abonnement Unibet Coolblue
pi_176878614
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je bent het er niet mee eens. Dat mag natuurlijk, maar dat maakt het nog geen onzinargument.
Ik vind de argumenten onzinnig omdat ze, naar mijn mening, vergezocht zijn. Er worden valse equivalenten gebruikt door een industrie die bijna moorddadig te noemen is gelijk te schakelen aan industrieën die mogelijk wel verslaafden opleveren, maar niet in dezelfde mate als de tabaksindustrie. Die wil ik dan ook niet moreel gelijkstellen, en ik vind dus ook niet dat die gelijk behandeld moeten worden.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:30:32 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176878632
Alcohol is misschien sociaal nog steeds geaccepteerd, maar is minstens net zo verslavend en schadelijk als roken. We hebben als maatschappij een enorm alcoholprobleem. Honderdduizenden verslaafden. En in elk café of restaurant en elke supermarkt bieden ze die verderfelijke drug aan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:31:18 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176878643
Maatschappijontwrichtend. Maar ja, bijna iedereen drinkt wel eens een glaasje. Dus dan is het blijkbaar wel ok.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:32:39 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176878660
Obesitas neemt epidemische vormen aan en zorgt voor een sterk verkorte levensduur en enorme afname van kwaliteit van leven. Maar fastfoodketens en snackbars zijn nog steeds sociaal geaccepteerd.

Elke supermarkt pusht chocoladerepen bij de kassa, overal waar je komt is er wel patat of een vette hamburger te koop. Compleet onverantwoord als je het rationeel bekijkt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176878672
Bolle mensen moeten gewoon stoppen met zoveel te eten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:33:26 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_176878673
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je wil stoppen dan stop je. Rookverslaving zit tussen de oren.
Dit klopte wel voor mij in ieder geval. Het stoppen lukte pas toen ik echt wilde stoppen. En toen lukte het ook vrij eenvoudig.
pi_176878682
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:32 schreef Perrin het volgende:

Elke supermarkt pusht chocoladerepen bij de kassa, overal waar je komt is er wel patat of een vette hamburger te koop.
Friet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:35:06 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_176878698
Genotsmddelen houden het leven leuk.
pi_176878706
Vrij eenvoudig liegt hier niet iemand een beetje?
pi_176878709
Ik dacht dat de fysieke verslaving van roken maar ongeveer drie dagen was.
pi_176878727
quote:
7s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Dit klopte wel voor mij in ieder geval. Het stoppen lukte pas toen ik echt wilde stoppen. En toen lukte het ook vrij eenvoudig.
Voor mij ook. Na 20 jaar roken lukte het bij een tweede poging door resoluut te stoppen omdat ik het echt wilde.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:39:03 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_176878745
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:36 schreef Tem het volgende:
Ik dacht dat de fysieke verslaving van roken maar ongeveer drie dagen was.
Dat klopt, een paar dagen nicotinepleisters plakken helpt daarbij.

Verder is het vooral een gewoonte die je moet doorbreken.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:41:15 #88
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176878765
quote:
14s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:37 schreef Tem het volgende:

[..]

Voor mij ook. Na 20 jaar roken lukte het bij een tweede poging door resoluut te stoppen omdat ik het echt wilde.
Wat deed je besluiten om na 20 jaar te stoppen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176878789
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:36 schreef Tem het volgende:
Ik dacht dat de fysieke verslaving van roken maar ongeveer drie dagen was.
Fysiek? De afbraak van de gifstoffen bedoel je?
Na drie dagen is het schoon bevat het bloed nieren lever geen nicotine meer toch.
Plak je pleisters vervang je de gifstoffen door nieuwe, stop is stop geen kauwgum of wat dan ook!
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:43:51 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_176878801
Voor mij heeft het rookverbod in de horeca ook best geholpen.
pi_176878802
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:30 schreef Perrin het volgende:
Alcohol is misschien sociaal nog steeds geaccepteerd, maar is minstens net zo verslavend en schadelijk als roken. We hebben als maatschappij een enorm alcoholprobleem. Honderdduizenden verslaafden. En in elk café of restaurant en elke supermarkt bieden ze die verderfelijke drug aan.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:32 schreef Perrin het volgende:
Obesitas neemt epidemische vormen aan en zorgt voor een sterk verkorte levensduur en enorme afname van kwaliteit van leven. Maar fastfoodketens en snackbars zijn nog steeds sociaal geaccepteerd.

Elke supermarkt pusht chocoladerepen bij de kassa, overal waar je komt is er wel patat of een vette hamburger te koop. Compleet onverantwoord als je het rationeel bekijkt.
Ik ben het eens met dat die dingen ongezond zijn, maar ik vind het te ver gaan om dat te verbieden. Ik wil roken ook niet verbieden. Ik wil dat de industrie aangepakt wordt vanwege hun handelwijze. Ik vind dat toch echt wat anders. Beginnen met roken blijft een persoonlijke keuze.

Daarnaast vind ik het te ver voeren om allerlei ongezonde dingen uit een soort van principe aan te pakken. Er is niets op tegen om je te beperken tot de tabaksindustrie. Dat levert per saldo de meeste doden op en is aantoonbaar een industrie die desondanks pogingen doet mensen nog meer verslaafd te maken.
pi_176878833
Ik ben overigens ook een gestopte roker. Hoewel mijn posts anders doen vermoeden ben ik geen verzuurde ex-roker. Ik vind roken nog steeds lekker en heb alle begrip voor mensen die van hun sigaretje willen genieten. Rokertje pesten heb ik ook geen enkele behoefte aan, laat mensen lekker van hun peuk genieten. Ik heb een probleem met de industrie.
pi_176878870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:45 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben overigens ook een gestopte roker. Hoewel mijn posts anders doen vermoeden ben ik geen verzuurde ex-roker. Ik vind roken nog steeds lekker en heb alle begrip voor mensen die van hun sigaretje willen genieten. Rokertje pesten heb ik ook geen enkele behoefte aan, laat mensen lekker van hun peuk genieten. Ik heb een probleem met de industrie.
Kan ik niet van mezelf zegen helaas echter ik maak het ze ook niet tegen. Sigaar ruik ik dan weer graag, of pijptabak.
pi_176878882
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het eens met dat die dingen ongezond zijn, maar ik vind het te ver gaan om dat te verbieden. Ik wil roken ook niet verbieden. Ik wil dat de industrie aangepakt wordt vanwege hun handelwijze. Ik vind dat toch echt wat anders. Beginnen met roken blijft een persoonlijke keuze.

Daarnaast vind ik het te ver voeren om allerlei ongezonde dingen uit een soort van principe aan te pakken. Er is niets op tegen om je te beperken tot de tabaksindustrie. Dat levert per saldo de meeste doden op en is aantoonbaar een industrie die desondanks pogingen doet mensen nog meer verslaafd te maken.
Dat weet ik eigenlijk niet. Hoe groot zou het percentage van de rokers zijn die begint met roken als ze nog niet volwassen zijn? Ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker is te beginnen met roken (en moeilijker om te stoppen) als je 10 bent dan als je 34 bent.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176878900
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat deed je besluiten om na 20 jaar te stoppen?
Voelde niet goed meer en we wilden aan kinderen beginnen wat ook niet soepel verliep. Dat was een extra stok achter de deur. Daarnaast werd het overal sowieso ontmoedigd en dat roken op designated areas vind ik maar matig.

Heb er geen spijt van en ook geen behoefte meer aan en ben nu bijna 8 jaar gestopt. Veel minder ziek en veel minder heftige verkoudheden.
pi_176878920
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Fysiek? De afbraak van de gifstoffen bedoel je?
Na drie dagen is het schoon bevat het bloed nieren lever geen nicotine meer toch.
Plak je pleisters vervang je de gifstoffen door nieuwe, stop is stop geen kauwgum of wat dan ook!
Yup.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:53:55 #98
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176878939
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Voelde niet goed meer en we wilden aan kinderen beginnen wat ook niet soepel verliep. Dat was een extra stok achter de deur. Daarnaast werd het overal sowieso ontmoedigd en dat roken op designated areas vind ik maar matig.

Heb er geen spijt van en ook geen behoefte meer aan en ben nu bijna 8 jaar gestopt. Veel minder ziek en veel minder heftige verkoudheden.
Paar euro extra iedere week overhouden is ook niet erg lijkt me.
Maar knap, na 20 jaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176878958
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Voelde niet goed meer en we wilden aan kinderen beginnen wat ook niet soepel verliep. Dat was een extra stok achter de deur. Daarnaast werd het overal sowieso ontmoedigd en dat roken op designated areas vind ik maar matig.

Heb er geen spijt van en ook geen behoefte meer aan en ben nu bijna 8 jaar gestopt. Veel minder ziek en veel minder heftige verkoudheden.
Hoeveel kg kwam jij aan?
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:56:42 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176878976
Hier ook al 8 jaar niet meer, nou was dat wel omdat ik zwanger was, maar toen dat een miskraam werd ben ik ook niet weer begonnen.
Ik denk nog steeds dat dat een van de redenen is dat ik nu een gezond kind heb, dat ik nog rookte toen ik zwanger werd van de zwangerschap die op een miskraam uitliep heeft daar volgens mij nog steeds mee te maken.
Bejaarde rokerseitjes hebben nou eenmaal een achterstand op bejaarde eitjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')