abonnement Unibet Coolblue
pi_179687826
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:00 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

Ze kunnen ook zo lekker dramatisch doen
Jij geeft ze zeker noooooooit wat he? ;)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179687834
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:14 schreef iamredleader het volgende:
Mogen cavia's eigenlijk meiraap-blaadjes?
Goede vraag, geen idee :?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179687868
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:11 schreef NijntjesUk het volgende:

Gizmo heeft echt vaak witte korstjes bij haar rechteroog. Soort slaap, maar dan rondom haar gehele oog. Verder knijpt ze er niet mee en is het niet rood. Lexie wast het oog geregeld. :?
Iemand die dit herkent?
Ja, Yoshi heeft dit ook, maar Valencia wast vaak zijn oortjes en zal ook het oogje meenemen
Door het wassen raakt het oogje iets geïrriteerd.
Even goed in de gaten houden of het niet erger wordt of dat Gizmo gaat reutelen, want dan kan het longontsteking worden. Dat is overigens alleen in de beginstadia zo.

http://www.caviadokter.com/Ademhaling/onderste-luchtwegen.shtml
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179687942
Ik ben hier een tijdje niet geweest, even update over de ziekenboeg. Het ging laatst heel slecht met Ollie, die een gezwel bij z'n achterpoot heeft. At niet meer, lag alleen maar. Dacht dat dat door dat gezwel kwam, met Schaap ging het net zo. Pijnstiller gegeven en water en ik vroeg me af in hoeverre het zin had om hem te dwangvoeren want je wint er niks mee. Hij kreeg ook een ontstoken oogje, zalfje had ik nog dus meteen gaan smeren. Ik ging een lang weekend weg en heb de caafs met instructies bij m'n ouders gelaten. Die scheten in hun broek met een zieke caaf.
Krijg ik na een dag ofzo een filmpje dat Ollie gewoon zit te eten. Ze hadden hem apart op schoot genomen om de pijnstiller en wat water te geven, dat ging prima. En hij zat gewoon andijvie te vreten. Niet zo snel, maar toch. Hij at.
Volgende dag weer een filmpje. Ze waren bij een kennis geweest die een grasveldje had waar hij zelf ook altijd gras plukte voor de cavia's en konijnen van de hele familie. En ja hoor, ook die van mij liepen ervan te vreten alsof ze nooit wat kregen, dus ook Ollie.

Wat krijg ik terug na dat weekend? Een blije actieve etende cavia. Ik snap er geen reet meer van. Het oogje was ook helemaal schoon weer. Ik heb de pijnstiller afgebouwd en heb nu een actieve etende Ollie. Hij hinkelt en ligt raar vanwege dat gezwel en hij was flink afgevallen :@ maar nu is hij er gewoon nog.

En tante Sien was een moeilijke eter. Maar toen ik in april terugkwam van twee weken vakantie kreeg ik haar al dikker terug, en bij mij at ze weer heel weinig. Bij m'n ouders vrat ze zich een slag in de rondte, kreeg ik weer een dikke deurstopper terug. Heel vaag. Bij mij bleef na een paar dagen weer veel groenten liggen. Tot een week geleden: sindsdien vreten ze alles. Alles. Brokjes kan ik twee keer per dag bijvullen, de kruiden zijn met vijf minuten weg, alles moet op.

Dus er is nog hoop.
Tap tap tap
pi_179687991
Dikke deurstopper _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179688020
Goh, ik ging even kijken of straatvechter Cloud samen kon met haar zusje Marshmellow
Dat ging een tijdje goed, maar toen was het voer op en vlogen de cavia’s door de lucht :{ incl. bodembedekking die ik van de bank (5 meter verderop) kon halen.

Daarna viel Cloud in slaap op mijn arm, dus heb ik 10 minuten niet kunnen bewegen O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179688044
O en de aubiose was niet leverbaar en had het toch wel nodig :@ ik naar de dierenwinkel, dan maar zaagsel want zo'n baal van twintig kilo krijg ik niet mee. Hoeveel gaat er in zo'n kooi van 1.40? Een hele zak? Anderhalf? Heb maar twee zakken van vijf kilo meegenomen en had nog brokjes nodig dus alsnog helemaal in het zweet gesjouwd aangezien m'n auto aan de overkant boven aan een trap staat. FML.
Er ging een halve zak in.

Kom ik later in de berging, staat daar nog een zak van m'n hamster destijds, die onlangs is overleden.FML.
Tap tap tap
pi_179688253
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Jij geeft ze zeker noooooooit wat he? ;)
Nee zeker niet, denk nooit aan ze als ik groente en fruit koop of onkruid zie :)
  zaterdag 9 juni 2018 @ 10:05:57 #209
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179688328
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, Yoshi heeft dit ook, maar Valencia wast vaak zijn oortjes en zal ook het oogje meenemen
Door het wassen raakt het oogje iets geïrriteerd.
Even goed in de gaten houden of het niet erger wordt of dat Gizmo gaat reutelen, want dan kan het longontsteking worden. Dat is overigens alleen in de beginstadia zo.

http://www.caviadokter.com/Ademhaling/onderste-luchtwegen.shtml
Thanks!
Reutelen doet ze niet (ook niet gedaan), vreten des te meer. _O-
Ze laat gewoon toe dat Lexie haar oog wast, ga ze er niet voor uit elkaar halen. Nog nooit caafjes gehad die elkaar zo lief vinden. Andere duo's tolereerden elkaar met af en toe kort knuffelen.

Misschien is t ook wel omdat het lange haar van Lex vaak in Gizmo's gezicht (dus oog) hangt als ze tegen elkaar aangeplakt zitten. :z

@CherryLips, dikke deurstopper. _O-
pi_179688449
Sien likt ook Ollies oog schoon. Was ik niet zo blij mee toen ik er antibioticazalf op deed :') Oogjes of oortjes. Volgens mij vinden ze elkaar dan heel lief?
Tap tap tap
pi_179689064
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:D leuke foto
Thx :D
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179689080
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:14 schreef iamredleader het volgende:
Mogen cavia's eigenlijk meiraap-blaadjes?
Op de website van de grote cavia hebben ze een uitgebreide lijst en anders google. En als je niet zeker bent, dan gewoon niet geven.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179689125
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goh, ik ging even kijken of straatvechter Cloud samen kon met haar zusje Marshmellow
Dat ging een tijdje goed, maar toen was het voer op en vlogen de cavia’s door de lucht :{ incl. bodembedekking die ik van de bank (5 meter verderop) kon halen.

Daarna viel Cloud in slaap op mijn arm, dus heb ik 10 minuten niet kunnen bewegen O+
Streetfighter? Dat werd dus ook gewoon, round 1 fight? Moet goed gegaan zijn, met zooi 5m verder. Zitten ze nu weer apart?

Altijd leuk als ze lekker gaan liggen :D
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179689140
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:42 schreef CherryLips het volgende:
O en de aubiose was niet leverbaar en had het toch wel nodig :@ ik naar de dierenwinkel, dan maar zaagsel want zo'n baal van twintig kilo krijg ik niet mee. Hoeveel gaat er in zo'n kooi van 1.40? Een hele zak? Anderhalf? Heb maar twee zakken van vijf kilo meegenomen en had nog brokjes nodig dus alsnog helemaal in het zweet gesjouwd aangezien m'n auto aan de overkant boven aan een trap staat. FML.
Er ging een halve zak in.

Kom ik later in de berging, staat daar nog een zak van m'n hamster destijds, die onlangs is overleden.FML.
Verder gaat het wel goed?
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179689205
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:23 schreef steelhead het volgende:

[..]

Verder gaat het wel goed?
Ik was gewoon pissig dat die aubiose niet leverbaar was en dat ik vervolgens blijkbaar voor de kat z'n viool met tien kilo zaagsel heb lopen leuren :')
Tap tap tap
pi_179690191
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:21 schreef steelhead het volgende:

[..]

Streetfighter? Dat werd dus ook gewoon, round 1 fight? Moet goed gegaan zijn, met zooi 5m verder. Zitten ze nu weer apart?

Altijd leuk als ze lekker gaan liggen :D
Ja ze zit altijd apart met Oreo, maar Ik moest even de flat verschonen
Alleen cloud vecht altijd met iedereen, dus als Oreo doodgaat, heb ik wel een probleem
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179690214
Ik had laatst 3x 50 kg bedexcel gekocht en af laten leveren op kantoor

“Goh wat voor huisdieren heb jij?”
- euhhh cavia’s
“Zeker grote cavia’s dan.”

Ja oké :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179690290
Cavia's schijten elke dag hun lichaamsgewicht ;(
Tap tap tap
pi_179690598
Pellet- factory !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179690614
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 10:05 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Thanks!
Reutelen doet ze niet (ook niet gedaan), vreten des te meer. _O-
Ze laat gewoon toe dat Lexie haar oog wast, ga ze er niet voor uit elkaar halen. Nog nooit caafjes gehad die elkaar zo lief vinden. Andere duo's tolereerden elkaar met af en toe kort knuffelen.

Misschien is t ook wel omdat het lange haar van Lex vaak in Gizmo's gezicht (dus oog) hangt als ze tegen elkaar aangeplakt zitten. :z

@CherryLips, dikke deurstopper. _O-
Zou ze idd niet uit elkaar halen, ze vinden elkaar lief O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179722672
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik was gewoon pissig dat die aubiose niet leverbaar was en dat ik vervolgens blijkbaar voor de kat z'n viool met tien kilo zaagsel heb lopen leuren :')
Met dit hete pokke weer is dat ook niet fijn.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179722693
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja ze zit altijd apart met Oreo, maar Ik moest even de flat verschonen
Alleen cloud vecht altijd met iedereen, dus als Oreo doodgaat, heb ik wel een probleem
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had laatst 3x 50 kg bedexcel gekocht en af laten leveren op kantoor

“Goh wat voor huisdieren heb jij?”
- euhhh cavia’s
“Zeker grote cavia’s dan.”

Ja oké :')
Cloud, genoemd naar Cloud Strife?

Sommige weten niet wat een aantal cavia's kan aanrichten in korte tijd in een net zuiver gemaakte bak.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179722727
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:52 schreef CherryLips het volgende:
Cavia's schijten elke dag hun lichaamsgewicht ;(
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179745674
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 09:04 schreef steelhead het volgende:
Cloud Strife
Ik heb het net opgezocht, maar ik denk het wel :')
Mijn vriend mocht de naam uitkiezen, dus nu gaat dat beest als Cloud door het leven.
Terwijl het een zeugje is
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179745704
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2018 09:06 schreef steelhead het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bedankt voor de info :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179752922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb het net opgezocht, maar ik denk het wel :')
Mijn vriend mocht de naam uitkiezen, dus nu gaat dat beest als Cloud door het leven.
Terwijl het een zeugje is
Ah dat kan verkeren :D.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179752956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bedankt voor de info :')
Gelukkig niet echt. Dat lijkt me verschrikkelijk.

Het is ook een grap uit de serie Archer, waar Krieger op de meest bizarre dingen, me too roept.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179754178
Wisten jullie dat het verboden is om in Zwitserland maar 1 cavia te houden?
Vraag me af hoe je zoiets handhaaft, maar oke :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 22:55:06 #229
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179755196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wisten jullie dat het verboden is om in Zwitserland maar 1 cavia te houden?
Vraag me af hoe je zoiets handhaaft, maar oke :P
Serieus? Idd, komen ze daarvoor aanbellen net zoals hier ivm hondenbelasting? :P
pi_179758641
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:55 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Serieus? Idd, komen ze daarvoor aanbellen net zoals hier ivm hondenbelasting? :P
_O-

Beeld je het volgende in:

* inspecteur belt aan en vraagt: hallo, heeft u cavia's?
Ik: nee hoor O-)
* inspecteur speelt koelkast- en krakende zakjes geluiden af
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179758651
Inspecteur volgt spoor van dropjes ;(
Tap tap tap
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:03:22 #232
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_179759666
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Beeld je het volgende in:

* inspecteur belt aan en vraagt: hallo, heeft u cavia's?
Ik: nee hoor O-)
* inspecteur speelt koelkast- en krakende zakjes geluiden af
_O-
pi_180076716
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Beeld je het volgende in:

* inspecteur belt aan en vraagt: hallo, heeft u cavia's?
Ik: nee hoor O-)
* inspecteur speelt koelkast- en krakende zakjes geluiden af
_O-

Stelletje verraders zijn het ook _O- .
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_180076769
Heel stom, maar mijn caafs piepen nooit. Ik heb een paar luidruchtige coronetjes gehad, Schaap floot als ik 's avonds de tv uitzette, maar Sien en Ollie: noppes. Slechte eters ook. Kon 's ochtends veel weggooien.
Maar ik weet niet wat er is gebeurd: de afgelopen drie weken gaat alles op, kan ik de brokjes twee keer per dag bijvullen en vanmorgen stond Sien ongeduldig half whiepend bij het plexiglas te wachten O+ Wat heb ik dat geluid gemist O+ En Ollie heeft nog steeds z'n gezwel -O- Maar toch maakt hij blije pruttelgeluidjes als hij eten krijgt en hij bromt als ik hem aai.
Maffe beesten.
Sien laat zich niet steeds niet aaien, laat staan oppakken, en dat vind ik wel ontzettend jammer.
Tap tap tap
pi_180076989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:33 schreef CherryLips het volgende:

Sien laat zich niet steeds niet aaien, laat staan oppakken, en dat vind ik wel ontzettend jammer.
Heb ik ook met Valencia, maar met veel uit het hok halen en praten tegen haar gaat het wel beter !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_180078177
Ow kak, ik weet niet hoe je linkjes plaatst. Het is een caviafilmpje :')
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:30:03 #238
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_180078545
Saartje floot ook zelden. Gizmo is wat vocaler en Lexie kletst de hele dag door. Echt fluiten doet ze niet zo vaak. Is te vermoeiend denk ik ;)
pi_180079901
Knorren, piepen en soms gekke geluiden tegen elkaar maken :Y
Vorige week hadden de jongens even ruzie :D met de koppies omhoog naar elkaar de tanden laten zien en grommen :o en tien minuten later naast elkaar liggen niksen :')
pi_180080139
Grommende cavia's
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 20:04:37 #241
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_180289191
Hmm, Gizmo heeft ineens last vaan veel haarverlies. Gaat om losse haren, geen kale plekken en ze krabt niet overmatig. Kan dit door de warme periode komen?
Zie geen schurft, beestjes of schimmel en ze vreet als een bootwerker.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 20:07:01 #242
62419 CherryLips
chocoholic
pi_180289276
Als ze kaal op de buik of flanken worden kunnen het de eierstokken zijn. Schaap was helemaal kaal op de pens. Maar als er nog geen kale plekken zijn weer ik het eigenlijk ook niet.
Tap tap tap
  vrijdag 6 juli 2018 @ 20:18:28 #243
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_180289747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 20:07 schreef CherryLips het volgende:
Als ze kaal op de buik of flanken worden kunnen het de eierstokken zijn. Schaap was helemaal kaal op de pens. Maar als er nog geen kale plekken zijn weer ik het eigenlijk ook niet.
Ze is nog jong, bijna n jaar ongeveer. Maar er vallen over haar hele lijf veel haren uit.
pi_180327884
Geen idee, even kijken of ze niet kaal wordt.
Cloud en Yoshi verharen op dit moment veel, maar dat hebben ze altijd al wel meer gedaan dan de anderen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:00:56 #245
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_180328613
T leek gisteren al minder heftig, opnieuw nagekeken op beestjes en kale plekken, geen van beide aangetroffen. :)
pi_180328959
Het is ook wel erg warm geweest de laatste paar dagen.. ik zou ook meer gaan verharen als ik een cavia was :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:25:34 #247
62419 CherryLips
chocoholic
pi_180329032
Die van mij liggen echt gestrekt. Zo sneu. Had gister maïskolf voor ze gekocht, Sien had die nog niet gehad dus was benieuwd of ze het lustte. Ze hebben er een dag over gedaan maar de eerste is op. Volgens mij is het machtig :')
Tap tap tap
  zondag 8 juli 2018 @ 12:05:29 #248
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_180329507
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het is ook wel erg warm geweest de laatste paar dagen.. ik zou ook meer gaan verharen als ik een cavia was :')
_O-
Normaal zijn ze hier al dol op komkommer, nu vechten ze er om. 8)7 (hoeft niet, ze krijgen zat, maar het stuk van de ander is uiteraard lekkerder, ook al is het gewoon een door de helft gesneden stuk. :6 )

Maïs is bij alle cavia's die ik heb (gehad) ontzettend populair. Het blad wordt altijd als eerste verorberd. :Y)

Zet ze na het werk altijd buiten op de tuintafel in de ren. Vinden ze heerlijk, beetje frisse lucht en wind.
pi_180330249
Hier ook veel uitgestrekt liggen, al denk ik dat het niet alleen de warmte is maar ook gewoon "ik lig lekker zo".

Komkommer, maïs, paprika, witlof, allemaal lekker :Y en inderdaad, het stuk van mijn broer is lekkerder dan het mijne :')
  zondag 8 juli 2018 @ 13:11:14 #250
62419 CherryLips
chocoholic
pi_180330296
Ik durf ze niet naar buiten te doen uit angst voor longontsteking :@
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')