abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 februari 2018 @ 15:35:17 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176928534
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Misschien schat ik de situatie in Duitsland verkeerd in, maar zijn ze daar niet nog steeds heel erg bezig met 'de last van WOII'?
Ze hebben vooral nog veel last van de jaren stilstand na WOII onder het Sovjet regime.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176928547
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:34 schreef Tem het volgende:

[..]

Je kan inderdaad je meetlint erbij pakken.
Ik dacht zoiets al te lezen hier en daar... ;(
Ja doei.
pi_176928563
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, als het maar niet als bewaker was dan ;)
Nee, was wel toevallig aan het overwerken waardoor ik ook niet meer van het park kon, pas rond middernacht weer. Volgende dag was het een heksenketel op en rond het park. Bijzondere tijd wel.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 15:39:44 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176928622
Dat gaat ook andere resultaten opleveren trouwens, dat schedelmeten, nu we baby's niet meer op hun zij mogen leggen, maar alleen op de rug mogen liggen.... hele voorraden baby's met een plat achterhoofd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 15:40:41 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176928645
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, was wel toevallig aan het overwerken waardoor ik ook niet meer van het park kon, pas rond middernacht weer. Volgende dag was het een heksenketel op en rond het park. Bijzondere tijd wel.
Kan me voorstellen dat het heksenketel was.... het was ook iets dat in NL als onvoorstelbaar werd beschouwd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176928650
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:39 schreef Leandra het volgende:
Dat gaat ook andere resultaten opleveren trouwens, dat schedelmeten, nu we baby's niet meer op hun zij mogen leggen, maar alleen op de rug mogen liggen.... hele voorraden baby's met een plat achterhoofd.
Iedereen Ottomaan.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 15:43:45 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176928706
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Iedereen Ottomaan.
Mijn kind gelukkig niet, ik heb de jongste net gewoon om en om op de ene zij en op de andere zij gelegd, net zoals me geleerd was toen de oudste geboren was.
Ik had daar zelfs een ezelsbruggetje voor; "op de even dagen even naar buiten kijken" :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176928715
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn kind gelukkig niet, ik heb de jongste net gewoon om en om op de ene zij en op de andere zij gelegd, net zoals me geleerd was toen de oudste geboren was.
Ik had daar zelfs een ezelsbruggetje voor; "op de even dagen even naar buiten kijken" :D
Ja, maar jouw kind is ginger, dus die is sowieso niet meer te redden.
Ja doei.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 15:53:13 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176928892
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, maar jouw kind is ginger, dus die is sowieso niet meer te redden.
Die ja, bij zijn broer was dat nog gewoon het advies van de kraamhulp :)

Hij doet wel lekker subtiel trouwens, gisteren in het Aviodrome zaten we zogenaamd in een vliegtuig, dat bewoog een beetje, hij was het zat, staat op en zegt "ik ben op mijn bestemming" :')

Maar geen flauw idee wat het met dat kind gaat worden, het blijft een ginger natuurlijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 15:54:51 #36
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176928931
Ik heb ooit The Bell Curve gelezen en geanalyseerd voor wetenschapsfilosofie. Ik vond het vrij verrassend toen ik na de analyse moest concluderen dat het geen pseudowetenschap was.
pi_176928988
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik heb ooit The Bell Curve gelezen en geanalyseerd voor wetenschapsfilosofie. Ik vond het vrij verrassend toen ik na de analyse moest concluderen dat het geen pseudowetenschap was.
O, ja?
I´m back.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:00:33 #38
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176929072
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja?
Yep, het was niet de meest aannemelijke verklaring voor het fenomeen, maar de gebruikte onderzoekstechnieken waren niet pseudowetenschappelijk.
pi_176929091
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Yep, het was niet de meest aannemelijke verklaring voor het fenomeen, maar de gebruikte onderzoekstechnieken waren niet pseudowetenschappelijk.
Mm.
I´m back.
pi_176929136
In principe wil het toch zeggen dat bijvoorbeeld mensen met een donkere huidskleur hardwarematig anders in elkaar zitten dan mensen met een blanke huidskleur (in hun hersenen), vandaar lager gemiddeld IQ? Dat lijkt me toch behoorlijk moeilijk te verdedigen. Dat mediaan IQ 100 een aanpassing is op de omgeving en dat omgevingen verschillend zijn kun je wel verdedigen.
I´m back.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:04:20 #41
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176929166
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:02 schreef Ryan3 het volgende:
In principe wil het toch zeggen dat bijvoorbeeld mensen met een donkere huidskleur hardwarematig anders in elkaar zitten dan mensen met een blanke huidskleur (in hun hersenen), vandaar lager gemiddeld IQ? Dat lijkt me toch behoorlijk moeilijk te verdedigen.
Het is alweer een tijdje terug. Ik ga even kijken of ik het essay nog op de computer heb staan.
pi_176929173
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het is alweer een tijdje terug. Ik ga even kijken of ik het essay nog op de computer heb staan.
Ja, ben wel benieuwd.
I´m back.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:10:36 #43
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176929323
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:02 schreef Ryan3 het volgende:
In principe wil het toch zeggen dat bijvoorbeeld mensen met een donkere huidskleur hardwarematig anders in elkaar zitten dan mensen met een blanke huidskleur (in hun hersenen), vandaar lager gemiddeld IQ? Dat lijkt me toch behoorlijk moeilijk te verdedigen. Dat mediaan IQ 100 een aanpassing is op de omgeving en dat omgevingen verschillend zijn kun je wel verdedigen.
Mensen die op een ander continent zijn geëvolueerd, dus waar andere krachten op hebben gewerkt, zijn uiteraard anders in hun hersenen. Er waren andere vaardigheden nodig om te overleven.

Bij IQ moet je in gedachten houden dat het vrij Westers concept is, met vaardigheden die in onze wereld van belang zijn. Het is een aspect van intelligentie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176929406
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mensen die op een ander continent zijn geëvolueerd, dus waar andere krachten op hebben gewerkt, zijn uiteraard anders in hun hersenen. Er waren andere vaardigheden nodig om te overleven.

Bij IQ moet je in gedachten houden dat het vrij Westers concept is, met vaardigheden die in onze wereld van belang zijn. Het is een aspect van intelligentie.
Ik denk alleen niet dat de boel hardwarematig anders in elkaar zit. Daarvoor bestaat de mens tekort en zijn de verschillen te gering en trouwens pas sinds een paar eeuwen is de westerse mens zich verder gaan ontwikkelen. Daarvoor lag zijn gemiddelde IQ ook een stuk lager ahw.
I´m back.
pi_176929537
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:02 schreef Ryan3 het volgende:
In principe wil het toch zeggen dat bijvoorbeeld mensen met een donkere huidskleur hardwarematig anders in elkaar zitten dan mensen met een blanke huidskleur (in hun hersenen), vandaar lager gemiddeld IQ? Dat lijkt me toch behoorlijk moeilijk te verdedigen. Dat mediaan IQ 100 een aanpassing is op de omgeving en dat omgevingen verschillend zijn kun je wel verdedigen.
Het is niet de vraag of het klopt of niet, wat ik schokkend vind is dat enig onderzoek over verschillen in ras al direct wordt verketterd. Terwijl indien er verschillen zijn dit juist levens zou kunnen redden bij bijvoorbeeld medische behandelingen.
Dat er verschillen zijn is een feit. Welke dat precies zijn, is de vraag die de wetenschap zou moeten beantwoorden. ( en dat zonder dat de onderzoeker gelijk als racist wordt gelabeld.)
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:18:53 #46
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176929552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ben wel benieuwd.
Oké, ik heb me blijkbaar destijds vooral bezig gehouden met Jensens werk (dat lijkt op de ideeën uit The Bel Curve, maar minder uitgebreid en dat was handiger i.v.m. de tijd en lengte van mijn eigen essay) en concludeerde dat zijn testen wetenschappelijk kloppen en dat hij zich niet schuldig maakt aan onmogelijke reducties (en dus is het niet pseudowetenschappelijk volgens de criteria van Thagard). Wel merkte ik op dat zijn bewijs inderdaad erg onvolledig is en er weinig reden is om te geloven dat dit binnenkort gaat veranderen. Maar het is ook nog niet gefalsificeerd en daardoor kan het niet zomaar verworpen worden als theorie.
pi_176929565
Er is niemand die onderzoek naar nierfuncties van mensen van verschillende achtergronden als 'racaistisch' afdoet. In elk geval niemand wiens mening er echt toe doet...
Ja doei.
pi_176929594
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:18 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Oké, ik heb me blijkbaar destijds vooral bezig gehouden met Jensens werk (dat lijkt op de ideeën uit The Bel Curve, maar minder uitgebreid en dat was handiger i.v.m. de tijd en lengte van mijn eigen essay) en concludeerde dat de testen die hij doet, wetenschappelijk kloppen en dat hij zich niet schuldig maakt aan onmogelijke reducties (en dus is het niet pseudowetenschappelijk volgens de criteria van Thagard). Wel merkte ik op dat zijn bewijs inderdaad erg onvolledig is en er weinig reden is om te geloven dat dit binnenkort gaat veranderen. Maar het is ook nog niet gefalsificeerd en daardoor kan het niet zomaar verworpen worden als theorie.
Mm.
I´m back.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:20:36 #49
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176929595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat de boel hardwarematig anders in elkaar zit. Daarvoor bestaat de mens tekort en zijn de verschillen te gering en trouwens pas sinds een paar eeuwen is de westerse mens zich verder gaan ontwikkelen. Daarvoor lag zijn gemiddelde IQ ook een stuk lager ahw.
Dat mag je denken.
Mensachtigen bestaan al vrij lang, ook al op verschillende continenten. Ook binnen verschillende continenten waren er duidelijk verschillende groepen.

Aangezien de huidige IQ-testen gebaseerd zijn op vaardigheden die recent belangrijk zijn geworden, vind ik het eventuele IQ van de vroege westerling vrij irrelevant. Net zoals dat een IQ-test irrelevant is voor een Aboriginal die in de Outback leeft.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176929610
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:18 schreef anarchootje het volgende:

[..]

Het is niet de vraag of het klopt of niet, wat ik schokkend vind is dat enig onderzoek over verschillen in ras al direct wordt verketterd. Terwijl indien er verschillen zijn dit juist levens zou kunnen redden bij bijvoorbeeld medische behandelingen.
Dat er verschillen zijn is een feit. Welke dat precies zijn, is de vraag die de wetenschap zou moeten beantwoorden. ( en dat zonder dat de onderzoeker gelijk als racist wordt gelabeld.)
Verspilling van fondsen hè.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')