abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176818667
Ik twijfel een beetje.
Mijn oude x5 2006 komt niet meer door de keuring heen.

Nu ben ik dol op suv achtige auto's. Maar een nieuwe bmw is veel te duur.
Mijn oog viel op de nieuwe Dacia Duster. Hij ziet er mooi uit.
Maar ik twijfel over de kwaliteit.
Is het eigenlijk geen Renault met een ander logo? Of met goedkopere onderdelen? Slechtere kwaliteit dan Renault?
Heeft iemand er ervaring mee?
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 29 januari 2018 @ 14:34:56 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176818832
Hoe krijg je een auto van 13 jaar niet door de keuring?

Hoe dan ook, van een X5 naar een Duster gaat zwaar tegenvallen.
And so is the past
pi_176819049
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hoe krijg je een auto van 13 jaar niet door de keuring?

Hoe dan ook, van een X5 naar een Duster gaat zwaar tegenvallen.
ruim 2.500 aan reparatie en dat is zonde want vanaf nu komt er alleen nog maar meer ellende.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 29 januari 2018 @ 14:59:58 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176819299
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

ruim 2.500 aan reparatie en dat is zonde want vanaf nu komt er alleen nog maar meer ellende.
Dat is inderdaad wel een nadeel van die bakken.
And so is the past
pi_176819879
Kijk eens naar een echte auto. Dacia is van slechte kwaliteit (m.i.) Wil je nieuw kopen of tweedehands? Nieuw verliest al een groot deel van de waarde als je weg rijdt bij de dealer
pi_176820644
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:28 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Kijk eens naar een echte auto. Dacia is van slechte kwaliteit (m.i.)
Dacia is van prima kwaliteit alleen heeft geen denderende afwerking en geen features. Hij biedt dus absoluut niet de luxe die je in een BWM krijgt.

Voordeel daarvan is weer dat er dus ook maar weinig op zit wat kapot kan. Het is mede daardoor een van de meest betrouwbare automerken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176820901
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is het eigenlijk geen Renault met een ander logo? Of met goedkopere onderdelen? Slechtere kwaliteit dan Renault?
Nog slechtere kwaliteit dan Renault?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_176821187
Tegenwoordig hebben Dacia’s gewoon alle luxe die je nodig hebt en moderne Renault motoren. Na de pijnlijke Laguna II is Renault kwalitatief heel veel beter geworden.
Het nieuwe model ziet er goed uit, paar keer gezien al. Zal van binnen ook weer een stapje beter zijn. Maar de eerste lichting (prefacelift dus) viel mij heel erg tegen van binnen. Reed verder prima (wat je van een 1.6 kunt verwachten), maar dat interieur.. 😬 Facelift schijnt al wat beter te zijn, maar geen ervaring mee.
pi_176821580


[ Bericht 100% gewijzigd door Sigaartje op 29-01-2018 16:57:34 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176827259
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:28 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Kijk eens naar een echte auto. Dacia is van slechte kwaliteit (m.i.) Wil je nieuw kopen of tweedehands? Nieuw verliest al een groot deel van de waarde als je weg rijdt bij de dealer
:') En waar heb jij je feiten vandaan?

Dacia is gewoon een oude renault zonder kinderziektes. In sommige betrouwbaarheidslijsten staat Dacia bovenaan. Alleen de nieuwste model duster heeft wel meer elektrische foefjes. Maar dat zal wel heel blijven neem ik aan.

Nieuw heeft in het begin een forse afschrijving maar daar tegen over staan veeeel lagere onderhoudskosten. De vaste kosten zullen wel iets hoger uitvallen, dat komt met name door de verzekering.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_176827426
Of Dacia goed of slecht is laat ik even in het midden.. feit is wel; van BMW naar Dacia is 5 stappen terug.
pi_176827574
Dacia is zeg maar het budget huismerk onder de auto's. Goedkoop maar dan heb je ook niets. Je kunt beter een tweedehands Duitser of Japanner pakken, veel meer waar voor je geld.
pi_176827636
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:13 schreef DieselTank het volgende:
Nieuw heeft in het begin een forse afschrijving maar daar tegen over staan veeeel lagere onderhoudskosten. De vaste kosten zullen wel iets hoger uitvallen, dat komt met name door de verzekering.
Nou valt er aan een dacia natuurlijk niet zo héél erg veel af te schrijven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176857731
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

ruim 2.500 aan reparatie en dat is zonde want vanaf nu komt er alleen nog maar meer ellende.
2.500 euro voor reparaties aan een BMW X5 valt toch alles mee? Dat weet je als je zo'n auto koopt. Jammer altijd dat veel mensen een dikke bak kopen van een aantal jaar oud en zich dan verkijken op het onderhoud. Sparen voor een auto kan iedereen, onderhouden niet.
  woensdag 31 januari 2018 @ 11:39:19 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176857878
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 11:30 schreef ColeJ het volgende:

[..]

2.500 euro voor reparaties aan een BMW X5 valt toch alles mee? Dat weet je als je zo'n auto koopt. Jammer altijd dat veel mensen een dikke bak kopen van een aantal jaar oud en zich dan verkijken op het onderhoud. Sparen voor een auto kan iedereen, onderhouden niet.
Dit idd.
Eerst de auto laten versloffen en dan raar kijken als er onderhoud gepleegd moet worden. Erg jammer.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_176858633
Van een X5 naar een Dacia... Dat zal een lekkere proefrit worden.
pi_176870927
Go Buster!
Ghost Duster!

Ehm...

[ Bericht 64% gewijzigd door pvdplanet op 31-01-2018 21:31:24 ]
pi_176872616
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 11:30 schreef ColeJ het volgende:

[..]

2.500 euro voor reparaties aan een BMW X5 valt toch alles mee? Dat weet je als je zo'n auto koopt. Jammer altijd dat veel mensen een dikke bak kopen van een aantal jaar oud en zich dan verkijken op het onderhoud. Sparen voor een auto kan iedereen, onderhouden niet.
Als je kan sparen voor de aanschaf van een auto, dan kun je ook sparen voor het onderhoud van een auto.

Alleen om één of andere reden laten mensen hun auto niet graag onderhouden.

Wat ik vaak zo vreemd vind is dat mensen liever een andere auto aanschaffen en bijvoorbeeld 5000 euro moeten bijleggen dan dat ze voor 2500 euro onderhoud laten plegen.

Economisch gezien in ieder geval helemaal niet slim of rationeel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_176879244
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 15:28 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Kijk eens naar een echte auto. Dacia is van slechte kwaliteit (m.i.) Wil je nieuw kopen of tweedehands? Nieuw verliest al een groot deel van de waarde als je weg rijdt bij de dealer
Dat is niet helemaal waar. Het overgrote deel van de suv’s is de naam suv niet waard. Nou hoort de Dacia daar wat mij betreft ook wel bij, maar dan vooral omdat het geen luxe auto is en ook wat klein. Maar de terreinkwaliteiten vallen als je de 4wd versie neem niet eens tegen (beter zelfs dan zo’n x5 uit 2006, wat onder de streep dus pas echt een knakenbak is, want voor dat geld economisch total loss na 13 jaar, dat is wel erg triest).

Voor het geld is het dus geen slecht ding.

Ik zou er niet dood in gevonden willen worden, maar als je met een beperkt budget nieuw in die klasse wil kopen, dan is de Duster als je kan leven met karigheid troef een prima keuze.
pi_176879295
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:25 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Dacia is zeg maar het budget huismerk onder de auto's. Goedkoop maar dan heb je ook niets. Je kunt beter een tweedehands Duitser of Japanner pakken, veel meer waar voor je geld.
Welke Japanse suv is de moeite van het kopen waard vraag ik mij dan meteen af.

Duitser: ja. Maar ik denk wel dat die onder de streep duurder blijven dan zo’n dustertje als je die gewoon wat langer rijdt.
pi_176879361
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 22:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als je kan sparen voor de aanschaf van een auto, dan kun je ook sparen voor het onderhoud van een auto.

Alleen om één of andere reden laten mensen hun auto niet graag onderhouden.

Wat ik vaak zo vreemd vind is dat mensen liever een andere auto aanschaffen en bijvoorbeeld 5000 euro moeten bijleggen dan dat ze voor 2500 euro onderhoud laten plegen.

Economisch gezien in ieder geval helemaal niet slim of rationeel.
Dat laatste hangt enorm af van wat er nog aan zit te komen. Wie weet hebben ze daar 3 A4tjes voor nodig. En voor veel mensen geldt ook dat ze het fijn vinden als ze niet voor nare verrassingen komen te staan.

Ik ken die X5 niet, maar dit soort auto’s zijn vaak terechtgekomen bij mensen die ze niet kunnen betalen en dan krijg je wat de Duitsers zo mooi wartungsstau noemen. Tsja, dan is het vaak wel gedaan met zo’n auto. Dan moet je er ineens 10.000 euro in investeren om hem weer helemaal top te hebben. Terwijl dat ding ook daarna misschien nog maar 7.500 euro waard is of minder.
pi_176918173
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 11:30 schreef ColeJ het volgende:

[..]

2.500 euro voor reparaties aan een BMW X5 valt toch alles mee? Dat weet je als je zo'n auto koopt. Jammer altijd dat veel mensen een dikke bak kopen van een aantal jaar oud en zich dan verkijken op het onderhoud. Sparen voor een auto kan iedereen, onderhouden niet.
Zonde idd, zo sterven de 600's van Mercedes ook vaak een vroege dood. Zelfs regulier onderhoud is al serieus prijzig. Laat staan als er ook nog eens wat kapot gaat (zoals bijv. luchtvering :X ). Uiteindelijk zijn het gewoon exoten van ¤200k+
pi_176918917
Ik rijd sinds kort in een Dacia. Veel ruimte, alles werkt, maar wel erg simpel allemaal. Ik merk dat ik van 0-50 km rustiger rijdt. Even wegscheuren is er niet bij. Van 30 naar 100 gaat enorm snel maar boven de 120 kmph maakt de motor een enorm lawaai en vooral als ik 120-130 rijdt en dan in wil halen duurt het heel lang om op gang te komen. Maar dat hangt ook van de motor af, die van mij is niet al te snel.

[ Bericht 21% gewijzigd door Kemestry op 04-02-2018 14:20:37 ]
pi_176920250
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 00:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zonde idd, zo sterven de 600's van Mercedes ook vaak een vroege dood. Zelfs regulier onderhoud is al serieus prijzig. Laat staan als er ook nog eens wat kapot gaat (zoals bijv. luchtvering :X ). Uiteindelijk zijn het gewoon exoten van ¤200k+
Ja dat is gewoon een nadeel. Ik heb een BMW E34 540i Touring met een 4.0 V8 en dan heb je van alles gewoon meer nodig. De garage zei doodleuk: Ja ik adviseer wel de bougies te doen, zijn maar 25 euro per stuk.. Eehm ja maar dan wel x8 :D
pi_176934245
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 01:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja dat is gewoon een nadeel. Ik heb een BMW E34 540i Touring met een 4.0 V8 en dan heb je van alles gewoon meer nodig. De garage zei doodleuk: Ja ik adviseer wel de bougies te doen, zijn maar 25 euro per stuk.. Eehm ja maar dan wel x8 :D
Als je daar al van schrikt. Een volle tank kost mij dat ook op een haar na. Gelukkig heb ik een hele efficiënte auto. Die heeft in no time die tank weer leeggezopen.

Allemaal zaken die iedereen vooraf kan weten. Je kan niet een X5 kopen en denken dat die voor aygo geld te rijden is.
pi_176936770
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je daar al van schrikt. Een volle tank kost mij dat ook op een haar na. Gelukkig heb ik een hele efficiënte auto. Die heeft in no time die tank weer leeggezopen.

Allemaal zaken die iedereen vooraf kan weten. Je kan niet een X5 kopen en denken dat die voor aygo geld te rijden is.
Ehm ok dat zei ik toch ook niet? Ik zei alleen dat het een nadeel is, net als dat jij zei dat het reguliere onderhoud serieus prijzig is. Op mijn BMW wordt qua onderhoud totaal niet bespaard, maar wel bij het tanken. Volle tank is 25 euro voor mij :)
pi_176937070
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ehm ok dat zei ik toch ook niet? Ik zei alleen dat het een nadeel is, net als dat jij zei dat het reguliere onderhoud serieus prijzig is. Op mijn BMW wordt qua onderhoud totaal niet bespaard, maar wel bij het tanken. Volle tank is 25 euro voor mij :)
Ik sluit me meer bij jou aan dan iets anders.

Lpg?

Tanken doe ik altijd met plastic. Niet naar omkijken. Doet het geen pijn. ;)
pi_176937073
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ehm ok dat zei ik toch ook niet? Ik zei alleen dat het een nadeel is, net als dat jij zei dat het reguliere onderhoud serieus prijzig is. Op mijn BMW wordt qua onderhoud totaal niet bespaard, maar wel bij het tanken. Volle tank is 25 euro voor mij :)
LPG? Of ben je zo'n iemand die altijd 10 liter tankt want dat is goedkoper ofzo.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_176937091
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik sluit me meer bij jou aan dan iets anders.

Lpg?

Tanken doe ik altijd met plastic. Niet naar omkijken. Doet het geen pijn. ;)
Ik doe het altijd met de creditcard, doet het maar 1x per maand pijn :D tot dat moment is het gratis.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_176937627
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik sluit me meer bij jou aan dan iets anders.

Lpg?

Tanken doe ik altijd met plastic. Niet naar omkijken. Doet het geen pijn. ;)
Yes LPG. Haha ja dat doe ik ook meestal. Helaas sta ik wel vaak aan de pomp, die V8 slurpt die tank elke 300km wel leeg, als het niet eerder is :P

quote:
14s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:56 schreef DieselTank het volgende:

[..]

LPG? Of ben je zo'n iemand die altijd 10 liter tankt want dat is goedkoper ofzo.
Nee gewoon LPG en af en toe benzine. Meestal tank ik dat laatste op vakantie, als ik bijv. door Luxemburg rijd. Vorige vakantie heb ik een groot deel op euro 98 gereden, was geen LPG in Andorra ;) Kostte geloof ik 1,08 euro per liter, zo uit het hoofd.
pi_176938130
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 22:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nee gewoon LPG en af en toe benzine. Meestal tank ik dat laatste op vakantie, als ik bijv. door Luxemburg rijd. Vorige vakantie heb ik een groot deel op euro 98 gereden, was geen LPG in Andorra Kostte geloof ik 1,08 euro per liter, zo uit het hoofd.
Achja ik denk dan maar liever een eurotje meer betalen en over een goed, veilig, mooi wegennet te rijden dan iets goedkoper benzine tanken en je vullingen er uit laten rammelen :P

Maar we gaan weer hopeloos offtopic, Dacia. Opzich mooie auto's alleen in het grijs niet.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 23:12:51 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176960487
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:55 schreef VEM2012 het volgende:


Tanken doe ik altijd met plastic. Niet naar omkijken. Doet het geen pijn. ;)
Ik betaal juist altijd met een briefje van ¤500, krijg je tenminste nog flink wat wisselgeld
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176961742
Zonde van die X5, maar je moet er gewoon mazzel mee hebben.
Ik heb ook diverse dikke bakken gereden en nooit noemenswaardige bedragen hoeven uit te geven.

Mijn vader heeft net een Duster gekocht.
Redelijk fantasieloos model, en heel veel plastic binnen.
Qua rijden valt het mee, wel veel rijwind en banden geluid te horen.

Ik zou voor dat geld weer een X5 kopen en hopen dat die het weer een paar jaar langer uithoudt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176962139
quote:
2s.gif Op maandag 5 februari 2018 00:28 schreef junkiexp het volgende:
Zonde van die X5, maar je moet er gewoon mazzel mee hebben.
Ik heb ook diverse dikke bakken gereden en nooit noemenswaardige bedragen hoeven uit te geven.

Mijn vader heeft net een Duster gekocht.
Redelijk fantasieloos model, en heel veel plastic binnen.
Qua rijden valt het mee, wel veel rijwind en banden geluid te horen.

Ik zou voor dat geld weer een X5 kopen en hopen dat die het weer een paar jaar langer uithoudt.
Ik reed altijd Zweeds (betrouwbaarheid)

Nu een A6 4F, elke dag hoop ik dat hij niet vervelend gaat doen :')
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 7 februari 2018 @ 17:41:07 #35
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_177016910
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 01:02 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik reed altijd Zweeds (betrouwbaarheid)

Nu een A6 4F, elke dag hoop ik dat hij niet vervelend gaat doen :')
Was jij niet nogal aan het twijfelen toen je naar een vervanger zocht?
Hoezo koop je een auto waar je niet 100% op vertrouwt? Dat vindt ik misschien wel het meest zwaar wegen, ik rijd een leuke 1 serie en een storing kan zich altijd voordoen, maar ik druk iedere keer met een gerust hart op de start knop. Die lieve 6 cilinder start iedere keer weer :) . 1 keer wilde die niet starten, maar dat was dus omdat ik het gaspedaal niet had aangesloten... :') :')

Over Dacia kan ik niet veel zinnigs zeggen buiten dat het een zeer kaal ding is. Maar dat is al genoeg genoemd, mijn pa keek er een keer naar omdat hij interesse had in LPG. Hij kwam van een Citroën C3 maar vond de Duster echt niet om aan te zien (en hij is geen persoon dat een -luxe- wagen wil). Terwijl hij een auto echt als vervoer ziet en het voor hem ook geen hobby is.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_177020511
Tja, zo heegt iedereen zijn argument om een auto te kopen, ik koop nieuwe en ruil na 2.5 jaar in op een nieuwe, ben van citigo naar 3-serie gegaan en over twee jaar weer wat groters of snellers.

Heb paar jaar geleden een c200 gehad waar ik in 3 jaar meer dan 12.000 aan onderhoud heb gehad, heb er wel 250.000 bij gereden, dat dan weer wel.

Een Dacia is echt alleen een auto om van A naar B te gaan, als je van een BMW naar Dacia gaat gaat het echt tegenvallen, alleen al het gebrek aan vermogen.
Meer of minder Meeuwen?
pi_177021752
De nieuwste Dacia's zijn heel best hoor. Afwerking is op een redelijk niveau, ook het dashboard. Qua luxe is het redelijk, afhankelijk wat je kiest natuurlijk.

Ik rij sinds een paar maanden een Logan MCV Stepway. Ik ben zeer tevree (kom van een Seat Ibiza 6J model 2009). Ik ben er op vooruit gegaan. Alhoewel de stap van een X5 naar Dacia wel erg een erg grote stap is.

Qua luxe is het bij mij overigens:
-Halfleer beklede stoelen
-Leer bekleed stuurwiel en pook
-Parkeer sensoren
-Achteruitrij camera
-ABS, EBV, ESC, ASR
-Start stop systeem
-Hill assistent
-Multimedia systeem met Navigatie, Bluetooth car kit en DAB+ radio
-Verwarmen en elektrisch verstelbare spiegels
-bandenspanningscontrole systeem
-cruise control, snelheidsbegrenzer
-alle ramen elektrisch
-airco
-Mistlampen voor, led dagprijs verlichting

Ach, het is geen luxe segment, maar echt niet zo karig als men meestal denkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door benkruk op 07-02-2018 21:01:29 ]
pi_177024757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:41 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Was jij niet nogal aan het twijfelen toen je naar een vervanger zocht?
Hoezo koop je een auto waar je niet 100% op vertrouwt? Dat vindt ik misschien wel het meest zwaar wegen, ik rijd een leuke 1 serie en een storing kan zich altijd voordoen, maar ik druk iedere keer met een gerust hart op de start knop. Die lieve 6 cilinder start iedere keer weer :) . 1 keer wilde die niet starten, maar dat was dus omdat ik het gaspedaal niet had aangesloten... :') :')

Over Dacia kan ik niet veel zinnigs zeggen buiten dat het een zeer kaal ding is. Maar dat is al genoeg genoemd, mijn pa keek er een keer naar omdat hij interesse had in LPG. Hij kwam van een Citroën C3 maar vond de Duster echt niet om aan te zien (en hij is geen persoon dat een -luxe- wagen wil). Terwijl hij een auto echt als vervoer ziet en het voor hem ook geen hobby is.
klopt :')

de V70 II is gewoonweg te basic qua luxe en de V70 III is lang niet zo betrouwbaar meer.

dan zit je gewoon vast aan de vaste 3 (E klasse, 5 serie en de A6), als men een dikke station diesel zoekt met veel luxe.
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')