abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 25 juni 2018 @ 15:45:03 #256
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180036497
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 15:36 schreef vinnypassy het volgende:

Meer tips voor tentjes met goede hamburgers zijn welkom. :)
Burgerclub en Burgertrut natuurlijk! :)

En wat bedoel jij met "lekker veel krokante stukjes"? Toch niet allemaal van die mislukte fliebertjes waar geen aardappel meer in zit? :o
pi_180036606
Ik vind Pickles fijn voor een burger, al vind ik vooral die dunne gekruide frietjes daar zo lekker.
  maandag 25 juni 2018 @ 15:55:04 #258
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180036680
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 15:51 schreef Myraela het volgende:
Ik vind Pickles fijn voor een burger, al vind ik vooral die dunne gekruide frietjes daar zo lekker.
Die voor mij reden waren nooit meer terug te gaan. _O-
  maandag 25 juni 2018 @ 16:01:11 #259
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180036833
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 15:45 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Burgerclub en Burgertrut natuurlijk! :)

En wat bedoel jij met "lekker veel krokante stukjes"? Toch niet allemaal van die mislukte fliebertjes waar geen aardappel meer in zit? :o
Uiteinde/buitenkant krokant. En die kleine stukjes inderdaad, die ik niet mislukt noem maar extra lekker. :9

En bedankt voor de tips. :)
pi_180042757
Ontzettend veel spijt van dat ik geen foto's gemaakt heb, maar toch een review:

Waar? Achter de Poorte, Elburg

Wanneer? Afgelopen zaterdag

Wat at je?
- een amuse van een hoog glaasje met een pittig komkommersoepje met tomatencreme erop gespoten en een toastje met een stukje haring, kruimels van roggebrood en nog iets creme-igs.

- 2 vers gebakken bolletjes (1 met tomaat, 1 met venkelzaad), met verschillende dipjes (olie, zout, tomatencreme en nog iets dat op een tapenadecreme leek, oid)

- voorgerecht was een gerookte vis-paté(?) met wakame, rivierkreefjes, lotuswortel chipje, sojasaus"kaviaar", en garnering van gele- en chioggia-biet en diverse groene blaadjes

- tussengerecht van rode mul, aardappelpuree, groene asperge, tomatencreme en kerrieschuim

- hoofdgerecht tournedos rossini (dus tournedos met eendenlever en maderasaus)

- nagerecht verse aardbeien, aarbeienijs, en nog meer zaken die ik niet meer helemaal scherp voor ogen heb (met dank aan het wijnarrangement)

- koffie met friandises (stukje arretjescake, iets dat leek op borstplaat en nog iets..) met een glaasje calvados

Kosten? 4-gangen proeverijmenu inclu wijnarrangement/tafelwater/koffie was 65 p.p., dit was exclusief de calvados.

Cijfer? Een 9,5: niet alleen het eten, maar ook de sfeer, de bediening, de tafel en zelfs de overige gasten maakten de avond perfect.
pi_180110001
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Brass , Sint Janskerkhof, Utrecht

Wat at je?
5 gangen verrassingsdiner
• Amuse waaronder gazpacho van komkommer en watermeloen met een espuma van watermeloen
• Kreeft met een 'hangende bouillon' en verschillende bereidingen van tomaat, komkommer en hangop



• Open ravioli met euh ..., mozarella, gefrituurde asperges en een tuinboon



• tabot met een mousse van bloemkool, bloemkoolroosjes, truffel en macadamia
• Ree met kersensaus, verschillende bereidingen van biet, witte uiencompote, erwtenpuree en ree en croute.
• IJS met frambozen en een soort cheesecake

Impressie?
Leuk, klassiek Frans restaurant op het Sint-Janskerkhof waar je normaal alleen terrasjes, studentencorpsen en kroegen verwacht.

Het vijf gangen verrassingsmenu begon echt heel goed met een fantastische amuse van gazpacho met een schuim van watermeloen. De kreeft was ook erg lekker, had hooguit wat weinig smaak (althans minder dan ik bij kreeft gewend ben). De ravioli was op zich prima maar waarom de kok bedacht dat er een tuinboon bij moest, is voor mij een raadsel. Qua smaak vloekte het eerder dan dat een aanvulling was, dus de enige reden die ik kan bedenken is dat er voor het uiterlijk nog iets groens op het bordje moest en de dubbel gedopte tuinbonen net in de aanbieding waren. De asperges bij de ravioli waren op zich zelf erg lekker, maar ook daarvan is mij onduidelijk waarom het juist in deze combinatie geserveerd werd. Gelukkig vloekten de asperges in tegenstelling tot de tuinboon niet met de ravioli, maar het hadden net zo goed twee losse gerechten kunnen zijn.

De vis was vervolgens het hoogtepunt van de avond. Perfect gebakken en met heerlijk knapperige huid geserveerd (daar kan C'est Ca nog iets van leren...) en de combinatie met een subtiele hoeveelheid geschaafde truffel en macadamia was perfect. Topgerecht dat ik zo nog een keer had willen eten en binnenkort ook een thuis ga proberen na te maken.

Het Ree had weer hetzelfde probleem als de ravioli: Waarom in hemelsnaam geserveerd met de bieten en witte-uiencompote. Het was niet vies bij elkaar, maar smaaktechnisch vulden ze elkaar niet aan en hadden het net zo goed losse gangen kunnen zijn. Ook de erwtenpuree leek er vooral vanwege de kleur te liggen dan vanwege de smaak. Overigens denk ik dat bij een net wat andere (zoetere) bereiding van uiencompote, deze wel bij het hert in zoete kersensaus had kunnen passen. Bij een echt goed gerecht is het totaal van de onderdelen meer dan de som der delen, maar nu was er totaal geen synergie. Daarbij moet ik wel benadrukken dat het de bereiding van het vlees precies klopte en het heerlijk mals was. Technisch weet de kok heel goed wat hij doet, dat bleek ook uit de vis, maar misschien moet hij gewoon wat vaker proeven wat het resultaat is.

De bediening was correct, had kennis van zaken en was allert zonder opdringer te zijn. De wijnen hadden wat mij betreft net iets spannender gemogen ook al zou het betekenen dat het allemaal ietsjes duurder wordt. Wat overigens wel opviel was dat de halve glazen bijna net zo vol werden geschonken als de hele glazen ;)


Kosten?

iets van 130 euro voor 2 personen inclusief wijn (veelal halve glazen)

Cijfer?
7,5

Technisch is het meer dan prima, de bediening en de kok weten heel goed wat ze doen. Alleen had over de gerechten zelf iets meer nagedacht mogen worden, de gerechten zijn nu een wat onsamenhangende verzameling van onderdelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 28-06-2018 21:38:25 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:43:23 #262
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180110429
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 20:09 schreef realAIVD het volgende:

Dat klinkt goed zeg, zeker voor die prijs.
Spoilers!
pi_180111182
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt goed zeg, zeker voor die prijs.
Ja, de prijs meer dan waard, soms valt alles mooi samen en beleef je ineens zo'n avond die je je over 10 jaar nog kan herinneren. :-)
pi_180340547
Waar? Darah, Afghaans restaurant, Utrecht
https://www.iens.nl/restaurant/darah-afghaans-restaurant/315457

Wanneer? Gisteravond

Wat at je?
Ze serveren hier per definitie een 3-gangen menu, die je zelf kunt samenstellen.
De bediening bestaat volledig uit jonge jongens (zie link Iens hierboven met achtergrondverhaal), die allemaal even vriendelijk, vlot en geroutineerd hun werk doen.
Er wordt, naast de kaart die we online al even bekeken hadden, aangegeven dat we ook een zogenaamd "verrassingsmenu" kunnen nemen, dan stellen ze het zo samen dat je ongeveer 80% van hun kaart kunt proeven.
Tja, aangezien het de eerste kennismaking met Afghaans eten is, gaan we maar voor dat verrassingsmenu.

We beginnen met een fles witte wijn, daar krijgen we een fles chaudfontaine bij. Vervolgens komen de voorgerechten op tafel. Het zijn 3 verschillende voorgerechten:
Kofte tokhm (vegetarische burgertjes van ui, ei, meel en verse kruiden),
Morge degi (gemarineerde stukjes kippendijfilet met uien en paprika)
en twee Mantoe (een gestoomd kussentje van deeg gevuld met licht gekruid gehakt)
Erg lekker allemaal, met name de mantoe.


De hoofdgerechten laten niet lang op zich wachten, het past allemaal bijna niet op de tafel:
We krijgen Qabeli Palauw (door gekarameliseerde suiker gebruinde rijst met een deken van wortel, rozijnen, pistache en amandel). Onder de rijst liggen stukjes lamsvlees.

en verder Zamarod Chalauw (door spinaziesap gekleurde rijst). En kip die 9 uur gemarineerd is en vervolgens 3 uur in de oven heeft gelegen...geweldig sappig en mals, ik gok dat het Raane Morg is, maar weet dat niet zeker.
Verder wordt de tafel vol gezet met kleinere bakjes, met Vaselya (gestoomde sperziebonen in tomatensaus), Qorme Bara (gestoofd lamsvlees), Daal (gestoofde gele linzen), Sabzi (spinazie) en een tomatensalade.

Als je ergens meer van wilt kun je het gewoon bij vragen, geeft men aan. Het was meer dan voldoende, maar de tomatensalade laten we wel nog een keer komen, die was bijzonder lekker.
Overigens was alles erg lekker, kruidig maar niet echt pittig, wel allemaal goed op smaak.

Als we klaar zijn met het hoofdgerecht wordt wederom vlot afgeruimd, de bediening is niet opdringerig maar wel attent en alert.
Het nagerecht volgt wederom vlot, men vraagt niet of we bij het nagerecht nog iets anders wensen te drinken, we hebben dan nog een staartje water en wijn.
Het nagerecht bestaat uit een bolletje moerbei-ijs, een bolletje vijgen-ijs, kardemom-vla (waar ik al een klein hapje van had genomen voor ik de foto maakte), wat gedroogde moerbeien en een stukje gedroogde en gesuikerde ananas.

De kardemom vla was erg lekker, het vijgenijs vooral zoet en de gedroogde moerbeien waren iets te ver gedroogd waardoor ze niet lekker meer waren en die waren ook door het ijs gemalen, dat was eigenlijk het enige dat een beetje tegen viel.

Al met al ontzettend leuk om zo een nieuwe keuken te ontdekken. Geen restaurant waar we wekelijks gaan eten, maar we komen hier zeker nog eens terug.

Kosten? 3-gangenmenu voor ¤27,50 pp, fles wijn 19,50, flesje chaudfontaine hoorde bij de wijn.

Cijfer? 7,5 en zeker een aanrader
  zondag 8 juli 2018 @ 22:27:51 #265
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_180342449
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:56 schreef realAIVD het volgende:
Waar? Darah, Afghaans restaurant, Utrecht
https://www.iens.nl/restaurant/darah-afghaans-restaurant/315457

Wanneer? Gisteravond

Wat at je?
Ze serveren hier per definitie een 3-gangen menu, die je zelf kunt samenstellen.
De bediening bestaat volledig uit jonge jongens (zie link Iens hierboven met achtergrondverhaal), die allemaal even vriendelijk, vlot en geroutineerd hun werk doen.
Er wordt, naast de kaart die we online al even bekeken hadden, aangegeven dat we ook een zogenaamd "verrassingsmenu" kunnen nemen, dan stellen ze het zo samen dat je ongeveer 80% van hun kaart kunt proeven.
Tja, aangezien het de eerste kennismaking met Afghaans eten is, gaan we maar voor dat verrassingsmenu.

We beginnen met een fles witte wijn, daar krijgen we een fles chaudfontaine bij. Vervolgens komen de voorgerechten op tafel. Het zijn 3 verschillende voorgerechten:
Kofte tokhm (vegetarische burgertjes van ui, ei, meel en verse kruiden),
Morge degi (gemarineerde stukjes kippendijfilet met uien en paprika)
en twee Mantoe (een gestoomd kussentje van deeg gevuld met licht gekruid gehakt)
Erg lekker allemaal, met name de mantoe.
[ afbeelding ]

De hoofdgerechten laten niet lang op zich wachten, het past allemaal bijna niet op de tafel:
We krijgen Qabeli Palauw (door gekarameliseerde suiker gebruinde rijst met een deken van wortel, rozijnen, pistache en amandel). Onder de rijst liggen stukjes lamsvlees.
[ afbeelding ]
en verder Zamarod Chalauw (door spinaziesap gekleurde rijst). En kip die 9 uur gemarineerd is en vervolgens 3 uur in de oven heeft gelegen...geweldig sappig en mals, ik gok dat het Raane Morg is, maar weet dat niet zeker.
Verder wordt de tafel vol gezet met kleinere bakjes, met Vaselya (gestoomde sperziebonen in tomatensaus), Qorme Bara (gestoofd lamsvlees), Daal (gestoofde gele linzen), Sabzi (spinazie) en een tomatensalade.
[ afbeelding ]
Als je ergens meer van wilt kun je het gewoon bij vragen, geeft men aan. Het was meer dan voldoende, maar de tomatensalade laten we wel nog een keer komen, die was bijzonder lekker.
Overigens was alles erg lekker, kruidig maar niet echt pittig, wel allemaal goed op smaak.

Als we klaar zijn met het hoofdgerecht wordt wederom vlot afgeruimd, de bediening is niet opdringerig maar wel attent en alert.
Het nagerecht volgt wederom vlot, men vraagt niet of we bij het nagerecht nog iets anders wensen te drinken, we hebben dan nog een staartje water en wijn.
Het nagerecht bestaat uit een bolletje moerbei-ijs, een bolletje vijgen-ijs, kardemom-vla (waar ik al een klein hapje van had genomen voor ik de foto maakte), wat gedroogde moerbeien en een stukje gedroogde en gesuikerde ananas.
[ afbeelding ]
De kardemom vla was erg lekker, het vijgenijs vooral zoet en de gedroogde moerbeien waren iets te ver gedroogd waardoor ze niet lekker meer waren en die waren ook door het ijs gemalen, dat was eigenlijk het enige dat een beetje tegen viel.

Al met al ontzettend leuk om zo een nieuwe keuken te ontdekken. Geen restaurant waar we wekelijks gaan eten, maar we komen hier zeker nog eens terug.

Kosten? 3-gangenmenu voor ¤27,50 pp, fles wijn 19,50, flesje chaudfontaine hoorde bij de wijn.

Cijfer? 7,5 en zeker een aanrader
Dat klinkt erg interessant. Binnenkort ook maar eens proberen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 9 juli 2018 @ 12:22:03 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180351993
Wanneer: 8 juli 2018
Waar: restaurant Specktakel in Haarlem.
Wat:
We waren al vaker bij dit restaurant geweest en hadden daar goede herinneringen aan, vandaar dat we maar weer eens een keer op bezoek gingen bij restaurant Specktakel in Haarlem.
Specktakel noemt zichzelf wereldse keuken en dat klopt, want het menu bestaat uit gerechten uit allerlei windstreken.
Je kunt uit hun menu kiezen voor een voorgerecht, een hoofdgerecht en een dessert voor een vaste prijs, soms betaal je voor een bepaald gerecht een suppletie.
Daarnaast kan je ook kiezen voor een Umami-menu, waarbij je de keuze hebt uit het aantal gangen en de koks bepalen dan welke gerechten ze met die umami-smaken maken.

We waren er vrij vroeg en konden zelf een leuke tafel in de mooie binnentuin uitzoeken.
Bestelden meteen een fles Nieuw Zeelandse Sauvignon Blanc met de mooie naam A Fish Named Fred.
Daarbij ook een fles bruisend water.
We hadden besloten voor het gewone 3-gangen menu te gaan.

Al snel kwam er lekker brood op tafel met daarbij wat dips: een mintyoghurt met wat olie en wat Za’atar (een Midden-Oosters kruidenmengsel):


Voorgerechten:
Voor Bluezz de gegrilde rode tonijn met honing tomaatjes, burrata balls , umami dressing en basilicum:

Mooi gegrilde tonijn met frisse smaken erbij.

Ik had gekozen voor een proeverij van de Specktakel voorgerechtjes:

V.l.n.r. chicken summer roll , tuna tomato salad, shrimp ceviche, beef nacho en kani yaki.
Erg smakelijk allemaal.

Hoofdgerechten:
Voor B. de Chinese Iberico Mixed Grill:

Honey glazed short ribs , crispy 5 spice pork belly , babi pangang , kroepoek en gebakken rijst.

Voor mij de Thai Seafood Chowder:

Noodles met een halve rode zeekreeft , wilde garnalen , shiitake, inktvis, mossels en met tom yam kung (een pittige bisque) overgoten.
Alweer heel erg lekker allemaal.

Desserts:
We besloten allebei voor hetzelfde dessert te gaan, een Japanse Green Tea Sundance:

Groene thee softijs, matcha green tea cakes, pure chocolademousse, knetter parels en lychee.
Voor ons was de chocolademousse iets teveel aan de zoete kant, maar voor de rest een prima dessert.

Attente bediening, relaxte sfeer.
Totale kosten, inclusief drank en met 20% vroegboekkorting voor 2 personen:
90 euro.

Cijfer: 8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 juli 2018 @ 13:03:39 #267
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180352622
Nice! Tijd terug ook gegeten toen we eens in Haarlem waren, leuk om het restaurant weer eens voorbij te zien komen.
pi_180352633
dat ziet er lekker uit Golfer :9
pi_180466229
Waar? Ciel bleu, Okura Amsterdam
Wanneer? Woensdag 11 Juli 2018
Wat at je? Guestronomy 10 gangen menu

Impressie? Fine de claire, tara oester, baerri kaviaar en Okonomiyaki ‘bitterbal’

Bites ‘Geïnspireerd door de liefde voor reizen’ Amsterdam Bitterbal, Pastinaak & Tandoori Marrakesh Cracker, Artisjok & Ras el hanout Istanbul Tuinerwt, Geitenyoghurt & Munt Bangkok Tom Yam, Hollandse garnalen & Kippenhuid


Signatuur Koningskrab, Oscietra kaviaar & ‘Beurre blanc’

Hamachi Dashi, Edamame, Sudachi & Shiso blad

Fruit de mer De rijke smaken van de Noordzee

Langoustine Wortel, Kumquat & Vadouvan specerijen

Wagyu A5 ‘Kagoshima prefecture’ Groene asperge, Aubergine, Radijs & Miso

Ganzenlever Rabarber, Bittere chocolade & Hazelnoot
Verschillende kazen



Pre dessert Smaken van de nougat de Montélimar

Cacao 52% Advocaat, Macadamia & Specerijen

Mignardises Zoete creaties van Nederlandse smaken en jeugdherinneringen


Kosten? …
Cijfer? 9,5
Alles qua eten, bediening, uitleg en service waren perfect
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:25:19 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180466969
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:24 schreef markmarkmark het volgende:
Waar? Ciel bleu, Okura Amsterdam
Wanneer? Woensdag 11 Juli 2018
Wat at je? Guestronomy 10 gangen menu

Impressie? Fine de claire, tara oester, baerri kaviaar en Okonomiyaki ‘bitterbal’
[ afbeelding ]
Bites ‘Geïnspireerd door de liefde voor reizen’ Amsterdam Bitterbal, Pastinaak & Tandoori Marrakesh Cracker, Artisjok & Ras el hanout Istanbul Tuinerwt, Geitenyoghurt & Munt Bangkok Tom Yam, Hollandse garnalen & Kippenhuid
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Signatuur Koningskrab, Oscietra kaviaar & ‘Beurre blanc’
[ afbeelding ]
Hamachi Dashi, Edamame, Sudachi & Shiso blad
[ afbeelding ]
Fruit de mer De rijke smaken van de Noordzee
[ afbeelding ]
Langoustine Wortel, Kumquat & Vadouvan specerijen
[ afbeelding ]
Wagyu A5 ‘Kagoshima prefecture’ Groene asperge, Aubergine, Radijs & Miso
[ afbeelding ]
Ganzenlever Rabarber, Bittere chocolade & Hazelnoot
Verschillende kazen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pre dessert Smaken van de nougat de Montélimar
[ afbeelding ]
Cacao 52% Advocaat, Macadamia & Specerijen
[ afbeelding ]
Mignardises Zoete creaties van Nederlandse smaken en jeugdherinneringen
[ afbeelding ]

Kosten? …
Cijfer? 9,5
Alles qua eten, bediening, uitleg en service waren perfect
ziet er top uit ^O^
pi_180467067
Op die onderste foto lijken wel twee sigaretten in dat stekelding. Wat was dat? Ziet er verder wel heel goed uit.
pi_180467150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:31 schreef Myraela het volgende:
Op die onderste foto lijken wel twee sigaretten in dat stekelding. Wat was dat? Ziet er verder wel heel goed uit.
iets van een soort filodeeg wat smaakte naar boterbabbelaar
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:38:43 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180467166
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:37 schreef markmarkmark het volgende:

[..]

iets van een soort filodeeg wat smaakte naar boterbabbelaar
hoe waren de wijnen? Laatste keer dat ik daar at veel prijzige klassiekers
pi_180467204
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe waren de wijnen? Laatste keer dat ik daar at veel prijzige klassiekers
welke ik precies in het arrangement had weet ik niet meer, veel wit en een rood.

we hadden een montrachet, een mersault en echt goede wijnen.

trouwens wel echt een top sommelier
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:57:43 #275
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180467432
Ziet er allemaal prima uit.
Wij gaan over een tijdje in het Okura naar Yamazato.
Verheug mij daar al op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180468320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:57 schreef golfer het volgende:
Ziet er allemaal prima uit.
Wij gaan over een tijdje in het Okura naar Yamazato.
Verheug mij daar al op.
yamazoto en sazanka zijn ook echt top.
als je er vaker komt, raad ik je aan okura member te worden.
dan krijg je een hoop extra's zoals gratis upgrades naar een suite enz.
pi_180485650
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:24 schreef markmarkmark het volgende:
Waar? Ciel bleu, Okura Amsterdam
Wanneer? Woensdag 11 Juli 2018
Wat at je? Guestronomy 10 gangen menu
Ziet er top uit, maar was het restaurant nou zo leeg?
  zondag 15 juli 2018 @ 12:04:20 #278
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180486271
Wanneer: 14 juli 2018
Waar: Restaurant Ace, Amsterdam https://www.restaurantace.nl

Wat:
Omdat dit restaurant tijdens de Heerlijk 10-daagse als 1 van de besten in Nederland beoordeeld werd, konden wij via de verlengde Heerlijk-actie gebruik maken van het arrangement, bestaande uit 4 gangen voor 35 euro. (eventueel nog aangevuld met een extra gerecht, hetgeen wij niet deden).

De naam van het restaurant was natuurlijk al meteen erg aantrekkelijk, want onze jongste kleinzoon heet ook Ace.

Restaurant zit in de Utrechtsestraat in Amsterdam:

De chefkok Rik Thesing heeft o.a. bij Ron Blaauw gewerkt en de we werden vakkundig en vriendelijk bediend door restaurantmanager Mickey Corbijn.

Pand ziet er van binnen vrij bijzonder uit met lambriseringen die voorheen in een kerk zaten.

Meteen een fles bruisend water besteld met de leuke naam Amsterdam Bruist:

En bij de maaltijd dronken wij een fles Spaanse Verdejo.

Na wat brood volgde al snel een kleine amuse:

Een bolletje van tomaat op een knoflookcreme en een krokantje.

Eerste gerecht:

Een paté van varkenssschouder met een knipoog naar een broodje halfom. Heerlijke stucturen , met Amsterdams tafelzuur en een jus van piccalilly.
Erg lekker en prachtig gepresenteerd.

Tweede gerecht:

Op de huid gebakken zeebaars met snijboon-spaghetti, crème van groene curry en hangop.
De snijboon-spaghetti vonden we erg bijzonder en de zeebaars was perfect en mooi op de huid gebakken.

Derde gerecht:

Een gebraden kalfsstaartstuk met Cipollini uien, een geroosterde bospeen, mousseline van aardappel en krieltjes met een door de chef-kok aan tafel uitgeschonken knoflooksaus.
Behalve het malse staartstuk was voor ons de saus de held van dit gerecht. Zo lekker dat we allebei nog even wat extra saus uit het sausschenkertje hebben gedronken.

Vierde gerecht:

Gemarineerde aardbeien met crème patissier, met een kletskop van hazelnoot en een sorbet van yoghurt met dragon
Heerlijke frisse afsluiting van het diner, met vooral een heel erg lekkere en bijzondere sorbet.

Restaurant Ace is pas 8 maanden open en verdient in onze ogen een compliment voor de hoge kwaliteit van het eten. Alles was prima op smaak. Totaal waren we inclusief water en wijn ¤ 104,50 kwijt.

Cijfer: 9/10

Zeker nog een keer voor herhaling vatbaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 15 juli 2018 @ 12:10:01 #279
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180486401
Yamazato, wat leuk dat jullie die binnenkort gaan bezoeken, golfer!
Eén van de beste (en duurste, maar dat weet je van te voren) eetervaringen ooit. Zó tof! Met sake-arrangement, wat een openbaring was. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 15 juli 2018 @ 12:12:00 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180486450
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Yamazato, wat leuk dat jullie die binnenkort gaan bezoeken, golfer!
Eén van de beste (en duurste, maar dat weet je van te voren) eetervaringen ooit. Zó tof! Met sake-arrangement, wat een openbaring was. O+
We zijn er op voorbereid. Trouwens, bezoek is pas gepland op 12 september.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 15 juli 2018 @ 12:21:17 #281
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180486672
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]

We zijn er op voorbereid. Trouwens, bezoek is pas gepland op 12 september.
Wat een fijn vooruitzicht. *O*
Denk dat wij toen zo'n vijf-/zeshonderd kwijt waren en hoewel ik dat gerust soms onzinnig vind (bij Sergio bijvoorbeeld) was het hier alleszins het geld waard. We denken er nog vaak aan terug. Alsof je een onvergetelijke vakantie achter de rug hebt. Zéér prettig! Jaloers op jullie! O+ *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 15 juli 2018 @ 13:18:29 #282
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180487860
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:04 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 14 juli 2018
Waar: Restaurant Ace, Amsterdam https://www.restaurantace.nl
Ziet er allemaal erg aantrekkelijk uit zeg! Kan me goed voorstellen dat je zo tevreden was na afloop. Ik ben alleen niet zo fan van snijboon, maar die vis zelf ziet er wel prachtig gebakken uit.
  Official ESF Kreviewer zondag 15 juli 2018 @ 13:19:45 #283
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_180487894
Ziet er weer fantastisch uit golfer.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:55:35 #284
207727 Smallish
Kleintje!
pi_180490090
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:19 schreef Kreator het volgende:
Ziet er weer fantastisch uit golfer.
Dit. ^O^
Is dat zo?
pi_180490468
Ik ga binnenkort eten bij Restaurant Mario in Neck. Zijn daar al mooie ervaringen mee?
pi_180490495
En wauw, dat Ace hierboven!
  zondag 15 juli 2018 @ 15:10:47 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180490528
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga binnenkort eten bij Restaurant Mario in Neck. Zijn daar al mooie ervaringen mee?
Ja, maar wel al een paar jaar geleden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180490584
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, maar wel al een paar jaar geleden.
Bedankt! En wat een mooie en interessante site ook verder, daar ga ik eens goed voor zitten.
pi_180491471
Zojuist gegeten bij cafetaria ‘Everybody’ te Kralingen, Rotterdam. Op het menu stond:
- patat speciaal
- frikandel speciaal
- kaassouflé

Patat was goudbruin gebakken en vers. Snacks waren ook prima binnen te houden. Ambiance is niet geweldig, maar daar is het tenslotte ook een snackbar voor. Een aanrader als je in de buurt van de Erasmus universiteit bent.

8/10.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2018 15:44:10 ]
pi_180510019
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:30 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:

[..]

Ziet er top uit, maar was het restaurant nou zo leeg?
buiten ons een tafel of vier
  maandag 16 juli 2018 @ 12:03:16 #291
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_180511074
Waar? La Corte degli Dei, Agerola, bij Napels in de buurt
Wanneer? Donderdag 14 juni 2018 20:15
Wat at je? Zie hieronder

Tijdens mijn vakantie rond Napels ben ik me eenmaal te buiten gegaan aan een wat duurder restaurant. Ik was alleen en kwam in korte broek en shirt binnen in een compleet leeg restaurant. Ze probeerden me nog even weg te kijken, maar ik heb volgehouden dat ik toch echt hier wilde eten. :P

Goed, tafeltje uitgekozen in een hoekje zodat ik heel het restaurant kon overzien.

Voorgerecht. Een quiche met spinazie met daarnaast olijventapenade met twee koekjes, waarvan ik de smaak niet meer kan herinneren. De spinaziebladeren hadden wat losser gemogen; nu trok ik telkens hele bladeren eruit. De tapenade was niet minder dan perfect.



Fantastisch mandje brood erbij trouwens. Kraakvers. Er zat ook keihard locaal brood bij, dat je eerst moest dopen in het water in die aardenwerken bak achterop tafel. Je verwacht een vies zooitje, maar het smaakte best prima.

Een fles witte wijn uit de buurt maakte het feest compleet. Mevrouw de eigenaar zat twee tafeltjes verderop al zuchtend de boekhouding op orde te brengen en dat had ze gerust elders mogen doen.

Hoofdgerecht: Helaas konden ze vandaag hun beroemde rodewijnrisotto niet maken (waarom....), dus het werd een andere risotto.



Ziet er heel eenvoudig uit en dat was het ook, maar was echt perfect op smaak met de juiste romigheid en smeuiigheid. Nog nooit zo'n lekkere risotto gegeten.
De bediening is prettig afwezig; maar houd je wel in de gaten.

Nagerecht: Een warm citroentaartje met ijs ernaast. Het taartje was heerlijk, maar het ijs had er niet bij hoeven liggen. Dat kwam gewoon uit een bak, ben ik bang.



Inmiddels is het kwart voor tien en ben ik nog steeds de enige gast, zou het aan mijn kleding liggen?....

Over het algemeen vond ik de porties wat aan de kleine kant.

Totaal 75 euro uitgegeven, waarvan 25 aan de wijn. Tot mijn verdriet kreeg ik de fles niet leeg.

Beoordeling: 8,5 Meeste voedsel is gewoon heel goed, in NL betaal je er een stuk meer voor. Bediening was ok, maar mogen wel wat meer open minded zijn tov de korte broek. De vraag is hoe lang de zaak nog bestaat, want van 75 euro kan je niet 4 of 5 man personeel in dienst houden. Ook de volgende avond, op vrijdag nota bene, zag ik weinig tot geen activiteit.
pi_180511571
Vind het idd wat weinig eten. Kreeg je nog een smeersel of olie bij je brood?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_180511587
Ciel Bleu verslag _O_
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 16 juli 2018 @ 22:00:15 #294
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_180524035
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Vind het idd wat weinig eten. Kreeg je nog een smeersel of olie bij je brood?
Jawel, maar hield niet echt over.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 17 juli 2018 @ 17:59:53 #295
414785 sirdanilot
pi_180541195
Ik ben altijd een beetje bang om in een leeg restaurant te gaan zitten, ik zit liever wat meer in de drukte eerlijk gezegd. Zeker in mijn eentje.

En korte broeken worden in Italie over het algemeen niet zo gewaardeerd bij mannen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 17 juli 2018 @ 18:21:17 #296
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180541803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:59 schreef sirdanilot het volgende:

En korte broeken worden in Italie over het algemeen niet zo gewaardeerd bij mannen.
Precies. Ik zou mij aanpassen aan de gewoontes van het land en niet doordrammen om toch toegelaten te worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 17 juli 2018 @ 18:25:58 #297
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180541895
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Waar? La Corte degli Dei, Agerola, bij Napels in de buurt
Wanneer? Donderdag 14 juni 2018 20:15
Wat at je? Zie hieronder

Tijdens mijn vakantie rond Napels ben ik me eenmaal te buiten gegaan aan een wat duurder restaurant. Ik was alleen en kwam in korte broek en shirt binnen in een compleet leeg restaurant. Ze probeerden me nog even weg te kijken, maar ik heb volgehouden dat ik toch echt hier wilde eten. :P

Goed, tafeltje uitgekozen in een hoekje zodat ik heel het restaurant kon overzien.

Voorgerecht. Een quiche met spinazie met daarnaast olijventapenade met twee koekjes, waarvan ik de smaak niet meer kan herinneren. De spinaziebladeren hadden wat losser gemogen; nu trok ik telkens hele bladeren eruit. De tapenade was niet minder dan perfect.

[ afbeelding ]

Fantastisch mandje brood erbij trouwens. Kraakvers. Er zat ook keihard locaal brood bij, dat je eerst moest dopen in het water in die aardenwerken bak achterop tafel. Je verwacht een vies zooitje, maar het smaakte best prima.

Een fles witte wijn uit de buurt maakte het feest compleet. Mevrouw de eigenaar zat twee tafeltjes verderop al zuchtend de boekhouding op orde te brengen en dat had ze gerust elders mogen doen.

Hoofdgerecht: Helaas konden ze vandaag hun beroemde rodewijnrisotto niet maken (waarom....), dus het werd een andere risotto.

[ afbeelding ]

Ziet er heel eenvoudig uit en dat was het ook, maar was echt perfect op smaak met de juiste romigheid en smeuiigheid. Nog nooit zo'n lekkere risotto gegeten.
De bediening is prettig afwezig; maar houd je wel in de gaten.

Nagerecht: Een warm citroentaartje met ijs ernaast. Het taartje was heerlijk, maar het ijs had er niet bij hoeven liggen. Dat kwam gewoon uit een bak, ben ik bang.

[ afbeelding ]

Inmiddels is het kwart voor tien en ben ik nog steeds de enige gast, zou het aan mijn kleding liggen?....

Over het algemeen vond ik de porties wat aan de kleine kant.

Totaal 75 euro uitgegeven, waarvan 25 aan de wijn. Tot mijn verdriet kreeg ik de fles niet leeg.

Beoordeling: 8,5 Meeste voedsel is gewoon heel goed, in NL betaal je er een stuk meer voor. Bediening was ok, maar mogen wel wat meer open minded zijn tov de korte broek. De vraag is hoe lang de zaak nog bestaat, want van 75 euro kan je niet 4 of 5 man personeel in dienst houden. Ook de volgende avond, op vrijdag nota bene, zag ik weinig tot geen activiteit.
Wat vreemd dat je per se met die kleding naar binnen wilde. Pas je een beetje aan, zou ik zeggen.
Al denk ik haast dat je het erom doet. Om ons uit de tent te lokken. Kan bijna niet geloven dat je echt een punt maakt van intolerantie tav. jouw belabberde kleding. Niemand is zó'n hork, me dunkt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180549495
¤ 25 voor een lokale fles wijn is ook echt duur voor Italiaanse begrippen. Mijn ervaring is dat goede wijnen waar je hier in een restaurant ¤ 35 of meer voor betaalt in Italie in een restaurant maar ¤ 15-¤18 kosten. Kan ook bijna niet geloven dat je voor zoveel geld zo weinig eten krijgt in Italië. Echt nog nooit meegemaakt. Wij eten meestal voorgerecht (delen) - hoofdgerecht - nagerecht - fles wijn - 2 x cafe en grappa de man en zijn dan tussen de ¤ 50 en ¤ 70 in totaal kwijt. Als je vlees neemt wat meer, maar op een of andere manier eet je dat niet zo vaak in Italie.

[ Bericht 15% gewijzigd door bloodymary1 op 18-07-2018 16:48:30 ]
pi_180560734
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Yamazato, wat leuk dat jullie die binnenkort gaan bezoeken, golfer!
Eén van de beste (en duurste, maar dat weet je van te voren) eetervaringen ooit. Zó tof! Met sake-arrangement, wat een openbaring was. O+
Wij hebben ook een keer fantastisch gegeten bij Yamazato. Wat ik wel een domper vond was feit dat we ongeveer 350 euro moesten betalen voor het eten en drinken en vervolgens ook nog eens 16 euro voor een parkeerkaartje. Je zou toch verwachten dat zulke parkeerkosten dan "on the house" zijn, maar helaas...
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:07:07 #300
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180604056
Ik heb gisteren bij Héroine gegeten in Rotterdam, maar ik vind het zo lullig om dat hier te plaatsen als het topic over 2 posts sluit. Dus ik wacht nog heel even.
pi_180604381
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:07 schreef vinnypassy het volgende:
Ik heb gisteren bij Héroine gegeten in Rotterdam, maar ik vind het zo lullig om dat hier te plaatsen als het topic over 2 posts sluit. Dus ik wacht nog heel even.
ga je gang ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')