abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180117231
3 jaar terug zijn we naar Thailand geweest en toen ben ik 3 dagen ziek geweest door iets verkeerd te eten. Nadat ik bij een dokter pillen kreeg tegen de misselijkheid, overgeven en antibiotica was ik in 1-2 dagen weer de oude.

Wij gaan in september naar Indonesië. Nu vraag ik mij af of er in Indonesië ook op elke straathoek een apotheek/dokter zit en of het niet verstandiger is om vanuit Nederland vast wat mee te nemen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180117366
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:44 schreef Patroon het volgende:
3 jaar terug zijn we naar Thailand geweest en toen ben ik 3 dagen ziek geweest door iets verkeerd te eten. Nadat ik bij een dokter pillen kreeg tegen de misselijkheid, overgeven en antibiotica was ik in 1-2 dagen weer de oude.

Wij gaan in september naar Indonesië. Nu vraag ik mij af of er in Indonesië ook op elke straathoek een apotheek/dokter zit en of het niet verstandiger is om vanuit Nederland vast wat mee te nemen?
Ik ben alleen in Bali geweest maar daar zit onderhand in elke straat meerdere drogisterijen waar je echt alles kan krijgen.
pi_180117418
Wij zijn gisteren weer thuisgekomen na drie weken. In Java echt geen (blanke) toerist tegengekomen. Wij waren er tijdens de ramadan. Waarom raden ze dat af? Wij hebben er niet zoveel van gemerkt. Behalve dat een chauffeur een keer voor het stoplicht in slaap viel. :’)

En wat zijn mensen op Bali belachelijk vriendelijk. Echt niet normaal.
pi_180117558
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:44 schreef Patroon het volgende:
3 jaar terug zijn we naar Thailand geweest en toen ben ik 3 dagen ziek geweest door iets verkeerd te eten. Nadat ik bij een dokter pillen kreeg tegen de misselijkheid, overgeven en antibiotica was ik in 1-2 dagen weer de oude.

Wij gaan in september naar Indonesië. Nu vraag ik mij af of er in Indonesië ook op elke straathoek een apotheek/dokter zit en of het niet verstandiger is om vanuit Nederland vast wat mee te nemen?
Ik ben ook ziek geworden van het eten, maar apotheken zijn er zat. Weet niet of je antibiotica zomaar meekrijgt, maar lijkt me ook een beetje overdreven in de meeste gevallen.

Maar wat imodium lijkt me geen overdreven luxe om mee te nemen. En Primatour. Mijn vriend heeft normaal nooit zee- of reisziekte maar had op één van de bootjes toch veel last.
pi_180117617
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben ook ziek geworden van het eten, maar apotheken zijn er zat. Weet niet of je antibiotica zomaar meekrijgt, maar lijkt me ook een beetje overdreven in de meeste gevallen.

Maar wat imodium lijkt me geen overdreven luxe om mee te nemen. En Primatour. Mijn vriend heeft normaal nooit zee- of reisziekte maar had op één van de bootjes toch veel last.
Ja diarree remmers gaan sowieso mee (al moet je daar voorzichtig mee zijn, omdat het er ook voor zorgt dat het virus/bacterie niet goed weg kan). ORS gaat mee. Ik denk dat antibiotica niet overdreven was, ik lag op een gegeven moment 24u per dag op bed omdat ik nog 0 energie had. Als ik even wakker was kwam alles eruit en was ik lang niet helder. Zal je de details besparen maar op een gegeven moment wist ik niet meer of ik nu zat te plassen, of dat "andere" toen ik op de wc zat. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 29-06-2018 10:27:24 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180117902
Dat klinkt niet best nee. :D maar lijkt me ook wel uitzonderlijk. Zou de huisarts dat uit voorzorg meegeven? Volgens mij zijn ze echt heel voorzichtig met antibiotica nu.

Waar ga je precies heen? Op Bali spreken de meeste mensen in ieder geval goed genoeg Engels om je te helpen of door te verwijzen.

Op Java had ik nog wel wat struggles bij de apotheek, maar met Google translate kom je er altijd. :’)

Wel vervelend dat ze de stripjes los zonder gebruiksaanwijzing verkopen. Ik kreeg voor reisziekte een medicijn wat met allemaal andere namen als slaapmedicatie werd verkocht. Het werkte wel, maar ik zat wel als een zombie in de trein.
pi_180118183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:16 schreef Myraela het volgende:
Dat klinkt niet best nee. :D maar lijkt me ook wel uitzonderlijk. Zou de huisarts dat uit voorzorg meegeven? Volgens mij zijn ze echt heel voorzichtig met antibiotica nu.

Waar ga je precies heen? Op Bali spreken de meeste mensen in ieder geval goed genoeg Engels om je te helpen of door te verwijzen.

Op Java had ik nog wel wat struggles bij de apotheek, maar met Google translate kom je er altijd. :’)

Wel vervelend dat ze de stripjes los zonder gebruiksaanwijzing verkopen. Ik kreeg voor reisziekte een medicijn wat met allemaal andere namen als slaapmedicatie werd verkocht. Het werkte wel, maar ik zat wel als een zombie in de trein.
Nee dat was idd niet best. Mijn vriendin dacht op een gegeven moment dat, als ik nu niet mee ging naar een huisarts, het niet goed zou komen. Ik sliep alleen maar. Dronk wel constant ORS, maar dat kwam er ook weer uit. Wijze les is wel dat ik niet meer zo lang wacht om naar een huisarts te gaan.

Wij gaan eerst naar Java en vliegen 4 weken later weer terug vanaf Bali. Wat daar tussen gebeurd zal iets van Java, Bali/Gili zijn, verder niets gepland.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:19:32 #108
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180371828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:16 schreef Myraela het volgende:
Dat klinkt niet best nee. maar lijkt me ook wel uitzonderlijk. Zou de huisarts dat uit voorzorg meegeven? Volgens mij zijn ze echt heel voorzichtig met antibiotica nu.
Krijg je gewoon mee. Vriendin neemt het ook altijd uit voorzorg mee.

Wie weet overigens het volgende: we vliegen eerst naar Kuala Lumpur en dan 2 dagen later met AirAsia naar Makassar op Sulawesi. Maar hoe zit het met het visum? De sites die ik heb gevonden zijn niet heel eenduidig. Als het goed is, kan ik dan gewoon voor 35 dollar een visum kopen omdat het gratis visum daar niet verkrijgbaar is. Maar een andere site zei juist weer dat het inmiddels wel gratis was, iemand hier ervaring met een recente entry in Indonesië via de wat kleinere vliegvelden?
Don't let my username fool you...
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 22:01:31 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180456709
Ik heb weer wat zitten schaven aan onze planning en zo ziet het er nu uit:

Dag 1: vliegen
Dag 2: aankomst Jakarta
Dag 3: Jakarta - Bandung (4 uur met de trein)
Dag 4: Bandung
Dag 5: Bandung (Tebing Keraton / Tangkuban Parahu)
Dag 6: Bandung - Jogjakarta (5,5 uur met de trein)
Dag 7: Jogjakarta
Dag 8: Jogjakarta - Borobudur/Prambanan
Dag 9: Jogjakarta
Dag 10: Jogjakarta - Malang (7 uur met de trein)
Dag 11: Malang - tour naar Bromo
Dag 12: Malang - Banyuwangi (7 uur met de trein)
Dag 13: Banyuwangi - Banyuwedang (bij Menjangan Island)
Dag 14: Banyuwedang - Ubud
Dag 15: Ubud
Dag 16: Ubud
Dag 17: Ubud
Dag 18: Ubud - Sanur - Nusa Lembongan (40 minuten met de auto/ boot naar eiland)
Dag 19: Nusa Lembongan
Dag 20: Nusa Lembongan
Dag 21: Nusa Lembongan - Denpasar (Seminyak?)
Dag 22: Denpasar - vlucht naar huis

Ik heb wat tussenstops eruit gehaald waardoor we soms misschien wel langer reizen maar ook langer op 1 plek zijn. Is dit een beetje haalbaar?

[ Bericht 8% gewijzigd door MaJo op 13-07-2018 22:08:19 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 22:45:32 #110
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180458002
Haalbaar zeker, maar waarom overnachting in Banyuwangi en niet gelijk na de trein de ferry nemen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_180462012
Volgens mij deden wij 2 jaar geleden wel bijna 10 uur over om met de trein van Bandung naar Yogjakarta te gaan, in ieder geval zeker meer dan 5.5 uur. Hou daar wel rekening mee.
pi_180462985
Heb je al iets geboekt? Ik vond Mimpi Resports bij Banyuwedang echt het mooiste plekje van de hele vakantie om te overnachten. Die hebben ook de hotsprings op het terrein, en vanaf daar kun je een bootje nemen om te snorkelen bij Menjangan Island.
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 10:15:29 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180464474
UIO volgens mij gaat die trein maar 1x per dag en kom je pas om 11 uur 's avonds aan :)

Kolonel die treintijden liggen toch gewoon vast of kan dat enorm afwijken? We hebben een extra dag in Jogjakarta gepland dus dat komt dan goed uit :)

Myreala we hebben al iets geboekt maar het is wel annuleerbaar. Ik zag Mimpi ook maar is een stuk duurder. Maar wel de moeite waard dus?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180464963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:15 schreef MaJo het volgende:
UIO volgens mij gaat die trein maar 1x per dag en kom je pas om 11 uur 's avonds aan :)

Kolonel die treintijden liggen toch gewoon vast of kan dat enorm afwijken? We hebben een extra dag in Jogjakarta gepland dus dat komt dan goed uit :)

Myreala we hebben al iets geboekt maar het is wel annuleerbaar. Ik zag Mimpi ook maar is een stuk duurder. Maar wel de moeite waard dus?
Waarom twee volle dagen in Jogja? Waterpaleis, sultanpaleis en vredenburg kan je wel in 1 dag zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2018 11:01:00 ]
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 12:40:49 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180466457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom twee volle dagen in Jogja? Waterpaleis, sultanpaleis en vredenburg kan je wel in 1 dag zien.
Ik wilde een beetje rust inbouwen. Maar 1 volle dag is wel genoeg dus? Waar zou jij me aanraden deze dag dan te gebruiken? Ik heb het gevoel dat we in het stuk Jakarta - Bandung misschien wat snel gaan.

Ik ben ook nog niet helemaal uit het Bromo gedeelte. Ik wilde dit eigenlijk vanuit Cemoro Lawang doen om de jeeptocht van 3 uur te besparen. Maar kan er echt alleen maar shitty hostels vinden. Is vanuit Malang een tour de beste optie of zouden jullie het andere aanpakken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180466790
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:15 schreef MaJo het volgende:
Myreala we hebben al iets geboekt maar het is wel annuleerbaar. Ik zag Mimpi ook maar is een stuk duurder. Maar wel de moeite waard dus?
Ja, vind ik tenminste echt. Wij zijn best wel een beetje op de luxe-tour gegaan, maar daar was alles echt op en top.

Als je daarvoor kiest wel een paar tips:
- Doe van te voren wat boodschappen. Drinken op het resort is duur, en de snacks bij een hutje voor de ingang ook. Er zit niets in de buurt.
- Snorkelen kun je net buiten het resort (voor de ingang) afspreken. Wij hebben 900k voor twee betaald. De andere op de boot meer, maar dan heb je een richtlijn.
- Ontbijt is echt de moeite waard, ook gewoon door de prachrige locatie van het restaurant.
- Mail het resort. Ze raadden ons toen we vertrokken aan om dat voortaan te doen want dan bieden ze altijd een lagere prijs dan booking.com.
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 13:37:24 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180467153
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, vind ik tenminste echt. Wij zijn best wel een beetje op de luxe-tour gegaan, maar daar was alles echt op en top.

Als je daarvoor kiest wel een paar tips:
- Doe van te voren wat boodschappen. Drinken op het resort is duur, en de snacks bij een hutje voor de ingang ook. Er zit niets in de buurt.
- Snorkelen kun je net buiten het resort (voor de ingang) afspreken. Wij hebben 900k voor twee betaald. De andere op de boot meer, maar dan heb je een richtlijn.
- Ontbijt is echt de moeite waard, ook gewoon door de prachrige locatie van het restaurant.
- Mail het resort. Ze raadden ons toen we vertrokken aan om dat voortaan te doen want dan bieden ze altijd een lagere prijs dan booking.com.
Bedankt voor de tips ^O^ Ik blijf nog even twijfelen, L'Bulu Menjangan zit er pal naast en is 55 euro goedkoper. Als we dan duurder gaan zouden we ook Nusabay Menjangan kunnen doen, dan zit je ook nog eens in het park zelf. Twijfels twijfels...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 16:46:27 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180470912
Nog een vraag: is Bogor als tussenstop tussen Jakarta en Bandung nog een goeie optie? Misschien wel lekker om aan het begin van de reis op een wat rustigere plek te zitten :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180471014
Bogor is nice, ff de botanische tuin in.. het is er ook niet zo godvergeten warm en benauwd als in Jakarta :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_180472342
Wij willen tijdens onze backpack van 4 weken absoluut niet in resorts zitten. Gaan naar Java, Bali en Gili. Iemand nog tips voor leuke homestays of andere huisjes aan zee of andere natuur?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 20:13:37 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180474836
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:00 schreef Patroon het volgende:
Wij willen tijdens onze backpack van 4 weken absoluut niet in resorts zitten. Gaan naar Java, Bali en Gili. Iemand nog tips voor leuke homestays of andere huisjes aan zee of andere natuur?
Definieer resort? Ik heb bij huisjes al snel het idee van een resort. Of bedoel je dan een all in gebeuren?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180475177
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:15 schreef MaJo het volgende:

Kolonel die treintijden liggen toch gewoon vast of kan dat enorm afwijken? We hebben een extra dag in Jogjakarta gepland dus dat komt dan goed uit :)

Ik weet niet of de treintijden afwijken van de dienstregeling maar als ik nu google dan duurt de snelste trein van Bandung naar Jogjakarta er bijna 7,5 uur over.
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 21:00:01 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180475604
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:34 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik weet niet of de treintijden afwijken van de dienstregeling maar als ik nu google dan duurt de snelste trein van Bandung naar Jogjakarta er bijna 7,5 uur over.
Ik zie het ja, ik heb het waarschijnlijk verkeerd genoteerd. Goed opgelet!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 21:02:46 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180475655
Ook nog een vraagje over het boeken van treintickets: ik las ergens dat het niet mogelijk is om online treintickets te betalen omdat dit alleen met een Indonesische creditcard kan. Wel kun je een ticket boeken en deze dan cash betalen in een soort supermarkt. Iemand hier ervaring mee? Hoe lang van tevoren is het handig om deze reizen te boeken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180481064
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:02 schreef MaJo het volgende:
Ook nog een vraagje over het boeken van treintickets: ik las ergens dat het niet mogelijk is om online treintickets te betalen omdat dit alleen met een Indonesische creditcard kan. Wel kun je een ticket boeken en deze dan cash betalen in een soort supermarkt. Iemand hier ervaring mee? Hoe lang van tevoren is het handig om deze reizen te boeken?
gewoon te koop op tiket.com
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_180481260
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Definieer resort? Ik heb bij huisjes al snel het idee van een resort. Of bedoel je dan een all in gebeuren?
Ja dat all in gebeuren.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 10:20:29 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180484277
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 01:18 schreef miro86 het volgende:

[..]

gewoon te koop op tiket.com
En dan kun je gewoon met een creditcard boeken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180484520
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:20 schreef MaJo het volgende:
En dan kun je gewoon met een creditcard boeken?
Yes. :Y
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 10:37:03 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180484599
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Yes. :Y
Waarom doet iedereen dan zo moeilijk :D _O- Dan ga ik dat eens checken :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 10:40:10 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180484667
Ah, zijn de Indonesische treinen dan ook eindelijk meegegaan in de vaart der volkeren. Moet je wel nog steeds met paspoort reserveren voor de trein?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 10:50:45 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180484939
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, zijn de Indonesische treinen dan ook eindelijk meegegaan in de vaart der volkeren. Moet je wel nog steeds met paspoort reserveren voor de trein?
Daar ben ik blij om :D

Is het slim om nu al te reserveren of volstaat een paar dagen van tevoren ook wel?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 15 juli 2018 @ 11:57:44 #132
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180486112
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, zijn de Indonesische treinen dan ook eindelijk meegegaan in de vaart der volkeren. Moet je wel nog steeds met paspoort reserveren voor de trein?
Ik heb zo'n 5 jaar geleden al gewoon met creditcard een treinkaartje online kunnen kopen hoor... Ging toen het beste via hun App.
Don't let my username fool you...
pi_180487743
Ja veel airlines en direct via de Traincompany wordt cc vaak geweigerd maar tiket accepteert Meeste gewoon
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_180487987
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:50 schreef MaJo het volgende:
Daar ben ik blij om :D

Is het slim om nu al te reserveren of volstaat een paar dagen van tevoren ook wel?
Wij waren blij dat we het vroeg hadden gedaan, want de treinen zaten helemaal vol. Maar dat was tijdens de ramadan, dus misschien kwam het daardoor.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:03:15 #135
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180488702
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wij waren blij dat we het vroeg hadden gedaan, want de treinen zaten helemaal vol. Maar dat was tijdens de ramadan, dus misschien kwam het daardoor.
Dat weet ik wel zeker dat het daardoor komt, tijdens en vooral net na de ramadan gaan alle families reizen en zijn de treinen vrijwel allemaal volgeboekt. Zo hebben wij ook een keer onze planning om moeten gooien, maar achteraf was het alternatief misschien wel het leukste van de hele reis.
Don't let my username fool you...
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 14:49:10 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180489893
Ik denk dat we de eerste treinreis dan al boeken (Jakarta-Bangor-Bandung) en de rest ter plekke, voor als er toch nog wijzigingen zijn :)

Zijn jullie trouwens ziek geworden in Indonesië? Ik heb nogal zwakke darmen dus dat zal vast feest worden :') ik zit eraan te denken om bij de huisarts een antibioticakuur te vragen voor het geval dat. Dat kan gewoon toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 15-07-2018 15:33:01 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180491653
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:49 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat we de eerste treinreis dan al boeken (Jakarta-Bangor-Bandung) en de rest ter plekke, voor als er toch nog wijzigingen zijn :)

Zijn jullie trouwens ziek geworden in Indonesië? Ik heb nogal zwakke darmen dus dat zal vast feest worden :') ik zit eraan te denken om bij de huisarts een antibioticakuur te vragen voor het geval dat. Dat kan gewoon toch?
Ik heb hetzelfde maar in de 2 maanden dat ik hier nu ben geen een keer problemen gehad :D Terwijl in EU en US wel met enige regelmaat... Dus je kan maar net pech hebben i guess..

Hou rekening met delays aub met trips. Niets gaat hier ooit op tijd. Wordt elke keer weer krankjorem als ik naar vliegveld ga. Vandaag ook weer 2h55 delay op een vlucht van 55 minuten. En dat altijd zonder uitleg of reden maar is gewoon puur zoals het gaat. :P Ik ga nu niet eens meer vroeg naar 't vliegveld maar echt allerlaatste seconde want toch 80% kans op weer een delay. Dus plan niet een activiteit vlak nadat je aankomt oid na een domestic flight of reis.

Oh nog een tip mbt. CC's . Als je met creditcard betaald of als ze in hotel borg willen zetten op je CC zeg dat je het met Pincode wil doen. Als je dat niet zegt wordt 90% van de tijd je kaart geweigerd als het geen indonesische kaart is.

En met pinnen pas op met BRI Bank. Al 2x gehad nu dat er een timeout verschijnt en de transactie geweigerd wordt maar wel afgeschreven wordt van kaart. 2x een aanvraag moeten doen voor teruggave wat weer 50 dagen duurt. Alle andere banken werken meestal zonder probleem (wel opletten dat je de 100.000 machine kiest voor het max bedrag van 2.5milj).

[ Bericht 13% gewijzigd door MaJo op 15-07-2018 19:12:45 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 19:11:41 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180498173
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:51 schreef RipCity het volgende:

Ik heb hetzelfde maar in de 2 maanden dat ik hier nu ben geen een keer problemen gehad :D Terwijl in EU en US wel met enige regelmaat... Dus je kan maar net pech hebben i guess..
Dat is goed om te horen ^O^ Misschien ook omdat je er juist extra voorzichtig mee bent?

quote:
Hou rekening met delays aub met trips. Niets gaat hier ooit op tijd. Wordt elke keer weer krankjorem als ik naar vliegveld ga. Vandaag ook weer 2h55 delay op een vlucht van 55 minuten. En dat altijd zonder uitleg of reden maar is gewoon puur zoals het gaat. :P Ik ga nu niet eens meer vroeg naar 't vliegveld maar echt allerlaatste seconde want toch 80% kans op weer een delay. Dus plan niet een activiteit vlak nadat je aankomt oid na een domestic flight of reis.
Oh echt? Geldt dat ook voor treinen? Wel irritant dan dat je steeds uren zit te wachten. Maar we zullen maar mee moeten gaan in de flow ;)

quote:
Oh nog een tip mbt. CC's . Als je met creditcard betaald of als ze in hotel borg willen zetten op je CC zeg dat je het met Pincode wil doen. Als je dat niet zegt wordt 90% van de tijd je kaart geweigerd als het geen indonesische kaart is.
Goeie ^O^ In de VS hadden we dezelfde ervaring, ze zijn daar niet echt gewend aan de pincode. Maar werkt gewoon prima :Y

quote:
En met pinnen pas op met BRI Bank. Al 2x gehad nu dat er een timeout verschijnt en de transactie geweigerd wordt maar wel afgeschreven wordt van kaart. 2x een aanvraag moeten doen voor teruggave wat weer 50 dagen duurt. Alle andere banken werken meestal zonder probleem (wel opletten dat je de 100.000 machine kiest voor het max bedrag van 2.5milj).
Ik zal erop letten ^O^

Maarre, 2 maanden Indonesië? Wat vet O+ Hoe lang blijf je nog? Wat vond je het mooiste tot nu toe?

[ Bericht 6% gewijzigd door MaJo op 15-07-2018 19:17:25 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180500235
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:49 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat we de eerste treinreis dan al boeken (Jakarta-Bangor-Bandung) en de rest ter plekke, voor als er toch nog wijzigingen zijn :)

Zijn jullie trouwens ziek geworden in Indonesië? Ik heb nogal zwakke darmen dus dat zal vast feest worden :') ik zit eraan te denken om bij de huisarts een antibioticakuur te vragen voor het geval dat. Dat kan gewoon toch?
Elke dag wat cola drinken en oppassen met water zoals ijsblokjes in je drinken en sla wat gewassen kan zijn met kraanwater etc.
  maandag 16 juli 2018 @ 08:56:35 #140
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180507727
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:49 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat we de eerste treinreis dan al boeken (Jakarta-Bangor-Bandung) en de rest ter plekke, voor als er toch nog wijzigingen zijn :)

Zijn jullie trouwens ziek geworden in Indonesië? Ik heb nogal zwakke darmen dus dat zal vast feest worden :') ik zit eraan te denken om bij de huisarts een antibioticakuur te vragen voor het geval dat. Dat kan gewoon toch?
Ach, soms moet je wat vaker naar de WC en is het wat dunner zeg maar. Maar of dat nu meteen aan het eten te wijten is, dat heb ik hier ook wel eens als het 35 graden is, dus het kan ook gewoon goed door de warmte komen dat mijn lichaam wat ontregeld is.

Iemand had me trouwens een DM gestuurd, maar ik heb geen flauw idee meer wie. Over de vraag welke antibiotica mijn vriendin dan altijd preventief meenam. Ik weet het niet meer 100% zeker, maar dacht dat het gewoon Amoxicilline was.

quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:51 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde maar in de 2 maanden dat ik hier nu ben geen een keer problemen gehad :D Terwijl in EU en US wel met enige regelmaat... Dus je kan maar net pech hebben i guess..

Hou rekening met delays aub met trips. Niets gaat hier ooit op tijd. Wordt elke keer weer krankjorem als ik naar vliegveld ga. Vandaag ook weer 2h55 delay op een vlucht van 55 minuten. En dat altijd zonder uitleg of reden maar is gewoon puur zoals het gaat. :P Ik ga nu niet eens meer vroeg naar 't vliegveld maar echt allerlaatste seconde want toch 80% kans op weer een delay. Dus plan niet een activiteit vlak nadat je aankomt oid na een domestic flight of reis.
Afkloppen, maar daar heb ik in Indonesië nog nooit last van gehad, het is geen Afrika. Ik vind juist dat ze in Azië altijd best netjes op tijd zijn. Zelfs een keer gehad dat in Labuan Bajo het vliegtuig eerder vertrok omdat toch iedereen er was :D

quote:
Oh nog een tip mbt. CC's . Als je met creditcard betaald of als ze in hotel borg willen zetten op je CC zeg dat je het met Pincode wil doen. Als je dat niet zegt wordt 90% van de tijd je kaart geweigerd als het geen indonesische kaart is.
Hmm, nooit last van gehad eerlijk gezegd. Heb zelf een Visa kaart en vriendin een Mastercard en eigenlijk is het altijd goed gegaan overal.

quote:
En met pinnen pas op met BRI Bank. Al 2x gehad nu dat er een timeout verschijnt en de transactie geweigerd wordt maar wel afgeschreven wordt van kaart. 2x een aanvraag moeten doen voor teruggave wat weer 50 dagen duurt. Alle andere banken werken meestal zonder probleem (wel opletten dat je de 100.000 machine kiest voor het max bedrag van 2.5milj).
Ook nooit problemen mee gehad. Maar inderdaad, wel op zoek naar pinautomaten die grotere bedragen uitkeren, anders moet je elke keer weer die transactiekosten betalen over relatief kleine bedragen die je opneemt.
Don't let my username fool you...
pi_180507845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:00 schreef Patroon het volgende:
Wij willen tijdens onze backpack van 4 weken absoluut niet in resorts zitten. Gaan naar Java, Bali en Gili. Iemand nog tips voor leuke homestays of andere huisjes aan zee of andere natuur?
Niemand?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180510924
Over 2 weken naar Indonesie. Naast Java (van west naar oost) gaan we ook naar Sulawesi en vliegen vanaf daar naar Bali. Leuk al die tips over Java en Bali, maar het meest benieuwd ben ik naar Sulawesi. Uiteraard gaan we naar Torajaland, maar zijn er plekken die we echt niet mogen missen, of niet voor de hand liggen?
We hebben op Java en Sulawesi een privechauffeur voor de gehele trip, dus we kunnen overal heen waar we willen. Ben benieuwd!
  maandag 16 juli 2018 @ 12:00:14 #143
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180511030
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Niemand?
Dat is wel een heel algemene vraag he, ik denk dat je wat specifieker moet zijn. En verder zoek op Tripadisor/Lonely Planet en vooral: kijk daar gewoon rond.
Don't let my username fool you...
  maandag 16 juli 2018 @ 12:11:04 #144
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_180511235
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat is wel een heel algemene vraag he, ik denk dat je wat specifieker moet zijn. En verder zoek op Tripadisor/Lonely Planet en vooral: kijk daar gewoon rond.
Dit idd. Op die eilanden vind je bij aankomst binnen 5 minuten 10 verschillende huisjes. En anders staan er genoeg sjacheraars om je erheen te brengen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  maandag 16 juli 2018 @ 12:16:00 #145
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_180511331
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:49 schreef MaJo het volgende:

Zijn jullie trouwens ziek geworden in Indonesië? Ik heb nogal zwakke darmen dus dat zal vast feest worden :') ik zit eraan te denken om bij de huisarts een antibioticakuur te vragen voor het geval dat. Dat kan gewoon toch?
Mijn darmen zijn ook nogal hysterisch, 1 dag rustig aan gedaan en gewoon goede tomatensoep gegeten bij een viavia. Had na thuiskomst wel een longontsteking, dat is geen aanrader :P
pi_180512386
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:49 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat we de eerste treinreis dan al boeken (Jakarta-Bangor-Bandung) en de rest ter plekke, voor als er toch nog wijzigingen zijn :)

Zijn jullie trouwens ziek geworden in Indonesië? Ik heb nogal zwakke darmen dus dat zal vast feest worden :') ik zit eraan te denken om bij de huisarts een antibioticakuur te vragen voor het geval dat. Dat kan gewoon toch?
Ik heb dat ook gevraagd bij mijn huisarts, maar werd niet gegeven. Ivm resistentie mogelijkheid bij antibiotica zijn ze er erg terughoudend mee..alleen wanneer je zelf ziek bent en daardoor meer kans hebt op bepaalde infecties, bijvoorbeeld bij HIV. Ook bestaat de kans dat mensen te snel antibiotica nemen, terwijl er iets anders aan de hand is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 16 juli 2018 @ 13:20:26 #147
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180512737
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gevraagd bij mijn huisarts, maar werd niet gegeven. Ivm resistentie mogelijkheid bij antibiotica zijn ze er erg terughoudend mee..alleen wanneer je zelf ziek bent en daardoor meer kans hebt op bepaalde infecties, bijvoorbeeld bij HIV. Ook bestaat de kans dat mensen te snel antibiotica nemen, terwijl er iets anders aan de hand is.
Tja, misschien zijn ze er bij mijn vriendin wat makkelijker in aangezien ze zelf arts is. Verschilt natuurlijk ook per huisarts hoe makkelijk ze iets meegeven.
Don't let my username fool you...
pi_180513670
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat is wel een heel algemene vraag he, ik denk dat je wat specifieker moet zijn. En verder zoek op Tripadisor/Lonely Planet en vooral: kijk daar gewoon rond.
Dat is toch niet zo moeilijk? Ik neem aan dat veel hier wel eens in Indonesië zijn geweest, ik ben gewoon benieuwd wat voor jullie nou echt een mooi huisje/app was aan de zee of ander mooi uitzicht. Dan kan ik daarna zelf wel bekijken of dat wat op de route ligt of we onze route daar op aanpassen. (hebben nog geen planning gemaakt, omdat we niet zoveel houden van een vast reisschema).
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 16 juli 2018 @ 14:18:20 #149
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180513808
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo moeilijk? Ik neem aan dat veel hier wel eens in Indonesië zijn geweest, ik ben gewoon benieuwd wat voor jullie nou echt een mooi huisje/app was aan de zee of ander mooi uitzicht. Dan kan ik daarna zelf wel bekijken of dat wat op de route ligt of we onze route daar op aanpassen. (hebben nog geen planning gemaakt, omdat we niet zoveel houden van een vast reisschema).
Tja, dat is een beetje dat jij vraagt of iemand nog een leuke B&B weet in Europa en dat ik je een huisje aanbeveel in Barcelona, terwijl jij graag naar Amsterdam wilde. Indonesië is zo fucking groot met zo ontelbaar veel homestays en plaatsen om te overnachten dat hier echt zonder wat specifiekere details niet veel zinnigs over te zeggen is.

Het is een mooi land, ga er gewoon op uit en kijk waar je terecht komt. Juist als je niet vast wilt zitten aan een reisschema heb je dan vrij weinig aan de antwoorden. Het meeste heb je toch aan de omgeving en niet aan de locaties waar je specifiek overnacht, alles heeft zo z'n charme.
Don't let my username fool you...
pi_180514658
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, dat is een beetje dat jij vraagt of iemand nog een leuke B&B weet in Europa en dat ik je een huisje aanbeveel in Barcelona, terwijl jij graag naar Amsterdam wilde. Indonesië is zo fucking groot met zo ontelbaar veel homestays en plaatsen om te overnachten dat hier echt zonder wat specifiekere details niet veel zinnigs over te zeggen is.

Het is een mooi land, ga er gewoon op uit en kijk waar je terecht komt. Juist als je niet vast wilt zitten aan een reisschema heb je dan vrij weinig aan de antwoorden. Het meeste heb je toch aan de omgeving en niet aan de locaties waar je specifiek overnacht, alles heeft zo z'n charme.
Bedankt voor je bijdrage. Nu weet ik precies waar jij een top overnachting hebt gehad! Toch gewoon leuk om te delen waar iemand op een mooie plek heeft overnacht? *O*
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 15:34:36 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180515436
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage. Nu weet ik precies waar jij een top overnachting hebt gehad! Toch gewoon leuk om te delen waar iemand op een mooie plek heeft overnacht? *O*
Misschien kun je het dan algemener stellen en vragen wat iedereen de mooiste overnachtingsplek vond? Dan krijg je misschien een mooi lijstje. Ik kan je nog niet helpen want ik moet nog gaan ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180515661
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Misschien kun je het dan algemener stellen en vragen wat iedereen de mooiste overnachtingsplek vond? Dan krijg je misschien een mooi lijstje. Ik kan je nog niet helpen want ik moet nog gaan ;)
De vraag lijkt mij nu, 5 posts later, wel duidelijk :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180516113
Ik weet niet of je met homestays ook echt een beetje de basic dingen zoekt. Dat was dit niet. Maar deze villa was wel echt top. O+ En je loopt zo het centrum van Ubud in. Ze brengen 's ochtends wel een ontbijtje, maar verder is het helemaal privé.

https://www.airbnb.com/rooms/13962793



  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 17:03:44 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180517388
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

De vraag lijkt mij nu, 5 posts later, wel duidelijk :D
Ik probeer de discussie uit het negatieve te trekken, dat helpt natuurlijk niet als je zo reageert }:|
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180517906
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik probeer de discussie uit het negatieve te trekken, dat helpt natuurlijk niet als je zo reageert }:|
Je herkent de smile er niet bij? Ik ben verre van negatief hoor...maar we kunnen beter over Indonesië en mooie plekken om te overnachten hebben (ervaringen) dan door te gaan wat ik nou precies bedoel.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180517918
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:03 schreef Myraela het volgende:
Ik weet niet of je met homestays ook echt een beetje de basic dingen zoekt. Dat was dit niet. Maar deze villa was wel echt top. O+ En je loopt zo het centrum van Ubud in. Ze brengen 's ochtends wel een ontbijtje, maar verder is het helemaal privé.

https://www.airbnb.com/rooms/13962793

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thnx. Heel gaaf, ga ik even naar kijken!
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 19:47:15 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180520691
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je herkent de smile er niet bij? Ik ben verre van negatief hoor...maar we kunnen beter over Indonesië en mooie plekken om te overnachten hebben (ervaringen) dan door te gaan wat ik nou precies bedoel.
Ok :) ik zal zo eens ons hotel in Ubud opzoeken. Gevonden via een lijstje met de 10 beste infinity pools in Ubud, leek me ook wel een keer tof :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180521121
Nemen jullie anti malaria spul? Ik lees overal dat op Bali en de steden het niet nodig is, maar de rest wel. Zo ja, wat nemen jullie?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 21:05:46 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180522564
Wij hebben dit hotel in Ubud:





https://www.booking.com/hotel/id/pertiwi-bisma-1.nl.html

Kost normaal 80 euro per nacht maar we hebben een mooi dealtje kunnen vinden voor 37,50 per nacht ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 21:08:34 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180522627
En deze op Nusa Ceningan geboekt, ziet er ook goed uit:





https://www.booking.com/h(...)ecret-villas.nl.html

Als jullie meer van dit soort tips hebben (met name voor Java, Bali is inmiddels allemaal geboekt) dan hou ik me aanbevolen ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180524706
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:05 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben dit hotel in Ubud:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://www.booking.com/hotel/id/pertiwi-bisma-1.nl.html

Kost normaal 80 euro per nacht maar we hebben een mooi dealtje kunnen vinden voor 37,50 per nacht ^O^
Heel gaaf!

Probleem is beetje dat wij vooraf niet teveel willen vast zitten aan bepaalde reserveringen. Gaan echt backpacken en zien het wel. Wel maken we vooraf een beetje een globale planning. Zo deden we dat ook in Thailand en ging perfect. Zaten dan ook wel eens in mindere hostels, maar goed, dan ben je wel wat "vrijer"
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 22:25:52 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180524733
Ik zit te twijfelen of 3 nachten Bandung en 4 nachten Jogjakarta toch niet wat lang is. We zouden ook nog Pangandaran kunnen doen om de lange reistijd tussen Bandung en Jogjakarta op te breken of een extra dag op Bali verblijven. Bijvoorbeeld in Munduk of ergens in het oosten. Wat zouden jullie doen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180524805
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:25 schreef MaJo het volgende:
Ik zit te twijfelen of 3 nachten Bandung en 4 nachten Jogjakarta toch niet wat lang is. We zouden ook nog Pangandaran kunnen doen om de lange reistijd tussen Bandung en Jogjakarta op te breken of een extra dag op Bali verblijven. Bijvoorbeeld in Munduk of ergens in het oosten. Wat zouden jullie doen?
Hoelang gaan jullie? Ben wel benieuwd naar jullie schema. Denk als wij zulke huisjes als hierboven willen (tussendoor) zullen we wel wat moeten plannen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 22:32:33 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180524915
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hoelang gaan jullie? Ben wel benieuwd naar jullie schema. Denk als wij zulke huisjes als hierboven willen (tussendoor) zullen we wel wat moeten plannen.
3 weken. Dit is nu de planning:

Dag 1: vliegen
Dag 2: aankomst Jakarta
Dag 3: Jakarta - Bogor
Dag 4: Bogor - Bandung
Dag 5: Bandung (Tebing Keraton / Tangkuban Parahu)
Dag 6: Bandung
Dag 7: Bandung - Jogjakarta (8 uur met de trein)
Dag 8: Jogjakarta Borobudur/Prambanan
Dag 9: Jogjakarta
Dag 10: Jogjakarta - Malang (7 uur met de trein)
Dag 11: Malang - tour naar Bromo
Dag 12: Malang - Banyuwangi (7 uur met de trein)
Dag 13: Banyuwangi - Banyuwedang (bij Menjangan Island)
Dag 14: Menjangan Island - Ubud
Dag 15: Ubud
Dag 16: Ubud
Dag 17: Ubud
Dag 18: Ubud - Sanur - Nusa Lembongan (40 minuten met de auto/ boot naar eiland)
Dag 19: Nusa Lembongan
Dag 20: Nusa Lembongan
Dag 21: Nusa Lembongan - Denpasar (Seminyak?)
Dag 22: Denpasar - vlucht naar huis
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180525073
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

3 weken. Dit is nu de planning:

Dag 1: vliegen
Dag 2: aankomst Jakarta
Dag 3: Jakarta - Bogor
Dag 4: Bogor - Bandung
Dag 5: Bandung (Tebing Keraton / Tangkuban Parahu)
Dag 6: Bandung
Dag 7: Bandung - Jogjakarta (8 uur met de trein)
Dag 8: Jogjakarta Borobudur/Prambanan
Dag 9: Jogjakarta
Dag 10: Jogjakarta - Malang (7 uur met de trein)
Dag 11: Malang - tour naar Bromo
Dag 12: Malang - Banyuwangi (7 uur met de trein)
Dag 13: Banyuwangi - Banyuwedang (bij Menjangan Island)
Dag 14: Menjangan Island - Ubud
Dag 15: Ubud
Dag 16: Ubud
Dag 17: Ubud
Dag 18: Ubud - Sanur - Nusa Lembongan (40 minuten met de auto/ boot naar eiland)
Dag 19: Nusa Lembongan
Dag 20: Nusa Lembongan
Dag 21: Nusa Lembongan - Denpasar (Seminyak?)
Dag 22: Denpasar - vlucht naar huis
Mooi. Wel druk of niet? Wij hebben 4 weken en vliegen van Jakarta direct door naar Jogjakarta. Dat tussenstuk slaan we over. Heb je die treinreizen vooraf al geboekt?

Ik zie dat op booming.com ook vaak gratis kunt annuleren, dus kunnen best wat van die dingen reserveren en als dan anders komt, makkelijk annuleren.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 22:41:39 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180525164
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooi. Wel druk of niet? Wij hebben 4 weken en vliegen van Jakarta direct door naar Jogjakarta. Dat tussenstuk slaan we over. Heb je die treinreizen vooraf al geboekt?
Vrij druk ja, maar wil ook graag veel zien :) De treinrit tussen Jakarta en Bandung bijvoorbeeld schijnt heel gaaf te zijn. En ik ben juist wel benieuwd naar de oude Nederlandse elementen in Jakarta/Bogor/Bandung.

We hebben nog geen treinreizen geboekt maar ga binnenkort de eerste wel boeken denk ik :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180525213
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vrij druk ja, maar wil ook graag veel zien :) De treinrit tussen Jakarta en Bandung bijvoorbeeld schijnt heel gaaf te zijn. En ik ben juist wel benieuwd naar de oude Nederlandse elementen in Jakarta/Bogor/Bandung.

We hebben nog geen treinreizen geboekt maar ga binnenkort de eerste wel boeken denk ik :)
Ah ja. Wij vinden het ook heerlijk om gewoon domweg rond te slenteren, mensen kijken, terrasje zitten etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 16 juli 2018 @ 22:45:25 #168
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180525262
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:25 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profi
le/7566]MaJo[/url] het volgende:

Ik zit te twijfelen of 3 nachten Bandung en 4 nachten Jogjakarta toch niet wat lang is. We zouden ook nog Pangandaran kunnen doen om de lange reistijd tussen Bandung en Jogjakarta op te breken of een extra dag op Bali verblijven. Bijvoorbeeld in Munduk of ergens in het oosten. Wat zouden jullie doen?
Mij is Pangandaran toen heel goed bevallen, nog een extra dag vastgezeten omdat er geen treinen meer vrij waren dus toen maar surfles genomen daar, wat echt heel erg leuk was :D
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 22:49:59 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180525381
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ah ja. Wij vinden het ook heerlijk om gewoon domweg rond te slenteren, mensen kijken, terrasje zitten etc.
Wij ook hoor ;) Maar ben altijd wel van het veel bezichtigen, je komt er niet zo vaak waarschijnlijk ;)

quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mij is Pangandaran toen heel goed bevallen, nog een extra dag vastgezeten omdat er geen treinen meer vrij waren dus toen maar surfles genomen daar, wat echt heel erg leuk was :D
Dat klinkt goed ^O^ Maar Munduk lijkt me ook wel gaaf, of kunnen we dat ook meepikken in een dag van Menjangan naar Ubud?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180525847
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij ook hoor ;) Maar ben altijd wel van het veel bezichtigen, je komt er niet zo vaak waarschijnlijk ;)

[..]

Dat klinkt goed ^O^ Maar Munduk lijkt me ook wel gaaf, of kunnen we dat ook meepikken in een dag van Menjangan naar Ubud?
Ja het valt ons altijd wat tegen. Mooie tempel (of wat dan ook)ofzo op foto. Kom je daar, dikke rijen, uren wachten, overal toeristen met camera's etc. Eigenlijk is het dan wat een anti climax. Dan liever wat rondtoeren en rustige strandjes opzoeken etc. Maar ja iedereen beleefd het anders
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:53:29 #171
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180529877
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klinkt goed ^O^ Maar Munduk lijkt me ook wel gaaf, of kunnen we dat ook meepikken in een dag van Menjangan naar Ubud?
Munduk ben ik nooit geweest voor zover ik me kan herinneren (of het is me niet bijgebleven :P )

Wat wel heel mooi was, was Pantai Putih in de buurt van Candidasa op Bali, maar ligt niet op je route natuurlijk, echt parelwit strand waar nog geen 20 andere mensen waren verdeeld over 10 strandtentjes :D Je kon er vanaf het strand ook prachtig snorkelen, prachtig koraal en wat mooie onderwaterbeesten gezien daar. Snorkelen in de buurt van Menjangan vond ik persoonlijk wat tegenvallen, niet heel veel gezien terwijl het op sommige plaatsen als topspot wordt aangeprezen. Maar niets verslaat Komodo wat dat betreft ;)
Don't let my username fool you...
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 12:09:34 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180533439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Munduk ben ik nooit geweest voor zover ik me kan herinneren (of het is me niet bijgebleven :P )

Wat wel heel mooi was, was Pantai Putih in de buurt van Candidasa op Bali, maar ligt niet op je route natuurlijk, echt parelwit strand waar nog geen 20 andere mensen waren verdeeld over 10 strandtentjes :D Je kon er vanaf het strand ook prachtig snorkelen, prachtig koraal en wat mooie onderwaterbeesten gezien daar. Snorkelen in de buurt van Menjangan vond ik persoonlijk wat tegenvallen, niet heel veel gezien terwijl het op sommige plaatsen als topspot wordt aangeprezen. Maar niets verslaat Komodo wat dat betreft ;)
Munduk schijnt nog redelijk ongerept te zijn en niet super toeristisch. Ziet er erg mooi uit!





Verder bedankt voor de tips maar voor deze reis heb ik daar inderdaad niet veel aan ;) Ik moet dan gewoon maar weer die kant op :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180534418
Wij hebben 28 dagen voor Java, Bali en Gili en beginnen in Yogjakarta.
Nu heb ik even een beginnetje gemaakt met een reisschema, om toch wat een rode draad te hebben. Komen vrijdag 31 augustus om 11:00 uur in Yogjakarta aan. Die dag zullen we wel moe zijn van het reizen.
Dan dacht ik:
31-8 VR Yogjakarta 11:00 aankomst.
1-9 ZA Yogjakarta Prambanan
2-9 ZO Yogjakarta Borobudur
3-9 MA Yogjakarta Jalan Malioboro beetje rondlopen etc.
4-9 DI Yogjakarta naar Malang (7 uur met trein).

Wij houden wel van hectische drukke steden, bijvoorbeeld ook goed vermaakt in Bangkok. Is 3 dagen te lang in Yogjakarta of prima zo? Aangezien we 28 dagen hebben om te reizen, hoef ik ook niet in 1 dag Prambanan en Borobudur te doen lijkt mij.

[ Bericht 11% gewijzigd door Patroon op 17-07-2018 13:07:05 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180534522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:00 schreef Patroon het volgende:
Wij hebben 28 dagen voor Java, Bali en Gili en beginnen in Yogjakarta.
Nu heb ik even een beginnetje gemaakt met een reisschema, om toch wat een rode draad te hebben. Komen vrijdag 31 augustus om 11:00 uur in Yogjakarta aan. Die dag zullen we wel moe zijn van het reizen.
Dan dacht ik:
31-8 VR Yogjakarta 11:00 aankomst.
1-9 ZA Yogjakarta Prambanan
2-9 ZO Yogjakarta Borobudur
3-9 MA Yogjakarta Jalan Malioboro beetje rondlopen etc.
Maandag op dinsdag nachttrein van Yogjakarta naar Malang (7 uur met trein).
4-9 DI In Malang.

Wij houden wel van hectische drukke steden, bijvoorbeeld ook goed vermaakt in Bangkok. Is 3 dagen te lang in Yogjakarta of prima zo? Aangezien we 28 dagen hebben om te reizen, hoef ik ook niet in 1 dag Prambanan en Borobudur te doen lijkt mij.
Prambanan en Borobudur zijn in 1 dag te doen, hoeft niet natuurlijk. Tenzij je bij beide de zonsopgang wil zien. Tour of zelf een scooter huren (scooter vond ik zelf echt ideaal). Bij de eerste een ticket kopen voor beide tempels (dit ticket is 2 dagen geldig, dus je zou gewoon de ene dag de een kunnen bezoeken en de andere dag de ander).

Heb zelf 4 volle dagen in Yogyakarta gehad, maar dan ook 1 dag echt niets gedaan. Dus ja 3 dagen is prima lijkt me, zeker als je de tempels niet op 1 dag doet.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 13:18:39 #175
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180534725
Destijds in Yogyakarta hadden we een beetje de sneltour. Volgens mij 2 nachten in Yogyakarta geweest, in 1 dag Borobodur en Prambanan gedaan, Borodbodur bij zonsopgang, was echt prachtig. Daarna toen de volgende dag doorgereisd naar de Bromo met de trein naar Surabaya en met een kamikazechauffeur richting Bromo.
Don't let my username fool you...
pi_180534733
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:08 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Prambanan en Borobudur zijn in 1 dag te doen, hoeft niet natuurlijk. Tenzij je bij beide de zonsopgang wil zien. Tour of zelf een scooter huren (scooter vond ik zelf echt ideaal). Bij de eerste een ticket kopen voor beide tempels (dit ticket is 2 dagen geldig, dus je zou gewoon de ene dag de een kunnen bezoeken en de andere dag de ander).

Heb zelf 4 volle dagen in Yogyakarta gehad, maar dan ook 1 dag echt niets gedaan. Dus ja 3 dagen is prima lijkt me, zeker als je de tempels niet op 1 dag doet.
Bedankt voor je feedback. Ja, we kunnen altijd nog besluiten om het op 1 dag te doen, maar dan hebben we nog een extra dag in Yogjakarta om wat rond te kijken ofzo. Dus wat speling is wel fijn.

Ik twijfel nog wat of ik wel een scooter wil huren. In Nederland rij ik nooit op zo'n ding en het verkeer lijkt me nogal hectisch. Nu ben ik niet angstig ingesteld, maar heb ook geen zin om in dat land in het ziekenhuis te liggen. Heb wel veel ervaring met afdalen op een racefiets, dus sturen lukt wel haha.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180534755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:18 schreef Metalfreak het volgende:
Destijds in Yogyakarta hadden we een beetje de sneltour. Volgens mij 2 nachten in Yogyakarta geweest, in 1 dag Borobodur en Prambanan gedaan, Borodbodur bij zonsopgang, was echt prachtig. Daarna toen de volgende dag doorgereisd naar de Bromo met de trein naar Surabaya en met een kamikazechauffeur richting Bromo.
Is Surabaya de moeite waard? Ik heb nu dus richting Malang en dan wil ik juist meer naar beneden, (zuidkust) volgens mij is die mooier dan bovenin bij Surabaya. Klopt dat?
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 17 juli 2018 @ 13:21:31 #178
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180534779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is Surabaya de moeite waard? Ik heb nu dus richting Malang en dan wil ik juist meer naar beneden, (zuidkust) volgens mij is die mooier dan bovenin bij Surabaya. Klopt dat?
Daar ben ik dus alleen vanuit de trein in een auto gestapt, dus helaas kan ik je die vraag niet beantwoorden. Maar het zag er gewoon uit als een drukke Aziatische stad zoals zovele anderen ;)
Don't let my username fool you...
pi_180534796
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:21 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Daar ben ik dus alleen vanuit de trein in een auto gestapt, dus helaas kan ik je die vraag niet beantwoorden. Maar het zag er gewoon uit als een drukke Aziatische stad zoals zovele anderen ;)
Oja ik las het niet goed. Thnx.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180534850
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt voor je feedback. Ja, we kunnen altijd nog besluiten om het op 1 dag te doen, maar dan hebben we nog een extra dag in Yogjakarta om wat rond te kijken ofzo. Dus wat speling is wel fijn.

Ik twijfel nog wat of ik wel een scooter wil huren. In Nederland rij ik nooit op zo'n ding en het verkeer lijkt me nogal hectisch. Nu ben ik niet angstig ingesteld, maar heb ook geen zin om in dat land in het ziekenhuis te liggen. Heb wel veel ervaring met afdalen op een racefiets, dus sturen lukt wel haha.
Kan ik me voorstellen... Laatste keer dat ik in Nederland had gereden is een jaar geleden, dus heb ook wel even getwijfeld.
Wij gingen 's ochtends vroeg (4:00) weg zodat we de zonsopgang konden zien. Op dat moment is er geen/nauwelijks verkeer op de weg. Dus kun je rustig wennen. Tegen de tijd dat je terug komt is het natuurlijk wel druk maar dan heb je al een halve/hele dag rond gereden en rij je makkelijk met de stroom mee. Ook vond ik in Yogyakarta het verkeer meevallen vergeleken met andere steden (natuurlijk nog steeds wel druk en af en toe iets chaotisch).
pi_180534924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:25 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen... Laatste keer dat ik in Nederland had gereden is een jaar geleden, dus heb ook wel even getwijfeld.
Wij gingen 's ochtends vroeg (4:00) weg zodat we de zonsopgang konden zien. Op dat moment is er geen/nauwelijks verkeer op de weg. Dus kun je rustig wennen. Tegen de tijd dat je terug komt is het natuurlijk wel druk maar dan heb je al een halve/hele dag rond gereden en rij je makkelijk met de stroom mee. Ook vond ik in Yogyakarta het verkeer meevallen vergeleken met andere steden (natuurlijk nog steeds wel druk en af en toe iets chaotisch).
Ja ik moet er nog maar even goed over nadenken, wellicht vraag ik een privechauffeur of hij ons om 4u erheen wil rijden. Volgens mij is op Bali een scooter huren meer relaxed.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180534983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is Surabaya de moeite waard? Ik heb nu dus richting Malang en dan wil ik juist meer naar beneden, (zuidkust) volgens mij is die mooier dan bovenin bij Surabaya. Klopt dat?
Surabaya is geen zak aan of je moet naar malls willen. Was er laatst net Ja die aanslagen maar is voor toeristen echt niks.

Ben nu bij die ballet show in yogya. Volgens mij is het low season want halve stad uitgestorven vergeleken met 1.5 maand geleden. Wel lekker fris en koel ‘s Avonds (in Bandung helemaal).

Scooter hier in stad rijden lijkt me geen pretje maar misschien als je heel erg defensief rijdt dan is t wel te doen. Gewoon je voorganger volgen. Maar misschien ziet het er gevaarlijker uit als je zelf niet rijdt dus waag de gok :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_180535965
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:00 schreef Patroon het volgende:
Wij hebben 28 dagen voor Java, Bali en Gili en beginnen in Yogjakarta.
Nu heb ik even een beginnetje gemaakt met een reisschema, om toch wat een rode draad te hebben. Komen vrijdag 31 augustus om 11:00 uur in Yogjakarta aan. Die dag zullen we wel moe zijn van het reizen.
Dan dacht ik:
31-8 VR Yogjakarta 11:00 aankomst.
1-9 ZA Yogjakarta Prambanan
2-9 ZO Yogjakarta Borobudur
3-9 MA Yogjakarta Jalan Malioboro beetje rondlopen etc.
4-9 DI Yogjakarta naar Malang (7 uur met trein).

Wij houden wel van hectische drukke steden, bijvoorbeeld ook goed vermaakt in Bangkok. Is 3 dagen te lang in Yogjakarta of prima zo? Aangezien we 28 dagen hebben om te reizen, hoef ik ook niet in 1 dag Prambanan en Borobudur te doen lijkt mij.

Ik vind het best lang voor Yogja, maar dat is na je vliegreis misschien wel fijn. Hoop ik wel dat je een fijn hotel hebt waar je ook lekker even kan ontspannen.
pi_180536064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 14:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het best lang voor Yogja, maar dat is na je vliegreis misschien wel fijn. Hoop ik wel dat je een fijn hotel hebt waar je ook lekker even kan ontspannen.
Ja gaan even kijken, wellicht is het beter om Borobudur en Prambanan op 1 dag te doen (zaterdag), Borobudur bij zonsopgang en daarna door naar Prambanan. Dan zondag beetje chillen in Yogja en maandag naar Malang (of iets anders natuurlijk).
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 15:24:36 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180537225
Is 2 nachten Bandung genoeg? Dan gaan we een overnachting in Munduk plannen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180537280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:24 schreef MaJo het volgende:
Is 2 nachten Bandung genoeg? Dan gaan we een overnachting in Munduk plannen O+
Nog even en je gaat als een sneltrein door Indonesië. Overal geweest, maar eigenlijk niets gezien :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 17 juli 2018 @ 15:33:54 #187
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180537421
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nog even en je gaat als een sneltrein door Indonesië. Overal geweest, maar eigenlijk niets gezien :')
Valt best mee hoor, bovenstaande schema vind ik eigenlijk best relaxed. We hebben het destijds sneller gedaan, maar op Bali wel even tot rust gekomen. Bandung hebben we destijds alleen gebruikt om even te overnachten om de dag erna verder te reizen.
Don't let my username fool you...
pi_180537473
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Valt best mee hoor, bovenstaande schema vind ik eigenlijk best relaxed. We hebben het destijds sneller gedaan, maar op Bali wel even tot rust gekomen. Bandung hebben we destijds alleen gebruikt om even te overnachten om de dag erna verder te reizen.
Oke, ja ik heb er ook geen ervaring mee, maar elke dag iets doen, reizen of iets bekijken komt op mij wel wat druk over...

Mare wij willen 1 week Bali. Is dat lang genoeg, of te weinig..misschien gaan we daar wel een scooter huren, willen overal wat kijken en snorkelen etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 15:36:41 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180537475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nog even en je gaat als een sneltrein door Indonesië. Overal geweest, maar eigenlijk niets gezien :')
Volgens mij valt dat best mee als ik zie dat anderen in diezelfde tijd ook nog de Gili's en Lombok meepikken ;)

Zoals ik al zei zie ik gewoon graag veel in de tijd dat ik er ben. Ik vlieg niet helemaal naar de andere kant van de wereld om alleen maar op het strand te liggen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Valt best mee hoor, bovenstaande schema vind ik eigenlijk best relaxed. We hebben het destijds sneller gedaan, maar op Bali wel even tot rust gekomen. Bandung hebben we destijds alleen gebruikt om even te overnachten om de dag erna verder te reizen.
Bedankt voor de feedback ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180537527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee als ik zie dat anderen in diezelfde tijd ook nog de Gili's en Lombok meepikken ;)

Zoals ik al zei zie ik gewoon graag veel in de tijd dat ik er ben. Ik vlieg niet helemaal naar de andere kant van de wereld om alleen maar op het strand te liggen :D

[..]

Bedankt voor de feedback ^O^
Alleen maar op het strand liggen is ook het andere uiterste toch :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 15:42:50 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180537584
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Alleen maar op het strand liggen is ook het andere uiterste toch :D
Aangezien jij je in een overdrijving uit doe ik hetzelfde ;) Maar ieder z'n ding zoals je zelf al eerder zei :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180537652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aangezien jij je in een overdrijving uit doe ik hetzelfde ;) Maar ieder z'n ding zoals je zelf al eerder zei :)
Is ook zo. Als ik op het strand lig en jij komt voorbij vliegen in de sneltrein zal ik wel even zwaaien :W ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 16:56:07 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180539387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is ook zo. Als ik op het strand lig en jij komt voorbij vliegen in de sneltrein zal ik wel even zwaaien :W ;)
Daar heb ik helemaal geen tijd voor :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180539710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar heb ik helemaal geen tijd voor :P
Oja je kijkt dan op dat moment net de andere kant op, omdat je een foto moet maken van een vulkaan :9
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180542191
een sneltrein, in indonesie? _O-
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 11:40:15 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180579128
Ik zit nu een beetje met ons uitstapje naar Bogor. Zo te zien is er niet echt een goede verbinding qua OV tussen Bogor en Bandung en word je meestal weer via Jakarta geleid. Is het ook een optie om Bogor als dagtrip vanuit Jakarta te doen? Het valt wel op een zaterdag dus het verkeer zal druk zijn :X

Überhaupt iemand ervaring met reizen vanuit Bogor naar Bandung?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180579292
in het weekend zit iedereen in Bogor/Bandung, dan zit je meer in de auto dan daarbuiten die dag 😔
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:55:38 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180580484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:48 schreef Ener-G het volgende:
in het weekend zit iedereen in Bogor/Bandung, dan zit je meer in de auto dan daarbuiten die dag 😔
Dus eigenlijk Bogor beter skippen en in Jakarta een dag extra blijven? -O- En hoe zit het op de zondag, is de rust dan weer wat wedergekeerd?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:09:34 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180580819
Oh wacht eens even, we landen natuurlijk een dag later dan we vertrekken. Het gaat dus om de zondag :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180581664
Over het algemeen verplaatst de verkeerschaos in Jakarta zich in het weekend naar Bandung, dus wellicht als je zondagochtend heel vroeg naar Bogor gaat is er niks aan de hand. Zondagavond verplaatst het hele circus zich weer terug van Bandung naar Jakarta :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')