abonnement Unibet Coolblue
pi_176774292
Ik het iets ontdekt. Soms krijg ik wat last van een slordig hartritme, familiekwaal. Kan zomaar opsteken, maar als ik dan wat lijnzaadolie neem, bijv. door tomatensap dus niet verhit, voel ik meteen een verbetering van mijn hartritme. Alsof het een medicijn is dat onmiddellijk werkt!

Echt heel bijzonder!

Dit klopt dus:

Lijnzaadolie bevat ongeveer 50% linoleenzuur. Dit linoleenzuur valt onder de omega 3-vetzuren. Aan omega 3-vetzuren worden positieve eigenschappen toegeschreven. Het kan helpen bij het voorkomen van meerdere aandoeningen. Door voldoende omega 3 vetzuren te eten kan de kans verlaagd worden op artritis (ontstekingen aan de gewrichten), hart- en vaatziekten en depressies. Vooral de invloed op hartaandoeningen is groot. De kans op een acute hartstilstand of hartinfarct neemt sterk af bij voldoende inname.

https://www.dietcetera.nl/voedingsstoffen/lijnzaadolie
pi_176774303
Placeboeffect heet dat.
pi_176774338
Je moet er alleen niet te veel van nemen:



Veiligheid

Het gebruik van meer dan 45 gram lijnzaad per dag kan ongezond zijn. Niet veel mensen zullen snel aan deze hoeveelheid komen. Eén eetlepel is ongeveer 7 á 8 gram. Lijnzaad bevat cyanogeen. Het lichaam zet dit om in cyanide. Deze cyanide is een giftige stof. Te hoge dosis cyanide kan zelfs tot een hartstilstand leiden. Gebruik lijnzaad dus niet iedere dag in grote hoeveelheden.
https://www.dietcetera.nl/voedingsstoffen/lijnzaadolie
pi_176774361
Ook goed tegen prostaatkanker:

Wetenschappelijk bewijs gezondheidseffecten lijnzaadolie

Als wordt gekeken naar wetenschappelijk aangetoonde onderzoeken naar lijnzaadolie op de gezondheid, kunnen enkele effecten geconstateerd worden:

Lijnzaadolie kan de celvermeerdering bij prostaatkanker vertragen of tegengaan. Het probleem bij kanker is dat cellen zich ongeremd vermeerderen. Hierdoor ontstaat een tumor. Er zijn op dit moment sterke aanwijzingen dat lijnzaadolie dit proces bij prostaatkanker kan remmen. Het effect van lijnzaadolie op kanker is ook gevonden bij andere soorten kanker, zoals dikke darmkanker.
Een stofje dat voorkomt in lijnzaad, thee, groenten en fruit verlaagd de kans op overlijden aan een hart- en vaatziekten en kanker. Deze stof heet matairesinol. Of deze stof dezelfde werking heeft bij de olie uit lijnzaad is nog niet bekend.
https://www.dietcetera.nl/voedingsstoffen/lijnzaadolie
pi_176774409
Ik had dit al eerder ontdekt, en had een fles lijnzaadolie staan in de koelkast maar de laatste weken was ik het vergeten af en toe te nemen. Vanochtend voelde ik mijn hart weer beetje raar doen, en dacht er weer aan. Herinnerde me de lijnzaadolie in de koelkast, bij het ontbijt genomen en meteen voelt alles weer goed. Van de vorige keer weet ik dat het blijft werken als je dagelijks een beetje neemt.

Goedkoper medicijn dan die stomme pillen!
pi_176774459
Aanstelleritus , ga gewoon gezond eten.
pi_176774524
Zoek maar op internet over lijnzaadolie, het is allang bewezen. Alleen weet haast niemand het.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:45:17 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176774538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:42 schreef Loekie1 het volgende:
Zoek maar op internet over lijnzaadolie, het is allang bewezen. Alleen weet haast niemand het.
Snel, vraag patent aan!
And so is the past
pi_176774567
Veel gezonde dingen hebben een goede werking maar dat merk je niet meteen. Dit wel, het werkt als een acuut medicijn. Dat vind ik zo apart.
Gewoon te koop bij AH.
pi_176774581
Lijkt mij allicht verstandiger om naar dokter te gaan als je hartproblemen hebt ipv wat olie naar binnen te gieten, maar goed.
pi_176774609
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lijkt mij allicht verstandiger om naar dokter te gaan als je hartproblemen hebt ipv wat olie naar binnen te gieten, maar goed.
Ben ik al geweest, er was inderdaad iets te zien op mijn hartfilmpje maar als ik er geen last van heb hoef ik niet terug te komen.
pi_176774621
Ik smeerde laatste wat lijnzaadolie op mijn Aids. Toen was het ook weg.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_176774630
Wellicht zijn er lezers die er wat aan hebben. Ga op internet verder zoeken, dan vind je genoeg informatie.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 11:00:18 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176774667
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:53 schreef Loekie1 het volgende:
Wellicht zijn er lezers die er wat aan hebben. Ga op internet verder zoeken, dan vind je genoeg informatie.
Haha ja wellicht besluit iemand nu lijnzaad te nemen ipv naar de dokter te gaan. Grappig toch. _O-.
And so is the past
pi_176774672
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:51 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ben ik al geweest, er was inderdaad iets te zien op mijn hartfilmpje maar als ik er geen last van heb hoef ik niet terug te komen.
Dus ook niet nodig om er wat aan te doen. Voor een placebo is dit vrij onschuldig, dus als je er niet zo veel van neemt dat je er van aankomt zal het wel loslopen.

Het positieve effect gaat over het voorkomen van hart en vaatziekten, zoals in het mediterrane dieet. Lijnzaadolie is geen medicijn dat invloed kan hebben op hartritmestoornissen ofzo.

Als je ‘onschuldige overslagen’ hebt, helpt het vaak wel om te minderen met roken, cafeïne en stress.
pi_176774699
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:26 schreef Loekie1 het volgende:
Ook goed tegen prostaatkanker:

Wetenschappelijk bewijs gezondheidseffecten lijnzaadolie

Als wordt gekeken naar wetenschappelijk aangetoonde onderzoeken naar lijnzaadolie op de gezondheid, kunnen enkele effecten geconstateerd worden:

Lijnzaadolie kan de celvermeerdering bij prostaatkanker vertragen of tegengaan. Het probleem bij kanker is dat cellen zich ongeremd vermeerderen. Hierdoor ontstaat een tumor. Er zijn op dit moment sterke aanwijzingen dat lijnzaadolie dit proces bij prostaatkanker kan remmen. Het effect van lijnzaadolie op kanker is ook gevonden bij andere soorten kanker, zoals dikke darmkanker.
Een stofje dat voorkomt in lijnzaad, thee, groenten en fruit verlaagd de kans op overlijden aan een hart- en vaatziekten en kanker. Deze stof heet matairesinol. Of deze stof dezelfde werking heeft bij de olie uit lijnzaad is nog niet bekend.
https://www.dietcetera.nl/voedingsstoffen/lijnzaadolie
Vraag me af of dit wel klopt. Ik meen meerdere keren gelezen te hebben dat het innemen van lijnzaadolie het ontstaan van prostaatkanker juist zou kunnen bevorderen.
pi_176774726
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 11:03 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Vraag me af of dit wel klopt. Ik meen meerdere keren gelezen te hebben dat het innemen van lijnzaadolie het ontstaan van prostaatkanker juist zou kunnen bevorderen.
Er kunnen best zowel kankerremmende als kankerbevorderende stoffen in lijnzaad zitten natuurlijk :)
pi_176774742
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 11:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er kunnen best zowel kankerremmende als kankerbevorderende stoffen in lijnzaad zitten natuurlijk :)
Ja, maar als er 'wetenschappelijk bewijs' staat, wil je ook het naadje van de kous weten lijkt me. Ik zie op de genoemde website bijv. geen bronnen staan.
pi_176776925
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:35 schreef machtpen het volgende:
Aanstelleritus , ga gewoon gezond eten.
Wat is volgens jouw de gezond eten?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_176778345
Ja Loekie. Jij neemt een slok lijnzaadolie en je hart gaat direct normaal doen.

Dit is het ultieme bewijs dat al die kwaaltjes tussen je oren zitten.
pi_176818843
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:08 schreef Stompzinnig het volgende:
Ja Loekie. Jij neemt een slok lijnzaadolie en je hart gaat direct normaal doen.

Dit is het ultieme bewijs dat al die kwaaltjes tussen je oren zitten.
Er zitten misschien vijf minuten tussen het boezemgerommel en inname slokje lijnzaadolie, daarna werkt ie weer als vanouds. Het is raar maar waar.
Ik ben het van plan niet meer uit te proberen want ik ga weer geregeld eetlepel lijnzaadolie door tomatensap doen. Tomatensap is ook goed voor je hart.
pi_176820297
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:28 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Wat is volgens jouw de gezond eten?
Pil van drion.
  maandag 29 januari 2018 @ 16:24:54 #23
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176820894
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 11:03 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Vraag me af of dit wel klopt. Ik meen meerdere keren gelezen te hebben dat het innemen van lijnzaadolie het ontstaan van prostaatkanker juist zou kunnen bevorderen.
Ja las ik ook.
Omdat het lange vetketens zijn, gaan ze makkelijk kapot door oxidatie, waardoor het weer gevaarlijk wordt, ofzoiets. Helemaal supermarkt kwaliteit.

Ts
Daarom is het misschien beter om het in te nemen met bijvoorbeeld (gefermenteerde) levertraan of kabeljauwlever in blik, door de vitaminen a en d.
  maandag 29 januari 2018 @ 16:28:41 #24
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176820981
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Placeboeffect heet dat.
Niet elke claim hoeft verzonnen te zijn, maar kan ergens op gebaseerd zijn.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2989356/
pi_176821980
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 16:28 schreef Manke het volgende:

[..]

Niet elke claim hoeft verzonnen te zijn, maar kan ergens op gebaseerd zijn.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2989356/
Oh ik denk echt dat het zinvol kan zijn in het voorkomen van een infarct om het mediterrane dieet toe te passen, maar een positief effect op ritmestoornissen is echt niet verklaarbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')