ruim 2.500 aan reparatie en dat is zonde want vanaf nu komt er alleen nog maar meer ellende.quote:Op maandag 29 januari 2018 14:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hoe krijg je een auto van 13 jaar niet door de keuring?
Hoe dan ook, van een X5 naar een Duster gaat zwaar tegenvallen.
Dat is inderdaad wel een nadeel van die bakken.quote:Op maandag 29 januari 2018 14:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
ruim 2.500 aan reparatie en dat is zonde want vanaf nu komt er alleen nog maar meer ellende.
Dacia is van prima kwaliteit alleen heeft geen denderende afwerking en geen features. Hij biedt dus absoluut niet de luxe die je in een BWM krijgt.quote:Op maandag 29 januari 2018 15:28 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Kijk eens naar een echte auto. Dacia is van slechte kwaliteit (m.i.)
Nog slechtere kwaliteit dan Renault?quote:Op maandag 29 januari 2018 14:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is het eigenlijk geen Renault met een ander logo? Of met goedkopere onderdelen? Slechtere kwaliteit dan Renault?
En waar heb jij je feiten vandaan?quote:Op maandag 29 januari 2018 15:28 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Kijk eens naar een echte auto. Dacia is van slechte kwaliteit (m.i.) Wil je nieuw kopen of tweedehands? Nieuw verliest al een groot deel van de waarde als je weg rijdt bij de dealer
Nou valt er aan een dacia natuurlijk niet zo héél erg veel af te schrijven.quote:Op maandag 29 januari 2018 21:13 schreef DieselTank het volgende:
Nieuw heeft in het begin een forse afschrijving maar daar tegen over staan veeeel lagere onderhoudskosten. De vaste kosten zullen wel iets hoger uitvallen, dat komt met name door de verzekering.
2.500 euro voor reparaties aan een BMW X5 valt toch alles mee? Dat weet je als je zo'n auto koopt. Jammer altijd dat veel mensen een dikke bak kopen van een aantal jaar oud en zich dan verkijken op het onderhoud. Sparen voor een auto kan iedereen, onderhouden niet.quote:Op maandag 29 januari 2018 14:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
ruim 2.500 aan reparatie en dat is zonde want vanaf nu komt er alleen nog maar meer ellende.
Dit idd.quote:Op woensdag 31 januari 2018 11:30 schreef ColeJ het volgende:
[..]
2.500 euro voor reparaties aan een BMW X5 valt toch alles mee? Dat weet je als je zo'n auto koopt. Jammer altijd dat veel mensen een dikke bak kopen van een aantal jaar oud en zich dan verkijken op het onderhoud. Sparen voor een auto kan iedereen, onderhouden niet.
Als je kan sparen voor de aanschaf van een auto, dan kun je ook sparen voor het onderhoud van een auto.quote:Op woensdag 31 januari 2018 11:30 schreef ColeJ het volgende:
[..]
2.500 euro voor reparaties aan een BMW X5 valt toch alles mee? Dat weet je als je zo'n auto koopt. Jammer altijd dat veel mensen een dikke bak kopen van een aantal jaar oud en zich dan verkijken op het onderhoud. Sparen voor een auto kan iedereen, onderhouden niet.
Dat is niet helemaal waar. Het overgrote deel van de suv’s is de naam suv niet waard. Nou hoort de Dacia daar wat mij betreft ook wel bij, maar dan vooral omdat het geen luxe auto is en ook wat klein. Maar de terreinkwaliteiten vallen als je de 4wd versie neem niet eens tegen (beter zelfs dan zo’n x5 uit 2006, wat onder de streep dus pas echt een knakenbak is, want voor dat geld economisch total loss na 13 jaar, dat is wel erg triest).quote:Op maandag 29 januari 2018 15:28 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Kijk eens naar een echte auto. Dacia is van slechte kwaliteit (m.i.) Wil je nieuw kopen of tweedehands? Nieuw verliest al een groot deel van de waarde als je weg rijdt bij de dealer
Welke Japanse suv is de moeite van het kopen waard vraag ik mij dan meteen af.quote:Op maandag 29 januari 2018 21:25 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Dacia is zeg maar het budget huismerk onder de auto's. Goedkoop maar dan heb je ook niets. Je kunt beter een tweedehands Duitser of Japanner pakken, veel meer waar voor je geld.
Dat laatste hangt enorm af van wat er nog aan zit te komen. Wie weet hebben ze daar 3 A4tjes voor nodig. En voor veel mensen geldt ook dat ze het fijn vinden als ze niet voor nare verrassingen komen te staan.quote:Op woensdag 31 januari 2018 22:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je kan sparen voor de aanschaf van een auto, dan kun je ook sparen voor het onderhoud van een auto.
Alleen om één of andere reden laten mensen hun auto niet graag onderhouden.
Wat ik vaak zo vreemd vind is dat mensen liever een andere auto aanschaffen en bijvoorbeeld 5000 euro moeten bijleggen dan dat ze voor 2500 euro onderhoud laten plegen.
Economisch gezien in ieder geval helemaal niet slim of rationeel.
Zonde idd, zo sterven de 600's van Mercedes ook vaak een vroege dood. Zelfs regulier onderhoud is al serieus prijzig. Laat staan als er ook nog eens wat kapot gaat (zoals bijv. luchtvering ). Uiteindelijk zijn het gewoon exoten van ¤200k+quote:Op woensdag 31 januari 2018 11:30 schreef ColeJ het volgende:
[..]
2.500 euro voor reparaties aan een BMW X5 valt toch alles mee? Dat weet je als je zo'n auto koopt. Jammer altijd dat veel mensen een dikke bak kopen van een aantal jaar oud en zich dan verkijken op het onderhoud. Sparen voor een auto kan iedereen, onderhouden niet.
Ja dat is gewoon een nadeel. Ik heb een BMW E34 540i Touring met een 4.0 V8 en dan heb je van alles gewoon meer nodig. De garage zei doodleuk: Ja ik adviseer wel de bougies te doen, zijn maar 25 euro per stuk.. Eehm ja maar dan wel x8quote:Op zaterdag 3 februari 2018 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zonde idd, zo sterven de 600's van Mercedes ook vaak een vroege dood. Zelfs regulier onderhoud is al serieus prijzig. Laat staan als er ook nog eens wat kapot gaat (zoals bijv. luchtvering ). Uiteindelijk zijn het gewoon exoten van ¤200k+
Als je daar al van schrikt. Een volle tank kost mij dat ook op een haar na. Gelukkig heb ik een hele efficiënte auto. Die heeft in no time die tank weer leeggezopen.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 01:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon een nadeel. Ik heb een BMW E34 540i Touring met een 4.0 V8 en dan heb je van alles gewoon meer nodig. De garage zei doodleuk: Ja ik adviseer wel de bougies te doen, zijn maar 25 euro per stuk.. Eehm ja maar dan wel x8
Ehm ok dat zei ik toch ook niet? Ik zei alleen dat het een nadeel is, net als dat jij zei dat het reguliere onderhoud serieus prijzig is. Op mijn BMW wordt qua onderhoud totaal niet bespaard, maar wel bij het tanken. Volle tank is 25 euro voor mijquote:Op zaterdag 3 februari 2018 20:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je daar al van schrikt. Een volle tank kost mij dat ook op een haar na. Gelukkig heb ik een hele efficiënte auto. Die heeft in no time die tank weer leeggezopen.
Allemaal zaken die iedereen vooraf kan weten. Je kan niet een X5 kopen en denken dat die voor aygo geld te rijden is.
Ik sluit me meer bij jou aan dan iets anders.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 21:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ehm ok dat zei ik toch ook niet? Ik zei alleen dat het een nadeel is, net als dat jij zei dat het reguliere onderhoud serieus prijzig is. Op mijn BMW wordt qua onderhoud totaal niet bespaard, maar wel bij het tanken. Volle tank is 25 euro voor mij
LPG? Of ben je zo'n iemand die altijd 10 liter tankt want dat is goedkoper ofzo.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 21:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ehm ok dat zei ik toch ook niet? Ik zei alleen dat het een nadeel is, net als dat jij zei dat het reguliere onderhoud serieus prijzig is. Op mijn BMW wordt qua onderhoud totaal niet bespaard, maar wel bij het tanken. Volle tank is 25 euro voor mij
Ik doe het altijd met de creditcard, doet het maar 1x per maand pijn tot dat moment is het gratis.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik sluit me meer bij jou aan dan iets anders.
Lpg?
Tanken doe ik altijd met plastic. Niet naar omkijken. Doet het geen pijn.
Yes LPG. Haha ja dat doe ik ook meestal. Helaas sta ik wel vaak aan de pomp, die V8 slurpt die tank elke 300km wel leeg, als het niet eerder isquote:Op zaterdag 3 februari 2018 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik sluit me meer bij jou aan dan iets anders.
Lpg?
Tanken doe ik altijd met plastic. Niet naar omkijken. Doet het geen pijn.
Nee gewoon LPG en af en toe benzine. Meestal tank ik dat laatste op vakantie, als ik bijv. door Luxemburg rijd. Vorige vakantie heb ik een groot deel op euro 98 gereden, was geen LPG in Andorra Kostte geloof ik 1,08 euro per liter, zo uit het hoofd.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 21:56 schreef DieselTank het volgende:
[..]
LPG? Of ben je zo'n iemand die altijd 10 liter tankt want dat is goedkoper ofzo.
Achja ik denk dan maar liever een eurotje meer betalen en over een goed, veilig, mooi wegennet te rijden dan iets goedkoper benzine tanken en je vullingen er uit laten rammelenquote:Op zaterdag 3 februari 2018 22:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nee gewoon LPG en af en toe benzine. Meestal tank ik dat laatste op vakantie, als ik bijv. door Luxemburg rijd. Vorige vakantie heb ik een groot deel op euro 98 gereden, was geen LPG in Andorra Kostte geloof ik 1,08 euro per liter, zo uit het hoofd.
Ik betaal juist altijd met een briefje van ¤500, krijg je tenminste nog flink wat wisselgeldquote:Op zaterdag 3 februari 2018 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
Tanken doe ik altijd met plastic. Niet naar omkijken. Doet het geen pijn.
Ik reed altijd Zweeds (betrouwbaarheid)quote:Op maandag 5 februari 2018 00:28 schreef junkiexp het volgende:
Zonde van die X5, maar je moet er gewoon mazzel mee hebben.
Ik heb ook diverse dikke bakken gereden en nooit noemenswaardige bedragen hoeven uit te geven.
Mijn vader heeft net een Duster gekocht.
Redelijk fantasieloos model, en heel veel plastic binnen.
Qua rijden valt het mee, wel veel rijwind en banden geluid te horen.
Ik zou voor dat geld weer een X5 kopen en hopen dat die het weer een paar jaar langer uithoudt.
Was jij niet nogal aan het twijfelen toen je naar een vervanger zocht?quote:Op maandag 5 februari 2018 01:02 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik reed altijd Zweeds (betrouwbaarheid)
Nu een A6 4F, elke dag hoop ik dat hij niet vervelend gaat doen
kloptquote:Op woensdag 7 februari 2018 17:41 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Was jij niet nogal aan het twijfelen toen je naar een vervanger zocht?
Hoezo koop je een auto waar je niet 100% op vertrouwt? Dat vindt ik misschien wel het meest zwaar wegen, ik rijd een leuke 1 serie en een storing kan zich altijd voordoen, maar ik druk iedere keer met een gerust hart op de start knop. Die lieve 6 cilinder start iedere keer weer . 1 keer wilde die niet starten, maar dat was dus omdat ik het gaspedaal niet had aangesloten...
Over Dacia kan ik niet veel zinnigs zeggen buiten dat het een zeer kaal ding is. Maar dat is al genoeg genoemd, mijn pa keek er een keer naar omdat hij interesse had in LPG. Hij kwam van een Citroën C3 maar vond de Duster echt niet om aan te zien (en hij is geen persoon dat een -luxe- wagen wil). Terwijl hij een auto echt als vervoer ziet en het voor hem ook geen hobby is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |