abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2018 @ 12:20:26 #201
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_179060622
En hier ook nog een, het merk staat niet echt bekend om goed spul maar een gaatje moet wel lukken.

https://www.toolstation.n(...)lus+hamerboor/p45181
pi_179063996
Yes Naja moet uiteindelijk +/- 200 gaten boren :7

Muren injecteren met waterglas. Telkens een meter met de keer om de boel niet in te laten storten..
  donderdag 10 mei 2018 @ 17:42:03 #203
476709 Ik2
Gradueel
pi_179066984
Goede tip; koop deze Bosch PSA 900 e niet! :(



Kan aan mij liggen maar wat een hel om hier de zaagbladen van te verwisselen. Hoe kan dit? :?

Is hier een andere, wèl handige en makkelijke zaagbladvergrendelingskoppeling voor te krijgen want dit werkt voor geen meter, of is er een handigheidje wat ik over het hoofd zie, zodat het zaagblad van dit apparaat wel makkelijk te verwisselen is.?

Heb er 165,- in voor betaald... :{

8)7
Ik zeg niets meer, dat was het.
  donderdag 10 mei 2018 @ 17:54:07 #204
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179067266
heb je al in de handleiding gekeken? :P
maareh, on topic, hoe werkt dat dan bij dat ding?
pi_179067597
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Grootte boor _O- :D
Idd :')
pi_179080125
Aangezien ik vandaag 6 gaten moet boren in een muur van (licht) gewapend beton, heb ik deze maar aangeschaft:

Bosch-hamer PBH 2100 RE


Bosch Digitale detector Truvo
pi_179082886
Pff heb met zo'n gelijkende detector van Bosch blauw op gewapend beton (prefab binnenmuren) bezig geweest. Geen succes. Ben maar op hoop van zegen gaan boren :')
pi_179083235
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:46 schreef FranticDJ het volgende:
Pff heb met zo'n gelijkende detector van Bosch blauw op gewapend beton (prefab binnenmuren) bezig geweest. Geen succes. Ben maar op hoop van zegen gaan boren :')
Dan zal ik dat waarschijnlijk ook als dusdanig gaan ervaren ben ik bang voor :{
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 08:52:06 #210
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179083277
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:46 schreef FranticDJ het volgende:
Pff heb met zo'n gelijkende detector van Bosch blauw op gewapend beton (prefab binnenmuren) bezig geweest. Geen succes. Ben maar op hoop van zegen gaan boren :')
Mijn ervaring met leidingszoekers is ook een beetje dat je zegt :X
pi_179083433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 08:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mijn ervaring met leidingszoekers is ook een beetje dat je zegt :X
Idd, heb nog geen goede en betaalbare gezien. Dat fancypants ding wat Makrolon heeft schijnt wel goed te wezen. Vind het voor thuis alleen veel te duur.

zei de man met het Festool wagenpark
pi_179083435
-

[ Bericht 100% gewijzigd door FranticDJ op 11-05-2018 09:11:24 ]
pi_179181052
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:46 schreef FranticDJ het volgende:
Pff heb met zo'n gelijkende detector van Bosch blauw op gewapend beton (prefab binnenmuren) bezig geweest. Geen succes. Ben maar op hoop van zegen gaan boren :')
Het is overigens de Bosch-hamer PBH 2600 RE geworden, en ik heb nog nooit (op de Hilti's op mijn voormalige werk na) zo'n heerlijke boormachine/boorhamer gehad. Het gewapende beton hier stelde voor deze Bosch niets voor, de kiezels waar andere boormachines op afhaakten verdwenen als sneeuw voor de zon door de Bosch. Zelfs het betonstaal (al voelde ik wel dat de boor het raakte zeg maar) was geen probleem.

Maar aangezien ik ook nog een paar "kleine" dingen moet schuren, heb ik net deze maar aangeschaft.

pi_179181682
^O^
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:55:33 #215
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_179184257
Wie heeft er praktijkervaring met de Bosch GDX 18V-EC?
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:11:42 #216
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179184522
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:55 schreef Gieliovd het volgende:
Bosch GDX 18V-E
Ik :Y .
Als in, ik heb er één, maar heb mijn slagschroevendraaiers nooit echt veel gebruikt. Dus ben geen heavyduty user. Ik pak sneller 1 van de gewone accuboren.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:33:39 #217
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_179184961
Ik heb een kleine en die pak ik heel vaak, liefst altijd. Heerlijk ding. Ik wil een of twee 18v apparaten erbij nemen voor het zwaardere werk. Deze kwam ik tegen een vind hem wel heel handig... Maar is hij ook echt zo veelzijdig?
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:00:03 #218
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179185513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:33 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb een kleine en die pak ik heel vaak, liefst altijd. Heerlijk ding. Ik wil een of twee 18v apparaten erbij nemen voor het zwaardere werk. Deze kwam ik tegen een vind hem wel heel handig... Maar is hij ook echt zo veelzijdig?
mja, wat is veelzijdig. je kan er ook slagdoppen opzetten, wat wel erg handig is. En hij heeft snelle lage torque en langzame hoge torque stand wat wel handig is. Maar verder houdt het wel op qua veelzijdigheid. Het blijft een slagdoppen/schroevendraaier :P .

Wel erg handig bij het winterbanden/zomerbanden verwisselen trouwens!
pi_179196371
Welke afkortzaag moet ik hebben? Weinig eisen, behalve dat ik er wel een beetje formaat hout mee wil kunnen zagen, en ik wil een diepteaanslag zodat ik half hout verbindingen kan maken.

T liefst Bosch :9 maar hoeft niet percee
  Knikkerking woensdag 16 mei 2018 @ 13:55:42 #220
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179196809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 13:37 schreef Makrolon het volgende:
Welke afkortzaag moet ik hebben? Weinig eisen, behalve dat ik er wel een beetje formaat hout mee wil kunnen zagen, en ik wil een diepteaanslag zodat ik half hout verbindingen kan maken.

T liefst Bosch :9 maar hoeft niet percee
Die wat ik heb :9
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:53:28 #221
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_179198242
Of die andere wat ik heb :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_179199203
Of die wat ik heb :7

pi_179202404
Als jullie nou allemaal eens een betoog houden waarom ik die 'die ik heb' moet kiezen :+
  Knikkerking woensdag 16 mei 2018 @ 18:18:56 #224
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179202584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:12 schreef Makrolon het volgende:
Als jullie nou allemaal eens een betoog houden waarom ik die 'die ik heb' moet kiezen :+
...omdat het de beste Bosch afkortzaag is wat je maar kunt kopen ;)
En omdat je voorkeur toch al naar Bosch Blauw uit ging.... O-)

Maar pssst, die Festool hierboven is ook wel heel vet natuurlijk :P Maarja, je hebt nu eenmaal al veel van Bosch, dus dan "moet" je die kant op blijven gaan, right? :+
pi_179207726
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:36 schreef FranticDJ het volgende:
Of die wat ik heb :7

[ afbeelding ]
Ik viel een beetje van mn stoel toen ik de prijs zag. :+ Wel een erg mooi ding, volgens mij is dit ook wel een beetje het beste op afkortzaag gebied ofniet? Is deze nog een beetje te vervoeren? Of erg lomp?

Die zwijhaak die er bij zit lijkt me wel handig, zit soms zo te kloten met hoeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:18 schreef Atmoz het volgende:

[..]

...omdat het de beste Bosch afkortzaag is wat je maar kunt kopen ;)
En omdat je voorkeur toch al naar Bosch Blauw uit ging.... O-)

Maar pssst, die Festool hierboven is ook wel heel vet natuurlijk :P Maarja, je hebt nu eenmaal al veel van Bosch, dus dan "moet" je die kant op blijven gaan, right? :+
Die jij hebt is niet echt meer fatsoenlijk te vervoeren ofwel? Blijft wel een mega mooi ding natuurlijk...

Ik ga eens even denken of ik zoveel geld voor een afkortzaag wil uitgeven... Vooralnog gebruik ik ze vooral om vuren balken en rachels in te korten eigenlijk, dan is t een beetje overkill misschien
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:18:13 #226
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179208000
voor bouw werk zou ik voor een dewalt gaan. niet omdat ik ervaring mee heb maar omdat je die dingen altijd op de bouw ziet staan (en bij verbouwprogrammas met een stuk ductape over het merkje :P ).
pi_179208332
Makita op accu 2*18 volt. Mega mobiel en zaagt geweldig
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_179212118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:08 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik viel een beetje van mn stoel toen ik de prijs zag. :+ Wel een erg mooi ding, volgens mij is dit ook wel een beetje het beste op afkortzaag gebied ofniet? Is deze nog een beetje te vervoeren? Of erg lomp?

Die zwijhaak die er bij zit lijkt me wel handig, zit soms zo te kloten met hoeken.
Hier zitten nog 2 optionele verbreders aan voor lijst/plintwerk he ;) hij is zeker wel te vervoeren.. klapt redelijk compact in. Optioneel (als je nog meer uitgeeft) kan je een verrijdbaar onderstel met lengteaanslagen erbij kopen.. ben je zo’n 1750 incl kwijt in totaal.

Ik vond het zelf alleen jammer dat ik de laser nog af moest stellen.. maarja dat is misschien ook een smaak dingetje. Is overigens wel vrij eenvoudig te doen..

Mocht je over drie maanden in de buurt zijn, mag je best ff komen voelen :+
pi_179242561
Ook al op GoT maar in het kader van: twee weten altijd meer dan 1:

Ik ben opzoek naar een multi platform gereedschapsset (uitwisselbare accu). Ik twijfel momenteel tussen een vijf tal soorten merken.

- Powerplus (dual power systeem)
- Einhell (X-Change)
- Worx (power share)
- Batavia (Maxxpack)
- Bosch groen (Power for all system)

Ik ben nog jong en wil binnenkort gaan beginnen met de aanschaf van gereedschap. Dit zal in eerste instantie een boormachine zijn maar op latere termijn zal dit uitgebreid worden. Ik wil alleen al wel voorruit kijken en als ik zie hoe duur die accu's zijn lijkt een mutli platform systeem mij een goede investering.

Waar moet ik volgens jullie op letten bij de aanschaf van dergelijke producten?

En welk platform heeft jullie voorkeur (en waarom?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Gr Gerard
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:31:43 #230
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179242753
waarom wil je alles op accu?
pi_179243651
@bleiblei
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:31 schreef bleiblei het volgende:
waarom wil je alles op accu?
Hmm, gemak. wil het in zo verre wel in een keer goed doen. Ik ga het gereedschap waarschijnlijk niet enorm veel gebruiken en daarom deze prijs/kwaliteit verhouding. Hoop dat het zo iets duidelijker is
pi_179243715
Zeker als je het weinig gebruikt vind ik snoer handiger. Niets zo irritant als spontaan willen klussen en lege accu's hebben :P
pi_179243770
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:12 schreef Piles het volgende:
Zeker als je het weinig gebruikt vind ik snoer handiger. Niets zo irritant als spontaan willen klussen en lege accu's hebben :P
Hm is deels waar, ga denk ik sowieso direct voor 2 accu';s om dat probleem te voorkomen haha. Heb jij ervaring met een dergelijk multi-platform? Of waar meot ik volgens jou opletten?
pi_179243911
Ik heb alleen mn schroefmachine op accu, rest met draad, omdat ik zo'n incidentele klusser ben.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:56:54 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179244700
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:09 schreef Gerardvandenb het volgende:
@bleiblei

[..]

Hmm, gemak. wil het in zo verre wel in een keer goed doen. Ik ga het gereedschap waarschijnlijk niet enorm veel gebruiken en daarom deze prijs/kwaliteit verhouding. Hoop dat het zo iets duidelijker is
Juist als je gereedschap niet veel gebruikt en prijs-kwaliteit zoekt, zou ik eerder richting bedraad gereedschap zoeken. Een goedkope accuzaag is significant minder krachtig dan een bedrade. Zelfde geldt voor slijptollen, klop/hamerboormachines etc.

Enige wat je echt graag op accu wil is een accuschroefmachine.
De rest zou ik in jouw geval bedraad doen.

Van die vijf merken die je noemt, zou ik Powerplus en Einhell sowieso mijden. Daar heb ik niet zo een goede ervaring mee (overigens niet met de accu's maar met andere gereedschappen). Bosch Groen heb ik een boorhamer van en die bevalt best aardig. Batavia en Worx heb ik geen ervaring mee maar zeker Worx ziet er nog best degelijk uit in de bouwmarkt.
pi_179245425
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:09 schreef Gerardvandenb het volgende:
Hmm, gemak. wil het in zo verre wel in een keer goed doen. Ik ga het gereedschap waarschijnlijk niet enorm veel gebruiken en daarom deze prijs/kwaliteit verhouding. Hoop dat het zo iets duidelijker is
Zeker het wat zwaardere spul kan je dan het beste bedraad nemen. Zoals cirkelzaag en boorhamer.

Wat je kan overwegen, is een haakse slijper op accu. Ik heb vaak bij een bouwmarkt staan kloten met een ijzerzaag om profielen en buizen af te korten zodat ze in m'n busje pasten. Een haakse slijper op accu zou een uitkomst zijn geweest.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179245871
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:23 schreef Gerardvandenb het volgende:
Ook al op GoT maar in het kader van: twee weten altijd meer dan 1:

Ik ben opzoek naar een multi platform gereedschapsset (uitwisselbare accu). Ik twijfel momenteel tussen een vijf tal soorten merken.

- Powerplus (dual power systeem)
- Einhell (X-Change)
- Worx (power share)
- Batavia (Maxxpack)
- Bosch groen (Power for all system)

Ik ben nog jong en wil binnenkort gaan beginnen met de aanschaf van gereedschap. Dit zal in eerste instantie een boormachine zijn maar op latere termijn zal dit uitgebreid worden. Ik wil alleen al wel voorruit kijken en als ik zie hoe duur die accu's zijn lijkt een mutli platform systeem mij een goede investering.

Waar moet ik volgens jullie op letten bij de aanschaf van dergelijke producten?

En welk platform heeft jullie voorkeur (en waarom?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Gr Gerard
Wat voor gereedschap wil je en wat wil je er aan uitgeven?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 18:34:27 #238
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_179246391
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:15 schreef Gerardvandenb het volgende:

[..]

Hm is deels waar, ga denk ik sowieso direct voor 2 accu';s om dat probleem te voorkomen haha. Heb jij ervaring met een dergelijk multi-platform? Of waar meot ik volgens jou opletten?
Hoe lang gaat een accu mee wanneer je deze sporadisch gebruikt?

Ik heb er zelf ook over nagedacht. Denk dat ik voor 12 volt boormachine ga en een aparte schroefmachine in combinatie met een bedrade boorhamer. Allen van Bosch blauw.
pi_179247515
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 18:01 schreef markje1 het volgende:
Wat voor gereedschap wil je en wat wil je er aan uitgeven?
In eerste instantie gewoon een boormachine en vervolgens uitbreiden wanneer ik een dergelijk gereedschap stuk nodig heb. Daarom wil ik al gelijk voor de toekomst proof zijn en daarom een multi-platform nemen waardoor ik telkens alleen de toolbod hoef aan te schaffen en niet een extra accu koop die ik eigenlijk niet nodig heb..
pi_179247536
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Zeker het wat zwaardere spul kan je dan het beste bedraad nemen. Zoals cirkelzaag en boorhamer.

Wat je kan overwegen, is een haakse slijper op accu. Ik heb vaak bij een bouwmarkt staan kloten met een ijzerzaag om profielen en buizen af te korten zodat ze in m'n busje pasten. Een haakse slijper op accu zou een uitkomst zijn geweest.
Goede! heb ik idd ook na gekeken. De gereedschapmerken die ik eerder noemde hebben deze idd op accu! werkt dus dan gewoon met dezelfde accu als van de aan te schaffen boormachine en precies dat gemak wil ik hebben haha! zonder dat ik elke keer een extra accu krijg/koop. Kan er immers toch maar 1 tegelijk gebruiken en 1 voor aan de lader indien nodig.
pi_179249685
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:23 schreef Gerardvandenb het volgende:
Ook al op GoT maar in het kader van: twee weten altijd meer dan 1:

Ik ben opzoek naar een multi platform gereedschapsset (uitwisselbare accu). Ik twijfel momenteel tussen een vijf tal soorten merken.

- Powerplus (dual power systeem)
- Einhell (X-Change)
- Worx (power share)
- Batavia (Maxxpack)
- Bosch groen (Power for all system)

Ik ben nog jong en wil binnenkort gaan beginnen met de aanschaf van gereedschap. Dit zal in eerste instantie een boormachine zijn maar op latere termijn zal dit uitgebreid worden. Ik wil alleen al wel voorruit kijken en als ik zie hoe duur die accu's zijn lijkt een mutli platform systeem mij een goede investering.

Waar moet ik volgens jullie op letten bij de aanschaf van dergelijke producten?

En welk platform heeft jullie voorkeur (en waarom?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Gr Gerard
ik zou zeggen dat alle merken die je noemt geen optie zijn. Hoe lang die lijnen op de markt blijven ik vraag het me af.

De makita lxt 18v lijn is er al erg lang en zal niet snel weg gaan. De prof merken hebben in het verleden ook niet veel accu systeem gewisseld. Bosch GBA is al tig jaar het zelfde. Makita heeft recent wel zijn 10.8v lijn vernieuwd, Maar veder zit je denk ik veiliger bij de profmerken dat over 5-8 jaar nog een nieuwe body kan kopen.

Een bedrijf met meer dan 5 boormachines wordt gek als er als het merk om de 2-3 jaar overstap naar een nieuw idee.

Zelf zit ik te kijken om me net nieuwe Bosch GSB 18v te verkopen en naar de makita 18v lijn te gaan. Wil wat dingen op accu die je een paar keer per jaar gebruikt en bosch niet heeft. een heggen schaar en accu tacker.

Veder ben ik momenteel nog geheel bedraad met gereedschap :) Vaak hoort er eigenlijk toch een stofzuiger bij en dat is accu al weer vrij nutteloos.
Een boorhamer, cirkelzaag, schuurmachines op accu is onzin voor hobby gebruik. Met een bedraad model heb je goeie kans bij hobby gebruik dat die het over 15 jaar nog doet. Een accu's is dan zeer zeker dood en niet meer vervangbaar.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:17:57 #242
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_179250352
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:33 schreef Gerardvandenb het volgende:

[..]

Goede! heb ik idd ook na gekeken. De gereedschapmerken die ik eerder noemde hebben deze idd op accu! werkt dus dan gewoon met dezelfde accu als van de aan te schaffen boormachine en precies dat gemak wil ik hebben haha! zonder dat ik elke keer een extra accu krijg/koop. Kan er immers toch maar 1 tegelijk gebruiken en 1 voor aan de lader indien nodig.
En dan constant accu wisselen, daar wordt je gek van. Wel gewerkt met. Een multiplatform maar dat werkte leuk omdat er 10 accu's waren dus de snel gewisseld kon worden van gereedschap
pi_179252325
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:08 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik viel een beetje van mn stoel toen ik de prijs zag. :+ Wel een erg mooi ding, volgens mij is dit ook wel een beetje het beste op afkortzaag gebied ofniet? Is deze nog een beetje te vervoeren? Of erg lomp?

Die zwijhaak die er bij zit lijkt me wel handig, zit soms zo te kloten met hoeken.

[..]

Die jij hebt is niet echt meer fatsoenlijk te vervoeren ofwel? Blijft wel een mega mooi ding natuurlijk...

Ik ga eens even denken of ik zoveel geld voor een afkortzaag wil uitgeven... Vooralnog gebruik ik ze vooral om vuren balken en rachels in te korten eigenlijk, dan is t een beetje overkill misschien
Ik zelf heb ook zo'n kapex 120. Machtig mooi apparaat, maar voor simpel afkort werk absoluut overkill. De kapex is heel nauwkeurig en mooi haaks, maar een goedkopere is echt niet direct krom ofzo. Eventueel kun je nog naar een Kapex 60 kijken.

Maar voor wat eenvoudig afkort werk lijkt mij dat je beter iets voor minder dan de helft kunt kopen en dan heb je er zeker ook plezier van.

Het is ook maar wat je te besteden hebt en wat je er voor over hebt. Momenteel is mijn spaarpot na alle verbouwingen ook redelijk verdampt en heb van de week een reciprozaag bij de lidl gekocht.

Ding werkt als een tierelier en aangeschaft om wortels van een boom door te zagen.

Als ik nu voor een afkortzaag zou gaan winkelen had ik de Kapex aan mij voorbij laten gaan.
Daarentegen ben ik begonnen met een lidl afkortzaag van 6 tientjes ofzo, en die prijsklasse raadt ik je dan toch wel af.
pi_179256403
Ik ben ook op zoek naar een afkortzaag en op deze 2 uitgekomen:

https://www.mastertools.n(...)fkortzaag-0601b19000

Of

https://www.mastertools.n(...)fkortzaag-0601b19100

Iets meer vermogen +iets meer bereik bij verstek + laser voor ¤80,- meer. Of zie ik iets over t hoofd.

Is een laser onmisbaar?
pi_179256448
Laser is niet onmisbaar.. ik laat nog vaak zat gewoon het blad even zakken naast m’n lijntje. En voor serie werk zet ik een stootblok.
pi_179257002
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 06:47 schreef Funkel het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een afkortzaag en op deze 2 uitgekomen:

https://www.mastertools.n(...)fkortzaag-0601b19000

Of

https://www.mastertools.n(...)fkortzaag-0601b19100

Iets meer vermogen +iets meer bereik bij verstek + laser voor ¤80,- meer. Of zie ik iets over t hoofd.

Is een laser onmisbaar?
Ik gebruik vaak genoeg de laser ook niet.

Deze bosch zaag kan maar 70m hoog zagen. Een kapex 120 kan 88mm bij het midden van het blad en aan het eind tot 120mm diep.

Je moet dus eerst bedenken wat voor soort balken je wilt gaan zagen.

Toen ik een plint onder mijn cheapie lidl afkortzaag plaatste kwam ik erachter dat dat helemaal niet paste. Zodoende op zoek gegaan naar een andere afkortzaag.

70mm is al best wat. En plinten kun je ook plat leggen en dan het zaagblad kantelen ipv de plint rechtop zetten en het zaagblad in verstek zetten.
  Moderator zaterdag 19 mei 2018 @ 09:44:08 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179257825
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 07:15 schreef FranticDJ het volgende:
Laser is niet onmisbaar.. ik laat nog vaak zat gewoon het blad even zakken naast m’n lijntje. En voor serie werk zet ik een stootblok.
Ik heb inderdaad de laser vaak niet aan staan, maar gewoon even zaagblad op/naast de lijn laten zakken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 19 mei 2018 @ 09:47:41 #248
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_179257851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 06:47 schreef Funkel het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een afkortzaag en op deze 2 uitgekomen:

https://www.mastertools.n(...)fkortzaag-0601b19000

Of

https://www.mastertools.n(...)fkortzaag-0601b19100

Iets meer vermogen +iets meer bereik bij verstek + laser voor ¤80,- meer. Of zie ik iets over t hoofd.

Is een laser onmisbaar?
ik zelf heb de onderste van de 2, de GCM8 sjl, inclusief GTA2600 onderstel. Het voordeel van de 8sjl tov van de 800sj is dat je het werkblad kunt verbreden, als je dan nog eens het onderstel erbij hebt werk die weer als een verlengde van de verbreders.
0,0% spijt van deze investering gehad.

Een laser op zo'n zaag wordt door de meeste nieuwe gebruikers overschat imo, ik gebruik het alleen indicatief....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_179257912
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 06:47 schreef Funkel het volgende:
Is een laser onmisbaar?
Niet onmisbaar, maar wel allemachtig handig. Ik heb een Metabo afkortzaag (afrader btw) en daarvan zit het laserlensje regelmatig verstopt met zaagsel. Zeer irritant.

ZOu niet te veel op vermogen letten, je zaag komt er toch wel doorheen. Vooral hoogte en reproduceerbaarheid is belangrijk.

Naast deze Bosch, zou je ook naar Dewalt kunnen kijken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179264002
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:17 schreef NotToBe het volgende:

[..]

En dan constant accu wisselen, daar wordt je gek van. Wel gewerkt met. Een multiplatform maar dat werkte leuk omdat er 10 accu's waren dus de snel gewisseld kon worden van gereedschap
Welk merk/platform heb/had jij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')