abonnement Unibet Coolblue
pi_176807750
Ik heb sterke vermoedens dat slakken uit de zee vandaan komen. Het zijn allemaal weekdieren die vocht nodig hebben. Ze dragen een huis bij zich. Ik zou het geen "huis" meer noemen, maar een schelp.

De schelp (of bij slakken ook wel het 'slakkenhuis') is een uit kalk (calciet en/of aragoniet) en andere mineralen bestaand (meestal) uitwendig skelet, dat door een weekdier (stam der Mollusca) wordt aangemaakt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Schelp

Schelpen/slakkenhuizen op het strand.


Nu we weten dat deze weekdieren eigenlijk schelpdieren zijn, is het geen toeval meer dat in tuinen die vlakbij de zee of meren gelegen zijn veel meer slakken hebben.



Foto van een schelp:


Foto van een slakkenschelp:


Foto van een slakinslakkenschelp:


Met de kennis van vandaag is het lijkt me eenvoudig om sensoren op schelpen te plaatsen en te kijken hoe een slak zijn weg aflegt. Waarom is dit nog niet gedaan?



Slak in de diepte van de oceaan

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_176808069
Zitten er eigenlijk ogen aan die voelsprieten?
Als je ze aanraakt trekken ze heel gauw terug.
pindazakje
pi_176808076
omdat het wel al gedaan is
pi_176808097
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Zitten er eigenlijk ogen aan die voelsprieten?
Als je ze aanraakt trekken ze heel gauw terug.
ja klopt zitten zijn ogen.
Zijn insecten die er in gaan zitten
  zondag 28 januari 2018 @ 22:25:27 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176808358
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:06 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb sterke vermoedens dat slakken uit de zee vandaan komen
Ze kunnen ook opvallend goed tegen zout
pi_176809306
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ze kunnen ook opvallend goed tegen zout
Misschien niet tegen keukenzout, maar wel tegen zeezout blijkt:











Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_176843192
Nog een slak op het strand



Het is belangrijk om deze slakken te leren begrijpen. Waarom zij zoveel reizen, en waarom zij zo'n belangrijke rol spelen in de voedselketen. Zij worden door vogels opgegeten.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 31 januari 2018 @ 17:11:05 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176864612
Niks voor TRU, dit topic.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')