abonnement Unibet Coolblue
pi_176796951
Hola!

Mijn meisje en ik hadden een goed idee. We hebben al een zoontje van ruim 2 jaar oud, en die bevalt goed. Leuk joch, lief spelen, lekker uitslapen in het weekend, en autorijden is _tha bomb_ 8-)
Nou, dus dachten wij, let's do that again O-) De details laten zich raden, en na enige tijd wist mijn wederhelft twee keurig rechte rode streepjes op zo'n staafje te piesen. Best knap gemikt, naar wij dachten :P

De vreugde was groot en de problemen klein. We rijden sinds 2,5 jaar in een golf7 station met voldoende ruimte voor kind, hond, kinderwagen, bepakking, en welja dan passen we er zelf ook nog bij. Sterker nog, dan is er ook nog één zitplaats op de achterbank vrij, kinderstoeltjes nemen immers behoorlijk plaats in. Die was dus voor baby2.0.

Voor de goede orde, het is dus een golf 7 1.6TDI met 7 gangen DSG bak. Verder een of andere business edition uitvoering waardoor er al allerhande leuks op en aan zat, en zelf heb ik ook nog e.e.a. aangekruist. Het is met die gedwee pruttelende koffiezetter onder de kap natuurlijk geen strepentrekker, maar ik rijd veel op drukke tijdstippen en trajecten waar je toch niet harder dan 100 mag, dus zo spannend vind ik dat allemaal niet. Ondanks zijn 115pk op ruim 1400 kilo komt ie best mee. Mede door de relatief korte versnellingen denk ik. Maar toch, ik rijd graag in dat ding. De automaat, ACC, automatische airco, panoramadak, superdeluxe stoel, halfleder bekleding en xenonverlichting maken het echt een hele fijne comfortabele reisauto. Ook de limiter functie van de cruise control is in druk verkeer echt f*cking ideaal _O_
In die 2 jaar en 5 maanden die ik haar nu heb, heb ik 115000km afgelegd, zonder enig probleem, en zoals gezegd dus met best veel plezier ook nog.

Dus, wij dachten die Golf gewoon naar de 3 ton te trappen. Dachten wij. |:( Tot we bij de verloskundige zaten voor de eerste echo. Al gauw verscheen er een friemel op het scherm, dus wij waren helemaal *O* . Draait ze dat ding om, nóg een friemel :o

Nou, dan schiet er echt even van alles door je hoofd. Hoe moet dat met de opvang? Hoe krijg je dat in je eentje gedaan met twee babies en een peuter als de ander niet thuis is? Hoe gaan we in godsvredesnaam al die spuitluiers overleven :+
En dus ook: hoe prakken we dat in hemelsnaam in de auto :X

Nu is het zo dat die Golf van de zaak is. Nee, geen leasebak, hij is eigendom van de zaak. En omdat de bijtelling betalen veel goedkoper is dan zelf een auto erbij hebben met onze privé kilometers, hebben we dus niet zelf nog een auto ernaast. Dus, ik met het goede nieuws onder de arm naar het werk. Lang verhaal kort was het antwoord: 'maak je geen zorgen, dan ruilen we die Golf toch gewoon weer in' _O_

Dus. Ik mag weer op autojacht :7 De eisen zijn niet zo heel lastig:
- 3 kinderzitjes op de achterbank
- Voldoende ruimte voor hond, tweelingwagen (die krengen zijn mofo huge :o ), en verdere bepakking
- qua comfort gelijkwaardig aan de golf waar ik nu in rij (dus ACC, automaat, panodak, the works)
- Aanhanger van zo'n 1500kg mogen trekken i.v.m. knollenkar.

Vooral het eerste punt is meteen een enorme beperkende factor. Het moet immers ook betaalbaar blijven, en dan kom je uit op een VW Touran, VW Sharan/ Seat Alhambra of een Ford S-Max/Galaxy. Nu heb ik met Ford geen ervaring, maar ik weet dat het technisch zeker niet onder doet voor VW. Maar zowel ik als mijn werkgever zijn best VAG fanboys, dus de VW's hebben op absoluut subjectieve argumenten een voorsprong.

In eerste instantie neig ik naar de Touran. Dat is niet zo'n lomp groot schip als de Sharan/Alhambra/Galaxy, heeft 3x isofix op de achterbank, een grote kofferbak met optioneel nog een 3e zitrij (al is die vooral voor kleine mensen en kinderen).

Punt waar ik tegenaan loop is dat ik met de kilometers die ik rijd, dus zo'n 50.000 per jaar, op het omslagpunt van diesel/benzine zit. Vooral de (veel) hogere aanschafprijs van de diesel en de hogere MRB zijn daar debet aan, verder hebben de diesels natuurlijk een lagere restwaarde en zijn ze wat duurder in onderhoud.
Tot nu toe heb ik echter altijd diesel gereden, omdat dat tot nu toe altijd gunstiger geweest is. Met de benzinemotoren van tegenwoordig heb ik dan ook geen enkele relevante ervaring.

Dan is het zo dat, vermoedelijk dankzij Pon :r , de keuze in combinatie met een automaat bij de diesels beperkt is tot óf dezelfde 1.6TDI 115pk koffiezetter met een dezelfde 7-gangs versnellingsbak, óf de 2.0TDI bi-turbo 190PK. De 2.0TDI met 150pk is enkel met handbak leverbaar. Jammer, want dat zou voor mij het mooiste alternatief zijn om af te wegen. Nu heb ik niets tegen af en toe wat asfalt uit de straat trekken ~O> maar de aanschafprijs van die 190pk versie staat me tegen. Ten eerste omdat de baas zijn centen ook niet van blik zijn, en ten tweede omdat ik daar natuurlijk ook de bijtelling over moet gaan betalen.

Bij de benzineversies is het zo dat er een 150pk en 180pk versie is, beide met automaat leverbaar. De 180pk versie is er wel alleen in de Highline uitvoering, maar dat geldt ook voor de dikke diesel. Het verschil in netto bijtelling tussen de 180pk benzine en 190pk diesel is maarliefst ¤600,- per jaar. Met drie kleine kinderen heb ik daar wel andere doelen voor dan de belastingdienst. Ik neig dus zelf erg naar de benzine optie, maar ik zit dus vol vragen.

Gaat de 150pk benzine versie de relatief hoge en zware Touran lekker kunnen trekken zonder het dieselkoppel dat ik gewend ben? Leeg scheelt het niet zo veel met de golf maar met 5 personen, hond en bepakking tikt het qua gewicht lekker door.

Hoe zit het met de technische betrouwbaarheid van de huidige generatie benzinemotoren van VW? Ik weet dat ze in het verleden problemen hebben gehad met de 1.4l blokken, maar is dat nu verholpen?

Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 28 januari 2018 @ 14:29:29 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176797174
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 28 januari 2018 @ 14:34:26 #3
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_176797313
Goede lijst en motivatie.

Kan je de golf niet aanhouden en voor 4/5 duizend een wat oudere grote gezinscontainer halen. Of iets goedkopers dan een golf en een gezinscontainer? Een polo en een Sharan oid?

Ik weet niet hoevaak je met de kinderen onderweg bent, maar het is zonde om een grote auto veel in je eentje te rijden.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_176797467
ik rijdt lease een c4 grand picasso uit 2014. 7 zitter heb 3 koters die op “korte” afstanden naast elkaar zitten , 3 kinderzitjes naast-elkaar is zonder gordel verlengers in vrijwel geen 1 auto te doen. Wij hebben daarom 1 kinderzitje 1 plaats niks , 1 verhoger dat gaat prima maar de mijne zijn 5/7/10.

ik moet opzoek naar een nieuwe auto per 1-6, het gaat weer een 7 zitter worden. Opties zijn de grand scenic / x-trail / c4 picasso / of de tiguan all space.

kortom ouwe lullen bakken, maar goed ik heb geen race monster nodig.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 28 januari 2018 @ 14:41:04 #5
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176797476
quote:
7s.gif Op zondag 28 januari 2018 14:34 schreef bokkepoot het volgende:
Goede lijst en motivatie.

Kan je de golf niet aanhouden en voor 4/5 duizend een wat oudere grote gezinscontainer halen. Of iets goedkopers dan een golf en een gezinscontainer? Een polo en een Sharan oid?

Ik weet niet hoevaak je met de kinderen onderweg bent, maar het is zonde om een grote auto veel in je eentje te rijden.
Zoiets heb ik ook gedaan inderdaad. Klein hatchgebakje van de zaak voor woon-werk (zonder bijtelling) en een Octavia Combi privé als gezinssleurder.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 28 januari 2018 @ 14:45:03 #6
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_176797562
quote:
7s.gif Op zondag 28 januari 2018 14:41 schreef JDude het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook gedaan inderdaad. Klein hatchgebakje van de zaak voor woon-werk (zonder bijtelling) en een Octavia Combi privé als gezinssleurder.
Is ook de goedkoopste optie vaak.
En het voordeel is dat de vrouw dan ook een auto heeft voor de boodschappen en andere dingen ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_176797816
Ik rijd zo'n 35-40k voor de zaak per jaar, en de rest (dus zo'n 10-15k) per jaar privé. Voor die kilometers kan ik niet zelf de brandstof, afschrijving, onderhoud, belasting en verzekering betalen van een auto groot genoeg om het hele spul in mee te nemen, zonder meer te betalen dan de bijtelling van de Touran me kost. Als je minder privé rijdt en met een kleinere auto toekan, is een koekblik van de zaak zonder bijtelling inderdaad de goedkoopste weg naar Rome.

Overigens rijd ik niet alleen omwille van woon-werk verkeer met een auto van de zaak, dus hoe ik overkom bij degenen waar ik heen moet speelt ook nog een beetje mee.

Iemand met zinnige informatie over de huidige generatie benzinemotoren van VW? Ervaringen met de S-max?

Zowel de baas als ikzelf zien Frans niet zo zitten.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 28 januari 2018 @ 15:58:20 #8
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_176799097
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 14:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik rijd zo'n 35-40k voor de zaak per jaar, en de rest (dus zo'n 10-15k) per jaar privé. Voor die kilometers kan ik niet zelf de brandstof, afschrijving, onderhoud, belasting en verzekering betalen van een auto groot genoeg om het hele spul in mee te nemen, zonder meer te betalen dan de bijtelling van de Touran me kost. Als je minder privé rijdt en met een kleinere auto toekan, is een koekblik van de zaak zonder bijtelling inderdaad de goedkoopste weg naar Rome.

Overigens rijd ik niet alleen omwille van woon-werk verkeer met een auto van de zaak, dus hoe ik overkom bij degenen waar ik heen moet speelt ook nog een beetje mee.

Iemand met zinnige informatie over de huidige generatie benzinemotoren van VW? Ervaringen met de S-max?

Zowel de baas als ikzelf zien Frans niet zo zitten.
S-max welke blokken zitten daarin?

Benzine 1.5T en 2.0T zijn in ieder geval dikke prima.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_176799316
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 14:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik rijd zo'n 35-40k voor de zaak per jaar, en de rest (dus zo'n 10-15k) per jaar privé. Voor die kilometers kan ik niet zelf de brandstof, afschrijving, onderhoud, belasting en verzekering betalen van een auto groot genoeg om het hele spul in mee te nemen, zonder meer te betalen dan de bijtelling van de Touran me kost. Als je minder privé rijdt en met een kleinere auto toekan, is een koekblik van de zaak zonder bijtelling inderdaad de goedkoopste weg naar Rome.

Overigens rijd ik niet alleen omwille van woon-werk verkeer met een auto van de zaak, dus hoe ik overkom bij degenen waar ik heen moet speelt ook nog een beetje mee.

Iemand met zinnige informatie over de huidige generatie benzinemotoren van VW? Ervaringen met de S-max?

Zowel de baas als ikzelf zien Frans niet zo zitten.
De s-max is killing qua bijtelling man of krijg je dat gebruteerd opgeteld bij je salaris ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_176799812
quote:
14s.gif Op zondag 28 januari 2018 16:05 schreef Joene het volgende:

[..]

De s-max is killing qua bijtelling man of krijg je dat gebruteerd opgeteld bij je salaris ?
Geen idee wat die kost, maar een knappe touran zit ook zo aan ¤45000. De bijtelling betaal ik uiteraard zelf, daar krijg ik nu ook geen compensatie voor.
De huidige golf heeft overigens ook een bruto bijtelling van zo'n ¤640, dus ik ben wat gewend.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_176799837
Weet je zeker dat met 50k km per jaar benzine en diesel ongeveer gelojl zijn in kosten? Er zijn wel van die rekenmodules online trouwens.
115pk diesel is uiteraard geen strepentrekker maar je kunt heus wel meekomen met het verkeer. Misschien dat het voor jou goedkoper is ivm bijtelling, maar voor je baas denk ik dat benzine duurder is.
pi_176799854
Oh ja, is de BMW 2 serie nog wat voor je? Is er ook als hybride.
pi_176800138
Ik ben bang dat de 1.6TDI echt vermogen tekort komt in de Touran, want de Golf is al maar net-an en de Touran is hoger en zwaarder.
De BMW 2-serie is niet geschikt voor 3 stoeltjes op de achterbank.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_176802020
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 16:23 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Geen idee wat die kost, maar een knappe touran zit ook zo aan ¤45000. De bijtelling betaal ik uiteraard zelf, daar krijg ik nu ook geen compensatie voor.
De huidige golf heeft overigens ook een bruto bijtelling van zo'n ¤640, dus ik ben wat gewend.
De 2 liter tdci in titanium en automaat is vanaf 58k
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 28 januari 2018 @ 18:05:50 #15
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_176802095
Is een transporter met dubbele cabine een optie ?
pi_176802160
Op de zaak?

Gewoon een Touran TSi, dingt komt lekkerder vooruit dan dat gestommel van die olieverbrander, die je nu hebt. 150pk is echt zat, zoveel zwaarder is een Touran niet. Kortom een no-brainer.
.
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 18:52:10 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_176803149
quote:
14s.gif Op zondag 28 januari 2018 18:01 schreef Joene het volgende:

[..]

De 2 liter tdci in titanium en automaat is vanaf 58k
Hatsieflatsie, dawordtumdusnie 8)7

quote:
18s.gif Op zondag 28 januari 2018 18:05 schreef Tha_Flash het volgende:
Is een transporter met dubbele cabine een optie ?
Is ook niet per sé een goedkope optie, en qua comfort lever je dan echt serieus in. Alleen al de starre achterasophanging. Verder woon ik Almere en we hebben hier nogal wat parkeergarages die qua hoogte op max 1.90m zitten. Ben bang dat dat met een transporter het niet wordt. Niet zonder samengeknepen billetjes in ieder geval :+
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 18:09 schreef Fer het volgende:
Op de zaak?

Gewoon een Touran TSi, dingt komt lekkerder vooruit dan dat gestommel van die olieverbrander, die je nu hebt. 150pk is echt zat, zoveel zwaarder is een Touran niet. Kortom een no-brainer.
De Touran is inderdaad maar iets van 50gk zwaarder, maar is wel een stuk hoger en heeft dus aanzienlijk meer luchtweerstand. En gezien het algehele gebrek aan benzine-ervaring van mijn kant is het voor mij dus alles behalve een no-brainer, anders vroeg ik het niet :P

De bedoeling is om er (zeer) binnenkort eens een proefrit aan te wagen, dan gaan we het wel merken. Als het prima rijdt dan is het voor mij ook best hoor, ik ben niet per sé op zoek naar de meeste pk's. Ik hoef niet zo nodig per sé als eerste weg bij het stoplicht.

quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
Vergis je niet in de prijs/kwaliteit verhouding van de Ford.
Dat Ford prima auto's maakt weet ik, maar qua prijs zijn ze dus maar marginaal goedkoper dan de VAG tegenhangers in de vorm van de Sharan/Alhambra. En dat wordt me qua bijtelling echt te gortig, ik zoek het omwile van de bijtelling ergens tussen de 45k en 50k. Als ik dan wat kan besparen door bijvoorbeeld de 150pk 1.4TSI te nemen in plaats van de 180PK 1.8TSI en daarmee nog altijd prima van de plek af kom, dan zal ik het niet laten.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_176806622
Ga ermee rijden een TSi is su-pe-rieur aan een Tdi. Zelfde koppelgevoel, minder herrie en trekt nog verder in de toeren door.

Ben zowel met een 1.2 Tsi als 1.4 122pk op vakantie geweest, met de klapkar erachter, de bergen over en geen krimp.
.
pi_176806947
Ik zat nog eens naar de prijslijst te kijken, en het viel me op dat de 1.6TDI DSG maar iets van ¤1500 duurder is in aanschaf dan de 150pk TSI. De conclusie dat benzine rijden voor mij zou lonen of gelijk zou zijn is er onder meer op gebaseerd dat de 190PK TDI maarliefst ¤7500 duurder is dan diezelfde 150PK TSI. Ik zal morgen nog eens wat rekenwerk doen, maar met de koffiezetter zou het maarzo nog eens dieselen kunnen worden ook.
Dat wil zeggen, als er mee te rijden is.

Vroeger was er veel te doen over chiptuning bedacht ik me, valt die 1.6TDI eventueel nog wat te kietelen? En hoe gaat dat dan met de fabrieksgarantie, die zul je wel kwijt zijn zeker?

Edit: met een looptijd van 5 jaar en 50k km per jaar kom ik op een kostenverschil van zo'n ¤1500-2000 in het nadeel van de 1.4TSI. Aangezien de 'buiten de deur' activiteiten naar verwachting wat zullen toenemen is het niet ondenkbaar dat ik op 60k km per jaar uitkom. Dan zou het verschil oplopen naar zo'n ¤3000-4000, in het nadeel van de benzineversie.

En zo nam dit topic een wending naar 'hoe brand ik mijn koffiezetter vooruit' ;(

Dat wil zeggen, als de baas gaat zeggen wat ik vermoed dat ie gaat zeggen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Bartholomeus op 28-01-2018 22:08:27 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_176808734
Groot verschil. Kon me al niet voorstellen dat die TSI vergelijkbaar zou zijn met 50k km per jaar.

Chiptunen gebeurt vaak. Check JD Engeering even, eindbaas wat betreft VAG tuning. Garantie moet je wel even navragen.
pi_176809538
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Groot verschil. Kon me al niet voorstellen dat die TSI vergelijkbaar zou zijn met 50k km per jaar.

Chiptunen gebeurt vaak. Check JD Engeering even, eindbaas wat betreft VAG tuning. Garantie moet je wel even navragen.
Het verschil zit hem vooral in de brandstofkosten, en dat is natuurlijk direct afhankelijk van het verbruik. En daar zit ook meteen het lastige detail in de vergelijking. Werkelijke verbruikcijfers zijn maar mondjesmaat bekend, en daarbij is ook niet gegeven wat de rijstijl van de betreffende persoon is. Als je de één wat gunstig inzet en de ander wat ongunstig, wordt het verschil al meteen nagenoeg niks. Inruilwaarde blijft ook koffiedik kijken, ik heb er nu een verschil van 2000 euro in zitten ten gunste van de benzine uitvoering gebaseerd op vergelijking van tweedehands auto's op dit moment. Maar met het beleid ten aanzien van dieselauto's is het niet onwaarschijnlijk dat ook dat verschil verder zal oplopen, en dat is in het voordeel van de benzineuitvoering.

Verder is een verschil van ¤3000,- op een totale kostenpost van ¤65000 ex onderhoud en verzekering, op basis van vanafprijs (dus zonder opties als panodak e.d.) en met zoveel aannames in de vergelijking natuurlijk niet heel spannend. Als ik er qua verbruik bij de diesel een tiende liter bij doe en de benzine een tiende liter af, dan is het al lood om oud ijzer. Aangenomen dat ik er 6 jaar mee rijd hebben we het dus over ¤0,- tot ¤500,- per jaar. Als we het daarop moeten verdienen kunnen we beter morgen helemaal niet aan het werk gaan :P

Ik blijf erbij dat het een dubbeltje op zijn kant is, de baas mag het zeggen :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 29 januari 2018 @ 21:11:21 #23
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_176827198
Als je straks drie kinderen hebt is een Transporter dubbele cabine zeker eens waard om naar te kijken. En een Transporter met een starre achteras, dat bestaat niet. Onafhankelijk geveerd met een stabilisator stang ertussen, dus overhellen in de bochten valt dan ook nog eens reuze mee.

Qua comfort is het zeker niet minder dan een Golfje... Het enigste is de prijs.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_176837121
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:11 schreef Yum-Yum het volgende:
Als je straks drie kinderen hebt is een Transporter dubbele cabine zeker eens waard om naar te kijken. En een Transporter met een starre achteras, dat bestaat niet. Onafhankelijk geveerd met een stabilisator stang ertussen, dus overhellen in de bochten valt dan ook nog eens reuze mee.

Qua comfort is het zeker niet minder dan een Golfje... Het enigste is de prijs.
Op zich is het een optie, zelfs met de prijs wel, alleen qua praktisch gebruik niet. Ik woon in Almere en moet geregeld met de auto de stad in. Veruit de meeste parkeergarages daar hebben een maximale inrijhoogte van 1.90m. De Transporter is 1.99m hoog, dus dat wordt hem niet.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 31 januari 2018 @ 23:11:44 #25
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_176874258
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:10 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op zich is het een optie, zelfs met de prijs wel, alleen qua praktisch gebruik niet. Ik woon in Almere en moet geregeld met de auto de stad in. Veruit de meeste parkeergarages daar hebben een maximale inrijhoogte van 1.90m. De Transporter is 1.99m hoog, dus dat wordt hem niet.
en een verlengde Caddy Life?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')