abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176873678
De meest noordelijke en de meest zuidelijke gebieden op de maan zijn de meest geschikte gebieden om een maanbasis te bouwen. Op alle andere plaatsen duurt een dag 15 dagen en een nacht 15 dagen. Op het meest noordelijke punt kan je zonnepanelen rechtop plaatsen en heb je dus altijd zonlicht. De hoeveelheid grond daar is beperkt. Ik voorspel dat er binnenkort een wedloop gaat plaatsvinden tussen de VS en China om die stukjes grond te bezetten. Tenzij we als mensheid samenwerken en dat stuk aan de VN geven.
pi_176873725
Wat zeggen de huidige verdragen over de ruimte? Volgens mij zijn daar nu al afspraken over.. De vraag is alleen iwe gaat er handhaven als men zich daar niet aan houdt.
dag
pi_176873731
Ja maar waar slaan de meeste asteroïden in?
Weggegaan en opgerot
pi_176875179
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 22:48 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ja maar waar slaan de meeste asteroïden in?
Niet, met een laser doen we een piew piew.. Weg is ie.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_176881493
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 22:48 schreef Peter het volgende:
Wat zeggen de huidige verdragen over de ruimte? Volgens mij zijn daar nu al afspraken over.. De vraag is alleen iwe gaat er handhaven als men zich daar niet aan houdt.
De moon treaty is door weinig landen ondertekend https://en.wikipedia.org/wiki/Moon_Treaty

De rode landen doen niet mee...

Maar de Outer Space Treaty gaat ook over de maan, en die is wel van kracht.
https://en.wikipedia.org/wiki/Outer_Space_Treaty
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 4 februari 2018 @ 22:08:23 #6
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_176959037
Bij de polen? daar is misschien meer frost wat het makkelijker maakt om water te winnen.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:03:34 #7
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177323820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 22:48 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ja maar waar slaan de meeste asteroïden in?
Juist niet op de polen omdat de meeste asteroïden in hetzelfde baanvlak zitten als de aarde rondom de zon draait. En er is ruimte genoeg op beide polen voor zowel China als de VS om er een maanbasis te bouwen. Het zou zelfs voor beide naties veel interessanter zijn om samen te werken op dat gebied. Sowieso over het algemeen moet de VS eens wat minder krampachtig zijn tegenover samenwerking met China. Ze werken toch ook samen met de Russen op zoveel (astronomische) vlakken. En dat land is nog net zo communistisch als China, dus tja, waar maakt men zich druk in de VS? Bovendien beide landen zijn al economisch erg aan elkaar gekoppeld. Maw ze kunnen niet zonder elkaar. Ga dan ook lekker saampjes een maanbasis bouwen.
pi_177323889
Waarom wil je een maanbasis?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177324163
Ow ja. Op de polen moet je de zonnepanelen dan wel elke dag een klein beetje naar de zon draaien als je ze rechtop (verticaal) hebt gezet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')