abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 januari 2018 @ 19:26:27 #76
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176824370
Mensen die nu al inhakken op Ten Hag :').

Stelletje zielige idioten man, wees blij dat er nog een trainer in wil stappen in dat tyfus wespennest.
pi_176824372
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De Boer had vooral een dikke vinger in de pap dankzij die eerste kampioenschappen (in 2011 was Overmars er nog niet eens en in 2012 kwam hij pas later in de zomer). Maar sinds Bosz kwam heeft Overmars wel meer de macht naar zich toe getrokken dat hij bepaald hoe de selectie eruit komt te zien.
Yep, wat dat betreft is het maar goed dat het Technisch Hart nagenoeg verdwenen is. Idee was goed maar uiteindelijk werkte het niet echt in de praktijk.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_176824419
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:21 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Daarin verschillen we van mening. Spijkerman zou al naar Jong Ajax gaan en Keizer (of evt, Winter) zou dan doorschuiven als 2e assistent van Bosz.
Wat wilde Bosz nog meer dan ? Dat iedereen bij Ajax zou opstappen en hij zelf overal zijn mannetjes kon zetten ?
Het zal ongetwijfeld wel eens gebotst zijn maar om dan gelijk gepikeerd je kop in het zand te steken komt niet erg sterk over.
Bosz lag in de clinch met Van der Sar over de aangetrokken spelers. Hij was het wel eens met Overmars, maar die werd in het Technisch Hart steeds overruled door Van der Sar en Bergkamp. Bosz mocht niet zijn eigen assistenten uitkiezen, iets wat hij wel graag wilde. Zoals je zegt werd hij opgezadeld met Spijkerman en (op termijn) Keizer, en bovendien was ook Bergkamp assistent, ondanks dat hij dus een totaal andere koers wenste dan Bosz en Keizer (en meer macht had om die koers af te dwingen!) Daar komt nog bij dat Bosz blijkbaar ook niet op kon schieten met andere stafleden zoals l'Ami.

En nu kun je zeggen dat dat dan aan Bosz ligt, en bij andere clubs was dat waarschijnlijk een realistisch scenario geweest. Alleen was het bij Ajax al jarenlang chaos in en rond het technisch hart. Hier had ook De Boer veel last van, al kon hij daar blijkbaar beter mee omgaan dan Bosz. Maar ik hoef je toch niet te herinneren aan de waslijst van trainers, bestuurders en anderen die gesneuveld of opgestapt zijn wegens conflicten sinds de Revolutie. En weet je het rapport van La Ling nog? Totale chaos en amateurisme.

Mede daarom geloof ik niet alleen dat Bosz niet het idee had dat hij kon werken binnen Ajax maar snap ik dat zelfs volkomen. En zoals gezegd heeft Overmars met hulp van Van der Sar deze veldslag uiteindelijk gewonnen, zo lijkt het nu.
pi_176824442
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:23 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Daar heeft ie zeker een aandeel in gehad, al heb ik ook wel de indruk dat Overmars zijn zaakjes nu veel beter voor elkaar heeft dan toen.
Misschien, maar Frank was wel de man van de fysieke kracht en strijd op het middenveld met als bedroevend dieptepunt Gudelj. Ik had Bosz graag nog een seizoen extra aan het roer gezien in ieder geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176824463
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:26 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Yep, wat dat betreft is het maar goed dat het Technisch Hart nagenoeg verdwenen is. Idee was goed maar uiteindelijk werkte het niet echt in de praktijk.
Dat was toch het fundament van Cruijff zijn filosofie?
Dit, dus.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:32:12 #81
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176824519
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:26 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Yep, wat dat betreft is het maar goed dat het Technisch Hart nagenoeg verdwenen is. Idee was goed maar uiteindelijk werkte het niet echt in de praktijk.
Al is een TD de alleenmacht geven ook niet altijd goed, dat hebben we in de jaren voor de Fluwelen Revolutie ook wel gemerkt.
Oh.
pi_176824540
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat was toch het fundament van Cruijff zijn filosofie?
Jup.

Op papier ook wel een goed idee op sommige punten hoor. Alleen in de praktijk zorgde het er voor dat allerlei mensen vage zeggenschappen kregen waardoor niemand nog kon werken.

Als je het niet gelezen hebt is het rapport van Tscheu la Ling over hoe het TH werkte echt een eye-opener. Dat er zo'n onwerkbare situatie kan bestaan bij een miljoenenbedrijf dat Ajax is, had ik voor die tijd echt niet verwacht.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:34:08 #83
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176824582
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat was toch het fundament van Cruijff zijn filosofie?
Dat zat hem meer in het opleiden van de jeugd volgens een meer individuele aanpak ipv dat er heel erg gekeken werd of de jeugdteams wel kampioen werden.

En uiteraard dan ook die oudtopvoetballers in het bestuur omdat hij moe werd van types als V/d Boog en v/d Aat (waar ook wel wat voor te zeggen valt)
Oh.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:34:58 #84
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176824605
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup.

Op papier ook wel een goed idee op sommige punten hoor. Alleen in de praktijk zorgde het er voor dat allerlei mensen vage zeggenschappen kregen waardoor niemand nog kon werken.

Als je het niet gelezen hebt is het rapport van Tscheu la Ling over hoe het TH werkte echt een eye-opener. Dat er zo'n onwerkbare situatie kan bestaan bij een miljoenenbedrijf dat Ajax is, had ik voor die tijd echt niet verwacht.
Ik ben bang dat wel meer voetbalclubs zo amateuristisch te werk gaan net als Ajax toen als je naar sommige aankopen kijkt. En zelfs bij rijkere clubs (vooral Engeland)
Oh.
pi_176824639
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bosz lag in de clinch met Van der Sar over de aangetrokken spelers. Hij was het wel eens met Overmars, maar die werd in het Technisch Hart steeds overruled door Van der Sar en Bergkamp. Bosz mocht niet zijn eigen assistenten uitkiezen, iets wat hij wel graag wilde. Zoals je zegt werd hij opgezadeld met Spijkerman en (op termijn) Keizer, en bovendien was ook Bergkamp assistent, ondanks dat hij dus een totaal andere koers wenste dan Bosz en Keizer (en meer macht had om die koers af te dwingen!) Daar komt nog bij dat Bosz blijkbaar ook niet op kon schieten met andere stafleden zoals l'Ami.

En nu kun je zeggen dat dat dan aan Bosz ligt, en bij andere clubs was dat waarschijnlijk een realistisch scenario geweest. Alleen was het bij Ajax al jarenlang chaos in en rond het technisch hart. Hier had ook De Boer veel last van, al kon hij daar blijkbaar beter mee omgaan dan Bosz. Maar ik hoef je toch niet te herinneren aan de waslijst van trainers, bestuurders en anderen die gesneuveld of opgestapt zijn wegens conflicten sinds de Revolutie. En weet je het rapport van La Ling nog? Totale chaos en amateurisme.

Mede daarom geloof ik niet alleen dat Bosz niet het idee had dat hij kon werken binnen Ajax maar snap ik dat zelfs volkomen. En zoals gezegd heeft Overmars met hulp van Van der Sar deze veldslag uiteindelijk gewonnen, zo lijkt het nu.
Beleid is en was dat een trainer bij Ajax een assistent mag meenemen en de 2e assistent altijd van de club is. Ook onderdeel van het Cruijff plan. Waarom zou Bosz dan binnen een jaar dit hele plan persoonlijk naar de prullenbak willen werpen ? Hij mocht notabene een andere 2e assistent kiezen binnen Ajax. Terecht dat het bestuur hier niet aan toegaf.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_176824691
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup.

Op papier ook wel een goed idee op sommige punten hoor. Alleen in de praktijk zorgde het er voor dat allerlei mensen vage zeggenschappen kregen waardoor niemand nog kon werken.

Als je het niet gelezen hebt is het rapport van Tscheu la Ling over hoe het TH werkte echt een eye-opener. Dat er zo'n onwerkbare situatie kan bestaan bij een miljoenenbedrijf dat Ajax is, had ik voor die tijd echt niet verwacht.
Ach ik heb er de nodige miljardenbedrijven van binnen gezien en daar zie je ook best heel wat onwerkbare situaties. :P

Het idee dat je voldoende 'praktijkervaring' in de vorm van voormalige topspelers in je organisatie moet hebben is ook geen gek idee. De misvatting is alleen een beetje dat elke voormalige topvoetballer daar geschikt voor zou zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176824698
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:36 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Beleid is en was dat een trainer bij Ajax een assistent mag meenemen en de 2e assistent altijd van de club is. Ook onderdeel van het Cruijff plan. Waarom zou Bosz dan binnen een jaar dit hele plan persoonlijk naar de prullenbak willen werpen ? Hij mocht notabene een andere 2e assistent kiezen binnen Ajax. Terecht dat het bestuur hier niet aan toegaf.
Ik heb geloof ik wel meer gezegd dan dat hij niet zijn assistenten mocht kiezen. En een Bergkamp die je wordt opgedrongen als assistent maar die tevens net zo veel macht heeft in het TH als de TD, is wel even wat extremer dan een figuur als Spijkerman naast je.

Bovendien was de situatie tussen Bergkamp en Overmars al jaren onwerkbaar voordat Bosz binnenkwam.
pi_176824788
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik wel meer gezegd dan dat hij niet zijn assistenten mocht kiezen hè. En een Bergkamp die je wordt opgedrongen als assistent maar die tevens net zo veel macht heeft in het TH als de TD, is wel even wat extremer dan een figuur als Spijkerman naast je.

Bovendien was de situatie tussen Bergkamp en Overmars al jaren onwerkbaar voordat Bosz binnenkwam, hè.
Krüzen was toch echt zijn 1e assistent, die heeft ie zelf meegenomen. Bergkamp was geen assistent en Spijkerman zou worden vervangen op zijn verzoek. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_176824833
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach ik heb er de nodige miljardenbedrijven van binnen gezien en daar zie je ook best heel wat onwerkbare situaties. :P

Het idee dat je voldoende 'praktijkervaring' in de vorm van voormalige topspelers in je organisatie moet hebben is ook geen gek idee. De misvatting is alleen een beetje dat elke voormalige topvoetballer daar geschikt voor zou zijn.
Ik denk persoonlijk dat een bestuurder vooral een goede bestuurder moet zijn, en dat je eerdere vakgebied daarvoor niet zo veel uitmaakt. Je moet mensen met voetbalverstand hebben op plekken waar het nodig is (zoals scouting, opleidingen) maar als TD of FD hoeft dat echt totaal niet als je het mij vraagt.

Het is ook niet slecht, als een ex-voetballer toevallig ook een goede bestuurder is. Maar mensen benoemen in functies met een totaal ander takenpakket omdat ze goed waren in de bal in het doel schieten (of juist er uit houden) is echt vragen om problemen.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:46:49 #90
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176824925
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:41 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Krüzen was toch echt zijn 1e assistent, die heeft ie zelf meegenomen. Bergkamp was geen assistent en Spijkerman zou worden vervangen op zijn verzoek. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Klopt ja, was niets aan de hand bij Ajax, super gezellige leuke club. Dat Bosz zei dat hij sowieso was vertrokken is natrappen tegen zijn collega's waar hij zo'n goede werkrelatie mee had en super gemeen.

En dat Bergkamp, Keizer en Spijkerman collectief de zak hebben gekregen een maand terug is omdat de werkrelatie zo goed was. :D
  maandag 29 januari 2018 @ 19:47:22 #92
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176824937
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat een bestuurder vooral een goede bestuurder moet zijn, en dat je eerdere vakgebied daarvoor niet zo veel uitmaakt. Je moet mensen met voetbalverstand hebben op plekken waar het nodig is (zoals scouting, opleidingen) maar als TD of FD hoeft dat echt totaal niet als je het mij vraagt.

Het is ook niet slecht, als een ex-voetballer toevallig ook een goede bestuurder is. Maar mensen benoemen in functies met een totaal ander takenpakket omdat ze goed waren in de bal in het doel schieten (of juist er uit houden) is echt vragen om problemen.
Een TD moet wel voetbalverstand hebben hoor, die moet de beslissing maken uiteindelijk welke speler er beter uit komt en nodig is.
Oh.
pi_176824990
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Een TD moet wel voetbalverstand hebben hoor, die moet de beslissing maken uiteindelijk welke speler er beter uit komt en nodig is.
Voetbalverstand is niet hetzelfde als ervaring als voetballer, vind ik. Maar je hebt gelijk dat het voor de TD wel het belangrijkste is vergeleken met andere bestuurders. Mijn formulering was wat te extreem.
pi_176825007
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt ja, was niets aan de hand bij Ajax, super gezellige leuke club. Dat Bosz zei dat hij sowieso was vertrokken is natrappen tegen zijn collega's waar hij zo'n goede werkrelatie mee had en super gemeen.

En dat Bergkamp, Keizer en Spijkerman collectief de zak hebben gekregen een maand terug is omdat de werkrelatie zo goed was. :D
Dat zeg ik niet.
Overigens is Ajax noot een gezellige club geweest op bestuurlijk niveau. Daar moet je als trainer gewoon mee dealen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_176825061
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 18:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sowieso haalde Frank in zijn vier kampioensjaren respectievelijk 73, 76, 76 en 71 punten. Bosz werd vorig jaar weliswaar tweede, maar wel met 81 punten. Enkel kijken naar titels is een beetje slappe scorebordjournalistiek.
Frank werd geen kampioen met 82 punten, Koeman niet met 83 punten en Jol zelfs niet met 85 punten. Het is blijkbaar inherent aan de club om met 80 punten of meer geen kampioen te worden.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 29 januari 2018 @ 19:55:59 #96
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_176825154
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:26 schreef BadderHaring het volgende:
Mensen die nu al inhakken op Ten Hag :').

Stelletje zielige idioten man, wees blij dat er nog een trainer in wil stappen in dat tyfus wespennest.
Vind het ook wat vroeg, kutkolere hee
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_176825170
quote:
9s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:52 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Frank werd geen kampioen met 82 punten, Koeman niet met 83 punten en Jol zelfs niet met 85 punten. Het is blijkbaar inherent aan de club om met 80 punten of meer geen kampioen te worden.
Ik ben de cijfers van de andere nummers twee niet echt bij de hand, dus geen idee hoe gebruikelijk dat is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176825184
Kennen jullie ons toptalent Redan nog dat deze zomer naar Chelsea ging?

Staat vanavond gewoon in de basis bij jong (u23) chelsea..... en wordt februari pas 17.... (spits)
pi_176825200
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:26 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Yep, wat dat betreft is het maar goed dat het Technisch Hart nagenoeg verdwenen is. Idee was goed maar uiteindelijk werkte het niet echt in de praktijk.
Het technische Hart heeft ajax heel wat talenten opgeleverd en heel veel geld.

Je mag maar hopen dat de komende jaren nog zoveel talenten gaan doorbreken nu het eigenlijk een stuurloos geheel is nu jonk en bergkamp weg zijn. Die bepaalde vaak wie nou echt de grote talenten waren en wie er mochten doorbreken.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 29 januari 2018 @ 19:59:01 #100
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176825215
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voetbalverstand is niet hetzelfde als ervaring als voetballer, vind ik. Maar je hebt gelijk dat het voor de TD wel het belangrijkste is vergeleken met andere bestuurders. Mijn formulering was wat te extreem.
Het is cruciaal voor een TD zelfs dat je voetbalverstand hebt. En nee dan hoeft het geen oud-topvoetballer te zijn uiteraard, al zullen ze het bij Ajax niet snel pikken als een of andere nobuddie dan TD wordt en dan per ongeluk wat miskopen doet.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')