abonnement Unibet Coolblue
pi_177024403
quote:
99s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:42 schreef qajariaq het volgende:
Dus gewoon laten repareren zonder bijkomende kosten of geld terug. Niet gaan betalen voor onderdelen die vervangen moeten worden omdat ie toch open is, als dat er bij hoort dan moet dat gewoon gedaan worden. Je hebt er nog geen meter functioneel in gereden!

Persoonlijk zou ik voor geld terug gaan zoals het tot nog toe gegaan is.
De ‘while you’re in there’ vervangingen hoeven helemaal niet uitgevoerd te worden. Het probleem moet hersteld worden en that’s it.
pi_177028484
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De ‘while you’re in there’ vervangingen hoeven helemaal niet uitgevoerd te worden. Het probleem moet hersteld worden en that’s it.
Dat dacht ik ook, althans: juridisch gezien dan. Technisch gezien leek het me wel een must dat de 'while you're in there' vervangingen uitgevoerd dienen te worden. Daarom mijn vraag wat een schappelijke meerprijs hiervoor zou zijn. Ik heb nog geen bericht van de garage gehad. Wat denken jij?
pi_177028627
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 07:14 schreef spartametje het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, althans: juridisch gezien dan. Technisch gezien leek het me wel een must dat de 'while you're in there' vervangingen uitgevoerd dienen te worden. Daarom mijn vraag wat een schappelijke meerprijs hiervoor zou zijn. Ik heb nog geen bericht van de garage gehad. Wat denken jij?
Van die prijzen heb ik geen verstand. Maar ik denk wel dat jij de juiste route kiest.
pi_177028851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 07:14 schreef spartametje het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, althans: juridisch gezien dan. Technisch gezien leek het me wel een must dat de 'while you're in there' vervangingen uitgevoerd dienen te worden. Daarom mijn vraag wat een schappelijke meerprijs hiervoor zou zijn. Ik heb nog geen bericht van de garage gehad. Wat denken jij?
In ieder geval geen arbeidsloon. Aangezien distributieriem toch los moet bij het verwijderen van de kop.
Ik zou zeggen alleen de materiaalkosten, dus distributieset plus waterpomp.
Arbeidsloon en koppakkingset plus kop vlakken is voor de garage.
pi_177028892
Distributieriem mag niet opnieuw gebruikt worden als deze los is geweest.
Dus die komt zeker ook voor rekening van de garage.
pi_177198888
Het heeft even geduurd (garage had last van de griepgolf), maar inmiddels heb ik bericht van de garage.

quote:
We hebben de kop gedemonteerd en de kop zelf is goed en er hoeft alleen een nieuwe pakking tussen. De waterpomp is goed en hoeft niet vervangen te worden. Alleen verstandig om een nieuwe distributieset te monteren. Dat is een distributieriem met spanrollen en geleiderollen. De totale extra kosten voor u zijn dan ¤ 160,- incl btw. Dus geen arbeidskosten of zo, alleen materiaal. Kunt u me hier akkoord voor geven?
Het is me niet bekend wat de materiaalkosten zouden moeten zijn, maar ik ben maar akkoord gegaan. Volgend jaar had de distributieset toch vervangen moeten worden en dan had het me meer dan 160 euro gekost als ik dit bij de dealer had moeten doen.
pi_177199321
¤160 is wel een normale prijs.
Voor mijn mazda met v6 2.5L betaalde ik ¤198,- voor riem, spanrollen, waterpomp etc. de complete kit van Nipparts.
pi_177201375
Altijd alles vervangen, dus ook de waterpomp.
Je gaat de boel ontspannen, en weer opspannen. Soms kunnen de lagers daar wel eens moeite mee hebben.
Mijn zus was voor een paar jaar terug, ook zo eigenwijs om alleen de riem te vervangen.
Twee weken later kon de auto weer terug vanwege een ratelende waterpomp :')
Snap ook niet dat ze de pomp laten zitten. Deze pak je altijd gelijk mee
  donderdag 15 februari 2018 @ 13:07:23 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177201587
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 13:01 schreef GM78 het volgende:
Altijd alles vervangen, dus ook de waterpomp.
Je gaat de boel ontspannen, en weer opspannen. Soms kunnen de lagers daar wel eens moeite mee hebben.
Mijn zus was voor een paar jaar terug, ook zo eigenwijs om alleen de riem te vervangen.
Twee weken later kon de auto weer terug vanwege een ratelende waterpomp :')
Snap ook niet dat ze de pomp laten zitten. Deze pak je altijd gelijk mee
De kop niet vlakken is precies hetzelfde verhaal...
Hoop werk op de hals halen en dan grote kans dat het binnen afzienbare tijd terug bij af is..
pi_177202567
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 13:01 schreef GM78 het volgende:
Altijd alles vervangen, dus ook de waterpomp.
Je gaat de boel ontspannen, en weer opspannen. Soms kunnen de lagers daar wel eens moeite mee hebben.
Mijn zus was voor een paar jaar terug, ook zo eigenwijs om alleen de riem te vervangen.
Twee weken later kon de auto weer terug vanwege een ratelende waterpomp :')
Snap ook niet dat ze de pomp laten zitten. Deze pak je altijd gelijk mee
Voor een dealer is dit geen standaard praktijk, die krijgen veel jonge auto’s met de riem tellerstand. Die vervangen dan altijd alleen de riem. Pas bij de 2e keer met wat meer jaren erop is het gebruikelijk om de pomp en rollenset mee te nemen.

Bij de auto van TS met 174000 erop zou ik het overigens wel doen, koelvloeistof is er zelfs al afgetapt. Dan is het hooguit een pomp+montage
.
pi_177202994
Waterpomp erbij zou niet meer dan een paar tientjes extra moeten kosten.
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:59:57 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177216431
En dat allemaal voor een ouwe Citroen dieselbus....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177217056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 13:44 schreef aegir_de_viking het volgende:
Waterpomp erbij zou niet meer dan een paar tientjes extra moeten kosten.
Tot je ziet wat een dealer rekent voor afkrabben van oude pakkingsrestjes.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')