abonnement Unibet Coolblue
pi_176871182
Noa,2x goed nieuws voor je *O*

BellaaElisa, geen ervaring met een tens apparaat, wil je die bij de bevalling inzetten?

Donna wat fijn dat de echo goed was. Waarom zou je graag willen blijven prikken, als glucose heel tijd binnen de waarde zit?

Malteser knuffel voor jou, wat zwaar dat je zo belemmerd wordt in alles agv zwangerschap en dan zo positief blijven :*.
Heel herkenbaar trouwens dat mensen niet geloven dat je het geslacht niet weet. Hoor het echt meerdere keren per week.

Philomijn heel veel sterkte.

OT, pff ziek zijn en hoog zwanger is geen fijne combinatie.

Ima, fijn dat je zo'n prettige kennismaking had.

DND, fijn dat ongerustheid weg is, wat moet jij er tegenop gezien hebben, als je zolang hoofdpijn had en het nadien verdwenen is :*

Heel veel succes voor alle prille zwangeren, het is zo onzeker die eerste maanden :* maar ik duim dat jullie hier allemaal 9 maanden in het topic mogen blijven.
pi_176871242
DND, wat fijn dat je je zo opgelucht voelt!

Feyre, het is ook super spannend en onzeker. :*

quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:46 schreef BellaaElisa het volgende:
Sillie klinkt ook niet leuk nee, beterschap! :*

Malteser :* je klinkt zo dapper O+ en ga je niet stiekem het geslacht spieken :D

DND een opluchting kan het zijn he dat je eindelijk duidelijkheid hebt? Wat fijn dat de hoofdpijn weg was! :)

Feyre, dat misselijkheid wil echt niets zeggen - komt goed! Mijn duimen draaien dat je over een weekje een knipperlichtje gaat zien O+
Geen ervaring met het tens apparaat, sorry.

Nee, we spieken niet. Krijg iedere twee weken een echo en toch niet de neiging om te kijken. We vonden de verrassing bij de geboorte zo bijzonder, dat willen we nu weer O+.
En doordat we allebei 0,0 voorkeur hebben, hebben we ook geen tijd nodig om te 'wennen' aan het idee oid.
pi_176871347
Sethiwe ik wil het gaan proberen, kijken of het bevalt. En of die kabels niet irritant zijn. :+
pi_176871372
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Malteser pff, wat een lange dagen zo, lijkt me. Heb je Netflix al uit?
De dagen duren ontzettend lang. Maar vanwege 0 energie slaap ik ook veel. We hebben Netflix maar films kijk ik niet en voor series heb ik geen aandacht genoeg meer.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ook voor fuchsia :*

En Malteser, stoertje! Maar wat rot dat je nu nog beperkter bent. Nog netflixtips? Boekentips?

Wij hadden net de kennismaking met onze kraamhulp, een zzp-er. Superleuk mens, dus dat gaat vast helemaal goed komen :s)

Vanochtend controle bij de VK, alles prima. 15 weken vandaag *O*
Ik blader vooral wat door tijdschriften en verder Pinterest en Fok. En slapen. Komt goed.

Wat fijn van de controle en de kraamhulp!
pi_176871439
O+ Malteser ik zou dat echt niet kunnen, haha. Maar het lijkt mij ook heel erg bijzonder!
pi_176871579
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:29 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoe herken je vruchtwater eigenlijk als het niet in 1x komt? :D :+
Als je het opvangt en er vlokjes in ziet, en het zou zoet ruiken. :+
pi_176871952
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:29 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoe herken je vruchtwater eigenlijk als het niet in 1x komt? :D :+
Umm volgens mij kan je vruchtwater niet “ophouden” (denk ik). Dus als je denkt “ik moet nu naar de wc anders plas ik in m’n broek”..? :D. Toen mijn vruchtwater brak voelde het alsof er een waterballonnetje vanbinnen plop zei trouwens hihi :+. Maar er is dus eea aan het rommelen bij je? :)
pi_176871994
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

De dagen duren ontzettend lang. Maar vanwege 0 energie slaap ik ook veel. We hebben Netflix maar films kijk ik niet en voor series heb ik geen aandacht genoeg meer.

[..]

Ik blader vooral wat door tijdschriften en verder Pinterest en Fok. En slapen. Komt goed.

Wat fijn van de controle en de kraamhulp!
Ken je Modern Family? Die afleveringen duren 20 minuten en vereisen weinig concentratie ;)
pi_176872343
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Sethiwe ik wil het gaan proberen, kijken of het GOED bevalt. En of die kabels niet irritant zijn. :+
:+ :@
Jaren geleden weleens aangesloten bij cliënten in de thuiszorg voor andere klachten, daar nooit gehoord dat ze last van de kabels hadden.
  Vis een optie? woensdag 31 januari 2018 @ 22:29:05 #260
70532 loveli
N
pi_176873119
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:37 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet bijgelezen maar heeft iemand hier ervaring met het t.ens apparaat?
Niet uit eigen ervaring, maar ik weet dat het regelmatig gebruikt wordt om pijn van weeen te verlichten (bekende van me is verloskundige en had een paar apparaatjes voor de praktijk). Volgens mij is het onderzocht en bewezen werkzaam.
crap in = crap out
pi_176873395
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:37 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet bijgelezen maar heeft iemand hier ervaring met het t.ens apparaat?
Ja hier ervaring! Ik kreeg het vergoed van m'n zorgverzekering (tip voor alle zwangeren: check of je verzekering het vergoed. Ik had 'm gehuurd onder het mom 'baat het niet dan schaadt het niet' :+)

Ik vond het top! Weeën blijven uiteraard pijn doen, maar dit leidt een soort van af. Heb 'm de hele bevalling aan gehad, tot en met de persweeën. Heb me totaal niet aan draadjes gestoord. Wel lieten de elektroden wat los, maar die heeft verloskundige met wat tape weer vast op m'n rug geplakt.
  woensdag 31 januari 2018 @ 23:02:19 #262
409579 LuDann
All the way
pi_176874047
Goed nieuws voor Noa, Donna en DND! *O*

Philomijn, veel sterkte en OT veel sterkte, wat superrot om ziek te zijn als je zo zwanger bent!

Malteser, jeetje wat heftig allemaal. Zwanger zijn is echt zwaar voor je, niks aan zo. Misschien maar goed dat je veel kunt slapen.

Ik heb geen ervaring met een geboortetens, maar ik ben me er ook een beetje over aan het inlezen. Ik denk dat zelfs een placebo effect daarvan al behulpzaam kan zijn, het geeft je toch een soort van controle.

Verder gaat alles goed hier! Ik voel me nu de blaasontsteking weg is en ik klaar ben met de antibiotica weer helemaal prima. O+ Ik heb eigenlijk nog best veel energie en voel me helemaal geen 38 weken zwanger. En zo gedraag ik me ook niet, heb vandaag monsterlijk veel werk verzet in huis. :P Alle kledingkasten leeggehaald, alle kleding gesorteerd en op de juiste plek gelegd. Man was zo lief om net een uur lang AL zijn kleding te passen om te kijken wat er weg kon (en dat was VEEL, want hij heeft altijd alles bewaard sinds zijn 16e zo ongeveer :') ). En daarna nog in de avond naar de IKEA geweest voor extra opbergdozen. Nu heeft eindelijk iedereen alle kleding in dezelfde kamer als waar we slapen. Behalve de baby dan, want zijn/haar kleren moet ik nog uitzoeken. :+

Nu hoeven we alleen dit weekend nog wat gordijnen en planken op te hangen en dan is het verbouwingsgewijs klaar. Dan kan ik eindelijk beginnen aan de normale voorbereidingen zoals babywasjes draaien, bedje in elkaar zetten, zeiltje op bed leggen en vluchtkoffer pakken enzo. *O* Waarbij de ´enzo´ dus nog een 28 items tellende lijst is. _O-
  woensdag 31 januari 2018 @ 23:04:29 #263
409579 LuDann
All the way
pi_176874093
Oh en herkenbaarheid wat betreft de nieuwsgierigheid naar de baby. Jeetje, ik weet het dit keer gewoon echt niet hé (vorige keer had ik wel een sterk vermoeden). Een meisje lijkt me echt fantastisch want 2 meiden. O+ Maar een jongen, hoe tof is dat want die heb ik nog niet. O+
pi_176875060
Dank voor de reactie's. Heb hem gekregen van een kennis en wil hem zeker gebruiken. Heb het boekje net gelezen en allemaal papiertjes bij de essentiële zaken gedaan. De 4 kabels vallen opzich nog wel mee hoe lang ze zijn en er zit ook een makkelijk koord bij voor om m'n nek! Het lijkt mij inderdaad prettig voor als afleiding en om toch iets te hebben waar ik dan de "macht" over heb of zo. Misschien inderdaad een tip voor de zwangeren onder ons veel zorgverzekeraars vergoeden een deel of zelfs helemaal! Ik heb de geboorte tens mamatime; ben benieuwd :+

As we speak zit ik nu in bad, en was ik aan het timen. Maar door dat timen kreeg ik heel erg het idee dat ik de pijnen sneller ging voelen etc. Dus ben maar gestopt en zit lekker te genieten met een masker en krampen, ben benieuwd of het straks weer stopt of door zet :s)
  woensdag 31 januari 2018 @ 23:50:30 #265
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176875082
Morgenochtend inderdaad de eerste echo! Ben misselijk van de zenuwen :').

Verder nog niet bijgelezen. Voel me vandaag niet zo geweldig. Erg prikkelbaar en zit mezelf onwijs in de weg. M'n partner gaat in maart een paar dagen naar Finland met vrienden en ik had eigenlijk ook wel zin om er even tussenuit te gaan dus heb net een ticket naar Kopenhagen geboekt voor mezelf :+. Da's dan wel weer leuk! Goed, nu lekker naar bed. Morgen een update en dan zal ik ook even fatsoenlijk bijlezen.
pi_176875316
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

We hebben een iPad dus ik kijk wat terug via uitzending gemist, neus veel rond op Pinterest, dat soort dingen. Wel Netflix hier maar ik heb een bloedhekel aan films kijken. En ik kan mijn aandacht er niet meer goed bijhouden dus series volgen lukt ook niet meer zo. En ik slaap veel. Door al het gedoe heel veel ingeleverd qua energie en conditie en de sonde is voldoende voor baby en mij maar niet om ook nog aan te sterken.
Wat kunnen dagen dan lang duren he. Slapen breekt dan ook weer een beetje je dag. Koop je je niet scheel via de webshops? :@
Gelukkig krijg je er iets heel moois voor terug O+

LuDann klinkt als een heerlijke opruimsessie, ik hou ervan O+

Helsinki, heel veel succes morgen :* Hoe laat moet je?
pi_176876988
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:29 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Kwaaltjes zijn wisselend. Soms misselijk in de ochtend, soms moe, soms afscheiding, soms krampjes en pijntjes en last van m'n darmen, maar over het algemeen niks consequent en vergeet ik soms dat ik zwanger ben. en word ik dus weer loei onzeker

Kan mij voorstellen dat het heel pittig is. Wat jij beschrijft over de bewegingen, lijkt mij echt zo super bijzonder O+
Die eerste paar weken kunnen ook zo zenuwslopend zijn! Wat anderen al zeiden, het wegblijven van kwaaltjes hoeft helemaal niks te zeggen. Overigens had ik ook soms wel ergens last van, soms niet. En ik ben in ieder geval drie keer t/m het tweede trimester gekomen :) Hoop dat de onzekerheid snel voorbij is en je over een tijdje ook die bewegingen mag voelen :*

Helsinki, succes vandaag!! :*

Hier nog steeds de griep, maar wel goed geslapen vannacht. Scheelt een hoop! Wij twijfelen heel last minute of we willen overstappen van ziekenhuis. Hebben goede ervaringen met het huidige ziekenhuis maar er is onlangs een nieuw geboortecentrum geopend in een andere ziekenhuis in de stad waar de faciliteiten net even wat completer en moderner zijn. Ik zou dan (volgens mij) moeten overstappen van begeleiding van het ziekenhuis naar de verloskundige en volgens mij kan dat (want > 37 weken). Heb vanmorgen weer een controle-afspraak staan, we gaan het gewoon bespreken.
  Moderator donderdag 1 februari 2018 @ 07:12:09 #268
382129 crew  Donna
pi_176877391
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:30 schreef Sethiwe het volgende:

Donna wat fijn dat de echo goed was. Waarom zou je graag willen blijven prikken, als glucose heel tijd binnen de waarde zit?
Omdat de bloedsuikerwaarde richting het einde van de zwangerschap moeilijker te reguleren wordt. Dus het moet sowieso, maar ik vind het ook wel een fijn stukje bevestiging voor mezelf.
  donderdag 1 februari 2018 @ 08:50:55 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176878126
Hoi allemaal, nog even een update hier. en daarna zal ik even kijken of en waar ik verder zal schrijven. Het babytopic lijkt me ook niet helemaal de plek...

Het gaat goed met de meis. Ze is natuurlijk nog mini, maar ze kan alles eigenlijk zelf en heeft geen ondersteuning nodig, behalve dan haar warm houden en haar extra voeden met een infuus en met een sonde waar moedermelk in zit. Ze heeft vannacht gepoept, wat supergoed nieuws is, want dat moet ze wel kunnen wil ze in aanmerking komen voor overplaatsing naar een streekziekenhuis. We weten nog niet precies of en zo ja wanneer dat zal zijn. We hopen zsn, want de logisitieke puzzel is bijna niet te doen als herstellende kraamvrouw met ook nog een zoon die nar school moet en een man die als zelfstandig ondernemer ook nog wel zo nu en dan moet werken ...Daarom ben ik nu in het ronald mcdonaldhuis tijdelijk. Ik ben daar dan doordeweek alleen en in het weekend komen de mannen logeren. Het is kut maar het is niet anders. We bekijken het maar per dag!
pi_176878212
Philo, klinkt heftig... :*

Oh Bellaa wat spannend allemaal <3

Helsinki veel succes vandaag met de echo!

Vlg mij is het altijd wel spannend tot de eerste echo.. ik tel de dagen ook af maar ze gaan daardoor tergend langzaam :') Ik ben al 2 weken enorm moe.. Zo erg dat ik in de middag echt moeite heb op het werk om wakker te blijven en 's avonds liefst om 20u in bed kruip.. Ik lig er nu meestal rond 21u en - ondanks wel 3x opstaan om te piesen }:| - slaap ik verder door tot 7u. Gisteren voor het eerst ook letterlijk kotsmisselijk geweest op het werk :X

quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 08:50 schreef Aventura het volgende:
Hoi allemaal, nog even een update hier. en daarna zal ik even kijken of en waar ik verder zal schrijven. Het babytopic lijkt me ook niet helemaal de plek...

Het gaat goed met de meis. Ze is natuurlijk nog mini, maar ze kan alles eigenlijk zelf en heeft geen ondersteuning nodig, behalve dan haar warm houden en haar extra voeden met een infuus en met een sonde waar moedermelk in zit. Ze heeft vannacht gepoept, wat supergoed nieuws is, want dat moet ze wel kunnen wil ze in aanmerking komen voor overplaatsing naar een streekziekenhuis. We weten nog niet precies of en zo ja wanneer dat zal zijn. We hopen zsn, want de logisitieke puzzel is bijna niet te doen als herstellende kraamvrouw met ook nog een zoon die nar school moet en een man die als zelfstandig ondernemer ook nog wel zo nu en dan moet werken ...Daarom ben ik nu in het ronald mcdonaldhuis tijdelijk. Ik ben daar dan doordeweek alleen en in het weekend komen de mannen logeren. Het is kut maar het is niet anders. We bekijken het maar per dag!
Oh Avu wat moeilijk allemaal; maar meer dan dag per dag kijken kan je niet, lijkt me... wel heel fijn dat jullie meisje het goed doet :Y O+ Hopelijk kun je snel verhuizen inderdaad! :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_176878479
Helsinki: succes, vandaag!! :*

Bella: En? En? En? O+

Oit: Beterschap!

Aventura: Wat lastig allemaal, vooral omdat je helemaal alleen bent.. wat goed dat je meisje het zo goed doet! Hopelijk mag ze al snel dichter bij huis komen. :*

Hier kunnen we weer wat afstrepen: de newborn shoot. O+ Man is niet zo blij met mijn verlof. _O- Begrijpelijk, wel. O+
Tafel & schommelstoel staan ook al in de kamer.
Vandaag worden de douchekruk e.d. bezorgd.
Fijn om af te kunnen strepen!
Protège moi de mes désirs.
pi_176878616
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 11:25 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Een embryo van rond de 5 weken zonder hartactie. Het is bijna onwaarschijnlijk dat het achterloopt want 31ste een positieve test dus dit is gewoon niet goed.
Erg veel sterkte :'(
Schudden voor gebruik
pi_176878620
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 05:34 schreef Aventura het volgende:
Ze is er! Gistermiddag rond half 7 is ze gehaald en ze kwam huilend en zelf ademend ter wereld!! Ze woog 1150 gram en ze is zo mooi. En het gaat zo goed. Ik heb al gebuideld! Daarna heb ik paar uur geslapen. Straks weer naar haar toe! Dankbaar en zo gelukkig :)
Gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:42:33 #274
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176878782
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Hier kunnen we weer wat afstrepen: de newborn shoot. O+ Man is niet zo blij met mijn verlof. _O-

Met jullie 3 of alleen de baby?
Ik heb het bij mijn dochter ook gedaan (alleen zij) en het geeft zulke mooie leuke foto's voor later.
We hebben er eentje heel groot op een linnendoek nabesteld.

Twijfel of we het deze keer ook doen :P het is zo'n gedoe, maar wel heel erg leuk.
pi_176878906
Is een newbornshoot eigenlijk altijd met baby in doos/mand/vachtje enz?

Aventura wat een heftige periode. Maar wat ontzettend fijn dat jullie dame t zo goed doet! Heb je haar naam eigenlijk gedeeld hier?

lekker verlof duman! En dingen regelen geeft rust :)

Helsiniki succes vandaag met de echo!

En priem geef lekker toe aan die vermoeidheid! Dan maar om 8u in bed. Hoewel er bijna niet tegenaan te slapen is hoor die vermoeidheid van het begin...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')