abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 februari 2018 @ 12:13:22 #1
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176901812
Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of al druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door Radyhyn op 02-02-2018 12:18:42 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 2 februari 2018 @ 12:24:05 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176902084
Dit weekend maar eens meubels kijken :D veel te vroeg, maar ach. Voorpret :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176902382
wie is die knakker die hier een topic had over zijn het bouwen van zijn huis.
een jaar of 5 geleden.
een vrijstaand huis met grote tuin waar hij een grasrobot voor had.

veel dure meubels en boven had hij een klein kantoor.
ook had hij een kleding tik en volgens mij een Porsche(?)

zou dat topic graag weer eens lezen.
pi_176904170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:24 schreef Maraca het volgende:
Dit weekend maar eens meubels kijken :D veel te vroeg, maar ach. Voorpret :P
Bij mij is het vooral IKEA, Leen Bakker en Marktplaats.

Ik verdom het om 5000¤ voor een kastje neer te tellen bij Casba of Montel... Betaal je alleen maar voor het merk...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176905143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:06 schreef Radyhyn het volgende:
Wij hebben de taxatie laten doen via onze financieel adviseur, die op zijn beurt een makelaar in de buurt in huurt daarvoor. De adviseur gaf van te voren al aan dat de taxatiewaarde waarschijnlijk gewoon op de aankoopprijs zal uitkomen, aangezien er voor taxatie tegenwoordig naar de marktwaarde wordt gekeken.. en dat dat immers het bedrag is wat er markt er nu voor wil betalen.

Er wordt tegenwoordig ook geen 'executie' waarde meer vastgesteld zoals vroeger het geval was (waarde bij gedwongen verkoop). Maar als je 50k boven de vraagprijs gaat bieden dan zal de taxatie wel niet op het aankoop bedrag uitkomen gok ik :P

Ik had van te voren ook hoor.. eerst zien dan geloven ;)
Ah, goed om te weten! We financieren sowieso een 10/15 procent zelf dus de financiering moet wel lukken. Maar het voelt toch een beetje als teveel betalen als ze lager taxeren.
pi_176905403
Rady, wij zijn toch in die situatie terechtgekomen. Ondanks dat er twee partijen bereid waren bedrag X voor de woning te betalen, is hij toch getaxeerd op bedrag X-10k. Gelukkig (zoals ik in mijn vorige post schreef) ligt het aankoopbedrag nog steeds ruim onder onze max en kunnen we het mbv een overbrugging toch financieren.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 15:22:15 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176905865
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Bij mij is het vooral IKEA, Leen Bakker en Marktplaats.

Ik verdom het om 5000¤ voor een kastje neer te tellen bij Casba of Montel... Betaal je alleen maar voor het merk...
Voor mij geen Ikea meer :N
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176907128
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Voor mij geen Ikea meer :N
Loods 5, woonexpress en dergelijke winkels zijn ook redelijk betaalbare alternatieven met toch een hippe stijl!
  vrijdag 2 februari 2018 @ 16:45:23 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176907447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 16:28 schreef archito het volgende:

[..]

Loods 5, woonexpress en dergelijke winkels zijn ook redelijk betaalbare alternatieven met toch een hippe stijl!
Goede!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176907717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 16:28 schreef archito het volgende:

[..]

Loods 5, woonexpress en dergelijke winkels zijn ook redelijk betaalbare alternatieven met toch een hippe stijl!
Ken ik nog niet :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176907808
Hier kwam de taxatiewaarde hoger uit dan de aankoopprijs (iets hoger maar, maar toch) :+

Maar ik hoorde van een vriendin dat haar buren het huis weer in de verkoop moesten zetten omdat de potentiële kopers de hypotheek niet rond kregen nav de taxatie :o

@laziness; zelfde plaats, groter (sowieso beneden door uitbouw, maar ook 2 extra slaapkamers), en we hadden een huurhuis en wilden toch wel echt kopen. Nu kunnen we bijvoorbeeld een bad laten plaatsen O+ O+ O+

1 maart de sleutel! :o ergens eind april verhuizen hopelijk :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 2 februari 2018 @ 18:33:53 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176909562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 17:05 schreef tombolafan het volgende:
Hier kwam de taxatiewaarde hoger uit dan de aankoopprijs (iets hoger maar, maar toch) :+

Maar ik hoorde van een vriendin dat haar buren het huis weer in de verkoop moesten zetten omdat de potentiële kopers de hypotheek niet rond kregen nav de taxatie :o
Ik neem aan omdat de taxatiewaarde lager was dan de aankoopwaarde? :o

quote:
@laziness; zelfde plaats, groter (sowieso beneden door uitbouw, maar ook 2 extra slaapkamers), en we hadden een huurhuis en wilden toch wel echt kopen. Nu kunnen we bijvoorbeeld een bad laten plaatsen O+ O+ O+

1 maart de sleutel! :o ergens eind april verhuizen hopelijk :D
Wat snel al _O_

mijn badkamer heeft al een bad *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176910312
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 18:33 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik neem aan omdat de taxatiewaarde lager was dan de aankoopwaarde? :o

Ja, dermate lager (en/of door de overspannen markt een belachelijk hoog bod dus) dat ze het niet rond kregen :N
quote:
Wat snel al _O_

mijn badkamer heeft al een bad *O*
snel hè! Paniek! :%
Ik ben gek op badderen O+ helemaal nu er 2 kindjes zijn *;
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176910489
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:57 schreef Selvaria het volgende:
Rady, wij zijn toch in die situatie terechtgekomen. Ondanks dat er twee partijen bereid waren bedrag X voor de woning te betalen, is hij toch getaxeerd op bedrag X-10k. Gelukkig (zoals ik in mijn vorige post schreef) ligt het aankoopbedrag nog steeds ruim onder onze max en kunnen we het mbv een overbrugging toch financieren.
dat is fijn idd! Hier was de vraagprijs wel al boven de taxatiewaarde maar gelukkig uiteindelijk iets eronder een akkoord dus *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176911560
Vandaag ALLES afgerond! Dus helemaal klaar met kopen, verkopen, taxaties, bouwdepot, hypotheek, alles. Heerlijk O+
Over drie weken de sleutel, over zes weken verhuizen :X

Al met al binnen twee maanden huis verkocht en gekocht!
Alius aliud dicit
  vrijdag 2 februari 2018 @ 20:14:15 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176911788
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 20:04 schreef Mrmime het volgende:
Vandaag ALLES afgerond! Dus helemaal klaar met kopen, verkopen, taxaties, bouwdepot, hypotheek, alles. Heerlijk O+
Over drie weken de sleutel, over zes weken verhuizen :X

Al met al binnen twee maanden huis verkocht en gekocht!
Wauw :o dus vanavond champagne? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 2 februari 2018 @ 20:42:25 #17
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_176912433
:W Ook wij zijn bezig met het kopen van een nieuw huis, een nog te bouwen huis om precies te zijn :s) . Afgelopen december ingeschreven voor een nieuwbouwproject en het bouwnummer van onze eerste voorkeur toegewezen gekregen. Nu druk bezig met het regelen van de financiering maar dit lijkt gelukkig allemaal voorspoedig te gaan. En dan begint het grote afwachten... Begin volgend jaar pas ons huidige huis te koop zetten (er zijn hier in de omgeving GEEN huurwoningen dus we blijven zitten waar we zitten) in de hoop het huis snel kwijt te raken. Die verwachting is er wel (een goed onderhouden jaren 30 woning met moderne badkamer, toilet, keuken) maar spannend blijft het wel.

De verwachte oplevering van ons nieuwe huis is net voor de bouwvak 2019 dus ik zit hier nog wel even :P
pi_176912526
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 20:14 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wauw :o dus vanavond champagne? :P
Lekker uit eten geweest en nu met wijntje op de bank voice kijken. Wat zal ik lekker slapen vannacht!
Alius aliud dicit
  vrijdag 2 februari 2018 @ 21:00:57 #19
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176912915
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 20:46 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Lekker uit eten geweest en nu met wijntje op de bank voice kijken. Wat zal ik lekker slapen vannacht!
Snap ik :Y

Ik zit alle stukken te ondertekenen en zie dat de verkoopmakelaar ook al het getekende ontvangstbewijs wil ontvangen :? Is het slim om die al mee te sturen? Wil ook de boel weer niet onnodig vertragen. Verkoper gaat maandag tekenen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176914008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 20:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
:W Ook wij zijn bezig met het kopen van een nieuw huis, een nog te bouwen huis om precies te zijn :s) . Afgelopen december ingeschreven voor een nieuwbouwproject en het bouwnummer van onze eerste voorkeur toegewezen gekregen. Nu druk bezig met het regelen van de financiering maar dit lijkt gelukkig allemaal voorspoedig te gaan. En dan begint het grote afwachten... Begin volgend jaar pas ons huidige huis te koop zetten (er zijn hier in de omgeving GEEN huurwoningen dus we blijven zitten waar we zitten) in de hoop het huis snel kwijt te raken. Die verwachting is er wel (een goed onderhouden jaren 30 woning met moderne badkamer, toilet, keuken) maar spannend blijft het wel.

De verwachte oplevering van ons nieuwe huis is net voor de bouwvak 2019 dus ik zit hier nog wel even :P
:D cool! Kom je dichterbij? :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176914075
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 20:04 schreef Mrmime het volgende:
Vandaag ALLES afgerond! Dus helemaal klaar met kopen, verkopen, taxaties, bouwdepot, hypotheek, alles. Heerlijk O+
Over drie weken de sleutel, over zes weken verhuizen :X

Al met al binnen twee maanden huis verkocht en gekocht!
Fijn zeg! En wat gaan jullie er snel in! Alles al ingepakt? :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 2 februari 2018 @ 21:46:24 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_176914158
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:40 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:D cool! Kom je dichterbij? :+
Nee :D, we blijven aan ‘deze kant’, zo’n 500 meter verderop van hier :P.

Jullie ook verhuizen zie ik! Wat heerlijk :). Moeten/willen jullie veel doen in het huis?
pi_176914266
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee :D, we blijven aan ‘deze kant’, zo’n 500 meter verderop van hier :P.

Jullie ook verhuizen zie ik! Wat heerlijk :). Moeten/willen jullie veel doen in het huis?
we willen de badkamer doen (bad erin en wasmachine en droger naar zolder) en verder eigenlijk vooral t reguliere schilderen/behangen en boven nieuwe vloeren (8>
Jullie?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 2 februari 2018 @ 22:03:19 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_176914598
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

we willen de badkamer doen (bad erin en wasmachine en droger naar zolder) en verder eigenlijk vooral t reguliere schilderen/behangen en boven nieuwe vloeren (8>
Jullie?
Ah, dat is goed te doen :). Jullie blijven in dezelfde woonplaats, is het een ouder huis of gaan jullie naar de BP?

Wij moeten er straks nog een keuken in laten plaatsen, de wanden moeten worden gedaan, vloeren gelegd en dan verhuizen!
  vrijdag 2 februari 2018 @ 22:13:48 #25
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176914857
Net de koopovereenkomst getekend en verstuurd (en 1000 bijlagen). Omg omg omg :o :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176914976
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 21:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Fijn zeg! En wat gaan jullie er snel in! Alles al ingepakt? :+
Ja gaat supersnel! Komt ook omdat de koper van ons huis het zonder voorbehoud van financiering gekocht heeft, maar er daarom ook wel snel in wilde.. ( voor ons ook fijn natuurlijk) Dus alles zes weken naar voren gehaald. Maar we moeten ook nog nieuwe keuken, badkamer, vloer, toilet, glas etc.
Kom nu beetje in de knel met levertijden,maar dat overleven we wel. Dan maar paar weken in de puinzooi wonen. Het is allemaal gelukt, we hebben best een gokje gewaagd door te kopen voor verkoop eigen huis. Maar het is echt ons droomhuis en uiteindelijk is het gewoon gelukt *O*
Alius aliud dicit
pi_176915020
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 22:13 schreef Maraca het volgende:
Net de koopovereenkomst getekend en verstuurd (en 1000 bijlagen). Omg omg omg :o :D
Whoop whoop spannend! Hoelang heb je om de financiering rond te krijgen?
Alius aliud dicit
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:24:48 #28
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176916798
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 22:21 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Whoop whoop spannend! Hoelang heb je om de financiering rond te krijgen?
Nog 6 weken :o maar als het goed is is het volgende week al rond :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 februari 2018 @ 13:10:06 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176946176
Ja wat een klus hè, de papierwinkel!
Hier lijkt het erop dat het allemaal gaat lukken *O*. Ik ben al druk aan het Pinteresten geslagen voor het nieuwe huis O+.
Offertes opgevraagd voor het verhuisbedrijf, notaris, etc. Heb er zin in :).
KuikenGuppy
  zondag 4 februari 2018 @ 13:11:23 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176946200
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:10 schreef Burdie het volgende:
Ja wat een klus hè, de papierwinkel!
Hier lijkt het erop dat het allemaal gaat lukken *O*. Ik ben al druk aan het Pinteresten geslagen voor het nieuwe huis O+.
Offertes opgevraagd voor het verhuisbedrijf, notaris, etc. Heb er zin in :).
Hebben jullie een koper voor jullie huis? Is dat rond?
En het nieuwe huis gaat ook goed komen? Dat ene huis?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 februari 2018 @ 14:53:51 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176948059
Dat zeg ik, het lijkt er op dat dat allemaal goed komt ;). Er is nog niks getekend, hopelijk gebeurt dat snel.
KuikenGuppy
pi_176948100
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 14:53 schreef Burdie het volgende:
Dat zeg ik, het lijkt er op dat dat allemaal goed komt ;). Er is nog niks getekend, hopelijk gebeurt dat snel.
oh dat zou alsnog fijn zijn! *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176948151
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 22:03 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ah, dat is goed te doen :). Jullie blijven in dezelfde woonplaats, is het een ouder huis of gaan jullie naar de BP?

Wij moeten er straks nog een keuken in laten plaatsen, de wanden moeten worden gedaan, vloeren gelegd en dan verhuizen!
nee een ouder huis al, vlakbij de weilanden richting U :D

Oh dat valt bij jullie ook mee idd!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 4 februari 2018 @ 15:09:29 #34
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_176948446
Wat spannend Burdie! Hopelijk lukt alles zoals jullie het willen!

@Tombola, ah, leuk :Y. Lekker dichtbij het werk :7

En idd, al dat papierwerk... ik vind het vreselijk eerlijk gezegd. En ook gewoon zenuwslopend :') . Zo hadden wij ineens een torenhoge BKR registratie volgens de hypotheekverstrekker, of we die even af wilden betalen...deze informatie klopte echter TOTAAL niet :{. Zelf de BKR gegevens opgevraagd (staan dus helemaal geen registraties op onze beide namen) en dit nu maar weer toegestuurd, hopelijk is dit afdoende. Volgens de gegevens waren er ook al 12 maanden geen toetsingen gedaan op onze namen :? Heel vreemd allemaal maar ik zag m'n huis al aan m'n neus voorbij gaan zeg maar...
  zondag 4 februari 2018 @ 15:15:18 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176948595
Oei, wat een onnodige extra stress, Soes -O-. Waar komt dat vandaan dan, misschien een tikfoutje in de aanvraag ofzo?

Houden jullie trouwens iets van to-do lijstjes bij? Op papier of digitaal? En hoe lang trekken jullie uit voor de verhuizing?
KuikenGuppy
pi_176948631
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat spannend Burdie! Hopelijk lukt alles zoals jullie het willen!

@Tombola, ah, leuk :Y. Lekker dichtbij het werk :7

En idd, al dat papierwerk... ik vind het vreselijk eerlijk gezegd. En ook gewoon zenuwslopend :') . Zo hadden wij ineens een torenhoge BKR registratie volgens de hypotheekverstrekker, of we die even af wilden betalen...deze informatie klopte echter TOTAAL niet :{. Zelf de BKR gegevens opgevraagd (staan dus helemaal geen registraties op onze beide namen) en dit nu maar weer toegestuurd, hopelijk is dit afdoende. Volgens de gegevens waren er ook al 12 maanden geen toetsingen gedaan op onze namen :? Heel vreemd allemaal maar ik zag m'n huis al aan m'n neus voorbij gaan zeg maar...
Alle leningen moet je opzeggen.
Dat betekent dus:
-credit cards
-rood staan
-eventuele koop-op-afbetaling

Ook al sta je 0¤ rood of is dat het uitstaande saldo van je creditcard, ze zien het wel als potentieel extra schuld.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 4 februari 2018 @ 15:19:57 #37
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176948714
quote:
5s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:17 schreef Godshand het volgende:

[..]

Alle leningen moet je opzeggen.
Dat betekent dus:
-credit cards
-rood staan
-eventuele koop-op-afbetaling

Ook al sta je 0¤ rood of is dat het uitstaande saldo van je creditcard, ze zien het wel als potentieel extra schuld.
Ligt er maar aan of je de max wil lenen. Anders is dat echt niet nodig. Gaat ook alleen om CC op afbetaling.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 februari 2018 @ 15:22:08 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176948772
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:15 schreef Burdie het volgende:
Oei, wat een onnodige extra stress, Soes -O-. Waar komt dat vandaan dan, misschien een tikfoutje in de aanvraag ofzo?

Houden jullie trouwens iets van to-do lijstjes bij? Op papier of digitaal? En hoe lang trekken jullie uit voor de verhuizing?
Ik had een heel excel sheet voor to do maar ook alles wat ik besteld had aan lampen etc om het overzicht te behouden :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 februari 2018 @ 15:39:36 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_176949234
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Ligt er maar aan of je de max wil lenen. Anders is dat echt niet nodig. Gaat ook alleen om CC op afbetaling.
Exact, en wij hebben dat allemaal niet :). Geen max hypotheeklening, überhaupt geen leningen (buiten bestaande hypotheek) geen creditcard op afbetaling en we kunnen niet rood staan. En we hebben nu zelf onze BKR registratie getoetst (dat kost ons dus onnodig ¤25 voor ons 2, zo jammer) en daar is dus niets bekend, er staan geen registraties op onze naam. Dus al helemaal geen lening van meer dan ¤10.000 zoals er werd gezegd :{ Geen idee wat er fout gegaan is, hier zitten we nog achteraan.

Ik ga ook een Excel sheet bijhouden idd, per kamer.
  zondag 4 februari 2018 @ 16:43:09 #40
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176950985
Wat raar Soesa :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176952930
Wat raar inderdaad Sousa! Hopelijk snel duidelijkheid, dit zijn geen leuke dingen..

Gister en vandaag de badkamer uitgezocht! Krijg ik eindelijk de al jaren gewenste mozaiektegeltjes en een dubbele wasbak *O*
Alius aliud dicit
  zondag 4 februari 2018 @ 17:58:54 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176953023
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Exact, en wij hebben dat allemaal niet :). Geen max hypotheeklening, überhaupt geen leningen (buiten bestaande hypotheek) geen creditcard op afbetaling en we kunnen niet rood staan. En we hebben nu zelf onze BKR registratie getoetst (dat kost ons dus onnodig ¤25 voor ons 2, zo jammer) en daar is dus niets bekend, er staan geen registraties op onze naam. Dus al helemaal geen lening van meer dan ¤10.000 zoals er werd gezegd :{ Geen idee wat er fout gegaan is, hier zitten we nog achteraan.

Ik ga ook een Excel sheet bijhouden idd, per kamer.
Wat slecht van die hypotheekverstrekker :o Je zou je bijna afvragen of je met hen in zee wilt.

Wij kochten zo ongeveer alles nieuw voor onze nieuwbouwwoning en ik probeerde maar alles steeds te visualiseren. En er zijn allerlei partijen die verschillende zaken komen doen voor je en een deel doe je zelf. Een excel sheet hielp een hoop om on top of het geheel te blijven. En dan nog vond ik het best stressvol zoveel geregel met verschillende deadlines.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 februari 2018 @ 17:59:55 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176953048
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Ligt er maar aan of je de max wil lenen. Anders is dat echt niet nodig. Gaat ook alleen om CC op afbetaling.
Het ligt aan heel veel zaken; N kon zijn creditcard en mogelijkheid tot rood staan gewoon houden, ik moest alle kredietmogelijkheden opzeggen, en dat terwijl hij een restschuld meenam naar het nieuwe huis en ik een fors vermogen waardoor de hypotheek niet eens in de buurt van de koopsom kwam (en zijn restschuld buiten beeld kon blijven).
Het ging om de kredietmogelijkheden vs inkomen.

Nou hadden we mijn inkomen ook niet opgegeven voor de hypotheekaanvraag, maar toch :D
Volgens mij was dat wel ergens bekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 februari 2018 @ 18:17:47 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_176953473
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Wat slecht van die hypotheekverstrekker :o Je zou je bijna afvragen of je met hen in zee wilt.

Wij kochten zo ongeveer alles nieuw voor onze nieuwbouwwoning en ik probeerde maar alles steeds te visualiseren. En er zijn allerlei partijen die verschillende zaken komen doen voor je en een deel doe je zelf. Een excel sheet hielp een hoop om on top of het geheel te blijven. En dan nog vond ik het best stressvol zoveel geregel met verschillende deadlines.
We zijn al 10 jaar klant bij deze hypotheekverstrekker en we kunnen nu heel makkelijk onze spaarhypotheek meenemen dus dat ik heel waardevol. Maar ik wil dit wel uitgezocht hebben idd :).
  zondag 4 februari 2018 @ 18:45:03 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176954054
Heb vanmorgen ook een Pintrest account aangemaakt *O* er gaat sowieso een krijtbord in de keuken komen. Denk zo'n eentje met een weekplanning dat ik weet waar in het land ik zit (heb buitendienst baan) icm wat ik ga eten en waar ik ook op kan schrijven dat de melk op is :D

SPOILER: Zoiets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook bij de praxis wat samples gehaald voor de kleuren. De donkere muur heb ik nu wel denk ik, maar de grote muur heb ik nog niet de goede sample voor. Wil het licht, maar niet te licht zodat de witte kozijnen mooi uitkomen O+

Honeymoon fase dit volgens mij :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176955698
Wow Soesa da's ook fucked up zeg :X
Hopen dat het nu wel afdoende is inderdaad.

Ik was gisteren ook even mogelijke hiaten aan het bekijken wat een nieuwe hypotheekverstrekking in de weg zou kunnen staan. Nu hebben wij vorig jaar maart al de CC opgezegd bij onze bank. Echter ik had nog wel steeds inzage hierin op internetbankieren. Nu ben ik gisteren toch maar eens gaan bellen waarom dit zo was. Bleek dat het ding nog steeds op onze naam stond :X ... Saldo was 0 dus het wordt alsnog opgeheven binnen 5 werkdagen. Maar wel vervelend als ik hier over een maand tegenaan was gelopen. Tenminste, ik heb nu de hoop dat we binnen nu en een maand een financiering aan kunnen vragen voor ons nieuwe huis.

Vooralsnog zijn we met de kopende partij overeen gekomen dat we hier in juli uit gaan.
We hebben ook al een paar weken een nieuw huis op het oog en we zijn aan het onderhandelen. Maar dit verloopt niet bepaald soepel. We hopen deze week wat slagen te kunnen maken en anders kappen we met deze partij. We hebben geen zin in op en neer gepingpong. In onze regio is dat ook helemaal niet nodig.
pi_176955735
Een creditcard is niet per definitie een probleem voor een hypotheek hoor.

Een telefoon gekocht op afbetaling (via de maandelijkse facturen) wordt toch tegenwoordig ook bij BKR gemeld?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 4 februari 2018 @ 19:57:28 #48
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176955771
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:56 schreef Bartjebart het volgende:
Een creditcard is niet per definitie een probleem voor een hypotheek hoor.

Een telefoon gekocht op afbetaling (via de maandelijkse facturen) wordt toch tegenwoordig ook bij BKR gemeld?
Ik dacht alleen als de kredietlening > EUR 250 is
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176955909
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:57 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik dacht alleen als de kredietlening > EUR 250 is
Een gemiddelde telefoon die bij een abonnement wordt afgenomen is al gauw > 500.- toch?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 4 februari 2018 @ 20:03:40 #50
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176955934
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:02 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Een gemiddelde telefoon die bij een abonnement wordt afgenomen is al gauw > 500.- toch?
Ja, maar als je bijvoorbeeld een telefoon hebt van EUR 500 en je betaald daar zelf bij het afsluiten EUR 300 bij, dan krijg je geen BKR omdat de kredietlening dan nog EUR 200 is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176957437
Daarom alleen sim only hier

Nee cc hoeft niet direct een probleem te zijn maar sluit het liever bij vootbaat uit. Beter voor mijn hart en stresslevel :+

Overigens zijn we nu met een huis bezig wat ruim 125.000 onder onze max ligt. Dus verwacht weinig problemen maar dan nog.
  maandag 5 februari 2018 @ 11:22:48 #52
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176967478
Koopcontract is door beide partijen getekend *O* stukken worden nu doorgezet naar de bank en dan duimen dat ze een hypotheek willen verstrekken.

Nu een poging wagen om me te concentreren op werk :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 5 februari 2018 @ 21:52:22 #53
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176981213
3 weken geleden was ik alles aan het schilderen om alles netjes te maken voor de verkoop. Dacht ik plak gewoon een A4tje met te koop aan het raam.
Gelijk 2 die interesse hadden en vandaag is het officieel. Mijn appartement verkocht voor de prijs die ik in gedachte had.

Nou mooi verkocht dus. Wel heel erg snel maargoed. Ga per 1 april of 1 mei verhuizen naar mijn vriendin haar huurappartement. We zijn op zoek naar een koophuis maar nog niets gevonden wat ons aanstaat. Maar eerste stap is gezet.

Nu een notaris gaan zoeken :)
pi_176985378
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:52 schreef egelhond het volgende:
3 weken geleden was ik alles aan het schilderen om alles netjes te maken voor de verkoop. Dacht ik plak gewoon een A4tje met te koop aan het raam.
Gelijk 2 die interesse hadden en vandaag is het officieel. Mijn appartement verkocht voor de prijs die ik in gedachte had.

Nou mooi verkocht dus. Wel heel erg snel maargoed. Ga per 1 april of 1 mei verhuizen naar mijn vriendin haar huurappartement. We zijn op zoek naar een koophuis maar nog niets gevonden wat ons aanstaat. Maar eerste stap is gezet.

Nu een notaris gaan zoeken :)
Gefeliciteerd!
De koper is toch degene die de notaris regelt bij verkoop van de woning?
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  dinsdag 6 februari 2018 @ 07:47:30 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176985548
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:52 schreef egelhond het volgende:
3 weken geleden was ik alles aan het schilderen om alles netjes te maken voor de verkoop. Dacht ik plak gewoon een A4tje met te koop aan het raam.
Gelijk 2 die interesse hadden en vandaag is het officieel. Mijn appartement verkocht voor de prijs die ik in gedachte had.

Nou mooi verkocht dus. Wel heel erg snel maargoed. Ga per 1 april of 1 mei verhuizen naar mijn vriendin haar huurappartement. We zijn op zoek naar een koophuis maar nog niets gevonden wat ons aanstaat. Maar eerste stap is gezet.

Nu een notaris gaan zoeken :)
Kijk, zo kan het dus ook :D Feli!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:15:18 #56
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176986678
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 07:19 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
De koper is toch degene die de notaris regelt bij verkoop van de woning?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. We gaan deze week wat offertes opvragen.
Enig idee iemand wat dit ongeveer gaat kosten voor de verkoper? Neem aan dat die ook kosten krijgt.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:35:57 #57
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176987832
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:15 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. We gaan deze week wat offertes opvragen.
Enig idee iemand wat dit ongeveer gaat kosten voor de verkoper? Neem aan dat die ook kosten krijgt.
Standaard kosten koper lijkt mij
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176990170
In ons geval kiezen wij de notaris, omdat onze makelaar daar prijsafspraken mee heeft die verreweg het laagste hier in de regio zijn..

Wel huis k.k. verkocht overigens .. maar de kopende partij vindt deze constructie prima
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:46:21 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176991152
Kosten koper idd :).
KuikenGuppy
  dinsdag 6 februari 2018 @ 17:16:41 #60
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176995129
Hypotheek rond *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176998651
Gefeliciteerd! *O*

Wij hebben niks meer gehoord van die mensen die vorige week een tweede keer zijn komen kijken. Maar donderdag wel een nieuwe bezichtiging! *O*
  donderdag 8 februari 2018 @ 14:44:32 #62
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177034442
Ik heb volgens mij nog niet gejompeld voor Burd.. dus bij deze: *O* ^O^
Ondertussen al wel wat handtekeningen gezet?

Soesa wat tof van de nieuwbouw! Hopelijk vlot de financiering rond :Y

Maraca wat fijn van de hypotheek! *O*

Selv wat balen dat de mensen van de 2e bezichtiging (nog) niet zijn over gegaan tot een bod. Hopelijk vandaag weer een positieve bezichtiging :Y

Hier één van de twee offertes binnen voor de verbouwing.
Deze ziet er al positief uit in elk geval! Nu de andere nog even afwachten :)
Ook van de kopers gehoord dat hun woning ook ovb is verkocht! Dus eigenlijk hoop ik op korte termijn te horen dat hun financiering definitief rond is (behoud van financiering loopt nog tot 2e week van maart).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_177038356
Kijk wat een goed nieuws hier!

Hier iets minder goed nieuws en een paar hele rare dagen achter de rug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:19:38 #64
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177038504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Kijk wat een goed nieuws hier!

Hier iets minder goed nieuws en een paar hele rare dagen achter de rug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje wat een verhaal -O- wat raar ook. Het is niet dat jullie 100 euro boven het huidige bod zaten te bieden. Over de mondelinge overeenkomst; dat is alleen van toepassing op het moment dat zaken gedaan wordt met een een zakelijke koper. Dan is de mondelinge overeenkomst bindend, maar bij particulieren niet. Misschien is het een reputatie kwestie.. wie weet..

Maar echt balen!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177038884
Wow Twinkle wat een raar verhaal. Das niet helemaal pluis. En zoals Maraca zegt, mondeling is helemaal niet bindend. Riekt naar handjeklap met bekenden oid. :{

Ik hop dat er heel snel een ander nog leuker huis voorbijkomt. En ook dat de andere kopers het niet rondkrijgen })
Alius aliud dicit
  donderdag 8 februari 2018 @ 19:13:51 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177039621
Meh, dat is niet netjes Twink, en ook niet hoe het hoort. Ze hadden moeten zeggen dat er een tweede bieder is, en evt aan jullie moeten vragen om een uiterst bod neer te leggen.
Ik zou de verkoopmakelaar daar ook zeker op aanspreken, en misschien zelfs melding hiervan maken bij de NVM.
KuikenGuppy
pi_177052428
Dit soort verhalen zorgen er ook voor dat mensen makelaars minder vertrouwen. Tijdens het bieden/kopen altijd maar de twijfel of de andere partij netjes handelt, dat maakt het alleen maar extra spannend zo'n heel proces.
De verkoper heeft het recht om zoveel mogelijk proberen te vangen voor zijn woning maar er bestaat ook nog iets van goed fatsoen, en dat is de verkoopmakelaar misschien nog wel meer aan te rekenen dan de verkopers. Zo'n makelaar heeft toch flink wat ervaring in het proces zou je zeggen.

Wij hebben inmiddels een hypotheekverstrekker gevonden en de rente vastgezet, nu alle papieren inleveren om het definitief rond te krijgen! *O*
pi_177062199
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:41 schreef archito het volgende:
Dit soort verhalen zorgen er ook voor dat mensen makelaars minder vertrouwen. Tijdens het bieden/kopen altijd maar de twijfel of de andere partij netjes handelt, dat maakt het alleen maar extra spannend zo'n heel proces.
De verkoper heeft het recht om zoveel mogelijk proberen te vangen voor zijn woning maar er bestaat ook nog iets van goed fatsoen, en dat is de verkoopmakelaar misschien nog wel meer aan te rekenen dan de verkopers. Zo'n makelaar heeft toch flink wat ervaring in het proces zou je zeggen.

Wij hebben inmiddels een hypotheekverstrekker gevonden en de rente vastgezet, nu alle papieren inleveren om het definitief rond te krijgen! *O*
Nou wij hebben inderdaad wel het idee, dat als we binnenkort tegen een ander huis aan lopen, we gewoon aanbellen bij de mensen en de verkoopmakelaar er niet bij betrekken. Het is dan aan de verkopers wat ze ermee doen. Maar ons vertrouwen in makelaars is momenteel behoorlijk geschaad ja.

Fijn van de rente en zulks *O* ... je kunt het maar binnen hebben *O*
  vrijdag 9 februari 2018 @ 18:48:43 #69
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177062369
Net een overzichtje gemaakt van de kosten koper die ik zelf moet aftikken *O*

-O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177063268
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:48 schreef Maraca het volgende:
Net een overzichtje gemaakt van de kosten koper die ik zelf moet aftikken *O*

-O-
Deel krijg je later weer terug :)

Ik kreeg wel overdrachtsbelasting terug van de notaris. Is dat gebruikelijk, dat het via de notaris gaat? Ik dacht dat ik het zelf moest regelen bij de Belastingdienst?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 00:09:05 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177070619
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:48 schreef Maraca het volgende:
Net een overzichtje gemaakt van de kosten koper die ik zelf moet aftikken *O*

-O-
Fijn hè?

Ik verschoot vandaag een beetje van de bouwtechnische keuring van ons te-kopen-huis; hij noemde allemaal van die "oh dat moet je ook nog ff doen" dingetjes. Ben benieuwd naar het eindrapport.
KuikenGuppy
  zaterdag 10 februari 2018 @ 06:56:51 #72
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177073382
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fijn hè?

Ik verschoot vandaag een beetje van de bouwtechnische keuring van ons te-kopen-huis; hij noemde allemaal van die "oh dat moet je ook nog ff doen" dingetjes. Ben benieuwd naar het eindrapport.
Dat rapport krijg ik volgende week ;( Misschien gelijk maar even inschrijven bij de voedselbank :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 14 februari 2018 @ 07:12:48 #73
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177170819
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 06:56 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat rapport krijg ik volgende week ;( Misschien gelijk maar even inschrijven bij de voedselbank :P
Nou, rapport ontvangen :') Bouwkundige noemde de woning een "help mijn man is klusser-woning" :'( Moet wel het een en ander gebeuren, maar daar hebben we de zomervakantie voor!

Toen ik weer in de woning was wel een definitief besluit genomen. De keuken gaat eruit! *O* Vind hem steeds lelijker naarmate ik hem zie en hij is ook op. Dus die ga ik gelijk vervangen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177170835
Heb eindelijk vast contract per maart 2018 dus ik ben ooke weer actief in zuid Limburg nu.
pi_177177485
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 07:17 schreef ManianMan het volgende:
Heb eindelijk vast contract per maart 2018 dus ik ben ooke weer actief in zuid Limburg nu.
Gefeliciteerd! Succes en plezier met zoeken!

Wij krijgen volgende week de sleutel al. Gaat supersnel! Nieuwe keuken en badkamer besteld en ook de klusjesman is geregeld. Zelf gaan we alles schilderen. Gordijnen zijn ook besteld. Het gaan drukke weken worden (over vier weken moeten we ons eigen huis uit) maar ik heb er zin in!! :Y
Alius aliud dicit
  woensdag 14 februari 2018 @ 13:46:40 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177177695
Wat gaat alles lekker snel bij jullie! Hier blijft echt alles maar sleeeeeeeeeeeepen, er mag wel een pepertje in wmb :+.
KuikenGuppy
pi_177180990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:46 schreef Burdie het volgende:
Wat gaat alles lekker snel bij jullie! Hier blijft echt alles maar sleeeeeeeeeeeepen, er mag wel een pepertje in wmb :+.
Ja het gaat me soms wel heel erg snel hoor... Had ik een maandje geleden niet kunnen bedenken!
Maar hoop dat het bij jou ook echt gaat vlotten!
Alius aliud dicit
pi_177182984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Kijk wat een goed nieuws hier!

Hier iets minder goed nieuws en een paar hele rare dagen achter de rug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan je nu in deze tijd 2 weken in onderhandeling zijn? Heb je het niet over jezelf afgeroepen? verplaats je eens in de verkopers, die waren misschien blij dat er iemand anders was die meer kordaat bleek.
pi_177183019
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:40 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nou wij hebben inderdaad wel het idee, dat als we binnenkort tegen een ander huis aan lopen, we gewoon aanbellen bij de mensen en de verkoopmakelaar er niet bij betrekken. Het is dan aan de verkopers wat ze ermee doen. Maar ons vertrouwen in makelaars is momenteel behoorlijk geschaad ja.

Fijn van de rente en zulks *O* ... je kunt het maar binnen hebben *O*
succes en zie je nieuwe uithuil post graag tegemoet :')
pi_177183384
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:13 schreef lighted het volgende:

[..]

succes en zie je nieuwe uithuil post graag tegemoet :')
Wat een onaardige post :{

En als ik het verhaal van Twinkle lees zijn zij echt wel kordaat geweest, maar was het juist de verkopende partij die de boot afhield en niet reageerde.
Alius aliud dicit
pi_177183438
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:34 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat een onaardige post :{

En als ik het verhaal van Twinkle lees zijn zij echt wel kordaat geweest, maar was het juist de verkopende partij die de boot afhield en niet reageerde.
Ja het is niet geheel de lijn in dit topic zie ik.. maar iets met een pot en een ketel..
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:42:45 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177184946
Bedankt trouwens degenen die fdc tipten, wat een fijne en snelle toko!
KuikenGuppy
pi_177186980
Tja lighted lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Maar voor onderhandelen heb je toch echt twee partijen nodig. En als daar dan ook nog een makelaar tussen zit gaat het alleen maar trager. Dan kunnen wij wel kordaat zijn met reageren (iedere keer dezelfde dag gereageerd als zij reageerden), maar dan ben je toch echt zo een paar dagen verder.

Geen Amsterdamse praktijken hier zo (gelukkig ergens!)

Het enige wat we onszelf kunnen verwijten misschien, is dat we niet direct de vraagprijs hebben geboden. Dan hadden we het gehad. Maar we zitten niet bepaald in een regio waar met gemak duizenden euro's boven de vraagprijs wordt geboden. Dus hadden we dat gedaan, dan hadden we onszelf tekort gedaan denk ik. Het huis gaat nu voor 9.000 minder dan de vraagprijs weg..
pi_177187333
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Tja lighted lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Maar voor onderhandelen heb je toch echt twee partijen nodig. En als daar dan ook nog een makelaar tussen zit gaat het alleen maar trager. Dan kunnen wij wel kordaat zijn met reageren (iedere keer dezelfde dag gereageerd als zij reageerden), maar dan ben je toch echt zo een paar dagen verder.

Geen Amsterdamse praktijken hier zo (gelukkig ergens!)

Het enige wat we onszelf kunnen verwijten misschien, is dat we niet direct de vraagprijs hebben geboden. Dan hadden we het gehad. Maar we zitten niet bepaald in een regio waar met gemak duizenden euro's boven de vraagprijs wordt geboden. Dus hadden we dat gedaan, dan hadden we onszelf tekort gedaan denk ik. Het huis gaat nu voor 9.000 minder dan de vraagprijs weg..
Je zit hier toch te spuien over de verkopers? Dan lok je bij mij iig een reactie uit..

Als iemand in zee gaat met een ander heeft dat een reden, iedereen wil zoveel mogelijk centjes ervoor krijgen. Vind het alleen zo zielig om achteraf op een forum te mauwen, dan had je in moeten gaan op een tegenbod.. Maar jij wilde zo min mogelijk centjes betalen neem ik aan?
En dan wil je de volgende keer om de verkoopmakelaar heen gaan, terwijl je nu juist de ander een schimmig dealtje verwijt. Lijkt mij heel onverstandig, een verkoper neemt niet voor niks een makelaar.
pi_177188130
Ben nu weer bezig met info verzamelen omtrent bezichtiging.

Iemand nog tips opmerkingen over het lijstje?

*gemeente geïnformeerd over stant asbest aan te schaffen woonhuis
*zaklamp meter waterpas mee
*kranen wc laten lopen
*gas proberen als het kan
*elektriciteit proberen
*kruipruimte onderzoeken
*houten onderdelen onderzoeken op houtrot
*stucwerk controleren
*keuken kastjes andere kasten controleren.
*deuren controleren inclusief garage
*raamwerk controleren

Later na natuurlijk bouwkundige inspectie
pi_177188631
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:35 schreef ManianMan het volgende:
Ben nu weer bezig met info verzamelen omtrent bezichtiging.

Iemand nog tips opmerkingen over het lijstje?

*gemeente geïnformeerd over stant asbest aan te schaffen woonhuis
*zaklamp meter waterpas mee
*kranen wc laten lopen
*gas proberen als het kan
*elektriciteit proberen
*kruipruimte onderzoeken
*houten onderdelen onderzoeken op houtrot
*stucwerk controleren
*keuken kastjes andere kasten controleren.
*deuren controleren inclusief garage
*raamwerk controleren

Later na natuurlijk bouwkundige inspectie
bed proberen
douche proberen
wc proberen
pi_177188851
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:13 schreef lighted het volgende:

[..]

Je zit hier toch te spuien over de verkopers? Dan lok je bij mij iig een reactie uit..

Als iemand in zee gaat met een ander heeft dat een reden, iedereen wil zoveel mogelijk centjes ervoor krijgen. Vind het alleen zo zielig om achteraf op een forum te mauwen, dan had je in moeten gaan op een tegenbod.. Maar jij wilde zo min mogelijk centjes betalen neem ik aan?
En dan wil je de volgende keer om de verkoopmakelaar heen gaan, terwijl je nu juist de ander een schimmig dealtje verwijt. Lijkt mij heel onverstandig, een verkoper neemt niet voor niks een makelaar.
Ik heb mijn posts nog even nagelezen of ik niets over het hoofd zag. Ik begrijp niet helemaal goed uit welke zin jij opmaakt dat wij niet in zijn gegaan op een tegenbod? :?

Vrijdags voor het laatst contact, tegenbod gehad van hen waar wij wederom dezelfde dag op hebben gereageerd en daarna bleef het stil tot die woensdag? :?

En tuurlijk wil iedereen zo min mogelijk centjes kwijt voor een huis...

Uiteindelijk blijft het gewoon vaag dat een huis met een vraagprijs van 189.000 weg gaat voor 180.000 terwijl er een bod ligt van 185.000 wat een makelaar niet wil doorspele aar de verkopende partij. Een verkoper maakt zelf uit met wie hij in zee gaat natuurlijk. We zouden het ook kunnen zoeken in de richting dat de andere partij geen voorbehouden had en wij wel... blijft gissen. Ondanks een hoger bod maakt dat ons wellicht toch onaantrekkelijker, zag je ook afgelopen aflevering van Uitstel van executie.

Bottom line, better luck next time met een voor ons gevoelsmatig betere strategie. Ben maar blij dat je niet in onze schoenen staat dan ;) . Ik denk dat wij er allebei gewoon anders baar kijken en dat mag natuurlijk :s)
pi_177189089
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb mijn posts nog even nagelezen of ik niets over het hoofd zag. Ik begrijp niet helemaal goed uit welke zin jij opmaakt dat wij niet in zijn gegaan op een tegenbod? :?

Vrijdags voor het laatst contact, tegenbod gehad van hen waar wij wederom dezelfde dag op hebben gereageerd en daarna bleef het stil tot die woensdag? :?

En tuurlijk wil iedereen zo min mogelijk centjes kwijt voor een huis...

Uiteindelijk blijft het gewoon vaag dat een huis met een vraagprijs van 189.000 weg gaat voor 180.000 terwijl er een bod ligt van 185.000 wat een makelaar niet wil doorspele aar de verkopende partij. Een verkoper maakt zelf uit met wie hij in zee gaat natuurlijk. We zouden het ook kunnen zoeken in de richting dat de andere partij geen voorbehouden had en wij wel... blijft gissen. Ondanks een hoger bod maakt dat ons wellicht toch onaantrekkelijker, zag je ook afgelopen aflevering van Uitstel van executie.

Bottom line, better luck next time met een voor ons gevoelsmatig betere strategie. Ben maar blij dat je niet in onze schoenen staat dan ;) . Ik denk dat wij er allebei gewoon anders baar kijken en dat mag natuurlijk :s)
Ik heb in dezelfde schoenen gestaan en kwam erachter dat boos zijn dan wel gissen zijn weinig gaat helpen. Blijf achter je eigen keuzes staan en geef niet anderen de schuld, je zult het nooit zeker weten.
Na verkoop eigen huis kwan ik er ook achter dat het niet zo klip en klaar is.. wij gingen voor een stuk lager bod tegen veel betere voorwaarden.
pi_177189554
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:51 schreef lighted het volgende:

[..]

bed proberen
douche proberen
wc proberen
Ik zie het al voor me broek uit doen het bed op en mijn vrouw er achteraan. Meneer wat doet u nou!?!

Maar goed dit is toch best standaard wat ik opnoem?
pi_177189772
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me broek uit doen het bed op en mijn vrouw er achteraan. Meneer wat doet u nou!?!

Maar goed dit is toch best standaard wat ik opnoem?
En misschien wel de allerbelangrijkste: het huis moet gewoon goed ‘voelen’ :s)
Alius aliud dicit
pi_177190205
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:25 schreef Mrmime het volgende:

[..]

En misschien wel de allerbelangrijkste: het huis moet gewoon goed ‘voelen’ :s)
Uiteraard de locatie alleen al _O_ maar dat vertel ik niet aan de makelaar hè ben toch gekke Henkie nie! :D.
  donderdag 15 februari 2018 @ 09:45:04 #92
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177197031
Manian gefeliciteerd met je contract! Zo te lezen ga je goed voorbereid de bezichtiging in :Y

Bij sommige makelaars heb ik ook echt mijn bedenkingen hoor.. en dat heeft goede reden. Voor mijn zus waren we een paar maanden geleden op zoek naar een huis.. bijvoorbeeld meermaals mee gemaakt dat geschikte huizen onderhands door makelaars werden verkocht aan verbouwbedrijfjes.. zonder dat particulieren hier een kans op bieden/bezichtigen kregen. En dat weet ik omdat die makelaar er later over op zat te scheppen 8)7
(En dan komt dat huis 3 maanden later, minimaal verbouwd, op de markt voor 30 a 40k meer.. en dan was het niet meer te betalen..).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:13:51 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177197580
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me broek uit doen het bed op en mijn vrouw er achteraan. Meneer wat doet u nou!?!

Maar goed dit is toch best standaard wat ik opnoem?
Op zich komen al die punten in een bouwtechnische keuring naar voren, hoef je niet zelf allemaal te testen.
KuikenGuppy
pi_177200964
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op zich komen al die punten in een bouwtechnische keuring naar voren, hoef je niet zelf allemaal te testen.
Mja maar heb geen vertrouwen in een bouwdeskundige eigen ogen zien meer :)
pi_177201001
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:45 schreef Radyhyn het volgende:
Manian gefeliciteerd met je contract! Zo te lezen ga je goed voorbereid de bezichtiging in :Y

Bij sommige makelaars heb ik ook echt mijn bedenkingen hoor.. en dat heeft goede reden. Voor mijn zus waren we een paar maanden geleden op zoek naar een huis.. bijvoorbeeld meermaals mee gemaakt dat geschikte huizen onderhands door makelaars werden verkocht aan verbouwbedrijfjes.. zonder dat particulieren hier een kans op bieden/bezichtigen kregen. En dat weet ik omdat die makelaar er later over op zat te scheppen 8)7
(En dan komt dat huis 3 maanden later, minimaal verbouwd, op de markt voor 30 a 40k meer.. en dan was het niet meer te betalen..).
Gelukkig mag het huis niet als beleggingsobject gebruik worden.
  donderdag 15 februari 2018 @ 17:03:44 #96
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177208669
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:48 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Mja maar heb geen vertrouwen in een bouwdeskundige eigen ogen zien meer :)
Ik was heel blij met mijn bouwkundige O+ Hoop goede adviezen gekregen ook.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177208765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Tja lighted lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Maar voor onderhandelen heb je toch echt twee partijen nodig. En als daar dan ook nog een makelaar tussen zit gaat het alleen maar trager. Dan kunnen wij wel kordaat zijn met reageren (iedere keer dezelfde dag gereageerd als zij reageerden), maar dan ben je toch echt zo een paar dagen verder.

Geen Amsterdamse praktijken hier zo (gelukkig ergens!)

Het enige wat we onszelf kunnen verwijten misschien, is dat we niet direct de vraagprijs hebben geboden. Dan hadden we het gehad. Maar we zitten niet bepaald in een regio waar met gemak duizenden euro's boven de vraagprijs wordt geboden. Dus hadden we dat gedaan, dan hadden we onszelf tekort gedaan denk ik. Het huis gaat nu voor 9.000 minder dan de vraagprijs weg..
Mogelijk hadden zij geen financieringsvoorbehoud? Daar zijn verkopende partijen wel dol op, dat liever dan meer bieden en weken moeten wachten of de financiering wel rond komt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_177209473
Zou heel goed kunnen inderdaad :Y
pi_177211292
quote:
5s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mogelijk hadden zij geen financieringsvoorbehoud? Daar zijn verkopende partijen wel dol op, dat liever dan meer bieden en weken moeten wachten of de financiering wel rond komt.
Onze koper had ook geen voorbehoud. Nam mij als verkoper heel wat stress en zorgen weg inderdaad.
Alius aliud dicit
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:23:03 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177211449
Ik had een financieringsvoorbehoud en pleurde er last minute nog een bouwkundig voorbehoud in :@ ben geen droom koper :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177211712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:23 schreef Maraca het volgende:
Ik had een financieringsvoorbehoud en pleurde er last minute nog een bouwkundig voorbehoud in :@ ben geen droom koper :P
De 4 belangrijkste punten:

Nhg
Financiering
Bouwkundige keuring
Twee huizen blabla

Onder voorbehoud.


Vandaag brief gekregen voor inkomstenbelasting :(

Maar goed hopen dat het niet te veel ons vermogen drukt.

[ Bericht 11% gewijzigd door ManianMan op 15-02-2018 20:13:22 ]
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:46:32 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177228841
Da's altijd weer jammer hè, de blauwe envelop :P.

Ik had een vraag over een kast voor in de badkamer; moet dat hout op een bepaalde manier bewerkt zijn, of zou je er in principe elke kast neer kunnen zetten die je maar wilt?
KuikenGuppy
pi_177229620
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:46 schreef Burdie het volgende:
Da's altijd weer jammer hè, de blauwe envelop :P.

Ik had een vraag over een kast voor in de badkamer; moet dat hout op een bepaalde manier bewerkt zijn, of zou je er in principe elke kast neer kunnen zetten die je maar wilt?
Kan zonder bewerking maar dan trekt de kast zichzelf uit elkaar door het vele vocht na het douchen :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:43:08 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177230753
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Kan zonder bewerking maar dan trekt de kast zichzelf uit elkaar door het vele vocht na het douchen :P
Dat is dus niet de bedoeling :P Dus vandaar mijn vraag; hoe moet het behandeld zijn of worden? Is lakverf voldoende?
KuikenGuppy
pi_177239385
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is dus niet de bedoeling :P Dus vandaar mijn vraag; hoe moet het behandeld zijn of worden? Is lakverf voldoende?
Geïmpregneerde hout geloof ik. Dat doen ze ook met pallets die verladen worden in koelcellen of zeecontainers.
pi_177248180
Huis in mijn mailbox vanmorgen. In mijn favoriete straat. En nu bij de makelaar die al hier is geweest voor een schatting, en niet bij die eikel die de zes andere huizen die er te koop staan of stonden heeft *O*

Alleen is de tuin op het noordwesten. En het zit iets boven budget :{ (wat we willen betalen, we kunnen in principe meer). We willen in elk geval gaan kijken.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177248330
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 08:53 schreef Syrena het volgende:
Huis in mijn mailbox vanmorgen. In mijn favoriete straat. En nu bij de makelaar die al hier is geweest voor een schatting, en niet bij die eikel die de zes andere huizen die er te koop staan of stonden heeft *O*

Alleen is de tuin op het noordwesten. En het zit iets boven budget :{ (wat we willen betalen, we kunnen in principe meer). We willen in elk geval gaan kijken.
Oeh spannend! Sowieso kijken inderdaad.
Heb nu in mijn huidige huis ook tuin op noordwesten. Ik heb zat zon de hele dag door, maar heb dan ook grote tuin en weinig hoogbouw eromheen.
Alius aliud dicit
  zaterdag 17 februari 2018 @ 09:50:56 #108
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177248884
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 08:53 schreef Syrena het volgende:
Huis in mijn mailbox vanmorgen. In mijn favoriete straat. En nu bij de makelaar die al hier is geweest voor een schatting, en niet bij die eikel die de zes andere huizen die er te koop staan of stonden heeft *O*

Alleen is de tuin op het noordwesten. En het zit iets boven budget :{ (wat we willen betalen, we kunnen in principe meer). We willen in elk geval gaan kijken.
Wij hebben ook een tuin op het noordwesten. Niks mis mee hoor. ‘s Ochtends al in het zonnetje achterin en ‘s avonds nog in de zon eten op het terras bij het huis. En niet zo loeiheet als op het zuiden. Ideaal vind ik het *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177252140
Wij hebben nu een tuin op het zuiden (met later in de middag redelijk wat schaduw) en gaan ook naar een huis met een tuin op het noordwesten. Eerlijkgezegd kijk ik er naar uit, want met echt warme dagen is het niet te harden nu.
pi_177253174
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 12:28 schreef Selvaria het volgende:
Wij hebben nu een tuin op het zuiden (met later in de middag redelijk wat schaduw) en gaan ook naar een huis met een tuin op het noordwesten. Eerlijkgezegd kijk ik er naar uit, want met echt warme dagen is het niet te harden nu.
Ja dat is idd wel zo. We hebben op zo'n dagen nu het rolluik* dan half naar beneden voor het keukenraam en deur. Dat helpt enorm tegen de hitte, maar je loopt dan niet even snel naar buiten, want dan moet dat ding weer omhoog.

*Limburg is rolluikenland :+ was 1 van de eerste dingen die ik aan dit huis heb gedaan. Rolluiken O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177255376
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:05 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja dat is idd wel zo. We hebben op zo'n dagen nu het rolluik* dan half naar beneden voor het keukenraam en deur. Dat helpt enorm tegen de hitte, maar je loopt dan niet even snel naar buiten, want dan moet dat ding weer omhoog.

*Limburg is rolluikenland :+ was 1 van de eerste dingen die ik aan dit huis heb gedaan. Rolluiken O+
Idd. Ja typisch Limburg. Wij doen eerst de keuken en wc boven. Daarnaast de rolluiken tussendoor denk ik.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:38:35 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177257874
Waarom wil je in 's hemelsnaam rolluiken op je huis?! :D
Zo lelijk en kil en je straat krijgt meteen een "het is hier crimineel"-uitstraling.
Ik snap er niks van, laat dat maar lekker in Limburg ;).
KuikenGuppy
pi_177260249
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:38 schreef Burdie het volgende:
Waarom wil je in 's hemelsnaam rolluiken op je huis?! :D
Zo lelijk en kil en je straat krijgt meteen een "het is hier crimineel"-uitstraling.
Ik snap er niks van, laat dat maar lekker in Limburg ;).
Lelijk is het niet ja als je die de hele dag omlaag hebt wel. :')
pi_177261961
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:38 schreef Burdie het volgende:
Waarom wil je in 's hemelsnaam rolluiken op je huis?! :D
Zo lelijk en kil en je straat krijgt meteen een "het is hier crimineel"-uitstraling.
Ik snap er niks van, laat dat maar lekker in Limburg ;).
Slapen op een écht donkere slaapkamer O+ hitte buitenhouden O+ ventileren op de gaatjesstand O+

Ik heb alu-kleur met ronde kap O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177284046
Ik houd ook niet van rolluiken.
Inderdaad alleen omdat ik het lelijk vind en ze de straten in de avond een kil uiterlijk geven.

Het voodeel van hitte tegenhouden zie ik wel, daar niet van, maar toch maar niet.
pi_177284174
Wij hebben boven rolluiken O+
In het donker slapen O+ en tegen de hitte in de kamer van mijn dochter op het zuiden. En de kou in de winter.

Beneden geen rolluiken.
pi_177284527
Wij slapen juist niet graag in het donker, geen van allen. Maanlicht O+
Alleen in de zomer de hitte tegenhouden, dat voordeel is fijn.
  zondag 18 februari 2018 @ 19:45:40 #118
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177284568
Ik heb rolluiken aan de verkeerde kant van de woning :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 18 februari 2018 @ 19:52:14 #119
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177284693
Mijn verduisterende gordijnen maken het perfect donker en mijn vloerverwarming koelt ook. Who needs die lelijke rolluiken :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177286954
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:52 schreef laziness het volgende:
Mijn verduisterende gordijnen maken het perfect donker en mijn vloerverwarming koelt ook. Who needs die lelijke rolluiken :P
Ja zit ook nog steeds te twijfelen. :')

Maar goed morgen eerste bezichtiging van het huis. Hopen dat het bevalt!
pi_177287085
Na een paar weken zelf wat klusjes in en rondom het huis doen, begint morgen de aannemer! *O*

Is het gebruikelijk om wat eten of een koffiezetter neer te zetten? Of hoe hebben jullie dat gedaan?
pi_177287457
Koffiezetter loopt alleen maar in de weg denk ik :+

Koffiezetapparaat zou ik wel neerzetten, eventueel met een koekje oid erbij. Lunch zou ik van uit gaan dat ze zelf meenemen :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177307534
Mooi huisie alles gestuct onder en nieuwe plafonds. Elektrisch is geupgrade. Riolering is nieuw. Alleen keuken is van een standaard huurwoning en er is geen wc boven. Was automaat willen we ook in de kelder :')

Maar goed bovenal is er ruimte om te onderhandelen. _O_
pi_177313625
Nu alles al aan t regelen bouwkundige keuring inplannen want de woning staat toch al langer te koop. Denk niet dat ie veel gaat vinden.

Het rapport moet ik leveren aan de adviseur die dan een biedingsadvies geeft.

Daarnaast heb ik de kosten gevraagd voor de notaris.

Verder verloopt het allemaal soepel alleen heb gehoord dat een nicht van mijn vriendin ook voor het huis aan t kijken is. Alleen zij woont in een huurappartement en wij wonen nog bij de ouders. Dus kunnen vrij wel elk bod overbieden :')
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:23:18 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177315038
Het lijkt me niet slim om tegen familie op te bieden, kan je vriendin niet met haar nichtje praten?
KuikenGuppy
pi_177315905
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:23 schreef Burdie het volgende:
Het lijkt me niet slim om tegen familie op te bieden, kan je vriendin niet met haar nichtje praten?
Die weten het zelf ook dat we aan t kijken zijn. Interesseert hen geen zak dus ik heb een maxbod in gedachte anders is het gewoon jammer volgende woning.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:37:15 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177320443
Even een vraagje, wij hadden een hypotheekadviseur over de vloer en die zei dat als je een partner hebt je tegenwoordig niet meer de hypotheek op één naam kunt zetten (wij hebben partnerschapsvoorwaarden met koude uitsluiting). Is dat zo? Volgens mij moet dat nog steeds kunnen namelijk.
KuikenGuppy
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:07:43 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177323922
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:37 schreef Burdie het volgende:
Even een vraagje, wij hadden een hypotheekadviseur over de vloer en die zei dat als je een partner hebt je tegenwoordig niet meer de hypotheek op één naam kunt zetten (wij hebben partnerschapsvoorwaarden met koude uitsluiting). Is dat zo? Volgens mij moet dat nog steeds kunnen namelijk.
Als het inkomen van die ene partner voldoende is zou het moeten kunnen lijkt me, moet die ene partner ook alleen eigenaar van de woning zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:17:48 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177324147
Kan wel zijn dat de andere partner wel toestemming moet geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 17:00:02 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177324787
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het inkomen van die ene partner voldoende is zou het moeten kunnen lijkt me, moet die ene partner ook alleen eigenaar van de woning zijn.
Klopt, ik word geen eigenaar van de woning, heb alleen voor toestemming moeten tekenen.
De tussenpersoon is er overigens nog op terug gekomen, het is toch mogelijk maar niet bij alle banken.
KuikenGuppy
pi_177349175
Nou, wij gaan vrijdag weer bij 2 huizen kijken ... Ben heel benieuwd!

Ik hoop dat ik binnenkort eindelijk de zaken kan gaan doen die jullie ook doen: hypotheek regelen. Ik heb de huizenjacht na 1,5 jaar wel een beetje zat eerlijk gezegd. Hebben al best wat huizen gezien, al 3 keer geboden maar 2 keer overboden en 1 wilden de verkopers niet genoeg zakken (naar onze mening ;) ) ...
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:50:39 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177349913
Spannend weer Tink!

Maar wat een gedoe is dat, een huis kopen. Laten we dat (hierna) voorlopig niet nog eens doen :+.
KuikenGuppy
pi_177350718
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:50 schreef Burdie het volgende:
Spannend weer Tink!

Maar wat een gedoe is dat, een huis kopen. Laten we dat (hierna) voorlopig niet nog eens doen :+.
Nou dit pfff.
En ik vond het verkopen mss nog nog wel stressvoller :X Dat poetsen, maar afwachten wat de kijkers ervan vinden. Men, dat trok ik slecht.

Nu gaan we een andere drukke periode in: morgen de sleutel!!

Heel veel succes Tink, hopelijk vind je hét huis vrijdag O+
Alius aliud dicit
pi_177366132
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:45 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nou dit pfff.
En ik vond het verkopen mss nog nog wel stressvoller :X Dat poetsen, maar afwachten wat de kijkers ervan vinden. Men, dat trok ik slecht.

Nu gaan we een andere drukke periode in: morgen de sleutel!!

Heel veel succes Tink, hopelijk vind je hét huis vrijdag O+
Succes!

Wij moeten nog 2 maanden geduld hebben. :'(
We hebben ontdekt dat er in de gang ooit een jaren 30 granito vloer heeft gelegen omdat we een klein randje zagen bij een drempel en de buren vertelden dat dat ooit bij hun ook lag.
Waarschijnlijk is bij ons de rest gesloopt maar kan echt niet wachten om die vloer eruit te tikken. :D
pi_177367768
Wij gaan vrijdag kijken. Ben benieuwd.

Ik zie ook wel op tegen de rompslomp, zeker van de verkoop van het huidige huis. We hebben sinds oktober een kat. Kun je blijven stofzuigen. En geen idee hoe dat met bezichtigen gaat. Ze mag niet buiten. En ik zie haar al zo de CV-kast invliegen en dan achter de knieschotten gaan zitten en er nooit meer uit komen ;(

Als running gag hadden we het plan om een koebel (is van lief, uit zn jeugd) op elke foto te laten terugkomen :+ hij staat nu in de woonkamer op een kast.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:03:36 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177370807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:28 schreef archito het volgende:

[..]

Succes!

Wij moeten nog 2 maanden geduld hebben. :'(
We hebben ontdekt dat er in de gang ooit een jaren 30 granito vloer heeft gelegen omdat we een klein randje zagen bij een drempel en de buren vertelden dat dat ooit bij hun ook lag.
Waarschijnlijk is bij ons de rest gesloopt maar kan echt niet wachten om die vloer eruit te tikken. :D
Je hoopt dat die er nog onder zit? En ga je die anders evt in ere herstellen?
Wij hebben ook een prachtig jaren 30 huis gekocht, ook met zo'n mooie granito vloer O+ O+ O+
KuikenGuppy
pi_177371886
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je hoopt dat die er nog onder zit? En ga je die anders evt in ere herstellen?
Wij hebben ook een prachtig jaren 30 huis gekocht, ook met zo'n mooie granito vloer O+ O+ O+
Ja zeker! Maar oud-bewoners menen zich te herinneren dat er 30-35 jaar geleden een vloer is gesloopt en de huidige vloer op beton is gelegd. Maar de huidige vloer ligt hoger dan in aangrenzende ruimtes, dus ik hoop dat ze destijds een jaren 60 vloertje hebben gesloopt ofzo. Maar die kans is klein -O-
Dat randje granito dat ik zag zitten geeft me nog een heel klein beetje hoop. :P
pi_177372003
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je hoopt dat die er nog onder zit? En ga je die anders evt in ere herstellen?
Wij hebben ook een prachtig jaren 30 huis gekocht, ook met zo'n mooie granito vloer O+ O+ O+
Wij ook, de hele hal en portaal nog een puntgave granito vloer. Gaaf hoor O+
Alius aliud dicit
pi_177372163
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:27 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wij ook, de hele hal en portaal nog een puntgave granito vloer. Gaaf hoor O+
Jaloers :@

Ik denk dat ik hamer en beitel meeneem naar de sleuteloverdracht :D
pi_177374721
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:45 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nou dit pfff.
En ik vond het verkopen mss nog nog wel stressvoller :X Dat poetsen, maar afwachten wat de kijkers ervan vinden. Men, dat trok ik slecht.

Nu gaan we een andere drukke periode in: morgen de sleutel!!

Heel veel succes Tink, hopelijk vind je hét huis vrijdag O+
Ik zei al tegen mijn man voor de grap .. de volgende keer als wij de hut te koop zetten is dat omdat ik 1) hartstikke dement ben of 2) onder de grond lig
Maar niet meer dat ik het allemaal bewust mee kan maken zeg maar :@ :@ :+
pi_177374843
En jullie hadden nog wel binnen een dag verkocht toch? :D

Ons huis staat nu zin 5 weken te koop en ik word simpel van dat gepoets. Iedereen vindt het heel erg mooi, maar valt over:
-badkamer beneden in de aanbouw
of
-wasmachine in de schuur

Dat staat gewoon op de plattegrond, blijf dan weg. :(

We hebben nu afgesproken midden maart met de makelaar om tafel te gaan voor eventueel een nieuwe strategie. Gelukkig hebben we nog tot begin juli voor we de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. :)
pi_177375207
Argh, net halve parkeerruzie. Buurtgenote vindt blijkbaar dat als je hier 40 jaar woont, je recht hebt op een parkeerplek voor je deur. Op de openbare weg 8)7

Nou, ik woon hier tien jaar, en op mijn plek staan ook mensen :{w

Morgen even klagen bij mijn moeder, het is iets van familie, maar dat weet klaagster (nog) niet.

Ik wil een oprit :(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177375258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:46 schreef Syrena het volgende:
Argh, net halve parkeerruzie. Buurtgenote vindt blijkbaar dat als je hier 40 jaar woont, je recht hebt op een parkeerplek voor je deur. Op de openbare weg 8)7

Nou, ik woon hier tien jaar, en op mijn plek staan ook mensen :{w

Morgen even klagen bij mijn moeder, het is iets van familie, maar dat weet klaagster (nog) niet.

Ik wil een oprit :(
oh help je zou eens 2 meter verder moeten lopen voor een keer. Haar naam stond er toch niet op?

Ik heb gelukkig parkeerplaats op eigen terrein
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:56:54 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177375531
Wij hebben ieder twee eigen parkeerplaatsen achter (maar die verspringen dus niet recht achter de poort) en iedereen staat dus voor op de visite plekken want stel je voor twee meter lopen :{w
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177375542
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:47 schreef Goitske het volgende:

[..]

oh help je zou eens 2 meter verder moeten lopen voor een keer. Haar naam stond er toch niet op?

Ik heb gelukkig parkeerplaats op eigen terrein
Ze stond later direct voor mijn auto met de hare (ben na 5 minuten weggelopen). Mijnmanisziekwaarmoetiknuparkeren op zo'n jammertoon. Terwijl ik zei dat ik mijn auto zou weghalen zodra ze bij mij voor weg waren. Dat was bezoek van buren, die blijven nooit lang. Ze kon prima op een plekje achter een andere auto, maar dat was niet recht voor d'r deur.

Inmiddels is het bezoek weg, en mijn auto daar dus ook. Je weet maar nooit, mis ik morgen een spiegel :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177375810
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:57 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ze stond later direct voor mijn auto met de hare (ben na 5 minuten weggelopen). Mijnmanisziekwaarmoetiknuparkeren op zo'n jammertoon. Terwijl ik zei dat ik mijn auto zou weghalen zodra ze bij mij voor weg waren. Dat was bezoek van buren, die blijven nooit lang. Ze kon prima op een plekje achter een andere auto, maar dat was niet recht voor d'r deur.

Inmiddels is het bezoek weg, en mijn auto daar dus ook. Je weet maar nooit, mis ik morgen een spiegel :+
Ach ik woon vlakbij een voetbalveldje hoorde dat de vorige eigenaar gedreigd heeft om een bal lek te steken. Je bent zelf naast dat veldje gaan wonen, die zit hier al ruim 35 jaar!
pi_177376011
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:25 schreef Syrena het volgende:
Wij gaan vrijdag kijken. Ben benieuwd.

Ik zie ook wel op tegen de rompslomp, zeker van de verkoop van het huidige huis. We hebben sinds oktober een kat. Kun je blijven stofzuigen. En geen idee hoe dat met bezichtigen gaat. Ze mag niet buiten. En ik zie haar al zo de CV-kast invliegen en dan achter de knieschotten gaan zitten en er nooit meer uit komen ;(

Als running gag hadden we het plan om een koebel (is van lief, uit zn jeugd) op elke foto te laten terugkomen :+ hij staat nu in de woonkamer op een kast.
Meid.. het is wat :')

is dit een lief dagboek topic ofzo?
pi_177376443
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:16 schreef lighted het volgende:

[..]

Meid.. het is wat :')

is dit een lief dagboek topic ofzo?
Zit je string scheef ofzo?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177376832
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:33 schreef Syrena het volgende:

[..]

Zit je string scheef ofzo?
#metoo
pi_177378299
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:33 schreef Selvaria het volgende:
En jullie hadden nog wel binnen een dag verkocht toch? :D

Ons huis staat nu zin 5 weken te koop en ik word simpel van dat gepoets. Iedereen vindt het heel erg mooi, maar valt over:
-badkamer beneden in de aanbouw
of
-wasmachine in de schuur

Dat staat gewoon op de plattegrond, blijf dan weg. :(

We hebben nu afgesproken midden maart met de makelaar om tafel te gaan voor eventueel een nieuwe strategie. Gelukkig hebben we nog tot begin juli voor we de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. :)
Ja dat viel dus heel erg mee want elke dag poetsen met een haarbalhond en 3 kleine kindjes en allebei fulltime werken :X

Ik had van tevoren niet verwacht dat me sat zoveel stress en (negatieve) energie zou kosten. Want we zijn beide eigenlik heel steady personen (dacht ik).

We zijn nu rustig verder aan het rond kijken.. zaterdag toevallig twee bezichtigingen op de planning staan. Maar heb definitly wel geleerd van de vorige ronde. Dat onderhandelen ga ik uitbesteden en dan horen we wel een keer of het gelukt is (of niet).

Ik ben er stiekem emotioneel veel meer bij betrokken als ik van tevoren kon inschatten.

Zo leer je jezelf nog eens kennen
pi_177378636
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:34 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik had van tevoren niet verwacht dat me sat zoveel stress en (negatieve) energie zou kosten. Want we zijn beide eigenlik heel steady personen (dacht ik)

Ik ben er stiekem emotioneel veel meer bij betrokken als ik van tevoren kon inschatten.

Zo leer je jezelf nog eens kennen
Héél herkenbaar dit! Had ik nooit van mezelf gedacht.
Alius aliud dicit
pi_177388159
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:50 schreef Burdie het volgende:
Spannend weer Tink!

Maar wat een gedoe is dat, een huis kopen. Laten we dat (hierna) voorlopig niet nog eens doen :+.
Ja hoop ik ook ! Het zou zo fijn dat het gewoon bij het derde huis raak is. Maar bij ons is de markt zo opgefokt, dat het ik er gek van word ...
pi_177388224
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:45 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nou dit pfff.
En ik vond het verkopen mss nog nog wel stressvoller :X Dat poetsen, maar afwachten wat de kijkers ervan vinden. Men, dat trok ik slecht.

Nu gaan we een andere drukke periode in: morgen de sleutel!!

Heel veel succes Tink, hopelijk vind je hét huis vrijdag O+
Dank je wel, ik hoop het ook! Ik heb iedere keer weer hoop dat het deze wek echt HET huis is :)
pi_177389635
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:33 schreef Selvaria het volgende:
En jullie hadden nog wel binnen een dag verkocht toch? :D

Ons huis staat nu zin 5 weken te koop en ik word simpel van dat gepoets. Iedereen vindt het heel erg mooi, maar valt over:
-badkamer beneden in de aanbouw
of
-wasmachine in de schuur

Dat staat gewoon op de plattegrond, blijf dan weg. :(

We hebben nu afgesproken midden maart met de makelaar om tafel te gaan voor eventueel een nieuwe strategie. Gelukkig hebben we nog tot begin juli voor we de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. :)
Over die wasmachine aansluiting zou ik niet zo snel vallen. Een nieuwe aansluiting elders is met een loodgieter en electricien zo opgelost. Of je man is handig.

Badkamer in aanbouw snap ik wel. Denk dat meeste mensen die dan willen slopen en dat kost geld. Die aanbouw komt uit op de tuin?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_177389805
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:21 schreef Godshand het volgende:

[..]

Over die wasmachine aansluiting zou ik niet zo snel vallen. Een nieuwe aansluiting elders is met een loodgieter en electricien zo opgelost. Of je man is handig.

Badkamer in aanbouw snap ik wel. Denk dat meeste mensen die dan willen slopen en dat kost geld. Die aanbouw komt uit op de tuin?
Ik snap het ook wel hoor (al ben ik er nu zo aan gewend dat ik na moet denken als we bijvoorbeeld een vakantiehuisje hebben met de badkamer boven :') ), maar als je al weet dat je dat niet ziet zitten, waarom plan je dan toch die bezichtiging? Daar zit inmiddels gewoon een stukje frustratie van mij.
pi_177389975
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:26 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel hoor (al ben ik er nu zo aan gewend dat ik na moet denken als we bijvoorbeeld een vakantiehuisje hebben met de badkamer boven :') ), maar als je al weet dat je dat niet ziet zitten, waarom plan je dan toch die bezichtiging? Daar zit inmiddels gewoon een stukje frustratie van mij.
Zou je eens voor de grap moeten vragen.

Misschien hebben mensen er over heen gekeken. Of is hij groter/kleiner dan op de foto's leek. Misschien dachten ze wel makkelijk te kunnen verbouwen maar zien ze allemaal praktische obstakels die kostbare maatregelen noodzaken (extra aansluitingen maken, toch meer leidingen om moeten leggen dan gedacht). Etc...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 14:19:39 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177392606
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:26 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel hoor (al ben ik er nu zo aan gewend dat ik na moet denken als we bijvoorbeeld een vakantiehuisje hebben met de badkamer boven :') ), maar als je al weet dat je dat niet ziet zitten, waarom plan je dan toch die bezichtiging? Daar zit inmiddels gewoon een stukje frustratie van mij.
Ik neem aan dat de badkamer vroeger wel boven heeft gezeten? In principe kan daar dan natuurlijk relatief eenvoudig weer een badkamer geplaatst worden, dus dat zou ik dan zeker expliciet benoemen tijdens een bezichtiging. En evt ook aan de Funda omschrijving toevoegen.
KuikenGuppy
pi_177392653
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de badkamer vroeger wel boven heeft gezeten? In principe kan daar dan natuurlijk relatief eenvoudig weer een badkamer geplaatst worden, dus dat zou ik dan zeker expliciet benoemen tijdens een bezichtiging. En evt ook aan de Funda omschrijving toevoegen.
Bij oudere huizen zie je vaak dat de badkamer beneden zit, denk dat dat vroeger juist vaak voor kwam en dat dat bij sommige huizen nooit is aangepast.
pi_177393109
Huis uit 1904 inderdaad. :Y Ik geloof dat er voordat de aanbouw is geplaatst zelfs nooit een badkamer in heeft gezeten. Boven is er eigenlijk ook geen ruimte voor, tenzij je zo'n klein hok acceptabel zou vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177393579
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:40 schreef Selvaria het volgende:
Huis uit 1904 inderdaad. :Y Ik geloof dat er voordat de aanbouw is geplaatst zelfs nooit een badkamer in heeft gezeten. Boven is er eigenlijk ook geen ruimte voor, tenzij je zo'n klein hok acceptabel zou vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou me inderdaad alleen dat zitje op de overloop kunnen bedenken idd. Misschien de wand van de grote slaapkamer nog recht trekken. Maar dan lijkt me beneden toch wat ruimtelijker.
pi_177396579
20 kijkers vandaag. Waaronder wij :') Dinsdag ronde 2 met eerste kijkers. En vrijdag bezichtigingen voor kijkers die de 2e keer komen, waar we ons maar meteen voor opgegeven hebben.

Ik denk dat we binnen no time overboden worden, maar goed, we gaan een poging wagen :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177403254
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:40 schreef Selvaria het volgende: Huis uit 1904 inderdaad. :Y Ik geloof dat er voordat de aanbouw is geplaatst zelfs nooit een badkamer in heeft gezeten. Boven is er eigenlijk ook geen ruimte voor, tenzij je zo'n klein hok acceptabel zou vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel vooroorlogse huizen hebben gewoon nooit een badkamer gehad. Ik zou daar op de overloop een badkamer willen: er is plaats voor wastafel en douche en onder het schuine dak nog een kleine berging en dan de aanbouw reserveren voor een ruime waskeuken. Er zijn ook huizen waar de badkamer op het einde van de overloop is: ongeveer 2 deuren breed (gang en trap) voor wastafel en douche. Als je bewust een ouder huis met matig comfort kiest, is dat een geschikte oplossing.

Ik zag in een vooroorlogs huis de douche in de gangkast. De ouderslaapkamer had nog een wastafel. Bovenstaande overloop is waarschijnlijk breder, daar kan dan nog een toilet bij. Het is dan wel klein, maar veel gloednieuwe huizen hebben ook een akelig klein badkamertje met baddouche en daarnaast tegenover elkaar wc en wastafel geklemd.
pi_177415348
Nou, we hebben op 1 van de 2 huizen een bod uitgebracht! Maar ik heb niet veel hoop meer na alles andere biedingen op andere huizen ;)
pi_177415623
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 23:23 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Bovenstaande overloop is waarschijnlijk breder, daar kan dan nog een toilet bij. Het is dan wel klein, maar veel gloednieuwe huizen hebben ook een akelig klein badkamertje met baddouche en daarnaast tegenover elkaar wc en wastafel geklemd.
Nou zijn de gemiddelde nieuwbouwbadkamers niet heel groot, maar 2,09 bij max 1,5 meter en dan ook nog onder een schuin dak, dat is gewoon niet te doen. Zeker niet als je er geen dakkapel op zet. Als je kiest voor zo'n oud huis weet je dat kans dat de badkamer beneden is, héél groot is. En dan is het dus suf dat je pas tijdens een bezichtiging dat goed ziet. Kwestie van voorbereiden.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_177415977
Er zit wel een dakkapel daar op de overloop, maar het blijft een vrij kleine ruimte. Wij hebben er nu een commode staan en nog ruimte voor het wasrek / de strijkplank wanneer die nodig zijn. Prima functioneel zo, dus geef mij toch maar mijn badkamer beneden, die van prima formaat is. :Y)

Spannend Tinkerbel, succes!
pi_177419462
Ja, liever een mooi formaat badkamer beneden dan boven zo'n hokkie. Collega van me had in zijn vorige huis ook de badkamer beneden. Hij vond het juist fijn.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177419645
Als wij hier blijven wonen wil ik hem ook beneden gaan maken. Dan hebbben we boven ruimte voor een toilet en 3e slaapkamer. En beneden een grote badkamer met ruimte voor een douche, bad en grote wastafel.
pi_177420493
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:25 schreef d.k. het volgende: [..]

Nou zijn de gemiddelde nieuwbouwbadkamers niet heel groot, maar 2,09 bij max 1,5 meter en dan ook nog onder een schuin dak, dat is gewoon niet te doen. Zeker niet als je er geen dakkapel op zet. Als je kiest voor zo'n oud huis weet je dat kans dat de badkamer beneden is, héél groot is. En dan is het dus suf dat je pas tijdens een bezichtiging dat goed ziet. Kwestie van voorbereiden.
Op die plattegrond denk ik een dakkapel te zien. Veluxramen worden anders ingetekend. Met 2m09 x 1m5 zit je ruimer dan menig badkamer op de overloop boven de voordeur.

Plattegronden worden ook voorzien van de verklaring dat het bij benadering is. Dat is maar goed ook, want sommigen kunnen er niets van. Zag deze dagen meerdere rechthoekige woningen waarvan de twee parallelle buitenmuren een verschillende totaallengte en/of -breedte hebben in he bijschrift.
pi_177421783
Ik zou een badkamer beneden ook geen probleem vinden.
Het liefst wil ik er twee eigenlijk (we zijn met 5) O-) maar dat gaat hem toch niet worden. (als we überhaupt gaan verhuizen) :{
pi_177474440
Hoe is het hier met iedereen? Nog ontwikkelingen?
Hier heel druk aan de klus! Badkamer, keuken, muren en zolder gesloopt. Ook veel kitten en schuren. Donderdag komt de nieuwe keuken, vrijdag beginnen ze met de badkamer *)

Hard werken van 8 tot 22 maar het wordt zo mooi! Over 2,5 week verhuizen. Mèn wat gaat het snel. Het nieuwe huis voelt echt al als “ons” huis O+
Alius aliud dicit
  dinsdag 27 februari 2018 @ 09:03:19 #171
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177477071
Tink al een reactie gehad op jullie bod? Toitoitoi!
Syrena wat een hoop kijkers zeg! Wie weet toch geluk deze keer ;)
Een badkamer beneden zou wel even wennen zijn..maar voor mij persoonlijk geen probleem.. helemaal als ik het van te voren op de foto's/tekeningen al had kunnen zien. Hopelijk komt jullie koper snel kijken Selv :Y
Mrmmime wat goed zeg.. lekker bezig! Over 2,5 week verhuizen is een goed vooruitzicht! Is dan alles af of blijven er nog klusjes liggen voor na de verhuizing?

Eind volgende week loopt hier het voorbehoud van financiering voor onze kopers af. Vandaag staat de taxatie van ons huis op de planning en ik hoop dat dat het laatste is wat hun bank nodig heeft en we dus snel te horen krijgen dat alles rond is! Ik vind het nog wel spannend.. want we hoorden ook nog van ze dat het wat moeizamer ging omdat haar werk geen intentieverklaring voor verlenging van contract wilde afgeven. Maar dat schijnt goed opgelost te zijn met het aanleveren van 3 jaaropgaven van de vorige jaren :)

We zijn ook nog een stukje verder met de uitbesteding van het plaatsen van een grote schuifpui achter en het vervangen van de garagedeur door een kozijn. We hadden bij 3 partijen offertes aangevraagd.. van 1 kregen we meteen de week erna een offerte.. van de 2e heb ik 3x moeten bellen/mailen waar de offerte bleef en uiteindelijk gekregen (belachelijk duur.. volgens mij hebben ze gewoon geen tijd).. en van de 3e hebben we nog steeds niks gehad.
Omdat we aan het wachten waren op nummer 2 en nummer 3 is het steeds krapper geworden met de levertermijn. We hebben nu opdracht gegeven aan nummer 1 en die gaat vrijdag de kozijnen bij het nieuwe huis inmeten. Ik hoop dat ze nog in de laatste week voor de verhuizing kunnen plaatsen/uitvoeren.. maar het gaat krap worden ben ik bang. Wat dan weer onhandig is als we er al in zitten en de achterpui moet er nog uit worden gezaagd :X
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_177477761
Hier is het rustig :)

Afgelopen zaterdag hebben we 2 huizen bezichtigd. Huis 1 viel in de smaak, maar we zitten nog een beetje met de afmetingen van de slaapkamers. We weten niet zeker of de meubels van onze slaapkamers daar in gaan passen. Dus zojuist heb ik de makelaar van dat huis gebeld, met de vraag of we nog een keer langs mogen komen om te meten.

Huis 2 was niks :)

Verder is het afwachten op de verstrijkdatum van voorbehoud financiering van de kopers van ons huis. Die loopt tot 1 mei dus tot die tijd blijft het nog een klein beetje spannend.
pi_177477984
Bod gedaan nu afwachten bouwkundige keuring beviel goed.
pi_177478159
Wij krijgen vanmiddag weer een kijker, dus we wachten nog rustig af.

We hebben onze financiering zelf nog niet helemaal rond: de hypotheekadviseur en bank kwamen erachter dat er nog een hypotheek van de vorige bewoner op ons huidige huis staat. Die is uiteraard destijds wel afbetaald, maar op papier staan er nu dus twee hypotheken op ons huis. Er wordt nu uitgezocht waar die fout ligt (bij de notaris waarschijnlijk, maar die is recent overgenomen door een ander kantoor) en pas als dat opgelost is horen we meer. Hopelijk zorgt het niet voor al te veel vertraging, maar de hypotheekadviseur heeft me op het hart gedrukt dat het goed komt.
pi_177478423
Spannend allemaal! Dat wachten op anderen lijkt me t vervelendste :+ hier gelukkig een huurhuis dus dat hoeft 'alleen maar' opgezegd (en alles weer in oude staat etc :% )

Hier donderdag de sleutel *O* ben alvast een lijst aan t maken wat we de eerste dag mee 'zouden moeten' nemen, iemand nog handige tips? Ik heb namelijk pas 60 dingen ofzo op t lijstje :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:04:27 #176
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177478743
WC papier, drinken en eten voor tijdens het klussen, hamer :+

Naja wat gek van die oude hypotheek Selvaria! |:(
Wel fijn van de nieuwe kijker *O*

Spannend Manian!

Twink klinkt goed! Hopelijk gaat het passen :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:28:14 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177479071
Twink, ik zou mijn droomhuis niet laten schieten voor een paar meubels, die kan je zo vervangen toch?

Selv, wij hebben dat ook gehad, bleek een administratief foutje (wij hebben twee percelen en de hypotheek op het tweede perceel is qua adres nooit overgeschreven naar het nieuwe adres van de vorige bewoners, dus die hadden officieel nog een hypotheek op ons schuurtje). Was na één mailtje en twee werkdagen gewoon netjes opgelost :).

Leuk, tombola! De sleutel! Ik zou een rolmaat meenemen, drinken, krentenbollen, notitieblok en wat te spelen voor de kinderen.

Ik vind trouwens de financiering maar lastig, er zijn zoveel constructies mogelijk... Spaar, annuïtair, aflossingsvrij, en alles qua rente vast of met dakpanconstructie... Wat hebben jullie allemaal gekozen?
KuikenGuppy
pi_177479106
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:03 schreef Radyhyn het volgende:
Tink al een reactie gehad op jullie bod? Toitoitoi!
Syrena wat een hoop kijkers zeg! Wie weet toch geluk deze keer ;)
Een badkamer beneden zou wel even wennen zijn..maar voor mij persoonlijk geen probleem.. helemaal als ik het van te voren op de foto's/tekeningen al had kunnen zien. Hopelijk komt jullie koper snel kijken Selv :Y
Mrmmime wat goed zeg.. lekker bezig! Over 2,5 week verhuizen is een goed vooruitzicht! Is dan alles af of blijven er nog klusjes liggen voor na de verhuizing?

Eind volgende week loopt hier het voorbehoud van financiering voor onze kopers af. Vandaag staat de taxatie van ons huis op de planning en ik hoop dat dat het laatste is wat hun bank nodig heeft en we dus snel te horen krijgen dat alles rond is! Ik vind het nog wel spannend.. want we hoorden ook nog van ze dat het wat moeizamer ging omdat haar werk geen intentieverklaring voor verlenging van contract wilde afgeven. Maar dat schijnt goed opgelost te zijn met het aanleveren van 3 jaaropgaven van de vorige jaren :)

We zijn ook nog een stukje verder met de uitbesteding van het plaatsen van een grote schuifpui achter en het vervangen van de garagedeur door een kozijn. We hadden bij 3 partijen offertes aangevraagd.. van 1 kregen we meteen de week erna een offerte.. van de 2e heb ik 3x moeten bellen/mailen waar de offerte bleef en uiteindelijk gekregen (belachelijk duur.. volgens mij hebben ze gewoon geen tijd).. en van de 3e hebben we nog steeds niks gehad.
Omdat we aan het wachten waren op nummer 2 en nummer 3 is het steeds krapper geworden met de levertermijn. We hebben nu opdracht gegeven aan nummer 1 en die gaat vrijdag de kozijnen bij het nieuwe huis inmeten. Ik hoop dat ze nog in de laatste week voor de verhuizing kunnen plaatsen/uitvoeren.. maar het gaat krap worden ben ik bang. Wat dan weer onhandig is als we er al in zitten en de achterpui moet er nog uit worden gezaagd :X
Bod is laag bevonden, ze willen nog even niet reageren en kijken wat er nog komt. Het was ook relatief laag, maar wij (en de aankoopmakelaar) vinden dat het huis veel te duur te koop staat. Dus we wachten maar weer af ...

We weten wel dat er nog een aantal huizen aankomen dus daar wachten we maar weer op ...
pi_177479465
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:28 schreef Burdie het volgende:
Twink, ik zou mijn droomhuis niet laten schieten voor een paar meubels, die kan je zo vervangen toch?

Selv, wij hebben dat ook gehad, bleek een administratief foutje (wij hebben twee percelen en de hypotheek op het tweede perceel is qua adres nooit overgeschreven naar het nieuwe adres van de vorige bewoners, dus die hadden officieel nog een hypotheek op ons schuurtje). Was na één mailtje en twee werkdagen gewoon netjes opgelost :).

Leuk, tombola! De sleutel! Ik zou een rolmaat meenemen, drinken, krentenbollen, notitieblok en wat te spelen voor de kinderen.

Ik vind trouwens de financiering maar lastig, er zijn zoveel constructies mogelijk... Spaar, annuïtair, aflossingsvrij, en alles qua rente vast of met dakpanconstructie... Wat hebben jullie allemaal gekozen?
Spoilerwaarschuwing voor /liefdagboek voor de mensen die daar geen zin in hebben :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Twinkle20 op 27-02-2018 12:07:17 ]
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:56:17 #180
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177479535
Wij konden nog een deel aflossingvrij maar hebben voor annuitair gekozen en rente 20 jaar vast.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177479660
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:56 schreef laziness het volgende:
Wij konden nog een deel aflossingvrij maar hebben voor annuitair gekozen en rente 20 jaar vast.
wij ook annuïtair en 20 jaar vast :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177479723
Twinkle kan je dan niet de opvang/school pas veranderen als dat kan? Dat je tijdelijk iets verder rijdt?

Hier verandert oudste van school, als we helemaal over zijn gaat zij ook :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177479757
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:06 schreef tombolafan het volgende:
Twinkle kan je dan niet de opvang/school pas veranderen als dat kan? Dat je tijdelijk iets verder rijdt?

Hier verandert oudste van school, als we helemaal over zijn gaat zij ook :Y
Dat zou inderdaad ook een optie zijn :Y
En dat zal ook gaan gebeuren mocht het dit toch gaan worden denk ik :Y
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:13:02 #184
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177479844
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:28 schreef Burdie het volgende:
Twink, ik zou mijn droomhuis niet laten schieten voor een paar meubels, die kan je zo vervangen toch?

Selv, wij hebben dat ook gehad, bleek een administratief foutje (wij hebben twee percelen en de hypotheek op het tweede perceel is qua adres nooit overgeschreven naar het nieuwe adres van de vorige bewoners, dus die hadden officieel nog een hypotheek op ons schuurtje). Was na één mailtje en twee werkdagen gewoon netjes opgelost :).

Leuk, tombola! De sleutel! Ik zou een rolmaat meenemen, drinken, krentenbollen, notitieblok en wat te spelen voor de kinderen.

Ik vind trouwens de financiering maar lastig, er zijn zoveel constructies mogelijk... Spaar, annuïtair, aflossingsvrij, en alles qua rente vast of met dakpanconstructie... Wat hebben jullie allemaal gekozen?
Hier ook 20 jaar vast Annuïtair. Maar wel met een deel aflossingsvrij (oude regeling).
We gaan de spaarpot van onze oude spaarhypotheek inzetten voor aflossing van de nieuwe hypotheek waardoor deze flink lager uitkomt en waardoor de rente meteen ook zakt. Bij verdere aflossing zakt de rente ook automatisch mee bij de hypotheek die wij gekozen hebben (Obvion).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:14:29 #185
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177479878
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:30 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Bod is laag bevonden, ze willen nog even niet reageren en kijken wat er nog komt. Het was ook relatief laag, maar wij (en de aankoopmakelaar) vinden dat het huis veel te duur te koop staat. Dus we wachten maar weer af ...

We weten wel dat er nog een aantal huizen aankomen dus daar wachten we maar weer op ...
Okee joh.. hebben ze dan nog zo veel meer aanloop/reactie gehad op het huis?
Wel fijn om te weten dat er meer geschikte huizen in de verkoop komen :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_177480448
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:56 schreef laziness het volgende:
Wij konden nog een deel aflossingvrij maar hebben voor annuitair gekozen en rente 20 jaar vast.
Hier precies hetzelfde
Alius aliud dicit
pi_177480571
Wij hebben ook flink lager geboden het huis was een huurhuis wel netjes opgeknapt voor de oplevering wel zijn er een paar feiten die beter konden.
pi_177480590
20 jaar annuïtair-boks. :+
pi_177481342
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:14 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Okee joh.. hebben ze dan nog zo veel meer aanloop/reactie gehad op het huis?
Wel fijn om te weten dat er meer geschikte huizen in de verkoop komen :)
Ze hebben heel veel aanloop gehad in 2 weken, maar geen enkel bod (wat volgens mij wel een hint moet zijn dat je prijs te hoog is). Dus we wachten maar weer rustig af. Als ze nog terug willen komen hebben ze ons nummer :)

Ja dat is wel fijn, bij ons begint de doorloop nu wel te komen, dat scheelt. Dus we hebben iedere paar weken nu wel een nieuw huis po de markt wat in basis interessant is (maar als je gaat kijken valt 90% af voor een tweede keer kijken).
pi_177483166
Wij hebben ook 20 jaar vast annuïtair. Tegen 2,45% kunnen vastzetten en nu de papierwinkel regelen!
pi_177485822
Bod is niet geaccepteerd wilde 162000 minimaal en dat konden we niet dragen met een hypotheek. Dan moesten we een hypotheek erbij pakken maar dan kwamen we zeker niet door de keuring van NHG heen ivm lastendruk.

Vriendin heeft wajong dus moeilijker hypotheek.

We konden 145000 lenen hebben 150000 geboden.

20000 eigen inleg waarvan kosten koper ook nog betaald van moest worden.

10000 nog over.

Inboedel hadden we grotendeels.

Fucked alweer niet door gegaan :(

Mijn vriendin wilt perse in die regio wonen. Voor mij kon het ook midden Limburg zijn waar de prijzen normaler zijn.
pi_177485883
Balen Manianman :{
Hier wel iets onder de vraagprijs geboden, maar het huis stond al relatief lang te koop dus vandaar dat we dat wel durfden :D

En hoe dichterbij de datum van overdracht komt, hoe blijer ik ben met ons huis O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177485911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:58 schreef tombolafan het volgende:
Balen Manianman :{
Hier wel iets onder de vraagprijs geboden, maar het huis stond al relatief lang te koop dus vandaar dat we dat wel durfden :D

En hoe dichterbij de datum van overdracht komt, hoe blijer ik ben met ons huis O+
^O^

Achja maar weer doorsparen he. Leg nu gemiddeld 1300 opzij per maand :+ :)

Misschien is het huis dan nog te koop :D
  dinsdag 27 februari 2018 @ 18:16:56 #194
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177486166
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:56 schreef laziness het volgende:
Wij konden nog een deel aflossingvrij maar hebben voor annuitair gekozen en rente 20 jaar vast.
Ik ook *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 27 februari 2018 @ 18:17:23 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177486174
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:58 schreef tombolafan het volgende:
En hoe dichterbij de datum van overdracht komt, hoe blijer ik ben met ons huis O+
Dat heb ik ook O+. En de eerste dingetjes voor het nieuwe huis zijn al binnen... wat onzin dingetjes (als je het mijn man vraagt) als kussensloopjes voor de bank, nieuwe bijzettafeltjes, beddengoed en gordijnen voor de slaapkamer, ik kan niet wachten tot ik straks los mag/kan met het grotere spul :D.
Wanneer is jullie overdracht?

Balen joh, MM -O-. Wel netjes dat je zoveel kunt sparen per maand! Wij hebben ook een gok genomen met ons droomhuis; we hadden het in september al bijna gekocht, maar toen besloten we op de valreep van de koop af te zien omdat we eerst ons eigen huis wilden verkopen. Dat is gelukt en het huis heeft op ons gewacht ;).
Ga je verder zoeken, of nog even wachten nu?
KuikenGuppy
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:14:52 #196
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177487219
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 18:00 schreef ManianMan het volgende:

[..]

^O^

Achja maar weer doorsparen he. Leg nu gemiddeld 1300 opzij per maand :+ :)

Misschien is het huis dan nog te koop :D
Ik vind het bizar dat je zoveel per maand kan sparen en vervolgens een hypotheek kan krijgen voor max EUR 145k.. :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177487318
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 18:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook O+. En de eerste dingetjes voor het nieuwe huis zijn al binnen... wat onzin dingetjes (als je het mijn man vraagt) als kussensloopjes voor de bank, nieuwe bijzettafeltjes, beddengoed en gordijnen voor de slaapkamer, ik kan niet wachten tot ik straks los mag/kan met het grotere spul :D.
Wanneer is jullie overdracht?


Donderdag! *O*
En ik durfde eigenlijk nog niet echt dingen te kopen :') vanaf donderdag los dus :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:14 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het bizar dat je zoveel per maand kan sparen en vervolgens een hypotheek kan krijgen voor max EUR 145k.. :o
als Wajong niet meetelt voor de hypotheek maar je kan het wel maandelijks opzij leggen schiet het wel op :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 19:25:07 #198
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177487377
Spannende tijden in Huize Cool. Mijn vrouw is in verwachting, kinderkamer is (bijna) af en het slaapkamertje is al gekocht, dat komt in mei. Maar, we zijn bezig met een offertetraject voor de verbouwing van de badkamer (van douche naar bad).

Binnen nu en 1,5 week krijgen we de offerte (zijn er al 2 afgeketst omdat ik die te duur waren, veel mensen zijn oneerlijk zeg), en als die goed is, dan gaat dat feest door. Wel pas begin juni in dat geval, maar toch, het is toch al bijna maart.

Spann0nd!
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:31:29 #199
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177487475
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Donderdag! *O*
En ik durfde eigenlijk nog niet echt dingen te kopen :') vanaf donderdag los dus :7

Ik heb nadat de koop rond was nieuw bestek gekocht :') ... tja

quote:
[..]

als Wajong niet meetelt voor de hypotheek maar je kan het wel maandelijks opzij leggen schiet het wel op :D
Dat is waar :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:48:13 #200
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_177487810
Wij hebben idd ook annuïtair voor 20 jaar vast, plus deel aflossingsvrij en deel spaarhypotheek. Vandaag gehoord dat de deal rond is bij de hypotheekverstrekker, hoera! Ook zijn 47 vd 50 huizen uit het project verkocht dus het project gaat door *O*

Ik heb nog helemaal niks voor het nieuwe huis gekocht, maar wij moeten ook nog zeker 1,5 jaar wachten :’)

Wij zijn ook flink aan het sparen gegaan maar ineens gaat alles stuk }:| , droger, wasmachine, tv, auto... typisch weer :P
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:53:45 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177487970
Wij maken de hypotheek trouwens zelf linear door extra af te lossen. Maar bij onvoorziene omstandigheid kunnen we dat laten en zitten we toch niet met de hogere maandlasten die linear de eerste jaren met zich meebrengt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:56:22 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177488054
Soesa wat fijn! Wanneer gaan ze beginnen?
Ik vond het nieuwbouw traject stressvol maar tegelijkertijd 8 maanden van continue voorpret <3

Burdie ik had gemist of jullie nu uiteindelijk meer betaald hebben dan toen jullie het in september al wilden kopen? Onderhandelen ging moeizaam weet ik nog. Wil je dat nog vertellen? :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:04:38 #203
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_177488338
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:56 schreef laziness het volgende:
Soesa wat fijn! Wanneer gaan ze beginnen?
Ik vond het nieuwbouw traject stressvol maar tegelijkertijd 8 maanden van continue voorpret <3

Burdie ik had gemist of jullie nu uiteindelijk meer betaald hebben dan toen jullie het in september al wilden kopen? Onderhandelen ging moeizaam weet ik nog. Wil je dat nog vertellen? :@
De bouw start het 3e kwartaal... De oplevering is dan waarschijnlijk ook Q3 volgend jaar. Laaaaang wachten allemaal... de voorpret is er nu nog niet echt helaas, straks als ze gaan beginnen komt dat hopelijk! We komen er iedere dag langs dus we kunnen de progressie goed gaan volgen :).
pi_177490662
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:14 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het bizar dat je zoveel per maand kan sparen en vervolgens een hypotheek kan krijgen voor max EUR 145k.. :o
Thuis wonend he 😅 hoef niks bij te dragen aan de kosten van mijn ouders. Afentoe geef ik ze wel eens wat als der iets kapot is ofzo.
pi_177491468
Ik heb ook flink gespaard om op een lagere hypotheek uit te komen. Het wordt lineair, 10 of 20 jaar vast moeten we nog bekijken.

Vrijdag tweede bezichtiging.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177491623
Oh ik ben in de war trouwens, wij hebben m wel lineair :')

Kon gewoon goed qua maandlasten en het kruispunt qua hogere/lagere lasten lineair vs annuïtair lag precies bij de studeer-leeftijd van oudste dus dat leek ons ook wel handig :D
Extra aflossen willen we ook gaan doen sowieso, maar eerst maar eens inrichten enzo :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_177491721
Ja, hier ook meteen aflosplannen! Maar áls het dit huis mocht worden, moeten we eerst gaan isoleren en nieuwe cv etc.

En de woonkamerdeur vervangen :@ zo lillijk wat er nu zit.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 27 februari 2018 @ 23:13:06 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177493967
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:56 schreef laziness het volgende:
Soesa wat fijn! Wanneer gaan ze beginnen?
Ik vond het nieuwbouw traject stressvol maar tegelijkertijd 8 maanden van continue voorpret <3

Burdie ik had gemist of jullie nu uiteindelijk meer betaald hebben dan toen jullie het in september al wilden kopen? Onderhandelen ging moeizaam weet ik nog. Wil je dat nog vertellen? :@
Ja, uiteindelijk zijn we toch mee gegaan met hun bod. We wilden er gewoon te graag wonen om het te laten varen O+. Achteraf maar goed ook, want ze hadden al met kerst besloten niet meer te willen verhuizen, alleen was de makelaar vergeten het huis van Funda te halen :X.
Het moest gewoon zo zijn denk ik :Y. Heb ook niks anders meer voorbij zien komen wat in de buurt komt van dit droomhuis, dus het is goed zo. O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 27 februari 2018 @ 23:15:00 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177493995
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

De bouw start het 3e kwartaal... De oplevering is dan waarschijnlijk ook Q3 volgend jaar. Laaaaang wachten allemaal... de voorpret is er nu nog niet echt helaas, straks als ze gaan beginnen komt dat hopelijk! We komen er iedere dag langs dus we kunnen de progressie goed gaan volgen :).
Dat lijkt me zo leuk van nieuwbouw, dat je het kunt volgen! Maar dat duurt nog wel even dus voor jullie. Fijn dat het iig door gaat.
KuikenGuppy
  dinsdag 27 februari 2018 @ 23:16:32 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177494018
Hier is trouwens ook de droger stuk :'). Die wilden we juist niet mee verhuizen maar in het nieuwe huis nieuw kopen, dus voor die twee maanden huren we er eentje.
KuikenGuppy
pi_177496534
We hebben al weer een huis op het oog. Moet dan wel 1,5 uur op de brommer of gaan treinen of 2 uur op de fiets. Het gaat om 37km woon werk afstand. Voor mijn vriendin is het 19km maar zij mag dan de auto hebben ivm haar aandoening.

Ze werkt toch maar parttime dus hoeft niet iedere dag met haar auto en het is een dorp verder dan haar vriendin :)
  woensdag 28 februari 2018 @ 07:24:11 #212
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177496594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 07:03 schreef ManianMan het volgende:
We hebben al weer een huis op het oog. Moet dan wel 1,5 uur op de brommer of gaan treinen of 2 uur op de fiets. Het gaat om 37km woon werk afstand. Voor mijn vriendin is het 19km maar zij mag dan de auto hebben ivm haar aandoening.

Ze werkt toch maar parttime dus hoeft niet iedere dag met haar auto en het is een dorp verder dan haar vriendin :)
Ok, allereerst: lief! O+

Maar zou er wel heel goed over nadenken. In de praktijk kan 3-4 reistijd op een dag je behoorlijk tegen gaan staan. En dat zou echt heel jammer zijn -O- Is een klein 2e hands autotje voor je vriendin eventueel een optie?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177501496
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 07:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ok, allereerst: lief! O+

Maar zou er wel heel goed over nadenken. In de praktijk kan 3-4 reistijd op een dag je behoorlijk tegen gaan staan. En dat zou echt heel jammer zijn -O- Is een klein 2e hands autotje voor je vriendin eventueel een optie?
Is een optie als we paar jaar afgelost hebben nu nog niet. We moeten rondkomen van een wajong loon en een fulltime loon maar die is 1500 netto met zorgverzekering eraf wel.
pi_177525855
Vriendin heeft bezichtiging gepland blijkt er een huurder in te zitten. Huis staat al elf jaar te koop. 5 jaar geleden een nieuwe cvketel erin gekomen. _O_.

Kunnen we nog een aantal maanden sparen als het dat huis wordt.
pi_177530214
Hypotheek rond! *O*

Nou onze eigen hut nog verkopen, bezichtiging leverde helaas weer niks op.
pi_177536725
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 23:16 schreef Burdie het volgende:
Hier is trouwens ook de droger stuk :'). Die wilden we juist niet mee verhuizen maar in het nieuwe huis nieuw kopen, dus voor die twee maanden huren we er eentje.
huh watte? verwacht je een heel andere droger te kopen die je nu niet kwijt dan?
  donderdag 1 maart 2018 @ 23:35:22 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177540408
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:07 schreef lighted het volgende:

[..]

huh watte? verwacht je een heel andere droger te kopen die je nu niet kwijt dan?
Geen idee, ik had vooral *nu* geen zin om me er in te verdiepen, we willen na de verhuizing daar gewoon nieuwe wasmachine+droger in één koop laten komen (misschien wel een leuke combi aanbieding ofzo).
Dit is een prima oplossing zo :).
KuikenGuppy
  donderdag 1 maart 2018 @ 23:35:56 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177540424
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:26 schreef Selvaria het volgende:
Hypotheek rond! *O*

Nou onze eigen hut nog verkopen, bezichtiging leverde helaas weer niks op.
Yay! En mooi op tijd, de rente is net weer omhoog gegaan!

Jammer van de bezichtiging -O-.
KuikenGuppy
pi_177542649
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yay! En mooi op tijd, de rente is net weer omhoog gegaan!

Jammer van de bezichtiging -O-.
Ik ga maar alles op alles zetten voor het huis wat ik op het oog heb. :')
pi_177549331
Tweede bezichtiging gehad. Er was al boven de vraagprijs geboden, dat had ik al gedacht ;( We gaan nog een paar dagen bedenken wat we dien. Dinsdag moet 't eindbod binnen zijn.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:53:36 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177549524
Mweh. Wordt een druk nadenk-weekend dus, Syrena!

Ik heb net een boel woonaccessoires besteld, heb er zo'n zin in! *O* Bestaat er trouwens een algemeen topic over interieur/inrichting inspiratie en advies?
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 16:10:57 #222
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177552598
Vrieskou maakt dat het project opnieuw loopt. Opnieuw drie week :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 3 maart 2018 @ 12:08:34 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177572573
Balen René... Je zou er eerst in januari al in kunnen toch? Hoe ver is het nu?
KuikenGuppy
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 13:37:55 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177574623
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:08 schreef Burdie het volgende:
Balen René... Je zou er eerst in januari al in kunnen toch? Hoe ver is het nu?
alleen nog nuts en een bij bouw afgeleverde veranda. Die laatste kan pas na de nuts. Waardeloos
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_177578538
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

alleen nog nuts en een bij bouw afgeleverde veranda. Die laatste kan pas na de nuts. Waardeloos
En de schuur moet aangepast. En de binnendeuren moeten er nog in. En dit is alleen wat we überhaupt kunnen zien vanaf buiten.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 16:32:22 #226
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177578825
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:18 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

En de schuur moet aangepast. En de binnendeuren moeten er nog in. En dit is alleen wat we überhaupt kunnen zien vanaf buiten.
Ja, maar dat zijn niet de allergrootste zaken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_177593168
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn niet de allergrootste zaken.
En toch moet het gebeuren. En de kleine dingen kosten altijd het meeste tijd voor je gevoel.
  zondag 4 maart 2018 @ 09:46:09 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177594454
Die binnendeuren doen ze pas op het laatste moment. Juist ter bescherming want zo voorzichtig stampt men niet door je huis. Dat is echt zo gepiept.

Om de meesten er zelf met het klussen meteen weer uit te halen :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177594954
Weer een buite kansje met mijn vriendin. In haar dorp hebben we nog een onzichtbare woning gevonden die nog nergens op staat maar wel al te koop staat. We hebben al een bezichtiging gepland met de makelaar. Is wel een opknapper maar perfecte vraagprijs voor ons. Normaal boven de 2 ton en nu 149.000 _O_
pi_177605622
Biedingsformulier gemaild. Met een bod boven de vraagprijs oO< al denk ik niet dat we nu kans maken. Maar goed. We zien het wel.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177606310
Veel succes Syrena ^O^
Ik hoop dat het lukt, je weet het niet, het kan zomaar het juiste bod zijn.
pi_177606505
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:58 schreef Syrena het volgende:
Biedingsformulier gemaild. Met een bod boven de vraagprijs oO< al denk ik niet dat we nu kans maken. Maar goed. We zien het wel.
Spannend. Ik duim!
Ik heb inmiddels 11 klusdagen erop zitten. Mijn handen zijn zo kapot de iPad herkent Mn vingerafdruk niet meer _O-
Maar het wordt echt gaaf. Keuken zit erin, morgen begint de tegelzetter met de badkamer. Boven bijna alles geschilderd en inmiddels zo’n twee containers vol met puin in de achtertuin liggen.
Echt een klushuis maar wat leuk om te doen. *O*
Alius aliud dicit
  zondag 4 maart 2018 @ 18:59:50 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177606917
Waar vind ik je fototopic, Mrmime? O-)
KuikenGuppy
pi_177607059
Straks langs het huis gereden in Nuth de plaats kan ik nu wel verklappen want wat een prut locatie doorgaande weg van een afrit van de snelweg. Geen speeltuin in de buurt. Wel 2 supermarkten.

Jammer next.

We hebben dinsdag wel een bezichtiging voor het ander nog niet aangemeld huis. Misschien dat het iets wordt. Is in de woonplaats van mijn vriendin. :@
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 19:14:18 #235
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177607139
Is er een reden waarom mensen hier nadenken over 10 a 20 jaar rentevaste periode ipv 30 jaar? Niet dat ik nu nog wat kan veranderen want mijn nieuwe hypotheek loopt alweer bijna een half jaar, maar toch, gewoon benieuwd :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 4 maart 2018 @ 19:24:53 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177607339
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:14 schreef CoolGuy het volgende:
Is er een reden waarom mensen hier nadenken over 10 a 20 jaar rentevaste periode ipv 30 jaar? Niet dat ik nu nog wat kan veranderen want mijn nieuwe hypotheek loopt alweer bijna een half jaar, maar toch, gewoon benieuwd :)
Er zit een vrij groot verschil in rentepercentage, 30 jaar vast is een stuk duurder dan 20 jaar vast. Als je verwacht ergens niet langer dan 20 jaar te blijven wonen, hoef je de rente ook niet langer vast te zetten.
KuikenGuppy
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 19:26:25 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177607372
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zit een vrij groot verschil in rentepercentage. 30 jaar is een stuk duurder dan 20. Als je verwacht ergens niet langer dan 20 jaar te blijven wonen, hoef je de rente ook niet langer vast te zetten.
Oh is dat alweer zo verandert? Want toen ik dus een half jaar geleden mijn hypotheek afsloot was het verschil tussen 20 en 30 jaar nauwelijks iets, dus heb ik voor 30 jaar gedaan want dan weet ik altijd waar ik aan toe ben. Dus ik zit nu op de 2.6% voor 30 jaar, maar ik heb echt geen idee wat dat inmiddels dan al is.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 4 maart 2018 @ 19:37:35 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177607592
Ik heb geen 20 jaar vast gekozen omdat ik denk per definitie binnen die jaren weer te verhuizen.
Maar we lossen wel flink extra af. Ga ik dan sowieso die 30 jaar niet halen.
De rente moet over 20 jaar minstens op 6,5% zitten geloof ik om net zoveel kwijt te zijn als dat ik meteen 30 jaar vast had gezet. En met extra aflossen loopt dat percentage op.
Dat is een risico dat we wel aan wilden gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 maart 2018 @ 19:41:10 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177607655
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:37 schreef laziness het volgende:
Ik heb geen 20 jaar vast gekozen omdat ik denk per definitie binnen die jaren weer te verhuizen.
Maar we lossen wel flink extra af. Ga ik dan sowieso die 30 jaar niet halen.
De rente moet over 20 jaar minstens op 6,5% zitten geloof ik om net zoveel kwijt te zijn als dat ik meteen 30 jaar vast had gezet. En met extra aflossen loopt dat percentage op.
Dat is een risico dat we wel aan wilden gaan.
Klopt, je bespaart best veel met 20 jaar vast.
KuikenGuppy
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 19:46:55 #240
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177607743
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:37 schreef laziness het volgende:
Ik heb geen 20 jaar vast gekozen omdat ik denk per definitie binnen die jaren weer te verhuizen.
Maar we lossen wel flink extra af. Ga ik dan sowieso die 30 jaar niet halen.
De rente moet over 20 jaar minstens op 6,5% zitten geloof ik om net zoveel kwijt te zijn als dat ik meteen 30 jaar vast had gezet. En met extra aflossen loopt dat percentage op.
Dat is een risico dat we wel aan wilden gaan.
Ja ik los ook tussentijds extra af, maar ik wilde gewoon zeker weten hoe en wat, en dat weet ik nu. Nu heb ik rust in het bolletje :P Overigens, waar ik vandaan kwam qua rentepercentage betaal ik nu minder per maand voor meer hypotheek :D
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 4 maart 2018 @ 19:57:47 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177607960
Ik heb ook rust in mijn bol hoor :D Ik verwacht binnen mijn 20 jaar vaste periode alles afgelost te hebben en anders stijgen de lasten niet dusdanig dat het problemen op zal leveren.
En ik verwacht dus wel rente te besparen tov van 30 jaar vast.
Maar gelukkig zijn we allemaal anders en hebben we allemaal de mogelijkheid om keuzes te maken op basis van eigen situatie en/of behoeftes ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177608132
Hier valt de 20 jaar een paar jaar voor onze pensioendatum. Ik wil eerder stoppen met werken, dus wil dan veel, zo niet alles, afgelost hebben.

ManianMan, is Stein geen optie voor jullie? Komt mss snel een leuk rijtjeshuis vrij O-) :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177608299
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:05 schreef Syrena het volgende:
Hier valt de 20 jaar een paar jaar voor onze pensioendatum. Ik wil eerder stoppen met werken, dus wil dan veel, zo niet alles, afgelost hebben.

ManianMan, is Stein geen optie voor jullie? Komt mss snel een leuk rijtjeshuis vrij O-) :+
Ligt uit de richting wat wij willen. We willen juist dicht bij Cadier en Keer en Roermond blijven. Het is gewoon lastig. Het liefst zo dicht mogelijk bij Cadier en Keer.
pi_177609311
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:59 schreef Burdie het volgende:
Waar vind ik je fototopic, Mrmime? O-)
Oh zou ik heel graag aanmaken en delen met jullie! maar eerlijk gezegd krijg ik het niet voor elkaar om foto’s te posten Mn iPad op Fok! :@

Offtopic:
Weet iemand hoed dit moet?
Alius aliud dicit
  zondag 4 maart 2018 @ 20:59:05 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177609356
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:56 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Oh zou ik heel graag aanmaken en delen met jullie! maar eerlijk gezegd krijg ik het niet voor elkaar om foto’s te posten Mn iPad op Fok! :@

Offtopic:
Weet iemand hoed dit moet?
Ja, tik:

[ Img ]http://je.linknaar.de/foto.jpg[ / img ]

Alleen dan zonder spaties.

(Of klik op icon_camera.png )
KuikenGuppy
pi_177609998
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, tik:

[ Img ]http://je.linknaar.de/foto.jpg[ / img ]

Alleen dan zonder spaties.

(Of klik op [ afbeelding ] )
Ik denk, waar staat dat fotoicoon? En kijk eens naar beneden :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 5 maart 2018 @ 10:33:03 #247
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177616782
Deze dan.. picture.png
:P

MrMime, goed bezig met het klussen ^O^
Ik duim mee Syrena ^O^
Manian klinkt goed een huis wat nog niet op funda ed staat. Gaan jullie het dan helemaal zelf opknappen, mocht het wat zijn? :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:53 schreef Burdie het volgende:
Mweh. Wordt een druk nadenk-weekend dus, Syrena!

Ik heb net een boel woonaccessoires besteld, heb er zo'n zin in! *O* Bestaat er trouwens een algemeen topic over interieur/inrichting inspiratie en advies?
En al een topic gevonden?
Ik ben ook al ver aan het inrichten en stylen in mijn hoofd.. en gisteren ook een 1e bestelling gedaan :Y

2 grote ronden wandrekken (circa 80 cm diameter) O+


Zwart staal zal overal een beetje terug komen bij onze nieuwe inrichting (poten bank/stoelen/tv kast en ook grote zwarte alu schuifpui O+)

Zoiets :)


[ Bericht 5% gewijzigd door Radyhyn op 05-03-2018 10:39:19 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 5 maart 2018 @ 11:58:56 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177618065
Nice, Rady! Zo leuk en spannend allemaal *O* Nee, geen topic gevonden... Misschien open ik er zelf een, zou er animo voor zijn?

Ik ben inmiddels van subtiel een beetje opruimen overgestapt naar flink puin ruimen. De daadwerkelijke verhuizing besteden we uit, maar ik kan echt niet stil zitten :'). Heb er zoveel zin in *O*.
KuikenGuppy
  maandag 5 maart 2018 @ 12:18:12 #249
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177618366
Ja ik post dan wel mee over interieur hoor :Y

Wanneer krijgen jullie de sleutel ook al weer?
Wij moeten ook langzamerhand gaan beginnen met de grote opruiming.. gelukkig beperkt zich dat tot de schuur (ik wacht op lekker weer) en de zolder.

Bijna alles in de schuur kan gewoon naar de stort.. en van de zolder kan veel naar de kringloop.. maar dat zal nog echt wel even uitzoeken zijn.. bergzolder leeghalen. De rest van de kamers is gewoon in dozen stoppen en klaar ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 5 maart 2018 @ 12:23:12 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177618435
Voila! K&W / Interieur foto en inspiratie topic

Wij krijgen de sleutel op 1 mei, halverwege de maand verhuizen. En jullie?
KuikenGuppy
pi_177618449
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:58 schreef Burdie het volgende:
Nee, geen topic gevonden... Misschien open ik er zelf een, zou er animo voor zijn?
Ja leuk! *O*
pi_177618816
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 10:33 schreef Radyhyn het volgende:
Deze dan.. [ afbeelding ]
:P


Manian klinkt goed een huis wat nog niet op funda ed staat. Gaan jullie het dan helemaal zelf opknappen, mocht het wat zijn? :)

[..]

Denk half half. Maar dan moet er een goed bod geaccepteerd worden.
  maandag 5 maart 2018 @ 13:28:25 #253
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177619595
Zou mooi zijn! :Y

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:23 schreef Burdie het volgende:
Voila! K&W / Interieur foto en inspiratie topic

Wij krijgen de sleutel op 1 mei, halverwege de maand verhuizen. En jullie?
^O^

Wij 25 april.. scheelt niet zo veel ;)
1 juni moeten we uit ons huidige huis zijn... er vanuit gaande dat de financiering voor de kopers rond komt.. ze hebben nog tot as vrijdag.. :o
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 5 maart 2018 @ 13:58:38 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177620204
Hier ook nog voorbehoud financiering tot vrijdag, vind het stiekem best spannend!
KuikenGuppy
  dinsdag 6 maart 2018 @ 10:47:46 #255
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_177637659
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh is dat alweer zo verandert? Want toen ik dus een half jaar geleden mijn hypotheek afsloot was het verschil tussen 20 en 30 jaar nauwelijks iets, dus heb ik voor 30 jaar gedaan want dan weet ik altijd waar ik aan toe ben. Dus ik zit nu op de 2.6% voor 30 jaar, maar ik heb echt geen idee wat dat inmiddels dan al is.
Nu beetje hetzelfde. 30 jaar 2,7% dacht ik. Maar als je nu voor 30 jaar afsluit kan je die hypotheek meenemen naar je volgende huis. Misschien is over 20 jaar de rente wel weer 5%. Niemand kan dat voorspellen.

Wij zijn bezig met nieuwbouw project in heesch. Iemand bekend met de hoef 2?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:41:42 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177638778
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:47 schreef egelhond het volgende:

[..]

Nu beetje hetzelfde. 30 jaar 2,7% dacht ik. Maar als je nu voor 30 jaar afsluit kan je die hypotheek meenemen naar je volgende huis. Misschien is over 20 jaar de rente wel weer 5%. Niemand kan dat voorspellen.

Wij zijn bezig met nieuwbouw project in heesch. Iemand bekend met de hoef 2?
Maar het renteverschil het is dusdanig dat over 20 jaar de rente 6,nogwat% kan zijn en dan heb je alsnog geen verlies gemaakt ;).
Je hypotheekadviseur kan dat uitrekenen voor je.

Wij krijgen hopelijk vandaag ons rentevoorstel binnen, weet iemand hoe lang het dan nog duurt voor de aanvraag wordt goedgekeurd?
KuikenGuppy
  dinsdag 6 maart 2018 @ 12:26:49 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177639554
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 11:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar het renteverschil het is dusdanig dat over 20 jaar de rente 6,nogwat% kan zijn en dan heb je alsnog geen verlies gemaakt ;).
Je hypotheekadviseur kan dat uitrekenen voor je.

Wij krijgen hopelijk vandaag ons rentevoorstel binnen, weet iemand hoe lang het dan nog duurt voor de aanvraag wordt goedgekeurd?
Als ik de verschillen bekijk, dan zie ik zo'n 0,3% verschil tussen 20 jaar vast en 30 jaar vast (afhankelijk van de LTV) en voor zo'n miniem verschil zou ik het risico niet nemen, persoonlijk.

Het gaat bij een hypotheek van 300.000 om bruto ¤ 46 per maand meer, en na 20 jaar heb je dan nog een restschuld van 115.500.
Maar met 6% rente over 20 jaar is dat idd te verwaarlozen, moet het daar niet veel boven zitten

Hoelang de goedkeuring duurt kan verschillen, onze hypotheekadviseur belde de dag voor zijn vakantie nog helemaal verbijsterd op dat het rond was, hij had nog nooit meegemaakt dat het zo snel ging, hij was er echt vanuit gegaan dat zijn collega het tijdens zijn vakantie zou melden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177639726
Huis is goed bevonden alleen badkamer hoog nodig aan vervanging toe en vloerbedekking eruit daarnaast nog asbestplaten weg buiten
  dinsdag 6 maart 2018 @ 12:57:29 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177639980
Asbest :{ zit het echt enkel buiten?
KuikenGuppy
pi_177644349
Bod te laag. Hmprf.
Maar goed, kunnen we wel nog ff doorsparen 8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177644388
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:06 schreef Syrena het volgende:
Bod te laag. Hmprf.
Maar goed, kunnen we wel nog ff doorsparen 8-)
Kak. Ben benieuwd voor hoeveel die boven de vraagprijs verkocht wordt. Is het een optie voor jullie om te kopen zonder voorbehoud van financiering? Dat helpt vaak enorm..
Alius aliud dicit
pi_177644546
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:09 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Kak. Ben benieuwd voor hoeveel die boven de vraagprijs verkocht wordt. Is het een optie voor jullie om te kopen zonder voorbehoud van financiering? Dat helpt vaak enorm..
Dat hadden we al :+ en ook afgezien van het voorbehoud dat we eerst onze eigen woning wilden verkopen.

Ben ook benieuwd naar de uiteindelijk prijs. Ik denk 20k boven de vraagprijs, mijn vriend denkt zelfs 25. En dat in dat dorp hier oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177645293
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 12:57 schreef Burdie het volgende:
Asbest :{ zit het echt enkel buiten?
Jups golfplaten boven een gebouwd hutje de woning is van omstreekts jaren 50.
pi_177645317
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:17 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat hadden we al :+ en ook afgezien van het voorbehoud dat we eerst onze eigen woning wilden verkopen.

Ben ook benieuwd naar de uiteindelijk prijs. Ik denk 20k boven de vraagprijs, mijn vriend denkt zelfs 25. En dat in dat dorp hier oO<
Tjemig.. tja dan is het pech en op naar de volgende!
Alius aliud dicit
pi_177645387
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 17:17 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat hadden we al :+ en ook afgezien van het voorbehoud dat we eerst onze eigen woning wilden verkopen.

Ben ook benieuwd naar de uiteindelijk prijs. Ik denk 20k boven de vraagprijs, mijn vriend denkt zelfs 25. En dat in dat dorp hier oO<
Hadden wij ook niet normaal gek. Waarde woning was 140000 werd ff vraagprijs voor 169000 :')

162000 wilde ze minimaal toen maar afgehaakt. Jarenlang hebben ze huur ontvangen :')
pi_177655308
Hebben jullie trouwens een starterslening afgesloten. Waarschijnlijk heb ik eentje nodig :')
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 06:21:24 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177655427
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 06:12 schreef ManianMan het volgende:
Hebben jullie trouwens een starterslening afgesloten. Waarschijnlijk heb ik eentje nodig :')
aantal jaar geleden wel ja.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_177655434
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 06:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

aantal jaar geleden wel ja.
We zitten te tobben want badkamer en keuken willen wij verbouwen maar dan houden we 5000 euro over :+

Het wordt dus of een bouwdepot (geen idee hoe dat werkt) of een starterslening.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:09:18 #269
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177681736
Nou.. onze kopers hebben uitstel van voorbehoud van financiering aangevraagd -O-

Ze hebben mij wel overtuigd dat het slechts uitstel is en zeker geen afstel.. inclusief alle details.. dus ik ben er wel redelijk gerust onder.. maar het had fijner geweest als het gewoon definitief was geweest morgen. Nog even wat extra geduld dus ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:10:45 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177681759
Meh, daar zou ik toch lichtelijk zenuwachtig van worden, Rady -O-. Hoe lang uitstel hebben ze gevraagd? En gaan jullie zonder meer akkoord?

Onze kopers hebben juist net de financiering rond *O*.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 11:12:30 #271
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177681793
Ik krijg morgenavond de offerte binnen voor de verbouwing van de badkamer. Ik ben erg benieuwd :P
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:19:10 #272
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177681875
Gefeliciteerd Burdie! *O*

Ja.. ik ben op zich wel iets gerust gesteld.. en denk ook echt dat het goed gaat komen.. maar het blijft wel zenuwslopend inderdaad. Ik denk wel dat we akkoord gaan door de uitleg van de kopers (ze houden ons heel netjes op de hoogte en zij vinden het zelf ook vervelend), maar dat willen we nog even overleggen met de makelaar. We hebben officieel nog niets gehoord van de makelaar.. dus weet nog niet precies hoe lang het uitstel is (wisten de kopers ook niet want het gaat via hun financieel adviseur).

CoolGuy hopelijk gaat de offerte meevallen! :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 11:23:30 #273
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177681939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:19 schreef Radyhyn het volgende:
Gefeliciteerd Burdie! *O*

CoolGuy hopelijk gaat de offerte meevallen! :Y
Dat hoop ik ook. Daar wij het badkamermeubel + kraan al nieuw hebben en die dus hergebruikt gaat worden, ga ik er vanuit dat de offerte rond de 7k ligt. Als dat daadwerkelijk zo is, dan ga ik er wel in mee.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:04:43 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177682590
Spannend CG! Badkamer is altijd duurder dan je denkt... Moet er veel gebeuren?

Wij zoeken nog een badkamermeubel, een soort commode/dressoir-achtig model, liefst vintage of antiek :+. Geen idee waar te zoeken... :').
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 12:09:00 #275
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177682659
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:04 schreef Burdie het volgende:
Spannend CG! Badkamer is altijd duurder dan je denkt... Moet er veel gebeuren?

Wij zoeken nog een badkamermeubel, een soort commode/dressoir-achtig model, liefst vintage of antiek :+. Geen idee waar te zoeken... :').
Ja, maar het is ook een hele kleine badkamer. Vroeger was dat een slaapkamer, en was de badkamer beneden achter de keuken, maar de vorige eigenaren hebben de badkamer beneden weg gedaan, dat bij de keuken getrokken waardoor er nu een hele grote keuken is, maar de badkamer is daarvoor dan dus weer klein.

Hoe dan ook, er komen nieuwe tegels op de vloer en de muren, toilet wordt een hangtoilet en verhuist naar de muur direct er tegenover, er komt vloerverwarming en de wasbak gaat op de plek waar nu het toilet is (is de planning). De douche gaat weg, en daarvoor komt een bad terug waar dan een badwand opkomt van glas, vouwbaar, voor als we douchen.

Dit alles in voorbereiding op ons kleintje dat onderweg is, en ik onze badkamer gewoon spuuglelijk vindt. Was de planning om dat over 5 jaar te doen maar omdat mijn vrouw nu zwanger is wil ik het voor die tijd gedaan hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:14:40 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177682768
Klinkt wel goed in elk geval, CG! Vloerverwarming O+. En een bad is gewoon heel handig met een kind :Y. Ons nieuwe huis heeft er geen -O- en het budget (en tijd en energie) laat even geen directe verbouwing van de badkamer toe, dus dat schuiven we door na het najaar. We gaan het missen, het bad wordt hier met twee kinderen dagelijks gebruikt. (Ik denk dat we voor tijdelijk maar een grote tobbe ofzo gaan gebruiken)
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 12:20:10 #277
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177682868
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:14 schreef Burdie het volgende:
Klinkt wel goed in elk geval, CG! Vloerverwarming O+. En een bad is gewoon heel handig met een kind :Y. Ons nieuwe huis heeft er geen -O- en het budget (en tijd en energie) laat even geen directe verbouwing van de badkamer toe, dus dat schuiven we door na het najaar. We gaan het missen, het bad wordt hier met twee kinderen dagelijks gebruikt. (Ik denk dat we voor tijdelijk maar een grote tobbe ofzo gaan gebruiken)
Jawel, maar nu moet de offerte ook nog goed klinken :P Ja, ik had in mijn vorige huis een apart bad en aparte douche op de badkamer, maar dit huis is in zijn geheel groter, maar ja, de badkamer liet dan weer te wensen over.

Dus ik zei tegen mijn vrouw van 'dan pakken we dat over een paar jaar aan'. Maar ik hoorde haar op een gegeven moment wat twijfelend zeggen toen ze zwanger was van 'het is jammer dat we geen bad meer hebben met de kleine dalijk'.

Als reactie daarop ben ik gaan rondkijken voor badkamers, waardoor we dus nu in het offertetraject zitten. :)

Ik heb tijdens de verhuizing/verbouwing dit topic gemaakt K&W / Het nieuwe huis van CoolGuy & CoolGirl en daarin zijn ook wat foto's te zien van hoe de badkamer was toen we het huis kochten, en hoe het nu is, maar dat hoe het nu is zou dan dus weer volledig op de schop gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177684174
Wij hebben toch een nieuw bod uitgebracht op het huis waar het bod eerder te laag van bevonden is! Poging 2 zullen we maar zeggen ;-)

We vinden het echt een heel mooi huis (maar er is ook echt een grens die we onszelf gesteld hebben qua prijs, als we daarop of lager niet uitkomen dan houdt het gewoon op)
pi_177685402
Wanneer hebben jullie voor het eerst rente plus aflossing moeten betalen? In september heb ik het koopcontract (nieuwbouw) getekend, december levering grond en inschrijven hypotheek. Nu heb ik in februari pas voor het eerst rente plus aflossing moeten betalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat zo gauw ik dingen uit het bouwdepot ging betalen de hypotheek pas ging lopen. Tot nu toe heb ik nog geen termijn uit het bouwdepot betaald maar alles uit eigen middelen.
pi_177690942
Wij tekenden in juli voor de grond, dus betaling 1 en meteen ging ook rente en aflossing lopen. Nou hebben wij het meegefinancieerd, dus betaling gaat uit het bouwdepot. De huur van ons tijdelijke huis is namelijk hoger dan onze netto hypotheek.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 19:37:16 #281
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177691449
Bij de eerste heipalen geloof ik
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_177691571
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:29 schreef poiuytr het volgende:
Wanneer hebben jullie voor het eerst rente plus aflossing moeten betalen? In september heb ik het koopcontract (nieuwbouw) getekend, december levering grond en inschrijven hypotheek. Nu heb ik in februari pas voor het eerst rente plus aflossing moeten betalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat zo gauw ik dingen uit het bouwdepot ging betalen de hypotheek pas ging lopen. Tot nu toe heb ik nog geen termijn uit het bouwdepot betaald maar alles uit eigen middelen.
vanaf het moment dat we bij de notaris voor de grond getekend hebben.
pi_177691661
Nou hebben wij wel een cpo constructie. Dus zelf de grond bij de gemeente gekocht en zelf aannemer betalen. Bij de notaris betaalden we ook voor de architect, de cpo vereniging etc.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:16:49 #284
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177692244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:29 schreef poiuytr het volgende:
Wanneer hebben jullie voor het eerst rente plus aflossing moeten betalen? In september heb ik het koopcontract (nieuwbouw) getekend, december levering grond en inschrijven hypotheek. Nu heb ik in februari pas voor het eerst rente plus aflossing moeten betalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat zo gauw ik dingen uit het bouwdepot ging betalen de hypotheek pas ging lopen. Tot nu toe heb ik nog geen termijn uit het bouwdepot betaald maar alles uit eigen middelen.
Nee zolang je niks uit bouwdepot haalt krijg je over dat deel dezelfde rente terug en betaal je niks aan rente. Maar dat geldt alleen voor het depot waarmee je in feite de bouw van je huis in termijnen gaat betalen. Plus meestal het meerwerk.
De rente voor de grond moet je direct na de notaris gaan betalen. Vaak is dit één maand achteraf dus dat er een maandje tussen zit kan wel.

Edit: inderdaad aflossing over het hele hypotheekbedraag na tekenen bij de notaris. Alleen rente kreeg je binnen het depot terug als er nog wat in zit.
Je kan nooit meer rente terug krijgen dan je betaalt ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 08-03-2018 20:36:44 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177692415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:29 schreef poiuytr het volgende:
Wanneer hebben jullie voor het eerst rente plus aflossing moeten betalen? In september heb ik het koopcontract (nieuwbouw) getekend, december levering grond en inschrijven hypotheek. Nu heb ik in februari pas voor het eerst rente plus aflossing moeten betalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat zo gauw ik dingen uit het bouwdepot ging betalen de hypotheek pas ging lopen. Tot nu toe heb ik nog geen termijn uit het bouwdepot betaald maar alles uit eigen middelen.
Je zegt levering grond. Heb je die dan zelf betaald zonder hypotheek? Lijkt me niet, dus dat is dan je eerste uitgave.
Zoals Laziness al zegt, je krijgt wel rente over je restant bouwdepot, dat kan meer zijn dan wat je betaalt aan rente. Je aflossing is wel meteen over het gehele hypotheekbedrag.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 09:14:29 #286
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177700758
Het lijkt er op dat de badkamerverbouwing door gaat *O*
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 maart 2018 @ 09:25:28 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177700889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:14 schreef CoolGuy het volgende:
Het lijkt er op dat de badkamerverbouwing door gaat *O*
Yay *O* offerte viel dus mee?
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 09:26:27 #288
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177700902
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yay *O* offerte viel dus mee?
Nou ja, iets meer dan 7k, dus dat is veel geld, maar het valt in de range waar ik nog voor mezelf besloten had dat ik er mee akkoord zou gaan, dus dan gaat het door. Ik pas wel nog wat kleine dingen aan, dus ik denk dat het een paar 100 euro duurder wordt nog, maar dat is prima. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177701484
Ben benieuwd zaterdagmorgen bezichtiging mijn vriendin en haar moeder zijn eerder geweest
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:47:21 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177702142
Een nieuwe badkamer is gewoon duur :X
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 10:48:12 #291
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177702163
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:47 schreef laziness het volgende:
Een nieuwe badkamer is gewoon duur :X
Jawel, maar dan krijg je wel wat :P
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:56:14 #292
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177702311
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar dan krijg je wel wat :P
Eens maar mijn badkamer was duurder dan mijn keuken. De installatiekosten liggen echt behoorlijk hoog. Dat had ik van tevoren niet verwacht.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 12:20:26 #293
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177703913
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Eens maar mijn badkamer was duurder dan mijn keuken. De installatiekosten liggen echt behoorlijk hoog. Dat had ik van tevoren niet verwacht.
Oh, ja, ja dat kost wel veel geld ja. Maar, nu hebben wij een kleine badkamer, maar daarvoor een hele grote keuken (32m2). De keuken die daar in zit is heel erg duur maar aangezien de man van het stel dat hiervoor hier gewoond heeft kok was, wilde hij het een en ander, en zij hebben daar dus toen voor betaald, dus onze badkamer is no way duurder dan de keuken in ons geval.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177703945
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Eens maar mijn badkamer was duurder dan mijn keuken. De installatiekosten liggen echt behoorlijk hoog. Dat had ik van tevoren niet verwacht.
Hier is de badkamer ook fors duurder dan de keuken. Komt ook doordat er zoveel vaklui voor nodig zijn. Tegelzetter, stukadoor, installateur etc. Plus kosten sanitair😩
Alius aliud dicit
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 12:25:19 #295
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177703976
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:23 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Hier is de badkamer ook fors duurder dan de keuken. Komt ook doordat er zoveel vaklui voor nodig zijn. Tegelzetter, stukadoor, installateur etc. Plus kosten sanitair😩
Jawel, maar sanitair kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. Het is het uurloon van die lui wat de grootste kostenpost is.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:27:53 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177704020
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar sanitair kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. Het is het uurloon van die lui wat de grootste kostenpost is.
Toen wij in 2010 de badkamer in het huis van mijn man verbouwden kwam het op 50/50 materiaal/arbeidsloon uit.

Overigens laat ik liever kwaliteit installeren als het instaleren van bouwmarktspul net zo duur is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 12:31:52 #297
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177704068
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toen wij in 2010 de badkamer in het huis van mijn man verbouwden kwam het op 50/50 materiaal/arbeidsloon uit.

Overigens laat ik liever kwaliteit installeren als het instaleren van bouwmarktspul net zo duur is :D
Ja natuurlijk doe je dat dan :P Dan is de keuze eenvoudig natuurlijk (de keuze is hoe dan ook eenvoudig) maar dan nog is er de mogelijkheid om de kosten voor sanitair te drukken, mocht je dat willen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177704341
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toen wij in 2010 de badkamer in het huis van mijn man verbouwden kwam het op 50/50 materiaal/arbeidsloon uit.

Overigens laat ik liever kwaliteit installeren als het instaleren van bouwmarktspul net zo duur is :D
hier nu ook zoiets :Y
Maar: O+ bad O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_177712221
Oplevering voor de 4de keer opgeschoven. Zitten inmiddels op 4 maanden later... Frustrerend. Alleen de nuts moeten nog aangesloten zover wij kunnen zien en weten... :(
  zaterdag 10 maart 2018 @ 09:28:21 #300
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177718633
Patrique wat frustrerend zeg! Heeft het iets te maken met de vorstperiode van laatst?
Coolguy wat goed van de badkamer! Mooi vooruitzicht! En een bad is echt O+, helemaal met kindjes O+
Manian veel plezier bij de bezichtiging!! Was dat het huis in haar woonplaats?

En HOERAAAAAAAAA!!!
Gisteren is toch de financiering van de kopers nog op het nippertje rond gekomen!
Ons huis is nu definitief verkocht *O* *O* *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 09:28:40 #301
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177718637
En dicht :7
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')