abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 januari 2018 @ 10:47:55 #51
13250 Lod
Sapere aude!
pi_176815150
quote:
2s.gif Op maandag 29 januari 2018 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat de oplossing ergens ligt in weer fatsoenlijk betalen voor het nieuws maar dat zie ik de gemiddelde mens niet doen. Zo kunnen kranten etc. niet investeren in fatsoenlijke onderzoeksjournalistiek. En blijft er een overschrijf gilde over dat nieuws te snel overneemt en voor waar aan ziet. Er is vaak genoeg "fake news" wat eigenlijk geen nep nieuws is maar gewoon niet goed onderzochte roddel en van horen zeggen.
Ik ben zelf altijd nog steeds op zoek naar een blad of krant die aan het eind van de week een samenvatting geeft van het nieuws.

Ik heb zelf geen zin meer in die 'hype' berichten waarin de krant snel wil scoren, maar die niet waar blijken te zijn, of waar de situatie achteraf toch wat anders en genuanceerder ligt. Ook heb ik geen interesse in wat Truus persoonlijk te zeggen heeft over een bepaald issue. Geef mij maar liever de statistische cijfers wat de gemiddelde Nederlander/mens vindt.
GNU Terry Pratchett
  Moderator maandag 29 januari 2018 @ 10:52:52 #52
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_176815214
Ik vond het weer een prima uitzending. _O_

En heel mooi dat de kijkcijfers nu dik boven het miljoen zijn. Als het na De Luizenmoeder of op NPO1 had gestaan, zou het nog veel hoger zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_176819158
Lubach lijkt bewust Ollongren gespaard te hebben, omdat haar partner de producent is van Zondag met Lubach.

http://www.mediacourant.n(...)longren-censuur-toe/
٩๏̯͡๏)۶
pi_176819201
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Lubach lijkt bewust Ollongren gespaard te hebben, omdat haar partner de producent is van Zondag met Lubach.

http://www.mediacourant.n(...)longren-censuur-toe/
Had ZML niet een paar uitzendingen geleden een heel groot item over Ollongrens Fake News-oproep en hoe dat niet klopt? :?

pi_176819248
Dat item gaat 14 minuten lang over precies datgene waarvan Lubach nu wordt verweten dat hij het "angstvallig vermijdt". :') Juist.
pi_176819388
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Had ZML niet een paar uitzendingen geleden een heel groot item over Ollongrens Fake News-oproep en hoe dat niet klopt? :?

Ohja, onzin ophef dus. Ach ja, mediacourant en dergelijke he.
٩๏̯͡๏)۶
pi_176822166
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:57 schreef Tchock het volgende:
Dat item gaat 14 minuten lang over precies datgene waarvan Lubach nu wordt verweten dat hij het "angstvallig vermijdt". :') Juist.
Lubach mijdt elke week duizenden onderwerpen. Ook niet zo gek als je maar eens per week een showtje van een half uur maakt.

Mensen spelen ook wel erg graag Six degrees of Kevin Bacon, lijkt het.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176822218
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Had ZML niet een paar uitzendingen geleden een heel groot item over Ollongrens Fake News-oproep en hoe dat niet klopt? :?

Blijkbaar wordt hem verweten dat hij niet twee keer hetzelfde item maakt, voor die mensen is er altijd nog de herhaling.
  maandag 29 januari 2018 @ 20:55:29 #59
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_176826777
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt hem verweten dat hij niet twee keer hetzelfde item maakt, voor die mensen is er altijd nog de herhaling.
Het vorige item ging over nepnieuws uit Rusland (het voorbeeld dat Ollongren daarvan toen gaf, kon niet gevonden worden). Dit item gaat over de censuur van vermeend nepnieuws, waar trouwens nog steeds geen goede voorbeelden van bestaan.
Jesus hates you.
pi_176832514
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:55 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Het vorige item ging over nepnieuws uit Rusland (het voorbeeld dat Ollongren daarvan toen gaf, kon niet gevonden worden). Dit item gaat over de censuur van vermeend nepnieuws, waar trouwens nog steeds geen goede voorbeelden van bestaan.
Dat item ging er toch vooral over dat er geen enkel goed voorbeeld was van Russisch nepnieuws? Dit is dus meer een follow up.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176832554
Ik zie op twitter vooral mensen boos zijn omdat Arjan de blanke / witte vla-grap belachelijk heeft gemaakt. Waarschijnlijk de mensen die graag de blanke / witte vla-grap maken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176839882
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 01:09 schreef BlackLining het volgende:
Dat gedoe met censuur is wel een groeiend probleem hier.

Enerzijds begrijpelijk, anderzijds is Europa nu zo'n beetje de laatste plaats zonder overheidsinvloed in de pers. Wat mij betreft mag dat zo blijven..

[..]

Anderzijds is het regressief rechts wat die rommel verspreid dus dat balanceert dan weer aardig.
Dus fake news is rechts en de controle erop is dus nodig door links ? Of wat bedoel je ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176840080
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:13 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus fake news is rechts en de controle erop is dus nodig door links ? Of wat bedoel je ?
Ik mag toch hopen dat de controle op de echtheid van nieuws niet door één politieke richting wordt gedaan. Sterker nog, dat is geen taak voor de politiek maar voor de journalistiek.

Het zal niet toevallig zijn dat het meeste fakenews populistisch is. Dezelfde doelgroep. Populisme is over het algemeen rechts dus in die zin is fakenews vaker rechts dan links.

Ik neem aan dat iedereen die het beste met de samenleving voor heeft geen baat heeft bij fakenews. Ongeacht de politieke richting.
pi_176840163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:13 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus fake news is rechts en de controle erop is dus nodig door links ? Of wat bedoel je ?
Notabene in de post die je van me citeert schrijf ik dat controle op nieuws een groot probleem is. Links óf rechts.

De EU verkoopt het wat anders dan de VS, hier keuren ze nieuws goed in plaats van af. Da's in essentie natuurlijk net zo erg want je maakt een tweedeling. En da's jammer, want Europa is vooralsnog de plaats met de meeste persvrijheid. Ik zou dat graag zo willen houden. Erg graag.

En om even in te gaan op je verder irrelevante sneer: kijk bijvoorbeeld naar het klimaatvraagstuk. Populistische groeperingen (meestal rechts van het midden) slingeren hoaxes de lucht in, de wetenschap (en de meeste wetenschappers zitten links van het midden) komt met onderzoeken en cijfers. Zó moet je fake news bestrijden. Zet de waarheid er tegenover.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 30-01-2018 15:36:13 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_176840517
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En om even in te gaan op verder irrelevante sneer: kijk bijvoorbeeld naar het klimaatvraagstuk. Populistische groeperingen (meestal rechts van het midden) slingeren hoaxes de lucht in, de wetenschap (en de meeste wetenschappers zitten links van het midden) komt met onderzoeken en cijfers. Zó moet je fake news bestrijden. Zet de waarheid er tegenover.
Kun je voorbeelden geven van welke populistische groeperingen dat doen en welke hoaxes ze de lucht in slingeren ? En hoe dat weerlegt word ?

Populistische groeperingen(meestal links van het midden) misbruiken de klimaatdiscussie evengoed voor hun eigen agenda. Doen alsof dat voornamelijk voorbehouden is aan 1 zijde vind ik tamelijk naïef.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176840777
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:46 schreef Gohf046 het volgende:

Populistische groeperingen(meestal links van het midden) misbruiken de klimaatdiscussie evengoed voor hun eigen agenda. Doen alsof dat voornamelijk voorbehouden is aan 1 zijde vind ik tamelijk naïef.
Misbruik maken is dan wel wat anders dan fake news of volledige ontkenning natuurlijk
  Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 17:44:09 #67
274204 crew  Mexicanobakker
pi_176842312
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie op twitter vooral mensen boos zijn omdat Arjan de blanke / witte vla-grap belachelijk heeft gemaakt. Waarschijnlijk de mensen die graag de blanke / witte vla-grap maken.
Ik vond de interpretatie van Dijkhoff van die grap wel best komisch moet ik heel eerlijk zeggen al was de kritiek verder terecht, al was het eigenlijk verkapte kritiek op sociale media. Die verdienen geld door politieke framing.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_176842583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie op twitter vooral mensen boos zijn omdat Arjan de blanke / witte vla-grap belachelijk heeft gemaakt. Waarschijnlijk de mensen die graag de blanke / witte vla-grap maken.
Er lopen ook erg veel sneeuwvlokjes rond op deze wereld die het niet zo goed kunnen hebben als er opeens iets waar ze zelf volledig van overtuigd zijn wordt geridiculiseerd. Dat soort mensen kijken zo naar ZML:


Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 4 februari 2018 @ 21:56:20 #69
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176958744
:W
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2018 @ 21:56:33 #70
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_176958750
check
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 4 februari 2018 @ 21:56:35 #71
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176958752
:W
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 4 februari 2018 @ 21:56:42 #72
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_176958754
:W
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 21:56:47 #73
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176958757
*G*
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2018 @ 21:56:50 #74
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_176958759
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:56 schreef zoem het volgende:
:W
:W
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 4 februari 2018 @ 21:56:55 #75
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_176958762
Hiep hoi.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')