abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177456485
registreer om deze reclame te verbergen
Vannochtend (half 7) naar het werk staat er een golfje 3 voor mij bij het verkeerslicht zonder lichten aan, ik dus even seinen
stapt er een petje van een jaar of 20 uit met een agressieve houding

Vriendelijk verzocht om zijn lichten aan te doen en terug in zijn auto te gaan zitten.
pi_177456696
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:08 schreef JaafkeJunior het volgende:
Vannochtend (half 7) naar het werk staat er een golfje 3 voor mij bij het verkeerslicht zonder lichten aan, ik dus even seinen
stapt er een petje van een jaar of 20 uit met een agressieve houding

Vriendelijk verzocht om zijn lichten aan te doen en terug in zijn auto te gaan zitten.
Multiculti? :P
pi_177456742
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:21 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Multiculti? :P
yup.. :9 :9
pi_177456952
registreer om deze reclame te verbergen
Je maakt echt een hoop mee wanneer je veel op de weg zit, zoals mij...

Ik had afgelopen donderdag een Duitser die me op de rotonde geen voorrang gaf. Gelukkig rij ik op rotondes nooit snel dus dat kon ik voorkomen.

Zaterdag had ik iemand die voor het verkeerslicht tussen twee banen stond en doorreed op het verkeerde licht naar links terwijl dit voor verkeer rechtdoor gold. :') Hard op de claxon.
  maandag 26 februari 2018 @ 20:25:41 #230
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_177469010
Ik snap vooral al die mensen die in een bedrijfswagen met koeienletters bestickerd zo asociaal rijden niet. Vanmiddag weer zo'n busje van Van Galen op de A15 die met 140 km/h de snelweg in komt voegen, de uitvoegers rechts inhalend en vervolgens in één keer tussen drie auto's naar de linkerbaan doorschuiven zonder je knipperlicht uit te steken. Gelukkig voorspelbaar, maar zulke figuren wil je toch niet met jouw naam los laten op de weg?
  maandag 26 februari 2018 @ 20:35:25 #231
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_177469305
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:25 schreef twi het volgende:
Ik snap vooral al die mensen die in een bedrijfswagen met koeienletters bestickerd zo asociaal rijden niet.
Bijna niemand belt, en als iemand belt dan krijgt ie een standaard antwoord terug en als het echt erg wordt een bos bloemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:49:16 #232
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_177530658
registreer om deze reclame te verbergen
Vanochtend op een paar haartjes na een kettingbotsing weten te voorkomen op de A2 richting Eindhoven bij Leende. Helemaal vanuit het niets gingen we op nog geen 200 meter van 120 km/h naar stilstaan. Heb flink in de ABS gehangen en ben de middenberm op uitgeweken, maar goed ook want m'n achterligger stond opeens naast me na de remactie. Gelukkig was ik met een redelijk nieuwe auto van de baas waar de remmen nog goed van werken. :P

Irritatie in deze is dat er totaal geen aanleiding was voor de plotselinge stop/file. Alles reed direct weer door.
Flesje bier
pi_177534548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:49 schreef Gezicht het volgende:
Irritatie in deze is dat er totaal geen aanleiding was voor de plotselinge stop/file. Alles reed direct weer door.
Die aanleiding was er waarschijnlijk wel, maar dan mogelijk al kilometers voor je. Je zat in een zogenaamde spookfile.


Zo'n spookfile is een soort schokgolf die met ongeveer 20-30 kilometer per uur tegen de rijrichting in beweegt.

Oorzaak is veelal te korte afstand tussen de voertuigen, waardoor als één voertuig iets moet bijremmen, die daarachter iets harder moet bijremmen en die daarachter nog iets harder moet bijremmen en dan moet er vanzelf iemand zo hard remmen dat hij stil komt te staan.

Je ziet het bij druk verkeer vaak ontstaan op de linkerbaan als je ergens in de verte een vrachtwagen ziet opdoemen. Mensen houden te weinig afstand, iemand propt hem er vanaf de rechterbaan met iets te weinig snelheid tussen om de vrachtwagen voorbij te kunnen gaan, daardoor degene daarachter op de rem, en die rembeweging loopt vervolgens als een schokgolf naar achteren toe, waardoor de linkerbaan ineens bijna stil komt te staan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jordy-B op 01-03-2018 19:58:34 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177535061
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:25 schreef twi het volgende:
Ik snap vooral al die mensen die in een bedrijfswagen met koeienletters bestickerd zo asociaal rijden niet. Vanmiddag weer zo'n busje van Van Galen op de A15 die met 140 km/h de snelweg in komt voegen, de uitvoegers rechts inhalend en vervolgens in één keer tussen drie auto's naar de linkerbaan doorschuiven zonder je knipperlicht uit te steken. Gelukkig voorspelbaar, maar zulke figuren wil je toch niet met jouw naam los laten op de weg?
Heb ik ook eens gehad jammer genoeg niet achterhaald welk bedrijf het was. Was een heel klein logo
pi_177535433
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:49 schreef Gezicht het volgende:
Vanochtend op een paar haartjes na een kettingbotsing weten te voorkomen op de A2 richting Eindhoven bij Leende. Helemaal vanuit het niets gingen we op nog geen 200 meter van 120 km/h naar stilstaan. Heb flink in de ABS gehangen en ben de middenberm op uitgeweken, maar goed ook want m'n achterligger stond opeens naast me na de remactie. Gelukkig was ik met een redelijk nieuwe auto van de baas waar de remmen nog goed van werken. :P

Irritatie in deze is dat er totaal geen aanleiding was voor de plotselinge stop/file. Alles reed direct weer door.
Bekend punt en inderdaad spookfile.
Daarom probeer ik zo min mogelijk aan mijn rempedaal te komen op de snelweg en kies voor afstand houden (als niemand zich ertussen propt }:| ) of de wagen wat eerder dan ik in stadsverkeer zou doen laten uitdrijven.

Want remlichten zorgen voor onrust en paniek. Ik merk het bij mezelf ook. Als er een eindje voor me iemand remt wil ik ook meteen op de rem gaan. Maar met voldoende afstand blijkt vaak dat het alleen een tikje was en we beiden gewoon door kunnen blijven rijden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:40:01 #236
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177545453
Een vrachtwagen die 30 rijdt waar je 80 mag... en dus een hele stoet achter zich heeft waarvan de eerste niet in durft te halen :{
Uiteindelijk via een zij/parallel weggetje er voorbij gestoken. Zit de chauffeur naar zijn dashboard/telefoon/kaart/krant/TV te kijken :?
Als je problemen hebt, zet hem dan aan de kant, bijvoorbeeld bij het tankstation wat je net voorbij reed |:(

Daarna nog zo'n stuk egoist dat geen richtingaanwijzer gebruikt op de rotonde, want efficiëntie in het verkeer kennen we niet.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 19:10:57 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177556412
Splitsing A4 A5, nog bijna 2 km tot aan de afslag. Het is niet druk. Waarom ga je als vrachtwagenchauffeur dan alvast op de 2de rijstrook rijden? Je hoort daar gewoon niet te rijden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177556622
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die aanleiding was er waarschijnlijk wel, maar dan mogelijk al kilometers voor je. Je zat in een zogenaamde spookfile.


Zo'n spookfile is een soort schokgolf die met ongeveer 20-30 kilometer per uur tegen de rijrichting in beweegt.

Oorzaak is veelal te korte afstand tussen de voertuigen, waardoor als één voertuig iets moet bijremmen, die daarachter iets harder moet bijremmen en die daarachter nog iets harder moet bijremmen en dan moet er vanzelf iemand zo hard remmen dat hij stil komt te staan.

Je ziet het bij druk verkeer vaak ontstaan op de linkerbaan als je ergens in de verte een vrachtwagen ziet opdoemen. Mensen houden te weinig afstand, iemand propt hem er vanaf de rechterbaan met iets te weinig snelheid tussen om de vrachtwagen voorbij te kunnen gaan, daardoor degene daarachter op de rem, en die rembeweging loopt vervolgens als een schokgolf naar achteren toe, waardoor de linkerbaan ineens bijna stil komt te staan.
http://www.traffic-simulation.de/
pi_177557608
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die aanleiding was er waarschijnlijk wel, maar dan mogelijk al kilometers voor je. Je zat in een zogenaamde spookfile.


Zo'n spookfile is een soort schokgolf die met ongeveer 20-30 kilometer per uur tegen de rijrichting in beweegt.

Oorzaak is veelal te korte afstand tussen de voertuigen, waardoor als één voertuig iets moet bijremmen, die daarachter iets harder moet bijremmen en die daarachter nog iets harder moet bijremmen en dan moet er vanzelf iemand zo hard remmen dat hij stil komt te staan.

Je ziet het bij druk verkeer vaak ontstaan op de linkerbaan als je ergens in de verte een vrachtwagen ziet opdoemen. Mensen houden te weinig afstand, iemand propt hem er vanaf de rechterbaan met iets te weinig snelheid tussen om de vrachtwagen voorbij te kunnen gaan, daardoor degene daarachter op de rem, en die rembeweging loopt vervolgens als een schokgolf naar achteren toe, waardoor de linkerbaan ineens bijna stil komt te staan.
Leg dat even de mensen uit in dit topic die niet snappen dat als je bij file inhaalt over een rijstrook die verderop geritst wordt in de overige rijstroken dat het aantal mensen dat moet remmen hoger wordt t.o.v. met ruimte tussen de voertuigen ritsen.

Want dat krijg je niet in die botte koppies, die komen niet verder dan "je moet gewoon volledig het asfalt benutten en maximaal doorrijden" maximaal doorrijden tot daar en toe, maar stop gewoon met inhalen als het verkeer naast je stapvoets rijdt.
pi_177557716
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:25 schreef twi het volgende:
Ik snap vooral al die mensen die in een bedrijfswagen met koeienletters bestickerd zo asociaal rijden niet. Vanmiddag weer zo'n busje van Van Galen op de A15 die met 140 km/h de snelweg in komt voegen, de uitvoegers rechts inhalend en vervolgens in één keer tussen drie auto's naar de linkerbaan doorschuiven zonder je knipperlicht uit te steken. Gelukkig voorspelbaar, maar zulke figuren wil je toch niet met jouw naam los laten op de weg?
Keb weleens zo een detacheerder gebeld die ging het een en ander opzoeken in zijn systeem wie het geweest zou kunnen zijn en die belde mij, nadat hij het had bevestigd, op om te melden dat hij persoon X de volgende maandag op kantoor had gevraagd.

Mooie zaken _O-
  vrijdag 2 maart 2018 @ 21:18:54 #242
36461 Joppy
geen colaboy
pi_177560589
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Leg dat even de mensen uit in dit topic die niet snappen dat als je bij file inhaalt over een rijstrook die verderop geritst wordt in de overige rijstroken dat het aantal mensen dat moet remmen hoger wordt t.o.v. met ruimte tussen de voertuigen ritsen.

Want dat krijg je niet in die botte koppies, die komen niet verder dan "je moet gewoon volledig het asfalt benutten en maximaal doorrijden" maximaal doorrijden tot daar en toe, maar stop gewoon met inhalen als het verkeer naast je stapvoets rijdt.
Bij goed ritsen hoort er helemaal niemand te remmen. Rechts moet ruimte (zonder remmmen) voor links en links moet idd snelheid aanpassen aan rechts. En dan bij voorkeur zo ver mogelijk naar voren van baan wisselen. Ik zie voornamelijk twee problemen bij ritsen. 1 is idd dat sommige automobilisten vol gas doorblijven rijden en dan op het einde de auto in een miniem gaatje willen proppen. 2 is dat er vaak ook geen ruimte wordt gelaten aan mensen die iets langer doorijden (met dezelfde snelheid), waardoor die worden gedwongen zich er tussen te proppen.

Dit soort problemen zijn echter slechts symptomen. De belangrijkste oorzaak voor deze (spook)files is dat de wegen te vol zijn. Bij een weg op 70% van zijn (theoretische) capaciteit komt dit gedrag ook voor, maar heeft het geen gevolgen. Bij 95% van de capaciteit zorgt dit echter wel voor files.
Let the beat control your body!
  vrijdag 2 maart 2018 @ 21:49:47 #243
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177561607
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:18 schreef Joppy het volgende:

[..]

Bij goed ritsen hoort er helemaal niemand te remmen. Rechts moet ruimte (zonder remmmen) voor links en links moet idd snelheid aanpassen aan rechts. En dan bij voorkeur zo ver mogelijk naar voren van baan wisselen. Ik zie voornamelijk twee problemen bij ritsen. 1 is idd dat sommige automobilisten vol gas doorblijven rijden en dan op het einde de auto in een miniem gaatje willen proppen. 2 is dat er vaak ook geen ruimte wordt gelaten aan mensen die iets langer doorijden (met dezelfde snelheid), waardoor die worden gedwongen zich er tussen te proppen.

Ritsen is een sprookje.
Als de eerste auto's ruimte moeten maken, moeten ze gas los laten. Hoe meer auto's je naar achter gaat, hoe meer snelheid er afgenomen moet worden, tot het dus stilstaat.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_177562000
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:49 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ritsen is een sprookje.
Als de eerste auto's ruimte moeten maken, moeten ze gas los laten. Hoe meer auto's je naar achter gaat, hoe meer snelheid er afgenomen moet worden, tot het dus stilstaat.
Dit jojo effect is wel degelijk waar te nemen, na het ritspunt rijdt het opeens door.. Dat heeft alles te maken met die auto er tussen rammen.. Immers, als het echt te druk is op de weg zou het na het ritspunt niet fatsoenlijk doorrijden.

Als het te druk is op de weg moeten ze na het ritspunt nog steeds gas los laten etc etc... Dan zou het gewoon overal stil moeten staan.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:35:40 #245
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_177563037
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit jojo effect is wel degelijk waar te nemen, na het ritspunt rijdt het opeens door.. Dat heeft alles te maken met die auto er tussen rammen.. Immers, als het echt te druk is op de weg zou het na het ritspunt niet fatsoenlijk doorrijden.

Als het te druk is op de weg moeten ze na het ritspunt nog steeds gas los laten etc etc... Dan zou het gewoon overal stil moeten staan.
Inderdaad, het jojo effect en daardoor het tot stilstand komen van een verkeersstroom komt niet door het moeten gaan delen van de beschikbare ruimte voor het ritsen maar door onaangepast gedrag van enkelingen die een veel te groot verschil in snelheid hebben ten opzichten van de rijdende verkeersstroom.

Ritsen is aanpassen van de snelheid aan elkaar, en dan elkaar de ruimte gunnen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_177563096
En per auto ritsen en niet met drie auto's in de ruimte van 1 duwen.
NARF
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:51:03 #247
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177563508
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit jojo effect is wel degelijk waar te nemen, na het ritspunt rijdt het opeens door.. Dat heeft alles te maken met die auto er tussen rammen.. Immers, als het echt te druk is op de weg zou het na het ritspunt niet fatsoenlijk doorrijden.
Jawel want je bent dan voorbij de flessenhals. Wat daarvoor gebeurt is niet direct relevant voor wat erna gebeurt.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_177563668
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jawel want je bent dan voorbij de flessenhals. Wat daarvoor gebeurt is niet direct relevant voor wat erna gebeurt.
Die flessenhals zegt niks over het totaal aantal auto's en dus de afstand die nodig is tussen de auto's... Kortom, niet te druk om bij een bepaalde snelheid met bepaalde afstand achter elkaar te rijden, toch gaat het fout.... Dat is gewoon het remmen / niet goed ritsen wat er dus gedaan wordt.

Het is ofwel te druk op de weg, of niet te druk op de weg, als het niet te druk is op de weg is er voldoende ruimte om te ritsen of non? Immers zou het verkeer ook op 3 stroken kunnen rijden zonder problemen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:59:38 #249
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177563725
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die flessenhals zegt niks over het totaal aantal auto's en dus de afstand die nodig is tussen de auto's... Kortom, niet te druk om bij een bepaalde snelheid met bepaalde afstand achter elkaar te rijden, toch gaat het fout.... Dat is gewoon het remmen / niet goed ritsen wat er dus gedaan wordt.
Als je 2 rijstroken hebt waarvan 70% van de capaciteit op elke strook gebruikt wordt en je gaat deze samenvoegen naar 1 strook met een maximale capaciteit van 100%, wat gebeurt er dan? Juist, dat past niet.

Als jouw theorie klopt kun je namelijk ook met 200km/h ritsen. Maar die plek is er simpelweg niet.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_177563855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als je 2 rijstroken hebt waarvan 70% van de capaciteit op elke strook gebruikt wordt en je gaat deze samenvoegen naar 1 strook met een maximale capaciteit van 100%, wat gebeurt er dan? Juist, dat past niet.

Als jouw theorie klopt kun je namelijk ook met 200km/h ritsen. Maar die plek is er simpelweg niet.
Je zou kunnen stellen dat het stuk snelweg na de "flessenhals" minder automobilisten per vierkante meter heeft rijden omdat mensen bij de flessenhals moeten wachten met "oprijden" op de snelweg...

Alleen kun je prima zelf constateren dat de snelweg 9/10x bij een 4 naar 3 strook scenario eerder leeg is dan te vol... Dat hele stuk wat die te leeg is is onderbenutte capaciteit....

Als alle auto's aan elkaar gekoppeld waren via een computer systeem zou dit 100% zeker een stuk soepeler gaan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')