abonnement Unibet Coolblue
pi_177700433
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:26 schreef SeLang het volgende:
Trowel: Om je poep te begraven (leave no trace...). Meestal zoek ik zachte grond om te poepen zodat ik met m'n boots een gat in de grond kan trappen en/of met behulp van een tentharing maar een echte trowel is natuurlijk een stuk beter. Daarom heb ik deze besteld (ik pik hem volgende maand op in San Diego voor de volgende trek).

Dubbel te gebruiken als extra tentharing als het hard waait! Weegt 17 gram.

wj6quc.jpg
Gaaf ding.

Maar ik heb geleerd dat begraven poep er veel langer over doet te verteren dan open of alleen cosmetisch begraven (blad erover). Papier wel graag mee naar 'huis' in een afvalzakje of verbranden.

Poep in het bos is binnen een paar dagen verdwenen. Papier doet er maanden over om te verteren. Ga maar eens kijken op parkeerplaatsen, poep zie je bijna niet maar papieren sporen van toiletgang des te meer.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 08:46:14 #27
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_177700450
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 02:40 schreef mattie010 het volgende:
Budget kan altijd aangepast worden voor goed spul, maar enigszins redelijk prijzen zijn wel altijd prettig, want dan kan je weer meer uitgeven op reis
De Decathlon is enorm scherp geprijst, terwijl de kwaliteit belachelijk goed is. Hier heb ik al meerdere malen mijn hike-equipment gehaald. Denk aan goede trekking-schoenen, broeken, shirts en jassen. Ook de tenten zijn daar dik in orde. ^O^
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 maart 2018 @ 10:33:36 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177701901
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 08:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Gaaf ding.

Maar ik heb geleerd dat begraven poep er veel langer over doet te verteren dan open of alleen cosmetisch begraven (blad erover). Papier wel graag mee naar 'huis' in een afvalzakje of verbranden.
Ja dat is zeker waar. Maar als je het begraaft dan maakt het ook niet uit als het wat langzamer verteert. Uiteindelijk gaat het er vooral om dat iemand anders jouw poep niet tegenkomt. Diep in de rimboe is die kans klein maar langs drukke trials zoals de PCT waar elke dag 50+ mensen langs komen wordt zoiets een probleem.

In een vochtig bos verteert alles snel maar op droge plekken (woestijn, hooggebergte) kan het heel lang duren. Ik probeer een drol altijd klein te hakken en dan te mengen met grond/ bladeren, dan verteert het ook sneller.

Gebruikt papier uitdragen is op sommige plaatsen verplicht. Verbranden is soms verboden. In Torres del Paine is een grote bosbrand geweest door een kampeerder die met goede bedoelingen een velletje pleepapier verbrandde en dat waaide weg en zette het hele bos in de hens.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 maart 2018 @ 10:41:27 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177702028
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 08:46 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

De Decathlon is enorm scherp geprijst, terwijl de kwaliteit belachelijk goed is. Hier heb ik al meerdere malen mijn hike-equipment gehaald. Denk aan goede trekking-schoenen, broeken, shirts en jassen. Ook de tenten zijn daar dik in orde. ^O^
Decathlon richt zich op low-middle end van de markt met vaak fantastische value for money. Ik ben gek op hun merino-blend baselayers. Die draag ik op al mijn treks/reizen en in de winter zelfs dagelijks thuis omdat ze zo fijn zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 maart 2018 @ 10:53:58 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177702271
quote:
Andrew Surka is wereldberoemd om zijn filmpjes hoe je moet poepen en je reet wassen in de wildernis :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177702388
Mijn lievelings merinospul haal ik bij een vrij melige Finse dumpshop die naast oud legerspul ook een hele lijn aan zelf ontworpen en geproduceerd spul heeft.

Beesleejerts:
https://www.varusteleka.com/en/group/merinowool-undergarment/1736
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177702426
Om het verhaal iets completer te maken, op het strand en wad graag ondiep begraven maar wel zo ver als mogelijk onder de hoogwaterlijn. Afvegen kan hier prima met water en anders papier zo diep mogelijk begraven of liever nog meenemen.
pi_177705809
Had eind december nog nieuwe handschoenen gekocht waar ik al erg gelukkig mee was, maar die tijdens een koud kampeertripje twee weken geleden pas echt hun waarde bewezen.

Leuk detail is dat deze handshoenen bestaan uit een leren buiten handschoen en een uitneembare wollen binnenhandschoen:

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 maart 2018 @ 14:44:05 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177706306
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
Had eind december nog nieuwe handschoenen gekocht waar ik al erg gelukkig mee was, maar die tijdens een koud kampeertripje twee weken geleden pas echt hun waarde bewezen.
[ afbeelding ]
Leuk detail is dat deze handshoenen bestaan uit een leren buiten handschoen en een uitneembare wollen binnenhandschoen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er lekker warm uit! Ik vind zelf leer ook erg fijn. In Nepal had ik leren handschoenen met een merino liner maar dat was oorspronkelijk geen setje zoals dit. Het is ook lekker flexibel: als het te warm is draag je ze zonder liner maar ben je wel beschermd tegen regen en wind (en schaaf bescherming bij scrambling etc).

Enige nadeel van leer vind ik dat als het nat wordt het niet zo snel droogt en ook relatief zwaar is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')