het wordt wel tijd dat Paddy Lowe ook z'n conclusies gaat trekkenquote:Op donderdag 31 mei 2018 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
En Williams heeft weer afscheid genomen van één van hun chief designers, dit keer Dirk de Beer, hoofd aeodynamica, die sinds vorig jaar in dienst was en overkwam van Ferrari.
https://www.motorsport.co(...)-aero-chief-1043334/
Bron: Racexpressquote:Geruchten in de F1: Robert Kubica de vervanger van Brendon Hartley bij Toro Rosso?
Brendon Hartley staat al een tijdje onder druk bij Toro Rosso en er zijn al enkele mogelijke vervangers de revue gepasseerd. Zo ging het gerucht dat Pascal Wehrlein of Antonio Giovinazzi het plekje van de Nieuw-Zeelander gingen overnemen, nota bene protegés van concurrenten Mercedes en Ferrari. De volgende naam die nu opduikt is Robert Kubica. De testcoureur van Williams.
Williams
“De situatie rond Brendon stelt ons niet tot tevredenheid”, zegt Dr. Helmut Marko tegen Speedweek. “We gaan hier rustig door heen en zien wat we voor de toekomst kunnen doen.” Naast Wehrlein en Giovinazzi is daar nu dus de naam van de Pool bij gekomen. Het Franse Auto Hebdo heeft twee andere opties en dat zijn Jake Dennis of Sean Galael. Beiden beschikken echter niet over een superlicentie, waarover Kubica wel beschikt.
Mogelijk dat de voormalig F1-coureur weg wil met de crisis die er bij zijn team Williams heerst, nadat de technisch directeuren Ed Wood en Dirk de Beer al vertrokken bij het team uit Grove.
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Ja hoor, een opleidingsteam die een gehandicapte routenier in hun wagen gaat zetten
Nee.
Onzin!quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten.
niets. Er is een reden waarom er 2 teams op heel korte tijd voor andere rijders kiest.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:59 schreef twiFight het volgende:
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken?
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost?quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:27 schreef Fer het volgende:
Als Hartley terug kon, kunnen ze Vergne ook wel oproepen.
Red Bull was verboden in Frankrijk, en Vergne zijn kop was niet marketingswaardig genoeg om hem door te schuiven. Ricciardo heeft een lachende bek, en Rusland was een grote afzetmarkt.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 09:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost?
Hij is destijds 2x gepasseerd voor promotie naar Red Bull; eerst door Ricciardo en later door Kvyat terwijl hij op beide momenten meer punten bij elkaar had gereden dan zijn teamgenoot. Heeft daar meer achter gestoken? Ricciardo had imo eigenlijk nog geen klap laten zien toen Webber er de brui aan gaf en Kvyat eigenlijk idem dito toen Vettel plotsklaps vertrok. Toch werd Vergne beide keren gepasseerd. Kon die niet goed met het team of wat stak daar achter?
Overigens denk ik dat Vergne het sowieso beter gedaan zou hebben dan Kvyat bij Red Bull.
Serieus?quote:
nee, maar wel een semi-soort boycot vanuit de regering dacht ik. Volg dat niet zo, ik drink de zooi niet en kom niet in Frankrijk dus heb er voor de rest ook weinig interesse in.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus?
Nooit meegekregen. Is dat nog altijd het geval?
Late reactiequote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:59 schreef twiFight het volgende:
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken? Die man had jaren geleden wat leuke races, maar stond toen ook niet direct op de short list bij de teams. En nu moet een soort second coming van een toptalent worden, in F1 wagens die compleet niet meer lijken op de wagens van toen? Steek je tijd in opkomende talenten ipv roze brilletjes van 33 jaar oud.
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:58 schreef sasquatsch het volgende:
Het gerucht blijkt waarheid. Sergio Marchionne is niet langer de baas van Fiat en Ferrari. Wegens ernstige gezondheidsproblemen als gevolg van complicaties van een operatie waardoor hij zijn werk niet kan doen, is besloten hem vervroegd te vervangen.
https://www.motorsport.co(...)i-president-1062429/
Ik begreep dat er longkanker was aangetroffen bij een schouderoperatie. En dat hij na de operatie heel hard achteruit ging en idd in coma zou liggen.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:10 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.
Ik lees dat het zou gaan om uitgezaaide prostaatkanker.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:10 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.
https://www.grandprix247.(...)hockenheim-race-day/quote:Affaritaliani.it were the first to sniff that all was not well with the Fiat Chrysler Automobiles when they reported: “Instead of a simple shoulder operation, it was more complex and required complex clinical procedure. An invasive disease emanating from the prostate had already spread in a devastating manner, but only discovered a short time ago.”
“An evil that could require further medical investigations and more complex surgical interventions. From here the Marchionne family have drastic decisions to make.”
Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet.quote:Legendarische topman van Fiat Chrysler onverwachts vervangen
De legendarische baas van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en Ferrari, Sergio Marchionne, is dit weekeinde onverwachts vervangen nadat zijn gezondheid ineens snel achteruit ging.
Marchionne, 66 jaar, was drie weken geleden opgenomen in een ziekenhuis in Zürich voor wat FCA omschreef als een operatie aan de schouder. De afgelopen dagen is zijn gezondheid dramatisch verslechterd. „Deze situatie was tot een paar uur geleden ondenkbaar en laat ons allemaal met een gevoel van onrecht’’, zei John Elkann zaterdag, president van FCA en kleinzoon van Gianni Agnelli, die in de tweede helft van vorig eeuw aan het hoofd stond van het Fiat-imperium. Medische details heeft het bedrijf niet gegeven.
Na spoedberaad zaterdag werd bekend dat Marchionne als CEO van Fiat Chrysler wordt opgevolgd door de 54-jarige Mike Manley, een Brit. Manley leidde sinds 2009 de Jeep-divisie van FCA en was sinds 2015 ook verantwoordelijk voor de Ram-pickups, de belangrijkste winstmakers van het concern, vooral in de VS. Het is voor het eerst dat de topman van Fiat een niet-Italiaan is.
Marchionne is een fenomeen, visueel herkenbaar omdat hij sinds zijn benoeming tot topman van Fiat in 2004 altijd rondliep in een blauwe of zwarte trui. Hij wist het noodlijdende Fiat uit de rode cijfers te halen; in 2004 leidde de Fiat-groep nog een verlies van 1,5 miljard euro, op een omzet van 47 miljard.
Zijn meesterzet was de fusie met Chrysler, in 2009. Marchionne was al enige tijd op zoek naar samenwerking met een andere autofabrikant. Toen Chrysler in 2009 feitelijk bankroet was, wist hij na moeizame onderhandelingen met de Amerikaanse bonden goedkeuring te krijgen voor een bijzondere deal: twintig procent van de aandelen Chrysler in ruil voor de kennis en technologie van de Italiaanse autofabrikant.
Marchionne herschikte de verschillende onderdelen van de Fiat-groep en van Chrysler. Hij leidde niet alleen FCA, maar ook de CNH-groep voor landbouw- en graafmachines, en Ferrari. Samen boekten deze drie in 2017 4,4 miljard euro winst, op een omzet van 141 miljard euro.
Ferrari en CNH krijgen nu aparte CEO’s. Voor Ferrari is dat Louis Camilleri, een topman van tabaksfabrikant Philip Morris. Camilleri, een Maltees, zat al in de raad van bestuur van Ferrari. John Elkann wordt president van Ferrari.
Marchionne, die op veertienjarige leeftijd met zijn Italiaanse ouders is geëmigreerd naar Canada en ook de Canadese nationaliteit heeft, bracht als topman van de grootste particuliere onderneming van Italië een frisse wind in het Italiaanse economische bestel. Hij gaf jonge managers ruimte, confronteerde de machtige bonden met de realiteit van globalisering, en wist de meeste Fiatfabrieken in Italië open te houden.
Maar een paar posts boven jou.....quote:Op zondag 22 juli 2018 21:35 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al ergens gepost was, maar kwam net dit bericht tegen:
[..]
Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet.
Ow, zover had ik niet gelezenquote:
twitter:tgruener twitterde op maandag 23-07-2018 om 09:43:53 We hear rumours Force India might go into administration as early as this week, but will be sold & rescued soon after. Driver market on hold until team future is secured. Looks like Renault already got an option on Ocon.AMuS (in German): https://t.co/Zyz9Sh6yPt reageer retweet
Dat zat er inderdaad aan te komen. Die geruchten gingen al een paar weken en ook dat potentiële kopers hier op wachten om het team voor veel minder dan dat Mallya vraag over te nemen.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:35 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op maandag 23-07-2018 om 09:43:53 We hear rumours Force India might go into administration as early as this week, but will be sold & rescued soon after. Driver market on hold until team future is secured. Looks like Renault already got an option on Ocon.AMuS (in German): https://t.co/Zyz9Sh6yPt reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |