abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:44:14 #276
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176932519
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou zelfs met een FLIRT kunnen pendelen tussen Hengelo en Oldenzaal
Zet Syntus vervangende Flirts in?

Keolis gaat zijn Flirts nog niet in reizigersdienst inzetten tussen Hengelo, Oldenzaal en Bad Betheim voordat de problemen met de ATB verholpen zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  Redactie Sport zaterdag 3 februari 2018 @ 18:50:51 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176932630
Een Zwenzwoka-FLIRT dan hè ;)

Maar helaas is er geen machinist met zowel weg- als materieelbekendheid beschikbaar begreep ik...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_176935746

Met geen ZwenZwoka of Eurobahn-Flirts, maar de eerste Arriva Limburg Flirts voor Aachen - Liège als achtergrondmaterieel.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 23:00:11 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176938690


Zo, rondje gemaakt. Ik ben weer thuis :s)
  Redactie Sport zaterdag 3 februari 2018 @ 23:10:30 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176938877
Hier nog wat foto's van een ander rondje: PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #4
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 4 februari 2018 @ 10:19:08 #281
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_176943062
Ik stond net in Deventer met de ic naar Zwolle, op spoor 3 om 10.22 speciale trein naat Den bosch, via Arnhem en Nijmegen (speciaal kaartje).

Iemand een idee? De reisplanner kent hem niet :P
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_176943629
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:08 schreef Bitlord het volgende:

Met geen ZwenZwoka of Eurobahn-Flirts, maar de eerste Arriva Limburg Flirts voor Aachen - Liège als achtergrondmaterieel.
Toen ik een paar maanden geleden informeerde naar de schutterstrein werd ik uitgelachen op dit forum, nu toch het bewijs.


De nmbs wil niet meewerken en ook db heeft nog geen definitieve beslissing gemaakt, vraag is of limax ooit gaat rijden,
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 februari 2018 @ 11:11:13 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176944023
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Toen ik een paar maanden geleden informeerde naar de schutterstrein werd ik uitgelachen op dit forum, nu toch het bewijs.

De nmbs wil niet meewerken en ook db heeft nog geen definitieve beslissing gemaakt, vraag is of limax ooit gaat rijden,
DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 februari 2018 @ 11:14:11 #284
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176944067
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 23:00 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, rondje gemaakt. Ik ben weer thuis :s)
Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 4 februari 2018 @ 11:15:40 #285
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176944095
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.
De bus blijft tussen Maastricht en Aachen superieur. Reistijd is gelijk aan de Limax, maar de frequentie is veel hoger (2-4x/uur bus vs 1x/uur trein).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176944193
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over.
Nee Db heeft heel veel te beslissen de provincie limburg heeft in de concessie inderdaad vast gelegd dat arriva het zogenaamde limax traject gaat rijden echter hebben ze dat nooit besproken laat staan afspraken gemaakt met de buren.

Arriva heeft voor zowel duitsland als belgie een partner nodig met de nodige vergunningen of moet zelf een treinoperator worden in die landen, maar dat ligt weinig voor de hand gezien de relatie DB arriva.

DB en nmbs hebben geen verplichting tot de provincie en arriva, nmbs heeft al eerder aangegeven negatief te staan tegenover het voorstel en DB zou liever om financiele redenen de samenwerking met NS verlengen.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 februari 2018 @ 11:36:06 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176944438
Als dat zo is, waarom heeft DB-dochter Arriva dan acht driedelige FLIRTs aangeschaft die in Nederland, Duitsland en België kunnen rijden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176944612
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
Als dat zo is, waarom heeft DB-dochter Arriva dan acht driedelige FLIRTs aangeschaft die in Nederland, Duitsland en België kunnen rijden?
Arriva moest deze meebestellen met de rest en is er altijd van uit gegaan dat ze limax gewoon gaan rijden.

Arriva heeft immers wel de verplichting om aachen-maastricht-luik te gaan rijden en moet daar op een of andere manier aan gaan voldoen.

Het limburgs parlement heeft vorig jaar een hoorzitting georganiseerd waarbij de directeur(??) van arriva concessie limburg heeft bevestigd dat de limax verbinding gewoon gaat rijden, kennelijk zijn ze vol goede moed dat er alsnog een akkoord komt.
speak only if it improves the silence.
pi_176945319
quote:
Belangrijkste voorstel is station Lille Europe niet langer te bedienen. Momenteel rijden er dagelijks 2 treinen van/naar dit station. In plaats daarvan zullen op termijn dagelijks twee treinen uit Nederland vanaf Brussel-Zuid via Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle naar Marne-la-Vallée Chessy (Disneyland) gaan rijden en vice versa. In Marne-la-Vallée Chessy worden goede overstapmogelijkheden geboden op hogesnelheidstreinen die verder Frankrijk in rijden. Thalys International en NS zijn ervan overtuigd dat dit een aanzienlijk voordeel biedt voor de reizigers. Het aantal reizen naar Lille Europe bleef de laatste jaren zeer beperkt en nam in 2017 zelfs iets af.

(..) Door deze aanpassingen zal op maandag t/m donderdag de laatste verbinding vanuit Brussel-Zuid naar Nederland een uur later rijden dan in de Dienstregeling 2018.

De bediening van Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle en Marne-la-Vallée Chessy zal vanaf begin april 2019 starten. NS en Thalys International zijn voornemens de bediening van Lille Europe direct bij aanvang van de Dienstregeling 2019 te beëindigen. In de tussenliggende periode zullen, om gedurende 2019 zoveel mogelijk een constante dienstregeling te realiseren, de voor Paris Aéroport Roissy-Charles de Gaulle en Marne-la-Vallée bestemde treinen tijdelijk van/naar Paris Nord rijden (treinnummers 9387 en 9339 richting Amsterdam Centraal en 9316 en 9364 richting Paris Nord). Van maandag t/m vrijdag wordt in beide perioden een frequentie van 14 treinen per dag per richting tussen Brussel Zuid en Amsterdam Centraal aangeboden. Op zaterdag zijn dit 7 treinen en op zondag 10 treinen.
speak only if it improves the silence.
  zondag 4 februari 2018 @ 13:04:09 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176946067
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:14 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.
Ik ben alweer thuis hè. :P
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 13:32:14 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176946609
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 12:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]

In hoeverre heeft AF belangen in Thalys?
Het zint die lamballen natuurlijk nog steeds niet dat bij KLM wel netjes winst wordt gemaakt. Zelf te beroerd om een stapje bij te zetten.

Of denk ik nu te negatief
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176946716
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In hoeverre heeft AF belangen in Thalys?
Het zint die lamballen natuurlijk nog steeds niet dat bij KLM wel netjes winst wordt gemaakt. Zelf te beroerd om een stapje bij te zetten.

Of denk ik nu te negatief
Ja dat is negatief, we hebben het over twee ritten per dag dat is niet interessant voor AF omdat dat echt niet gaat voor zorgen voor een enorme stap van schiphol naar cdg, thalys/tgv rijdt wel in een samenwerking met AF ritten tussen brussel en cdg.

Mensen die een ticket boeken bij AF met als vertrekplaats brussel zijn wel goedkoper uit, ondanks dat het thalys ticket inclusief is.
speak only if it improves the silence.
  zondag 4 februari 2018 @ 13:40:38 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176946769
SNCF rijdt die treinen, niet Thalys. ;)
  Redactie Sport zondag 4 februari 2018 @ 14:07:45 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176947164
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:14 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje.
Nee, dat kan niet met een NRW-ticket.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 4 februari 2018 @ 14:13:30 #295
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176947249
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 14:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet met een NRW-ticket.
Oh ja, das waar ook. Op Rheine-Hengelo is het NRW-ticket niet geldig.

Hoe gaat het eigenlijk met het testen van de Keolis-stellen? Ik zie dat de testritten niet meer in RijdendeTreinen staan.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 4 februari 2018 @ 14:15:06 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176947280
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 14:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet met een NRW-ticket.
Wel met een QDL of SWT, maar daarmee mag je niet naar Nederlandse stations.
  zondag 4 februari 2018 @ 14:15:46 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176947288
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 14:13 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Oh ja, das waar ook. Op Rheine-Hengelo is het NRW-ticket niet geldig.
Op zich logisch, want dat ligt niet in NRW :P
quote:
Hoe gaat het eigenlijk met het testen van de Keolis-stellen? Ik zie dat de testritten niet meer in RijdendeTreinen staan.
Het kan zijn dat die ritten niet meer in de reisinformatie verschijnen, omdat ze zijn aangemerkt als 'niet voor reizigers'.
  zondag 4 februari 2018 @ 14:17:34 #298
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176947317
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 14:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wel met een QDL of SWT, maar daarmee mag je niet naar Nederlandse stations.
En QDL/SWT is ook een stuk duurder, los van de toeslag op Emmerich-Arnhem en Bad Bentheim-Hengelo.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 4 februari 2018 @ 14:21:49 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176947391
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 14:17 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

En QDL/SWT is ook een stuk duurder,
Valt mee. Ik was gisteren met een vriend op pad.

Een NRW SchönerTagTicket voor 5 personen kost ¤ 45, een SWT voor 2 kost ¤ 50 (QDL voor 2 = ¤ 52). Voor die 5 / 7 euro extra kun je dan tot Passau, Frankfurt(Oder) of Flensburg komen...
quote:
los van de toeslag op Emmerich-Arnhem en Bad Bentheim-Hengelo.
Dat komt er nog wel bij.

Je vergeet Venlo - Kaldenkirchen en Bad Nieuweschans - Weener.
  zondag 4 februari 2018 @ 14:27:22 #300
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176947506
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 14:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Valt mee. Ik was gisteren met een vriend op pad.

Een NRW SchönerTagTicket voor 5 personen kost ¤ 45, een SWT voor 2 kost ¤ 50 (QDL voor 2 = ¤ 52). Voor die 5 / 7 euro extra kun je dan tot Passau, Frankfurt(Oder) of Flensburg komen...

[..]

Dat komt er nog wel bij.

Je vergeet Venlo - Kaldenkirchen en Bad Nieuweschans - Weener.
Ik dacht dat je met QDL/SWT wel naar Venlo of Enschede mocht, maar blijkbaar is Venlo niet geldig met QDL/SWT. Heerlen is sowieso niet geldig met QDL/SWT, sinds kort gelukkig wel met NRW-tickets.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')