abonnement Unibet Coolblue
pi_176821706
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, die klinieken inderdaad. Ik ken twee mensen die heel, heel makkelijk een operatie hebben gekregen. En ik vind dat niet ok. Zonde van de zorgkosten en het is in zijn geheel niet ok om in gezonde mensen te snijden en onomkeerbare ingrepen uit te voeren. De screening is gewoon niet goed.
Mijn ervaring is dat de screening die 'onze' obesitaskliniek doet, grondig wordt gedaan.
Ik plan de patiënten in die binnen dat hele traject vóór de operatie naar de internist gaan, ik lees dus alle vooronderzoeken door voor ik inplan, ivm ook nog mogelijke extra aandacht voor hoge bloeddruk etc. daarbij zie je dat er ook mensen zijn wel alle screening doorlopen maar ook afgewezen worden...
  maandag 29 januari 2018 @ 17:10:29 #102
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_176821743
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:07 schreef Bluezz het volgende:

[..]


Gekke tussendoorvraag: hebben ze in jullie kliniek wel passende bloeddrukbanden?

Wij waren met het dossiervraagstuk bezig, en de procesinrichting in het EPD, en toen kwam er in de interviews dus steeds naar boven dat juist met deze patientgroep als focus er alleen maar standaard korte bloeddrukbanden beschikbaar waren en men dus voor een bloeddrukmeting altijd 1 verdieping omhoog gaat met de patient. Handig, voor de meting.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_176821756
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:10 schreef fietsie het volgende:

Gekke tussendoorvraag: hebben ze in jullie kliniek wel passende bloeddrukbanden?

Wij waren met het dossiervraagstuk bezig, en de procesinrichting in het EPD, en toen kwam er in de interviews dus steeds naar boven dat juist met deze patientgroep als focus er alleen maar standaard korte bloeddrukbanden beschikbaar waren en men dus voor een bloeddrukmeting altijd 1 verdieping omhoog gaat met de patient. Handig, voor de meting.
Yep hebben we :) Nog niet zo heel lang, maar omdat het NOK aan de overkant zit hebben we een extra grote band gehaald.
We hebben nu 3 maten.
En 2 gloednieuwe apparaten die de metingen in het EPD laadt.
Dat we ooit zonder hebben gedaan! :D We moesten dan een bonnetje uitprinten en op een A4tje plakken samen met de naamsticker, inscannen en bij de arts binnenbrengen 8)7
pi_176821784
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gekke tussendoorvraag: hebben ze in jullie kliniek wel passende bloeddrukbanden?

Wij waren met het dossiervraagstuk bezig, en de procesinrichting in het EPD, en toen kwam er in de interviews dus steeds naar boven dat juist met deze patientgroep als focus er alleen maar standaard korte bloeddrukbanden beschikbaar waren en men dus voor een bloeddrukmeting altijd 1 verdieping omhoog gaat met de patient. Handig, voor de meting.
Ik heb vorige week een fietstest gehad en daar hadden ze bij mijn fiets (gewoon in een lade) een grotere bloeddrukband. De begeleider hoefde er ook niet naar te zoeken, dus neem ik aan dat het er hoort.
We have far more in common than that which devides us..
pi_176821799
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik heb vorige week een fietstest gehad en daar hadden ze bij mijn fiets (gewoon in een lade) een grotere bloeddrukband. De begeleider hoefde er ook niet naar te zoeken, dus neem ik aan dat het er hoort.
Fiets bedoelde w.s. de grootste maat *) :+
  maandag 29 januari 2018 @ 17:15:11 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_176821804
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb vorige week een fietstest gehad en daar hadden ze bij mijn fiets (gewoon in een lade) een grotere bloeddrukband. De begeleider hoefde er ook niet naar te zoeken, dus neem ik aan dat het er hoort.
Wij hebben dus naar aanleiding van die bevinding bij de interviews onze Technisch Geneeskundige het hele gebouw laten uitkammen op bloeddrukmetingen (in het proces) en een inventarisatie laten maken van de beschikbare banden.
En vervolgens bijbesteld waar niet-standaard maten ontbraken.

Je moet je voorstellen, heb je de stap naar een arts gemaakt, is het eerste waar je mee geconfronteerd wordt dat jij zo afwijkend bent dat ze je niet eens kunnen meten.
Da's nie echt bevorderlijk voor het proces.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_176821857
Eigenlijk zouden we in het 'bloeddrukkamertje' ook 1 stoel moeten vervangen door een iets bredere... ik maak het regelmatig mee dat het maar net past. Ook zo lullig.
pi_176821886
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Fiets bedoelde w.s. de grootste maat *) :+
Haha, deze was zo lang dat er wel 2 armen in konden :P
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 29 januari 2018 @ 17:23:31 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_176821895
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Haha, deze was zo lang dat er wel 2 armen in konden :P
Da's niet de grootste ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_176821982
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:19 schreef Bluezz het volgende:
Eigenlijk zouden we in het 'bloeddrukkamertje' ook 1 stoel moeten vervangen door een iets bredere... ik maak het regelmatig mee dat het maar net past. Ook zo lullig.
We hadden op de preoperatieve poli alleen stoelen met armleuningen waar morbide obese mensen niet in pasten. Dus ik stelde voor om ten minste twee stoelen aan te schaffen waar iedereen op kon zitten. Vond men niet nodig, want die mensen hadden het er zelf naar gemaakt. Whut?! Ik vond dat zo'n ridicule reactie. Ze zijn er overigens wel gekomen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176822003
Overigens ken ik ook mensen die zo'n ingreep hebben ondergaan. Traject in komen was super makkelijk en van gezond eten nadien is totaal geen sprake. Ik vind er ook wat van, net al LS. Ik hoop dat jouw ziekenhuis het allemaal beter doet, Bluezz. Ken niemand die daar is geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176822016
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:19 schreef Bluezz het volgende:
Eigenlijk zouden we in het 'bloeddrukkamertje' ook 1 stoel moeten vervangen door een iets bredere... ik maak het regelmatig mee dat het maar net past. Ook zo lullig.
Oh, dat lijkt me inderdaad knap lullig. Dat zouden echt dingen zijn waardoor ik me thuis weer helemaal kut zou voelen. :') Ik kan me soms al druk over zulke dingen maken, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Kan me voorstellen dat die mensen daar al best vaak bewust van zijn, maar zeker op zo'n plek wil je dat niet.
pi_176822051
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Overigens ken ik ook mensen die zo'n ingreep hebben ondergaan. Traject in komen was super makkelijk en van gezond eten nadien is totaal geen sprake. Ik vind er ook wat van, net al LS. Ik hoop dat jouw ziekenhuis het allemaal beter doet, Bluezz. Ken niemand die daar is geweest.
Pedicure at na de operatie ook maar een paar frietjes per dag en ipv kroket een bitterbal. Tja
We have far more in common than that which devides us..
pi_176822076
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Poeh, goede vraag. Ik leerde hem kennen op mijn twaalfde. We gingen elke dag samen in een bus vol refo's naar Rotterdam. Dat schept een band als puberale ongelovige.

Hij was denk ik de eerste persoon in mijn leven die me neemt zoals ik ben, al vanaf het allereerste moment. Ik heb me bij hem altijd prima gevoeld zoals ik ben. En hij bij mij.
Hoe hard ik ook puberde, hoe hard ik hem ook wegduwde omdat ik altijd boos was, hij bleef volhouden.

We hebben uiteraard een enorme historie van avonturen. En hij is gewoon overall een tof persoon. We zijn zeer verschillend maar kunnen absoluut niet zonder elkaar. Geen moment.
Heerlijke uiteenzettingen van jou vandaag O+
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_176822078
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:

Pedicure at na de operatie ook maar een paar frietjes per dag en ipv kroket een bitterbal. Tja
Mijn nichtje eet de hele dag chocoladerepen en energy drank. Of frietjes. Groente en zo dat kan ze niet goed eten, dus dat eet ze maar niet. En een ander die ik kende dronk 2 liter chocolademelk per dag, want dat wilde er zo fijn langs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176822084
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Pedicure at na de operatie ook maar een paar frietjes per dag en ipv kroket een bitterbal. Tja
Ik werkte vroeger met iemand samen die zo'n operatie had gehad. Die vertelde helemaal blij over der operatie, en dat ze maar kleine dingen kon eten. Maar haar lunch was dan standaard een wit bolletje met 3 van die plakjes cheddarkaas als 'tosti'. Vond ik vreemd.

Maar ik weet niet wat de bedoeling na zo'n operatie. Als je maar weinig kan eten, kan ik me voorstellen dat je misschien wel verplicht voor rijke producten moet kiezen. Maar ik zou dan eerder denken aan noten ofzo.
pi_176822114
Je kan iemand die ingreep wel laten doen; maar al die oude eetgewoontes waar ze uiteindelijk zo zwaar zijn geworden zijn er gewoon nog. Nichtje had ook nooit normaal gelijnd. Het was altijd crashdieet na crashdieet (ahornsiroop dieet en zo :X ) en rare dingen (zoals van die eh pijnbanken waar je afslankt met stroomstootjes oid).

Maar ja, iemand blijkbaar goed begeleiden met afvallen is vele malen moeilijker dan zo'n ingreep en heeft meestal toch uiteindelijk niet het gewenste effect. En dit is redelijk blijvend. Meeste komen wel weer aan, maar niet alles.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176822131
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn nichtje eet de hele dag chocoladerepen en energy drank. Of frietjes. Groente en zo dat kan ze niet goed eten, dus dat eet ze maar niet. En een ander die ik kende dronk 2 liter chocolademelk per dag, want dat wilde er zo fijn langs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar ze krijgen voedingssupplementen dus er is niets aan de hand hoor.
Spoilers!
pi_176822136
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ja maar ze krijgen voedingssupplementen dus er is niets aan de hand hoor.
-O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176822145
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik werkte vroeger met iemand samen die zo'n operatie had gehad. Die vertelde helemaal blij over haar operatie, en dat ze maar kleine dingen kon eten.
Dus elke dag minimaal een zak winegums, want daar zit geen vet in dus daar word je niet dik van.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176822155
Over obesitas gesproken. To kaaskroket or not to kaaskroket?
Spoilers!
pi_176822168
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over obesitas gesproken. To kaaskroket or not to kaaskroket?
Yum, kaaskroket O+

Maar ik ben in een Eat All The Things!!! bui. Ik wil eigenlijk uit eten, maar hier is alles dicht op maandag tenzij Chinees en geen zin in Chinees.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176822177
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dus elke dag minimaal een zak winegums, want daar zit geen vet in dus daar word je niet dik van.
Iewww
We have far more in common than that which devides us..
pi_176822211
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over obesitas gesproken. To kaaskroket or not to kaaskroket?
Moet ik nu even niet aan denken, begin eindelijk wat trek te krijgen, maar dat zou nu niet lekker vallen denk ik.
Zomteen wat groenten in een pan, wat gehakt en tomatensaus erdoor. Of er nog pasta bijgaat weet ik niet, even zien hoeveel dit is.
We have far more in common than that which devides us..
pi_176822284
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:38 schreef Isabeau het volgende:


Mijn nichtje eet de hele dag chocoladerepen en energy drank. Of frietjes. Groente en zo dat kan ze niet goed eten, dus dat eet ze maar niet. En een ander die ik kende dronk 2 liter chocolademelk per dag, want dat wilde er zo fijn langs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer als je blijkbaar zo weinig kennis hebt van voeding die je gezondheid gunstig kan beinvloeden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')