abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176819452
The Capital of the World:



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!
k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176819476
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:49 schreef oparico het volgende:

[..]

Bedankt hier heb ik wat aan :).
Geen nieuw topic openen als lapo o|O o|O o|O
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176819523
Lijkt mij een hele drukke stad om er rond te zwerven en verschrikkelijk duur. Klopt dit?
  maandag 29 januari 2018 @ 15:16:01 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176819619
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:10 schreef rmrt2010 het volgende:
Lijkt mij een hele drukke stad om er rond te zwerven en verschrikkelijk duur. Klopt dit?
Je kan het zo duur maken als dat je zelf wil, maar ja, goedkoop is anders ;)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 29 januari 2018 @ 18:02:25 #5
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_176822463
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:10 schreef rmrt2010 het volgende:
Lijkt mij een hele drukke stad om er rond te zwerven en verschrikkelijk duur. Klopt dit?
Druk? Ja. Te gek? Ja! Duur? Kan. Tickets kan je met een redelijke aanbieding al vrij voordelig krijgen en verblijf kan je zo gek maken als je wilt. Ik was niet extreem veel kwijt voor m’n weekje NY vorig jaar iig.
pi_176827676
erg drukke stad, wij moesten echt even "wennen" eraan.
als je gewoon normaal doet, hotel in manhattan, normaal eten, alles bezienswaardigheden dan ben je toch een aardige bak met euro's kwijt, volgens mij zaten we boven de 3000 euro met zijn 2en inclusief alles ( wel kerst hoogseizoen ).

maar je kan ook op de goedkope tour gaan:

hotel/airbnb buiten manhattan met een shuttle en/of metro naar manhattan ) 60-80 euro per nacht
gratis bezienswaardigheden en "pay what you wish"
2 grote pizzapunten met een cola voor 3 dollar op bijna elke hoek van de straat.

de goedkopere vliegtickets zitten inclusief bagage altijd zo rond de 400 euro buiten hoogseizoen / vakanties.

[ Bericht 41% gewijzigd door Predator38 op 29-01-2018 21:44:55 ]
  maandag 29 januari 2018 @ 23:41:45 #7
474780 oparico
Hoi, ik ben geen opa!
pi_176830848
quote:
2s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:08 schreef Karstman het volgende:

[..]

Geen nieuw topic openen als lapo o|O o|O o|O
Wat bedoel je daarmee?
  maandag 29 januari 2018 @ 23:43:55 #8
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_176830884
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:10 schreef rmrt2010 het volgende:
Lijkt mij een hele drukke stad om er rond te zwerven en verschrikkelijk duur. Klopt dit?
Als je NY druk vindt moet je nooit naar Aziatische hoofdsteden gaan.
#FreeHat
pi_176831008
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:43 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Als je NY druk vindt moet je nooit naar Aziatische hoofdsteden gaan.
uh nee, staan niet op de bucketlist :P en volgens mij zijn de hoofdsteden in Azie niet heel erg rolstoel vriendelijk ook.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 00:23:53 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176831506
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:41 schreef oparico het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Normaal als je een topic sluit dan open je ook een nieuwe. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je dit helemaal niet door had ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176851233
Ik mis NYC:(
pi_176852066
Ik ook!

Ik lees nog maar kort mee en vraag me af of het vervoer tussen bv. JFK en Manhattan al eens is behandeld.
Zelf heb ik goede ervaringen met een normale taxi, Carmel, een limo service van het hotel en fixed rate taxi's door het hotel geregeld.
Slechte ervaring met een shuttle bus service.
Metro en andere zaken heb ik nooit geprobeerd omdat ik het zeulen door de stad met 23Kg. koffer niet zo zag zitten. Dat was ook een probleem met de shuttle bus overigens.
  woensdag 31 januari 2018 @ 00:44:24 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176853171
Wij hadden volgens mij via Expedia of Viator een busje geregeld. Zet je af bij je hotel. Rijden wel wat andere mensen mee, maar kost niet echt veel tijd. Simpel, zonder hele dure prijzen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176853564
Ik heb het idee dat het hier wel duurder is geworden met zo ongeveer alles :{w
pi_176856375
Hotelkamers zeker. De rest kan ik zo niet zien.

Ik krijg trouwens net op Facebook een herinnering van 2 jaar geleden. Een foto van de Brooklyn Bridge vanaf OWTC.
Aaaaahhhh!! Ik wil weer terug!!
pi_176856591
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:20 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik ook!

Ik lees nog maar kort mee en vraag me af of het vervoer tussen bv. JFK en Manhattan al eens is behandeld.
Zelf heb ik goede ervaringen met een normale taxi, Carmel, een limo service van het hotel en fixed rate taxi's door het hotel geregeld.
Slechte ervaring met een shuttle bus service.
Metro en andere zaken heb ik nooit geprobeerd omdat ik het zeulen door de stad met 23Kg. koffer niet zo zag zitten. Dat was ook een probleem met de shuttle bus overigens.
Air train en metro beviel prima. 1 koffer met z'n tweeen dus dat lukt wel. Hotel was wel zo'n beetje boven het metrostation dus dat hielp.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176856776
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:20 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik ook!

Ik lees nog maar kort mee en vraag me af of het vervoer tussen bv. JFK en Manhattan al eens is behandeld.
Zelf heb ik goede ervaringen met een normale taxi, Carmel, een limo service van het hotel en fixed rate taxi's door het hotel geregeld.
Slechte ervaring met een shuttle bus service.
Metro en andere zaken heb ik nooit geprobeerd omdat ik het zeulen door de stad met 23Kg. koffer niet zo zag zitten. Dat was ook een probleem met de shuttle bus overigens.
Gewoon Uber(black)
pi_176859589
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:20 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik ook!

Ik lees nog maar kort mee en vraag me af of het vervoer tussen bv. JFK en Manhattan al eens is behandeld.
Zelf heb ik goede ervaringen met een normale taxi, Carmel, een limo service van het hotel en fixed rate taxi's door het hotel geregeld.
Slechte ervaring met een shuttle bus service.
Metro en andere zaken heb ik nooit geprobeerd omdat ik het zeulen door de stad met 23Kg. koffer niet zo zag zitten. Dat was ook een probleem met de shuttle bus overigens.
Eerste vanaf Newark met de Air train, 2e keer een shuttle bus geregeld. Airtrain doe ik niet meer want zeulen en sjouwen met koffers. Shuttle is prima, duurt alleen wat langer omdat de bus vol moet. Terug weg was perfect, half uurtje waren we op het vliegveld.

Wat betreft prijs; ja hotel is het duurste. Ik betaalde in september 380,- voor een rechtstreekse vlucht, en had tickets (NYC Pass) al vooraf geboekt. Moest alleen de kaarten nog afhalen bij de eerste attractie.

Qua eten restaurants zijn vaak duur, kleine tentjes zijn goedkoper en vaak beter eten. Zoek een goede pizza place en pak daar 2 slices. Openbaar vervoer heb ik in NYC gekocht bij de eerste de beste metro waar we in gingen. Kost 30$ meende ik voor een week. Verder is het niet zo spannend en qua drukte vind ik het mee vallen. Ja, times Square is druk. Maar daarbuiten kan je prima lopen. En als je rust wilt op times Square ga dan op een zondag ochtend, uurtje of 8, toen liep er echt helemaal niemand. Heel apart. Verder moet je niet te veel nadenken over NYC. Maar gewoon gaan. En genieten:)
  woensdag 31 januari 2018 @ 13:13:13 #19
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176859682
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer NYC heel imponerend vond. Jaren over gedroomd en toen stond ik daar. Heel warm, heel druk, etc. Toffe tijd gehad, maar er niet zoveel van kunnen genieten als de tweede en derde keer. Hielp de eerste keer misschien ook niet dat we ook nog het vooruitzicht hadden van de westkust (waren ruim een maand weg), dus misschien teveel eerste indrukken in één vakantie. NYC is echt zo'n stad die elke keer leuker wordt. Altijd wel nieuwe dingen te vinden en te doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176860898
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 10:02 schreef Jurgendbr het volgende:
Hotelkamers zeker. De rest kan ik zo niet zien.

Ik krijg trouwens net op Facebook een herinnering van 2 jaar geleden. Een foto van de Brooklyn Bridge vanaf OWTC.
Aaaaahhhh!! Ik wil weer terug!!
ik bedoel meer het leven hier.
Eten, kleding, elektronica enzo.. Veel dingen zijn hier veel duurder dan in NL, terwijl ik hier eerder vaak toch wel goedkoop kleding heb gekocht
pi_176861054
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:16 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik bedoel meer het leven hier.
Eten, kleding, elektronica enzo.. Veel dingen zijn hier veel duurder dan in NL, terwijl ik hier eerder vaak toch wel goedkoop kleding heb gekocht
En dat terwijl de dollar voor het eerst in jaren weer eens enigzins positief staat voor mensen met euros.
pi_176861094
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer NYC heel imponerend vond. Jaren over gedroomd en toen stond ik daar. Heel warm, heel druk, etc. Toffe tijd gehad, maar er niet zoveel van kunnen genieten als de tweede en derde keer. Hielp de eerste keer misschien ook niet dat we ook nog het vooruitzicht hadden van de westkust (waren ruim een maand weg), dus misschien teveel eerste indrukken in één vakantie. NYC is echt zo'n stad die elke keer leuker wordt. Altijd wel nieuwe dingen te vinden en te doen.
Opzich wel mee eens.
Eerste keer vond ik NYC een ramp, tweede keer niet meer dan aardig (maar mams wilde zo graag een keer), derde keer vond ik het leuk worden :+
pi_176861176
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:27 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

En dat terwijl de dollar voor het eerst in jaren weer eens enigzins positief staat voor mensen met euros.
Ja, 1,24 is niet zo heel slecht, hoewel ik wel andere tijden heb meegemaakt. Ik ben overigens wel eens van New York naar Washington gereden via Delaware en daar hebben ze geen sales-tax. Dat shopt toch een stuk lekkerder. :P
  woensdag 31 januari 2018 @ 14:48:10 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176861417
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:29 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Opzich wel mee eens.
Eerste keer vond ik NYC een ramp, tweede keer niet meer dan aardig (maar mams wilde zo graag een keer), derde keer vond ik het leuk worden :+
Bij ons staat nu eerst weer Los Angeles op het programma (nog leuker dan NYC imo!), maar kijken nu ook alweer uit naar NYC O+ Vierde keer moet volgens schema nóg leuker worden *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176868242
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bij ons staat nu eerst weer Los Angeles op het programma (nog leuker dan NYC imo!), maar kijken nu ook alweer uit naar NYC O+ Vierde keer moet volgens schema nóg leuker worden *O*
Ben ik toch benieuwd hoe je vakantie er de 4e keer naar NYC dan uit gaat zien..

Ben er nu 2 keer geweest, en zou zeker zo terug gaan, omdat vrouwlief slechts 1 keer in NYC is geweest, is er nog genoeg te zien.
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:10:37 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176869045
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:42 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Ben ik toch benieuwd hoe je vakantie er de 4e keer naar NYC dan uit gaat zien..

Ben er nu 2 keer geweest, en zou zeker zo terug gaan, omdat vrouwlief slechts 1 keer in NYC is geweest, is er nog genoeg te zien.
Grotendeels uit activiteiten die we al eens eerder hebben uitgevoerd, maar er duiken elke vakantie wel weer nieuwe tips op waarmee we de ''gebruikelijke kandidaten'' kunnen combineren :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176875548
Ik heb altijd als ik uit New York en Las Vegas vertrek:"Zo, dat hebben we wel weer gehad voor een tijdje." De eerst volgende vakantie of ticket aanbieding:"Hmmm, Vegas of New York is ook leuk!"
In Las Vegas had ik vorige keer zelfs het gevoel of ik thuis kwam toen ik op McCarran uit de slurf kwam. Ik zag de slotmachines, rook het vliegveld en voelde de hitte en kwam helemaal thuis. Eng, heel eng...
  donderdag 1 februari 2018 @ 07:13:03 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176877401
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 00:28 schreef Jurgendbr het volgende:
Ik heb altijd als ik uit New York en Las Vegas vertrek:"Zo, dat hebben we wel weer gehad voor een tijdje." De eerst volgende vakantie of ticket aanbieding:"Hmmm, Vegas of New York is ook leuk!"

Herkenbaar. Roepen we ook elk jaar, maar elk jaar gaan we terug. Sinds 2014 elk jaar in de VS geweest. Heb ook altijd dat gevoel van thuiskomen, vooral LA en NYC. Vegas vond ik niks.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 1 februari 2018 @ 09:11:18 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176878360
De eerste keer New York vond ik ontzettend indrukwekkend. Éindelijk was ik op die plek die je zo goed kent van film en tv O+

De tweede keer New York had ik dat totaal niet. Gave stad hoor, daar niet van, maar niet dat kriebel in je buik gevoel.

Ik zou nog wel een keer een week willen gaan om echt even goed de tijd te hebben. Vorige keer waren we vooral druk met allemaal dingen die we gepland hadden (musical, 2 sportwedstrijden, eten met vrienden). Dan blijft er weinig tijd over voor de stad zelf ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 1 februari 2018 @ 14:53:43 #30
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176883810
Misschien al gevraagd hier, maar iemand ervaring met een tijdelijke (lokale) SIM-kaart? Roaming binnen de EU is natuurlijk opgelopst, maar in de USA trekt KPN je nog aardig leeg op data. Is er op JFK makkelijk aan een kaartje te komen, zoals in Azië?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176886305
Eerste keer was ik echt verliefd. Tweede keer was dat al minder. Vond toen de mensen ook zo onaardig. Misschien de eerste keer niet opgemerkt omdat ik teveel oeh en aah was.
Nu als ik weer iets zie uit NY dan wil ik gelijk weer heen terwijl ik de 2e keer zei:"Prima, hoef ik niet meer heen."
Stomme stad heeft een borderliner van me gemaakt.
Go hard or go home
pi_176887380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:53 schreef Bugno het volgende:
Misschien al gevraagd hier, maar iemand ervaring met een tijdelijke (lokale) SIM-kaart? Roaming binnen de EU is natuurlijk opgelopst, maar in de USA trekt KPN je nog aardig leeg op data. Is er op JFK makkelijk aan een kaartje te komen, zoals in Azië?
Wij hebben er vooraf eentje gekocht bij http://www.arielimobile.com/
Zowel in 2016 en 2017 gedaan en ging goed.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_176887984
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:53 schreef Bugno het volgende:
Misschien al gevraagd hier, maar iemand ervaring met een tijdelijke (lokale) SIM-kaart? Roaming binnen de EU is natuurlijk opgelopst, maar in de USA trekt KPN je nog aardig leeg op data. Is er op JFK makkelijk aan een kaartje te komen, zoals in Azië?
Hahhahaha, Ja, ik weet nog wel dat ik een paar jaar geleden mijn BlackBerry aanzette in New York. Ik hoorde het aandeel KPN direct stijgen...
Wat een belachelijke bedragen waren/zijn dat. Ik meen overigens dat je op JFK wel een T-Mobile shop hebt waar wat te regelen is.
pi_176888114
kpn wereldbundel is 500mb voor 39,99, viel me nog wel mee, lokale sim is ongetwijfeld goedkoper
  ESF Reporter donderdag 1 februari 2018 @ 18:17:31 #35
87554 Cee
Welluk?
pi_176888486
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 07:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Herkenbaar. Roepen we ook elk jaar, maar elk jaar gaan we terug. Sinds 2014 elk jaar in de VS geweest. Heb ook altijd dat gevoel van thuiskomen, vooral LA en NYC. Vegas vond ik niks.
Ik heb precies het zelfde (LA niet, 1x geweest, hoef niet per sé snel weer terug maar zou wel dolgraag terug naar Californië willen).
Sinds 1999 in NY geweest en na de eerste keer dacht ik 'komende vijf jaar hoeft voor mij niet meer' maar twee jaar later toch weer geweest omdat ieder beeld van NYC op tv me de O+ kriebels gaf. Sindsdien iedere keer het zelfde gehad, behalve vorig jaar (was de zevende keer). Het was super, weer veel dingen gezien en gedaan die ik daar nog niet eerder had gedaan maar voor nu is het wel weer even oké.

Totdat inderdaad een aanbieding zich zou aandienen, dan zeg ik natuurlijk geen nee. :P
  donderdag 1 februari 2018 @ 18:52:41 #36
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176889109
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:24 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij hebben er vooraf eentje gekocht bij http://www.arielimobile.com/
Zowel in 2016 en 2017 gedaan en ging goed.
Mijn dank is groot :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:58 schreef Memento-Mori het volgende:
kpn wereldbundel is 500mb voor 39,99, viel me nog wel mee, lokale sim is ongetwijfeld goedkoper
500 mb ben ik na een dagdeel wel doorheen ben ik bang :D Nee, zo erg is het niet, maar wil gewoon vrij kunnen Maps'en, Google'n, filmpjes doorsturen, Facetimen (er blijven wat gezinsleden achter in NL namelijk).
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176889510
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:52 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mijn dank is groot :Y

[..]

500 mb ben ik na een dagdeel wel doorheen ben ik bang :D Nee, zo erg is het niet, maar wil gewoon vrij kunnen Maps'en, Google'n, filmpjes doorsturen, Facetimen (er blijven wat gezinsleden achter in NL namelijk).
Sowieso op veel plekken gratis WiFi. En weet niet of je de New York app al kent van Eric? Die hadden wij. Echt ideaal, want offline kaart. Ook met metro etc.

Ik wilde eerst ook zon kaartje kopen, maar achteraf zeker niet gemist dat ik hem niet had. Maar goed, als je kinderen oid achterlaat of vrouw/vriend of wat dan ook, kan ik me enigszins voorstellen dat het prettig is. Ik gebruikte dus overal de WiFi, en vondt het daarnaast ook wel prettig even ‘slecht’ bereikbaar te zijn. Beetje extra rust :)
pi_176889590
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:52 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mijn dank is groot :Y

[..]

500 mb ben ik na een dagdeel wel doorheen ben ik bang :D Nee, zo erg is het niet, maar wil gewoon vrij kunnen Maps'en, Google'n, filmpjes doorsturen, Facetimen (er blijven wat gezinsleden achter in NL namelijk).
in maps kun je ook offline gebieden downloaden, dat had ik gedaan. Ik was alleen en ben best wel internetverslaafd maar had aan 500 mb genoeg voor 12 dagen, filmpjes doorsturen en facetimen etc deed ik in het hotel wel via de wifi.
pi_176889659
Ik vond NYC tof, LA en San Francisco ook O+ zou eerder terug willen naar de laatste 2 dan weer naar NYC. Vegas wist ik van tevoren al dat het een: leuk om naar toe te gaan als je redelijk in de buurt bent en om gezien te hebben maar hoef er niet per se nog eens naartoe (indien iemand me een gratis trip aanbiedt, zeg ik geen nee natuurlijk :+ )
pi_176889694
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:17 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik heb precies het zelfde (LA niet, 1x geweest, hoef niet per sé snel weer terug maar zou wel dolgraag terug naar Californië willen).
Sinds 1999 in NY geweest en na de eerste keer dacht ik 'komende vijf jaar hoeft voor mij niet meer' maar twee jaar later toch weer geweest omdat ieder beeld van NYC op tv me de O+ kriebels gaf. Sindsdien iedere keer het zelfde gehad, behalve vorig jaar (was de zevende keer). Het was super, weer veel dingen gezien en gedaan die ik daar nog niet eerder had gedaan maar voor nu is het wel weer even oké.

Totdat inderdaad een aanbieding zich zou aandienen, dan zeg ik natuurlijk geen nee. :P
Ik ben benieuwd of ik dat ooit ga krijgen :D
Heb recent weer geboekt, ik ga in mei voor de 7e keer *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_176890452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:53 schreef Bugno het volgende:
Misschien al gevraagd hier, maar iemand ervaring met een tijdelijke (lokale) SIM-kaart? Roaming binnen de EU is natuurlijk opgelopst, maar in de USA trekt KPN je nog aardig leeg op data. Is er op JFK makkelijk aan een kaartje te komen, zoals in Azië?
Zou handig zijn idd :) Tips zijn welkom

Zondag zit ik er al _O_ ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:34:56 #42
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176891142
quote:
Totdat inderdaad een aanbieding zich zou aandienen, dan zeg ik natuurlijk geen nee. :P
En daar komt het toch telkens weer op neer _O- En voor mij: als ik een film of serie kijk waarin LA of NYC prominent naar voren komt: ''schaaaat....misschien dit jaar toch maar weer naar...?'' :@ Of bij het terugkijken van eerdere vakantie foto's uiteraard :D ....en natuurlijk dit topic...zucht :@

Op vakantie gebruik ik eigenlijk alleen Wifi. Elk hotel waar we verblijven heeft snel internet, dus als ik iets moet doen wacht ik gewoon even totdat we weer in het hotel zijn. Zo'n druk persoon ben ik niet, dus ik heb het dan ook puur over foto's en video's bewerken/doorsturen naar familie en vrienden :D Zoeken vooraf in de hotelkamer altijd de route op van die dag. Maken er een screenshot van op de iPad/MacBook, of we slaan de route inderdaad op als offline map in Google Maps. Mensen bellen op vakantie doe ik sowieso niet aan. Doe ik thuis al amper _O-
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 5 februari 2018 @ 21:32:06 #43
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_176980564
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:27 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of ik dat ooit ga krijgen :D
Heb recent weer geboekt, ik ga in mei voor de 7e keer *O*
Ik ga in mei voor de 3e keer *O*
pi_176981124
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:32 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ik ga in mei voor de 3e keer *O*
:D Wanneer precies als ik vragen mag?
Ik vlieg de 25e en blijf 7 dagen.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  maandag 5 februari 2018 @ 22:07:46 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176981675
Heb altijd het idee dat Mei en September favoriete New York maanden zijn :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177011226
En de 6 dagen New York zitten er weer op. Geweldige stad, heel veel gezien, wel erg koud sommige dagen (-6 tot -8), maar zeker genoten. Hotel zat ook op loopafstand van Times Square, Empire State Building en dergelijke dus dat was helemaal ideaal. Iedere avond wel even rondgehangen rond Times Square. Het mooiste vond ik misschien nog wel de gratis tram door de lucht (als je de onbeperkt metro kaart hebt) naar Roosevelt Island. Zowel overdag als 's avonds gedaan en dan heb je echt een geweldig uitzicht over de stad. Ook de gratis boot naar Staten Island was erg de moeite waard met het uitzicht op het Vrijheidsbeeld en Manhattan. Verder uren rondgelopen rond de Brooklyn Bridge, uren op Top of The Rock geweest, Central Park in drie verschillende keren bekeken en natuurlijk het gebied rond het WTC/Ground Zero gezien. 9/11 Memorial Musuem was erg indrukwekkend vond ik, ook daar heb ik flink wat tijd doorgebracht want het was vrij groot. High Line Park was ook een leuk park voor een aardige wandeling, Washington Square Park vond ik dan weer wat minder, Bryant Park was lekker klein maar wel altijd wat te doen, Grand Central zag er mooi uit en nog bij Yankees Stadium in The Bronx geweest, Columbia University, Public Library, wat andere parkjes en verder vooral lekker rondgelopen in de stad. Kortom: genoeg gedaan. Het was vrij rustig in de stad, ook bij de echt toeristische plekken, dus dat was wel ideaal.

Nog wat foto's voor de liefhebbers, met iPhone genomen dus verwacht niks hoogstaands
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:30:20 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177011398
Grappig, precies zoals we het achter hebben gelaten _O- Heb bijna identieke foto's op al die plekken (maar dan met een camera).

Wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad *O* Klinkt als een zeer toffe vakantie! ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177011562
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Grappig, precies zoals we het achter hebben gelaten _O- Heb bijna identieke foto's op al die plekken (maar dan met een camera).

Wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad *O* Klinkt als een zeer toffe vakantie! ^O^
Haha zag het net ook ja, maar zijn ook wel echt punten waar je een foto wil nemen. Heb ook veel gefilmd, vind dat eigenlijk nog leuker dan foto's.

Was zeker tof ja! Bij een volgende keer wil ik wel met beter weer gaan, toch net wat fijner om dan in Central Park en dergelijke rond te lopen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:41:23 #49
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177011594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:38 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Haha zag het net ook ja, maar zijn ook wel echt punten waar je een foto wil nemen. Heb ook veel gefilmd, vind dat eigenlijk nog leuker dan foto's.

Was zeker tof ja! Bij een volgende keer wil ik wel met beter weer gaan, toch net wat fijner om dan in Central Park en dergelijke rond te lopen.
Ja, video is vaak nog beter. Helaas geen goede video camera, dus dan afhankelijk van iPhone. Grijp ik toch nog sneller naar de camera voor foto's. Maar met video is het makkelijker om je achteraf weer in de scene te zetten bij wijze van spreken.

Wij zijn alleen in NYC geweest met lekker weer. Vaak fijn, maar vooral in de metro wordt het al gauw té warm. Wij willen dus juist een keer in de winter gaan _O-
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177011679
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, video is vaak nog beter. Helaas geen goede video camera, dus dan afhankelijk van iPhone. Grijp ik toch nog sneller naar de camera voor foto's. Maar met video is het makkelijker om je achteraf weer in de scene te zetten bij wijze van spreken.

Wij zijn alleen in NYC geweest met lekker weer. Vaak fijn, maar vooral in de metro wordt het al gauw té warm. Wij willen dus juist een keer in de winter gaan _O-
De winter heeft zeker als voordeel dat het stukken rustiger is (lijkt me, ken NY niet op andere momenten). Vrijwel altijd zitten in de metro, terwijl ik dat in andere Europese steden in het voorjaar/zomer nooit kan. Geen rij bij Top of The Rock, snel binnen bij 9/11 Memorial Museum en in Central Park was het helemaal extreem rustig. Ook bij Times Square was vaak niet heel veel te doen, terwijl ik daar weleens andere beelden van hele mensenmassa's heb gezien. Maarja, -6 tot -8 is soms wel echt te koud vond ik, heel goed aankleden dus en regelmatig ergens naar binnen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')