbo diploma naar binnen halen en daarna soms pech hebben dat ze niet verder dan iets meer van het minimumloon komen? En dan ga jij zeggen had je maar je best moeten doen? Eerst even nadenken voor je wat zegt.
Interessant he ?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:32:54 #98
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_177723274
Ik heb niet alles gelezen, alleen je op.
Ik heb wat tips voor je;

Hou altijd ZELF regelmatig kontakt met je schuldeisers, schrijf hen, bewaar je correspondentie.Zet er ook in: ik verzoek u met klem om geen hoge incassokosten te maken, ik erken de schuld en zal de schuld in maandelijkse overschrijvingen betalen.
Erken de schuld, leg de situiatie in het kort uit en zeg toe geen nieuwe schulden te maken en dat je naar vermogen (naar kunnen) de oude schuld aflost.
En doe dat dan ook, maandelijks, zelfs als dat maar een tientje is! Of de ene maand 40 euro, een andere maand 10 maar dan wel weer even schrijven dat je tot je spijt helaas deze maand niet meer kan.

En laat je geen beloftes qua betalingen afdwingen die je misschien niet na kunt komen.. Hou het heft zelf in handen door maandelijks iets te betalen en te blijven communiceren met hen.

Niet dus de een volledig aflossen (omdat die het hardste dreigt bv met uitzetting of afsluiting) en de andere schuldeiser niets.

Als je het op deze nanier doet dan kan men niets. Want er moet toch altijd een rechter aan te pas komen en als die ziet dat het onmacht is en je wel je best doet (middels kleine maandelijkse aflossingen) heb je als zwakkere tegen die instanties de rechter aan jouw kant.

En natuurlijk, zeg alle vaste regelmatige kosten die je niet echt nodig hebt af (abbo etc) en wat je wel nodig hebt zoek het goedkoopste.

Succes
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:35:53 #99
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_177723337
En probeer het Maatschappelijk werk en budgettering.
Misschien dat je nog wat extra hulp kunt krijgen. Er zijn de vreemdste potjes bv eenmalige uitkering koudetoeslag, om sociaal mee te kunnen blijven doen bv sport of vereniging enz. De voedselbank enz.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_177723561
TS is al een maand niet terug geweest, denk dat het wel even duurt of nooit meer, dus vanwaar de soort van necro?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')