abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179385033
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je hebt de smaak goed te pakken ^O^ leuk!

Ik doe voorlopig nog geen loopjes, ben nog bezig met het opbouwen, maar dat gaat best wel lekker!
Ik moet de volgende sessie 2 keer 15 minuten met 5 minuten wandelen. En elke keer denk ik weer "Dat kan ik nooit :'("
Maar dan lukt het toch! :D

Ik heb wel een vraag, ik merk dat ik het uitlopen van die lesjes heel erg nodig heb als houvast om door te gaan, steeds dat stukje grens verleggen. Wat nou als mijn schema straks is uitgelopen? Hoe hou je jezelf gemotiveerd om door te gaan?
Doortrainen met een 10k schema? Of PR-en gaan lopen? Of zijn er "onderhoudsschema's" waarbij je dus niet elke keer alleen maar 5k loopt, maar wat meer afwisseling hebt? Ik ben niet zo PR-ig denk ik...
Uit m'n hoofd heb ik juist afwisseling gehad door afstand en pr. Nadat de 5km lukte (weet alleen niet meer hoe ik ooit begonnen ben met hardlopen) ging ik dan proberen net iets langer door te lopen. Tot 7,5km bijvoorbeeld lukte. Als dat een tijd lukte dan voor afwisseling ging ik de 5 proberen sneller te doen. Dan die 7,5 richting 10km. Toen dat lukte paar keer trainen op 8 a 9km. Tot die gewenning er was en 10 makkelijker ging en ik met de tijd ook op de 10 kon denken aan tijd verbeteren. En zo kan ik nog wel een tijd door. Altijd gezegd niet meer dan 10km te willen doen ivm squash en krachttraining maar toch al 12,5km ook gelopen in een wedstrijd. Richting de 10 als training gaat dan nu weer makkelijker. Maar als afwisseling laatst weer eens een aanval gedaan op m'n 5km tijd. Overigens zal ook veel afhangen van je omgeving. Waar ik nu woon kan ik meer variren in routes waardoor ik lang of kort ook makkelijk kan afwisselen. Woonde eerst ergens waar een rondje 5 was of meteen 12 bijvoorbeeld.
pi_179455909
4,24 km in 25 minuten :)
  maandag 28 mei 2018 @ 21:58:58 #153
167383 Molurus
the talking snake
pi_179455987
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
4,24 km in 25 minuten :)
In dit weer? :o

Bewondering en respect, maar ik kan mezelf er toch niet toe zetten. Ik krijg het van gewoon een beetje wandelen al te warm nu.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_179456438
5.40 km in 25,59 min. Gemiddeld 4:49 merkte dat tegen de 5 min/km stuk makkelijker ging dan de stukken richting 4:40. Dan voelde ik veel meer hinder van de hitte.
pi_179457302
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

In dit weer? :o

Bewondering en respect, maar ik kan mezelf er toch niet toe zetten. Ik krijg het van gewoon een beetje wandelen al te warm nu.
Om half 9 s avonds in redelijk begroeid gebied. De open stukken waren wel een stuk warmer ja. Daarna een koude douche genomen :)
pi_179477421
Ik heb mij dus toch maar ingeschreven voor de TT run. 1 ronde.
Ik ga gezellig met nog een paar mensen van mijn hardloopgroep.
Op de site stond een t-shirt, erg leuk, een schoenzool met het circuit erop.
Maar 35 euro vond ik wel een heel bedrag voor een shirt.
Zegt manlief, die dol is op motorrijden, bestel maar, die krijg je van mij. Dat is zo liew *;
Als het goed is heb ik die morgen binnen.

Twijfel nog over de Mooi Ruinen Run dit weekend, maar dat is vlakbij dus daar kan ik zo heen.

Wat trainen betreft probeer ik een beetje te spelen met de cadans. Dat gaat op dit moment best goed. Eigenlijk vermaak ik me momenteel prima.

Voor iedereen die druk is met lopen en evenementen, veel plezier, geniet ervan!
pi_179500890
Vandaag een plan voor mezelf uitgedacht.
Op Strava barst het van de leuke segmenten her en der. Ook wilde ik graag weer eens een 5 km voltooien. Tijd was niet belangrijk, ook vanwege de warmte, gewoon lekker rustig aan.
Mooi rondje, voorzien van redelijk wat schaduw en uiteraard met de segmenten erin en op pad.
En met een laag ritme hield ik het (voor mezelf) wonderbaarlijk veel minuten achter elkaar vol.
Trots en voldaan thuis gekomen, was ook niet kapot ofzo, gewoon zeer tevreden.
Wel enooooooorm dorstig.
Zeker een rondje om mezelf nog eens uit te dagen.
pi_179547131
Hoi! Vorig jaar ben ik in juni begonnen met hardlopen. Ik kon toen 300 meter en viel toen nog net niet om. Hardlopen is nooit mijn sport geworden maar ik liep als afsluiting de 5 km van de Tilburg Ten Miles in 38:40 ofzo. Trots dat ik was! Toen begon het volleybal-seizoen en gooide ik mijn hardloopschoenen achter in de kast.
Volleybal is voorbij, het is weer juni en ik schreef me weer in voor de 5 km op 2 september. Doel is om die te lopen in 31 minuten. Ben net gaan hardlopen en liep 2 km in 14 minuten, met 3x wandelen tussendoor. Best prima start weer. Ik liep alleen wel te hard en moest daardoor al redelijk snel gaan wandelen.

Ik liep met een playlist van 155 bpm. Voor de volgende keer ga ik op zoek naar een playlist met 145 bpm, dat is waarschijnlijk een beter tempo voor me.
Dit topic gebruik ik graag als stok achter de deur, want die heb ik nodig! En ik moedig jullie graag aan in jullie hardloop-avontuur.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 21:32:30 #159
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_179548036
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tof SQ... enneh jij rent voor september al 30 minuten aan een stuk hoor. Ik kon me er ook niets bij voorstellen toen ik begon maar na een maand of 3 liep ik die 5k met gemak. Zo'n lichaam is soms tot meer in staat dan je denkt. Kortom, ik zet in op dat jij in juli al 5k rent. ;)
1 juni al _O-
Het ging zo lekker, ik dacht, ik maak er gewoon 5k van. En verdomd het lukte _O_ in nog geen 32 minuten.

2 maanden bezig na 36 jaar nit gerend te hebben. Wat is dit O+
disclaimer
Friettijdpietvoeding
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:34:35 #160
167383 Molurus
the talking snake
pi_179548092
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

1 juni al _O-
Het ging zo lekker, ik dacht, ik maak er gewoon 5k van. En verdomd het lukte _O_ in nog geen 32 minuten.

:o

Wtf... 32 minuten is sneller dan mijn PR, en ik ben toch al iets langer bezig. (Sinds oktober vorig jaar.)

Goed gedaan! _O_
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 21:38:28 #161
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_179548224
Ik hou nog wel een slag om de arm qua gps hoor, die is misschien niet 100% nauwkeurig :')
disclaimer
Friettijdpietvoeding
pi_179548476
quote:

[..]

1 juni al _O-

Whut?? Wat knap joh!! *O* oprechte trotsheid op je!
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 22:00:27 #163
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_179548760
Jij ook goed bezig cactus! Jij gaat knallen op 2 september!
disclaimer
Friettijdpietvoeding
  vrijdag 1 juni 2018 @ 22:31:34 #164
167383 Molurus
the talking snake
pi_179549539
Net ook maar weer eens een rondje gedaan. Zulke wat koelere momenten met een miezerregentje kun je gewoon niet laten gaan. :D

Ik vond het trouwens alsnog iets te warm, van mij mag het nog zeker 5 graden kouder. Anyway, 3 km in 22 minuten. Niet spectaculair, maar heb ook al ruim 2 weken niks gedaan... dus ik vind het best.
pi_179550006
Vandaag had ik steken in m’n buik, rond de 20 minuten daarom een minuut of twee pauze genomen. Zat ik alsnog op 5:53 min per km. Ik ging dus gewoon te hard. Deze ronde telt voor mij wel als geslaagd, met opnieuw 4,24 km in 25 minuten.
pi_179550201
quote:

[..]

1 juni al _O-

Jij hebt de vaart er goed in. Goed gedaan!
Ik heb deze week ook een 5 k gelopen in 42 min.

Ik ga zondag een klein evenement in de buurt doen. 5 km. Niet zo snel als jij denk ik :) maar ik heb er wel zin in.
Veel plezier iedereen dit weekend.
pi_179609373
Heb ook weer een lesje gedaan, 4,20 km in 25 minuten. Het ging lekker.
pi_179682611
Wederom lekker gelopen! 4,74 km in 28 minuten, waarbij ik om de plas liep dus met wat hoogteverschil. Dat ging lekkerder dan ik verwachtte.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 22:23:14 #169
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_179682811
Fijn tempo, puff! Ik heb het vandaag na 25 minuten en 4 km voor gezien gehouden. Krachten sparen voor zondag :o
disclaimer
Friettijdpietvoeding
pi_179682854
Goed bezig, mensen!

Ik heb bij het lopen vorig weekend mijn knie geblesseerd en heb er inmiddels ook pijn in mijn kuit bij. Ik denk dat het dus verstandig is om dit weekend niet te lopen.
  zondag 10 juni 2018 @ 11:15:37 #171
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_179705803
Ik ben sinds een halve maand ook weer aan het rennen na in maart bevallen te zijn, had het gemist! Ik heb tot 30 weken in de zwangerschap nog rustig aan gerend, daarna moest ik van mijn bekken toch echt stoppen.
Ik vind het vooral lastig nu om te accepteren dat ik toch echt weer even moet opbouwen tot het niveau waar ik geindigd was.
En mijn knien hebben iedere keer opstartproblemen lijkt het, de eerst 0,5km voel ik de klappen behoorlijk. Hebben meer mensen daar last van?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_179706927
Ik kan me ook melden in dit topic. Ben recent weer begonnen met hardlopen na een blessure. Vorig jaar op m'n hoogtepunt 10,13KM in 49:14 gelopen en daarna met last van m'n rechterkuit gestopt. Dat is inmiddels gelukkig opgelost.

Nu dus weer aan het opbouwen om begin september de Singelloop in Enschede (8,04KM) te kunnen doen in minder dan 39 minuten. Dat was namelijk m'n tijd van vorig jaar en die wil ik verbeteren.

Ik lig op schema, laatst 5,3KM in 26:16 gelopen. Alleen komen er de komende maanden nog wel een festivalweekend en lange vakantie aan. Dat zorgt bij mij nog wel eens voor verstoring in m'n conditie.

En misschien eens nieuwe hardloopschoenen aanschaffen, bedenk me nu dat ik deze al ruim twee jaar heb.
  Moderator zondag 10 juni 2018 @ 12:56:21 #173
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_179707226
Zo, het zit er op!

Tijd moet nog online komen maar ik denk tussen de 32 en 33. Had beter gekund maar je kunt niet echt voluit op zo'n stukkie :')

Ik was wel blij dat de helft van de route door het park ging want het was flink heet!

WJVDh6Y.jpg

:')
disclaimer
Friettijdpietvoeding
  Moderator zondag 10 juni 2018 @ 15:13:59 #174
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_179709207
Nou, 32.41. Toch niet gek voor de tweede 5k in mijn leven :D
disclaimer
Friettijdpietvoeding
pi_179711565
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:56 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, het zit er op!

Tijd moet nog online komen maar ik denk tussen de 32 en 33. Had beter gekund maar je kunt niet echt voluit op zo'n stukkie :')

Ik was wel blij dat de helft van de route door het park ging want het was flink heet!

[ afbeelding ]

:')
_O_ ik ben zo trots op je *O* Zo idioot snel nadat je bent begonnen met hardlopen al een wedstrijd mee doen. Paar maanden terug zou je jezelf uitgelachen hebben en kijk nu dan eens!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')