SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2018 uitgelegd
[ Bericht 37% gewijzigd door sasquatsch op 02-02-2018 00:07:55 (2018 OP) ]The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Die van Renault is net bevestigd:quote:Op maandag 29 januari 2018 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
Zal binnenkort de OP wel updaten.
Sauber presenteert de C37 online op 20 februari, dus het overzicht is
presentatiedata:
15 februari Williams (Londen)
20 februari Sauber (online)
22 februari Mercedes (Silverstone)
22 februari Ferrari (Fiorano)
23 februari McLaren (?)
25 februari Toro Rosso (Barcelona)
Er doen ook nog geruchten de ronde over de presentatiedata van Renault (20 februari) en Force India (25 februari) maar die zijn nog niet bevestigd.
twitter:RenaultSportF1 twitterde op maandag 29-01-2018 om 17:48:25 The rumours were true... The covers will officially come off on 20 February. Tune in on the day! #RS18 #LaRS18IsComing https://t.co/2oaIZFPKOP reageer retweet
Check!quote:Op maandag 29 januari 2018 17:55 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Die van Renault is net bevestigd:twitter:RenaultSportF1 twitterde op maandag 29-01-2018 om 17:48:25 The rumours were true... The covers will officially come off on 20 February. Tune in on the day! #RS18 #LaRS18IsComing https://t.co/2oaIZFPKOP reageer retweet
quote:Alonso neemt deel aan 24 uur van Le Mans met Toyota
Het hing al een tijdje in de lucht, maar een bevestiging liet lang op zich wachten. Vandaag is dan eindelijk bekend gemaakt door McLaren dat Fernando Alonso komend seizoen deel mag nemen in het WEC-kampioenschap, inclusief de 24 uur van Le Mans. Alonso komt uit voor Toyota, het laatst overgebleven LMP1-H team op de grid na het afscheid van Porsche.
McLaren heeft met zowel Alonso als Toyota een akkord bereikt over de deelname. De Spanjaard neemt deel aan alle WEC-races behalve de 6 uur van Fuji, omdat deze samenvalt met de Grand Prix van de Verenigde Staten. Omdat het WEC-kampioenschap komend seizoen schuift naar een najaar-kalender met Le Mans 2019 als eindronde, is de kans groot dat Alonso ook volgend jaar in Le Mans aan de start zal verschijnen.
Voor Alonso is dit een volgende stap in een gooi naar de Triple Crown. "Ik heb nooit ontkend dat ik de droom heb om de Triple Crown te winnen," vertelde de Spanjaard over zijn nieuwe avontuur. "Vorig jaar hebben we geprobeerd om de Indy 500 te winnen en dat is helaas net niet gelukt. Ik krijg dit jaar de kans van McLaren om de 24 uur van Le Mans te winnen. Ik ben klaar voor de strijd en ik heb er zin in."
De eerste race van het WEC-kampioenschap is op 5 mei op het circuit van Spa-Francorchamps. De 24 uur van Le Mans volgt in het weekend van 16 en 17 juni.
Er stond 25 februari (dat was eerder naar buiten gekomen), maar ik heb het nu veranderd naar 26.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:39 schreef JayHovah het volgende:
Toro Rosso presenteert hun STR13 op 26 februari tijdens de eerste test in Barcelona:
https://mobile.twitter.co(...).html%3Fdhsh%3D20290
Edit: ik zie net dat het ook al in de OP staat...
Zodra Stroll klaar is met zijn verplichte middagdutjequote:Op donderdag 15 februari 2018 14:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe laat trekken ze het doek van de Williams?
quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zodra Stroll klaar is met zijn verplichte middagdutje
quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zodra Stroll klaar is met zijn verplichte middagdutje
Vanavond!quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe laat trekken ze het doek van de Williams?
mede door het kleurenschema en de halo oogt ie logquote:Op donderdag 15 februari 2018 20:19 schreef Ferry_76 het volgende:
De Ferrari sidepods zijn wel gewild zie ik. Verder wel een mooie livery met dat zwart erbij.
Ik vindt het juist mooi! En het zorgt er natuurlijk voor dat de schade die Lance en Sergei rijden niet zo snel opvalt...quote:Op donderdag 15 februari 2018 20:52 schreef Karstman het volgende:
Wat ontstellend lelijk die zwarte onderkant op die Williams...
quote:Op donderdag 15 februari 2018 23:29 schreef twiFight het volgende:
De shark fin heeft mij in 2017 eigenlijk helemaal niet gestoord. De coat hangers wel, die waren bijna zo lelijk als ik ben.
Interimlivery.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:19 schreef Karstman het volgende:
Blauwe digital camo. Even wennen maar ziet er wel bruut uit.
Daar lijkt het op. Een concrete aankondiging ervan kan ik niet vinden, maar in meerdere recente nieuwsberichten wordt er wel melding van gemaakt.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 16:01 schreef King_Merc het volgende:
Is Randstad trouwens gestopt als sponsor van Williams ?
dat was ook de reden dat ze een 2e paydriver nodig hadden al noemen zij dat andersquote:Op vrijdag 16 februari 2018 16:01 schreef King_Merc het volgende:
Is Randstad trouwens gestopt als sponsor van Williams ? (of inbreng een stuk verkleint ? )
Iets teveel infoquote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:57 schreef Karstman het volgende:
Van die Renault krijg ik wel een klein stijfje...
quote:Op maandag 29 januari 2018 11:33 schreef sasquatsch het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:Begint wel vaak om 15:00 ipv 14:00.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2018 uitgelegd
[/spoiler]
Code oranje, tsja....quote:Op donderdag 22 februari 2018 11:18 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]
Meer oranje bij de Mclaren
Nieuwe starttijdenquote:Op donderdag 22 februari 2018 11:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Begint wel vaak om 15:00 ipv 14:00.
Van de week was zelfs de lucht boven Woking oranje.quote:Op donderdag 22 februari 2018 11:18 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]
Meer oranje bij de Mclaren
twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 18:39:58 One stunning evening sunset at the MTC. ? https://t.co/fahxo49smJ reageer retweet
Ja, ik blijf hopen dat er in de eerste gp's een bolide op z'n dak gaat. Coureur moeite heeft om uit het wrak te komen. Vlammetje erbij. Coureur ter nauwer nood ontsnapt, en het halogedrocht afgeschaft wordt.quote:Op donderdag 22 februari 2018 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jammer van die halo. Verder zien de nieuwe wagens er best goed uit.
mooiquote:Op donderdag 22 februari 2018 12:47 schreef ondeugend het volgende:
En nog even van boven
[ afbeelding ]
En een close upquote:Op donderdag 22 februari 2018 11:18 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]
Meer oranje bij de Mclaren
McLaren mag al blij zijn met top-5 constructeurs dit seizoen.quote:
Verrassende lookquote:Op donderdag 22 februari 2018 13:23 schreef sasquatsch het volgende:
Ook hier maar even
[ afbeelding ]
Nou Rabobank, ze hebben nog een plekje over op de wagen...quote:Op vrijdag 23 februari 2018 08:52 schreef BroesWillems het volgende:
Ook maar hier :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alonso is nu zelfs sponsorquote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
maar weinig grote sponsoren voor McLaren meer ...
Alfa heeft geen team. Alfa is zowel sponsor van Sauber als Ferrari.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 08:35 schreef Zhukov het volgende:
Ik vind dat Ferrari de Alfa-klavertjes eigenlijk van de auto moet halen, nu Alfa zelf meerijdt als team. Die klavers zijn onlosmakelijk Alfa Romeo en niet iets algemeen Italiaans of Ferrari-gerelateerd.
Hadden ze de afgelopen jaren al niet. Alleen lieten ze toen afwisselend de logo's wat groter zien op de auto. Ze hebben er nu in ieder geval weer een paar bij (Dell en Petrobras).quote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
maar weinig grote sponsoren voor McLaren meer ...
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit. Ik vond de livery eerst niks met dat blauw, maar op de baan pakt dit toch goed uit.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 11:05 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]
en de Nieuwe mclaren op de baan , ziet er wat beter uit dan die studioshots
Dat is niet het geval. Het is gewoon een Sauber waar een paar Alfa stickers op zijn geplakt.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 08:35 schreef Zhukov het volgende:
Ik vind dat Ferrari de Alfa-klavertjes eigenlijk van de auto moet halen, nu Alfa zelf meerijdt als team.
Wie geef je dan die grotere ruimte tijdens de presentatie?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:26 schreef nils7 het volgende:
Als je als team weinig sponsoren hebt.
Waarom plak je dan niet wat grotere stickers van kleinere sponsoren op de auto?
Nu is het heel karig en dan lijkt het wat "succesvoller" over te komen.
Zo doet Williams dat ook. Martini schijnt nog minder te betalen dan Johnny Walker bij McLaren (als ze er nog zitten) maar Martini is wel veel duidelijker aanwezig en het vult toch op.
Je kan altijd tegen zo'n sponsor zeggen dat als er iemand groters komt ze altijd terug gaan naar het kleine formaat.
De meest betalende van allemaal.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie geef je dan die grotere ruimte tijdens de presentatie?
Vorig jaar rouleerden ze door elke race een andere sponsor meer ruimte te geven.
McLaren is van mening dat een sponsordeal die betrekking heeft op de meest zichtbare plaatsen op de bolide minimaal een X-miljoen aan euro's op moet leveren.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:26 schreef nils7 het volgende:
Als je als team weinig sponsoren hebt.
Waarom plak je dan niet wat grotere stickers van kleinere sponsoren op de auto?
Nu is het heel karig en dan lijkt het wat "succesvoller" over te komen.
Zo doet Williams dat ook. Martini schijnt nog minder te betalen dan Johnny Walker bij McLaren (als ze er nog zitten) maar Martini is wel veel duidelijker aanwezig en het vult toch op.
Je kan altijd tegen zo'n sponsor zeggen dat als er iemand groters komt ze altijd terug gaan naar het kleine formaat.
was toch ook 1 van de redenen dat ze Ron Dennis eruit gegooid hebben? Die wilde niet zakken qua sponsor bedragen dus hoe diep die zakken zijn weet ik niet.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
McLaren is van mening dat een sponsordeal die betrekking heeft op de meest zichtbare plaatsen op de bolide minimaal een X-miljoen aan euro's op moet leveren.
Laten we voor het gemak even zeggen ¤30 miljoen per jaar; Dat is de waarde die het merk McLaren vertegenwoordigd (in hun ogen).
Wanneer je nu een sponsor die ¤12 miljoen per jaar betaald deze plek gaat gunnen bij gebrek aan beter, doe je in feite ook afbreuk aan de waarde van je merk. Want no-way dat er volgend jaar een sponsor op de stoep staat die wél ineens ¤30 miljoen neer wil tellen voor diezelfde plek.
Sterker nog het heeft een trickle-down effect want de sponsor die amper zichtbaar is voor ¤5 miljoen euro heeft daar ook ineens een probleem mee; die wil voor ¤5 miljoen ook een grotere en meer zichtbare plek.
En dan kom je ook meteen bij het verschil tussen McLaren en Williams, de zakken van McLaren zijn diep genoeg om dit een aantal jaren in stand te kunnen houden, Williams is in vergelijking een stuk armlastiger.
McLaren gaat er vanuit dat deze enkele schrale jaren een uitzondering zijn en dat ze binnen afzienbare tijd weer vooraan de grid staan en dan meteen een titel sponsor binnen kunnen halen van het niveau zoals ze dat bijvoorbeeld eind jaren 90/begin 00 hadden met West.
Dat schijnt inderdaad één van de punten te zijn waarop hij hard in botsing kwam met Ojjeh. Maar zo waren er wel meer.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
was toch ook 1 van de redenen dat ze Ron Dennis eruit gegooid hebben? Die wilde niet zakken qua sponsor bedragen dus hoe diep die zakken zijn weet ik niet.
McLaren heeft van de nieuwe Senna alle 500 exemplaren al verkocht voordat de auto geintroduceerd was, à 750.000 Britse ponden per stuk.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En dan kom je ook meteen bij het verschil tussen McLaren en Williams, de zakken van McLaren zijn diep genoeg om dit een aantal jaren in stand te kunnen houden, Williams is in vergelijking een stuk armlastiger.
Dat zou wel eens niet zo goed nieuws kunnen zijn voor de Renault teams, als FI, Williams, Haas etc straks ook een extra boost in de kwalificatie kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:45 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA pakt de ongelijkheid van klantenmotoren aan. In een technical directive geven ze aan dat naast de hardware ook de software, brandstof en olie hetzelfde moet zijn, en dat klantenteams de motor op dezelfde manier moeten kunnen gebruiken.
Dat snap ik, een Alfa-logo op de Ferrari had ik ook best gevonden, het gaat mij om dat klavertje in combinatie met Alfa Romeo. En ik begrijp ook prima dat Sauber geen Alfa Romeo is, of dat dat klavertje tegenwoordig ook maar gewoon een commercieel logo is, maar ik vind het zonde dat een historische combi als Alfa Romeo en het klavertje steeds meer verwaterd. Want of Sauber nu Alfa is of niet, Ferrari is ook geen Alfa.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alfa heeft geen team. Alfa is zowel sponsor van Sauber als Ferrari.
Kunne we straks gaan zien hoe goed die auto echt is.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Mercedes was dit het duidelijkst te zien dat het fabrieksteam veel meer uit de motor kon halen dan de klanten. Voor Ferrari zal hetzelfde gegolden hebben, al kwam dat minder duidelijk naar buiten.
Daar zou ik niet teveel op rekenen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar zou ik niet teveel op rekenen.
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.
Niet voor niets dat Mercedes opschept over de thermale efficiëntie van hun motor.
95% is dan ook onzin.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.
Ik denk dat jij het verkeerd gaat hebben, elektrisch rijden heeft echt wel de toekomst. Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden. En dat is slechts het begin.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meerquote:Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
95% is dan ook onzin.
Bovendien irrelevant voor het punt. Er wordt belachelijk veel geld geïnteresseerd in de verbrandingsmotor als techniek. Dat doet men niet omdat men denkt dat niet terug te verdienen.
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meer
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden.
"Dood gaan" is wat anders.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.
Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Nou, hoeveel kost dat?quote:Op zondag 25 februari 2018 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.
Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.
Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Dood gaan" is wat anders.
Jij beweert dat het aantal verkochte brandstofauto's over 10 jaar hoger is dan nu.
Zowel China als India zetten in op de elektrische auto, vooral vanwege de vervuiling in de steden.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen.
Vandaar dat fabrikanten als Mercedes zo boos zijn over het verlies van bijvoorbeeld Maleisië.
Ah, maar hybride is wat anders natuurlijk. Niet voor niets dat F1 auto's daar mee rijden. Precies mijn punt.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:18 schreef Waffle het volgende:
[..]
Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven.
Wel interessante tijden voor de autowereld op dit moment.
Als leuke speeltjes voor de elite ja.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zowel China als India zetten in op de elektrische auto, vooral vanwege de vervuiling in de steden.
En dat zijn toch wel aardige landen.
Het gaat helemaal niet dood, in ieder geval niet de komende 10-20 jaar. Maar stijgende verkopen zie ik niet gebeurenquote:Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.
Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
We gaan het zien, 10 jaar zijn zo om. Je hangt hier dan vast nog wel rond.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als leuke speeltjes voor de elite ja.
Kwestie van subsidies uitdelen. Noorwegen kan zich dat veroorloven. Leuk hè, olie in de grond.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou, hoeveel kost dat?
In Noorwegen is de helft van de verkochte auto's al elektrisch of hybride.
Kwestie van doen.
Goed argument, 'we gaan het zien'.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We gaan het zien, 10 jaar zijn zo om. Je hangt hier dan vast nog wel rond.
Heb in m'n Google agenda alvast een linkje naar dit topic gezet, hopelijk zijn FOK! en Google er dan nog
Inmiddels nieuwe auto's al ruim 20% geheel elektrisch.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kwestie van subsidies uitdelen. Noorwegen kan zich dat veroorloven. Leuk hè, olie in de grond.
En hybride heeft dus een verbrandingsmotor.
Prima argument. Ik heb m'n punten wel gemaakt, jij ook. Dan is het een kwestie van de tijd z'n werk laten doen.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed argument, 'we gaan het zien'.
De instapkosten voor een elektrische auto zijn al dusdanig verlaagd dat dat in de toekomst ook prima verkoopbaar is voor lagere klassen. Daarnaast zijn ook onderhoudskosten en brandstofkosten een stuk lager. Dus juist interessant voor de klasse die een auto moeilijk kan betalen.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als leuke speeltjes voor de elite ja.
Dat is simpelweg niet waar. Elektrische auto's zijn alleen betaalbaar voor iemand met een flinke portemonnee met een enorme subsidie. Zodra die subsidie weg valt stort de verkoop ook in. Verder is de onhandigheid en lage range ook nog een enorm probleem waar voorlopig geen oplossing voor bestaat.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:29 schreef Blik het volgende:
[..]
De instapkosten voor een elektrische auto zijn al dusdanig verlaagd dat dat in de toekomst ook prima verkoopbaar is voor lagere klassen.
Ik merk dat je moeite hebt met evolutie. Een auto met 300 km bereik kostte een paar jaar geleden nog 75k, nu koop je er een voor 35k.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar. Elektrische auto's zijn alleen betaalbaar voor iemand met een flinke portemonnee met een enorme subsidie. Zodra die subsidie weg valt stort de verkoop ook in. Verder is de onhandigheid en lage range ook nog een enorm probleem waar voorlopig geen oplossing voor bestaat.
Het is niet voor niets dat FE alleen maar rijdt op korte circuits op extreem lage snelheid. En al flink achterloopt op het originele schema. Gaat dus een stuk langzamer dan gedacht.
Kijk je überhaupt F1? Hetzelfde idee, van tien seconden achterstand als team naar vijf seconden achterstand kan vrij snel gebeuren. Wet van de remmende voorsprong.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik merk dat je moeite hebt met evolutie. Een auto met 300 km bereik kostte een paar jaar geleden nog 75k, nu koop je er een voor 35k.
Wat denk je dat er over 10 jaar is gebeurd met het bereik en de prijs?
Het is exact dezelfde industrie. Maar even beter lezen, het gaat over de verkoop van elektrische auto's. Denemarken probeerde hetzelfde als Noorwegen met dikke subsidies voor elektrische auto's. Verkoop steeg als een malle, totdat de regering het te veel geld ging kosten en de subsidies werden geschrapt. Verkoop stortte in tot vrijwel nul. Sowieso werden de meeste van die elektrische auto's gekocht door mensen met een hoog inkomen als extra auto, niet als vervanger voor de normale auto.quote:En over subsidies, volgens mij gaat er meer subsidie richting de vervuilende industrie dan naar de elektrische industrie
Denemarken is niet echt een goed voorbeeld.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
Het is exact dezelfde industrie. Maar even beter lezen, het gaat over de verkoop van elektrische auto's. Denemarken probeerde hetzelfde als Noorwegen met dikke subsidies voor elektrische auto's. Verkoop steeg als een malle, totdat de regering het te veel geld ging kosten en de subsidies werden geschrapt. Verkoop stortte in tot vrijwel nul.
En wie zegt dat dat opgaat voor de batterijen op dit moment? Misschien is dat pas over 10 jaar het geval. Er zijn al fabrikanten die zeggen dat we richting de 1000 km gaan qua bereik en de eerste pleeken van 300 kW qua laadsnelheid zijn er ook al.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kijk je überhaupt F1? Hetzelfde idee, van tien seconden achterstand als team naar vijf seconden achterstand kan vrij snel gebeuren. Wet van de remmende voorsprong.
In die andere landen is er dan ook nog een flinke subsidie. Denemarken is juist een goed voorbeeld, daar stijgt de verkoop van gewone auto's wel.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Denemarken is niet echt een goed voorbeeld.
De BPM op auto's is daar 180% (!)
Die was afgeschaft voor elektrische auto's maar is sinds vorig jaar weer volop terug.
Dan kost je Tesla ineens 2x zoveel als in Nederland.
In andere landen ging het een stuk beter:
[ afbeelding ]
Fabrikanten kunnen wel meer zeggen.quote:Op zondag 25 februari 2018 15:47 schreef Blik het volgende:
[..]
En wie zegt dat dat opgaat voor de batterijen op dit moment? Misschien is dat pas over 10 jaar het geval. Er zijn al fabrikanten die zeggen dat we richting de 1000 km gaan qua bereik en de eerste pleeken van 300 kW qua laadsnelheid zijn er ook al.
Tot zover de remmende voorsprong...
Misschien verplaatsen naar algemeen F1-topic.quote:
Van mij mag een mod het verplaatsen maar het begon wel als nieuwtje.quote:Op zondag 25 februari 2018 16:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien verplaatsen naar algemeen F1-topic.
Volgens mij nergens officieel. Dus je bent afhankelijk van wat er op de twitters van de teams komt te staan. Of door mensen trackside wordt gestreamedquote:Op maandag 26 februari 2018 08:17 schreef realbase het volgende:
Weet iemand toevallig of de wintertest beelden ergens worden uitgezonden? Streampje of youtube oid.. vorig jaar best wat online streams gezien maar verwacht met liberty wel beeldeb ergens te kunnen zien? thanks!!
En hoe heten ze nu?quote:
Tot hun toe nog steeds Force India.quote:
Esteban en Sergioquote:
idd, niets anders verwacht dan dit nadat de racing overalls al bekend waren vorige week.quote:
met de 2017 spec enginequote:Op maandag 26 februari 2018 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jammer van die RB-livery.
Nu gewoon hard rijden met dat ding
En volgend jaar Honda, dat is dus nog minimaal twee jaar wachten op een titelkans voor Verstappen.quote:
kun je beter het andere topic voor gebruikenquote:Op maandag 26 februari 2018 11:23 schreef Nymphetic13 het volgende:
3 links met live beelden
https://www.facebook.com/pg/gomax33news/videos/?ref=page_internal
https://www.pscp.tv/w/1ynJOAnjwRXKR
Zouden ze misschien wel willen, maar de maximale hoogte is natuurlijk gewoon vastgelegd.quote:Op maandag 26 februari 2018 01:13 schreef flipsen het volgende:
Het wachten is natuurlijk op de data van de halo en dan komen ze erachter dat die toch wel bijzonder nadelig de luchtstroom naar de airbox beinvloedt... En dan gaan we weer terug naar dit soort airboxen
Dan gaan ze in de breedtequote:Op maandag 26 februari 2018 14:32 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zouden ze misschien wel willen, maar de maximale hoogte is natuurlijk gewoon vastgelegd.
Ziet er niet best uit. Hier videobeelden: https://www.facebook.com/Formula1/videos/989223791234603/quote:Op maandag 26 februari 2018 09:52 schreef realbase het volgende:
rode vlag.. alonso ligt er naast
https://imgur.com/JQC5reb
twitter:f1writers twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 17:12:38 Formula 1 to launch F1 TV, a live Grand Prix subscription serviceand will appear in nearly two dozen markets at launch (including Germany, France, USA, Mexico, Belgium, Austria, Hungary and much of Latin America). Pricing for F1 TV Pro will be offered on a monthly basis of $8$12 reageer retweet
eindelijk hopelijk de SkyF1 uitzending integraal.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 17:33 schreef ondeugend het volgende:
Ook maar even hier als nieuwtjetwitter:f1writers twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 17:12:38 Formula 1 to launch F1 TV, a live Grand Prix subscription serviceand will appear in nearly two dozen markets at launch (including Germany, France, USA, Mexico, Belgium, Austria, Hungary and much of Latin America). Pricing for F1 TV Pro will be offered on a monthly basis of $8$12 reageer retweet
Oh wacht, als ik weer gewoon DirecTV HD neem heb ik het officiële F1 kanaal in HD. Toch maar weer eens kijken...quote:and much of Latin America
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 17:33 schreef ondeugend het volgende:
Ook maar even hier als nieuwtjetwitter:f1writers twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 17:12:38 Formula 1 to launch F1 TV, a live Grand Prix subscription serviceand will appear in nearly two dozen markets at launch (including Germany, France, USA, Mexico, Belgium, Austria, Hungary and much of Latin America). Pricing for F1 TV Pro will be offered on a monthly basis of $8$12 reageer retweet
quote:De organisatie achter de Formule 1 heeft de F1 TV-streamingdienst aangekondigd. Kijkers krijgen onder andere toegang tot livestreams vanaf alle auto's. De dienst komt in België beschikbaar, of hij ook naar Nederland komt is nog niet duidelijk.
In de aankondiging van F1 TV spreekt de organisatie over een beschikbaarheid in meer dan twintig landen, waaronder België. Nederland wordt niet specifiek genoemd. De streamingdienst komt beschikbaar in vier talen: Engels, Frans, Duits en Spaans. Aanvankelijk kan de dienst alleen bekeken worden via een browser, maar later moeten er ook apps verschijnen voor iOS, Android en voor Amazon-hardware. In welke kwaliteit en met welke framerate de beelden te bekijken zijn, is nog niet duidelijk.
De F1 TV Pro-dienst zal 8 tot 12 dollar per maand kosten en is vrij van advertenties. Kijkers hebben toegang tot verschillende streams, waaronder de livestreams van de camera's aan boord van alle auto's tijdens de races. Uit een promofilmpje blijkt dat het mogelijk is om een selectie te maken van twee auto's en het beeld daarvan gelijktijdig te bekijken. F1 TV Pro biedt feeds aan die op geen ander platform beschikbaar zijn, aldus de organisatie.
http://tweakers.net/nieuw(...)anaf-alle-autos.html
Sky zou toch helemaal niet logisch zijn?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
eindelijk hopelijk de SkyF1 uitzending integraal.
Edit: waarschijnlijk niet door oude deal Bernie en Sky. Zou dit zijn waar Buxton het voor de test over had, dat ie iets aan te kondigen had maar pas gedurende of na de eerste tests bekend mocht maken? Als Buxton gaat becommentariëren.....
[ afbeelding ]
is dat zo? Hou me er niet zo mee bezig eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:43 schreef Waffle het volgende:
[..]
Sky zou toch helemaal niet logisch zijn?
Zijn Sky en Liberty global niet concurrenten van elkaar?
Totaal niet.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Hou me er niet zo mee bezig eerlijk gezegd.
Ah oke dat dacht ik, omdat ze op Reddit bang waren dat sky f1 zou verliezen door de overname.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Totaal niet.
Zijn wel landen waar Sky net als KPN bij ons uit de kabel komt net als een UPC-kloon, maar dat is iets anders.
Dus wel de Nederlandse Antillen en België, maar nog niet in Nederland zelf.quote:Argentina
Anguilla
Antigua And Barbuda
Aruba
Austria
Azerbaijan
Bahamas
Barbados
Belgium
Bosnia
British Virgin Islands
Bulgaria
Caribbean Netherlands
Cayman Islands
Chile
Colombia
Costa Rica
Croatia
Curacao
Dominica
Dominican Republic
Ecuador
France
Germany
Grenada
Guadeloupe
Guatemala
Haiti
Honduras Hungary
Jamaica
Martinique
Mexico
Monaco
Montserrat
Nicaragua
Paraguay
Peru
Poland
Romania
Saint Barthelemy
Saint Kitts
Saint Lucia
Saint Martin
Saint Vincent And The Grenadines
Serbia
Sint Maarten
Slovenia
South Tyrol
Switzerland
Trinidad And Tobago
Turkey
Turks And Caicos Islands
Ukraine
United States Virgin Islands
Uruguay
Usa
Venezuela
Heim ins Reich, dat willen ze daar wel.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:15 schreef heywoodu het volgende:
Dominica, staat daar inmiddels weer een tv dan?
En Süd-Tirol is niet eens een land.
VPN wordt geblokkeerd.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
US vpn dan maar , als het een beetje een goede show is
Tja, dan wordt het maar weer illegaal kijken.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
VPN wordt geblokkeerd.
https://www.racefans.net/(...)ck-vpn-access-f1-tv/
SPT / [SPT] Handige linkjes + streamsquote:Op donderdag 1 maart 2018 16:25 schreef Karstman het volgende:
Geen Nederland, dan moet ik me toch maar eens in die streams gaan verdiepen. Iemand een linkje met handige uitleg over hoe zoiets werkt?
quote:Op donderdag 1 maart 2018 16:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
SPT / [SPT] Handige linkjes + streams
jazekerquote:Op zondag 4 maart 2018 20:20 schreef MisterWolf het volgende:
Sorry als dit bij een ieder al bekend is, maar komt er nog een F1 manager dit jaar?
Het lijkt erop dat het hier in Denemarken ook pas in 2019 komt. Er is hier een of andere zender die de rechten heeft. Zou dolgraag switchen ook al is het drie keer zo duur.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
De lijst van landen waar F1 TV beschikbaar komt:
[..]
Dus wel de Nederlandse Antillen en België, maar nog niet in Nederland zelf.
En dus ook nog niet in het Verenigd Koninkrijk waar Sky tot 2024 de exclusieve uitzendrechten heeft.
twitter:SauberF1Team twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 15:09:47 We are happy to announce @TataCalde as our Test Driver for #F1 2018! 👏 "I have been able to substantially expand and develop my skills as a race driver, and I am convinced that I will be doing so throughout this year." Read full report 👉👉https://t.co/mTEJ3pvUIu https://t.co/nlAK1uZ0KB reageer retweet
#metooquote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:26 schreef ondeugend het volgende:[ afbeelding ]twitter:SauberF1Team twitterde op dinsdag 06-03-2018 om 15:09:47 We are happy to announce @TataCalde as our Test Driver for #F1 2018! 👏 "I have been able to substantially expand and develop my skills as a race driver, and I am convinced that I will be doing so throughout this year." Read full report 👉👉https://t.co/mTEJ3pvUIu https://t.co/nlAK1uZ0KB reageer retweet
Nou vertel het maar heren!
quote:McLaren puts flip-flop manufacturer’s logo on its Halo
McLaren has signed a manufacturer of flip-flops whose logo will appear on its Halo for the season-opening Australian Grand Prix.
Lifestyle brand Gandys will also produce a limited edition range of McLaren-branded flip-flops.
“Today’s announcement means Gandys will become the first brand to take advantage of the unique shape of the new-for-2018 Halo cockpit protection structure, which has frequently been compared to the distinctive upper of a flip-flop,” said McLaren in a statement.
Gandys co-founder Rob Forkan said his company was “thrilled when McLaren came to us with this idea.”
.quote:Toro Rosso sloeg eind vorig jaar de handen ineen met motorleverancier Honda. De eerste tekenen waren positief: de krachtbron bleek tijdens de wintertests behoorlijk betrouwbaar. In de Grand Prix van Australië sloeg het noodlot toch toe, toen Pierre Gasly al vroeg in de race met een motorprobleem moest opgeven.
Toyoharu Tanabe, technisch directeur van het Honda F1-project, bevestigde dat de verbrandingsmotor (ICE) in de motor van Gasly beschadigd was geraakt door een probleem met de turbo en MGU-H. Honda heeft beide componenten voor deze race aangepast om herhaling van het probleem te voorkomen. Beide rijders krijgen de beschikking over de nieuwste specificatie. Gasly moet tevens een nieuwe ICE laten monteren. Alle coureurs moeten dit Formule 1-seizoen volbrengen met maximaal drie versies van de ICE, MGU-H en turbo. Het gebruik van meer componenten resulteert in gridstraffen.
"Het vervangen van componenten voor de tweede race is uiteraard een lastige beslissing en niet ideaal, aangezien het aantal krachtbronnen en aanverwante componenten gelimiteerd is tot drie", zei Tanabe. "We zijn echter van mening dat dit de juiste weg is. We blijven ontwikkelen om er zeker van te zijn dat dit probleem zich niet nogmaals aandient."
Als dat maar geen code is voor "we blijven Ferrari, Mercedes en McLaren sponsoren met belachelijk veel geld".quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
Revenues
F1s unique, historical franchise and value must and will still be recognised.
Ferrari zou nog steeds een bonus krijgen, alleen een stuk minder (ca 40 miljoen) dan nu.quote:Op zaterdag 7 april 2018 02:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als dat maar geen code is voor "we blijven Ferrari, Mercedes en McLaren sponsoren met belachelijk veel geld".
Gaat slechts om de maximale brandstofhoeveelheid die ze mogen meenemen aan de start. De fuel flow limit van 100kg/hr blijft gewoon. Dus zoveel meer kg meenemen zullen ze niet. Waarschijnlijk zullen teams die vooraan kwalificeren nog steeds weinig meenemen om na de start snel een sprintje te trekken en nadat ze buffer van 10s hebben ook weer lift en cruise zullen doen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
Waarschijnlijk geen brandstoflimiet meer in 2019.
https://www.auto-motor-un(...)mit-2019-aufgehoben/
Ik heb het ook nergens over fuel flow. Door de hogere downforce verbruiken ze meer en moeten ze dus meer besparen dan een paar jaar terug. Ik kan me voorstellen dat er teams zijn die wat neer gaan meenemen om langer voluit te kunnen gaan. Ze krijgen nu die mogelijkheid in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 april 2018 20:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Gaat slechts om de maximale brandstofhoeveelheid die ze mogen meenemen aan de start. De fuel flow limit van 100kg/hr blijft gewoon. Dus zoveel meer kg meenemen zullen ze niet. Waarschijnlijk zullen teams die vooraan kwalificeren nog steeds weinig meenemen om na de start snel een sprintje te trekken en nadat ze buffer van 10s hebben ook weer lift en cruise zullen doen.
beetje vreemde constructiequote:Op dinsdag 24 april 2018 16:51 schreef ChatGirl het volgende:
Het is wat vroeg voor een Silly Season topic, maar het gerucht gaat op Twitter dat Ferrari exclusieve contractonderhandelingsrechten heeft gekocht tot 30 juni, zodat ze Ricciardo kunnen vastleggen.
Vettel slaapt slecht de komende wekenquote:
[Weltschmerzmodus]quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:22 schreef Fer het volgende:
Alleen Vettel weet wat het nou was in 2014. Is Ricciardo echt beter, of had Vettel zelfs toen weinig motivatie?
Hij blijft gewoon bij Red Bull, maar wil het zo lang mogelijk rekken om zo veel mogelijk geld te kunnen krijgen. En geef hem eens ongelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:51 schreef ChatGirl het volgende:
Het is wat vroeg voor een Silly Season topic, maar het gerucht gaat op Twitter dat Ferrari exclusieve contractonderhandelingsrechten heeft gekocht tot 30 juni, zodat ze Ricciardo kunnen vastleggen.
Goed mogelijk inderdaad. Of hij wilde na zijn 4 titels een hoger salaris en heeft Horner zijn auto gesaboteerd, zodat hij weg ging.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
[Weltschmerzmodus]
De auto lag hem niet, maar omdat ie Vettel was wist ie wel nog een halve seconde goed te maken structureel. Dat ie vervolgens achter Ricciardo eindigde kwam alleen maar omdat en Lewis keer op keer gematst werd en dat de auto beter bij zn nieuwe teamgenoot paste. Feitelijk gezien heeft Vettel dat jaar gewoon de titel gewonnen
[/Weltschmerzmodus]
Leuke troll !quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:29 schreef sasquatsch het volgende:
Of Ferrari wil in tegenstelling tot Vettel iemand die wel onder druk presteert.
twitter:f1enigma twitterde op woensdag 02-05-2018 om 13:42:05 Formula 1 & Miami Grand Prix Proposal / Statement https://t.co/IqbxI6gz23 reageer retweet
quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:54 schreef Tarado het volgende:twitter:f1enigma twitterde op woensdag 02-05-2018 om 13:42:05 Formula 1 & Miami Grand Prix Proposal / Statement https://t.co/IqbxI6gz23 reageer retweet
OK maar in Miami zal het aardig vol zitten, in Baku was dat natuurlijk een rampquote:Op woensdag 2 mei 2018 15:59 schreef flipsen het volgende:
Kunnen we wel blij zijn met Miami, maar ik zou het toch jammer vinden als Baku alweer van de kalender verdwijnt. Het eerste jaar was niet om aan te gluren, maar vorig jaar en deze race waren toch wel spektakelstukken
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | GP Australië 24-03-2019 GP China 07-04-2019 GP Bahrein 21-04-2019 GP Rusland 28-04-2019 GP Spanje 12-05-2019 GP Monaco 26-05-2019 GP Canada 09-06-2019 GP VS Austin 23-06-2019 GP Frankrijk 07-07-2019 GP Oostenrijk 14-07-2019 GP Groot-Brittannië 28-07-2019 GP Hongarije 04-08-2019 GP België 01-09-2019 GP Italië 08-09-2019 GP Singapore 22-09-2019 GP Vietnam 29-09-2019 GP Japan 13-10-2019 GP VS Miami 27-10-2019 GP Mexico 03-11-2019 GP Brazilië 17-11-2019 GP Abu Dhabi 01-12-2019 in season test 14-05-2019 - 15-05-2019 in season test 06-08-2019 - 07-08-2019 |
Dat hield ze 2 jaar geleden ook niet tegen.quote:
Ze hebben afgesproken dat niet meer te doen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat hield ze 2 jaar geleden ook niet tegen.
zouden ze dat doen? Dan is de kans dat Mexicanen naar Miami komen een stuk kleiner lijkt mequote:Op woensdag 2 mei 2018 17:50 schreef sasquatsch het volgende:
Dan wordt Miami dus met Mexico gekoppeld in oktober en wordt de GP in Austin geplaatst naar juni voor of na Canada. En gezien het feit dat Liberty de kalender wat meer regionaal wil indelen om de transportkosten te drukken en minder stressvol voor de teams te maken verwacht ik dat Rusland terug gaat naar april na Bahrein en dat China voor Bahrein geplaatst wordt. Voor zover ik weet zijn ook Vietnam en Argentinië nog in de running voor 2019, dus kan de kalender zomaar ongeveer zoals onderstaand uit gaan zien.
[ code verwijderd ]
Oh ja, niet aan gedacht. Even opnieuw puzzelenquote:
Mexico en Austin kosten elkaar nu al toeschouwers, vandaar dat men Austin en Mexico wil splitsen in de hoop dat daar dan meer toeschouwers komen. Alle drie de races in oktober lijkt me onwaarschijnlijker.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zouden ze dat doen? Dan is de kans dat Mexicanen naar Miami komen een stuk kleiner lijkt me
Dicht bij elkaar? Als we even de wegkilometers pakken:quote:Op woensdag 2 mei 2018 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom er twee races in de VS moeten zijn... zeker als ze zo dicht bij elkaar zitten.
Liberty Mediaquote:Op woensdag 2 mei 2018 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom er twee races in de VS moeten zijn... zeker als ze zo dicht bij elkaar zitten.
Trump springt een gat in de lucht.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zouden ze dat doen? Dan is de kans dat Mexicanen naar Miami komen een stuk kleiner lijkt me
dat was pestgedrag van Ecclestone nadat er een van "zijn F1-coureurs" Le Mans won het jaar ervoor.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat hield ze 2 jaar geleden ook niet tegen.
Well Done Baku
Spa - Hockenheim = 305 kmquote:Op donderdag 3 mei 2018 01:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dicht bij elkaar? Als we even de wegkilometers pakken:
miami - austin = 2170 km
miami - mexico = 3580 km
austin - mexico = 1500 km
Ter vergelijking:
silverstone - spa = 630 km
spa - oostenrijk = 960 km
Tuurlijk, Europa is populairder dan de VS voor F1, maar dicht bij elkaar is onzin.
Tja... iets met bevolkingsdichtheid en het feit dat Mexico en Austin elkaar al in de weg zitten.quote:Op donderdag 3 mei 2018 09:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Spa - Hockenheim = 305 km
Paul Ricard - Monaco = 187 km
Dus indd, dat Miami en Austin te dicht op elkaar zitten is niet echt objectief
twitter:MassaFelipe19 twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 17:04:11 Hey guys i’m very happy to announce that today i am starting a new phase in my career, i Just Sign with @VenturiGP team to race next season @FIAFormulaE It is a very special day for me and i would like to share with all of you who always have been supporting me. #ABBFormulaE https://t.co/tIcjn5yQ6m reageer retweet
https://www.telegraaf.nl/(...)gevolgd-door-netflixquote:Verstappen op voet gevolgd door Netflix
Max Verstappen waant zich deze week in Monaco de hoofdrolspeler in zijn eigen speelfilm. De Nederlander wordt door een cameraploeg van streamingdienst Netflix zo’n beetje overal gevolgd.
telegraaf.nl
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 31-05-2018 om 11:43:31 Mallya steps down as Director at Force India reageer retweet
Hij zegt dat hij zijn aandelen nog niet wil verkopen. Maar wie weet als iemand (Stroll?) met geld komt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:31 schreef Tarado het volgende:twitter:f1enigma twitterde op donderdag 31-05-2018 om 11:43:31 Mallya steps down as Director at Force India reageer retweet
het wordt wel tijd dat Paddy Lowe ook z'n conclusies gaat trekkenquote:Op donderdag 31 mei 2018 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
En Williams heeft weer afscheid genomen van één van hun chief designers, dit keer Dirk de Beer, hoofd aeodynamica, die sinds vorig jaar in dienst was en overkwam van Ferrari.
https://www.motorsport.co(...)-aero-chief-1043334/
Bron: Racexpressquote:Geruchten in de F1: Robert Kubica de vervanger van Brendon Hartley bij Toro Rosso?
Brendon Hartley staat al een tijdje onder druk bij Toro Rosso en er zijn al enkele mogelijke vervangers de revue gepasseerd. Zo ging het gerucht dat Pascal Wehrlein of Antonio Giovinazzi het plekje van de Nieuw-Zeelander gingen overnemen, nota bene protegés van concurrenten Mercedes en Ferrari. De volgende naam die nu opduikt is Robert Kubica. De testcoureur van Williams.
Williams
“De situatie rond Brendon stelt ons niet tot tevredenheid”, zegt Dr. Helmut Marko tegen Speedweek. “We gaan hier rustig door heen en zien wat we voor de toekomst kunnen doen.” Naast Wehrlein en Giovinazzi is daar nu dus de naam van de Pool bij gekomen. Het Franse Auto Hebdo heeft twee andere opties en dat zijn Jake Dennis of Sean Galael. Beiden beschikken echter niet over een superlicentie, waarover Kubica wel beschikt.
Mogelijk dat de voormalig F1-coureur weg wil met de crisis die er bij zijn team Williams heerst, nadat de technisch directeuren Ed Wood en Dirk de Beer al vertrokken bij het team uit Grove.
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Ja hoor, een opleidingsteam die een gehandicapte routenier in hun wagen gaat zetten
Nee.
Onzin!quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten.
niets. Er is een reden waarom er 2 teams op heel korte tijd voor andere rijders kiest.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:59 schreef twiFight het volgende:
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken?
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost?quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:27 schreef Fer het volgende:
Als Hartley terug kon, kunnen ze Vergne ook wel oproepen.
Red Bull was verboden in Frankrijk, en Vergne zijn kop was niet marketingswaardig genoeg om hem door te schuiven. Ricciardo heeft een lachende bek, en Rusland was een grote afzetmarkt.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 09:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost?
Hij is destijds 2x gepasseerd voor promotie naar Red Bull; eerst door Ricciardo en later door Kvyat terwijl hij op beide momenten meer punten bij elkaar had gereden dan zijn teamgenoot. Heeft daar meer achter gestoken? Ricciardo had imo eigenlijk nog geen klap laten zien toen Webber er de brui aan gaf en Kvyat eigenlijk idem dito toen Vettel plotsklaps vertrok. Toch werd Vergne beide keren gepasseerd. Kon die niet goed met het team of wat stak daar achter?
Overigens denk ik dat Vergne het sowieso beter gedaan zou hebben dan Kvyat bij Red Bull.
Serieus?quote:
nee, maar wel een semi-soort boycot vanuit de regering dacht ik. Volg dat niet zo, ik drink de zooi niet en kom niet in Frankrijk dus heb er voor de rest ook weinig interesse in.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus?
Nooit meegekregen. Is dat nog altijd het geval?
Late reactiequote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:59 schreef twiFight het volgende:
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken? Die man had jaren geleden wat leuke races, maar stond toen ook niet direct op de short list bij de teams. En nu moet een soort second coming van een toptalent worden, in F1 wagens die compleet niet meer lijken op de wagens van toen? Steek je tijd in opkomende talenten ipv roze brilletjes van 33 jaar oud.
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:58 schreef sasquatsch het volgende:
Het gerucht blijkt waarheid. Sergio Marchionne is niet langer de baas van Fiat en Ferrari. Wegens ernstige gezondheidsproblemen als gevolg van complicaties van een operatie waardoor hij zijn werk niet kan doen, is besloten hem vervroegd te vervangen.
https://www.motorsport.co(...)i-president-1062429/
Ik begreep dat er longkanker was aangetroffen bij een schouderoperatie. En dat hij na de operatie heel hard achteruit ging en idd in coma zou liggen.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:10 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.
Ik lees dat het zou gaan om uitgezaaide prostaatkanker.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:10 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit.
https://www.grandprix247.(...)hockenheim-race-day/quote:Affaritaliani.it were the first to sniff that all was not well with the Fiat Chrysler Automobiles when they reported: “Instead of a simple shoulder operation, it was more complex and required complex clinical procedure. An invasive disease emanating from the prostate had already spread in a devastating manner, but only discovered a short time ago.”
“An evil that could require further medical investigations and more complex surgical interventions. From here the Marchionne family have drastic decisions to make.”
Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet.quote:Legendarische topman van Fiat Chrysler onverwachts vervangen
De legendarische baas van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) en Ferrari, Sergio Marchionne, is dit weekeinde onverwachts vervangen nadat zijn gezondheid ineens snel achteruit ging.
Marchionne, 66 jaar, was drie weken geleden opgenomen in een ziekenhuis in Zürich voor wat FCA omschreef als een operatie aan de schouder. De afgelopen dagen is zijn gezondheid dramatisch verslechterd. „Deze situatie was tot een paar uur geleden ondenkbaar en laat ons allemaal met een gevoel van onrecht’’, zei John Elkann zaterdag, president van FCA en kleinzoon van Gianni Agnelli, die in de tweede helft van vorig eeuw aan het hoofd stond van het Fiat-imperium. Medische details heeft het bedrijf niet gegeven.
Na spoedberaad zaterdag werd bekend dat Marchionne als CEO van Fiat Chrysler wordt opgevolgd door de 54-jarige Mike Manley, een Brit. Manley leidde sinds 2009 de Jeep-divisie van FCA en was sinds 2015 ook verantwoordelijk voor de Ram-pickups, de belangrijkste winstmakers van het concern, vooral in de VS. Het is voor het eerst dat de topman van Fiat een niet-Italiaan is.
Marchionne is een fenomeen, visueel herkenbaar omdat hij sinds zijn benoeming tot topman van Fiat in 2004 altijd rondliep in een blauwe of zwarte trui. Hij wist het noodlijdende Fiat uit de rode cijfers te halen; in 2004 leidde de Fiat-groep nog een verlies van 1,5 miljard euro, op een omzet van 47 miljard.
Zijn meesterzet was de fusie met Chrysler, in 2009. Marchionne was al enige tijd op zoek naar samenwerking met een andere autofabrikant. Toen Chrysler in 2009 feitelijk bankroet was, wist hij na moeizame onderhandelingen met de Amerikaanse bonden goedkeuring te krijgen voor een bijzondere deal: twintig procent van de aandelen Chrysler in ruil voor de kennis en technologie van de Italiaanse autofabrikant.
Marchionne herschikte de verschillende onderdelen van de Fiat-groep en van Chrysler. Hij leidde niet alleen FCA, maar ook de CNH-groep voor landbouw- en graafmachines, en Ferrari. Samen boekten deze drie in 2017 4,4 miljard euro winst, op een omzet van 141 miljard euro.
Ferrari en CNH krijgen nu aparte CEO’s. Voor Ferrari is dat Louis Camilleri, een topman van tabaksfabrikant Philip Morris. Camilleri, een Maltees, zat al in de raad van bestuur van Ferrari. John Elkann wordt president van Ferrari.
Marchionne, die op veertienjarige leeftijd met zijn Italiaanse ouders is geëmigreerd naar Canada en ook de Canadese nationaliteit heeft, bracht als topman van de grootste particuliere onderneming van Italië een frisse wind in het Italiaanse economische bestel. Hij gaf jonge managers ruimte, confronteerde de machtige bonden met de realiteit van globalisering, en wist de meeste Fiatfabrieken in Italië open te houden.
Maar een paar posts boven jou.....quote:Op zondag 22 juli 2018 21:35 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al ergens gepost was, maar kwam net dit bericht tegen:
[..]
Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet.
Ow, zover had ik niet gelezenquote:
twitter:tgruener twitterde op maandag 23-07-2018 om 09:43:53 We hear rumours Force India might go into administration as early as this week, but will be sold & rescued soon after. Driver market on hold until team future is secured. Looks like Renault already got an option on Ocon.AMuS (in German): https://t.co/Zyz9Sh6yPt reageer retweet
Dat zat er inderdaad aan te komen. Die geruchten gingen al een paar weken en ook dat potentiële kopers hier op wachten om het team voor veel minder dan dat Mallya vraag over te nemen.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:35 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op maandag 23-07-2018 om 09:43:53 We hear rumours Force India might go into administration as early as this week, but will be sold & rescued soon after. Driver market on hold until team future is secured. Looks like Renault already got an option on Ocon.AMuS (in German): https://t.co/Zyz9Sh6yPt reageer retweet
Mallya is een beetje gestoordquote:Op maandag 23 juli 2018 11:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zat er inderdaad aan te komen. Die geruchten gingen al een paar weken en ook dat potentiële kopers hier op wachten om het team voor veel minder dan dat Mallya vraag over te nemen.
Kopengerucht ja. Kubica ernaast weet ik niet. Was iig wel een apart gerucht over.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:28 schreef Karstman het volgende:
Was er niet een gerucht dat papa Stroll FI zou willen kopen en dan Lance met ernaast Kubica als mentor?
Omdat Williams niet mee wil doen om er een Mercedes B team van te maken a la Haas. Als hij FI koopt kan hij dat met FI wel doen.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:19 schreef Rossdale het volgende:
Waarom zou Stroll FI kopen? Hij heeft het al aardig voor het zeggen binnen Williams, ik zie de voordelen niet echt
Begint ook treurig te worden met die B teams. Overigens is het lijntje van FI naar Mercedes al erg kort, want Ocon kreeg in Monaco al een order om Hamilton voorbij te laten.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Williams niet mee wil doen om er een Mercedes B team van te maken a la Haas. Als hij FI koopt kan hij dat met FI wel doen.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)mule-1-naar-Assen-opquote:ASSEN - Er zijn weer flinke stappen gezet om de Formule 1 naar Assen te halen.
Tijdens de TT blijkt een delegatie van de organisatie van de Formule 1 in het geheim op bezoek te zijn geweest.
En dat heeft een voor het TT Circuit positief rapport opgeleverd. Jos Vaessen hoorde dit tijdens een bezoek aan Hockenheim waar vandaag een Formule 1 wedstrijd was. Vaessen is de man die het voortouw neemt in het naar Assen halen van de Formule 1.
Waarom gaan bezoekers wegblijven van Spa als er een GP in Assen bij komt (ipv de Nürburgring) terwijlquote:Op maandag 23 juli 2018 15:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik blijf erbij: de F1 moet niet naar Assen, gewoon absoluut niet.
Zandvoort of de Nürburgring zal ik met open armen verwelkomen, de rest niet. Vergeet niet dat door een extra GP heel veel bezoekers zullen wegblijven van Spa en Hockenheim. Laat het het waard zijn door een iconische baan erbij te krijgen, niet een suf MotoGP-baantje.
Ik zeg nergens dat het niet gebeurtquote:Op maandag 23 juli 2018 15:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom gaan bezoekers wegblijven van Spa als er een GP in Assen bij komt (ipv de Nürburgring) terwijl
1. de baan zogenaamd zo saai is
2. Assen veel verder weg ligt dan de Ring.
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:16 schreef daNpy het volgende:
Ik wil ze anders wel eens vol door Meeuwenmeer zien gaan. Daar moet je wel ballen hebben want je ziet de ingang van de Geert Timmer chicane helemaal niet.
Heb je zelf wel eens op Assen gereden?
Er was ooit iemand hier die een stratencircuit in Rotterdam had bedacht waarbij ze een stuk van de haven moesten oversteken doormiddel van pontons. Dat zou ik wel zien zitten, dat geeft het wat speciaals en unieks. Nederland is natuurlijk een waterland dus daarmee kun je wat doen en voldoe je ook aan het technologisch hoogstaande imago van de F1.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft.
Baku is ook saai, het is alleen dat de kans op choas groot is door de smalle stukken. Heeft weinig met het racen zelf te maken, maar meer dat elke fout direct fataal kan zijn zoals in Monaco.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.
Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1.
Dan kunnen Stroll en Haas coureurs wel een waterpak aandoen ipv een racepak.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Er was ooit iemand hier die een stratencircuit in Rotterdam had bedacht waarbij ze een stuk van de haven moesten oversteken doormiddel van pontons. Dat zou ik wel zien zitten, dat geeft het wat speciaals en unieks. Nederland is natuurlijk een waterland dus daarmee kun je wat doen en voldoe je ook aan het technologisch hoogstaande imago van de F1.
Lijkt me veel interessanter dan een Assen of Zandvoort.
Ja en dan is het "spannend" in de pit.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Monaco levert echter ook vaak doodsaaie races op totdat er een SC het circuit op komt
Baku werd afgedaan als saai omdat de eerste race daar ook doodsaai was. En stratencircuits zijn per definitie niet saai als poep eenmaal de fan raakt.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen.
Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1.
Verder is het gewoon een optocht. Wat dat betreft zie ik liever een echt circuit, of iets als Canada wat algemeen wat breder is.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Baku werd afgedaan als saai omdat de eerste race daar ook doodsaai was. En stratencircuits zijn per definitie niet saai als poep eenmaal de fan raakt.
Jep. Afgelopen editie was dankzij Red Bull heerlijk om naar te kijken, maar los van dat gebeurde er geen zak eigenlijk.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verder is het gewoon een optocht. Wat dat betreft zie ik liever een echt circuit, of iets als Canada wat algemeen wat breder is.
eerst maar een opvolger voor Reutemann zien te krijgen, wordt er veel geracet in Argentina?quote:Op maandag 23 juli 2018 15:33 schreef flipsen het volgende:
Stiekem hoop ik toch nog steeds dat er een race hier in Mar del Plata (Argentinie) komt. Was jaren geleden een politiek dingetje natuurlijk, er werd al keihard geroepen dat alles rond was. Nooit gebeurd, duh...
Maar als ik hier in het laagseizoen langs de boulevard en enkele stukken rij, is dat echt een ge-wel-dig circuit (sowieso kan je er in het laagseizoen lekker scheuren, ook al is het gewoon centrum). Zou wel heel tof zijn en ik mag toch gewoon stilletjes blijven hopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |