abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 4 februari 2018 @ 13:34:54 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176946667
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:34 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Sowieso remmen :')
Remmen = angst.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  zondag 4 februari 2018 @ 17:09:12 #27
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_176951639
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:34 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Sowieso remmen :')
Met een beetje inzicht en goed anticiperen hoef je op de snelweg bijna niet te remmen.
  zondag 4 februari 2018 @ 17:10:06 #28
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_176951681
quote:
6s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Remmen = angst.
Het is af en toe wel een handig pedaal.
pi_176952563
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
6s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:31 schreef JaapB het volgende:

[..]


En best sneu dat ze dan niet weten dat dit ook kan door de koppeling aan te tikken of door de schakelaar van CC hiervoor te gebruiken.
Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerd
  zondag 4 februari 2018 @ 19:01:17 #30
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_176954368
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerd
Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.
Met een automaat is dat wel begrijpelijk, maar inderdaad de knoppen aan het stuur zijn er ook nog altijd.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_176955489
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:15 schreef ludovico het volgende:
Gewoon een bordje laten maken met "gereserveerd voor - insert kenteken -" en die achter je parkeerplekje op een paal zetten.
Dan ligt die paal heel snel ondersteboven.
NARF
pi_176955496
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan ligt die paal heel snel ondersteboven.
Dan zet je er een hittesensor bij en schiet je met scherp als die af gaat.
pi_176955578
quote:
6s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:01 schreef JaapB het volgende:

[..]

Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.
Met een automaat is dat wel begrijpelijk, maar inderdaad de knoppen aan het stuur zijn er ook nog altijd.
Huidige generatie VAG machinerie wel hoor. Ik klik meestal bij 5 de cc erop en schakel ik door naar 6. Tijdens koppeling in geeft hij geen gas bij, maar na opkomen gaat hij gewoon verder op de ingestelde snelheid.
.
pi_176955747
quote:
6s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:01 schreef JaapB het volgende:

[..]

Best vreemd lijkt me dat. Heb tot nu toe over de afgelopen 16 jaar ervaring met één VW, één BMW en 2 Subaru's die dit in elk geval niet hebben. Lijkt me ook niet logisch.
Met een automaat is dat wel begrijpelijk, maar inderdaad de knoppen aan het stuur zijn er ook nog altijd.
Als je het eenmaal gewend bent heeft het ook voordelen. Zeker als het rustig is op de snelweg voeg ik in met cc op 130 en dan schakel ik vervolgens op naar 4-5-6.
pi_176955776
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:09 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Met een beetje inzicht en goed anticiperen hoef je op de snelweg bijna niet te remmen.
Dat is afhankelijk van de drukte dus niet per defintie waar, maar er wordt wel veel meer geremd dan noodzakelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_176955933
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de drukte dus niet per defintie waar, maar er wordt wel veel meer geremd dan noodzakelijk.
Mja vooral ook meer gas gegeven dan noodzakelijk...
Als je constante rode lichtjes ziet op een meter of 500... Dan weet je dat je +- stil gaat staan.
pi_176956231
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja vooral ook meer gas gegeven dan noodzakelijk...
Als je constante rode lichtjes ziet op een meter of 500... Dan weet je dat je +- stil gaat staan.
Zeker die eerste zin is helemaal waar. Ik snap dat bumperhangen ook niet als het druk is, je zal je toch voor en/of na elke werkdag nog zo in de stress willen werken. Ik ga dan ook regelmatig rechts rijden om dat hysterische gedoe te ontwijken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_176956848
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ga dan ook regelmatig rechts rijden om dat hysterische gedoe te ontwijken.
Mja vaak is net harder rijden dan de rest of net langzamer het meest rustige qua rijstijl. Anders moet je iets vaker in halen....

Tjah, variabele snelheid aanhangen en je voorganger afstand laten nemen als je cruise control aanzet kan ook wel relaxed rijden..

Ik heb weleens gebeld naar een detacheerders bureau waarvan de werknemer zat te kleven bij mij die hebben hem op gesprek laten komen. 8)7 _O-
pi_176957469
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja vaak is net harder rijden dan de rest of net langzamer het meest rustige qua rijstijl. Anders moet je iets vaker in halen....

Tjah, variabele snelheid aanhangen en je voorganger afstand laten nemen als je cruise control aanzet kan ook wel relaxed rijden..

Ik heb weleens gebeld naar een detacheerders bureau waarvan de werknemer zat te kleven bij mij die hebben hem op gesprek laten komen. 8)7 _O-
Dat is wel een punt. Ik probeer meestal gewoon de maximum snelheid te rijden en dan ben je altijd te snel voor de ene helft en als je zo iemand gaat inhalen, te langzaam voor de mensen achter je.
.
pi_176958574
Op het werk ook een bus waarbij de cc gewoon aan blijft als je de koppeling intrapt. Weet alleen niet meer welke dat is. Bij mijn werkbus ook, maar die heeft een automaat. Handig na een tolpoortje :P
  zondag 4 februari 2018 @ 22:01:38 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176958883
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Verschilt per merk. Als ik de koppeling intrap en (al dan niet) terugschakel trekt ie daarna vanzelf weer op. Was even wennen na jaren een auto weer de koppeling intrappen wel volstond om de cc eraf te krijgen. Tegenwoordig de stuurbediening maar aangeleerd
Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?
Sowieso slechte eigenschap vind ik, even de platen laten slippen. Net als mensen die hun voet op de koppeling laten rusten. Die kunnen elke 10dkm een nieuwe koppeling laten monteren.
Maargoed dat is geen irritatie voor op de weg :P
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_176964857
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?
Om terug te schakelen om af te remmen bij een rotonde bijv.
  maandag 5 februari 2018 @ 12:27:55 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176968687
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 07:06 schreef alpeko het volgende:

[..]

Om terug te schakelen om af te remmen bij een rotonde bijv.
Om terug te schakelen trap je hem helemaal in - om af te remmen op de motor kun je dus beter het knopje gebruiken.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_176968731
Je moet ook terugschakelen om fatsoenlijk af te remmen op de motor.
Tis wel een beetje niet-zo-fijn voor je auto om dat vanuit de cc te doen.. Sowieso is uitrollen (500 meter van te voren) zuiniger en beter.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_176976705
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Op het werk ook een bus waarbij de cc gewoon aan blijft als je de koppeling intrapt. Weet alleen niet meer welke dat is. Bij mijn werkbus ook, maar die heeft een automaat. Handig na een tolpoortje :P
Die volg ik niet.

De CC blijft - volgens mij - bij alle auto's "aan" na het intrappen van de koppeling. Alleen de snelheid valt terug. Zelfde effect als "cancel". Tikje op de hendel / knop voor "resume" en dan weer terug naar de oorspronkelijk ingestelde snelheid.

Het beeld wat ik op basis van je beschrijving van jouw werkbus heb is dat het je veel moeite moet kosten om die tot stilstand te krijgen...
You have to be very clean to get really dirty
pi_176976929
De rem- en koppelingsschakelaars van de cc zijn veiligheidsschakelaars, ze zijn er om de cc uit te schakelen als je plots moet remmen of ontkoppelen, om te voorkomen dat je motor volgas gaat revven of tegen de remmen probeert te vechten. Niet om de cc normaal mee uit te schakelen.

Voor het normaal uitschakelen heb je een apart knopje op/aan je stuur.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
  maandag 5 februari 2018 @ 20:31:59 #47
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_176978842
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Huidige generatie VAG machinerie wel hoor. Ik klik meestal bij 5 de cc erop en schakel ik door naar 6. Tijdens koppeling in geeft hij geen gas bij, maar na opkomen gaat hij gewoon verder op de ingestelde snelheid.
Is ook zo, de Golf was de dubbel geblazen uit 2010, sinds die tijd al meer dan 7 jaar verder.
Best vreemd dat de BMW van 2 jaar oud dit dan niet zo heeft? Ach ja, techniek staat zeker niet stil.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 5 februari 2018 @ 20:34:28 #48
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_176978945
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom zou je de koppeling even aantikken om de CC eraf te halen?
Sowieso slechte eigenschap vind ik, even de platen laten slippen. Net als mensen die hun voet op de koppeling laten rusten. Die kunnen elke 10dkm een nieuwe koppeling laten monteren.
Maargoed dat is geen irritatie voor op de weg :P
Even aantippen is iets anders dan zover intrappen dat de platen slijten.
En 10k met platen? Mijn WRX had na 200k nog geen nieuwe nodig dus dat geeft wel aan dat die eigenschap minder erg is dan telkens de rem aantikken :D
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_176979957
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:58 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Die volg ik niet.

De CC blijft - volgens mij - bij alle auto's "aan" na het intrappen van de koppeling. Alleen de snelheid valt terug. Zelfde effect als "cancel". Tikje op de hendel / knop voor "resume" en dan weer terug naar de oorspronkelijk ingestelde snelheid.

Het beeld wat ik op basis van je beschrijving van jouw werkbus heb is dat het je veel moeite moet kosten om die tot stilstand te krijgen...
Ok ok, speciaal voor jou: zodra je de koppeling intrapt gaat de cruise control even uit (of 'cancelt' 'ie, zo je wilt) en zodra je 'm weer hebt ontkoppelt in de versnelling gaat 'ie weer door naar de vooraf ingestelde snelheid. Capiche? c_/

En even voor de duidelijkheid (als we dan toch kleine miertjes aanranden): ook als je cruise control aanstaat kun je gewoon stoppen natuurlijk, zelfs als 'ie gas blijft geven kun je 'm in z'n vrij zetten en gewoon remmen :7
pi_176980108
Is dit het rijlestopic of vergis ik me?
Torque makes life easy.
Team Jean
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')