abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 februari 2018 @ 20:33:36 #76
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176978923
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:32 schreef ChatGirl het volgende:
Het 2e voorbeeld van Pinuts is qua uploaden wel makkelijker. Vaak genoeg gehad dat je ergens je cv moet uploaden zodat ze de gegevens daar uit kunnen halen. Maar als je er een foto oid in hebt staan trekt het systeem het niet en kan je alsnog alles handmatig in gaan voeren.
PDF is the way.
With the stars as her umbrella
pi_176978966
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:33 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

PDF is the way.
Weet ik. Maar sommige werkgevers niet helaas. Paar keer meegemaakt dat je een .doc moet uploaden en dat het niet goed gaat.

Ik stuur sowieso altijd brief + cv als pdf naar de contactpersoon in de vacature.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_176978976
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Want?
wat zeggen 4 tov 3 puntjes op een schaal van 5?
  maandag 5 februari 2018 @ 20:36:46 #79
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176979014
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:35 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Weet ik. Maar sommige werkgevers niet helaas. Paar keer meegemaakt dat je een .doc moet uploaden en dat het niet goed gaat.

Ik stuur sowieso altijd brief + cv als pdf naar de contactpersoon in de vacature.
Bizar dat je echt een .doc moet uploaden :')

Maar lang leve pdf ja *O*
With the stars as her umbrella
  maandag 5 februari 2018 @ 20:39:39 #80
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176979095
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:35 schreef MCH het volgende:

[..]

wat zeggen 4 tov 3 puntjes op een schaal van 5?
Natuurlijk is het onzin. Er zijn zat sollicitanten én werkgevers die het fantastisch vinden klaar.
Doe je het niet, vind je het niet leuk, ook goed.
With the stars as her umbrella
pi_176979373
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:35 schreef MCH het volgende:
wat zeggen 4 tov 3 puntjes op een schaal van 5?
Hm. Hoe zou jij het opschrijven dan?

Ik zet het bij m'n vaardigheden als ik het kan, en het relevant is. Maar probeer met de schaal nog wel aan te geven hoe goed ik het echt kan, en daardoor misschien ook een beetje in welke richting ik het best pas.

Ik kan bijvoorbeeld met Photoshop werken, wat handig is. Maar ik ben geen designer, dus ik wil ook weer geen te hoge verwachtingen scheppen.
pi_176979866
Zien jullie werk als noodzaak of als iets leuks? Ik merk dat nu ik niet werk ik eigenlijk helemaal geen onderdeel uitmaak van de samenleving en dat is soms best lastig. Je kan nergens over meepraten en ik ontmoet ook weinig mensen doordat ik niet echt een taak heb in deze maatschappij.
  maandag 5 februari 2018 @ 21:14:27 #83
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176980064
Beiden. Ik vind werken leuk omdat ik mezelf ontwikkel, niet de hele dag thuis hoef te zitten etc. maar ik heb het ook nodig om te kunnen leven.

Heb je wel eens gedacht aan vrijwilligerswerk? Als je iets vindt in de richting van je gedroomde baan, kun je ook nog eens relevante werkervaring opdoen. Of oefenen met sociale vaardigheden.
With the stars as her umbrella
pi_176980303
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:14 schreef -Miauw- het volgende:
Beiden. Ik vind werken leuk omdat ik mezelf ontwikkel, niet de hele dag thuis hoef te zitten etc. maar ik heb het ook nodig om te kunnen leven.

Heb je wel eens gedacht aan vrijwilligerswerk? Als je iets vindt in de richting van je gedroomde baan, kun je ook nog eens relevante werkervaring opdoen. Of oefenen met sociale vaardigheden.
Vrijwilligerswerk mag ik niet doen, zou kansen op betaald werk in de weg staan. Onlangs nog opnieuw gevraagd, maar zelfde antwoord. Dat ik nu al meer dan een jaar niet aan de bak kom maakt ze blijkbaar niks uit. En ja het zou mij helpen om weer onderdeel van de samenleving te laten voelen. Nu kom ik steeds in de negatieve spiraal terecht doordat ik de hele dag thuis ben en er ook geen schot lijkt te zitten in de sollicitaties. Ben ik straks al opgebrand voordat ik überhaupt ergens ben begonnen haha.
  maandag 5 februari 2018 @ 21:29:19 #85
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176980474
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:22 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk mag ik niet doen, zou kansen op betaald werk in de weg staan. Onlangs nog opnieuw gevraagd, maar zelfde antwoord. Dat ik nu al meer dan een jaar niet aan de bak kom maakt ze blijkbaar niks uit. En ja het zou mij helpen om weer onderdeel van de samenleving te laten voelen. Nu kom ik steeds in de negatieve spiraal terecht doordat ik de hele dag thuis ben en er ook geen schot lijkt te zitten in de sollicitaties. Ben ik straks al opgebrand voordat ik überhaupt ergens ben begonnen haha.
Oh wat stom :')

Ik heb het al een paar keer geroepen, maar wat dacht je van het maken van een portfolio?
Het houdt je actief en je hebt een potentiële werkgever iets te laten zien.
With the stars as her umbrella
pi_176980767
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:29 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Oh wat stom :')

Ik heb het al een paar keer geroepen, maar wat dacht je van het maken van een portfolio?
Het houdt je actief en je hebt een potentiële werkgever iets te laten zien.
Ik weet zelf niet of ik in mijn sector verder wil, de cultuur spreekt me niet aan en kan erg slecht met stress omgaan wat je wel hebt omdat artikelen altijd beter kunnen, werk is nooit af. Heb nu wel een vakgerichte sollicitatie lopen maar dat is meer omdat het een veilige keuze is, geen concurrentie van andere mensen in mijn sector daar omdat je over de organisatie zelf schrijft. Liefst wil ik gewoon een simpele baan zoals vakken vullen maar daar nemen ze me niet voor aan.
pi_176980792
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:22 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk mag ik niet doen, zou kansen op betaald werk in de weg staan. Onlangs nog opnieuw gevraagd, maar zelfde antwoord. Dat ik nu al meer dan een jaar niet aan de bak kom maakt ze blijkbaar niks uit. En ja het zou mij helpen om weer onderdeel van de samenleving te laten voelen. Nu kom ik steeds in de negatieve spiraal terecht doordat ik de hele dag thuis ben en er ook geen schot lijkt te zitten in de sollicitaties. Ben ik straks al opgebrand voordat ik überhaupt ergens ben begonnen haha.
Kan je niet vrijwilligerswerk doen zonder dat zij het hoeven te weten? Lijkt me echt kut om niks te doen. Doe je het onder het mom van hobby of vrijetijdsbesteding.
  maandag 5 februari 2018 @ 21:40:33 #88
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176980889
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:37 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Ik weet zelf niet of ik in mijn sector verder wil, de cultuur spreekt me niet aan en kan erg slecht met stress omgaan wat je wel hebt omdat artikelen altijd beter kunnen, werk is nooit af. Heb nu wel een vakgerichte sollicitatie lopen maar dat is meer omdat het een veilige keuze is, geen concurrentie van andere mensen in mijn sector daar omdat je over de organisatie zelf schrijft. Liefst wil ik gewoon een simpele baan zoals vakken vullen maar daar nemen ze me niet voor aan.
Ok, als het je oprechte keuze is om die sector te verlaten, dan moet je dat doen.
Maar zou de keuze niet baseren uit angst en onzekerheid.

Ook in journalistiek en communicatie heb je simpele banen (of juist zullen sommigen vinden :') ) zonder al te veel druk.
With the stars as her umbrella
pi_176980931
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hm. Hoe zou jij het opschrijven dan?

Ik zet het bij m'n vaardigheden als ik het kan, en het relevant is. Maar probeer met de schaal nog wel aan te geven hoe goed ik het echt kan, en daardoor misschien ook een beetje in welke richting ik het best pas.

Ik kan bijvoorbeeld met Photoshop werken, wat handig is. Maar ik ben geen designer, dus ik wil ook weer geen te hoge verwachtingen scheppen.
Ik denk dat ik alleen iets zou opschrijven als ik het direct in mijn functie kan gebruiken. Maar ik begrijp dat jij dus b.v. voor Photoshop 3 van de 5 puntjes hebt ingevuld? (ben benieuwd hoeveel punten jij geeft bij de omschrijving van je skills).
pi_176980987
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:40 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ok, als het je oprechte keuze is om die sector te verlaten, dan moet je dat doen.
Maar zou de keuze niet baseren uit angst en onzekerheid.

Ook in journalistiek en communicatie heb je simpele banen (of juist zullen sommigen vinden :') ) zonder al te veel druk.
Als ik de kans krijg ga ik in de sector aan de slag maar dan meer om te kijken of het echt niks is of dat het inderdaad puur angst is en ik wel geschikt ben.
  maandag 5 februari 2018 @ 21:46:22 #91
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176981057
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:43 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Als ik de kans krijg ga ik in de sector aan de slag maar dan meer om te kijken of het echt niks is of dat het inderdaad puur angst is en ik wel geschikt ben.
Portfolio.
With the stars as her umbrella
  maandag 5 februari 2018 @ 22:09:53 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176981751
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:43 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Als ik de kans krijg ga ik in de sector aan de slag maar dan meer om te kijken of het echt niks is of dat het inderdaad puur angst is en ik wel geschikt ben.
Je bent niet geschikt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176981964
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik denk dat ik alleen iets zou opschrijven als ik het direct in mijn functie kan gebruiken. Maar ik begrijp dat jij dus b.v. voor Photoshop 3 van de 5 puntjes hebt ingevuld? (ben benieuwd hoeveel punten jij geeft bij de omschrijving van je skills).
Ik zie skills zoals photoshop vaak terugkomen in vacatures waar ik naar zoek. Maar dan vragen ze bv een communicatiemedewerker die kan werken met photoshop/indesign. Ik heb daar wel ervaring mee, maar kan geen hele posters ontwerpen bv, maar bv wel een vlekje wegwerken of een horizon recht zetten en de kleuren wat frisser maken.

Denk dat Myraela ook zoiets bedoelt (correct me if I'm wrong). Dat ze zien dat je het kan maar dat ze ook geen wonderen van je moeten verwachten.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_176983782
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:22 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk mag ik niet doen, zou kansen op betaald werk in de weg staan. Onlangs nog opnieuw gevraagd, maar zelfde antwoord. Dat ik nu al meer dan een jaar niet aan de bak kom maakt ze blijkbaar niks uit. En ja het zou mij helpen om weer onderdeel van de samenleving te laten voelen. Nu kom ik steeds in de negatieve spiraal terecht doordat ik de hele dag thuis ben en er ook geen schot lijkt te zitten in de sollicitaties. Ben ik straks al opgebrand voordat ik überhaupt ergens ben begonnen haha.
Hoe stel je de vraag aan de gemeente?
Ik werk zelf met vrijwilligers en dus ook met mensen die werkzoekend zijn. Soms wijzen gemeenten het werk wat we aanbieden in eerste instantie af, maar als iemand hen uitlegt wat het inhoudt en vooral dat hetde beschikbaarheid voor werk niet in de weg staat, is het altijd in orde.

Wellicht helpt het bij jou als je een plek zoekt waar je graag vrijwilligerswerk zou willen doen, daar in gesprek gaat en hen vraagt om eventuele vragen van de gemeente te beantwoorden. Gemeenten vinden de term ‘vrijwilligerswerk’ te breed. Geef ze een concreet plan, waardoor ze zien welke invloed een bepaalde functie heeft op je beschikbaarheid voor werk. Als het bij voorbeeld om een ochtend per week gaat zal een gemeente niet snel moeilijk doen.

Ben je al gestart met je portfolio?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176983808
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:37 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Ik weet zelf niet of ik in mijn sector verder wil, de cultuur spreekt me niet aan en kan erg slecht met stress omgaan wat je wel hebt omdat artikelen altijd beter kunnen, werk is nooit af. Heb nu wel een vakgerichte sollicitatie lopen maar dat is meer omdat het een veilige keuze is, geen concurrentie van andere mensen in mijn sector daar omdat je over de organisatie zelf schrijft. Liefst wil ik gewoon een simpele baan zoals vakken vullen maar daar nemen ze me niet voor aan.
Ben je daar tijdens je jaar werkloos zijn achter gekomen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176984154
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ben je daar tijdens je jaar werkloos zijn achter gekomen?
Ja, het in loondienst uitvoeren lukt niet want ik mis ervaring en simpele uitzendbaantjes zonder al te veel verantwoordelijkheid en waar je geen werk mee naar huis neemt bevallen eigenlijk wel goed... behalve het hele flexgehalte waardoor je niks vast krijgt. Ik wil gewoon lekker werken en niet constant bezig zijn met steeds beter worden, concurreren met elkaar etc.
pi_176985272
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:07 schreef Doorbijtertje het volgende:
Zien jullie werk als noodzaak of als iets leuks? Ik merk dat nu ik niet werk ik eigenlijk helemaal geen onderdeel uitmaak van de samenleving en dat is soms best lastig. Je kan nergens over meepraten en ik ontmoet ook weinig mensen doordat ik niet echt een taak heb in deze maatschappij.
Ook beiden. Ik vind het fijner me nuttig te maken en aan het einde van de dag het idee te hebben dat ik productief ben geweest. Plus het contact met collega's is ook wat het leuk maakt, ook als het werk simpel en saai is. Geld verdienen en iets nuttigs doen voelt een stuk beter dan niks doen en teren op de zak van de overheid of je spaargeld. Ook als het een simpel baantje is.
pi_176985275
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:37 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Ik weet zelf niet of ik in mijn sector verder wil, de cultuur spreekt me niet aan en kan erg slecht met stress omgaan wat je wel hebt omdat artikelen altijd beter kunnen, werk is nooit af. Heb nu wel een vakgerichte sollicitatie lopen maar dat is meer omdat het een veilige keuze is, geen concurrentie van andere mensen in mijn sector daar omdat je over de organisatie zelf schrijft. Liefst wil ik gewoon een simpele baan zoals vakken vullen maar daar nemen ze me niet voor aan.
Jezelf ontwikkelen enzo is vrij inherent aan het hebben van een baan. Daar zijn loopbaangesprekken ook voor, dat je laat zien hoe je jezelf verder wilt ontwikkelen.

Ik zou iets buiten je sector zoeken, volgens mij ben je totaal ongeschikt voor zulk werk.
pi_176988359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 06:29 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jezelf ontwikkelen enzo is vrij inherent aan het hebben van een baan. Daar zijn loopbaangesprekken ook voor, dat je laat zien hoe je jezelf verder wilt ontwikkelen.

Ik zou iets buiten je sector zoeken, volgens mij ben je totaal ongeschikt voor zulk werk.
Dus eigenlijk ben ik mezelf voor de gek aan het houden door te hopen op een uitnodiging voor een gesprek voor de vakinhoudelijke baan? Ik heb een goede brief geschreven en sta er niet kansloos voor, dus een gesprek verwacht ik voor die functie wel. Maar door mijn onzekerheid en autisme ben ik dus totaal ongeschikt voor zo'n baan in de praktijk? Ook al kan ik op papier dus wel de baan perfect uitvoeren? Dat ik juist verdrink in de sociale en zakelijke aspecten van de baan die je natuurlijk hebt doordat je in een team werkt? Opleiding heb ik ook afgerond dus het zit wel in mij, maar misschien ben ik niet gemaakt voor de ongrijpbare wereld verder, dat ik niet mee kan komen omdat ik toch bepaalde intuïtie mis.
pi_176988471
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:30 schreef DoubleDip het volgende:
Ik ben zelf voorstander van kort en bondig en niet te veel opsmuk. Maar hangt ook wel erg van je branche en beroepenveld af.
Mee eens. Zo vind ik variant 1 netjes en overzichtelijk, maar er staat ook te veel blabla op. In mijn branche zou je daarmee de indruk wekken dat je weinig inhoud hebt. Zo'n puntenschaal voor je vaardigheden is absolute nonsens.

Overigens vermeld ikzelf nooit mijn leeftijd, geslacht en burgerlijke staat. Dat vind ik niet relevant (al kun je geslacht wel afleiden uit mijn naam en mijn leeftijd uit mijn opleiding).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')