abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:38:17 #126
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176777087
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:27 schreef Tem het volgende:

[..]

Verschillen we van mening over. Dat zo'n persoon dat beter niet kan doen omdat er aan alle kanten gevaren zijn lijkt mij evident maar om iemand gelijk af te schilderen als een slecht persoon vind ik wel te ver gaan. Dat is wel een beetje de verpreutsing van de samenleving hoor. Als die twee lekker met elkaar in de touwen willen hangen doen ze het maar.
'Slecht persoon' is ook wel een heftige term die ik niet heb gebruikt. Ik noemde Clinton wel eerder een kloothommel vanwege alle beschuldigingen die hij aan de broek heeft hangen en de manier waarop hij zijn vrouw (voor de hele wereld) te kakken zet met alle affaires.

Maar goed, er is een reden waarom docenten het niet met hun (volwassen) leerlingen mogen doen en dat het ook in het leger not done is om met een ondergeschikte een relatie aan te gaan. Het zijn gewoon geen nette relaties.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:39:07 #127
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176777104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Meh, ik noem het ook geen verkrachting. Maar als een leidinggevende een relatie aangaat met iemand die voor hem werkt (en redelijk laag op de ladder staat) dan is het weldegelijk foute boel.
Tsja. Werk is natuurlijk ook gewoon een plek waar mensen verliefd op elkaar kunnen worden. Ook als het mensen betreft die in verschillende functies werken.

Dus het hoeft lang niet altijd foute boel te zijn.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:40:14 #128
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176777114
Ik lees trouwens nu dat de partner van Jack de Vries (zijn persoonlijke adjudant waarvoor hij zijn vrouw heeft verlaten en moest aftreden) afgelopen herfst is overleden op 38-jarige leeftijd. Dat is wel heel jong. :{
pi_176777171
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 12:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De user in kwestie staat dan ook bekend als mongool.
Nogal agressief van je.
En beledigend

Had ik een fittie met je ? Dat jij zo reageert ?
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:45:25 #130
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176777181
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:39 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Tsja. Werk is natuurlijk ook gewoon een plek waar mensen verliefd op elkaar kunnen worden. Ook als het mensen betreft die in verschillende functies werken.

Dus het hoeft lang niet altijd foute boel te zijn.
We hebben het hier natuurlijk wel tussen een oudere getrouwde president die zijn vrouw echt niet gaat verlaten en zijn jonge stagiaire, schever krijg je een machtsverhouding bijna niet. De manier waarop Lewinski vervolgens onder de bus is gegooid, staat ook in relatie met die scheve machtsverhouding.

Dat er ook mooie voorbeelden zijn, zal vast. Maar te vaak krijgt 'de zwakkere' last van de scheve machtsverhouding. Kan iemand zijn of haar baas wel weigeren zonder dat het invloed heeft op de carrière? Wat als je het wil uitmaken en de baas neemt dat verkeerd op? Wat als de partner van de baas erachter komt en je moet wieberen? Als mensen echt verliefd worden en samen door willen dan moet je bijna gaan kijken of je de werkrelatie zo kan veranderen dat de één niet meer de leidinggevende van de ander is.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:50:34 #131
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176777243
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:10 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Zeker. Maar past weer niet in het goede mvo-imago dat Shell probeert uit te stralen.
Ach, kijk hoeveel goeds ze voor die paar miljard kunnen doen in Nigeria.
Dat allemaal aan een paar westerse 1%-ers in Groningen geven is ongelijkheid bevorderen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_176777251
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:24 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar om als moraal kompas te dienen over mensen hun seksuele escapades wanneer het met instemming van beide personen heeft plaatsgevonden, vind ik weer wat doorslaan.
Lijkt me ook zeker niet wenselijk nee.
Er zit altijd wel een wat grijs gebied tussen volledige vrijwilligheid en fysieke dwang, al heb ik niet het idee dat er in het geval van Clinton en Lewinsky grenzen overschreden zijn.

quote:
Hillary had gewoon weg moeten gaan bij hem maar die heeft ook haar eigen agenda en maakt een afweging.
Klopt ja, die is zelf ook maar overgeschakeld op een verstandshuwelijk op een gegeven moment volgens mij. En ze zal ongetwijfeld ingecalculeerd hebben dat in de VS een gescheiden vrouw, zeker in die tijd, electoraal gezien een probleem zou hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176777434
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 03:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Nothing changed, Ryan.
Ik sta op als hij opstaat, zet koffie/thee/brinta/whatever en geeft hem z’n eten voor de dag mee dat ik vers bereid heb. Net als 13 jaar geleden.
Papje? hoe veel jaar is die.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 14:16:04 #134
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176777541
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

We hebben het hier natuurlijk wel tussen een oudere getrouwde president die zijn vrouw echt niet gaat verlaten en zijn jonge stagiaire, schever krijg je een machtsverhouding bijna niet. De manier waarop Lewinski vervolgens onder de bus is gegooid, staat ook in relatie met die scheve machtsverhouding.

Dat er ook mooie voorbeelden zijn, zal vast. Maar te vaak krijgt 'de zwakkere' last van de scheve machtsverhouding. Kan iemand zijn of haar baas wel weigeren zonder dat het invloed heeft op de carrière? Wat als je het wil uitmaken en de baas neemt dat verkeerd op? Wat als de partner van de baas erachter komt en je moet wieberen? Als mensen echt verliefd worden en samen door willen dan moet je bijna gaan kijken of je de werkrelatie zo kan veranderen dat de één niet meer de leidinggevende van de ander is.
Dat laatste ben ik zeker met je eens.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176777882
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 14:16 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik zeker met je eens.
Ja, maar dat eerste eigenlijk totaal niet. Het vervolg is niet alleen Clinton aan te rekenen. Ze had hem bijvoorbeeld ook niet onder het bureau kunnen verwennen bijvoorbeeld of geen relatie aan te gaan. Zou wat zijn als dat binnen het pakket van iedere stagiaire zou vallen.
pi_176777916
Kijk, als Clinton haar nou ongevraagd by the pussy zou grijpen en daarna in de media wordt gedaan alsof ze dat toch zelf heeft uitgelokt vind ik dat wel een andere case.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 14:54:35 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176778133
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 12:08 schreef sigme het volgende:
Ik moet ergens de memo gemist hebben waarin stond dat het politiek correcte tijdperk dat zo rond eind jaren 80 overwaaide uit de USA bij nader inzien het tijdperk van de foute grappen was, terwijl het heden, vol stuitend racisme en onversneden haat op radio/tv en krant (oh, en internet, er zijn zelfs fora die er vol mee staan), politiek correct is.
Bijzonder.
Yep, dat is diezelfde memo waarin ook stond dat deugen tegenwoordig slecht is.

Ik moet voor mezelf nog even bedenken wat ik met het woord "deugniet" ga doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176778666
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 14:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep, dat is diezelfde memo waarin ook stond dat deugen tegenwoordig slecht is.

Ik moet voor mezelf nog even bedenken wat ik met het woord "deugniet" ga doen.
En die memo waarin staat dat je het niet mag zeggen, ook al staan kranten en internetfora vol met 'het'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176778777
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nogal agressief van je.
En beledigend

Had ik een fittie met je ? Dat jij zo reageert ?
Gaat niet over U., die arme drommel kan niet tegen kritiek en er zit anders geen verweer in.

Zo een reactie zou zo van Tump kunnen komen!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2018 16:28:51 ]
pi_176779168
https://www.volkskrant.nl(...)minaliteit~a4562212/

Gister een man, Gianni L., neergeschoten in Amsterdam. Tevens twee stagiairs van 17 en 19 geraakt, waarvan de eerste dodelijk. Waarschijnlijk waren ze op zoek naar L; dezelfde vent werd twee maanden geleden ook al beschoten en ook daarbij overleed een jongen van 19 die er hoogstwaarschijnlijk weinig mee te maken had.

Leuke vriend, zo iemand.
pi_176779191
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 16:09 schreef Tchock het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)minaliteit~a4562212/

Gister een man, Gianni L., neergeschoten in Amsterdam. Tevens twee stagiairs van 17 en 19 geraakt, waarvan de eerste dodelijk. Waarschijnlijk waren ze op zoek naar L; dezelfde vent werd twee maanden geleden ook al beschoten en ook daarbij overleed een jongen van 19 die er hoogstwaarschijnlijk weinig mee te maken had.

Leuke vriend, zo iemand.
Je vergeet dat 1 slachtoffer al eerder een slachtoffer was toch.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 16:52:51 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_176779816
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 16:09 schreef Tchock het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)minaliteit~a4562212/

Gister een man, Gianni L., neergeschoten in Amsterdam. Tevens twee stagiairs van 17 en 19 geraakt, waarvan de eerste dodelijk. Waarschijnlijk waren ze op zoek naar L; dezelfde vent werd twee maanden geleden ook al beschoten en ook daarbij overleed een jongen van 19 die er hoogstwaarschijnlijk weinig mee te maken had.

Leuke vriend, zo iemand.
Italiaanse namen bij de mocromaffia, hmm.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:03:58 #143
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176779987
Gianni R ken ik wel. Die heeft ooit nog eens snel geschaatst.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:04:19 #144
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176779993
Ondertussen, in Nijmegen:

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:17:03 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_176780199
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:04 schreef GSbrder het volgende:
Ondertussen, in Nijmegen:

[ afbeelding ]
Daar zijn ze ook laat mee, met die campagnewinkel. Die van D66 in Arnhem centrum ging begin december al open meen ik.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:32:50 #146
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176780434
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:39 schreef Dwersdriever het volgende:
Tsjechië lijkt ook al zeer verdeeld over de blik naar het westen of het oosten. Spannende presidentsverkiezingen. Wordt het weer Zeman of toch Drahos?
Om maar even met mezelf in gesprek te gaan: de EU-kritische kandidaat heeft gewonnen met 51,6 procent van de stemmen. Zeman wil onder meer een referendum over een “Tjexit"
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176780852
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 14:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep, dat is diezelfde memo waarin ook stond dat deugen tegenwoordig slecht is.

Ik moet voor mezelf nog even bedenken wat ik met het woord "deugniet" ga doen.
Ja echt he?
Deugniet is een leuke in dit verband :D.

Mijn schoonmoeder (god hebbe haar ziel) vertelde over een familielid dat het bejaardenhuis uitgezet was om hij zo ondeugend was. Dat klinkt best guitig, maar voordat ze een hulpbehoevende bejaarde wegens wangedrag het bejaardenhuis uit sturen is het stadium van guitigheid lang en breed gepasseerd dunkt me.

Mijn schoonvader -door eenieder uitgekotst- wordt in datzelfde bejaardenhuis niet toegelaten wegens verregaand alcoholisme. Familie is laatst benaderd dat hij in verwaarloosde toestand was aangetroffen, of de familie d'r ook wat aan ging doen. Nou nee dus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176780884
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 14:38 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, maar dat eerste eigenlijk totaal niet. Het vervolg is niet alleen Clinton aan te rekenen. Ze had hem bijvoorbeeld ook niet onder het bureau kunnen verwennen bijvoorbeeld of geen relatie aan te gaan. Zou wat zijn als dat binnen het pakket van iedere stagiaire zou vallen.
Tsja. Bij mijn weten hadden ze er beide geen problemen mee, maar kwam die trol van een Trip met een cassettebandje aan bij Clintons politieke vijanden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176780997
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja. Bij mijn weten hadden ze er beide geen problemen mee, maar kwam die trol van een Trip met een cassettebandje aan bij Clintons politieke vijanden.
Precies, als dat er niet was geweest had het nooit zo'n impact gehad op de levensloop van beiden personen en was het waarschijnlijk gebleven bij een te koesteren herinnering voor zowel Clinton als Lewinsky.
pi_176781012
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:12 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies, als dat er niet was geweest had het nooit zo'n impact gehad op de levensloop van beiden personen en was het waarschijnlijk gebleven bij een te koesteren herinnering voor zowel Clinton als Lewinsky.
En een te koesteren jurk ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')