abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176886942


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176886952
En voor je knieën maakt het misschien ook weinig uit of je zwaar bent door spier of door vet?

P.s. moeten die ouder powerlifting doelen in de OP blijven of zal ik die eruit halen?

P.p.s. beetje doorgeslagen in excel. :@

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:09:42 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176887057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:54 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Slaapapneu heb je zelfs meer risico op dan dikke mensen met vergelijkbaar BMI, die kan ik je met zekerheid zeggen. En dat is dan weer een risicofactor voor allerlei andere kwalen.
Ah okee. Daar lijd ik aan inderdaad.
pi_176905910
quote:
7s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ah okee. Daar lijd ik aan inderdaad.
Niet om vervelend te doen, maar de mensen met slaapapneu hebben juist sneller kans op overgewicht omdat slecht slapen de kans over overgewicht vergroot. Doordat o.a. leptine wordt geremd en meer ghreline wordt aangemaakt. Waardoor mensen onverzadigbaar zijn en sneller overgaan op calorierijke voeding (veel suikers). Daarnaast gaat je metabolisme ook een tandje lager lopen en kans op eventuele insuline resistentie. Meer triglyceriden en verslecht cholesterol profiel.

Mensen met overgewicht (vooral meer buikvet en ongezonde BMI) hebben daarbij meer kans op slaapapneu omdat het grotendeels met de bouw van het strottenhoofd en keel te maken heeft. Wanneer je dikker wordt neemt de omvang van het keelweefsel (zelfs de tong etc) ook toe, wat resulteert in de bijhorende klachten, waardoor de luchtwegen vernauwen.

Door het de vernauwing door dit weefsel gaat de luchtweg tijdens de slaap nog meer belemmeren omdat het ontspant... Het heeft niks te maken met dat je meer spiermassa hebt.

Daarom is het ook echt belangrijk om dat tijdig aan te pakken omdat je gewoon in een vicieuze cirkel belandt als je het niet behandeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door relativity op 02-02-2018 15:30:39 ]
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 22:56:34 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176915980
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:24 schreef relativity het volgende:

[..]

Niet om vervelend te doen, maar de mensen met slaapapneu hebben juist sneller kans op overgewicht omdat slecht slapen de kans over overgewicht vergroot. Doordat o.a. leptine wordt geremd en meer ghreline wordt aangemaakt. Waardoor mensen onverzadigbaar zijn en sneller overgaan op calorierijke voeding (veel suikers). Daarnaast gaat je metabolisme ook een tandje lager lopen en kans op eventuele insuline resistentie. Meer triglyceriden en verslecht cholesterol profiel.

Mensen met overgewicht (vooral meer buikvet en ongezonde BMI) hebben daarbij meer kans op slaapapneu omdat het grotendeels met de bouw van het strottenhoofd en keel te maken heeft. Wanneer je dikker wordt neemt de omvang van het keelweefsel (zelfs de tong etc) ook toe, wat resulteert in de bijhorende klachten, waardoor de luchtwegen vernauwen.

Door het de vernauwing door dit weefsel gaat de luchtweg tijdens de slaap nog meer belemmeren omdat het ontspant... Het heeft niks te maken met dat je meer spiermassa hebt.

Daarom is het ook echt belangrijk om dat tijdig aan te pakken omdat je gewoon in een vicieuze cirkel belandt als je het niet behandeld.
Zou kunnen, maar alles wat je beschrijft heb ik geen last van. En ik heb het al een jaar of 5.

Als ik al aankom dan verlies ik vet en zet ik meer spiermassa aan. Wat waarschijnlijk komt omdat ik helemaal niet zo'n goede eter ben inde zin dat ik eigenlijk niet genoeg eet om aan mn normale kcal kom versus mn training.
pi_176923474
Heeft iemand hier het Rippetoe programma gevolgd?
Dit, dus.
pi_176926155
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:06 schreef Buitendam het volgende:
Heeft iemand hier het Rippetoe programma gevolgd?
Starting Strength?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176926188
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Starting Strength?
Yes
Dit, dus.
pi_176926239
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Yes
Ja heb ik een tijdje gevolgd, wat wil je er over weten? :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176926365
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja heb ik een tijdje gevolgd, wat wil je er over weten? :)
Ik ben nu een jaar bezig, kilootje of 7 aangekomen en zoek nu een ander programma voor na de beginnersfase. Vraag me af of dit programma geschikt is.
Dit, dus.
pi_176926415
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik ben nu een jaar bezig, kilootje of 7 aangekomen en zoek nu een ander programma voor na de beginnersfase. Vraag me af of dit programma geschikt is.
En je doel is sterker worden? Zelf denk ik dat er betere programma's zijn voor na een jaar trainen, met starting strength is de gedachte, als ik dit mij juist herinner, om iedere week het gewicht te verhogen en ik weet niet of jou dit lang gaat lukken na een jaar trainen.

Als je doel bodybuilden is zijn er sowieso beter programma's.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176926560
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En je doel is sterker worden? Zelf denk ik dat er betere programma's zijn voor na een jaar trainen, met starting strength is de gedachte, als ik dit mij juist herinner, om iedere week het gewicht te verhogen en ik weet niet of jou dit lang gaat lukken na een jaar trainen.

Als je doel bodybuilden is zijn er sowieso beter programma's.
Welke aan te raden, volgens jou?
Dit, dus.
pi_176926573
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Welke aan te raden, volgens jou?
Voor kracht of bodybuilden?

Vind dit wel een mooie voor kracht met ook een deel hypertrophy, de lineair program:
http://www.canditotraininghq.com/free-programs/
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176926611
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Voor kracht of bodybuilden?

Vind dit wel een mooie, de lineair program:
http://www.canditotraininghq.com/free-programs/
Meer massa. Ik wil er nog een kilo of 7 bij.
Dit, dus.
pi_176926668
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Meer massa. Ik wil er nog een kilo of 7 bij.
Dan zou ik zelf gewoon een push/pull/leg schema maken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176926724
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan zou ik zelf gewoon een push/pull/leg schema maken.
Dat heb ik tot nu toe gedaan, maar ik stagneer nu. Daarom zoek ik een bestaand schema voor fase 2, zeg maar.
Dit, dus.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 14:07:20 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176926799
Je hebt ook nof een programma die heet "the bridge". Vanuit starting strength voor na de beginner fase.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 14:07:30 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176926802
Qua inhoud ken ik hem niet.
pi_176926815
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat heb ik tot nu toe gedaan, maar ik stagneer nu. Daarom zoek ik een bestaand schema voor fase 2, zeg maar.
Zou je je schema kunnen plaatsen misschien kunnen we dan kijken naar de oorzaak van de stagnatie, ik zou iig niet voor starting strength gaan daar dit gericht is op krachttoename van beginners.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176926822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:07 schreef Cue_ het volgende:
Je hebt ook nof een programma die heet "the bridge". Vanuit starting strength voor na de beginner fase.
Ga ik eens kijken.
Dit, dus.
  zondag 4 februari 2018 @ 10:28:26 #21
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_176943205
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou je je schema kunnen plaatsen misschien kunnen we dan kijken naar de oorzaak van de stagnatie, ik zou iig niet voor starting strength gaan daar dit gericht is op krachttoename van beginners.
Ik had een 3-daagse split.

Dag 1: Biceps, Rug.
Dag 3: Triceps Borst.
Dag 5: Benen Schouders.

Ik heb alleen het gewicht niet voldoende opgebouwd, denk ik.
Dit, dus.
pi_176946646
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik had een 3-daagse split.

Dag 1: Biceps, Rug.
Dag 3: Triceps Borst.
Dag 5: Benen Schouders.

Ik heb alleen het gewicht niet voldoende opgebouwd, denk ik.
Oké, mocht je stagnatie aan je schema liggen zou je de frequentie dat je spiergroepen pakt kunnen verhogen door bijvoorbeeld een upper/lower split twee of anderhalf keer te kunnen herhalen per week.
1: Upper
2: Lower
4: Upper
5: Lower

Of:
1: Upper
3: Lower
5 : Upper

1: Lower
Et cetera... :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176946785
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat heb ik tot nu toe gedaan, maar ik stagneer nu. Daarom zoek ik een bestaand schema voor fase 2, zeg maar.
Ik heb na 5x5 Stronglifts (min of meer hetzelfde als Starting Strength) heel veel progressie geboekt met P.H.U.L. workout. https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Goede balans tussen progressie in kracht en het opbouwen van massa door middel van hypertrophy; het heeft veel meer volume dan Starting Strength.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 4 februari 2018 @ 13:57:22 #25
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_176947010
quote:
16s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké, mocht je stagnatie aan je schema liggen zou je de frequentie dat je spiergroepen pakt kunnen verhogen door bijvoorbeeld een upper/lower split twee of anderhalf keer te kunnen herhalen per week.
1: Upper
2: Lower
4: Upper
5: Lower

Of:
1: Upper
3: Lower
5 : Upper

1: Lower
Et cetera... :P
Ik ben op dit moment aan het kijken naar upper/lower schema. AB AB.
Benieuwd of ik daarmee uit de voeten kan :)
Dit, dus.
  zondag 4 februari 2018 @ 14:00:07 #26
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_176947038
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:42 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Ik heb na 5x5 Stronglifts (min of meer hetzelfde als Starting Strength) heel veel progressie geboekt met P.H.U.L. workout. https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Goede balans tussen progressie in kracht en het opbouwen van massa door middel van hypertrophy; het heeft veel meer volume dan Starting Strength.
Ga ik bekijken, thanks voor de tip.
Dit, dus.
  maandag 5 februari 2018 @ 00:10:38 #27
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_176961558
Ik merk dat ik qua gewichten ver zit onder wat ik aankan omdat mijn spieren heel snel verzuren. Is dit te verhelpen of gewoon zo doorgaan?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_176961802
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 00:10 schreef Quotidien het volgende:
Ik merk dat ik qua gewichten ver zit onder wat ik aankan omdat mijn spieren heel snel verzuren. Is dit te verhelpen of gewoon zo doorgaan?
Hmmm kan je dat iets concreter maken? Hoeveel gewicht pak je dan voor hoeveel herhalingen en hoeveel procent van je max is dat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 5 februari 2018 @ 00:38:14 #29
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_176961862
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 00:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hmmm kan je dat iets concreter maken? Hoeveel gewicht pak je dan voor hoeveel herhalingen en hoeveel procent van je max is dat.
Alle oefeningen behalve squats 3x10. Lullige gewichten. Dat je je armen niet meer voelt ofzo en dan als je klaar bent ook niet echt moe bent.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_176961908
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 00:38 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Alle oefeningen behalve squats 3x10. Lullige gewichten. Dat je je armen niet meer voelt ofzo en dan als je klaar bent ook niet echt moe bent.
En is je voeding op orde? Zou het verder zo snel niet weten anders.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 5 februari 2018 @ 08:13:45 #31
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_176965222
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 00:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En is je voeding op orde? Zou het verder zo snel niet weten anders.
Nog niet helemaal, groente/fruit/vlees moet nog meer. :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_176965243
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:13 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Nog niet helemaal, groente/fruit/vlees moet nog meer. :P
Kijk je ook naar je macro's? Krijg je voldoende eiwitten binnen, vetten etc etc?
  maandag 5 februari 2018 @ 08:37:58 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_176965374
quote:
17s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:14 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
ik ga ook benchen vandaag
Maandag nog steeds International Bench press day?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 5 februari 2018 @ 08:38:14 #35
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_176965376
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:18 schreef Questular het volgende:

[..]

Kijk je ook naar je macro's? Krijg je voldoende eiwitten binnen, vetten etc etc?
Alleen calorieen en eiwitten. :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_176967208
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:38 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Alleen calorieen en eiwitten. :P
Groente enzo tel je niet mee daarin neem ik aan? Zou toch wel een beetje je vetten iig in de gaten houden. Belangrijk om deze hoogggenoeg te houden.
pi_176968456
quote:
17s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:14 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
ik ga ook benchen vandaag
Ik ook, maar iedere training. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 5 februari 2018 @ 13:17:10 #38
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_176969542
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:38 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Alleen calorieen en eiwitten. :P
Eh, in eiwitten zit ook calorieen. :P

Je kan het beste berekenen hoeveel eiwitten en vetten nodig hebt en dan de rest (je totale calorieen) aanvullen met koolhydraten.
pi_176973961
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Maandag nog steeds International Bench press day?
in de homegym yo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176974534
Ziet er goed uit.
pi_176977369
quote:
17s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:38 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:

[..]

in de homegym yo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice. :o _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176987518
quote:
17s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:38 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:

[..]

in de homegym yo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice man. Is het een verdieping lager te horen als je aan het deadliften bent?
pi_176989185
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:13 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Nice man. Is het een verdieping lager te horen als je aan het deadliften bent?
nee, het zijn rubberen deurmatten die ik heb en die absorberen de schokken verrassend goed
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:15:51 #44
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176991587
Goeie homegym!
Matjes zien er wel dun uit, goede ondervloer en betonnen vloer eronder?

Mijn kuit is zo goed als herstelt dus ben gisteren weer eens conventioneel gaan Deadliften in 5 sets van 10.
Deze week nog even een beetje krap in tijd (want weekend weg) maar volgende week eens proberen om weer licht te Squatten.

Vanavond Benchen en Donderdag Deadlifts en OHP.

Ondertussen nog wat tijd zien te maken voor conditioning :') Ik haat druk zijn waardoor training plannen lastig wordt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177014948
https://www.dropbox.com/s/ze2q4wrnwduq12x/The%20Bridge.pdf?dl=0

Kort e-book over strength programming na starting strength, zelf nog niet gelezen maar misschien interessant.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177037720
even jullie POV, in hoeverre werkt dit en in hoeverre is het marketing?

.

wat meer achtergrond
http://ketoneaid.com/

[ Bericht 16% gewijzigd door THEFXR op 08-02-2018 17:45:03 ]
pi_177037804
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:32 schreef THEFXR het volgende:
even jullie POV, in hoeverre werkt dit en in hoeverre is het marketing?

.
[ afbeelding ]
Wel knap prijzig zo te zien. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177037900
Wat is het en wat doet het precies?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_177086049
Mag ik hier ook mee posten als ik pas 2.5 maand naar de sportschool ga en er nog niet super bizar veel verstand van heb? :@ Ik vind het tot nu toe wel vet leuk! Ik krijg hulp van twee vriendinnen die allebei ervaren rotten zijn en supermooi gespierd, wat wel scheelt in de "straks doe ik alles fout" drempel. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_177087842
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 16:43 schreef Sarasi het volgende:
Mag ik hier ook mee posten als ik pas 2.5 maand naar de sportschool ga en er nog niet super bizar veel verstand van heb? :@ Ik vind het tot nu toe wel vet leuk! Ik krijg hulp van twee vriendinnen die allebei ervaren rotten zijn en supermooi gespierd, wat wel scheelt in de "straks doe ik alles fout" drempel. :)
iedereen mag hier gewoon posten, goed dat je met ervaren mensen gaat. ^O^
pi_177093766
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:42 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Ik heb na 5x5 Stronglifts (min of meer hetzelfde als Starting Strength) heel veel progressie geboekt met P.H.U.L. workout. https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Goede balans tussen progressie in kracht en het opbouwen van massa door middel van hypertrophy; het heeft veel meer volume dan Starting Strength.
Ziet er goed uit, ga ik misschien ook wel proberen.
pi_177157196
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:42 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

Ik heb na 5x5 Stronglifts (min of meer hetzelfde als Starting Strength) heel veel progressie geboekt met P.H.U.L. workout. https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Goede balans tussen progressie in kracht en het opbouwen van massa door middel van hypertrophy; het heeft veel meer volume dan Starting Strength.
Ik heb nu de eerste twee workouts erop zitten met dit schema. Bevalt me goed hoor. Leuke variatie aan oefeningen, niet super zwaar (ik ben geen mietje, maar ik hoef niet iedere keer tot het gaatje te gaan in de gym). Mooie balans tussen kracht en massa opbouwen inderdaad. Bedankt voor het delen! Ik was echt toe aan iets nieuws en dit schema bevalt me goed. Hoe lang heb jij dit gedaan?
pi_177157762
Mensen hier die met RPE trainen ipv of naast percentages?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177264243
Denk het niet. :P

Sinds deze week hebben we bij mijn sportschool een hex barbell, binnenkort even uitproberen. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177269496
is er nu al iemand die 531 forever heeft?
  maandag 19 februari 2018 @ 22:52:05 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177310961
Eens even een update in vergelijking met toen ik hier net begon met posten

Hieronder de stats van december 2016..
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 07:53 schreef Cue_ het volgende:
Even m'n stats voor zover ik weet (sinds september bezig)
Squat = 65 kilo dacht ik
DL = 90 kilo 1RM (gister gehaald)
BP = rond de 35, doen we weinig
CJ = nog aan t oefenen
Nu ruim een jaar verder en 18 kilo lichter dan december, zit ik momenteel op:

Squat = 90 kilo (feb 2018)
DL = 107.5 kilo (mei (2017, laats nog (feb) maar 105 gehaald)
BP = 42.5 kilo (sept 2017)
CJ = 58 kilo (jan 2018)
Snatch = 44 kilo (jan 2018)
Front squat = 65 kilo (3reps)
Overhead Squat = 45 kilo (5reps)

Vooral focus gehad op de snatch en clean and jerk t laatste half jaar. Deze maanden weer wat meer op kracht. Ben benieuwd waar ik volgend jaar op eindig
pi_177316271
Dat zijn betere stats dan menig man in mijn sportschool ^O^ alleen bench press niet.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 10:44:31 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177316396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:37 schreef ZuidGrens het volgende:
Dat zijn betere stats dan menig man in mijn sportschool ^O^ alleen bench press niet.
Serieus? Dat is wel gaaf. Heb zelf enkel mijn trainer als referentiekader en die doet het dubbele van wat ik doe. En enkele crossfitters, maar dat is ook lastig vergelijken.

Bench is idd laag, maar die doen we zeer weinig ivm de rest.
pi_177319821
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:52 schreef Cue_ het volgende:
Eens even een update in vergelijking met toen ik hier net begon met posten

Hieronder de stats van december 2016..

[..]

Nu ruim een jaar verder en 18 kilo lichter dan december, zit ik momenteel op:

Squat = 90 kilo (feb 2018)
DL = 107.5 kilo (mei (2017, laats nog (feb) maar 105 gehaald)
BP = 42.5 kilo (sept 2017)
CJ = 58 kilo (jan 2018)
Snatch = 44 kilo (jan 2018)
Front squat = 65 kilo (3reps)
Overhead Squat = 45 kilo (5reps)

Vooral focus gehad op de snatch en clean and jerk t laatste half jaar. Deze maanden weer wat meer op kracht. Ben benieuwd waar ik volgend jaar op eindig
Zeker nette squat, deadlift en CJ. Weet je waarom je deadlift geen verdere progressie heeft geboekt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:08:25 #60
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177319876
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:
Weet je waarom je deadlift geen verdere progressie heeft geboekt?
Nee, niet echt. Hebben hem niet super veel gedaan en meestal zijn we op 90, max 95 blijven zitten (5x5)
Als ik zie hoe makkelijk die PR toen ging en hoe moeilijk nu.. heb zelfs een 100 niet eens omhoog kunnen krijgen.
Misschien toch een gedeelte ook door gewichtsverlies?
pi_177319964
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Hebben hem niet super veel gedaan en meestal zijn we op 90, max 95 blijven zitten (5x5)
Als ik zie hoe makkelijk die PR toen ging en hoe moeilijk nu.. heb zelfs een 100 niet eens omhoog kunnen krijgen.
Misschien toch een gedeelte ook door gewichtsverlies?
Oh ja gewichtsverlies heeft daar zeker invloed op. :Y

En als je telkens hetzelfde gewicht blijft deadliften zal je er na een tijdje ook niet verder in vooruit gaan denk ik, maar ik weet niet wat jouw doelstellingen zijn natuurlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door FlippingCoin op 20-02-2018 13:21:06 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:43:48 #62
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177320557
Mijn doel is nu vooral stabiel blijven plus evt nog wat gewichtsverlies.
En qua kracht, sterker worden en beter in de oly lifts worden.

Dus idd. Die deadlifts moeten ook gewoon weer zwaarder gezet moeten worden.
pi_177324938
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:43 schreef Cue_ het volgende:
Mijn doel is nu vooral stabiel blijven plus evt nog wat gewichtsverlies.
En qua kracht, sterker worden en beter in de oly lifts worden.

Dus idd. Die deadlifts moeten ook gewoon weer zwaarder gezet moeten worden.
Je hebt dan wel een bepaalde vorm van overloading nodig meen ik ja. Maar zoals ik al schreef nette lifts hoor. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:26:07 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177354511
Holy moses. Ik vond vrijdagen in mn programma altijd vrij licht. Volgens mij heeft Andy mn gedachten gelezen. Dit moet ik vrijdag in iets meer dan een uur gedaan krijgen.
Seated dbell press 3 sets 15s don’t work too hard

Seated side delt 3 sets 15s work hard

Band push downs 3 sets 15s work hard on these

Good mornings 2 sets 8s beltless, nice and controlled 80kg

Cable pull through

Hammer rows 2 sets 12s work hard

Hamstrings 3 sets 15s any movement not heavy

Power Plank hold for 10 sec just squeeze ass hams legs arms everything as hard as possible for 3 sets 10 sec

Crunches 3 sets 10s hold 5kg plate 3 sets 10s

Dbell side bends 3 sets 15s
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 18:19:28 #65
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_177372927
Hoe heet de bovenspier van je onderarm? Zeg maar net voorbij je elleboog. Ik heb sinds een paar weken last. Ik kan er mee trainen maar het irriteert. En het wordt van kwaad tot erger. Zijn er behoudens rust nog andere dingen die ik kan doen om de boel snel te laten herstellen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_177373094
quote:
5s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:19 schreef onlogisch het volgende:
Hoe heet de bovenspier van je onderarm? Zeg maar net voorbij je elleboog. Ik heb sinds een paar weken last. Ik kan er mee trainen maar het irriteert. En het wordt van kwaad tot erger. Zijn er behoudens rust nog andere dingen die ik kan doen om de boel snel te laten herstellen?
Voel je echt dat het die spier is of kan het ook een pees of aanhechting zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 18:32:33 #67
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_177373144
quote:
16s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Voel je echt dat het die spier is of kan het ook een pees of aanhechting zijn?
het is echt die spier. Maar het is ook enkel het gedeelte wat het dichtst bij het 'scharnierpunt' zit. Voor mijn gevoel loopt die spier helemaal door naar je pols(bovenzijde) maar daar heb ik totaal geen last. Het is ongeveer een gebied van 5 tot 7 centimeter.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_177373248
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

het is echt die spier. Maar het is ook enkel het gedeelte wat het dichtst bij het 'scharnierpunt' zit. Voor mijn gevoel loopt die spier helemaal door naar je pols(bovenzijde) maar daar heb ik totaal geen last. Het is ongeveer een gebied van 5 tot 7 centimeter.
Ik zou niet precies weten hoe die spier heet, maar klinkt een beetje als iets dat ik een tijd geleden had, dat bleek een ontsteking van een pees te zijn. Daarmee twee weken rust gehouden toen was het over.

Korte versie: ik weet het niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:00:57 #69
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177373869
Onsteking inderdaad. Die spier/pees gaat van je schouder naar je ellenboog. Rust en koud compress erop helpt. Als doorttainen het erger maakt dan op zeker dat gebied even rust geven.

Het komt vaak van een te slappe grip. Voel maar als je een vuist maakt en aanspant, hoigstwaarschijnlijk voel je dan precies waar de pijn zit.
pi_177373991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:00 schreef Snakey het volgende:
Onsteking inderdaad. Die spier/pees gaat van je schouder naar je ellenboog. Rust en koud compress erop helpt. Als doorttainen het erger maakt dan op zeker dat gebied even rust geven.

Het komt vaak van een te slappe grip. Voel maar als je een vuist maakt en aanspant, hoigstwaarschijnlijk voel je dan precies waar de pijn zit.
Nu je het zegt, ook een tijdje aan het sukkelen geweest met elleboog en sinds ik de barbell finaal fijn probeer te knijpen met bankdrukken en overhead presses geen last meer van.

Zelf trouwens mee gestart om meer te kunnen bakndrukken, dat is ook gelijk mooi meegenomen. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door FlippingCoin op 22-02-2018 19:11:41 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 19:45:02 #71
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_177375167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:00 schreef Snakey het volgende:
Onsteking inderdaad. Die spier/pees gaat van je schouder naar je ellenboog. Rust en koud compress erop helpt. Als doorttainen het erger maakt dan op zeker dat gebied even rust geven.

Het komt vaak van een te slappe grip. Voel maar als je een vuist maakt en aanspant, hoigstwaarschijnlijk voel je dan precies waar de pijn zit.
Voel niet direct de pijn daar. Nu een paar keer gedaan, merk daar toch wel wat irritatie nu.

Maar ga wel even 2 weken rust houden. Althans, wat cardioën ipv kracht :P

Hoe train ik een sterkere grip? Want ik vermoed dat mijn grip erg slap is idd. Ik kan bijvoorbeeld niet langer dan 15 seconden hangen aan een bar. Terwijl ik 140kg (weeg zelf om en nabij de 100) DL weer wel 'makkelijk' 5 of 10 seconden beet kan houden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:46:23 #72
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177375212
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ook een tijdje aan het sukkelen geweest met elleboog en sinds ik de barbell finaal fijn probeer te knijpen met bankdrukken en overhead presses geen last meer van.

Zelf trouwens mee gestart om meer te kunnen bakndrukken, dat is ook gelijk mooi meegenomen. :P
Je voelt het al als je een vuist maakt en die flink dicht knijpt. Je hele onderarm en de spieren rond je ellenboog worden hard. Het is geen garantie dat je niks oploopt maar de kans is wel aanzienlijk minder.
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:49:33 #73
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177375300
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:45 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Voel niet direct de pijn daar. Maar ga wel even 2 weken rust houden. Althans, wat cardioën ipv kracht :P

Hoe train ik een sterkere grip? Want ik vermoed dat mijn grip erg slap is idd. Ik kan bijvoorbeeld niet langer dan 15 seconden hangen aan een bar. Terwijl ik 140kg (weeg zelf om en nabij de 100) DL weer wel 'makkelijk' 5 of 10 seconden beet kan houden.
Ik hou op deczwaardre sets deadlift de bar altijd langer vast. Alle platen die ik van a naar b sleep probeer ik met een pinch grip vast te houden. Aan een bar hangen helpt ook zolang je goed blijft knijpen. Onderarmen trainen helpt.
pi_177375723
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Onderarmen trainen helpt.
Dit.
Dit, dus.
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 20:07:27 #75
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_177375766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik hou op deczwaardre sets deadlift de bar altijd langer vast. Alle platen die ik van a naar b sleep probeer ik met een pinch grip vast te houden. Aan een bar hangen helpt ook zolang je goed blijft knijpen. Onderarmen trainen helpt.
Nog suggesties voor oefeningen? Onderarmen is wel een redelijk ondergeschoven kindje bij me :@
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_177376177
quote:
5s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Nog suggesties voor oefeningen? Onderarmen is wel een redelijk ondergeschoven kindje bij me :@
Voel ze wel aardig met rack/block pulls. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177437261
Herkennen jullie het volgende?

Ik woon in Gouda en ik sport bij Flexx Gym. Voordat ik daar kwam, hoorde ik diverse verhalen dat het een 'anabolen-sportschool' is. Dan denk ik overigens: ze mogen toch zeker zelf beslissen of ze dat slikken? Als iemand dat doet, wil dat nog niet zeggen dat het een slecht persoon is. Eenmaal daar ingeschreven, vind ik het zelf nogal meevallen met die vermeende 'anabolen-types'. Er lopen wel veel brede jongens rond; mij motiveert dat juist. Verder zijn ze allemaal aardig en ik vind de sfeer erg gemoedelijk.

Pas geleden via mijn werk kon ik met een groepje mensen trainen bij Sport City. Het is misschien minder imponerend voor sommige mensen, maar ik vind het persoonlijk ook veel killer qua sfeer. Het is wel erg luxe, maar voor mij hoeft dat niet. De mensen die daar werken zullen ongetwijfeld ook aardig zijn, maar voor mij voelt het veel afstandelijker.
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 13:48:50 #78
236264 crew  capricia
pi_177437400
quote:
5s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Nog suggesties voor oefeningen? Onderarmen is wel een redelijk ondergeschoven kindje bij me :@
Doe de Open 18.1
Voel ze nu nog.
:D
Definitely not CIA
pi_177438572
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Herkennen jullie het volgende?

Ik woon in Gouda en ik sport bij Flexx Gym. Voordat ik daar kwam, hoorde ik diverse verhalen dat het een 'anabolen-sportschool' is. Dan denk ik overigens: ze mogen toch zeker zelf beslissen of ze dat slikken? Als iemand dat doet, wil dat nog niet zeggen dat het een slecht persoon is. Eenmaal daar ingeschreven, vind ik het zelf nogal meevallen met die vermeende 'anabolen-types'. Er lopen wel veel brede jongens rond; mij motiveert dat juist. Verder zijn ze allemaal aardig en ik vind de sfeer erg gemoedelijk.

Pas geleden via mijn werk kon ik met een groepje mensen trainen bij Sport City. Het is misschien minder imponerend voor sommige mensen, maar ik vind het persoonlijk ook veel killer qua sfeer. Het is wel erg luxe, maar voor mij hoeft dat niet. De mensen die daar werken zullen ongetwijfeld ook aardig zijn, maar voor mij voelt het veel afstandelijker.
Ik vind mijn sportschool persoonlijk wel fijn omdat ik er heel veel verschillende lichaamsvormen zie. Zowel super gespierde gorilla's als mensen die echt duidelijk het doel hebben af te vallen. En dan nog van alles ertussenin. De leeftijdsrange is ook vrij groot.
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 25 februari 2018 @ 17:08:25 #80
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177442225
Ik heb toen ik in Rotterdam zuid woonde, lang geleden, in een sportschool getraind waar de anabolen gewoon op de bar stonden. De gasten die er trainde waren net zo breed als ik hoog ben, bij wijze van spreken. Maar ik heb nooit meer zo'n goede sfeer meegemaakt waar iedereen keihard werkt en super behulpzaam waren voor een newbie die ik toen was.

Ik werd altijd tot het uiterste gepushed en kreeg continu correcties om mn oren. Jammer dat de eigenaar (weer) de bak in moest voor weet ik veel wat. Dat was het einde van die sportschool.
  zondag 25 februari 2018 @ 17:58:19 #81
69994 seto
-|||--------|||-
pi_177443145
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Herkennen jullie het volgende?

Ik woon in Gouda en ik sport bij Flexx Gym. Voordat ik daar kwam, hoorde ik diverse verhalen dat het een 'anabolen-sportschool' is. Dan denk ik overigens: ze mogen toch zeker zelf beslissen of ze dat slikken? Als iemand dat doet, wil dat nog niet zeggen dat het een slecht persoon is. Eenmaal daar ingeschreven, vind ik het zelf nogal meevallen met die vermeende 'anabolen-types'. Er lopen wel veel brede jongens rond; mij motiveert dat juist. Verder zijn ze allemaal aardig en ik vind de sfeer erg gemoedelijk.

Pas geleden via mijn werk kon ik met een groepje mensen trainen bij Sport City. Het is misschien minder imponerend voor sommige mensen, maar ik vind het persoonlijk ook veel killer qua sfeer. Het is wel erg luxe, maar voor mij hoeft dat niet. De mensen die daar werken zullen ongetwijfeld ook aardig zijn, maar voor mij voelt het veel afstandelijker.
Ik heb een tijd bij Kneets in Den Haag getraind en die heeft dezelfde reputatie, het is gewoon niet voor iedereen. Heb daar squats geleerd van een gozer die 200kg voor reps deed en de hele tijd alle schijven eraf haalde zodat ik het met 30kg kon leren. Af en toe zag je ook een stelletje die een rondleiding kreeg maar dan zag je eigenlijk al meteen dat die nooit meer terug zouden komen.

Nu zit ik bij een wat toegankelijkere gym met een veel wijder publiek maar nog wel veel mensen die serieus trainen, veel betere spullen ook. Mis af en toe die hardcore sfeer nog wel van Kneets.

Van Sport City mis ik alleen de sauna.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_177445385

Nieuwe programma van Candito.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 26 februari 2018 @ 12:15:44 #83
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177457848
Zo, weer eens een kleine BP update. Veel aan form gewerkt en dat kan je (als je je de oude filmpjes herinnert, die ik niet meer kan vinden...) goed zien. Elke rep is zo goed als hetzelfde, ziet er redelijk solide uit al zeg ik het zelf. Twee warming up setjes van 90 x 3 en een 100 x 3.


pi_177466913
Ziet er goed uit voor zover ik kan zien en weet. ^O^

Vandaag bezig geweest met squat form te verbeteren, had een butt wink en squatte te veel beneden parallel. Hoop dat die weer snel bijtrekt met de deadlift en bench nu tamelijk uit verhouding. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177479262
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Herkennen jullie het volgende?

Ik woon in Gouda en ik sport bij Flexx Gym. Voordat ik daar kwam, hoorde ik diverse verhalen dat het een 'anabolen-sportschool' is. Dan denk ik overigens: ze mogen toch zeker zelf beslissen of ze dat slikken? Als iemand dat doet, wil dat nog niet zeggen dat het een slecht persoon is. Eenmaal daar ingeschreven, vind ik het zelf nogal meevallen met die vermeende 'anabolen-types'. Er lopen wel veel brede jongens rond; mij motiveert dat juist. Verder zijn ze allemaal aardig en ik vind de sfeer erg gemoedelijk.

Pas geleden via mijn werk kon ik met een groepje mensen trainen bij Sport City. Het is misschien minder imponerend voor sommige mensen, maar ik vind het persoonlijk ook veel killer qua sfeer. Het is wel erg luxe, maar voor mij hoeft dat niet. De mensen die daar werken zullen ongetwijfeld ook aardig zijn, maar voor mij voelt het veel afstandelijker.
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:08 schreef Snakey het volgende:
Ik heb toen ik in Rotterdam zuid woonde, lang geleden, in een sportschool getraind waar de anabolen gewoon op de bar stonden. De gasten die er trainde waren net zo breed als ik hoog ben, bij wijze van spreken. Maar ik heb nooit meer zo'n goede sfeer meegemaakt waar iedereen keihard werkt en super behulpzaam waren voor een newbie die ik toen was.

Ik werd altijd tot het uiterste gepushed en kreeg continu correcties om mn oren. Jammer dat de eigenaar (weer) de bak in moest voor weet ik veel wat. Dat was het einde van die sportschool.
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:58 schreef seto het volgende:

[..]

Ik heb een tijd bij Kneets in Den Haag getraind en die heeft dezelfde reputatie, het is gewoon niet voor iedereen. Heb daar squats geleerd van een gozer die 200kg voor reps deed en de hele tijd alle schijven eraf haalde zodat ik het met 30kg kon leren. Af en toe zag je ook een stelletje die een rondleiding kreeg maar dan zag je eigenlijk al meteen dat die nooit meer terug zouden komen.

Nu zit ik bij een wat toegankelijkere gym met een veel wijder publiek maar nog wel veel mensen die serieus trainen, veel betere spullen ook. Mis af en toe die hardcore sfeer nog wel van Kneets.

Van Sport City mis ik alleen de sauna.
Dit dus. In essentie is het niet moeilijk een goede gym te runnen, zolang je maar zorgt dat er voldoende en goed materiaal is voor je doelgroep om goed mee te trainen EN dat de sfeer goed is. Hier heb je als sportschooleigenaar/-uitbater zelf echt wel invloed op. Spreek mensen aan op wangedrag en durf ze te royeren als wangedrag blijft. Meer dan eens meegemaakt dat een gym te schijterig was om een paar mensen die het verziekten de toegang te ontzeggen. Geef het goede voorbeeld, stel de juiste regels, beloon goed gedrag. Het is niet zo moeilijk.

Ik heb zelf bij veel sportscholen getraind, korte of langere tijd of eenmalig. Het hoeft echt niet perse een hardcore gym te zijn om goed te kunnen trainen en andersom is een zogenaamde hardcore gym ook niet altijd een garantie voor een goede motiverende sfeer. Aan de andere kant heb ik ook een tijd goed kunnen trainen in een gym waar ook bejaarden met looprekken en zuurstofinfusen rondliepen. Het een sluit het ander echt niet uit.

Oh ja: en niet de goedkoopste willen zijn als sportschool. Dan komt er allerlei vaag volk op je af (zie Basic Fit en F4F).
  woensdag 28 februari 2018 @ 22:23:12 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177515945
Deadlifts gingen lekker vandaag :D
5x touch and go's met 75/85/95 (daar stoppen we meestal)
Nu de 100 gepakt die ging ook erg lekker
105 1x
108 1x PR *O*
110 1x PR *O*
112.5 lukte dan weer niet
pi_177516629
Jemig wat een gewichten til jij. :D O+ :@ Als 't morgen lekker gaat, ga ik m'n bench weer verhogen. Vorige keer 5x 30kg gehaald. *O*

Mijn win van vandaag is dat Google photos ook een foto van mezelf teruggeeft op de zoekterm "abs". _O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_177517349
Is er hier trouwens iemand die Clarence Kennedy volgt? Die gast is echt bizar sterk, maar lijkt verder een zeer down to Earth, sympathieke kerel.

https://www.youtube.com/user/clarence0/videos
pi_177518740
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 22:23 schreef Cue_ het volgende:
Deadlifts gingen lekker vandaag :D
5x touch and go's met 75/85/95 (daar stoppen we meestal)
Nu de 100 gepakt die ging ook erg lekker
105 1x
108 1x PR *O*
110 1x PR *O*
112.5 lukte dan weer niet
lekker bezig met PR's ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177518750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:06 schreef Columbiafan het volgende:
Is er hier trouwens iemand die Clarence Kennedy volgt? Die gast is echt bizar sterk, maar lijkt verder een zeer down to Earth, sympathieke kerel.

https://www.youtube.com/user/clarence0/videos
Ja ken hem van OmarIsuf, hij coacht hem als het goed is. Bizar sterk inderdaad, en doet ook nog stunts. :P

Hij wilt ook overgaan op powerliften dacht ik gehoord te hebben toch? Zou wel vet zijn als die ook wedstrijden gaat doen eens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 1 maart 2018 @ 08:25:50 #91
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177522073
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 23:06 schreef Columbiafan het volgende:
Is er hier trouwens iemand die Clarence Kennedy volgt? Die gast is echt bizar sterk, maar lijkt verder een zeer down to Earth, sympathieke kerel.

https://www.youtube.com/user/clarence0/videos
Leuke gast om te volgen inderdaad, zieke lifts en komt over alsof het gewoon je buurjochie is die je met U aanspreekt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 1 maart 2018 @ 08:30:07 #92
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177522106
Ik probeer er even weer in te komen (poging 2) na 3 weken vol zelfmedelijden en niet zo heel goed zorgen voor mijzelf. Na een breakup ging ik nog lekker, maar 2 weken daarna een teamweekend was genoeg om de focus helemaal kwijt te raken.

Door er wat meer over te schrijven en weer te lezen wil ik mijzelf weer een beetje verantwoordelijk maken en de focus weer terugpakken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177535603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 08:30 schreef Rauw. het volgende:
Ik probeer er even weer in te komen (poging 2) na 3 weken vol zelfmedelijden en niet zo heel goed zorgen voor mijzelf. Na een breakup ging ik nog lekker, maar 2 weken daarna een teamweekend was genoeg om de focus helemaal kwijt te raken.

Door er wat meer over te schrijven en weer te lezen wil ik mijzelf weer een beetje verantwoordelijk maken en de focus weer terugpakken.
Misschien concrete doelen op korte termijn stellen om je focus weer te herpakken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177598885

Weet niet of strongman te offtopic is hier, maar vond dit wel een cool event om te zien. Moesten een natuurlijke steen van ruim 185 kg op hun schouder tillen en met een hand vasthouden voor reps. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door FlippingCoin op 04-03-2018 13:29:16 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 4 maart 2018 @ 13:49:41 #95
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177599384
Front squat PR gehaald :)
Vorig jaar 1rm 65kilo.
Vandaag gingen we voor 5x5, maar beetje afgeweken.
5X 65 ging lekker
4x 67.5
2x 70
2x de 72kg gehaald
  zondag 4 maart 2018 @ 18:47:16 #96
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177606706
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:49 schreef Cue_ het volgende:
Front squat PR gehaald :)
Vorig jaar 1rm 65kilo.
Vandaag gingen we voor 5x5, maar beetje afgeweken.
5X 65 ging lekker
4x 67.5
2x 70
2x de 72kg gehaald
Cool, well done.
pi_177607048
quote:
16s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:17 schreef FlippingCoin het volgende:

Weet niet of strongman te offtopic is hier, maar vond dit wel een cool event om te zien. Moesten een natuurlijke steen van ruim 185 kg op hun schouder tillen en met een hand vasthouden voor reps. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou liever goede pussy vast vriend hahahahahhahahahahahhahaha

Nee gekkigheid, wel gekke prestaties alleen het fysiek van die lui spreekt mij echt niet aan.
pi_177607626
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:06 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik hou liever goede pussy vast vriend hahahahahhahahahahahhahaha

Nee gekkigheid, wel gekke prestaties alleen het fysiek van die lui spreekt mij echt niet aan.
Pussy van 185kg, aardige BBW. :P

Maar klopt, is ook wel nodig denk ik op dat niveau, al heeft Kieliszkowski wel een bruut fysiek, en die eerste heeft wel een ziek hoofd. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 4 maart 2018 @ 19:49:21 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177607780
Zoals ze zeggen, als je strongman wilt zijn San is een wasbordje verleden tijd :)
  zondag 4 maart 2018 @ 19:49:37 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177607787
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Cool, well done.
Tnx. Ben ook wel blij met de vorderingen :)
pi_177610445
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:49 schreef Cue_ het volgende:
Zoals ze zeggen, als je strongman wilt zijn San is een wasbordje verleden tijd :)
En een gezonde leefstijl ook denk ik zo.
pi_177610789
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:42 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

En een gezonde leefstijl ook denk ik zo.
Nou ja zo'n gewicht zal niet heel gezond zijn, maar ze doen wel veel cardio werk en als je het dieet van Brian Shaw of Hafthor ziet komen ze wel aan hunt vitamines. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 5 maart 2018 @ 08:43:23 #103
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177615364
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien concrete doelen op korte termijn stellen om je focus weer te herpakken?
Ik moet gewoon het zand uit m'n kut spoelen en weer doen waar ik goed in ben.

Maar inderdaad, een paar doelen op kortere termijn zou wel goed zijn voor me.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 08:50:42 #104
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_177615464

6 liter water op een dag? Like wat? :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 08:56:38 #105
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_177615543
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:08 schreef Snakey het volgende:
Ik heb toen ik in Rotterdam zuid woonde, lang geleden, in een sportschool getraind waar de anabolen gewoon op de bar stonden. De gasten die er trainde waren net zo breed als ik hoog ben, bij wijze van spreken. Maar ik heb nooit meer zo'n goede sfeer meegemaakt waar iedereen keihard werkt en super behulpzaam waren voor een newbie die ik toen was.

Ik werd altijd tot het uiterste gepushed en kreeg continu correcties om mn oren. Jammer dat de eigenaar (weer) de bak in moest voor weet ik veel wat. Dat was het einde van die sportschool.
_O-

Wat een godensportschool moet dat geweest zijn :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_177660315
quote:
16s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:17 schreef FlippingCoin het volgende:

Weet niet of strongman te offtopic is hier, maar vond dit wel een cool event om te zien. Moesten een natuurlijke steen van ruim 185 kg op hun schouder tillen en met een hand vasthouden voor reps. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Holy shit, die kerel tilt het op alsof het een zak zand is _O-
pi_177676557
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:32 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Holy shit, die kerel tilt het op alsof het een zak zand is _O-
Ja die Poolse gozer?

En die is nog jong ook, echt heel bizar. _O_

Kan ik net deadliften en zij tillen het even op een schouder. _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177679882
quote:
16s.gif Op woensdag 7 maart 2018 23:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja die Poolse gozer?

En die is nog jong ook, echt heel bizar. _O_

Kan ik net deadliften en zij tillen het even op een schouder. _O-
Ja die jonge pool. En vergeleken met de andere had ie nog niet eens zo'n belachelijke fysiek (lees: hij was niet dik) :D
pi_177679889
Ik sluit me aan bij dit topic.
iets over mezelf:

Tot een jaar geleden was ik 3 keer per week in de gym te vinden, waar ik mijn focus had op de gewichten en reps, niet zo zeer fysiek bijschaven. Het goede fysiek kwam als resultaat van het liften.

Het trainingsregime is redelijk komen te vervallen, ivm blessures en drukte op werk. Ik ben nu redelijk blessure vrij (op knie klachten na), en ik wil weer in mijn oude shape komen.

Veel progressie geboekt met 5x5 stronglifts.
Mijn 1RM tellers stonden op:
BP 120 kg
DL 150 kg
Sq 150 kg
Front squat zit nu op 100kg 1RM.
OHP 60 kg
Row ook 60 kg

Bodyweight is nu 110. Op een lengte van ruim 2 meter is dat niet te veel imho.

Waar kan ik het beste mee beginnen na een tijd niet liften. Ik wil niet mijn 5x5 helemaal opnieuw opbouwen, maar instappen op oude niveau lijkt me ook niet slim. Suggesties?
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:21:31 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177679957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:16 schreef Gymbaboon het volgende:
na een tijd niet liften.
Hoeveel tijd is dit? Een maand, half jaar, jaar? Maakt denk ik ook wel verschil
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:26:35 #112
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_177680035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:16 schreef Gymbaboon het volgende:
Ik sluit me aan bij dit topic.
iets over mezelf:

Tot een jaar geleden was ik 3 keer per week in de gym te vinden, waar ik mijn focus had op de gewichten en reps, niet zo zeer fysiek bijschaven. Het goede fysiek kwam als resultaat van het liften.

Het trainingsregime is redelijk komen te vervallen, ivm blessures en drukte op werk. Ik ben nu redelijk blessure vrij (op knie klachten na), en ik wil weer in mijn oude shape komen.

Veel progressie geboekt met 5x5 stronglifts.
Mijn 1RM tellers stonden op:
BP 120 kg
DL 150 kg
Sq 150 kg
Front squat zit nu op 100kg 1RM.
OHP 60 kg
Row ook 60 kg

Bodyweight is nu 110. Op een lengte van ruim 2 meter is dat niet te veel imho.

Waar kan ik het beste mee beginnen na een tijd niet liften. Ik wil niet mijn 5x5 helemaal opnieuw opbouwen, maar instappen op oude niveau lijkt me ook niet slim. Suggesties?
Zou zeggen, doe zoals ze bij SS adviseren (volgens mij?): Ga gewoon setjes van 5 doen tot je merkt dat je vertraagd. Dat is dan je startpunt. Zal niet een lege barbell zijn in je geval maar ook zeker niet de 100kg. Vanaf daar lekker opbouwen.
WFPB!
pi_177680111
quote:
6s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoeveel tijd is dit? Een maand, half jaar, jaar? Maakt denk ik ook wel verschil
Half jaar in zijn geheel niet.
Half jaar daarvoor 1 keer per week een lichte full body.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:26 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Zou zeggen, doe zoals ze bij SS adviseren (volgens mij?): Ga gewoon setjes van 5 doen tot je merkt dat je vertraagd. Dat is dan je startpunt. Zal niet een lege barbell zijn in je geval maar ook zeker niet de 100kg. Vanaf daar lekker opbouwen.
Oke duidelijk, thanks.
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:39:45 #114
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_177681336
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:16 schreef Gymbaboon het volgende:
Ik sluit me aan bij dit topic.
iets over mezelf:

Tot een jaar geleden was ik 3 keer per week in de gym te vinden, waar ik mijn focus had op de gewichten en reps, niet zo zeer fysiek bijschaven. Het goede fysiek kwam als resultaat van het liften.

Het trainingsregime is redelijk komen te vervallen, ivm blessures en drukte op werk. Ik ben nu redelijk blessure vrij (op knie klachten na), en ik wil weer in mijn oude shape komen.

Veel progressie geboekt met 5x5 stronglifts.
Mijn 1RM tellers stonden op:
BP 120 kg
DL 150 kg
Sq 150 kg
Front squat zit nu op 100kg 1RM.
OHP 60 kg
Row ook 60 kg

Bodyweight is nu 110. Op een lengte van ruim 2 meter is dat niet te veel imho.

Waar kan ik het beste mee beginnen na een tijd niet liften. Ik wil niet mijn 5x5 helemaal opnieuw opbouwen, maar instappen op oude niveau lijkt me ook niet slim. Suggesties?
Misschien een open deur, maar ik zou iets doen wat je leuk vindt en dus ook vol kan houden. Ook als je een druk leven hebt.

Ik doe nu dit: https://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Werd een paar weken geleden gepost en is wel een lekker schema. Maar ik train al jaren en doe het voortaan meer voor mijn plezier of als bezigheidstherapie dan dat ik écht nog voor kracht/spieropbouw ga. Maak, icm met goede voeding, echt nog wel wat gains maar het is niet zo dat ik nog echt heel veel aan mijn fysiek aan het bouwen ben.

Merk trouwens ook dat ik de laatste tijd meer vet aan zet dan spiermassa terwijl ik toch weinig anders doe dan voorheen. Meer mensen hier ooit last van gehad? Toch iets teveel kcals boven onderhoud aan het vreten of zo?
pi_177682495
quote:
11s.gif Op maandag 5 maart 2018 08:50 schreef onlogisch het volgende:

6 liter water op een dag? Like wat? :')
FF afgaande op het plaatje. Die gozer moet in het verleden al getraind hebben.

Als je heel lang niet getraind hebt, kakken je spieren in en verdwijnt die spanning. Maar zoiets terugkrijgen gaat wel sneller dan wanneer je voorheen nooit aan krachttraining hebt gedaan. Dus dan kan je in drie maanden wel behoorlijk groeien.

Verder komt het fysieke verschil vooral omdat hij rechts heel droog getraind is. Belichting bij foto rechts speelt ook een belangrijke rol. En hij heeft getraind puur voor een momentopname.

Ik vind het eigenlijk niets eens mooi. Links ziet hij er eigenlijk beter uit en is het puur het volume van de spieren die wat meer zou kunnen.
pi_177716666
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:49 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
nieuwste aankoop

[ afbeelding ]
Lekker. ^O^

Hyperextensions zou ik ook weer eens moeten opnemen in mijn schema.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177718248
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 00:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lekker. ^O^

Hyperextensions zou ik ook weer eens moeten opnemen in mijn schema.
Had een bankje voor hypers en decline situps, heb ik verkocht met een spinbike (fiets altijd buiten) en een bokszak (teveel lawaai).
Wilde er iets voor terug en dus een GHD gekocht. Hoofdzakelijk voor GHR's, maar is dus een multibankje wat ik voor van alles kan gebruiken.
pi_177718303
Hafthor Bjornsson (The Mountain in GoT) Breaks New World Record Raw Deadlift 472 KG/1041 Lbs and winning the Arnold 2018
.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_177726438
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 08:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Hafthor Bjornsson (The Mountain in GoT) Breaks New World Record Raw Deadlift 472 KG/1041 Lbs and winning the Arnold 2018
.
Hafthor. _O_

Verwacht eigenlijk dat die steeds vaker gaat winnen, al is Brian Shaw ook nog niet zo oud. Big Z is wel ouder aan het worden en geen idee waarom die er dit jaar niet bij was eigenlijk.

Daarnaast vind ik Hafthor wel een spectaculair figuur, waar Shaw wel erg braaf is ook al vind ik hem verder echt een held. Of een mooie strijd tussen de twee zou ook mooi zijn . _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177726458
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:49 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
nieuwste aankoop

[ afbeelding ]
Gaaf, ik wil over een paar jaar ook echt een homegym. En dan het liefst ook met wat strongman spul als atlas stones en zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177754588
quote:
11s.gif Op maandag 5 maart 2018 08:50 schreef onlogisch het volgende:

6 liter water op een dag? Like wat? :')
Dat is toch gewoon dodelijk?
pi_177754662
Ik ben sinds kort vegetariër, maar heb best moeite om nu een goede voedingsschema samen te stellen. Heeft iemand tips?
pi_177754684
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:05 schreef Rangono het volgende:
Ik ben sinds kort vegetariër, maar heb best moeite om nu een goede voedingsschema samen te stellen. Heeft iemand tips?
Moeite met eiwitten? Of?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177754699
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Moeite met eiwitten? Of?
Vooral eiwitten, ja.
  Moderator zondag 11 maart 2018 @ 20:08:59 #126
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_177754728
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:02 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon dodelijk?
Ja dat lijkt mij dus ook. Dat kan toch niet gezond zijn? :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_177755521
quote:
15s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja dat lijkt mij dus ook. Dat kan toch niet gezond zijn? :{
Ik weet wel dat als je een paar liter achter elkaar drinkt, je per direct nierfalen kan krijgen.
pi_177755551
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:07 schreef Rangono het volgende:

[..]

Vooral eiwitten, ja.
Wat heb je nu?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177755620
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat heb je nu?
Ochtend 1e: Havermout, met blauwe bessen.
Ochtend 2 3: Kwark, met een wat honing en walnoten.

Middag 1e : 5 sneetjes brood, met kaas of zoetigheid en twee gekookte eieren.
Middag 2 e: Vaak nog een keer Havermout, maar dan zonder de blauwe bessen.

Avond: Verschillend.
pi_177755710
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:45 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ochtend 1e: Havermout, met blauwe bessen.
Ochtend 2 3: Kwark, met een wat honing en walnoten.

Middag 1e : 5 sneetjes brood, met kaas of zoetigheid en twee gekookte eieren.
Middag 2 e: Vaak nog een keer Havermout, maar dan zonder de blauwe bessen.

Avond: Verschillend.
Kwark en eitjes zijn wel goed al, kan je van 2 niet 4 eitjes maken al? Ik roerbak vaak 4 eitjes en heb je zo op. Je zou in de avond nog wat caseïne kunnen nemen. Heb je ook gekeken naar de macronutriënten zijn van dit?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177755796
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Kwark en eitjes zijn wel goed al, kan je van 2 niet 4 eitjes maken al? Ik roerbak vaak 4 eitjes en heb je zo op. Je zou in de avond nog wat caseïne kunnen nemen. Heb je ook gekeken naar de macronutriënten zijn van dit?
Ja, maar 21 eieren per week lijkt mij teveel van het goede. Het cholesterol-verhaal is al heeft de wetenschap al weerlegd, maar uit mijn hoofd werd wel aangeraden niet heel veel meer dan 13 eieren in de week te eten.
pi_177756028
Gewoon eitwit shakes pakken.
  zondag 11 maart 2018 @ 21:12:03 #133
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177756107
Eiwitshakes met havermout, magere kwark, eiwitrepen, pindakaas, peulvruchten, tofu, kiemgroenten, paddestoelen, noten, hummus, avocado, kaas.

Kun je iedere dag zeker 200 gram eiwitten mee binnenkrijgen.
Dit, dus.
  Moderator zondag 11 maart 2018 @ 21:26:15 #134
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_177756338
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:12 schreef Buitendam het volgende:
Eiwitshakes met havermout, magere kwark, eiwitrepen, pindakaas, peulvruchten, tofu, kiemgroenten, paddestoelen, noten, hummus, avocado, kaas.

Kun je iedere dag zeker 200 gram eiwitten mee binnenkrijgen.
Kaas zitten wel een hoop vetten in.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 11 maart 2018 @ 21:27:17 #135
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177756352
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kaas zitten wel een hoop vetten in.
Ja, dat is waar. Hütekäse misschien.
Dit, dus.
  zondag 11 maart 2018 @ 23:06:46 #136
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_177758008
Tempeh is heel erg eiwit-rijk, moet je wel lekker vinden.

Vergeet verder niet dat brood en pasta/rijst etc vaak met 10g eiwit/100g best eiwitrijk zijn, kan je echt een hoop uit halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WFPB!
pi_177758609
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kaas zitten wel een hoop vetten in.
Is niet erg. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 12 maart 2018 @ 10:34:07 #138
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_177763129
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 20:05 schreef Rangono het volgende:
Ik ben sinds kort vegetariër, maar heb best moeite om nu een goede voedingsschema samen te stellen. Heeft iemand tips?
's ochtends (soja)-yoghurt met havermout, walnoot, zonnebloempitten en pompoenpitten.

Na het sporten eiwitshakes, bijvoorbeeld de veganistische proteïne van Bulkpowders.

Verder helpen lunchsalades met peulvruchten of tofu/tempeh mij erg om aan mijn eiwitten te komen. Bijvoorbeeld een salade van linzen/komkommer/rode ui/paprika/amandelen/rozijnen/rucola, met een dressing van olijfolie/ahornsiroop/appelciderazijn/mosterd. Of een salade van gemarineerde rooktofu (verkoopt de Ekoplaza) met daarbij winterwortel/radijsjes/gedroogde abrikozen en een dressing van mayonaise/rijstazijn/gerookt paprikapoeder/sesamzaadjes. Handig is om ze voor een paar dagen vooruit te maken en in de koelkast te bewaren.

Als je er je echt in wil verdiepen is het boek 'Vegan for Life: Everything You Need to Know to Be Healthy and Fit on a Plant-Based Diet' van twee Amerikaanse diëtisten supernuttig, ook als je geen veganist maar vegetariër bent. En in de Eetmeter van het Voedingscentrum kun je een tijdje lang alles wat je eet invoeren om te checken hoeveel eiwitten het oplevert.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_177764807
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:34 schreef Rob_Gordon het volgende:

[..]

's ochtends (soja)-yoghurt met havermout, walnoot, zonnebloempitten en pompoenpitten.

Na het sporten eiwitshakes, bijvoorbeeld de veganistische proteïne van Bulkpowders.

Verder helpen lunchsalades met peulvruchten of tofu/tempeh mij erg om aan mijn eiwitten te komen. Bijvoorbeeld een salade van linzen/komkommer/rode ui/paprika/amandelen/rozijnen/rucola, met een dressing van olijfolie/ahornsiroop/appelciderazijn/mosterd. Of een salade van gemarineerde rooktofu (verkoopt de Ekoplaza) met daarbij winterwortel/radijsjes/gedroogde abrikozen en een dressing van mayonaise/rijstazijn/gerookt paprikapoeder/sesamzaadjes. Handig is om ze voor een paar dagen vooruit te maken en in de koelkast te bewaren.

Als je er je echt in wil verdiepen is het boek 'Vegan for Life: Everything You Need to Know to Be Healthy and Fit on a Plant-Based Diet' van twee Amerikaanse diëtisten supernuttig, ook als je geen veganist maar vegetariër bent. En in de Eetmeter van het Voedingscentrum kun je een tijdje lang alles wat je eet invoeren om te checken hoeveel eiwitten het oplevert.
Bedankt !

Jij bent ook vegetariër?
  maandag 12 maart 2018 @ 16:07:37 #140
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_177771109
Ja, en liep toen ik weer begon met sporten tegen dezelfde vragen als jij. Gelukkig zijn er op internet een hoop inspirerende blogs van zelfs volledig veganistische bodybuilders te vinden!
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_177771814
Als het maar niet vegan gains is, wat een irritant ventje is dat.
pi_177772108
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:35 schreef Questular het volgende:
Als het maar niet vegan gains is, wat een irritant ventje is dat.
En een psychopaat. Blij zijn dat mensen kanker hebben omdat ze vlees eten. :')

Draadje los bij die gozer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177776099
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:12 schreef Buitendam het volgende:
Eiwitshakes met havermout, magere kwark, eiwitrepen, pindakaas, peulvruchten, tofu, kiemgroenten, paddestoelen, noten, hummus, avocado, kaas.

Kun je iedere dag zeker 200 gram eiwitten mee binnenkrijgen.
In al die voorbeelden zitten niet heel veel meer dan 10 gram eiwit uit mijn hoofd. Om dan 200 binnen te krijgen moet je nogal.
pi_177776107
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 21:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kaas zitten wel een hoop vetten in.
Haha, dat maakt mij niet uit.
pi_177776171
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:06 schreef Dizorn het volgende:
Tempeh is heel erg eiwit-rijk, moet je wel lekker vinden.

Vergeet verder niet dat brood en pasta/rijst etc vaak met 10g eiwit/100g best eiwitrijk zijn, kan je echt een hoop uit halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.volkskrant.nl(...)en-te-eten~a4144940/
https://www.scientias.nl/twee-eieren-per-dag-is-niet-ongezond/
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=18260

Over de eitjes :)
pi_177776173
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:33 schreef Rangono het volgende:

[..]

In al die voorbeelden zitten niet heel veel meer dan 10 gram eiwit uit mijn hoofd. Om dan 200 binnen te krijgen moet je nogal.
In een bak kwark heb je toch al gauw 30 gram eiwitten en in een eiwitshake nog wel meer.

Je kan ook een shake maken met whey pindakaas en volle melk dat tikt ook wel aan. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177776192
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En een psychopaat. Blij zijn dat mensen kanker hebben omdat ze vlees eten. :')

Draadje los bij die gozer.
Whuutt, serieus?
pi_177776223
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In een bak kwark heb je toch al gauw 30 gram eiwitten en in een eiwitshake nog wel meer.

Je kan ook een shake maken met whey pindakaas en volle melk dat tikt ook wel aan. :P
Ken jij toevallig een goede site waarin ik kan berekenen of ik aan genoeg eiwitten (en andere voedingsstoffen) kom?
pi_177776227
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:38 schreef Rangono het volgende:

[..]

Whuutt, serieus?
Yup. -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177776234
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:39 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ken jij toevallig een goede site waarin ik kan berekenen of ik aan genoeg eiwitten (en andere voedingsstoffen) kom?
Myfitnesspal app is de beste die ik ben tegen gekomen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177776241
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Yup. -O-
Walgelijk. Ik doe het voor de dieren, milieu. Maar zulke mannetjes geven je wel het gevoel 'daar wil ik niet bij horen'. Maja, je hebt overal rotte appels.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:42:23 #152
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177776269
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:33 schreef Rangono het volgende:

[..]

In al die voorbeelden zitten niet heel veel meer dan 10 gram eiwit uit mijn hoofd. Om dan 200 binnen te krijgen moet je nogal.
Een eiwitshake met havermout is iets van 70 gram. Dan eet je om 10 uur een eiwitreep van 30 gram. Zit je nog voor je lunch aan 100 gram.
Dit, dus.
pi_177776395
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:40 schreef Rangono het volgende:

[..]

Walgelijk. Ik doe het voor de dieren, milieu. Maar zulke mannetjes geven je wel het gevoel 'daar wil ik niet bij horen'. Maja, je hebt overal rotte appels.
Het is gewoon een gek. Zegt verder weinig over andere veganisten ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:49:25 #154
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177785304
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En een psychopaat. Blij zijn dat mensen kanker hebben omdat ze vlees eten. :')

Draadje los bij die gozer.
What?
Ik ken die gast niet, maar die heeft serieus een podium ja?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177794061
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een eiwitshake met havermout is iets van 70 gram. Dan eet je om 10 uur een eiwitreep van 30 gram. Zit je nog voor je lunch aan 100 gram.
In een gemiddelde eiwitshake zit tussen de 20 gram en 30 gram eiwitten en in 100 gram havermout zit maar 14 gram eiwitten dus denk ik niet dat je daar mee 70 gram eiwitten zal halen.
pi_177794365
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:49 schreef Rauw. het volgende:

[..]

What?
Ik ken die gast niet, maar die heeft serieus een podium ja?
Yup, echt debiel inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 13 maart 2018 @ 16:32:56 #157
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177794825
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:58 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

In een gemiddelde eiwitshake zit tussen de 20 gram en 30 gram eiwitten en in 100 gram havermout zit maar 14 gram eiwitten dus denk ik niet dat je daar mee 70 gram eiwitten zal halen.
20 en 30 gram eiwitten per shake? Dan zou ik toch echt mijn geld terughalen...

Ik gebruik whey wat per 100 gram 78,5 gram eiwitten levert.
Dit, dus.
pi_177795286
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]

20 en 30 gram eiwitten per shake? Dan zou ik toch echt mijn geld terughalen...

Ik gebruik whey wat per 100 gram 78,5 gram eiwitten levert.
En één serving whey bestaat uit 25 gram. dus dat zou dan betekenen dat jouw whey 19,6 gram eiwit geeft per serving. Wanneer je 4 servings op een dag gaat nemen ga je jouw voeding vervangen door supplementen. Supplementen zijn gemaakt ter aanvulling van je voeding, niet als vervanging. Ik raad aan ook dierlijke eiwitten binnen te krijgen uit vlees en andere producten, deze zijn vaak van betere kwaliteit dan melkeiwitten die in de whey supplementen zitten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 16:55:24 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177795394
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:51 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

En één serving whey bestaat uit 25 gram. dus dat zou dan betekenen dat jouw whey 19,6 gram eiwit geeft per serving. Wanneer je 4 servings op een dag gaat nemen ga je jouw voeding vervangen door supplementen. Supplementen zijn gemaakt ter aanvulling van je voeding, niet als vervanging. Ik raad aan ook dierlijke eiwitten binnen te krijgen uit vlees en andere producten, deze zijn vaak van betere kwaliteit dan melkeiwitten die in de whey supplementen zitten.
Jij maakt een shake met 1 scoop?
Dit, dus.
pi_177795569
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jij maakt een shake met 1 scoop?
Als je 4 scoops gebruikt vervang je je voeding door supplementen. Hier zitten niet dezelfde mineralen, vitamines, ijzer, calcium etc. in als dat in goede voeding zit. Daarnaast kost 1 scoop omgerekend 0,7 cent. Dat keer 4 zijn dure shakies van bijna ¤3 elke dag.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:06:52 #161
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177795609
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:04 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

Als je 4 scoops gebruikt vervang je je voeding door supplementen. Hier zitten niet dezelfde mineralen, vitamines, ijzer, calcium etc. in als dat in goede voeding zit. Daarnaast kost 1 scoop omgerekend 0,7 cent. Dat keer 4 zijn dure shakies van bijna ¤3 elke dag.
Als ik een shake maak met 3 scoops + 100 gram havermout en een banaan heb je toch een fijn ontbijtje te pakken? De rest van de dag eet je volkorenproducten, groenten, vis etc. Hoe ben ik dan mijn voeding aan het vervangen voor supplementen?
Dit, dus.
pi_177795657
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Als ik een shake maak met 3 scoops + 100 gram havermout en een banaan heb je toch een fijn ontbijtje te pakken? De rest van de dag eet je volkorenproducten, groenten, vis etc. Hoe ben ik dan mijn voeding aan het vervangen voor supplementen?
3 scoops = 80 tot 90 whey. Dit heeft een voedingswaarden van ongeveer 75 gram eiwitten. De gemiddelde man heeft 160 gram eiwitten nodig per dag (Lichaamsgewicht x 2 in gram). Dit zou betekenen dat je met 75 gram eiwit uit shakes ongeveeer 50% van je dagelijkse eiwitbehoeften uit supplementen haalt.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:11:48 #163
69994 seto
-|||--------|||-
pi_177795693
Ik neem ook maar één scoop per dag, haal mijn eiwitten liever uit eten.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:18:03 #164
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177795848
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:10 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

3 scoops = 80 tot 90 whey. Dit heeft een voedingswaarden van ongeveer 75 gram eiwitten. De gemiddelde man heeft 160 gram eiwitten nodig per dag (Lichaamsgewicht x 2 in gram). Dit zou betekenen dat je met 75 gram eiwit uit shakes ongeveeer 50% van je dagelijkse eiwitbehoeften uit supplementen haalt.
Het ging om 200 gram. Met een shake van 3 scoops haal je daarmee rond de 65 gram uit whey. Ik denk dat als hij dan de overige 130/140 gram uit normaal eten haalt het wel meevalt met dat vervangen van gewoon eten voor supplementen. Dan is het alleen een deel van je ontbijt.
Dit, dus.
pi_177795923
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:10 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

3 scoops = 80 tot 90 whey. Dit heeft een voedingswaarden van ongeveer 75 gram eiwitten. De gemiddelde man heeft 160 gram eiwitten nodig per dag (Lichaamsgewicht x 2 in gram). Dit zou betekenen dat je met 75 gram eiwit uit shakes ongeveeer 50% van je dagelijkse eiwitbehoeften uit supplementen haalt.
Ligt er aan, als je dagelijks 3000kcal eet dan lijkt 3 scoops whey mij geen punt daar je nog ruim voldoende "echt" voedsel eet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177795951
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het ging om 200 gram. Met een shake van 3 scoops haal je daarmee rond de 65 gram uit whey. Ik denk dat als hij dan de overige 130/140 gram uit normaal eten haalt het wel meevalt met dat vervangen van gewoon eten voor supplementen. Dan is het alleen een deel van je ontbijt.
Wanneer je een man van 100kg bent heb je inderdaad 200 gram eiwitten nodig op een dag. Persoonlijk zou ik niet meer dan 15% van je eiwitten uit je supplementen halen. Maar het blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk
pi_177795997
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ligt er aan, als je dagelijks 3000kcal eet dan lijkt 3 scoops whey mij geen punt daar je nog ruim voldoende "echt" voedsel eet.
Het gaat niet om je aantal calorieën maar je totale eiwitten behoeften. Of je nou 2000 of 4000 calorieën eet, je eiwitten totaal blijft hetzelfde. Als je 160 gram eiwitten per dag neemt en 60 daarvan komen uit shakes is dat ongeveer 40% wat veel is.
pi_177796200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:24 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

Het gaat niet om je aantal calorieën maar je totale eiwitten behoeften. Of je nou 2000 of 4000 calorieën eet, je eiwitten totaal blijft hetzelfde. Als je 160 gram eiwitten per dag neemt en 60 daarvan komen uit shakes is dat ongeveer 40% wat veel is.
Waarom dan precies? Want je vitaminen en mineralen krijgen je gewoon nog steeds binnen lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 14 maart 2018 @ 07:23:59 #169
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177809576
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:22 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik niet meer dan 15% van je eiwitten uit je supplementen halen.
Waar is die 15% op gebaseerd?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177811080
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom dan precies? Want je vitaminen en mineralen krijgen je gewoon nog steeds binnen lijkt mij.
Bij mij gaat het persoonlijk moeilijk wanneer ik de helft van mijn eiwitten aan shakes binnen krijg om mijn dagbehoeften aan calcium, ijzer, mineralen, vitamine en aminozuren binnen te krijgen, maar het kan zeker zo zijn dat dit bij jou wel lukt.
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:43:26 #171
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_177811113
Ik snap dat gedoe om eiwitten nooit zo. Ik eet bijvoorbeeld rond de 3000 kcal per dag, op rustdagen 2750. Ik drink drie glazen melk, eet een bak kwark en brood met magere rundersalami, pindakaas en kipfilet en 's avonds eet ik ook vaak kip of een ander stuk vlees. Verder ook wat groente en fruit uiteraard en wat chocola/walnoten, griekse yoghurt en brinta. Dan haal je je eiwitbehoefte echt wel, zonder dat je daar ook maar een scoop whey voor nodig hebt en zonder dat je echt specifiek bezig bent met het halen van je eiwitten (behalve de melk en kwark).

Edit: ik snap wel dat het voor een vegan moeilijk is hoor. Maar als ik op sommige fora lees denken mensen echt dat eiwitten (en Whey) wondermiddelen zijn
pi_177811174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:43 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik snap dat gedoe om eiwitten nooit zo. Ik eet bijvoorbeeld rond de 3000 kcal per dag, op rustdagen 2750. Ik drink drie glazen melk, eet een bak kwark en brood met magere rundersalami, pindakaas en kipfilet en 's avonds eet ik ook vaak kip of een ander stuk vlees. Verder ook wat groente en fruit uiteraard en wat chocola/walnoten, griekse yoghurt en brinta. Dan haal je je eiwitbehoefte echt wel, zonder dat je daar ook maar een scoop whey voor nodig hebt en zonder dat je echt specifiek bezig bent met het halen van je eiwitten (behalve de melk en kwark).

Edit: ik snap wel dat het voor een vegan moeilijk is hoor. Maar als ik op sommige fora lees denken mensen echt dat eiwitten (en Whey) wondermiddelen zijn
Ligt aan je lichaamsgewicht, ik weeg 100+ kg als ik 2 gram eiwitten per kilo wil halen dan is een eiwit shake echt wel handig.
pi_177811198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:43 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik snap dat gedoe om eiwitten nooit zo. Ik eet bijvoorbeeld rond de 3000 kcal per dag, op rustdagen 2750. Ik drink drie glazen melk, eet een bak kwark en brood met magere rundersalami, pindakaas en kipfilet en 's avonds eet ik ook vaak kip of een ander stuk vlees. Verder ook wat groente en fruit uiteraard en wat chocola/walnoten, griekse yoghurt en brinta. Dan haal je je eiwitbehoefte echt wel, zonder dat je daar ook maar een scoop whey voor nodig hebt en zonder dat je echt specifiek bezig bent met het halen van je eiwitten (behalve de melk en kwark).

Edit: ik snap wel dat het voor een vegan moeilijk is hoor. Maar als ik op sommige fora lees denken mensen echt dat eiwitten (en Whey) wondermiddelen zijn
Het is zeker geen wondermiddel. Puur een aanvulling mocht het niet lukken om je eiwittendoel te halen met eten.
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:47:36 #174
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_177812035
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:48 schreef Questular het volgende:

[..]

Ligt aan je lichaamsgewicht, ik weeg 100+ kg als ik 2 gram eiwitten per kilo wil halen dan is een eiwit shake echt wel handig.
Ja, maar jij bent geen beginner. Ik hoor vaak beginners die moeite hebben om hun eiwitbehoefte te halen. Gewoon goed en veel vreten, dan kom je al een heel eind en heb je echt geen supplementen nodig hoor. Met je 65 kilo.
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:55:31 #175
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177812169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:47 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent geen beginner. Ik hoor vaak beginners die moeite hebben om hun eiwitbehoefte te halen. Gewoon goed en veel vreten, dan kom je al een heel eind en heb je echt geen supplementen nodig hoor. Met je 65 kilo.
Ik hoor hier op kantoor best vaak mensen klagen dat ze niet aan kunnen komen, waaronder iemand die met 8000kcal per dag zegt niets aan te komen.

Nu snap ik dat het moeilijk kan zijn, maar 8000kcal per dag als je nog geen 70kg weegt bij ruim 1.80 lengte... Volgens mij moet je dan of geen benul hebben wat 8000kcal is of er is iets heel goed mis.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:00:33 #176
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177812259
Die mensen weten echt niet hoeveel kcal ze binnenkrijgen. Of er is lichamelijk iets met ze mis :')

Bij ons traint 1 zo'n jongen die voor zijn gevoel heel veel eet en echt gewoon misselijk wordt van de hoeveelheden.
Daarvan is gebleken dat het maar 2500 kcal is :+ En hij gewoon niets gewend is ofzo. Gelukkig weet hij het ook, dus verwacht ook geen grote wonderen. Maar zo kan een beeld wel heel anders zijn dan de werkelijkheid.
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:03:25 #177
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_177812323
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:55 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik hoor hier op kantoor best vaak mensen klagen dat ze niet aan kunnen komen, waaronder iemand die met 8000kcal per dag zegt niets aan te komen.

Nu snap ik dat het moeilijk kan zijn, maar 8000kcal per dag als je nog geen 70kg weegt bij ruim 1.80 lengte... Volgens mij moet je dan of geen benul hebben wat 8000kcal is of er is iets heel goed mis.
_O-

Die gast moet zich inderdaad gruwelijk vergissen. Ik weet zeker dat heel veel grote jongens (ook hier in dit topic) geen 8000kcal per dag wegkrijgen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:04:35 #178
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177812345
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:03 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

_O-

Die gast moet zich inderdaad gruwelijk vergissen. Ik weet zeker dat heel veel grote jongens (ook hier in dit topic) geen 8000kcal per dag wegkrijgen.
En als ze het al wel weg krijgen zullen de meeste mensen er moddervet van worden als ze dat elke dag verorberen lijkt mij :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177812471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:03 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

_O-

Die gast moet zich inderdaad gruwelijk vergissen. Ik weet zeker dat heel veel grote jongens (ook hier in dit topic) geen 8000kcal per dag wegkrijgen.
Ik heb een tijd lang 4000 calorieën per dag gedaan en dan voornamelijk met goed eten zoals volkoren pasta met kip etc. Met deze hoeveelheid werd het eten al een stuk minder leuk dus 8000 per dag kan ik me inderdaad moeilijk voorstellen
pi_177812622
Ik zou bij God niet weten hoe ik 3000kcal zou moeten wegkrijgen aan niet-McDonald's enzo. :') Dan zou ik 't dubbele moeten eten van wat ik nu doe. :{

Deze week gaat echt lekker! Maandag nieuw PR gehaald met de bench (32.5kg), gisteren m'n staande PR van 50kg squat gehaald met meer reps en wel alles beneden parallel, dus morgen ga ik m'n deadlift proberen te verbeteren. :7
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:20:13 #181
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177812644
3000kcal is goed te doen, gewoon lekker dooreten, fruit, pasta's, rijst, aardappelen. Daar kan ik met alle liefde komen O+ :9
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:23:35 #182
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177812701
4 lukt mij ook nog wel vrij makkelijk en gezond, pas bij 5 wordt het even doordoen denk ik. :9

Maar ik ben dan ook niet voor niets 170kg geweest.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177813728
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:23 schreef Rauw. het volgende:
4 lukt mij ook nog wel vrij makkelijk en gezond, pas bij 5 wordt het even doordoen denk ik. :9

Maar ik ben dan ook niet voor niets 170kg geweest.
zo dan, en op welk gewicht zit je momenteel?
  woensdag 14 maart 2018 @ 12:15:00 #184
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177813775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:13 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

zo dan, en op welk gewicht zit je momenteel?
Rond de 115, ben een tijdje rond de 100 geweest... Weer iets aangekomen dus probeer nu weer wat richting die 100 te gaan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177814035
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:15 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Rond de 115, ben een tijdje rond de 100 geweest... Weer iets aangekomen dus probeer nu weer wat richting die 100 te gaan.
Dat is in ieder geval al een hele verbetering vanaf 170kg, goed bezig!
pi_177814627
Heel veel mensen denken dat ze heel veel eten.

Ik eet dagelijk rond de 3000 tot soms uitschieters van 4000 kcal. En de mensen die altijd beweren zo veel te eten eten bij lange na niet zoveel. Ik eet om de 2-3 uur en twee keer warm per dag. Soms drie keer.

En wat ze dan ook eten is allemaal van dat geraffineerde voer vol met suiker of veel fastfood.

Ik heb ook zo'n moeder... Die weegt nog geen 42 kilo. En die beweert veel te eten. Ook een paar keer bij de diëtist geweest. Maar daar kreeg ze te horen dat ze goed at. Omdat ze vaak gewoon geen reëel en objectief beeld leveren over hoeveel ze daadwerkelijk eet. Zelf een paar keer bijgehouden wat die op een dag eet. ligt rond de 1250 kCal. Dat eet ik soms binnen een paar uur _O-

Dat mensen zichzelf zo lang voor de gek kunnen houden...

Ik had soms ook wel eens eten voor haar gemaakt. Maar dan kan ze de rest van de dag niet meer eten omdat het teveel vult _O-
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:35:23 #187
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_177815609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:57 schreef relativity het volgende:
Heel veel mensen denken dat ze heel veel eten.

Ik eet dagelijk rond de 3000 tot soms uitschieters van 4000 kcal. En de mensen die altijd beweren zo veel te eten eten bij lange na niet zoveel. Ik eet om de 2-3 uur en twee keer warm per dag. Soms drie keer.

En wat ze dan ook eten is allemaal van dat geraffineerde voer vol met suiker of veel fastfood.

Ik heb ook zo'n moeder... Die weegt nog geen 42 kilo. En die beweert veel te eten. Ook een paar keer bij de diëtist geweest. Maar daar kreeg ze te horen dat ze goed at. Omdat ze vaak gewoon geen reëel en objectief beeld leveren over hoeveel ze daadwerkelijk eet. Zelf een paar keer bijgehouden wat die op een dag eet. ligt rond de 1250 kCal. Dat eet ik soms binnen een paar uur _O-

Dat mensen zichzelf zo lang voor de gek kunnen houden...

Ik had soms ook wel eens eten voor haar gemaakt. Maar dan kan ze de rest van de dag niet meer eten omdat het teveel vult _O-
Die mensen moet eens stoppen met denken en beginnen met weten. Gewoon bijhouden in een app, het is echt geen hogere wiskunde.
pi_177816968
Precies. Ik dacht ook altijd dat ik niet aan kon komen. Hou nu al een jaar bij in myfitnesspal wat ik daadwerkelijk eet 3k calorien per dag en ben van 61 naar 73 gegaan met trainen er bij natuurlijk. Op naar de 80!
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_177826902
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:41 schreef Steefke89 het volgende:

[..]

Bij mij gaat het persoonlijk moeilijk wanneer ik de helft van mijn eiwitten aan shakes binnen krijg om mijn dagbehoeften aan calcium, ijzer, mineralen, vitamine en aminozuren binnen te krijgen, maar het kan zeker zo zijn dat dit bij jou wel lukt.
Denk ik wel als ik kijk naar mijn voeding, meem verder geen shakes omdat ik mijn eiwitten al haal. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177826928
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:55 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik hoor hier op kantoor best vaak mensen klagen dat ze niet aan kunnen komen, waaronder iemand die met 8000kcal per dag zegt niets aan te komen.

Nu snap ik dat het moeilijk kan zijn, maar 8000kcal per dag als je nog geen 70kg weegt bij ruim 1.80 lengte... Volgens mij moet je dan of geen benul hebben wat 8000kcal is of er is iets heel goed mis.
Lol die kan niet tellen zeker? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177826973
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:19 schreef Sarasi het volgende:
Ik zou bij God niet weten hoe ik 3000kcal zou moeten wegkrijgen aan niet-McDonald's enzo. :') Dan zou ik 't dubbele moeten eten van wat ik nu doe. :{

Deze week gaat echt lekker! Maandag nieuw PR gehaald met de bench (32.5kg), gisteren m'n staande PR van 50kg squat gehaald met meer reps en wel alles beneden parallel, dus morgen ga ik m'n deadlift proberen te verbeteren. :7
Is even wennen, at vroeger ook erg weinig maar nu heb ik honger als ik niet zo veel eet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177827628
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is even wennen, at vroeger ook erg weinig maar nu heb ik honger als ik niet zo veel eet.
I know; ik vind 1600kcal al best wat lastig, maar het gaat steeds makkelijker. 3000kcal is niet iets waar ik ooit aan zou kunnen wennen denk ik, though. _O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_177829366
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:11 schreef Sarasi het volgende:

[..]

I know; ik vind 1600kcal al best wat lastig, maar het gaat steeds makkelijker. 3000kcal is niet iets waar ik ooit aan zou kunnen wennen denk ik, though. _O-
:P

Nou ja ik had eerst moeite met 2500 maar nu meestal liever wat meer dan 3000. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 15 maart 2018 @ 07:14:22 #194
248821 Rauw.
op je bord.
pi_177831044
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lol die kan niet tellen zeker? :@
Ik ga de discussie helemaal niet aan met zo iemand, maar hij voelt zich een hele pief als hij een 2e stuk taart snaait . _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_177835945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 07:14 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik ga de discussie helemaal niet aan met zo iemand, maar hij voelt zich een hele pief als hij een 2e stuk taart snaait . _O-
Is het beste ja, lekker laten lullen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177835986
Gister mijn deadlift techniek aangepast, hang er nu meer in maar nu flink beurse schenen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177863686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:03 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

_O-

Die gast moet zich inderdaad gruwelijk vergissen. Ik weet zeker dat heel veel grote jongens (ook hier in dit topic) geen 8000kcal per dag wegkrijgen.
Ik krijg al braakneigingen bij het idee. Gadverdamme.
pi_177865401
Ik moet rond de 3200 kcal zitten om iets te groeien. Ik vind dat al verdomd lastig

[ Bericht 5% gewijzigd door Lamabal op 16-03-2018 16:57:00 ]
pi_177874339
Ik had toen ik jonger was moeite met 3000kcal per dag eten. Nu moet ik juist oppassen dat ik niet teveel eet, het went vanzelf.
Aan de andere kant is het nu juist lastig als ik ga cutten en max 2000 - 2500kcal per dag mag eten.
pi_177883843
Heb ik weer. Tijdje gelden opgenomen in het ziekenhuis wegens een abces (blinde darmontsteking gehad, maar weken mee doorgelopen). Antibiotica gehad, en nu voel ik de pijn weer terugkomen..

De tyfus.....
pi_177885925
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:30 schreef Rangono het volgende:
Heb ik weer. Tijdje gelden opgenomen in het ziekenhuis wegens een abces (blinde darmontsteking gehad, maar weken mee doorgelopen). Antibiotica gehad, en nu voel ik de pijn weer terugkomen..

De tyfus.....
Dat is flink klote ja. -O-

Nu gelijk naar de dokter toe?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177897981
Vandaag flink wat snatch grip deadlifts gedaan, voel mijn hamstrings aardig. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177909056
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat is flink klote ja. -O-

Nu gelijk naar de dokter toe?
Nah, de pijn is nog mild. Heb binnenkort toch echo onderzoek.
pi_177928324
Mensen nog de Arnold Classic Australia gekeken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177930320
Ik vind helemaal niks aan de hoog zwangere bb-ers
pi_177930887
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:24 schreef Questular het volgende:
Ik vind helemaal niks aan de hoog zwangere bb-ers
Dat kan, en van Wesley Vissers zijn fysiek?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177934886
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat kan, en van Wesley Vissers zijn fysiek?
Classic vind ik een stuk mooier. Bv Wesley of Calum van Moger.
pi_177936825
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:04 schreef Questular het volgende:

[..]

Classic vind ik een stuk mooier. Bv Wesley of Calum van Moger.
Ah oké. :P

Ja ik zelf ook wel al vind ik Roelly en zo ook wel gaaf, alleen die bubble gut ja. -O-

Vind sowieso powerliften en strongman veel leuker dan bodybuilding.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:56:43 #209
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177954927
Wat BB betreft blijf ik fan van de Arnold tijd. Maar ik denk dat ik Flex Wheeler een van de beste BB's aller tijden vind.

  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:05:59 #210
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177955109
Ik vind BB echt zo niet mooi :X Al die extremen :X
pi_177955197
Frank Zane had ook echt een mooi fysiek.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:27:54 #212
69994 seto
-|||--------|||-
pi_177955587
Bob Paris is het meest A E S T H E T I C imo

Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:49:09 #213
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177956051
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:56 schreef Snakey het volgende:
Wat BB betreft blijf ik fan van de Arnold tijd. Maar ik denk dat ik Flex Wheeler een van de beste BB's aller tijden vind.

[ afbeelding ]
Dem black genetics
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 20 maart 2018 @ 14:00:23 #214
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177956312
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:49 schreef fathank het volgende:

[..]

Dem black genetics
En de rest. Ik las dat hij destijds een nieuwe nier heeft gekregen. Hij zegt zelf dat het erfelijk was, maar het is zeer waarschijnlijk dat het door de AAS kwam.
pi_177959368
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:05 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind BB echt zo niet mooi :X Al die extremen :X
Je hebt meerdere vormen van BB, je hebt ook classic en beach(of zo?) wedstrijden. BB is meer dan Mr Olympia. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177959390


Oliva is wel een van mijn favorieten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 20 maart 2018 @ 16:05:25 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177959483
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je hebt meerdere vormen van BB, je hebt ook classic en beach(of zo?) wedstrijden. BB is meer dan Mr Olympia. :P
Vandaar ook de toevoeging van de extremen.
Alles wat vandaag gepost is vind ik extreem.

Maar is dit iets wat jullie ook najagen of proberen te bereiken.
pi_177959594
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vandaar ook de toevoeging van de extremen.
Alles wat vandaag gepost is vind ik extreem.

Maar is dit iets wat jullie ook najagen of proberen te bereiken.
Ikzelf zeker niet, al heb ik niet eens de ijdele hoop ook maar een fysiek als Oliva te kunnen krijgen, is dat zeker niet mijn doel. Ik vind het mooi om te zien maar zou er zelf niet zo uit te hoeven zien.

Daarnaast train ik zelf niet eens voor mijn fysiek maar om sterker te worden. :P Al is het wel leuk meegonem natuurlijk. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 20 maart 2018 @ 20:12:03 #219
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_177965636
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vandaar ook de toevoeging van de extremen.
Alles wat vandaag gepost is vind ik extreem.

Maar is dit iets wat jullie ook najagen of proberen te bereiken.
Nee, ik concentreer me alleen op powerlifting.
pi_177968153
Zijn er hier mensen die goede powerlift schema's kennen?
pi_177972910
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:10 schreef Rangono het volgende:
Zijn er hier mensen die goede powerlift schema's kennen?
Dat denk ik wel van het schema waar ik mee train. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177979384
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat denk ik wel van het schema waar ik mee train. :P
Post eens?
pi_177980445
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:57 schreef Rangono het volgende:

[..]

Post eens?
Nou ja het is een aangepaste versie van Sheiko routines 37-30-32, met drie micro cycles van ieder een maand.

Dit is de eerste maand:
https://docs.google.com/s(...)LQw/edit?usp=sharing

De andere 2 heb ik nog niet mooi uitgewerkt in hoe ik ze wil, de standaard templates van 30-32 heb ik wel voor je als je die zou willen.

P.s. hij is wat vervormd door Google Spreadsheets. Bij mij ziet die er uit als onderstaand en is die gewoon te printen op A4 formaat:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178014251
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:12 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee, ik concentreer me alleen op powerlifting.
Doe je wel eens wedstrijden trouwens?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:40:34 #225
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178014544
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Doe je wel eens wedstrijden trouwens?
Yep. Vorig jaar mei in mijn klasse (50+ 100 kilo+) gewonnen. 12 Mei ga ik proberen m'n 'titel' te verdedigen.
pi_178015039
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Yep. Vorig jaar mei in mijn klasse (50+ 100 kilo+) gewonnen. 12 Mei ga ik proberen m'n 'titel' te verdedigen.
Oh gaaf en nog gewonnen ook. _O_ En beviel dus dat je nog een keer gaat?

Kwam je veel lager uit met je lifts op de wedstrijd dan je maxes in de sportschool?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 22 maart 2018 @ 19:38:03 #227
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178018599
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh gaaf en nog gewonnen ook. _O_ En beviel dus dat je nog een keer gaat?

Kwam je veel lager uit met je lifts op de wedstrijd dan je maxes in de sportschool?
Ik wilde eigenlijk ook in november meedoen maar toen was ik van Nederland naar Spanje aan het verhuizen. Ik wil minstens 2 competities per jaar doen.

Ik deed alleen deadlift en bench. Deadlift kwam 10 kilo meer uit dan mn beste gym lift (210kilo). Op de bench heb ik met 130 gewonnen, wat m'n tweede lift was in de bench. 140 was mn beste gym lift dus ik dacht dat ik wel een 145 kon doen. Misgegokt want ik kon het net niet locken helaas. Die moet ik dus goedmaken in mei. Maar ik ga voor 150 kilo bench deze keer.
pi_178019061
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk ook in november meedoen maar toen was ik van Nederland naar Spanje aan het verhuizen. Ik wil minstens 2 competities per jaar doen.

Ik deed alleen deadlift en bench. Deadlift kwam 10 kilo meer uit dan mn beste gym lift (210kilo). Op de bench heb ik met 130 gewonnen, wat m'n tweede lift was in de bench. 140 was mn beste gym lift dus ik dacht dat ik wel een 145 kon doen. Misgegokt want ik kon het net niet locken helaas. Die moet ik dus goedmaken in mei. Maar ik ga voor 150 kilo bench deze keer.
Damn netjes, je bench is echt ziek veel hoger dan die van mij. :D

Wil over een tijdje ook eens een wedstrijd proberen, heb voor nu nog veel korte termijn doelen waar ik naartoe werk eerst zoals 4 plate deadlift en zo maar daarna.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178038224
Vandaag afgeweken van schema had even zin om zware singles te doen. 90kg bench touch en go voelde als 80-85% waar ik toen ik met dit schema begon een 1rm van 85kg had. Feels good. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 23 maart 2018 @ 16:50:13 #230
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178038275
Lekker!!
  vrijdag 23 maart 2018 @ 16:51:23 #231
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178038298
Ik heb een nieuwe legging, dus hopelijk deadlift en morgen :D
(er staat heel groot deadlift op :'))
pi_178038303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:50 schreef Cue_ het volgende:
Lekker!!
Zeker, over 9 weken maxen op de drie lifts plus OHP, ziet er goed uit. :P *O*
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178038322
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:51 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb een nieuwe legging, dus hopelijk deadlift en morgen :D
(er staat heel groot deadlift op :'))
Haha cool. :P

Kunnen ergere teksten op staan zou ik denken. 8-)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 23 maart 2018 @ 16:54:32 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178038369
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zeker, over 9 weken maxen op de drie lifts plus OHP, ziet er goed uit. :P *O*
Ben benieuwd naar je vooruitgang!
  vrijdag 23 maart 2018 @ 16:54:51 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178038373
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Haha cool. :P

Kunnen ergere teksten op staan zou ik denken. 8-)
Daarom, deze is leuk :)
(sorry voor de vrouwelijke input hehe)
pi_178038497
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je vooruitgang!
Ja ik ook. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178038502
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Daarom, deze is leuk :)
(sorry voor de vrouwelijke input hehe)
Dit topic kan alle reacties wel gebruiken momenteel denk ik. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178095171
Nog tips voor een goede belt? Bij de zwaardere squats en deadlifts lijkt een belt geen overbodige luxe voor mn rug.
  maandag 26 maart 2018 @ 11:57:11 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178095359
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:49 schreef Questular het volgende:
Nog tips voor een goede belt? Bij de zwaardere squats en deadlifts lijkt een belt geen overbodige luxe voor mn rug.
Lees ik gelijk even mee. Leen nu die van m'n coach, maar wil m'n eigen.
Al gebruik ik hem ook voor mijn Oly lifts, dus misschien dat dat wat uitmaakt.

Meestal zie je namelijk met zo'n gesp achtig ding. En m'n coach heeft er 1 met klittenband, dus heel makkelijk te stellen en dat vind ik wel ideaal.
pi_178102086
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:49 schreef Questular het volgende:
Nog tips voor een goede belt? Bij de zwaardere squats en deadlifts lijkt een belt geen overbodige luxe voor mn rug.
Strengthshop.de

Heb daar buckle lever paarse erg tevreden. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178102109
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Lees ik gelijk even mee. Leen nu die van m'n coach, maar wil m'n eigen.
Al gebruik ik hem ook voor mijn Oly lifts, dus misschien dat dat wat uitmaakt.

Meestal zie je namelijk met zo'n gesp achtig ding. En m'n coach heeft er 1 met klittenband, dus heel makkelijk te stellen en dat vind ik wel ideaal.
Voor oly lifts hebben ze een tapered meestal dan is deze niet zo goed maar die hebben ze ook bij strengthshop, geen ervaring mee alleen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178102203
Iemand nog tips voor nieuwe schoenen? Mijn >10 jaar oude Mizuno Wave schoenen (volgens mij een volleybalmodel) beginnen gaar te worden. Deze schoenen bevielen mij erg goed.
pi_178103087
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:44 schreef CarbonC het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe schoenen? Mijn >10 jaar oude Mizuno Wave schoenen (volgens mij een volleybalmodel) beginnen gaar te worden. Deze schoenen bevielen mij erg goed.
Ik heb oude le coq sportif schoenen, hele platte stevige zool.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178103393
Ik was er vandaag niet bij met m'n hoofd en was naar m'n 50kg squat aan het toewerken. Om me heen dartelde een brugklas waar ik mijn plates tegen moest beschermen en ik was chagrijnig en alles. Ik til die barbell op en het voelt super vreemd, maar ik denk, mwoach, zal wel net schuin hebben opgetild ofzo. Blijkt dat ik links vergeten was de 2.5kg eraf te halen. :') Niet bepaald voor herhaling vatbaar. }:|
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 26 maart 2018 @ 17:46:19 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178103755
Haha dat is leuk Sarasi :D
Heeft m'n trainer ooit eens gedaan met de bench press, dacht echt dat ik ineens heel slap was aan 1 kant :+
  maandag 26 maart 2018 @ 17:47:05 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178103777
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:44 schreef CarbonC het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe schoenen? Mijn >10 jaar oude Mizuno Wave schoenen (volgens mij een volleybalmodel) beginnen gaar te worden. Deze schoenen bevielen mij erg goed.
Ik heb Iron Tanks (Stealth Black), erg fijne schoen. https://www.irontanksgymgear.com/collections/orion-collection

En Adidas boks schoenen zijn fijn. https://mmagearaddict.com(...)xing-shoes-overview/
pi_178117943
Zondag weer een leuke dag gehad in de gym.

4x5x90kg bench was wel lekker.
Helaas hoorde ik die avond dat mijn minder sterke maatje die ochtend 5x5x90kg had gedaan, dus dat was minder...

Andere vraag: wie sport er alleen? Hoe doe je dat dan met je setjes waar je het liefst een spotter bij hebt? Gewoon random persoon vragen of dan maar een rep minder proberen?

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:44 schreef CarbonC het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe schoenen? Mijn >10 jaar oude Mizuno Wave schoenen (volgens mij een volleybalmodel) beginnen gaar te worden. Deze schoenen bevielen mij erg goed.
Simpele all stars doen het altijd goed!
pi_178118071
Als ik alleen ben, vraag ik inderdaad een random persoon om me even te spotten voor m'n zwaarste set. Nooit een issue.
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:33:11 #249
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_178118753
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:44 schreef Gymbaboon het volgende:
Zondag weer een leuke dag gehad in de gym.

4x5x90kg bench was wel lekker.
Helaas hoorde ik die avond dat mijn minder sterke maatje die ochtend 5x5x90kg had gedaan, dus dat was minder...

Andere vraag: wie sport er alleen? Hoe doe je dat dan met je setjes waar je het liefst een spotter bij hebt? Gewoon random persoon vragen of dan maar een rep minder proberen?

[..]

Simpele all stars doen het altijd goed!
Ik sport meestal ook alleen. Al ken ik natuurlijk wel bijna iedereen in de sportschool. Dus meestal vraag ik iemand met een beetje verstand van zaken om me te spotten. Nooit een probleem. Dat is het voor mij trouwens ook nooit wanneer iemand me vraagt om hem even te helpen.

Zie ook regelmatig dat iemand hier ongevraagd even helpt wanneer iemand moeite heeft.
pi_178118791
Ik sport thuis dus geen spotter.
Ik plaats failsafes in mn powerrack.
pi_178126749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:44 schreef Gymbaboon het volgende:
Zondag weer een leuke dag gehad in de gym.

4x5x90kg bench was wel lekker.
Helaas hoorde ik die avond dat mijn minder sterke maatje die ochtend 5x5x90kg had gedaan, dus dat was minder...

Andere vraag: wie sport er alleen? Hoe doe je dat dan met je setjes waar je het liefst een spotter bij hebt? Gewoon random persoon vragen of dan maar een rep minder proberen?

[..]

Simpele all stars doen het altijd goed!
Train zelden tot faillure en twijfel ik dan vraag ik een random iemand als die er zijn(soms helemaal alleen) en anders iemand die er werkt.

Sowieso nooit clips op bij bench.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178126787
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:35 schreef Questular het volgende:
Ik sport thuis dus geen spotter.
Ik plaats failsafes in mn powerrack.
Wat voor powerrack heb je?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178126930
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat voor powerrack heb je?
https://www.fitness-seller.nl/megatec-power-rack/
pi_178127114
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178131868
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Train zelden tot faillure en twijfel ik dan vraag ik een random iemand als die er zijn(soms helemaal alleen) en anders iemand die er werkt.

Sowieso nooit clips op bij bench.
Same
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_178141501
28-03-2018

Onderzoek: creatine houdt niet alleen je spieren in vorm maar ook je hersenen



Zo’n beetje iedere gymsporter weet dat creatine je kan helpen om langer en zwaarder te trainen – en zo dus sneller meer spiermassa te kweken. Maar meer en meer wordt in onderzoek aangetoond dat ook je hersenen baat kunnen hebben bij wat extra van deze voedingsstof, omdat creatine:

1.Conditie en herstel van duursporters verbetert
2.De mineralendichtheid in je botten
3.Verbetert de glucosestofwisseling
4.Verbetert de prestaties van je hersenen
5.Beschermt bij een traumatische hersenaandoening
6.Vermindert de schade door vrije radicalen

Er lopen verschillende onderzoeken naar de effecten van creatine bij verschillende neurologische aandoeningen. Hierin wordt onderzocht of het een therapeutische rol kan spelen bij leeftijdsgerelateerde ziektes, zoals de ziekte van Parkinson, Huntington, ALS en Alzheimer. Het lijkt erop dat creatine een rol speelt bij het behoud van motorische zenuwcellen en het bestrijden van vrije radicalen wat positief is voor de cognitieve functies. Dit alles is nu volop onderwerp van wetenschappelijk onderzoek. Voorlopig houd ik het erbij dat veel meer mensen baat kunnen hebben bij extra creatine dan alleen (kracht)sporters.

Zes redenen om creatine te gebruiken

1 – Duursportprestaties

De meeste duursporters zullen vlak voor een race voldoende koolhydraten stapelen om hun energievoorraad te vergroten, maar wanneer je creatine toevoegt kun je deze glycogeenvoorraad nog eens extra vergroten tot ruim 50% meer. Aangezien er een sterke relatie is tussen een grote glycogeenvoorraad en goede duursportprestaties, zou creatine weleens heel gunstig kunnen zijn bij sporten als wielrennen, wegatletiek en tennis.

2 – Dichtheid van mineralen in het botweefsel

Met name bij 50+-ers neemt de kans op een botbreuk door osteoporose toe. Het overkomt maar liefst 1 op de 3 vrouwen en 1 op de 5 mannen, waarbij deze laatste een grotere kans hebben om door de gevolgen van een gebroken heup te overlijden. Wanneer je creatine combineert met weerstandstraining, leidt dit tot een grote dichtheid van botmineralen dan met alleen training. Dit is te verklaren doordat een toename van mineralen in je botten in relatie staat tot een toename van spiermassa.

3 – Glucosestofwisseling

Creatinesuppletie blijkt de glycogeenaanmaak te vergroten en op die manier ook de glucosetolerantie. Dit kan een gunstig effect op je bloedsuikerspiegel hebben. Het blijkt dat creatine de concentratie van een transporteiwit, dat verantwoordelijk is voor het transport van glucose in en uit je spiercellen, verhoogt. Hoe meer van dit eiwit, hoe beter insuline werkt en glucose wordt afgestaan. Daarbij komt dat in combinatie met training ook de glycogeenopslag groter wordt.

4 – Langdurig goed functioneren van je brein

Net als je spieren hebben ook je hersenen energie nodig. Creatine heeft hetzelfde effect op je brein als op je spieren: je kunt langer en krachtiger doorgaan. Beide gebruiken creatinefosfaat als energiebron. De concentratie hiervan vermindert tijdens activiteit. Net als je spieren na een aantal herhalingen moe worden, gebeurt dat ook met je hersenen wanneer je langdurig en geconcentreerd moet nadenken (zoals bij het schrijven van deze blog bij mij ook gebeurt vermoed ik). Dus: creatine zorgt voor betere trainingen en betere mentale prestaties.

5 – Traumatische hersenaandoening

Het onderzoek naar dit effect van creatine is alleen nog maar bij dieren gedaan, maar het resultaat is veelbelovend. Het bleek dat bij langdurige inname van creatine voorafgaand aan het trauma de schade tot wel 50% minder was. Dit werd verklaard doordat het secundaire schade door onder meer zwelling en vrije radicalen enorm kon verminderen. Een eerste onderzoek bij patiënten, die na een trauma creatine kregen, lijkt aan te tonen dat hierdoor het herstel wordt gestimuleerd.

6 – Tegen schade van vrije radicalen

Door intensief trainen komen er veel vrije radicalen in je lichaam die uiteindelijk je cellen kunnen beschadigen. En dit overkomt niet alleen duursporters. Iedereen die intensief traint, zal deze deeltjes aanmaken. Wanneer je daarbij niet goed herstelt en rust, kan trainen je uiteindelijk meer kwaad dan goed doen. Vrije radicalen vertragen de spiergroei door het negatieve effect op de eiwitopbouw. Creatine blijkt een sterk antioxidant te zijn, die deze vrije radicalen bestrijdt. Het resultaat is duidelijk: je kunt langer trainen.

(vitamins.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178153462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:03 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
28-03-2018

Onderzoek: creatine houdt niet alleen je spieren in vorm maar ook je hersenen

[ afbeelding ]

Dat is toch al best lang bekend... Heb dat jaren geleden al gelezen.

Heeft iemand nog meer wetenschappelijke sites mbt sporten?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_178157132
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:29 schreef relativity het volgende:

[..]

Dat is toch al best lang bekend... Heb dat jaren geleden al gelezen.

Heeft iemand nog meer wetenschappelijke sites mbt sporten?
Is ook al lang bekend, maar genoeg sites (niet alleen gezondheid / sport) die graag continu zooi recyclen, liefst een beetje hip geschreven in de hoop er geld mee te verdienen.
pi_178157996
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178163133
Iemand die nieuwe Methyl Marcaptan methionine hyper-Sarms (niet echt een sarm) al geprobeerd?
Productie van Methyl Marcaptan sinds 2014 bij DuPont LaPorte Facility, dus volkomen veilig.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2018 03:00:27 ]
pi_178169442
Is dat het zelfmoordpoeder wat gisteren in het nieuws was?
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:01:22 #262
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_178169479
Methanethiol /ˈmɛθeɪnˈθaɪɒl/ (also known as methyl mercaptan) is an organosulfur compound with the chemical formula CH
3SH. It is a colorless gas with a distinctive putrid smell. It is a natural substance found in the blood and brain of humans and animals, as well as in plant tissues. It is disposed of through animal feces. It also occurs naturally in certain foods, such as some nuts and cheese. It is one of the main compounds responsible for bad breath and the smell of flatus. Methanethiol is classified as a thiol and is sometimes abbreviated as MeSH. It is very flammable.
WFPB!
pi_178169608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:58 schreef Sapstengel het volgende:
Is dat het zelfmoordpoeder wat gisteren in het nieuws was?
_O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178174579
Wat is jullie favoriete Mr. Olympia tot nu toe?
Vind zelf Jay Cutler als Mr. Olympia 2009 wel erg ziek.

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178184471
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:03 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
28-03-2018

Onderzoek: creatine houdt niet alleen je spieren in vorm maar ook je hersenen

[ afbeelding ]

Zo’n beetje iedere gymsporter weet dat creatine je kan helpen om langer en zwaarder te trainen – en zo dus sneller meer spiermassa te kweken. Maar meer en meer wordt in onderzoek aangetoond dat ook je hersenen baat kunnen hebben bij wat extra van deze voedingsstof, omdat creatine:

1.Conditie en herstel van duursporters verbetert
2.De mineralendichtheid in je botten
3.Verbetert de glucosestofwisseling
4.Verbetert de prestaties van je hersenen
5.Beschermt bij een traumatische hersenaandoening
6.Vermindert de schade door vrije radicalen

Er lopen verschillende onderzoeken naar de effecten van creatine bij verschillende neurologische aandoeningen. Hierin wordt onderzocht of het een therapeutische rol kan spelen bij leeftijdsgerelateerde ziektes, zoals de ziekte van Parkinson, Huntington, ALS en Alzheimer. Het lijkt erop dat creatine een rol speelt bij het behoud van motorische zenuwcellen en het bestrijden van vrije radicalen wat positief is voor de cognitieve functies. Dit alles is nu volop onderwerp van wetenschappelijk onderzoek. Voorlopig houd ik het erbij dat veel meer mensen baat kunnen hebben bij extra creatine dan alleen (kracht)sporters.

Zes redenen om creatine te gebruiken

1 – Duursportprestaties

De meeste duursporters zullen vlak voor een race voldoende koolhydraten stapelen om hun energievoorraad te vergroten, maar wanneer je creatine toevoegt kun je deze glycogeenvoorraad nog eens extra vergroten tot ruim 50% meer. Aangezien er een sterke relatie is tussen een grote glycogeenvoorraad en goede duursportprestaties, zou creatine weleens heel gunstig kunnen zijn bij sporten als wielrennen, wegatletiek en tennis.

2 – Dichtheid van mineralen in het botweefsel

Met name bij 50+-ers neemt de kans op een botbreuk door osteoporose toe. Het overkomt maar liefst 1 op de 3 vrouwen en 1 op de 5 mannen, waarbij deze laatste een grotere kans hebben om door de gevolgen van een gebroken heup te overlijden. Wanneer je creatine combineert met weerstandstraining, leidt dit tot een grote dichtheid van botmineralen dan met alleen training. Dit is te verklaren doordat een toename van mineralen in je botten in relatie staat tot een toename van spiermassa.

3 – Glucosestofwisseling

Creatinesuppletie blijkt de glycogeenaanmaak te vergroten en op die manier ook de glucosetolerantie. Dit kan een gunstig effect op je bloedsuikerspiegel hebben. Het blijkt dat creatine de concentratie van een transporteiwit, dat verantwoordelijk is voor het transport van glucose in en uit je spiercellen, verhoogt. Hoe meer van dit eiwit, hoe beter insuline werkt en glucose wordt afgestaan. Daarbij komt dat in combinatie met training ook de glycogeenopslag groter wordt.

4 – Langdurig goed functioneren van je brein

Net als je spieren hebben ook je hersenen energie nodig. Creatine heeft hetzelfde effect op je brein als op je spieren: je kunt langer en krachtiger doorgaan. Beide gebruiken creatinefosfaat als energiebron. De concentratie hiervan vermindert tijdens activiteit. Net als je spieren na een aantal herhalingen moe worden, gebeurt dat ook met je hersenen wanneer je langdurig en geconcentreerd moet nadenken (zoals bij het schrijven van deze blog bij mij ook gebeurt vermoed ik). Dus: creatine zorgt voor betere trainingen en betere mentale prestaties.

5 – Traumatische hersenaandoening

Het onderzoek naar dit effect van creatine is alleen nog maar bij dieren gedaan, maar het resultaat is veelbelovend. Het bleek dat bij langdurige inname van creatine voorafgaand aan het trauma de schade tot wel 50% minder was. Dit werd verklaard doordat het secundaire schade door onder meer zwelling en vrije radicalen enorm kon verminderen. Een eerste onderzoek bij patiënten, die na een trauma creatine kregen, lijkt aan te tonen dat hierdoor het herstel wordt gestimuleerd.

6 – Tegen schade van vrije radicalen

Door intensief trainen komen er veel vrije radicalen in je lichaam die uiteindelijk je cellen kunnen beschadigen. En dit overkomt niet alleen duursporters. Iedereen die intensief traint, zal deze deeltjes aanmaken. Wanneer je daarbij niet goed herstelt en rust, kan trainen je uiteindelijk meer kwaad dan goed doen. Vrije radicalen vertragen de spiergroei door het negatieve effect op de eiwitopbouw. Creatine blijkt een sterk antioxidant te zijn, die deze vrije radicalen bestrijdt. Het resultaat is duidelijk: je kunt langer trainen.

(vitamins.nl)
Goed nieuws, maar wel oud nieuws
pi_178184490
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:58 schreef Sapstengel het volgende:
Is dat het zelfmoordpoeder wat gisteren in het nieuws was?
Nee dat was dan weer mijn pre workout.
pi_178192579
quote:
16s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is jullie favoriete Mr. Olympia tot nu toe?
Vind zelf Jay Cutler als Mr. Olympia 2009 wel erg ziek.



Frank Zane.
pi_178192942
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 13:56 schreef Questular het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Frank Zane.
Heel anders maar zeker een godenfysiek. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178207476
Frank Zane wat een chef is dat.


[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2018 04:23:38 ]
pi_178207481
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 04:23 schreef ZetaOS het volgende:
Frank Zane wat een chef is dat.
[ afbeelding ]
En flink genaaid door de IFBB.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178207825
quote:
16s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is jullie favoriete Mr. Olympia tot nu toe?
Vind zelf Jay Cutler als Mr. Olympia 2009 wel erg ziek.

[ afbeelding ]
Eens. Bepaalde jaren Ronnie Coleman, 2005 bijvoorbeeld waren ook erg goed. En Lee Haney wordt tegenwoordig ook onderschat.
pi_178207832
https://www.ad.nl/show/ha(...)gn=socialsharing_web

Hartoperatie voor Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger (70) heeft gisteren een spoedoperatie ondergaan aan zijn hart. Volgens de Amerikaanse entertainmentsite TMZ werd de acteur naar het ziekenhuis gebracht om een hartklep te laten vervangen.

Bronnen rond de geboren Oostenrijker en voormalig gouverneur van Californië (2003-2011) melden dat er complicaties zouden zijn ontstaan, waarna een spoedoperatie volgde. Na uren opereren zou zijn situatie stabiel zijn. In 1997 onderging de acteur, bekend van onder meer de films Commando, Total Recall en The Terminator, een operatie aan een aortaklep.
pi_178211473
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Eens. Bepaalde jaren Ronnie Coleman, 2005 bijvoorbeeld waren ook erg goed. En Lee Haney wordt tegenwoordig ook onderschat.
Ja Coleman ook zeker op zijn hoogtepunt. _O_ _O_ _O_

Heath kan Coleman zijn record komend jaar evenaren, en daarna misschien wel verbreken zie jij dat gebeuren? Big Ramy heeft de potentie hem te verslaan denken veel mensen.

Trouwens nooit geweten dat Arnold eens een Olympia heeft "gewonnen" als enig deelnemer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178220527
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja Coleman ook zeker op zijn hoogtepunt. _O_ _O_ _O_

Heath kan Coleman zijn record komend jaar evenaren, en daarna misschien wel verbreken zie jij dat gebeuren? Big Ramy heeft de potentie hem te verslaan denken veel mensen.

Trouwens nooit geweten dat Arnold eens een Olympia heeft "gewonnen" als enig deelnemer.
Zou kunnen: de regerend Mr. Olympia heeft (vrijwel) altijd een streepje voor. Heath heeft een goed figuur, maar qua gedrag is het een eikel. Enorm arrogant. Ik vond het vroeger (bv. Coleman vs Cutler) een stuk beter om naar te kijken. Wat mij betreft mag Big Ramy winnen, ookal is dat mijn type ook niet. Doe dan Bonac maar, maar dat zal wel niet gebeuren.
pi_178220891
Roellie Winklaar ziet er ook goed uit dit jaar.
pi_178221463
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Zou kunnen: de regerend Mr. Olympia heeft (vrijwel) altijd een streepje voor. Heath heeft een goed figuur, maar qua gedrag is het een eikel. Enorm arrogant. Ik vond het vroeger (bv. Coleman vs Cutler) een stuk beter om naar te kijken. Wat mij betreft mag Big Ramy winnen, ookal is dat mijn type ook niet. Doe dan Bonac maar, maar dat zal wel niet gebeuren.
Ja het is ook niet goed voor de sport dat de concurrentiestrijd Heath - Green is weggevallen, verder doet Heath sowieso niet bijzonder veel met social media heb ik het idee. Wat je met Big Ramy weer krijgt is dat die nauwelijks Engels spreekt, lijkt mij ook niet handig voor hét boegbeeld van de sport.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178224736
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Questular het volgende:
Roellie Winklaar ziet er ook goed uit dit jaar.
Is zijn gut wat minder geworden?

Daar zat Luimarco altijd op.te haten. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178227819
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 00:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is zijn gut wat minder geworden?

Daar zat Luimarco altijd op.te haten. :')
Check zn preformance bij de Arnold classic 2018 die bubble gut is verdwenen.
pi_178233931
https://www.instagram.com/migibossmime/?hl=nl.

Deze gast is abnormaal. Hij zegt het allemaal zonder annabolen te hebben gedaan. Baas hoor.
pi_178239173
Dat zeggen ze allemaal, geloof het alleen niet altijd.
  zondag 1 april 2018 @ 19:47:29 #281
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_178242247
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:13 schreef Lamabal het volgende:
Ik moet rond de 3200 kcal zitten om iets te groeien. Ik vind dat al verdomd lastig
Ik moet 4000 kcal wegkleppen en ik weeg 62kg.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_178242266
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:47 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik moet 4000 kcal wegkleppen en ik weeg 62kg.
Slaap je in de vriezer? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 1 april 2018 @ 19:58:05 #283
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_178242504
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Slaap je in de vriezer? :@
Ik slaap op de wc.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_178247483
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 07:16 schreef Questular het volgende:

[..]

Check zn preformance bij de Arnold classic 2018 die bubble gut is verdwenen.
Ja ziet er een stuk beter uit inderdaad. _O_ _O_ _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178280340
Gare kut sportschool, moet ik squatten zijn de safety pins ineens weg en als je er naar vraagt krijg je te horen dat ze er gister nog waren. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178280732
Oh gevonden, beter. :D :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178317719
Gisteren in een basic fit getraind en dit was voor mij voor het eerst in 10 jaar in een public gym.
Deadlift gedaan met die gigantische schijven van ze, is de hoogte van de boring van deze schijven even hoog als dat van officiele schijven?
Zo ja, dan doe ik kennelijk altijd deficit deadlifts thuis.
pi_178320380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 07:57 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
Gisteren in een basic fit getraind en dit was voor mij voor het eerst in 10 jaar in een public gym.
Deadlift gedaan met die gigantische schijven van ze, is de hoogte van de boring van deze schijven even hoog als dat van officiele schijven?
Zo ja, dan doe ik kennelijk altijd deficit deadlifts thuis.
Zou je even de diameter van je eigen schijven moeten opmeten en dan de diameter van Eleiko plates moeten opzoeken of zo, dan weet je of je altijd deficit doet of dat die basic fit troep heeft.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178320621
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou je even de diameter van je eigen schijven moeten opmeten en dan de diameter van Eleiko plates moeten opzoeken of zo, dan weet je of je altijd deficit doet of dat die basic fit troep heeft.
Kennelijk heb ik dus een deadlift van 220 x 3. Mijn gietijzeren 20kg schijven zijn toch een stuk kleiner.
  donderdag 5 april 2018 @ 12:03:34 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178320812
220.. netjes :)
pi_178320978
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 13:47 schreef Rangono het volgende:
https://www.instagram.com/migibossmime/?hl=nl.

Deze gast is abnormaal. Hij zegt het allemaal zonder annabolen te hebben gedaan. Baas hoor.
Ja denk dat het komt door die supplementen van body en fitshop. Hoorde dat die protein powder van hun bijna verboden werd zo goed werkt het,
pi_178321089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:12 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja denk dat het komt door die supplementen van body en fitshop. Hoorde dat die protein powder van hun bijna verboden werd zo goed werkt het,
Neen, maar ik geloof wel gewoon in zijn oprechtheid. Lijkt mij een sympathieke vent.

En vrijwel elke supplement is onzin. Je lichaam neemt dat allemaal helemaal niet goed op. Alleen creatine van xxlnutrition is top.
pi_178321146
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:17 schreef Rangono het volgende:

[..]

Neen, maar ik geloof wel gewoon in zijn oprechtheid. Lijkt mij een sympathieke vent.

En vrijwel elke supplement is onzin. Je lichaam neemt dat allemaal helemaal niet goed op. Alleen creatine van xxlnutrition is top.
Oprecht toegeven dat je juiced is nu ook niet echt iets wat mensen vaak doen.....
pi_178321181
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:19 schreef Questular het volgende:

[..]

Oprecht toegeven dat je juiced is nu ook niet echt iets wat mensen vaak doen.....
Nee, is zo. Maar ik geloof hem wel. Waarom zou die liegen?
pi_178321910
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:52 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:

[..]

Kennelijk heb ik dus een deadlift van 220 x 3. Mijn gietijzeren 20kg schijven zijn toch een stuk kleiner.
Damn dat is niet verkeerd. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178321980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:21 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, is zo. Maar ik geloof hem wel. Waarom zou die liegen?
Kan ego zijn, maar ook sponsors of het oog hierop. De meeste sponsors willen ook dat je ontkent dat je doping gebruikt of hierover zwijgt zodat de naïevere mensen denken dat het door hun supplementen komt.

KaliMuscle ( :') ) claimt ook nog altijd natty te zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 5 april 2018 @ 13:41:40 #297
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178322615
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:21 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, is zo. Maar ik geloof hem wel. Waarom zou die liegen?
Omdat je anders je kansen op sponsoring gigantisch verneukt :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178323425
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 13:47 schreef Rangono het volgende:
https://www.instagram.com/migibossmime/?hl=nl.

Deze gast is abnormaal. Hij zegt het allemaal zonder annabolen te hebben gedaan. Baas hoor.
ik had een poos terug een video van hem gepost toen geloofde men hier nog dat hij natty was

raymondk (niet dm'en reageert toch niet) had een vergelijkbare bouw, maar denk niet dat ray ooit de 130kg heeft aangetikt
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_178323480
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Omdat je anders je kansen op sponsoring gigantisch verneukt :')
Hij is geen professioneel bodybuilder.
pi_178323504
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Kan ego zijn, maar ook sponsors of het oog hierop. De meeste sponsors willen ook dat je ontkent dat je doping gebruikt of hierover zwijgt zodat de naïevere mensen denken dat het door hun supplementen komt.

KaliMuscle ( :') ) claimt ook nog altijd natty te zijn.
Ja, maar kali is gewoon een idioot.
pi_178323529
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:26 schreef McNulty het volgende:

[..]

ik had een poos terug een video van hem gepost toen geloofde men hier nog dat hij natty was

raymondk (niet dm'en reageert toch niet) had een vergelijkbare bouw, maar denk niet dat ray ooit de 130kg heeft aangetikt
Ik geloof het ook wel. Hij staat ook niet heel droog ofzo.

Gewoon een hele sterke gast. Goede genen waarschijnlijk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')