abonnement Unibet Coolblue
pi_176780297


Welkom hier in dit topic, voor weer een nieuwe editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. Na het unaniem belachelijk grote succes van de eerste editie stomen wij ongenadig hard door naar een tweede jaargang, alwaar the best of the best van het wielrengebeuren op dit altijd sympathieke forum zich kan onderscheiden van de goegemeente van het gepeupel, van de dagjesmensen.

De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen op een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert. Maar een goed team is op zich toch ook wel handig. Ik zou de managers dan ook willen adviseren om uren, zoniet dagen, te investeren in het samenstellen van het ultieme team, dat elke week iedereen helemaal de moeder kan fietsen!

Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van eigenlijk elke andere wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale. Dit wordt nog eens versterkt door het invoeren van transfers voor het komende seizoen, maar hierover verderop meer.

De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van Fok?

NIEUW ten opzichte van vorig seizoen:
• Transfers
• Strafpunten bij een dopinggeval
• Een koers (van .1 en hoger) die toegevoegd wordt aan de kalender wordt toegevoegd aan de speelronde waar deze in valt
• Een koers die verplaatst wordt naar een andere datum wordt toegevoegd aan de speelronde waar deze dan in valt en telt niet mee voor speelronde waar deze oorspronkelijk onder viel
• Ook op renners uit continentale teams mag geboden worden
• Ook nationale kampioenschappen tellen mee
• Bij gelijke stand in de totale tussenstand is het doelsaldo niet meer de doorslaggevende factor, maar het aantal zelf gescoorde punten in alle rondes

De eindstand van vorig jaar:


Hoe werkt het spel?
• Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen. Anders dan vorig jaar zijn er ook transferperiodes gedurende het seizoen, waarbij renners verkocht kunnen worden en vervangers aangetrokken kunnen worden.
• De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen (niet meer, niet minder) om verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt 0,10 miljoen en biedingen mogen tot twee cijfers achter de komma precies zijn. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar vorig jaar: SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht.
• De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen.
• Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot.
• Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee, voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender.
• Als er een renner wordt betrapt op doping, al dan niet mechanisch, dan krijgt het team waar hij voor rijdt drie punten in mindering. De gescoorde punten van deze renner in de speelronde die bezig is vervallen, eerder gescoorde punten en resultaten van het team blijven wel staan.
• Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode maak je kenbaar welke renner(s) je wilt verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het benodigde aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes.

Kalender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speelschema:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Puntentelling:


De teams:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vragen en opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_176780351
Ik zie een derde 0 aankomen
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_176780376
Tegen Viviani :')

*noteert alvast een nederlaag*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:30:49 #5
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176780391
Opvallend weinig 0 scores. Er is goed ingekocht.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176780420
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:30 schreef Mani89 het volgende:
Opvallend weinig 0 scores. Er is goed ingekocht.
Er hebben volgens mijn telling 107 renners gescoord buiten Indonesië, dan mag dat ook wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 17:34:59 #7
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176780464
Ik voel nu al aankomen dat Jules me de das om gaat doen.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:36:01 #8
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176780479
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:34 schreef Slobeend het volgende:
Ik voel nu al aankomen dat Jules me de das om gaat doen.
Ik reken morgen eerder op mijn mooiboy Finetto.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:40:03 #9
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_176780566
Capiot en Fonseca voor het eerst in actie in Marseille. Ben benieuwd.
pi_176780574
Overigens nog even de schijnwerpers richten op tdrone. Hij heeft de moeite genomen een uitstekelbare sheet te produceren wat het tellen een stuk gemakkelijker maakt.

Een welgemeend dankjewel voor tdrone is daarom wel op zijn plaats tetris.gif _O_ *O*

Daarnaast ook dank aan Steven184 die een vergelijkbare sheet gemaakt heeft _O_
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:41:09 #11
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176780587
Bedankt jongens!

Levert dit ook bonuspunten op?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176780598
Ik tegen noodgang. Kan spannend worden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 18:22:30 #13
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176781116
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:36 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik reken morgen eerder op mijn mooiboy Finetto.
Oh shit ja die heb je ook.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 18:24:03 #14
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176781139
Morgen laat ik mijn mooie Benjamin eindelijk uit zijn kooi. Hij liep al weken aan de tralies te schudden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176781208
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen laat ik mijn mooie Benjamin eindelijk uit zijn kooi. Hij liep al weken aan de tralies te schudden.
Jezus gaat dat klusje gewoon klaren hoor.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 januari 2018 @ 18:34:00 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176781265
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:40 schreef wimderon het volgende:
Overigens nog even de schijnwerpers richten op tdrone. Hij heeft de moeite genomen een uitstekelbare sheet te produceren wat het tellen een stuk gemakkelijker maakt.

Een welgemeend dankjewel voor tdrone is daarom wel op zijn plaats [ afbeelding ] _O_ *O*

Daarnaast ook dank aan Steven184 die een vergelijkbare sheet gemaakt heeft _O_
^O^ _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 27 januari 2018 @ 18:58:13 #17
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_176781637
Jaaaa _O_ Pim Ligthart en Pöstlberger allebei in de punten! Samen met Mareczko krijgen deze baasjes het onmogelijke voor elkaar: Valverde verslaan :)

Maar het was een spannende strijd, en dat zijn de mooiste!
pi_176781831
franklop vs noodgang;

Cadel Evans Great Ocean Road Race 1.UWT
- vs -

Trofeo Palma 1.1
Lietaer vs Noppe

Grand Prix Cycliste la Marseillaise 1.1
Vanspeybrouck, Van Gestel vs -

Ik zie kansen. Al kan een 0-0 ook wel gebeuren
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 27 januari 2018 @ 22:13:31 #19
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_176786101
Lekker overzichtelijk, morgen een speelronde van 1 dag :)

Lowlands Paradise-Dominion p/b Aleimon Thimble vs. Team Chasse Patate

Cadel Evans Great Ocean Road Race 1.UWT
Patrick Bevin & Lachlan Morton & Zakkari Dempster vs. José Gonçalves

Trofeo Palma 1.1
Pim Ligthart & Lukas Pöstlberger vs. Ian Stannard

Grand Prix Cycliste la Marseillaise 1.1
Lilian Calmejane vs. Tom Devriendt & Thomas Boudat

Genoeg opties. Veel succes allemaal *O*
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 23:38:25 #20
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176787935
Van mij de transferperiode al beginnen.
pi_176788011
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:28 schreef Steven184 het volgende:
Ik zie een derde 0 aankomen
ik heb ook niet veel ijzers in het vuur morgen dus kan zo maar een 0-0 worden
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 januari 2018 @ 23:45:43 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176788062
Mexicanobakker - heywoodu

Cadel Evans Great Ocean Road Race 1.UWT
- vs Viviani

Trofeo Palma 1.1
Schwarzmann + Peyskens vs Sessler + Dehaes

Grand Prix Cycliste la Marseillaise 1.1
Backaert vs Vantomme
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176788363
Morgen tegen Frozen-Assasin, ik geloof dat Valverde niet start. Dat is lig al een meevaller.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 28 januari 2018 @ 00:08:04 #24
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176788395
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:41 schreef Mani89 het volgende:
De Israel Cycling Goden gingen andermaal voor Sbaragli. Wat gaat er nu door je heen?
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 28 januari 2018 @ 00:09:01 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176788414
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 00:06 schreef Felagund het volgende:
Morgen tegen Frozen-Assasin, ik geloof dat Valverde niet start. Dat is lig al een meevaller.
Trofeo Palma is een vlakke rit :)

Mijn troef is Mark Renshaw in Cadel Evans Great Ocean Race. Als hij gaat sprinten dan...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')