abonnement Unibet Coolblue
pi_176856541
Ons avond/nachtritme lijkt een beetje stuk sinds ik aan t werk ben. Ik werk maar 2 middagen, maar sinds die tijd vindt Dirk het weer nodig om s nachts 2/3/4 voedingen te vragen. Plus dat hij vaak rond 8u/9u aangeeft dat hij toe is aan de nacht, maar dat houdt ook in dat zijn dagen ineens veel eerder beginnen. Mja. Koffie, iemand? c_/

Verder is hij wel de leukste. Het spelletje 'ik lach naar iedereen behalve mama' is echt hilarisch en hij maakt weer allemaal nieuwe klanken. De interactie als je tegen hem praat is fantastisch. O+ En hij kan zó intensief (nieuwe) dingen bestuderen, echt zo mooi om te zien. O+

En ik genoot weer van alle foto's! Allemaal mooie mini's, een mathilda-Jacob, een heel helder licht en een prachtige 2ling+1 compositie en weet ik niet meer uit mijn hoofd.

[ Bericht 28% gewijzigd door Nanuke op 31-01-2018 10:26:37 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176856616
Ah balen Nanuke. Helaas heel herkenbaar. Hier bleef dat helaas zo tot L. 1,5 was. De vroege ochtenden heeft ze erin gehouden. Bij J. verwacht ik niks anders.

Alle foto's van gister. O+

Dat gebrabbel en gelach jongens. Veeg mij maar op. *;

Twist, ik was benieuwd of je al verschil merkt met de nieuwe voeding?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176856768
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 10:11 schreef Nanuke het volgende:
Ons avond/nachtritme lijkt een beetje stuk sinds ik aan t werk ben. Ik werk maar 2 middagen, maar sinds die tijd vindt Dirk het weer nodig om s nachts 2/3/4 voedingen te vragen. Plus dat hij vaak rond 8u/9u aangeeft dat hij toe is aan de nacht, maar dat houdt ook in dat zijn dagen ineens veel eerder beginnen. Mja. Koffie, iemand? c_/

Verder is hij wel de leukste. Het spelletje 'ik lach naar iedereen behalve mama' is echt hilarisch en hij maakt weer allemaal nieuwe klanken. De interactie als je tegen hem praat is fantastisch. O+ En hij kan zó intensief (nieuwe) dingen bestuderen, echt zo mooi om te zien. O+

En ik genoot weer van alle foto's! Allemaal mooie mini's, een mathilda-Jacob, een heel helder licht en een prachtige 2ling+1 compositie en weet ik niet meer uit mijn hoofd.
ik kreeg laatst van iemand in de pufclub dit linkje :) per week een uitgebreide omschrijving van de ontwikkeling die je baby doormaakt maar bijv ook hoe de slaapcycli daarop reageren. Het schijnt normaal te zijn dat ze hun doorslaap weer tijdelijk kwijtraken :Y

https://www.bellybelly.com.au/baby-week-by-week/25-week-old-baby/

Hier zijn de nachten meestal van 20:30-02:00-8:00 soms zit er ergens rond zes uur ook nog een fles. Een tot twee keer wakker dus, nog wel te overzien (ook omdat vriend het hier meestal doet :P)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176856855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:35 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

_O- Herkenbaar!
S. graait ook altijd naar mijn gezicht en haren. Soms best pijnlijk als ie met die grijpgrage handjes zo half mijn lippen en half mijn neus te pakken heeft _O- _O- _O-
vriend loopt in huis met zo'n colshawl omdat de kapitein steeds zijn klauwtjes in zn nek zet als hij hem draagt _O- we knippen ze elke week, maar hij ziet er soms uit alsof we ook n valse kat in huis hebben _O- :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176857492
Lief dat je ernaar vraagt Kris :)
Ik probeer uiteraard niet te snel conclusies te trekken, maar merk al wel kleine verschillen ja :Y

Voorheen stonk z'n ontlasting echt naar rotte eieren en rook je het door de hele kamer :X Gisteren deed ik nietsvermoedend een luier open die dus helemaal vol zat, terwijl ik niets geroken had :o
En heb het idee dat-ie ook al veel vrolijker is tussendoor O+ hij slaapt nog steeds behoorlijk onrustig, maar dat kan er uiteraard ook gewoon bij horen en op zichzelf staan.
Aan de andere kant klaag ik absoluut niet, aangezien we met 2 maanden dus gewoon al van de nachtvoedingen af lijken zijn! :o *afkloppen*

Ohja, babymoeders met oudere kindjes: hoe doen jullie dat?
Onze Pitbull doet al best redelijke dutjes, maar heeft vaak wel de nodige hulp nodig om echt lekker in slaap te vallen (paar keer speentje teruggeven, aai over z'n bol, handje even vasthouden O+ ). Voorheen ging dat best redelijk in de box, maar met rondrennende peuter heb ik het idee dat-ie daar toch wat 'last' van heeft...
Nu kan ik peuter best een paar minuten alleen laten om 'm bijvoorbeeld boven te laten slapen, maar omdat ik er dus best even bij moet blijven, wordt dat al snel behoorlijk lang, dus da's ook geen doen.
In de draagdoek kan uiteraard ook, maar is niet altijd praktisch en af en toe wil ik juist ook gewoon lekker met peuter kunnen spelen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176857652
Ik zette peuter dan even achter een filmpje, maar zij kan dat dan ook wel lang volhouden. Of inderdaad: baby in draagdoek en naar buiten, speeltuin of zo. Peuter lekker spelen, baby slapen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176859503
Ja twist, helaas kun je je niet in tweeen splitsen. 1 kind zal toch even moeten wachten. ( :'( ). Als ik thuis was legde ik de baby in zijn eigen bedje voor de rust idd, boven. Gelukkig ging hij dan meestal wel zelf slapen en hoefde de dreumes niet lang in zijn eentje op me te wachten. 1 dutje deden we buiten, in de wagen. Dat was meestal minder succesvol qua slaap en veel gepiep , maar de grote moest er ook uit. Maargoed slapen in een wagen die constant in beweging is (kind 1) is veel makkelijker dan een wagen die op peuterlooptempo beweegt (kind 2) en stilstaat in een speeltuin waar er kinderen schreeuwend langsrennen :'). Het blijft schipperen tot je in 1- dutjesland aankomt!
pi_176860828
Ja, iets voor peuter verzinnen om zichzelf even te vermaken lukt op zich ook nog wel. Maar vaak is-ie na 3 kwartier al weer wakker, dus dan blijft er ook weinig tijd over voor peuter tussendoor...
En van mij hoeft-ie nog niet per se elke keer in z'n bedje te slapen, maar gun hem tegelijkertijd wel die rust. En betrap mezelf er nu op dat ik dan tegen peuter wil zeggen dat ze zachtjes moet doen (als-ie in de box slaapt), en da's ook niet eerlijk natuurlijk.

Komt nog bij dat ze nu 's middags ongeveer tegelijk naar bed gaan; wat een circus is dat zeg :')
Als die in-tweeën-splits-functie uitgevonden wordt, hou ik me aanbevolen! ;)

Nouja, #hetwordtbeter enzo, maar voorlopig vind ik het nog even zwaar -O-
Lang leve de wandelwagen/draagdoek dan maar w/

@Rena: "op z'n zij rollen" klinkt wel te veel alsof het een bewuste actie is hoor; zo snel is-ie ook weer niet ;)
Maar hij schopt regelmatig z'n beentjes tegelijk omhoog en het is zo al een paar keer gebeurd dat-ie ze dan opzij laat vallen, waardoor-ie opeens op z'n zij belandt :D zelf is-ie er ook steeds verbaasd over _O- O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176860862
Twist, N. heeft hier meer schermtijd dan me lief is doordat L. ook nog wat hulp nodig heeft bij het in slaap vallen. Ik hou mezelf maar voor dat het tijdelijk is en ze niet vanzelf stuk zal gaan. :)
pi_176860965
verkeerde account :')
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_176860981
Maar is handje vasthouden en over het hoofd aaien niet sowieso onhandig om te doen? Hier worden ze daar alleen maar wakkerder van. Sterker nog, zodra ze in slaap beginnen te vallen zorg ik dat ze mij niet meer kunnen zien (of horen) want zodra ze me zien zijn ze direct weer klaar wakker. Hoewel ze de eerste drie maanden ook veel op ons hebben geslapen zijn we daar wel bewust vanaf gestapt, juist om ze ook zelf in slaap te leren vallen. Net als dat we het bewust niet stil of rustig houden, ze kunnen hier gewoon beneden slapen terwijl peuter staat te gillen. Alleen naast elkaar in de box doen we niet meer, dan maken ze door de beweging elkaar wakker.

En ik probeer hier juist altijd bewust dat ze tegelijk naar bed gaan alle drie voor de grote slaap. Dan heb ik 1,5 uur tijd om dingen te doen als het mee zit *O* Maar goed, dat kan dus wat makkelijker als je er niet bij hoeft te blijven.

Hier is het juist tijdens het koken altijd chaos. Lang leve de Bumba theatershows op tv! De meiden beginnen dat nu ook interessant te vinden!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176861012
Ja ik denk dat het ook gewoon een kwestie is van m'n verwachtingen/wensen bijstellen ofzo, maar ik baal er ook gewoon zo van dat peuter niet de aandacht krijgt die ze verdiend ;(
Toch eens met man bespreken dat ik er wat vaker met haar alleen op uit ga ofzo, want ik merk dat ze snakt naar wat meer 1-op-1 tijd...

On a brighter note: momenteel 2 slapende kids *G*
Oké, dat duurde welgeteld een half uurtje en eentje slaapt er nu alsnog op mij*, maar toch ;) babystapjes enzo :P

*Hint: gelukkig niet 17-kg-wegende peuter :X ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176861052
FF: Ja, dat is op het moment nog een beetje zoeken, waarmee ik 'm help of juist wakker hou ;)
Maar het punt was meer dat we nog niet zo ver zijn dat ik 'm gewoon weg kan leggen en dat-ie helemaal uit zichzelf in slaap valt. Daar probeer ik op de dagen dat peuter weg is wel langzaam naartoe te werken en het gaat wel steeds beter gelukkig :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176862023
lijkt me idd lastig twist, de aandacht moeten delen met 2.
Wel fijn dat je al een kleine verbetering denkt te merken met deze voeding!

wat een leuke foto's zag ik weer! Een aantal waren hilarisch en erg herkenbaar!

dat slapen blijft toch een onderwerp hè bij die baby's. Ik probeer me er maar bij neer te leggen dat ze overdag max 30 minuten slaapt en in de avond pas na 22:00. Gisteren was ook weer moeizaam, sliep ze om 0:00 ofzo.
Ze had wel in de avond al veel geslapen voor de 2de keer. Daardoor ook geen hapjes meer kunnen doen.. :') We moeten nog even onze weg daarin vinden zeg maar. Vanavond weer een nieuwe poging tot hapjes en naar bed gaan.
Op deze manier is ze wel een goede anticonceptie hier :+
pi_176862176
Ik heb ze ook allebei slapend *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje jammer dat ik niet eens m'n tiet heb mogen opruimen. :') Maar ik heb de afstandsbediening binnen handbereik en Netflix.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176862402
Kris :D O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176862422
Kris, wat een vreselijk mooie kindjes heb jij zeg O+

Ik ben vanochtend voor het eerst echt op pad geweest met ons meisje, eerst naar de gamma en daarna nog even de stad in, heb een broodje gegeten bij de bakker Bart en even door de Hema gestruind en dat ging prima, ze lag lekker in de maxicosi te snoozen. Begin steeds handiger te worden met het inklappen van het onderstel van de wagen, maar het blijft een gedoe hoor :') Het is wel fijn om weer even buiten de deur te zijn geweest.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176864346
O+ O+ Kris

Twist, dat is de reden dat Kevin nooit in de box heeft geslapen eigenlijk. Willem wel heel veel toen hij baby was. Kevin heeft echt de rust nodig om te slapen en dat heeft ie altijd nodig gehad. Ik wilde niet tegen Willem zeggen dat hij stil moet doen omdat zijn broertje slaapt. Vooral ook omdat hij gewoon niet stil kan doen }:|
Ik laat en liet Willem rustig een paar minuten beneden spelen terwijl ik boven Kevin in bed stop. Maar Kevin is ook zo'n baby die alleen maar wakker blijft als ik er bij blijf. Want waar mama is, is iets te beleven oid :+
pi_176864406
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:45 schreef rena het volgende:
Kris, wat een vreselijk mooie kindjes heb jij zeg O+

Ik ben vanochtend voor het eerst echt op pad geweest met ons meisje, eerst naar de gamma en daarna nog even de stad in, heb een broodje gegeten bij de bakker Bart en even door de Hema gestruind en dat ging prima, ze lag lekker in de maxicosi te snoozen. Begin steeds handiger te worden met het inklappen van het onderstel van de wagen, maar het blijft een gedoe hoor :') Het is wel fijn om weer even buiten de deur te zijn geweest.
Fijn he! O+
pi_176864483
Uit het schriftje van het KDV
"Vandaag waren er veel babytjes om te wennen! Je hebt het goede voorbeeld gegeven en je hebt goed laten zien wat je allemaal al kan"

Mijn baby is het irritante kindje dat zo nodig moet laten zien hoe goed hij wel niet is.
Voorbeeldbaby O+
pi_176864504
En nu nog een O+ om het kwartet compleet te maken.
pi_176864617
Aww Kris O+

Twist, ik ga altijd met peuter samen boodschappen doen, dat is ons wekelijkse uitje. Mag hij het briefje beethouden en boodschappen in de tas doen, en het hoogtepunt: thuis alles weer uitpakken. Volgens mij maakt het niet uit wat je doet, zolang je het maar samen doet met wat extra aandacht.

Klinkt als een lekker middagje zo Rena!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176867466
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 15:32 schreef Krisvc het volgende:
Ik heb ze ook allebei slapend *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje jammer dat ik niet eens m'n tiet heb mogen opruimen. :') Maar ik heb de afstandsbediening binnen handbereik en Netflix.
Kris, wat een prachtige foto O+ O+ O+

S. begint steeds wat meer zichzelf te worden, al blijft die nare hoest wel aanwezig.
Manlief en ik zijn nu aan de beurt :') Manlief kan bijna niet meer op zijn benen staan en ik ben snotverkouden.
Zou S. het nu nog een keer van ons kunnen krijgen? Ik hoop van niet.
Ook wel lastig voor manlief dat hij overdags toch voor S. moet zorgen terwijl hij zich echt ziek voelt en ik aan het werk ben.
pi_176868137
Awww Kris! O+

Klinkt goed Rena. Voel jij je ook gehaast om terug te zijn voor de volgende voeding?

Twist wat fijn dat de nieuwe voeding al succes lijkt te hebben. Denk je dat het gaat om allergie of intolerantie? Voor mijn idee kun je bij die tweede al snel resultaat merken.

LDG bedankt voor de link, staat veel info op. :)

Flens heeft ineens twee borsten nodig lijkt het. Hij wordt nou soms onrustig aan de lege borst. Hopelijk krijgen we zo niet weer overproductie maar hij vraagt er zelf om dus zal het wel goed zijn.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176868472

Eerste keer in zijn kinderstoel. Hij vond er niks aan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')