abonnement Unibet Coolblue
pi_176894002
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 22:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klinkt wel heel tof, max 4 mensen :o

Uhu. We zijn nog niet met meer dan 2 geweest. Incourante tijd wanneer ik ga, de andere small groups zitten wel vol. Ze hebben ook Fx8 training, dan ben je met max 8 en daar zit een of ander programma idee achter ook.
  donderdag 1 februari 2018 @ 22:14:43 #27
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176894020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:59 schreef z80 het volgende:

[..]

Hoe ik er uit zie boeit niet. Ik sport voor mezelf.
Niemand ziet me, niemand kent me, niemand loopt me achterna, Ik sta in niemand zijn agenda.
Ja, okay, maar jij bent dan waarschijnlijk je hele leven al onaantrekkelijk. Dan maakt jong of oud ook niet uit.
pi_176894438
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vader is serieus nog heel fit met 70. Die doet nog hardloopwedstrijden. Heeft bij 30+ graden celsius zo'n 1000 km naar Santiago de Compostella gewandeld, vlak voor hij 70 werd. Gemiddeld meer zo'n 35 km per dag. Ik hoop ook ooit zo fit te zijn :')

Wow _O_
pi_176895286
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 22:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, okay, maar jij bent dan waarschijnlijk je hele leven al onaantrekkelijk. Dan maakt jong of oud ook niet uit.
Zit je op een kastanje ofzo?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176897304
@fiets 1000 islands, daar komt de dressing vandaan. Kom er ieder jaar wel 3 of 4 keer.
pi_176897542
Oh, om zulke afstanden te kunnen lopen als de pa van Isabeau, om zo sterk te wezen als z80 of zo aantrekkelijk als Robin vroeger geweest moet zijn! *)
^O^

Nah, ieder z'n kwaliteiten. Ik deed net baby voeren, poepluier verschonen, wiegje verschonen, baby nog meer voeren, restje melk afkolven, baby terug in slaap brengen, stroopwafel eten en tanden poetsen in bij elkaar drie kwartier, zonder dat mijn wederhelft wakker werd, yo! Ik highfive mezelf even. -pats- Nu weer slapen. :O :W
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 2 februari 2018 @ 07:35:27 #32
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176897977
"Op een kastanje zitten", kent u die uitdrukking?
Nee.
Google ook niet.
pi_176898132
Lading is er uit. Nu ruimen wassen, bulkhead weghalen enzo en wachten op dingen die komen gaan.
pi_176898292
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:35 schreef RobinOok het volgende:
"Op een kastanje zitten", kent u die uitdrukking?
Nee.
Google ook niet.
Wel herfstig. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176898308
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:59 schreef FranticDJ het volgende:
Lading is er uit. Nu ruimen wassen, bulkhead weghalen enzo en wachten op dingen die komen gaan.
Ruimen wassen - ik stel me daarbij een hogedrukspuit of een hooivork voor, maar hoe gaat het werkelijk? :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 2 februari 2018 @ 08:40:50 #36
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_176898444
quote:
Omg, je laat me lachen.

*O*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_176898554
Vanwaar de verbazing?! Vanyel laat mij zovaak lachen! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_176898561
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 08:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Ruimen wassen - ik stel me daarbij een hogedrukspuit of een hooivork voor, maar hoe gaat het werkelijk? :)
Verschilt nogal per schip, vorige lading en gebied:

- lage druk met de brandbluspomp en slangen die we op de brand blus leidingen aansluiten

- hogedruk spuit inderdaad (categorie industrieel ;) ), sommige schepen hebben mobiele units. Andere hebben een unit in de machinekamer die via gefixeerde leidingen over t hele schip heet water op hoge druk kan leveren

- met ruimwasmachines, afhankelijk van t schip. Is nogal een fragiel systeem waarbij we altijd alsnog met een slang er achteraan moeten.

- stoom, maar dat kan alleen als we voor de kant liggen. Is wal materiaal voor nodig: truck die stoom kan leveren en een vacuumtruck om de boel af te zuigen

Dan afhankelijk van de lading/t schip gaan we met een tussendek in de kraan, een ponton in de luikenwagen of gewoon met een ‘man bakje’ in de kraan langs de ruim wanden om alles af te soppen (met de luiwagen en biologisch afbreekbaar sop indien nodig) en/of af te spuiten. Als de wanden klaar zijn, volgt de tanktop (de ruimvloer zeg maar). Als alles schoon is moet de boel drogen, dit kan met luchtdrogers, ventilatie (formaatje windtunnel) of door de luiken open te leggen (afhankelijk van t weer/luchtvochtigheid/temperatuur van t ballastwater).

Daarna volgt het gereed maken voor een volgende lading: (ventilatie)openingen afdichten. Tussendek indien nodig in positie plaatsen, indien nodig een schot zetten (hiermee kan je een groot ruim opdelen in 2 of meer kleinere ruimen). Indien nodig wordt de verf op de ruimwanden/tanktop ook bijgewerkt. Eigenlijk doen we alles om de ruimen zo schoon te maken dat een operatiekamer er jaloers op zou zijn. Hier wordt immers t geld mee verdient :)

Ruimen wassen duurt gemiddeld een dag of twee en dan nog een dag om te drogen. Tussendekken in positie brengen is ook een uur of 10-12. Schot plaatsen ook zoiets. Afhankelijk van t type schip en ervaring van de bemanning. En uiteraard afhankelijk van de vorige lading, ene spul is makkelijker schoonmaken dan t andere..
pi_176898596
Waarom vind ik dit boeiend?! Wat dat vind ik het!
Dank voor uitvoerig antwoord, Frantic! :D
Zo met stoom klinkt wel tof!

Bonusvraag: welk spul is het meest klote schoonmaken? *O*
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 2 februari 2018 @ 08:58:02 #40
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_176898648
Heel fascinerend inderdaad O+ het bedrijf waar ik werk heeft de documentairereeks over de haven van Rotterdam ondertiteld, ook interessant om te zien.
pi_176898694
Interessant ja :Y

Ik slaap lekker uit. Ik mag nog lekker drie kwartier blijven liggen. Vandaag geen klusser die theoretisch vroeg kan komen. Morgen weer de loodgieter dus dan moet de wekker bijtijds.
Spoilers!
  vrijdag 2 februari 2018 @ 09:01:34 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176898700
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:35 schreef RobinOok het volgende:
"Op een kastanje zitten", kent u die uitdrukking?
Nee.
Google ook niet.
Vanwaar je nare reactie naar Z?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176898712
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 08:53 schreef minilot het volgende:
Waarom vind ik dit boeiend?! Wat dat vind ik het!
Dank voor uitvoerig antwoord, Frantic! :D
Zo met stoom klinkt wel tof!
Is t niet hehe, heb t nog maar 1x mee gemaakt. Luiken blijven dicht dan, je ziet geen bal en vochtigheid is 110%, is met astma geen pretje hehe

quote:
Bonusvraag: welk spul is het meest klote schoonmaken? *O*
Producten die van nature vettig/olie houdend zijn. Dat kan variëren van voedselproducten tot ertsen/raffinage producten. Dan moet je echt alles goed afschrobben.

Maar producten die slecht oplossen in water zijn ook niet fijn. Dan blijf je spuiten en loop je t risico dat je afzuig leidingen verstopt raken. Goed vegen is key :Y
pi_176898734
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:02 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Is t niet hehe, heb t nog maar 1x mee gemaakt. Luiken blijven dicht dan, je ziet geen bal en vochtigheid is 110%, is met astma geen pretje hehe

[..]

Producten die van nature vettig/olie houdend zijn. Dat kan variëren van voedselproducten tot ertsen/raffinage producten. Dan moet je echt alles goed afschrobben.

Maar producten die slecht oplossen in water zijn ook niet fijn. Dan blijf je spuiten en loop je t risico dat je afzuig leidingen verstopt raken. Goed vegen is key :Y
Ik had toch echt het idee dat jij op zo'n containerschip zat met stapels en stapels containers.

Maar wat komt er nog veel bij kijken en dan is dit alleen maar schoonmaken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_176898766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik had toch echt het idee dat jij op zo'n containerschip zat met stapels en stapels containers.

Maar wat komt er nog veel bij kijken en dan is dit alleen maar schoonmaken.
Haha nee, wij hebben 1 container schip in de vloot. Daar heb ik bijna 3 jaar geleden 1 term gemaakt. Wij vervoeren voornamelijk (break)bulk..

Containers zijn juist heel simpel :+ hoef je geen ruimen te wassen, tussendekken/schotten bouwen al helemaal niet.. wij kunnen overigens ook containers meenemen, schip is er op voorbereid. Het is alleen wat bewerkelijker dan bij een echt container schip dat is uitgerust met grids en cellguides..
pi_176898850
:O

:W
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 2 februari 2018 @ 09:13:53 #47
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_176898860
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 08:48 schreef minilot het volgende:
Vanwaar de verbazing?! Vanyel laat mij zovaak lachen! _O_
Ik ben niet zo vaak in CUL hoor.

Vettig weer buiten bah.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_176899210
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:07 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Haha nee, wij hebben 1 container schip in de vloot. Daar heb ik bijna 3 jaar geleden 1 term gemaakt. Wij vervoeren voornamelijk (break)bulk..

Containers zijn juist heel simpel :+ hoef je geen ruimen te wassen, tussendekken/schotten bouwen al helemaal niet.. wij kunnen overigens ook containers meenemen, schip is er op voorbereid. Het is alleen wat bewerkelijker dan bij een echt container schip dat is uitgerust met grids en cellguides..
Ben een paar keer, in mijn vorige baan, op zo'n schip geweest, ook in de stuur"hut". 16 etage's hoog. Dat was zo gaaf!
We have far more in common than that which devides us..
pi_176899264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:35 schreef RobinOok het volgende:
"Op een kastanje zitten", kent u die uitdrukking?
Nee.
Google ook niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176899346
Mogguh.
Gezellig hier.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')