abonnement Unibet Coolblue
pi_176755691
Hallo!

Over enkele weken gaat de aannemer beginnen aan de bouw van onze nieuwbouwwoning. Naast de gebruikelijke puzzels, zijn we erg aan het dubben over de vloerverwarming.
We kunnen de meerwerkoptie via de aannemer doen. Dit kost ons 3900 euro voor 40 m2 minus de trap en wc.
Het is erg lastig om duidelijke informatie te krijgen over welk systeem ze gaan aanleggen. Het lijkt erop dat ze een slakkenhuispatroon van buizen gaan leggen met een hoh afstand van 15 cm, behalve bij het raam aan de achterzijde, waar de hoh afstand 10 cm wordt. Als we naar andere aanbieders van vloerverwarmingen zoeken, bieden die veelal een hoh van 10 aan over de hele vloer.
De vloerplaten van de begane grond heeft een isolatiewaarde van RC 4,0 (m²·K)/W. Dit zegt me niet zoveel, maar ik vraag me af of er niet eerst nog een vorm van isolatie op de vloer nodig is?
Ik vraag me ook af of het geheel niet wat duur is. De radiatoren vervallen (drie stuks) en op de bovenverdieping komen thermostaatkranen en een handbediende thermostaat op de overloop.

Een offerte die we hebben opgevraagd kwam uit op 3300 (bij de aannemer komt er nog 500 bovenop als we alles met een hoh afstand van 10cm willen).

Mijn vragen:
Is het een reële meerprijs van de aannemer of moeten we gaan shoppen?
Is een hoh afstand van 15 cm met 10 cm bij openslaande deuren genoeg?

bvd.
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_176756654
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:17 schreef Nitzer het volgende:

Over enkele weken gaat de aannemer beginnen aan de bouw van onze nieuwbouwwoning. Naast de gebruikelijke puzzels, zijn we erg aan het dubben over de vloerverwarming.
We kunnen de meerwerkoptie via de aannemer doen. Dit kost ons 3900 euro voor 40 m2 minus de trap en wc.
In- of excl. btw? Familielid kreeg een offerte voor zoiets voor een nieuwbouwwoning van ¤3000,- voor 50m2 vloeroppervlak (In 2010 btw). Hebben ze niet gedaan en kijken nu tegen een oerlelijke T33 radiator tegen de binnenmuur in de zithoek aan.

Ik weet niet hoe het totale prijsplaatje eruit ziet, maar ik vind het behoorlijk aan de prijs, maar het alternatief is denk ik niet al te fraai. Bovendien is vloerverwarming aanzienlijk gunstiger als je op een warmtepomp overgaat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176756780
Wij hebben voor 40m2 iets van 1200 betaald incl. BTW. 4 groepen en ligt nu 2 jaar.
pi_176756814
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:17 schreef Nitzer het volgende:
De vloerplaten van de begane grond heeft een isolatiewaarde van RC 4,0 (m²·K)/W. Dit zegt me niet zoveel,
Die Rc waarde van 4 zegt dat je warmteverlies per m2 en per graad verschil tussen bodem en je woonoppervlak, circa 4 Watt bedraagt. Is je woonkamer 20 en de ondergrond 10 graden, dan is je verlies (en dus je benodigde vloerverwarmingsvermogen) circa 400 1,6 kWatt. Krijg je gelijk en iee van de hoeveelheid slangen die nodig zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 26-01-2018 12:44:20 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:22:54 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176756944
Is het voor jullie een optie om de cement dekvloer weg te laten? Heb het idee dat achteraf aanbrengen van vloerverwarming en cementdekvloer goedkoper is.
pi_176756987
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:17 schreef Nitzer het volgende:
Hallo!

Over enkele weken gaat de aannemer beginnen aan de bouw van onze nieuwbouwwoning. Naast de gebruikelijke puzzels, zijn we erg aan het dubben over de vloerverwarming.
We kunnen de meerwerkoptie via de aannemer doen. Dit kost ons 3900 euro voor 40 m2 minus de trap en wc.
Het is erg lastig om duidelijke informatie te krijgen over welk systeem ze gaan aanleggen. Het lijkt erop dat ze een slakkenhuispatroon van buizen gaan leggen met een hoh afstand van 15 cm, behalve bij het raam aan de achterzijde, waar de hoh afstand 10 cm wordt. Als we naar andere aanbieders van vloerverwarmingen zoeken, bieden die veelal een hoh van 10 aan over de hele vloer.
De vloerplaten van de begane grond heeft een isolatiewaarde van RC 4,0 (m²·K)/W. Dit zegt me niet zoveel, maar ik vraag me af of er niet eerst nog een vorm van isolatie op de vloer nodig is?
Ik vraag me ook af of het geheel niet wat duur is. De radiatoren vervallen (drie stuks) en op de bovenverdieping komen thermostaatkranen en een handbediende thermostaat op de overloop.

Een offerte die we hebben opgevraagd kwam uit op 3300 (bij de aannemer komt er nog 500 bovenop als we alles met een hoh afstand van 10cm willen).

Mijn vragen:
Is het een reële meerprijs van de aannemer of moeten we gaan shoppen?
Is een hoh afstand van 15 cm met 10 cm bij openslaande deuren genoeg?

bvd.
Hier in exact hetzelfde schuitje gezeten, wou graag ook vloerverwarming op de begane grond (ongeveer 50m2). In de meerwerklijst brachten ze alleen 4100¤ in rekening voor de begane grond als ik de badkamer ook wou nog eens 1100¤. Dit was mij veel te duur, omdat ik weet hoe weinig werk het is om aan te leggen tijdens de opbouw. Als je ruim van te voren weet dat iemand vloerverwarming wil toepassen kun je de detaillering aanpassen in een vroeg stadium. Dan stelt het liggen niks voor een installateur. Daarom zou ik 't het nooit voor betalen, dan zou ik liever in later stadium in beton gaan frezen, alleen moet je dan weten hoe en waar de leidingen lopen.

Ik heb er dus van afgezien, ga de radiatoren ombouwen met hout als mijn woning eind van dit jaar wordt opgeleverd.
pi_176757283
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb het idee dat achteraf aanbrengen van vloerverwarming en cementdekvloer goedkoper is.
Dat is 't ook. Maar het is niet alleen de slangen, de regelaars/mengers komen er ook nog bij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176758011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is 't ook. Maar het is niet alleen de slangen, de regelaars/mengers komen er ook nog bij.
Ja dat kan dus voor 1200 :)
pi_176758702
De offerte van 3300 Euro is incl btw, km vergoeding, materialen en arbeidsloon. Dan isoleren ze de vloer en een opstaande rand. Leggen met netten de slangen aan en storten vervolgens een dekvloer van 6cm (die dekvloer kost ongeveer 1200 Euro van die 3300 uit mijn hoofd).

We kunnen de dekvloer dus weg laten als minderwerk, maar krijgen daar niks voor terug.

We zullen dan nog de drie radiatoren beneden weg moeten (laten) halen en afdoppen en boven de thermostaatkranen moeten monteren. Zijn er nog voor/nadelen aan afgedopte radiatorenbuizen in de muur?
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_176759219
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:55 schreef Nitzer het volgende:
Leggen met netten de slangen aan en storten vervolgens een dekvloer van 6cm (die dekvloer kost ongeveer 1200 Euro van die 3300 uit mijn hoofd).

We kunnen de dekvloer dus weg laten als minderwerk, maar krijgen daar niks voor terug.

Handig trucje van de aannemer.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176760022
De materiaalkosten zijn +/- 1000 euro. De dekvloer moet er toch in.. Dus misschien nog eens met de aannemer praten? Je kunt ook overwegen om de slangen in te laten frezen achteraf. Dat is volgens mij ook niet zo duur. Ik zou wel altijd voor vloerverwarming gaan, ook boven als het kan. Lage temperatuur verwarming is in de toekomst de norm.

Je kunt ook de dekvloer weglaten. Je bestelt online een set met slang en verdelers. Je krijgt er dan vaak gratis een legplan bij. Dan leg je het zelf, en laat je een dekvloer storten. Ben je nog nog voor minder dan ¤2000 klaar..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')