abonnement Unibet Coolblue
pi_177286882
- we gingen er over ophouden en ontopic -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 18-02-2018 22:04:04 ]
pi_177286935
quote:
9s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:03 schreef wiltoyo het volgende:
Afgelopen vrijdag noodgedwongen achter een ambulance met toeters en bellen aan moeten rijden. Over een stuk van ongeveer 30km over de snelweg een aantal keer dat mensen bewust de ambulance snijden tot aan brake testen toe. Wat bezielt die mensen.
Heb ik ook gezien... Wel een paar maanden terug. Idioten! Heb ook maar een paar keer geclaxoneerd :')
pi_177289110
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vriend van me heeft zo'n auto die ons bijna omreed een keer een tikje op het dak gegeven met zijn vuist.

Hoop herrie, geen schade. :+
Veel te lief.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 19 februari 2018 @ 10:39:23 #204
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177293621
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:17 schreef Fer het volgende:

Op banen met voldoende vrije stroken links, heb ik soms andere prioriteiten en nee, ik trol niet SD.
De verkeersregels overschrijden jouw persoonlijk verlangens. Gewoon naar rechts, dus. Ook al komt het niet overeen met jouw wensen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 19 februari 2018 @ 12:57:44 #205
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177296719
Oeps, vandaag zelf een foutje gemaakt en nog gebaard daar die ander dat ze geen voorrang had ook :@ (Zij ging rechtdoor, ik sloeg af, ik wees haar op de haaientanden...die ik zelf ook gewoon had :') ).
pi_177376073
Had weer een Turk voor me die voor de rotonde drie auto's naar rechts heeft gewacht voordat ze eindelijk eens door reed. Kost dan weer zo'n twintig seconden omdat die incompetente allochtoonse truthola het niet snapt.

Vervolgens op de A16 een snotneus van in de twintig die met 130 kmh op zijn telefoon zit te pielen :r En ja ik zie alles.

Sommige bestuurders :r

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 20:20:05 ]
pi_177376129
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De verkeersregels overschrijden jouw persoonlijk verlangens. Gewoon naar rechts, dus. Ook al komt het niet overeen met jouw wensen.
Er is toch geen politie meer op de meeste snelwegen.
.
pi_177376235
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:57 schreef Qarrad het volgende:
Oeps, vandaag zelf een foutje gemaakt en nog gebaard daar die ander dat ze geen voorrang had ook :@ (Zij ging rechtdoor, ik sloeg af, ik wees haar op de haaientanden...die ik zelf ook gewoon had :') ).
Vrouw :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177378961
Vandaag in Noorwegen bijna een aanrijding. Ik rijd 80km/h op een doorgaande (voorrangs-) weg en iemand wilt vanaf links de weg op rijden. Dus ik ging al van het gas af, maar diegene stopte dus ik ging weer door. Ik dacht dus dat 'ie mij zag. Maar nee, opeens ging 'ie rijden toen ik al dichtbij was. Vol in de ankers en ik kon links er omheen al toeterend. Die gast bleef gewoon stoïcijns voor zich uit kijken en wilde niet even z'n handjes opsteken van "sorry". Jammer. Met spikes en de zachte rubbers heb je op redelijk warm asfalt toch wat minder grip. Heb het nog wel op de dashcam staan.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 13:58:10 #210
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_177414870
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:57 schreef Qarrad het volgende:
Oeps, vandaag zelf een foutje gemaakt en nog gebaard daar die ander dat ze geen voorrang had ook :@ (Zij ging rechtdoor, ik sloeg af, ik wees haar op de haaientanden...die ik zelf ook gewoon had :') ).
Wat sommige mensen ook tijdens het rijden, he.... :o
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  zaterdag 24 februari 2018 @ 14:05:36 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177415047
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:21 schreef Fer het volgende:

Er is toch geen politie meer op de meeste snelwegen.
Ah, ok....dus de regels zijn niet belangrijk, alleen de kans of je gepakt wordt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:34:00 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177418214
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Er is toch geen politie meer op de meeste snelwegen.
echt wel, ik kreeg van de week nog een rijdend 'standje' toen ik 120/100 deed bij Venlo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 24 februari 2018 @ 18:30:36 #213
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_177420495

Bestuurders die het door mij rood omcirkelde bord op de Van Brienenoordbrug niet snappen.

Gevolg: ik rij op de middelste strook, links komt er een Aygo voorbij en rechts een Belg in een Mercedes.
Gaan beide tegelijkertijd terug naar de middelste strook en knallen op een haar na niet tegen elkaar op. :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_177420567
Blinde kutten in dikke Mercedessen die niet kijken bij het uitparkeren :r gewoon stug niet kijken of schijt hebben aan de andere auto (de mijne).
Tap tap tap
pi_177421574
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:34 schreef CherryLips het volgende:
Blinde kutten in dikke Mercedessen die niet kijken bij het uitparkeren :r gewoon stug niet kijken of schijt hebben aan de andere auto (de mijne).
Vandaag lekker sushi gegeten met uitkijk op een grote straat met parkeervakken.

Om de hoek ligt een coffeeshop dus mooie wagens kwamen aldaar op de parkeervakken te staan. Zo ook een mooie grote Porsche cayenne suv uitvoering.

Opgegeven moment zag ik in mijn ooghoek de Porsche naar achteren gaan en toen nog eens met een rustig gangetje naar achteren. Hij kuste even de bumper van de andere wagen achter hem en reedt toen weg.

Gasten die dure wagens rijden en nog niet eens een parkeersensor of achteruitrijcamera kunnen betalen :')
pi_177421578
Kwam vandaag een stoet van een Turkse bruiloft tegen. Verkeer ophouden, driften, niet aan de voorrangsregeling houden, nog genoeg om op te noemen..
pi_177421689
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:21 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Vandaag lekker sushi gegeten met uitkijk op een grote straat met parkeervakken.

Om de hoek ligt een coffeeshop dus mooie wagens kwamen aldaar op de parkeervakken te staan. Zo ook een mooie grote Porsche cayenne suv uitvoering.

Opgegeven moment zag ik in mijn ooghoek de Porsche naar achteren gaan en toen nog eens met een rustig gangetje naar achteren. Hij kuste even de bumper van de andere wagen achter hem en reedt toen weg.

Gasten die dure wagens rijden en nog niet eens een parkeersensor of achteruitrijcamera kunnen betalen :')
Ik was nu zelf aan het uitparkeren, was het vak al uit, hoefde een keer te steken om weg te rijden. Zie ik ineens achter me een auto op me afkomen. Ik denk nog "wie rijdt nu tegen wie aan" dus ik stopte, zij rijdt gewoon door naar achter en keek alleen maar naar rechts. Ik kon m'n auto nog heel snel terug in m'n vak zetten waar ik net uitkwam want ze ging gewoon door en keek ook niet op of om toen ze wegreed.
Tap tap tap
pi_177422067
Vandaag kreeg ik toch even een halve hartverzakking ondanks dat ik het een soort van toch had zien aankomen. Rijdend op een provinciale weg met gescheiden banen en een flinke middenberm. 2 vrachtwagens met auto's erop komen van een rotonde af en rijden mij tegemoet. In de middenberm is een oversteekplek gecreëerd naar een oprit van een snelweg. 1 vrachtwagen stak met volle vaart over wat geen probleem was want er was dik 200 meter ruimte tussen mij en hem. Op het moment dat vrachtwagen 1 overstak dacht ik in het onderbewustzijn die 2e zal toch niet hetzelfde doen. Jawel dus. Die dacht ook in vliegende vaart af te kunnen slaan en mij te kunnen kruisen. Ik had mn gas al los gelaten om te kunnen anticiperen, de vrachtwagen moest vol in de ankers en ik moest een ontwijkingsmanoeuvre maken. Al met al liep het nog best af.

Wat ook rete irritant is dat sinds ik meer op de weg zit en veel op de lekdijk rij de mensen me er bijna vanaf drukken met kleven. En dan rij ik al tussen de 70 en 80 's ochtendsvroeg. 's middags precies hetzelfde in de polder steevast een klever die mijn vieze achterkant erg interessant vinden
pi_177422094
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik was nu zelf aan het uitparkeren, was het vak al uit, hoefde een keer te steken om weg te rijden. Zie ik ineens achter me een auto op me afkomen. Ik denk nog "wie rijdt nu tegen wie aan" dus ik stopte, zij rijdt gewoon door naar achter en keek alleen maar naar rechts. Ik kon m'n auto nog heel snel terug in m'n vak zetten waar ik net uitkwam want ze ging gewoon door en keek ook niet op of om toen ze wegreed.
Ook mooi ja :') heb ik gelukkig nog niet gehad.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 20:32:14 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177423386
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:58 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Wat sommige mensen ook tijdens het rijden, he.... :o
:D
Volgende keer zal ik het "gesticuleren" noemen.
pi_177430844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:21 schreef sneakydesert het volgende:
Kwam vandaag een stoet van een Turkse bruiloft tegen. Verkeer ophouden, driften, niet aan de voorrangsregeling houden, nog genoeg om op te noemen..
Sneu volk, in gehuurde auto's :')
Maar zeg er maar niets van, want ies koeltoer...
pi_177446086
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 07:57 schreef Piles het volgende:

[..]

Sneu volk, in gehuurde auto's :')
Maar zeg er maar niets van, want ies koeltoer...
Denk dat dit ze zijn: NWS / Bruiloftstoet op A12: 33 bekeuringen
Hoop het althans.
  FOK!fotograaf maandag 26 februari 2018 @ 00:37:27 #223
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_177451611
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:55 schreef DrMarten het volgende:
Goed, met 50 in moeten voegen op de snelweg vandaag :{
Oude dame die al kilometers lang 50 reed op een 80 weg. Vervolgens de A1 opgedraaid achter die vrouw. Die oprit gaat iets verderop over in een afrit, die afrit moest die oude vrouw hebben. Ze bleef dus mooi met 50 op die baan rijden |:(
Op zo'n moment ben je blij dat het zondag is en dat het dus relatief rustig is op de weg. Gelukkig ook dat mensen invoeghulp verleenden.
Kijkt dat mens ook verschrikkelijk verbaasd op van het geluid van de claxon en mijn kwaaie kop :{

Zulke types moeten echt van de weg gehaald worden.
Gewoon een gat laten vallen? Je weet dat zo'n mens geen haast heeft, laat je bovenaan de oprit het gat vallen door zelfs ook van je gas af te gaan en kan jij daardoor met hogere snelheid invoegen. Maakt ze alsnog snelheid, verkeerd gegokt, maar wel safe. Maakt ze geen snelheid, heb je in ieder geval voldoende snelheid om wel met het verkeer mee te gaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_177452098
Ja hoor, zondag iemand die mij van rechts afsneed op een kruising. Volgens mij gaat er dan echt iets niet goed in je kop hoor.
pi_177453291
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:30 schreef Rodgrod het volgende:
[ afbeelding ]
Bestuurders die het door mij rood omcirkelde bord op de Van Brienenoordbrug niet snappen.

Gevolg: ik rij op de middelste strook, links komt er een Aygo voorbij en rechts een Belg in een Mercedes.
Gaan beide tegelijkertijd terug naar de middelste strook en knallen op een haar na niet tegen elkaar op. :')
Afgelopen donderdagavond bij knp Terbregseplein een personenauto die voor mij meereed op diezelfde bus- en vrachtautorijstrook en na de splitsing operns een stuk langzamer ging rijden. Ik denk dat dat het moment was dat de bestuurder inzag dat 'ie lichtelijk verkeerd zat.

Maar rij dan gewoon door. Ga geen 60 slingeren omdat je in paniek bent...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177456485
Vannochtend (half 7) naar het werk staat er een golfje 3 voor mij bij het verkeerslicht zonder lichten aan, ik dus even seinen
stapt er een petje van een jaar of 20 uit met een agressieve houding

Vriendelijk verzocht om zijn lichten aan te doen en terug in zijn auto te gaan zitten.
pi_177456696
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:08 schreef JaafkeJunior het volgende:
Vannochtend (half 7) naar het werk staat er een golfje 3 voor mij bij het verkeerslicht zonder lichten aan, ik dus even seinen
stapt er een petje van een jaar of 20 uit met een agressieve houding

Vriendelijk verzocht om zijn lichten aan te doen en terug in zijn auto te gaan zitten.
Multiculti? :P
pi_177456742
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:21 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Multiculti? :P
yup.. :9 :9
pi_177456952
Je maakt echt een hoop mee wanneer je veel op de weg zit, zoals mij...

Ik had afgelopen donderdag een Duitser die me op de rotonde geen voorrang gaf. Gelukkig rij ik op rotondes nooit snel dus dat kon ik voorkomen.

Zaterdag had ik iemand die voor het verkeerslicht tussen twee banen stond en doorreed op het verkeerde licht naar links terwijl dit voor verkeer rechtdoor gold. :') Hard op de claxon.
  maandag 26 februari 2018 @ 20:25:41 #230
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_177469010
Ik snap vooral al die mensen die in een bedrijfswagen met koeienletters bestickerd zo asociaal rijden niet. Vanmiddag weer zo'n busje van Van Galen op de A15 die met 140 km/h de snelweg in komt voegen, de uitvoegers rechts inhalend en vervolgens in één keer tussen drie auto's naar de linkerbaan doorschuiven zonder je knipperlicht uit te steken. Gelukkig voorspelbaar, maar zulke figuren wil je toch niet met jouw naam los laten op de weg?
  maandag 26 februari 2018 @ 20:35:25 #231
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_177469305
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:25 schreef twi het volgende:
Ik snap vooral al die mensen die in een bedrijfswagen met koeienletters bestickerd zo asociaal rijden niet.
Bijna niemand belt, en als iemand belt dan krijgt ie een standaard antwoord terug en als het echt erg wordt een bos bloemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:49:16 #232
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_177530658
Vanochtend op een paar haartjes na een kettingbotsing weten te voorkomen op de A2 richting Eindhoven bij Leende. Helemaal vanuit het niets gingen we op nog geen 200 meter van 120 km/h naar stilstaan. Heb flink in de ABS gehangen en ben de middenberm op uitgeweken, maar goed ook want m'n achterligger stond opeens naast me na de remactie. Gelukkig was ik met een redelijk nieuwe auto van de baas waar de remmen nog goed van werken. :P

Irritatie in deze is dat er totaal geen aanleiding was voor de plotselinge stop/file. Alles reed direct weer door.
Flesje bier
pi_177534548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:49 schreef Gezicht het volgende:
Irritatie in deze is dat er totaal geen aanleiding was voor de plotselinge stop/file. Alles reed direct weer door.
Die aanleiding was er waarschijnlijk wel, maar dan mogelijk al kilometers voor je. Je zat in een zogenaamde spookfile.


Zo'n spookfile is een soort schokgolf die met ongeveer 20-30 kilometer per uur tegen de rijrichting in beweegt.

Oorzaak is veelal te korte afstand tussen de voertuigen, waardoor als één voertuig iets moet bijremmen, die daarachter iets harder moet bijremmen en die daarachter nog iets harder moet bijremmen en dan moet er vanzelf iemand zo hard remmen dat hij stil komt te staan.

Je ziet het bij druk verkeer vaak ontstaan op de linkerbaan als je ergens in de verte een vrachtwagen ziet opdoemen. Mensen houden te weinig afstand, iemand propt hem er vanaf de rechterbaan met iets te weinig snelheid tussen om de vrachtwagen voorbij te kunnen gaan, daardoor degene daarachter op de rem, en die rembeweging loopt vervolgens als een schokgolf naar achteren toe, waardoor de linkerbaan ineens bijna stil komt te staan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jordy-B op 01-03-2018 19:58:34 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177535061
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:25 schreef twi het volgende:
Ik snap vooral al die mensen die in een bedrijfswagen met koeienletters bestickerd zo asociaal rijden niet. Vanmiddag weer zo'n busje van Van Galen op de A15 die met 140 km/h de snelweg in komt voegen, de uitvoegers rechts inhalend en vervolgens in één keer tussen drie auto's naar de linkerbaan doorschuiven zonder je knipperlicht uit te steken. Gelukkig voorspelbaar, maar zulke figuren wil je toch niet met jouw naam los laten op de weg?
Heb ik ook eens gehad jammer genoeg niet achterhaald welk bedrijf het was. Was een heel klein logo
pi_177535433
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:49 schreef Gezicht het volgende:
Vanochtend op een paar haartjes na een kettingbotsing weten te voorkomen op de A2 richting Eindhoven bij Leende. Helemaal vanuit het niets gingen we op nog geen 200 meter van 120 km/h naar stilstaan. Heb flink in de ABS gehangen en ben de middenberm op uitgeweken, maar goed ook want m'n achterligger stond opeens naast me na de remactie. Gelukkig was ik met een redelijk nieuwe auto van de baas waar de remmen nog goed van werken. :P

Irritatie in deze is dat er totaal geen aanleiding was voor de plotselinge stop/file. Alles reed direct weer door.
Bekend punt en inderdaad spookfile.
Daarom probeer ik zo min mogelijk aan mijn rempedaal te komen op de snelweg en kies voor afstand houden (als niemand zich ertussen propt }:| ) of de wagen wat eerder dan ik in stadsverkeer zou doen laten uitdrijven.

Want remlichten zorgen voor onrust en paniek. Ik merk het bij mezelf ook. Als er een eindje voor me iemand remt wil ik ook meteen op de rem gaan. Maar met voldoende afstand blijkt vaak dat het alleen een tikje was en we beiden gewoon door kunnen blijven rijden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:40:01 #236
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177545453
Een vrachtwagen die 30 rijdt waar je 80 mag... en dus een hele stoet achter zich heeft waarvan de eerste niet in durft te halen :{
Uiteindelijk via een zij/parallel weggetje er voorbij gestoken. Zit de chauffeur naar zijn dashboard/telefoon/kaart/krant/TV te kijken :?
Als je problemen hebt, zet hem dan aan de kant, bijvoorbeeld bij het tankstation wat je net voorbij reed |:(

Daarna nog zo'n stuk egoist dat geen richtingaanwijzer gebruikt op de rotonde, want efficiëntie in het verkeer kennen we niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 19:10:57 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177556412
Splitsing A4 A5, nog bijna 2 km tot aan de afslag. Het is niet druk. Waarom ga je als vrachtwagenchauffeur dan alvast op de 2de rijstrook rijden? Je hoort daar gewoon niet te rijden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177556622
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die aanleiding was er waarschijnlijk wel, maar dan mogelijk al kilometers voor je. Je zat in een zogenaamde spookfile.


Zo'n spookfile is een soort schokgolf die met ongeveer 20-30 kilometer per uur tegen de rijrichting in beweegt.

Oorzaak is veelal te korte afstand tussen de voertuigen, waardoor als één voertuig iets moet bijremmen, die daarachter iets harder moet bijremmen en die daarachter nog iets harder moet bijremmen en dan moet er vanzelf iemand zo hard remmen dat hij stil komt te staan.

Je ziet het bij druk verkeer vaak ontstaan op de linkerbaan als je ergens in de verte een vrachtwagen ziet opdoemen. Mensen houden te weinig afstand, iemand propt hem er vanaf de rechterbaan met iets te weinig snelheid tussen om de vrachtwagen voorbij te kunnen gaan, daardoor degene daarachter op de rem, en die rembeweging loopt vervolgens als een schokgolf naar achteren toe, waardoor de linkerbaan ineens bijna stil komt te staan.
http://www.traffic-simulation.de/
pi_177557608
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die aanleiding was er waarschijnlijk wel, maar dan mogelijk al kilometers voor je. Je zat in een zogenaamde spookfile.


Zo'n spookfile is een soort schokgolf die met ongeveer 20-30 kilometer per uur tegen de rijrichting in beweegt.

Oorzaak is veelal te korte afstand tussen de voertuigen, waardoor als één voertuig iets moet bijremmen, die daarachter iets harder moet bijremmen en die daarachter nog iets harder moet bijremmen en dan moet er vanzelf iemand zo hard remmen dat hij stil komt te staan.

Je ziet het bij druk verkeer vaak ontstaan op de linkerbaan als je ergens in de verte een vrachtwagen ziet opdoemen. Mensen houden te weinig afstand, iemand propt hem er vanaf de rechterbaan met iets te weinig snelheid tussen om de vrachtwagen voorbij te kunnen gaan, daardoor degene daarachter op de rem, en die rembeweging loopt vervolgens als een schokgolf naar achteren toe, waardoor de linkerbaan ineens bijna stil komt te staan.
Leg dat even de mensen uit in dit topic die niet snappen dat als je bij file inhaalt over een rijstrook die verderop geritst wordt in de overige rijstroken dat het aantal mensen dat moet remmen hoger wordt t.o.v. met ruimte tussen de voertuigen ritsen.

Want dat krijg je niet in die botte koppies, die komen niet verder dan "je moet gewoon volledig het asfalt benutten en maximaal doorrijden" maximaal doorrijden tot daar en toe, maar stop gewoon met inhalen als het verkeer naast je stapvoets rijdt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177557716
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:25 schreef twi het volgende:
Ik snap vooral al die mensen die in een bedrijfswagen met koeienletters bestickerd zo asociaal rijden niet. Vanmiddag weer zo'n busje van Van Galen op de A15 die met 140 km/h de snelweg in komt voegen, de uitvoegers rechts inhalend en vervolgens in één keer tussen drie auto's naar de linkerbaan doorschuiven zonder je knipperlicht uit te steken. Gelukkig voorspelbaar, maar zulke figuren wil je toch niet met jouw naam los laten op de weg?
Keb weleens zo een detacheerder gebeld die ging het een en ander opzoeken in zijn systeem wie het geweest zou kunnen zijn en die belde mij, nadat hij het had bevestigd, op om te melden dat hij persoon X de volgende maandag op kantoor had gevraagd.

Mooie zaken _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 21:18:54 #242
36461 Joppy
geen colaboy
pi_177560589
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Leg dat even de mensen uit in dit topic die niet snappen dat als je bij file inhaalt over een rijstrook die verderop geritst wordt in de overige rijstroken dat het aantal mensen dat moet remmen hoger wordt t.o.v. met ruimte tussen de voertuigen ritsen.

Want dat krijg je niet in die botte koppies, die komen niet verder dan "je moet gewoon volledig het asfalt benutten en maximaal doorrijden" maximaal doorrijden tot daar en toe, maar stop gewoon met inhalen als het verkeer naast je stapvoets rijdt.
Bij goed ritsen hoort er helemaal niemand te remmen. Rechts moet ruimte (zonder remmmen) voor links en links moet idd snelheid aanpassen aan rechts. En dan bij voorkeur zo ver mogelijk naar voren van baan wisselen. Ik zie voornamelijk twee problemen bij ritsen. 1 is idd dat sommige automobilisten vol gas doorblijven rijden en dan op het einde de auto in een miniem gaatje willen proppen. 2 is dat er vaak ook geen ruimte wordt gelaten aan mensen die iets langer doorijden (met dezelfde snelheid), waardoor die worden gedwongen zich er tussen te proppen.

Dit soort problemen zijn echter slechts symptomen. De belangrijkste oorzaak voor deze (spook)files is dat de wegen te vol zijn. Bij een weg op 70% van zijn (theoretische) capaciteit komt dit gedrag ook voor, maar heeft het geen gevolgen. Bij 95% van de capaciteit zorgt dit echter wel voor files.
Let the beat control your body!
  vrijdag 2 maart 2018 @ 21:49:47 #243
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177561607
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:18 schreef Joppy het volgende:

[..]

Bij goed ritsen hoort er helemaal niemand te remmen. Rechts moet ruimte (zonder remmmen) voor links en links moet idd snelheid aanpassen aan rechts. En dan bij voorkeur zo ver mogelijk naar voren van baan wisselen. Ik zie voornamelijk twee problemen bij ritsen. 1 is idd dat sommige automobilisten vol gas doorblijven rijden en dan op het einde de auto in een miniem gaatje willen proppen. 2 is dat er vaak ook geen ruimte wordt gelaten aan mensen die iets langer doorijden (met dezelfde snelheid), waardoor die worden gedwongen zich er tussen te proppen.

Ritsen is een sprookje.
Als de eerste auto's ruimte moeten maken, moeten ze gas los laten. Hoe meer auto's je naar achter gaat, hoe meer snelheid er afgenomen moet worden, tot het dus stilstaat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177562000
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:49 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ritsen is een sprookje.
Als de eerste auto's ruimte moeten maken, moeten ze gas los laten. Hoe meer auto's je naar achter gaat, hoe meer snelheid er afgenomen moet worden, tot het dus stilstaat.
Dit jojo effect is wel degelijk waar te nemen, na het ritspunt rijdt het opeens door.. Dat heeft alles te maken met die auto er tussen rammen.. Immers, als het echt te druk is op de weg zou het na het ritspunt niet fatsoenlijk doorrijden.

Als het te druk is op de weg moeten ze na het ritspunt nog steeds gas los laten etc etc... Dan zou het gewoon overal stil moeten staan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:35:40 #245
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_177563037
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit jojo effect is wel degelijk waar te nemen, na het ritspunt rijdt het opeens door.. Dat heeft alles te maken met die auto er tussen rammen.. Immers, als het echt te druk is op de weg zou het na het ritspunt niet fatsoenlijk doorrijden.

Als het te druk is op de weg moeten ze na het ritspunt nog steeds gas los laten etc etc... Dan zou het gewoon overal stil moeten staan.
Inderdaad, het jojo effect en daardoor het tot stilstand komen van een verkeersstroom komt niet door het moeten gaan delen van de beschikbare ruimte voor het ritsen maar door onaangepast gedrag van enkelingen die een veel te groot verschil in snelheid hebben ten opzichten van de rijdende verkeersstroom.

Ritsen is aanpassen van de snelheid aan elkaar, en dan elkaar de ruimte gunnen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_177563096
En per auto ritsen en niet met drie auto's in de ruimte van 1 duwen.
Tap tap tap
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:51:03 #247
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177563508
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit jojo effect is wel degelijk waar te nemen, na het ritspunt rijdt het opeens door.. Dat heeft alles te maken met die auto er tussen rammen.. Immers, als het echt te druk is op de weg zou het na het ritspunt niet fatsoenlijk doorrijden.
Jawel want je bent dan voorbij de flessenhals. Wat daarvoor gebeurt is niet direct relevant voor wat erna gebeurt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177563668
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jawel want je bent dan voorbij de flessenhals. Wat daarvoor gebeurt is niet direct relevant voor wat erna gebeurt.
Die flessenhals zegt niks over het totaal aantal auto's en dus de afstand die nodig is tussen de auto's... Kortom, niet te druk om bij een bepaalde snelheid met bepaalde afstand achter elkaar te rijden, toch gaat het fout.... Dat is gewoon het remmen / niet goed ritsen wat er dus gedaan wordt.

Het is ofwel te druk op de weg, of niet te druk op de weg, als het niet te druk is op de weg is er voldoende ruimte om te ritsen of non? Immers zou het verkeer ook op 3 stroken kunnen rijden zonder problemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:59:38 #249
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177563725
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die flessenhals zegt niks over het totaal aantal auto's en dus de afstand die nodig is tussen de auto's... Kortom, niet te druk om bij een bepaalde snelheid met bepaalde afstand achter elkaar te rijden, toch gaat het fout.... Dat is gewoon het remmen / niet goed ritsen wat er dus gedaan wordt.
Als je 2 rijstroken hebt waarvan 70% van de capaciteit op elke strook gebruikt wordt en je gaat deze samenvoegen naar 1 strook met een maximale capaciteit van 100%, wat gebeurt er dan? Juist, dat past niet.

Als jouw theorie klopt kun je namelijk ook met 200km/h ritsen. Maar die plek is er simpelweg niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177563855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als je 2 rijstroken hebt waarvan 70% van de capaciteit op elke strook gebruikt wordt en je gaat deze samenvoegen naar 1 strook met een maximale capaciteit van 100%, wat gebeurt er dan? Juist, dat past niet.

Als jouw theorie klopt kun je namelijk ook met 200km/h ritsen. Maar die plek is er simpelweg niet.
Je zou kunnen stellen dat het stuk snelweg na de "flessenhals" minder automobilisten per vierkante meter heeft rijden omdat mensen bij de flessenhals moeten wachten met "oprijden" op de snelweg...

Alleen kun je prima zelf constateren dat de snelweg 9/10x bij een 4 naar 3 strook scenario eerder leeg is dan te vol... Dat hele stuk wat die te leeg is is onderbenutte capaciteit....

Als alle auto's aan elkaar gekoppeld waren via een computer systeem zou dit 100% zeker een stuk soepeler gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')