Nee, door de snelheid van die auto's.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:54 schreef JaapB het volgende:
[..]
De matrixborden worden aangestuurd door het aantal auto's over een bepaalde afstand.
Vreemde reactie, mensen die er een bijzondere rijstijl op nahouden moeten ivm de veiligheid asap van de weg getrokken worden.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:56 schreef cunial het volgende:
[..]
Leuk is dat he iemand anders een oor aan naaien, stakker. En zelf ben je de perfecte bestuurder
Ga anders bij de politie werken dan kan je dat doen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vreemde reactie, mensen die er een bijzondere rijstijl op nahouden moeten ivm de veiligheid asap van de weg getrokken worden.
Hoeveel mensen gaan er ieder jaar dood vanwege idiote capriolen op de weg? En dan moet ik mijn bek houden en het zo een idioot niet gunnen dat hij er wat van leert? Ga weg.
Komt wel wat meer bij kijken dan een terecht telefoontje.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:18 schreef cunial het volgende:
[..]
Ga anders bij de politie werken dan kan je dat doen.
Terecht is in veel gevallen niet terecht en worden mensen de dupe van andermans frustraties.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Komt wel wat meer bij kijken dan een terecht telefoontje.
Bedankt voor het uitspreken van jouw vertrouwenquote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:25 schreef cunial het volgende:
[..]
Terecht is in veel gevallen niet terecht en worden mensen de dupe van andermans frustraties.
neem eens een pilletje.. Volgens mij is jouw mindset veel gevaarlijker als iemand die eens een foutje in het verkeer maakt.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vreemde reactie, mensen die er een bijzondere rijstijl op nahouden moeten ivm de veiligheid asap van de weg getrokken worden.
Hoeveel mensen gaan er ieder jaar dood vanwege idiote capriolen op de weg? En dan moet ik mijn bek houden en het zo een idioot niet gunnen dat hij er wat van leert? Ga weg.
Pff, welke mindset is dat?quote:Op zondag 4 maart 2018 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
neem eens een pilletje.. Volgens mij is jouw mindset veel gevaarlijker als iemand die eens een foutje in het verkeer maakt.
iedereen die niet rijdt volgens jouw normen moet maar van de weg af? Beetje grootheidswaanzin ofzo? En 'levensgevaarlijk?', ben je veiligheidskundige of gewoon een dramaqueen?quote:Op zondag 4 maart 2018 21:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, welke mindset is dat?
Snel geïrriteerd? Ook wel een beetje gespeeld hoor, maar ik vind het wel debiel als je niks van bijvoorbeeld klevers zou mogen zeggen. En het is wel degelijk dat daar ook ongelukken van komen, potentieel levensgevaarlijk dus.
En jij bent ook aan het censureren zie ik.. blijf met die poten eens van de tekst af zeg?
Je kunt toch prima bedenken dat een ongeluk in een klein hoekje zit... Paar eendjes die over de weg lopen o.i.d. en iemand remt volle bak dat je dan gelijk een botsing hebt?quote:Op zondag 4 maart 2018 23:13 schreef Sounddragon het volgende:
iedereen die niet rijdt volgens jouw normen moet maar van de weg af? Beetje grootheidswaanzin ofzo? En 'levensgevaarlijk?', ben je veiligheidskundige of gewoon een dramaqueen?
Noem mij maar gek maar als ik achterlijk rijgedrag zie dan erger ik mij daar suf aan ja, want daar vallen gewoon een keer doden door. Ik heb ook gewoon het gevoel dat iemand mijn leven niet serieus neemt als iemand met 80 langs een zeebrapad rijdt en dat frustreert mij, wie denk je wel niet dat je bent als je met mijn leven zit te spelen?quote:In 2016 vielen er 629 doden in het verkeer in Nederland.
eendjes hoor je gewoon plat te rijden, en die zie je meesgal ook aankomen.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt toch prima bedenken dat een ongeluk in een klein hoekje zit... Paar eendjes die over de weg lopen o.i.d. en iemand remt volle bak dat je dan gelijk een botsing hebt?
Of iemand geeft een sleur naar links / rechts en daar rijdt toevallig net een fietser / loopt net iemand. Idem ditto voor iemand die over een zebrapad heen loopt "want dat kan wel"
Ja dan ben ik wel van mening dat je zelf ook op moet letten maar het is gewoon een feit dat er zo nu en dan mensen worden doodgereden bij zebrapaden omdat mensen te asociaal zijn om te remmen.... Dat grijpt mij wel aan ja, is het grootheidswaanzin dat ik dat levensgevaarlijk vind? Sowieso, het verkeer is levensgevaarlijk daar hoef ik toch niet over in discussie?
[..]
Noem mij maar gek maar als ik achterlijk rijgedrag zie dan erger ik mij daar suf aan ja, want daar vallen gewoon een keer doden door.
Ben ik veiligheidsdeskundige? Nee maar ik noem dat gewoon nuchter verstand.
Bumperklevers zijn ook gewoon reuze irritant en het verbaast me niks als ook daar doden van vallen i.i.g. Remmen / sleur aan het stuur = slip = niet fijn op de (snel)weg.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
eendjes hoor je gewoon plat te rijden, en die zie je meesgal ook aankomen.
Er worden inderdaad vast wel mensen áángereden op een VOP, er gaan er gelukkig niet zo veel van dood. Je hebt het over bumperkleven, en ineens zij het voetgangers die moedwillig van een oversteekplaats gereden worden en mensen die uitwijken met fietsers ernaast..
Ik ga het houden op dramaqueen.. Het leven is nou eenmaal levensgevaarlijk; ik ken maar weinig mensen die het overleefd hebben. Als ik jou was, zou ik maar gewoon zo veel mogelijk binnen blijven, je kunt je nek al breken als je van de stoep af stapt, kun je nagaan wat trappenlopen voor hachelijke situaties op kan leveren
Hou toch op man.. Leeuwen en beren enzo..
Bagatelliseer het maar maar auto's breken uit, op een provinciale weg word je misschien van de weg af gedrukt / frontale botsing met 70-80 per uur.. Natuurlijk gaan hier mensen gewoon aan dood, nee de kans is niet groot, maar het gebeurt en het is - met zo een oorzaak - niet te accepteren eigenlijk, mensen moeten gewoon normaal doen op de weg. Maarja dat doet mij blijkbaar meer dan jou. Maar als jij met koeienletters voor een bepaalt bedrijf werkt mag je wel over je rijstijl praten met je werkgever - mocht hij dat ook van waarde achten -quote:Op zondag 4 maart 2018 23:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ja doei.. Spijkers op laag wat zoeken.. Sowieso, een bumperklever-bumperklever zit zo kort op je dat het gewoon een kop-staart tikkie is dan.. Tis niet dat 'ie dan ineens met 120 achterop een stilstaande auto klapt hoor..
Als je niet kunt rijden of je poept in je broek bij elke overstekende kikker, blijf dan lekker thuis of neem de bus ofzo..
Ik had pas een mafketel die met zijn remlichten ging zitten kutkammen terwijl ik ruim 30 meter (3 strepen met tussenruimte) achter hem zat.. Was jij dat?
Het zijn vaker de anoniempjes in hun shiny leasehok zónder belettering waar ik mij aan stoor. Je ziet het meteen aan de rijstijl van een automobilist die geen eigenaar is van zijn ecohok met nét te weinig power en daarom gefrustreerd gaat doen in het verkeer.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bagatelliseer het maar maar auto's breken uit, op een provinciale weg word je misschien van de weg af gedrukt / frontale botsing met 70-80 per uur.. Natuurlijk gaan hier mensen gewoon aan dood, nee de kans is niet groot, maar het gebeurt en het is - met zo een oorzaak - niet te accepteren eigenlijk, mensen moeten gewoon normaal doen op de weg. Maarja dat doet mij blijkbaar meer dan jou. Maar als jij met koeienletters voor een bepaalt bedrijf werkt mag je wel over je rijstijl praten met je werkgever - mocht hij dat ook van waarde achten -
Ik heb de discussie hierover gelezen en moet eerlijk zeggen dat ik het met je eens ben.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bagatelliseer het maar maar auto's breken uit, op een provinciale weg word je misschien van de weg af gedrukt / frontale botsing met 70-80 per uur.. Natuurlijk gaan hier mensen gewoon aan dood, nee de kans is niet groot, maar het gebeurt en het is - met zo een oorzaak - niet te accepteren eigenlijk, mensen moeten gewoon normaal doen op de weg. Maarja dat doet mij blijkbaar meer dan jou. Maar als jij met koeienletters voor een bepaalt bedrijf werkt mag je wel over je rijstijl praten met je werkgever - mocht hij dat ook van waarde achten -
Een forum is om te discussiëren niet om alleen maar standaard neutrale berichten te posten. Dan kun je beter een gastenboek pagina beginnenquote:Op maandag 5 maart 2018 03:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb de discussie hierover gelezen en moet eerlijk zeggen dat ik het met je eens ben.
Als bepaald rijgedrag echt gevaarlijk is mag dat gerust aangekaart worden als je weet waar je dat kunt doen.
In jouw geval was dat dus de werkgever van de bestuurder met wie je dat voorval had en dat was dan ook je enige optie want eigen rechter spelen is sowieso niet goed.
Maar vergeet niet op welk forum je zit, er zijn altijd mensen die het beter weten en een stuk stoerder zijn en jou dus maar een klikspaan noemen en zo.
Zijn waarschijnlijk ook mensen die het op de weg ook beter denken te weten en een hekel hebben aan "sukkels op de weg" want ZIJ weten het allemaal beter.
Werkgever bellen is zo stom nog niet als het echt om huftergedrag gaat, hoe krijgen die asocialen anders te horen dat hun gedrag niet kan?
Al is melden aan de werkgever soms ook wel lachwekkend trouwens.....
Vroeger had ik een eigen rijschool en mijn auto was ruim en groot beplakt met naam en contactgegevens.
Op een dag kreeg ik een mailtje van iemand die vond dat een werknemer van me hem bijna de dood injoeg.
Zijn verhaal in korte lijnen: Hij had ruime rijervaring in Duitsland en kon daardoor snelheden enorm goed inschatten en wist zeker dat ik ruim 200 km/h reed toen ik hem op een donkere snelweg inhaalde en hem daarna afsneed.
Afsnijden met zo'n groot snelheidsverschil is natuurlijk onmogelijk maar weet je wat ook onmogelijk is?
Ruim 200 km/h in een Kia Rio 1,7 turbodiesel.
Dus samenvattend: Sommige klachten zijn terecht maar soms is het ook de vertroebelde perceptie van de klager die er voor zorgt dat de klacht nergens op slaat.
Maar ik vind ook dat je het in dit topic gewoon moet kunnen zeggen en in jouw geval vind ik de irritatie ook terecht. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Net als dat andere mensen ook hun eigen mening hebben, al dan niet terecht.
Dat sommige mensen er zo uitvoerig op in gaan is eigenlijk niet gewenst in dit topic heb ik wel eens gelezen maar ja......
Sommigen zijn gewoon meer gelijk dan een ander blijkbaar.
Wat SD al opperde: Wellicht is feedback een betere plek voor deze discussie en kunnen we het hier beter hebben over irritaties op de weg en niet over irritaties op de digitale snelweg.
Is dat dat stuk langs de Mac vanaf de brug?quote:Op maandag 5 maart 2018 09:57 schreef DevFreak het volgende:
Vreemde situatie op de N218 tussen Geervliet en Heenvliet.
Tussen Geervliet en Spijkenisse is het een normale provinciale tweebaansweg waar 80 gereden mag worden.
Zodra je het kruispunt over bent bij Geervliet zie je enkel een voorrangsbord staan. Slechts een enkele oplettende weggebruiker zal op de hectometerpaaltjes zien staan dat je maar 50 mag rijden tot de beperking bij Heenvliet is opgeheven.
Het meest achterlijke is dat je op dat stuk tussen Geervliet en Heenvliet nog anders kruispunt met voorrang hebt waar je maar 50 mag. Je zou dan echt denken dat het alleen dáár geldt.
[ afbeelding ]
Koekoek!
Nee, iets verder weg als je Spijkenisse uit bent.quote:Op maandag 5 maart 2018 10:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is dat dat stuk langs de Mac vanaf de brug?
Ah, zo ver kom ik meestal nietquote:Op maandag 5 maart 2018 12:31 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee, iets verder weg als je Spijkenisse uit bent.
Hierrrrrrr
Ik ben benieuwd of ze het nou ook gaan doen..quote:Op maandag 5 maart 2018 12:32 schreef DevFreak het volgende:
Bedankt voor uw melding bij het klant contact centrum van de Provincie Zuid-Holland.
Melding nummer
x 0108
Melding
Verzoek tot het plaatsen van verkeersborden maximumsnelheid. De maximumsnelheid op de N218 tussen Geervliet en Heemvliet is slecht aangegeven, automobilisten houden hierdoor vaak de 80 km/u snelheid aan.
Ik denk het eigenlijk van niet. Het is al eens eerder voor de rechter geweest namelijk. Ze zeggen dat een klein, onopvallend bordje van 20 cm prima is.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze het nou ook gaan doen..
Op basis van de wegmarkering wel idd. En als op zo'n weg een stuk 50 is staat dat doorgaans met grote borden aangegeven. Als ik kijk op Streetview is het op het eerste twee hectometerpaaltje wel aangegeven en op de derde die ik tegenkom (komend vanaf Geervliet) niet meer? Erg onduidelijk idd.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:18 schreef Xaryna het volgende:
Misschien staat de snelheid wel verkeerd op de hectometerpaaltjes. Lijkt me toch echt 80 daar.
Das voor het kruispunt, dat doen ze wel. In principe vervalt de beperking, alleen niet bij de bordenplaatserquote:Op maandag 5 maart 2018 14:36 schreef Chai het volgende:
Oh daar is het ook niet meer geldig, want als ik omdraai zie ik dat het vanaf de andere kant ook pas voorbij dat punt wordt aangegeven. En in de tegengestelde richting staat het tweemaal met opvallende borden aangegeven.
Terwijl hij op het kruispunt niet eens geldt toch? Vanaf Geervliet mag je gewoon met 80 over het kruispunt heenrazen, maar moet je bij het eerste hectometerpaaltje weer 50 rijden. Lijkt mij logischer als het daar ook voor het kruispunt al 50 zou worden.quote:Op maandag 5 maart 2018 14:43 schreef lipje het volgende:
[..]
Das voor het kruispunt, dat doen ze wel. In principe vervalt de beperking, alleen niet bij de bordenplaatser
Dat maakt niet uit toch, een snelheidsverlaging moet na elke zijweg herhaald worden anders geld weer de 'normale' snelheid binnen danwel buiten de bebouwde kom.quote:Op maandag 5 maart 2018 14:47 schreef Chai het volgende:
[..]
Terwijl hij op het kruispunt niet eens geldt toch? Vanaf Geervliet mag je gewoon met 80 over het kruispunt heenrazen, maar moet je bij het eerste hectometerpaaltje weer 50 rijden. Lijkt mij logischer als het daar ook voor het kruispunt al 50 zou worden.
Nvm, daar staat het voor het kruispunt wel aangegeven voor de drempel, maar als je niet al op de N-weg reed moet je het van het hectometerpaaltje hebben.
Dat dacht ik ook altijd, maar volgens mij is er inmiddels jurisprudentie van dat het wel rechtsgeldig is... maar dat weet ik niet meer zeker.quote:Op maandag 5 maart 2018 15:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Die minuscule 50-bordjes op de hectometerpaaltjes hebben geen enkele juridische waarde, behalve verwarring veroorzaken.
Moet de discussie wel op een normale toon gebeuren....quote:Op maandag 5 maart 2018 06:18 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Een forum is om te discussiëren niet om alleen maar standaard neutrale berichten te posten. Dan kun je beter een gastenboek pagina beginnen
Nouja ik wil er eigenlijk alleen mee bereiken dat iemand gewoon aangesproken wordt op rijgedrag en thats it eigenlijk, iemand hoeft zijn baan niet te verliezen maar iemand moet gewoon stoppen met kleven (bijvoorbeeld). Het persoon aan de telefoon vond het erger dan ik leek het, deed ook zijn best om terug te bellen enzo.quote:Op maandag 5 maart 2018 01:14 schreef Ridocar het volgende:
En om je maar even uit de droom te helpen: een beetje bedrijf heeft het standaard beleid om sorry te zeggen tegen de zoveelste zeur aan de telefoon die een nare ervaring had met één van hun werknemers en daarna niets meer mee te doen.
Als je het zo gevaarlijk vindt, bel dan de politie.
Uiteraard, het verhaal van een enkel persoon wil je niet gelijk als waarheid zien, dat hoeft ook niet voor het beoogde effect zegmaar, "ik heb gehoord dit, wil je letten op dat" of het terecht is of niet is dan het tweede... En vaak zegt het wel wat als mensen de moeite nemen om contact op te zoeken... Zo had ik een collega werken bij DHL waar wel over werd geklaagd qua rijstijl... Ja die valt wel op in dat gele busje met die grote rode letters.quote:Op maandag 5 maart 2018 03:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb de discussie hierover gelezen en moet eerlijk zeggen dat ik het met je eens ben.
Als bepaald rijgedrag echt gevaarlijk is mag dat gerust aangekaart worden als je weet waar je dat kunt doen.
In jouw geval was dat dus de werkgever van de bestuurder met wie je dat voorval had en dat was dan ook je enige optie want eigen rechter spelen is sowieso niet goed.
Maar vergeet niet op welk forum je zit, er zijn altijd mensen die het beter weten en een stuk stoerder zijn en jou dus maar een klikspaan noemen en zo.
Zijn waarschijnlijk ook mensen die het op de weg ook beter denken te weten en een hekel hebben aan "sukkels op de weg" want ZIJ weten het allemaal beter.
Werkgever bellen is zo stom nog niet als het echt om huftergedrag gaat, hoe krijgen die asocialen anders te horen dat hun gedrag niet kan?
Al is melden aan de werkgever soms ook wel lachwekkend trouwens.....
Vroeger had ik een eigen rijschool en mijn auto was ruim en groot beplakt met naam en contactgegevens.
Op een dag kreeg ik een mailtje van iemand die vond dat een werknemer van me hem bijna de dood injoeg.
Zijn verhaal in korte lijnen: Hij had ruime rijervaring in Duitsland en kon daardoor snelheden enorm goed inschatten en wist zeker dat ik ruim 200 km/h reed toen ik hem op een donkere snelweg inhaalde en hem daarna afsneed.
Afsnijden met zo'n groot snelheidsverschil is natuurlijk onmogelijk maar weet je wat ook onmogelijk is?
Ruim 200 km/h in een Kia Rio 1,7 turbodiesel.
Dus samenvattend: Sommige klachten zijn terecht maar soms is het ook de vertroebelde perceptie van de klager die er voor zorgt dat de klacht nergens op slaat.
Maar ik vind ook dat je het in dit topic gewoon moet kunnen zeggen en in jouw geval vind ik de irritatie ook terecht. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Net als dat andere mensen ook hun eigen mening hebben, al dan niet terecht.
Dat sommige mensen er zo uitvoerig op in gaan is eigenlijk niet gewenst in dit topic heb ik wel eens gelezen maar ja......
Sommigen zijn gewoon meer gelijk dan een ander blijkbaar.
Wat SD al opperde: Wellicht is feedback een betere plek voor deze discussie en kunnen we het hier beter hebben over irritaties op de weg en niet over irritaties op de digitale snelweg.
Denk dat een bedrijf wel degelijk prijs stelt op meldingen maar niet op basis van 1 melding direct actie zal ondernemen.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja ik wil er eigenlijk alleen mee bereiken dat iemand gewoon aangesproken wordt op rijgedrag en thats it eigenlijk, iemand hoeft zijn baan niet te verliezen maar iemand moet gewoon stoppen met kleven (bijvoorbeeld). Het persoon aan de telefoon vond het erger dan ik leek het, deed ook zijn best om terug te bellen enzo.
[..]
Uiteraard, het verhaal van een enkel persoon wil je niet gelijk als waarheid zien, dat hoeft ook niet voor het beoogde effect zegmaar, "ik heb gehoord dit, wil je letten op dat" of het terecht is of niet is dan het tweede... En vaak zegt het wel wat als mensen de moeite nemen om contact op te zoeken... Zo had ik een collega werken bij DHL waar wel over werd geklaagd qua rijstijl... Ja die valt wel op in dat gele busje met die grote rode letters.
Ja, is helaas volkomen normaal.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef Gezicht het volgende:
Is het normaal dat iedereen op de A2 Utrecht - Amsterdam en vice versa maar gewoon ergens links blijft hangen op een lege 5-baans snelweg? En vervolgens ook nog boos gebaren als je ze met 106 op de cc rechts inhaalt.
Ja.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef Gezicht het volgende:
Is het normaal dat iedereen op de A2 Utrecht - Amsterdam en vice versa maar gewoon ergens links blijft hangen op een lege 5-baans snelweg? En vervolgens ook nog boos gebaren als je ze met 106 op de cc rechts inhaalt.
Ja, ik doe meestal 107-108 maar echt naar rechts kom ik niet.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:49 schreef Gezicht het volgende:
Is het normaal dat iedereen op de A2 Utrecht - Amsterdam en vice versa maar gewoon ergens links blijft hangen op een lege 5-baans snelweg? En vervolgens ook nog boos gebaren als je ze met 106 op de cc rechts inhaalt.
Dat is ook zo op de A4 Amsterdam-Den Haag. Daar wisselen de paaltjes 100 en 100 tot 19:00 elkaar letterlijk afquote:Op dinsdag 6 maart 2018 00:48 schreef CherryLips het volgende:
Over de A2 gesproken, hoe de hell zit het daar met de snelheid, er staat een bord met "tot 19:00 uur 100" dus dan denk je 's avonds dat het 130 is, maar even later staat er wel 100 op de hectometerpaaltjes. Volgens mij heb ik van de week vier boetes in de bus.
Over welk stuk heb je het? De a2 tussen de Abcoude en Utrecht ring noord is 100 tussen 6 en 19 (daarbuiten dus 130).quote:Op dinsdag 6 maart 2018 00:48 schreef CherryLips het volgende:
Over de A2 gesproken, hoe de hell zit het daar met de snelheid, er staat een bord met "tot 19:00 uur 100" dus dan denk je 's avonds dat het 130 is, maar even later staat er wel 100 op de hectometerpaaltjes. Volgens mij heb ik van de week vier boetes in de bus.
Ik rijd er altijd 135km/h na 19u, nooit boete ontvangen.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 00:48 schreef CherryLips het volgende:
Over de A2 gesproken, hoe de hell zit het daar met de snelheid, er staat een bord met "tot 19:00 uur 100" dus dan denk je 's avonds dat het 130 is, maar even later staat er wel 100 op de hectometerpaaltjes. Volgens mij heb ik van de week vier boetes in de bus.
Rond afslag Maarssen. Ik reed er vorige week en snapte er echt even geen reet van. En op de terugweg weer er lag ook een bord half ondersteboven, dat hielp ook niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 07:54 schreef Nitzer het volgende:
[..]
Over welk stuk heb je het? De a2 tussen de Abcoude en Utrecht ring noord is 100 tussen 6 en 19 (daarbuiten dus 130).
om hier even op terug te komen, die bordjes zijn niet "leiding gevend" als het gaat om de snelheid, maar meer ter info / reminder. eerdere bepalingen worden niet in eens anders door dit bordje.quote:Op maandag 5 maart 2018 09:57 schreef DevFreak het volgende:
Vreemde situatie op de N218 tussen Geervliet en Heenvliet.
Tussen Geervliet en Spijkenisse is het een normale provinciale tweebaansweg waar 80 gereden mag worden.
Zodra je het kruispunt over bent bij Geervliet zie je enkel een voorrangsbord staan. Slechts een enkele oplettende weggebruiker zal op de hectometerpaaltjes zien staan dat je maar 50 mag rijden tot de beperking bij Heenvliet is opgeheven.
Het meest achterlijke is dat je op dat stuk tussen Geervliet en Heenvliet nog anders kruispunt met voorrang hebt waar je maar 50 mag. Je zou dan echt denken dat het alleen dáár geldt.
[ afbeelding ]
Koekoek!
Wtf, niet rechtsgeldig? Waarom worden ze dan geplaatst?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:38 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
om hier even op terug te komen, die bordjes zijn niet "leiding gevend" als het gaat om de snelheid, maar meer ter info / reminder. eerdere bepalingen worden niet in eens anders door dit bordje.
dus gewoon lekker 80 knorren
info; https://kassa.bnnvara.nl/(...)g-door-hectopaaltjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |