abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 januari 2018 @ 19:50:47 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176722790


laatste update 17/08/2015

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

AOD9604 (Lipotropin) Vetverbander is gebaseerd op een stuk van de menselijke molecule van het de groeihormoon. Dit hormoon, dat natuurlijk in het lichaam voorkomt en dat vet metabolisme bevordert, wordt onderdrukt in het lichaam.


- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

FG-4592 (zuurstof in een pil) is bedoeld voor mensen die een tekort hebben aan rode bloedlichaampjes, zoals mensen met nierproblemen. Het middel stimuleert de aanmaak van rode bloedlichaampjes en werkt dus als epo, maar dan in pilvorm. Het is dus makkelijker toe te dienen dan epo zelf, dat werkt met een spuit."
FG-4592 alleen beschikbaar voor deelnemers aan klinische proeven. Het geneesmiddel bevindt zich in de laatste testfase, maar is nog niet goedgekeurd voor de markt. Toch kan het al op verschillende websites besteld worden, als de koper tenminste kan laten zien dat hij onderzoeker is.

Mechano groeifactor (Mechano Growth Factor) (MGF) is een variant van de spier insuline-achtige groeifactor-1 (IGF-1) die op strikte lichaamsbeweging en spierschade. Structureel anders dan andere groeifactoren, zoals IGF-1, dat wordt gesynthetiseerd door de lever, MGF gaat spiervezels skeletspier weefsel te herstellen en voorkomt beschadigde cellen sterven af. Het voegt stamcellen in de spier en wordt geactiveerd door een puls van stimulatie na spierweefsel belangrijke mechanische belasting ondergaan. Genen voor MGF getranscribeerd in mindere mate het ouder daarom spiermassa afneemt bij ouderen en bepaalde ziekten ook interfereren met de productie ervan

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://vimeo.com/101032213


Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176722895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Technische sport vriend, technische sport.
In dit geval is het probleem voor Ritsma en de zijnen dat de techniek van Yuskov veel beter is dan die van Kramer
pi_176729972


Cornet in de problemen, maar het is allemaal niet haar schuld!!!
pi_176731798
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 01:03 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Cornet in de problemen, maar het is allemaal niet haar schuld!!!
Twee maanden schorsing incoming.

Wel opvallend dat ze 20 keer getest is in een jaar.
pi_176732175
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Twee maanden schorsing incoming.

Wel opvallend dat ze 20 keer getest is in een jaar.
Zeker gezien de ITF. _O- Klinkt bijna alsof ze getipt zijn over haar. :D

Verder lachwekkend verhaal natuurlijk, drie keer een goede reden om een dopingcontrole te missen thuis, ja tuurlijk. :')
Jack does it in real time...
pi_176732230
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:49 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zeker gezien de ITF. _O- Klinkt bijna alsof ze getipt zijn over haar. :D

Verder lachwekkend verhaal natuurlijk, drie keer een goede reden om een dopingcontrole te missen thuis, ja tuurlijk. :')
In MMA had je Nick Diaz, die werd daar ook op gepakt. Maar die blowde de hele dag door, dan snap ik het nog wel :')
pi_176732797
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 01:03 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Cornet in de problemen, maar het is allemaal niet haar schuld!!!
Ik dacht even dat het om Lim ging. _O-
pi_176735580
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Twee maanden schorsing incoming.

Wel opvallend dat ze 20 keer getest is in een jaar.
das het dubbele van de 9 per jaar
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:25:44 #9
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176735769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 01:03 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Cornet in de problemen, maar het is allemaal niet haar schuld!!!
Even gegoogled, ik gok op overmatig coke gebruik.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 januari 2018 @ 11:03:01 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176755399
quote:
An open letter from Victor An to the IOC President Thomas Bach



Dear Mr. President Thomas Bach,

Back in 2002, I got my first opportunity to participate in Olympic Games. The present ones in Korea were supposed to become an especially significant part of my career for several reasons. Two weeks before the start of the Olympics I found out that the Olympic movement does not consider me an athlete, who deserves to be a part of it without even providing an explanation.

During my entire career journey in short track, I’ve never given a reason to doubt my honesty and my integrity, especially when it comes to my victories which I achieved with nothing but my strength and dedication. I have always maintained respect to the sport itself, my rivals, the Olympic movement, and I’ve always complied with the anti-doping legislation. I honestly thought that properly completing all the steps to meet the criteria to be a part of the Olympic Games, a "clean" athlete deserves a right to compete there. However, the IOC commission has decided otherwise and didn’t provide me with reasons why so.

I thoroughly went over the criteria which commission utilized when they made this decision. I can honestly declare that I haven’t done anything that would justify putting me on the list of athletes barred from participating in the Olympic Games.

It is outrageous that there is no concrete reason which explains my exclusion from the Olympics, and furthermore people now view me as an athlete who used doping. After all these years in sports, this verdict of preventing me to be in Olympics has become a symbol of mistrust to me from the side of IOC as well as the reason of mistrust from the side of the entire sport community.

I hope that the IOC will ultimately declare their reason for my exclusion, so I will be able to defend my honor and dignity. I have a full right to believe and hope that I have the trust of my supporters, as well as journalists, after my long journey in short-track and with absolute absence of my fault in this situation, when I’m deprived an opportunity to participate in the Olympics.

Sincerely Yours, Viktor An
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176770798
quote:
American Sprinter Used ‘Passionate Kissing’ Defense in Doping Case. And It Worked.

.
The moral of this story is that it is perfectly O.K. to passionately kiss your mate, even if he or she has a sinus infection.

First, meet the characters: Gil Roberts is a world-class sprinter from Oklahoma who won a gold medal for the United States in a relay at the 2016 Summer Olympics. His girlfriend, Alex Salazar, was sick last spring.

When Roberts failed a drug test, he mounted one of the more novel defenses in the history of sports doping. He said that he had kissed Salazar passionately, and that her sinus medication had entered his body.

On Thursday, an appeals court sided with the passionate kissing defense. Roberts was exonerated.

“There could have been tongue kissing, but it was more that she kissed me so soon after taking the medicine,” Roberts said Thursday, expressing relief that he had evaded a ban of up to four years for trace amounts of probenecid, a masking agent prohibited by sports regulators for its ability to disguise other drugs.

Three arbitrators wrote that it was more likely than not “that the presence of probenecid in the athlete’s system resulted from kissing his girlfriend.” A different decision could have jeopardized Roberts’s Nike sponsorship, or his eligibility for the 2020 Olympics.

Professional athletes have attributed doping violations to contaminated beef, spiked energy drinks and vanishing look-alikes seeking to sabotage them. Rarely do their claims prove persuasive. But Roberts, with the help of his girlfriend’s testimony, dealt a blow to global antidoping officials, who had appealed a preliminary decision clearing Roberts last summer.

Even with such cross-contamination scientifically possible, regulators argued his account was implausible — including an antibiotic regimen his girlfriend had not seen through to completion, leaving one capsule as evidence. Regulators called him reckless and at fault for even an inadvertent violation.

“I’m like, how can I be negligent for kissing my girl?” Roberts said, noting she had kept her sickness hidden at the time, for fear it might dampen his desire to spend time with her.

At a hearing in New York last week, Salazar helped mount the winning defense. She testified about the sinus infection she’d contracted on a family vacation in India and about the 14-day regimen of antibiotics, now out of production, she obtained there.

She testified about her aversion to swallowing pills, which prompted her to empty each capsule’s contents onto her tongue. And she testified about the frequent and passionate kissing. Roberts produced his urine sample roughly three hours afterward, she said.


[ Bericht 10% gewijzigd door THEFXR op 27-01-2018 00:01:51 ]
  maandag 29 januari 2018 @ 12:38:21 #13
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176816789
http://www.tuttobiciweb.it/index.php?page=news&cod=108547&tp=n

quote:
Froome l’ha sempre avuta?
«Guarda, io non me lo ricordo, dovresti sentire il dottore che avevamo allora, Mantovani».
Ik kan me niet herinneren dat Froome astma had. Bovendien heeft Froome nooit aan Walsh verteld een astmapatiënt te zijn, terwijl hij maar al graag uit de school klapte over zijn andere ziektes. Nu hij betrapt is op 2483948392 aan dat ding te hebben gezogen, is hij plots een ''lifelong sufferer''. Genot, oh genot.

quote:
Aveva un punto debole?
«Sì, forse gli mancava potenza. Ha sempre avuto un gran ritmo, ma adesso ha tanta forza in più. E’ proprio diverso fisicamente».
Of Froome een zwakke plek heeft? In zijn tijd bij Barloworld kwam hij altijd power tekort. Tegenwoordig is hij veel sterker, hij is fysiek gezien veranderd. Met andere woorden: Froome komt voor geen meter vooruit en wordt uit wedstrijden gegooid omdat hij aan motoren hangt, gaat naar Sky, krijgt opeens zomaar astma, wordt wel sterker en is fysiek veranderd en wint plots vijf grote ronden waarvan één ook nog eens met nierproblemen.



quote:
Il problema è che nella sua squadra non vogliono ammettere neanche uno sbaglio. Mi meraviglio di Brailsford, che ha sempre sventagliato la bandiera dell’etica: se c’è una regola, bisogna rispettarla.
Het probleem met Froome's team [Sky] is dat ze nooit ook maar de kleinste fout willen toegeven. Ik ben onder de indruk van Brailsford. Hij zwaait met de ethische vlag, maar hij lapt alle regels aan zijn laars.

Corti. _O_
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176816887
Gezien mijn uitstekende gezondheid heb ik mijn ambities voor topsporter maar opgegeven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 29 januari 2018 @ 13:15:56 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_176817305
hajoseppelt twitterde op maandag 29-01-2018 om 12:54:21 ARD WORLD EXCLUSIVE: DOPING SAMPLE BOTTLES FOR WINTER OLYMPIC GAMES ARE MANIPULATABLE. ARD DOPING EDITORIAL TEAM WAS ABLE TO OPEN „SEALED“ CONTAINERS WITHOUT TRACE. WADA KNEW - REACTED LESS THAN 24 HOURS BEFORE ARD DOCUMENTARY. STORY TO BE REVEALED IN TODAY’S SPECIAL PROGRAMME reageer retweet
  maandag 29 januari 2018 @ 13:32:06 #16
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_176817565
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gezien mijn uitstekende gezondheid heb ik mijn ambities voor topsporter maar opgegeven.
Er is ook nog geen topwielrenner geweest die de goede prestaties wijdde aan een dikke pens.
pi_176817626
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:38 schreef Koffieplanter het volgende:
http://www.tuttobiciweb.it/index.php?page=news&cod=108547&tp=n

[..]

Ik kan me niet herinneren dat Froome astma had. Bovendien heeft Froome nooit aan Walsh verteld een astmapatiënt te zijn, terwijl hij maar al graag uit de school klapte over zijn andere ziektes. Nu hij betrapt is op 2483948392 aan dat ding te hebben gezogen, is hij plots een ''lifelong sufferer''. Genot, oh genot.

[..]

Of Froome een zwakke plek heeft? In zijn tijd bij Barloworld kwam hij altijd power tekort. Tegenwoordig is hij veel sterker, hij is fysiek gezien veranderd. Met andere woorden: Froome komt voor geen meter vooruit en wordt uit wedstrijden gegooid omdat hij aan motoren hangt, gaat naar Sky, krijgt opeens zomaar astma, wordt wel sterker en is fysiek veranderd en wint plots vijf grote ronden waarvan één ook nog eens met nierproblemen.

[ afbeelding ]

[..]

Het probleem met Froome's team [Sky] is dat ze nooit ook maar de kleinste fout willen toegeven. Ik ben onder de indruk van Brailsford. Hij zwaait met de ethische vlag, maar hij lapt alle regels aan zijn laars.

Corti. _O_
Sow, goeie teksten van Corti.

En met dat gifje van Alonzo Mourning scoor je pluspunten
pi_176818375
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:15 schreef Tarado het volgende:
hajoseppelt twitterde op maandag 29-01-2018 om 12:54:21 ARD WORLD EXCLUSIVE: DOPING SAMPLE BOTTLES FOR WINTER OLYMPIC GAMES ARE MANIPULATABLE. ARD DOPING EDITORIAL TEAM WAS ABLE TO OPEN „SEALED“ CONTAINERS WITHOUT TRACE. WADA KNEW - REACTED LESS THAN 24 HOURS BEFORE ARD DOCUMENTARY. STORY TO BE REVEALED IN TODAY’S SPECIAL PROGRAMME reageer retweet
dat deden die russen toch jaren geleden al?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2018 @ 16:41:47 #19
426493 crew  PippenScottie
pi_176821286
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 23:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled.

Alberto Salazars dochter heet Alex.
Ik denk dat het dezelfde is.

https://www.google.nl/amp(...)e-perfect-stride/amp
pi_176821387
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:38 schreef Koffieplanter het volgende:
http://www.tuttobiciweb.it/index.php?page=news&cod=108547&tp=n

[..]

Ik kan me niet herinneren dat Froome astma had. Bovendien heeft Froome nooit aan Walsh verteld een astmapatiënt te zijn, terwijl hij maar al graag uit de school klapte over zijn andere ziektes. Nu hij betrapt is op 2483948392 aan dat ding te hebben gezogen, is hij plots een ''lifelong sufferer''. Genot, oh genot.

[..]

Of Froome een zwakke plek heeft? In zijn tijd bij Barloworld kwam hij altijd power tekort. Tegenwoordig is hij veel sterker, hij is fysiek gezien veranderd. Met andere woorden: Froome komt voor geen meter vooruit en wordt uit wedstrijden gegooid omdat hij aan motoren hangt, gaat naar Sky, krijgt opeens zomaar astma, wordt wel sterker en is fysiek veranderd en wint plots vijf grote ronden waarvan één ook nog eens met nierproblemen.

[ afbeelding ]

[..]

Het probleem met Froome's team [Sky] is dat ze nooit ook maar de kleinste fout willen toegeven. Ik ben onder de indruk van Brailsford. Hij zwaait met de ethische vlag, maar hij lapt alle regels aan zijn laars.

Corti. _O_
Even resumeren: Corti is razend omdat Froome hem nergens credits geeft. Tevens genieten early adopters zijn voorkeur.
  maandag 29 januari 2018 @ 16:48:39 #21
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176821431
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 16:46 schreef wimderon het volgende:

[..]

Even resumeren: Corti is razend omdat Froome hem nergens credits geeft. Tevens genieten early adopters zijn voorkeur.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176822386
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:15 schreef Tarado het volgende:
hajoseppelt twitterde op maandag 29-01-2018 om 12:54:21 ARD WORLD EXCLUSIVE: DOPING SAMPLE BOTTLES FOR WINTER OLYMPIC GAMES ARE MANIPULATABLE. ARD DOPING EDITORIAL TEAM WAS ABLE TO OPEN „SEALED“ CONTAINERS WITHOUT TRACE. WADA KNEW - REACTED LESS THAN 24 HOURS BEFORE ARD DOCUMENTARY. STORY TO BE REVEALED IN TODAY’S SPECIAL PROGRAMME reageer retweet
pi_176823048
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:58 schreef showtimer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dat Seppelt nog geen Russisch hartaanval heeft gekregen???
  Redactie Sport / Supervogel maandag 29 januari 2018 @ 18:46:41 #24
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_176823358
Jeroen_Grueter twitterde op maandag 29-01-2018 om 18:45:39 Michael Jamieson: ‘Swimming has a problem. Micro-dosing is a huge issue’ https://www.theguardian.c(...)iew?CMP=share_btn_tw reageer retweet
  maandag 29 januari 2018 @ 19:06:27 #25
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_176823831
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 01:03 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Cornet in de problemen, maar het is allemaal niet haar schuld!!!
'valuable reasons' :')
pi_176824010
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2018 18:46 schreef Pino112 het volgende:
Jeroen_Grueter twitterde op maandag 29-01-2018 om 18:45:39 Michael Jamieson: ‘Swimming has a problem. Micro-dosing is a huge issue’ https://www.theguardian.c(...)iew?CMP=share_btn_tw reageer retweet
geloof er niks van, die zwemmers zitten er vol op.
pi_176830633
De selectieprocedure van IOC over toelating van Russen naar Rio kan nu eindelijk de prullenbak in. Iedereen dacht al dat dit prut was, docu van AARD bevestigd dit.

En interessant dat ze zich naast Poetin ook richten op Bach. Corruptie in het IOC, je verwacht het niet. Benieuwd naar deel 2.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 januari 2018 @ 23:46:32 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176830929
hoppa, flesje vervangen :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 januari 2018 @ 23:55:57 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176831080
hoppa flesje geopend _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator maandag 29 januari 2018 @ 23:59:39 #30
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176831125
Hajo SeppeltGod _O_

Echt dodelijk voor het WADA dit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_176831126
En Grigory maar denken dat hij zo geniaal was.
pi_176831129
Tot zover de Spelen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_176831137
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hajo SeppeltGod _O_

Echt dodelijk voor de WADA dit.
En voor het IOC. Kijkt toe, doet niks en geniet van rijkdom en privileges.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_176831145
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hajo SeppeltGod _O_
Enig idee over die dokter in Bern? ;(
pi_176831175
Gemist. :(
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 00:20:44 #36
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176831452
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:01 schreef showtimer het volgende:

[..]

Enig idee over die dokter in Bern? ;(
Bij de combinatie wielrennen en Bern gingen mijn gedachten als eerste uit naar Cancellara.

Maar die man werkte dus jarenlang bij een Duitse wielerploeg, en in ieder geval in 2009, als ik goed heb opgelet. Dan kom je uit bij Milram, denk ik. Maar of ik zit helemaal verkeerd of die man was totaal op de achtergrond aan het werk, want ik kan zo niks vinden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_176831631
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:38 schreef Koffieplanter het volgende:
http://www.tuttobiciweb.it/index.php?page=news&cod=108547&tp=n

[..]

Ik kan me niet herinneren dat Froome astma had. Bovendien heeft Froome nooit aan Walsh verteld een astmapatiënt te zijn, terwijl hij maar al graag uit de school klapte over zijn andere ziektes. Nu hij betrapt is op 2483948392 aan dat ding te hebben gezogen, is hij plots een ''lifelong sufferer''. Genot, oh genot.

[..]

Of Froome een zwakke plek heeft? In zijn tijd bij Barloworld kwam hij altijd power tekort. Tegenwoordig is hij veel sterker, hij is fysiek gezien veranderd. Met andere woorden: Froome komt voor geen meter vooruit en wordt uit wedstrijden gegooid omdat hij aan motoren hangt, gaat naar Sky, krijgt opeens zomaar astma, wordt wel sterker en is fysiek veranderd en wint plots vijf grote ronden waarvan één ook nog eens met nierproblemen.

[ afbeelding ]

[..]

Het probleem met Froome's team [Sky] is dat ze nooit ook maar de kleinste fout willen toegeven. Ik ben onder de indruk van Brailsford. Hij zwaait met de ethische vlag, maar hij lapt alle regels aan zijn laars.

Corti. _O_
Goede teksten inderdaad. Heb je die met Ferretti ook gelezen? Ook wel de moeite waard :)

http://www.tuttobiciweb.i(...)o-sagan-tuttobiciweb
pi_176831661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bij de combinatie wielrennen en Bern gingen mijn gedachten als eerste uit naar Cancellara.

Maar die man werkte dus jarenlang bij een Duitse wielerploeg, en in ieder geval in 2009, als ik goed heb opgelet. Dan kom je uit bij Milram, denk ik. Maar of ik zit helemaal verkeerd of die man was totaal op de achtergrond aan het werk, want ik kan zo niks vinden.
https://www.republik.ch/2018/01/29/geheimsache-doping-teil2

Later vandaag misschien even in verdiepen. :)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:48:12 #39
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_176831816
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bij de combinatie wielrennen en Bern gingen mijn gedachten als eerste uit naar Cancellara.

Maar die man werkte dus jarenlang bij een Duitse wielerploeg, en in ieder geval in 2009, als ik goed heb opgelet. Dan kom je uit bij Milram, denk ik. Maar of ik zit helemaal verkeerd of die man was totaal op de achtergrond aan het werk, want ik kan zo niks vinden.
https://www.rad-net.de/na(...)schmidt;n_19033.html

Zou het Mark Schmidt kunnen zijn? Werkte voor Milram al als arts bij Gerolsteiner.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 00:59:27 #40
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176831896
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:33 schreef showtimer het volgende:

[..]

https://www.republik.ch/2018/01/29/geheimsache-doping-teil2

Later vandaag misschien even in verdiepen. :)
Oh, dan had ik het toch niet helemaal goed begrepen. De 2009 slaat dus op het moment van inlichten van de UCI. Niet dat de arts op dat moment in dienst was van een Duitse ploeg, dat zou ook langer geleden kunnen zijn.

Kan überhaupt maar weinig vinden over Zwitserse artsen in het wielrennen, maar ik ben dan ook niet het internet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 01:13:16 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176831998
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:03 schreef Columbiafan het volgende:
Gemist. :(
Ik ook :(
Waar terug te zien?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 01:32:38 #42
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176832060
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 01:38:55 #44
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176832072
quote:
Oh had de NOS ze ook, lekker hoor Tijntje Hendriks van de dopingredactie :D _O_.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 02:12:42 #45
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176832129
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

En voor het IOC. Kijkt toe, doet niks en geniet van rijkdom en privileges.
Destijds al m’n ongenoegen geuit over het feit dat het IOC z’n handen ervanaf trok en het over de schutting keilde bij de sportfederaties. Nu blijkt wat voor puinhoop het was. Exit Bach :r.

Seppelt _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176832346
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2018 18:46 schreef Pino112 het volgende:
Jeroen_Grueter twitterde op maandag 29-01-2018 om 18:45:39 Michael Jamieson: ‘Swimming has a problem. Micro-dosing is a huge issue’ https://www.theguardian.c(...)iew?CMP=share_btn_tw reageer retweet
Maar zwemmen is toch een technische sport?! :o

Interessante docu's denk, binnenkort even terugkijken.
Jack does it in real time...
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:29:44 #47
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176834470
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176835294
CuntGodin
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 11:30:46 #49
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176835574
Haha, zo'n deal willen. :D

Als dat geaccepteerd wordt zou dat pure minachting van de kijker zijn. Dit is doodleuk toegeven dat de salbutamolwaarde op een onnatuurlijke manier tot stand is gekomen. Twee jaar schorsing graag, groetjes.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:53:25 #50
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176835958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, zo'n deal willen. :D

Als dat geaccepteerd wordt zou dat pure minachting van de kijker zijn. Dit is doodleuk toegeven dat de salbutamolwaarde op een onnatuurlijke manier tot stand is gekomen. Twee jaar schorsing graag, groetjes.
Het gaat ook volledig in strijd met het ZERO TOLERANCE beleid van Sky.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 januari 2018 @ 11:55:37 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176835997
quote:
kan iemand even samenvatten wat hier staat?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 januari 2018 @ 11:56:49 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176836018
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

kan iemand even samenvatten wat hier staat?
Grofweg: Froome/Sky willen een deal, 5-6 maanden schorsing in ruil voor het inleveren van de eindzege in de Vuelta en zijn WK-brons op de tijdrit.

Lastig puntje is dat hij niet voorlopig geschorst is, en een schorsing dus als het goed is pas ingaat op het moment van de uitspraak (zonder dat die voorlopige schorsing eraf wordt gehaald, want die was er niet).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176836035
Een deal maken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 11:58:05 #54
408813 crew  trein2000
pi_176836045
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Grofweg: Froome/Sky willen een deal, 5-6 maanden schorsing in ruil voor het inleveren van de eindzege in de Vuelta en zijn WK-brons op de tijdrit.

Lastig puntje is dat hij niet voorlopig geschorst is, en een schorsing dus als het goed is pas ingaat op het moment van de uitspraak (zonder dat die voorlopige schorsing eraf wordt gehaald, want die was er niet).
Bizar!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 januari 2018 @ 11:58:41 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176836056
Wel met Google Translate, er zijn vast mensen hier die Italiaans lezen zonder Google en het beter samen kunnen vatten :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176836249
Zou het wel mooi vinden als het niet voorlopig schorsen tegen ze gaat werken. Elke deal waarin Froome in 2018 deelneemt aan een grote ronde is een farce.
pi_176836253
Sky volgt nog steeds het voorspelbare scenario dus :')
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:11:53 #58
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176836264
Gewoon opheffen die Froome en z’n Cunt, nooit meer over praten /De Reus
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 januari 2018 @ 12:42:47 #59
842 Zorro
Z
pi_176836683
Stom dat Armstrong daar nooit aan gedacht heeft, zo'n deal.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:44:58 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176836715
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:33 schreef showtimer het volgende:

[..]

https://www.republik.ch/2018/01/29/geheimsache-doping-teil2

Later vandaag misschien even in verdiepen. :)
Interessant stuk. Geeft goed beeld van de verschillende ethiek tov dergelijke producten voor atleten in Europa. In Spanje ziet men ook veel meer door de vingers. Zwitserland ook, als je maar betaald he.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:57:19 #61
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176836878
Ulissi: 1.900 ng/ml, 9 maanden
Froome: 2.000 ng/ml, 5 of 6 maanden

8)7
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176836989
Als ze hem binnen een week, 5 maanden schorsing uitroepen, kan hij nog net meedoen aan de Tour.
leven zoals het leven is
  dinsdag 30 januari 2018 @ 13:04:07 #63
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_176836999
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:42 schreef Zorro het volgende:
Stom dat Armstrong daar nooit aan gedacht heeft, zo'n deal.
Armstrong speelde liever alles of niets of belde Hein Verbruggen waarna hij een donatie deed aan de UCI.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 13:07:25 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176837055
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Ulissi: 1.900 ng/ml, 9 maanden
Froome: 2.000 ng/ml, 5 of 6 maanden

8)7
Bij Sky is meer geld om te procederen. Alleen het startgeld vd Giro voor Froome is al genoeg.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 13:14:42 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_176837205
Dan zou hij dus gewoon weer mee kunnen doen met de giro en tour :') :') :')
  dinsdag 30 januari 2018 @ 13:16:12 #66
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_176837242
Schors hem maar voor twee jaar.
pi_176837320
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:14 schreef Momo... het volgende:
Dan zou hij dus gewoon weer mee kunnen doen met de giro en tour :') :') :')
giro sowieso niet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 30 januari 2018 @ 13:21:03 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176837337
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:19 schreef franklop het volgende:

[..]

giro sowieso niet
Jewel want die 6 maanden is met terugwerkende kracht.
quote:
Chris Froome en zijn entourage overwegen om ‘nalatigheid’ op te werpen als reden voor de abnormale dopingplas tijdens de Vuelta in september. Dat meldt de Italiaanse krant Corriere Della Sera. Zo hoopt de Sky-renner op een schorsing van zes maand, waardoor hij alsnog de Tour de France en de Giro kan rijden. Froome zou dan ook zijn Vuelta-zege geschrapt zien en zijn bronzen WK-medaille moeten afgeven.
Aanvankelijk wilde Chris Froome een schorsing in alle geval vermijden, desnoods met een procedureslag, maar volgens de Italiaanse krant komt de Brit nu terug op zijn beslissing. Als hij toegeeft nalatig geweest te zijn, kan hij door de UCI een schorsing van zes maanden (met terugwerkende kracht) opgelegd krijgen. Op die manier kan Froome gewoon aan de start staan van de Giro en de Tour de France.

Officieel ontkennen Team Sky en Chris Froome de abnormale salbutamolplas. Volgens L’Equipe stelt de Brit dat het teveel aan salbutamol in zijn urine te wijten is aan nierfalen.
Levert wel zijn Vuelta zegen in.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 13:23:42 #69
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176837376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jewel want die 6 maanden is met terugwerkende kracht.

[..]

Levert wel zijn Vuelta zegen in.
Dat kan helemaal niet, want voor een schorsing met terugwerkende kracht moet je eerst daadwerkelijk geschorst zijn. Froome is niet geschorst. Niet door zijn ploeg, niet door de UCI. Froome is daarnaast ook nooit (officieel) verhoord. Uit competitie blijven en zeggen dat het als een schorsing telt, mag tevens ook niet.




[ Bericht 7% gewijzigd door Koffieplanter op 30-01-2018 13:31:23 ]
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 13:28:39 #70
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176837469
Er duiken ook mooie foto's op:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij speelt dus niet alleen vals op Strava door een beetje achter een motor aan te rijden, hij rijdt ook rond in het zwart en dus niet in zijn Sky trui. Ferrari? Geschorst? Vragen, vragen..
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176837558
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, want voor een schorsing met terugwerkende kracht moet je eerst daadwerkelijk geschorst zijn. Froome is niet geschorst. Niet door zijn ploeg, niet door de UCI. Froome is daarnaast ook nooit (officieel) verhoord. Uit competitie blijven en zeggen dat het als een schorsing telt, mag tevens ook niet.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan kunnen ze de uitspraak proberen uit te stellen tot na de Giro (/ Tour) om het drama voor de sport compleet te maken.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 13:33:01 #72
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176837561
chrisfroome twitterde op dinsdag 30-01-2018 om 13:16:09 I have seen the report in Corriere della Serra this morning - it’s completely untrue. reageer retweet
  dinsdag 30 januari 2018 @ 13:37:32 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176837632
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Er duiken ook mooie foto's op:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij speelt dus niet alleen vals op Strava door een beetje achter een motor aan te rijden, hij rijdt ook rond in het zwart en dus niet in zijn Sky trui. Ferrari? Geschorst? Vragen, vragen..
Dat is natuurlijk geen valsspelen op Strava maar gewoon een brommertraining, die wordt soms ook achter een auto gedaan om zo de wedstrijdsnelheid te simuleren op training.
pi_176837665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:33 schreef noodgang het volgende:
chrisfroome twitterde op dinsdag 30-01-2018 om 13:16:09 I have seen the report in Corriere della Serra this morning - it’s completely untrue. reageer retweet
pi_176837901
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen valsspelen op Strava maar gewoon een brommertraining, die wordt soms ook achter een auto gedaan om zo de wedstrijdsnelheid te simuleren op training.
Hij pimpt al een paar weken met al z'n trainingen op Strava en idiote snelheden etc.

Beetje CR's kapen met een brommer is wel tegen de regels in van Strava overigens.

Anyway, eerst ontkennen en zeggen dat hij niks fout had gedaan en nu ineens 'nalatigheid' claimen? Wow, wat een nobele man is hij toch, zomaar een schorsing accepteren als je niks fout hebt gedaan. :)
Jack does it in real time...
  dinsdag 30 januari 2018 @ 13:52:52 #76
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176837934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:33 schreef noodgang het volgende:
chrisfroome twitterde op dinsdag 30-01-2018 om 13:16:09 I have seen the report in Corriere della Serra this morning - it’s completely untrue. reageer retweet
Hier trapt niemand in
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 14:03:12 #77
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_176838163
Hoe ik lees over deze zaak, hoe meer ik hoop dat hij een goede schorsing krijgt.
pi_176838230
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen valsspelen op Strava maar gewoon een brommertraining, die wordt soms ook achter een auto gedaan om zo de wedstrijdsnelheid te simuleren op training.
Goed voor je longen, achter zo'n eentakter fietsen. Nogal wiedes dat 'ie liters salbutamol nodig heeft.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 14:07:48 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_176838276
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:06 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Goed voor je longen, achter zo'n eentakter fietsen. Nogal wiedes dat 'ie liters salbutamol nodig heeft.
Hou op anders heeft Froome strak weer een nieuw excuus
pi_176839119
Froome is onschuldig, hier is een hetze van heb ik jou daar aan de gang
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 januari 2018 @ 15:07:18 #81
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176839739
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Grofweg: Froome/Sky willen een deal, 5-6 maanden schorsing in ruil voor het inleveren van de eindzege in de Vuelta en zijn WK-brons op de tijdrit.

Lastig puntje is dat hij niet voorlopig geschorst is, en een schorsing dus als het goed is pas ingaat op het moment van de uitspraak (zonder dat die voorlopige schorsing eraf wordt gehaald, want die was er niet).
_O- Als ze dat aanbieden dan moet je sowieso voor een jaar schorsen per nu
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_176839773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:07 schreef rubbereend het volgende:

[..]

_O- Als ze dat aanbieden dan moet je sowieso voor een jaar schorsen per nu
Lijkt me ook een beetje te bizar, zelfs bij Sky zijn ze niet zo wereldvreemd.
pi_176839785
Froome kan vast zijn onschuld bewijzen.
pi_176840798
DeParoGod _O_
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 16:06:55 #85
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176840869
DeParo _O-
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 16:58:50 #86
408813 crew  trein2000
pi_176841690
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:09 schreef DeParo het volgende:
Froome kan vast zijn onschuld bewijzen.
Dit is sarcastisch toch?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176842071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:33 schreef noodgang het volgende:
chrisfroome twitterde op dinsdag 30-01-2018 om 13:16:09 I have seen the report in Corriere della Serra this morning - it’s completely untrue. reageer retweet
En daarmee klaar.

FroomeGOD _O_ _O_

Beste wielrenner aller tijden _O_ _O_
pi_176842741
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Oh, dan had ik het toch niet helemaal goed begrepen. De 2009 slaat dus op het moment van inlichten van de UCI. Niet dat de arts op dat moment in dienst was van een Duitse ploeg, dat zou ook langer geleden kunnen zijn.
99% zekere match, maar verder geen concrete link met het wielrennen te vinden. :{w -O- Zal dus eerder een onofficiële, schimmige samenwerking geweest zijn. Hij kan natuurlijk ook een fantast en/of marginale prutsdokter zijn, maar dan was Portugalov vermoedelijk niet bij hem uitgekomen.
pi_176844064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 17:28 schreef Syntix het volgende:

[..]

En daarmee klaar.

FroomeGOD _O_ _O_

Beste wielrenner aller tijden _O_ _O_
Iedereen weet dat de beste wielrenner aller tijden Marc Lotz is.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_176844275
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 17:28 schreef Syntix het volgende:

[..]

En daarmee klaar.

FroomeGOD _O_ _O_

Beste wielrenner aller tijden _O_ _O_
Iedereen weet dat Cris goudeerlijk is
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 januari 2018 @ 19:27:05 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176844315
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:25 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Iedereen weet dat Cris goudeerlijk is
Iedereen weet natuurlijk wel dat dat niet het geval is, maar het zou nou ook weer niet wereldschokkend zijn als zo'n krant dat verhaal ergens vandaan getrokken heeft zonder de bron te controleren ofzo en het inderdaad niet blijkt te kloppen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176849908
Net ARD documentaire teruggekeken, dat wordt een mooie Hans Kazan show tijdens de OS.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_176855118
sponsorloos

pi_176856983
http://www.cyclingnews.co(...)ng-had-used-a-motor/

quote:
Thomas Voeckler has spoken out about mechanical doping, saying he is convinced that he raced against riders using hidden motors and that he wouldn't be surprised if Lance Armstrong had cheated in such a way.

The Frenchman called an end to his 17-year career at the end of the 2017 Tour de France and is preparing to make his debut as a pundit for French state broadcaster France Télévisions next month.

Voeckler rode through a troubled era in cycling as the sport failed to clean itself up in the wake of the 1998 Festina Affair. He has always denied doping himself but there were a number of cases involving his contemporaries – including Armstrong – and now, having initially been sceptical, he believes there was doping of the mechanical sort, as well as the chemical.

"At first, when I heard people talking about it, I laughed. I said to myself, 'What have they found now to damage cycling?'" Voeckler told French newspaper, Le Parisien.

"Later, seeing certain reports, I was convinced that some have taken us for fools and used a motor."

The issue of mechanical doping has become increasingly prominent over the past few years. Sophisticated technology is clearly in existence and many suspect it has been used in the sport's biggest races. The UCI has stepped up its testing to include scans using a tablet device – though question marks have been raised over its effectiveness – and David Lappartient made the issue a key part of his campaign as he defeated Brian Cookson to become the new UCI president in September.

Beyond amateur cyclists, Femke van den Driessche is so far the only rider to have been caught with a hidden motor. The Belgian cyclo-cross rider received a six-year ban from the UCI in 2016 after a motor was discovered in one of her bikes at that year's cyclo-cross Worlds.

"In my opinion, there's no more of it since the tests were put in place," said Voeckler. "It's a form of doping that is not complicated to eradicate."

Voeckler was also asked by Le Parisien if he believed Lance Armstrong had used a hidden motor. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles – three of which were won in the presence of Voeckler – after admitting to using EPO and other banned substances, but there are suspicions that he may have doped mechanically, too. Armstrong has flatly denied such allegations.

"Did Armstrong use it? With him, I'd no longer be shocked by anything," said Voeckler.
  woensdag 31 januari 2018 @ 11:59:37 #95
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176858251
Geen idee waar dit beter past, maar na de docu probeert het IOC ff uit te stralen dat ze absoluut op de kleintjes letten en niet worden gefêteerd :)

https://twitter.com/iocmedia/status/958544632173875200

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176860155
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 08:11 schreef THEFXR het volgende:
sponsorloos

Dat viel me ook direct op.
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:20:40 #97
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176866292
http://www.uci.ch/pressre(...)nacional-costa-rica/

quote:
The riders Juan Carlos Rojas Villalegas, Cesar Andres Rojas Villalegas, Jewinson Leandro Varela Zuniga, Vladimir Fernandez Torres, Jose Alexis Rodriquez Villalobos, Jason Huertas Araya, Jose Irias, Gabriel Eduardo Marin Sanchez, Melvin Mora Garita, Kevin Murillo Solano and Jordy Sandoval were notified of an AAF of CERA*. The rider Jeancarlo Padilla was notified of an AAF of EPO*.
Verrassing. _O-
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:26:17 #98
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176866415
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee. ;(
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:26:53 #99
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176866435
Dat Zuid-Amerikaanse wielrennen is wel een grote grap zeg.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:48:11 #100
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_176866928
quote:
Dat is dus het hele podium van de ronde van Costa Rica en nog 2 uit de top-10.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 januari 2018 @ 18:53:05 #101
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176867023
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:48 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat is dus het hele podium van de ronde van Costa Rica en nog 2 uit de top-10.
Villalobos toch niet? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:53:30 #102
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176867034
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:48 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat is dus het hele podium van de ronde van Costa Rica en nog 2 uit de top-10.
Jose Alexis Rodriguez Villalobos =/= Roman Daniel Villalobos Solis.
Put these foolish ambitions to rest.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 januari 2018 @ 18:55:45 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176867085
Ik kom wat de top-20 betreft op dit lijstje uit (alsnog indrukwekkend, daar niet van):



Volgens mij niemand gemist?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176867174
7 renners uit 1 ploeg ook
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator woensdag 31 januari 2018 @ 19:00:22 #105
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176867189
De tweede keer voor de broertjes Rojas. _O_

Ook niet voor het eerst dat er zoveel renners tegelijk worden betrapt in Costa Rica. _O-

Ik snap alleen niet dat CERA nu ineens weer helemaal hét middel lijkt te zijn. Nadat er in Colombia al een stuk of 10 renners op dat spul betrapt werden had ik het als Costa Ricaantje toch maar niet meer genomen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 31 januari 2018 @ 19:00:48 #106
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176867203
Dat Cala nog niet gepakt is mag echt een wonder heten.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 31 januari 2018 @ 19:02:45 #107
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_176867244
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Villalobos toch niet? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:53 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Jose Alexis Rodriguez Villalobos =/= Roman Daniel Villalobos Solis.
Oke grapje jongens :@
  woensdag 31 januari 2018 @ 19:03:42 #108
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_176867262
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:55 schreef heywoodu het volgende:
Ik kom wat de top-20 betreft op dit lijstje uit (alsnog indrukwekkend, daar niet van):

[ afbeelding ]

Volgens mij niemand gemist?
Je vader zou maar fan zijn van Poetin en Jezus en familie van Koldo :@
pi_176867272
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De tweede keer voor de broertjes Rojas. _O_

Ook niet voor het eerst dat er zoveel renners tegelijk worden betrapt in Costa Rica. _O-

Ik snap alleen niet dat CERA nu ineens weer helemaal hét middel lijkt te zijn. Nadat er in Colombia al een stuk of 10 renners op dat spul betrapt werden had ik het als Costa Ricaantje toch maar niet meer genomen.
Misschien dachten ze onder een bepaalde grenswaarde te zitten.

Of ze zijn gewoon teringdom natuurlijk, dat kan ook.
  woensdag 31 januari 2018 @ 19:05:12 #110
14505 OProg
A Life in Music
pi_176867299
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik snap alleen niet dat CERA nu ineens weer helemaal hét middel lijkt te zijn. Nadat er in Colombia al een stuk of 10 renners op dat spul betrapt werden had ik het als Costa Ricaantje toch maar niet meer genomen.
Die hebben gewoon altijd lekker door gemicrodosisd, waanden zich onsterfelijk en nu gaat het ineens mis. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 31 januari 2018 @ 19:09:49 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176867411
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Misschien dachten ze onder een bepaalde grenswaarde te zitten.

Of ze zijn gewoon teringdom natuurlijk, dat kan ook.
Ik denk wel dat de systemen in Zuid-Amerika een stuk minder professioneel zijn en dat ze daar wat minder zorgvuldig met het spul omgaan. Dat merk je ook aan de resultaten.

CERA blijft wel tyfusdom, linksom of rechtsom. Dat spul schijnt zo'n beetje in hoofdletters op je voorhoofd te staan als je het gebruikt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_176867691
quote:
die CERA is van 16 jaar gelden ofzo, toen werden ze er op gepakt en dan nu denken er mee weg te komen, hoe stop kun je zijn??? :(
pi_176868598
_O-
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 februari 2018 @ 09:20:52 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176878484
Van 28 Russen is de levenslange olympische schorsing ongedaan gemaakt door CAS, en hun resultaten van de Spelen in Sochi zijn in ere hersteld, waaronder olympisch kampioen Alexander Tretiakov, alle mannelijke langlaufers (dus inclusief de lollertop-3 van de 50km), alle schaatsers en de rodelaars.

Van 11 Russen blijven de resultaten geschrapt. Hun levenslange olympische schorsing is omgezet in een schorsing voor de Spelen van dit jaar. Hierbij gaat het om onder meer dubbel olympisch bobsleekampioen Alexander Zubkov en z'n mannen (die de medailles dus wél kwijt raken).

http://www.tas-cas.org/fi(...)ecision_RUS_IOC_.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:25:34 #115
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_176878558
Wat een topshow
pi_176878603
Blijft dan raar dat ze niet in Korea mee mogen doen.
  Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 09:30:17 #117
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_176878625
Het wordt steeds vreemder
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 februari 2018 @ 09:32:10 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176878655
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 februari 2018 @ 09:34:34 #119
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176878690
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:29 schreef Remzz het volgende:
Blijft dan raar dat ze niet in Korea mee mogen doen.
Dat is nog een beetje de vraag, in het geval van die 28 dan. Ze zijn nergens meer voor geschorst, maar de inschrijfdeadline is al wel verstreken. Benieuwd hoe/of dat opgelost gaat worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 februari 2018 @ 09:35:11 #120
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176878700
En dit is ook allemaal buiten die sporters van vorige week om, dus dit zegt niks over mensen als Ahn, Shipulin, Yuskov, Ustiugov etc.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:02:15 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176879033
Lekker Froome _O_ eerst nierfalen en nu nalatigheid. Klaag je eigen nieren aan Chris!
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:05:18 #122
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_176879079
Waarom vrijgesproken?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_176879082
quote:
11s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:20 schreef heywoodu het volgende:
Van 28 Russen is de levenslange olympische schorsing ongedaan gemaakt door CAS, en hun resultaten van de Spelen in Sochi zijn in ere hersteld, waaronder olympisch kampioen Alexander Tretiakov, alle mannelijke langlaufers (dus inclusief de lollertop-3 van de 50km), alle schaatsers en de rodelaars.

Van 11 Russen blijven de resultaten geschrapt. Hun levenslange olympische schorsing is omgezet in een schorsing voor de Spelen van dit jaar. Hierbij gaat het om onder meer dubbel olympisch bobsleekampioen Alexander Zubkov en z'n mannen (die de medailles dus wél kwijt raken).

http://www.tas-cas.org/fi(...)ecision_RUS_IOC_.pdf
Mooi. :) Ze rennen daar bij het IOC van brand naar brand. :D
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 februari 2018 @ 10:05:44 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176879091
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:05 schreef Smoofie het volgende:
Waarom vrijgesproken?
Niet genoeg bewijs voor een overtreding van de dopingregels.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176879130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:35 schreef heywoodu het volgende:
En dit is ook allemaal buiten die sporters van vorige week om, dus dit zegt niks over mensen als Ahn, Shipulin, Yuskov, Ustiugov etc.
Maar hadden die niet ook naar het CAS kunnen gaan om hun schorsing voor de spelen aan te vechten? Puur gevoelskwestie hoor maar Yuskov lijkt me minder schuldig dan een Skobrev.
  Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 10:49:36 #126
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_176879737
thijszonneveld twitterde op donderdag 01-02-2018 om 10:47:49 Statement van het IOC. De 28 door het CAS vrijgesproken atleten krijgen geen uitnodiging voor Pyeongchang. https://t.co/DEnik5DXMU reageer retweet
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 februari 2018 @ 10:50:20 #127
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176879748
quote:
11s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:49 schreef DeLuna het volgende:
thijszonneveld twitterde op donderdag 01-02-2018 om 10:47:49 Statement van het IOC. De 28 door het CAS vrijgesproken atleten krijgen geen uitnodiging voor Pyeongchang. https://t.co/DEnik5DXMU reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_176882818
UCI is bang voor Sky blijkbaar.
quote:
De UCI heeft de Salbutamol-zaak rond Chris Froome doorverwezen naar het antidopingtribunaal. Volgens La Gazzetta dello Sport zou de internationale wielerunie een onafhankelijke rechter een oordeel willen laten vellen.

Normaal gesproken neemt UCI zelf een beslissing of de renner wordt vrijgesproken of een eventuele schorsing of boete krijgt opgelegd. Daarna kan een atleet in hoger beroep gaan. Een onafhankelijk antidopingtribunaal doet vervolgens uitspraak. In dit geval wil de UCI de zaak direct laten behandelen bij dit tribunaal. Er zou binnen de bond sprake zijn van onenigheid onder haar advocaten, waardoor men geen standpunt in kan nemen.

Het speciale antidopingtribunaal is in 2015 opgericht, als onderdeel van Brian Cookson’s hervormingen voor een schonere sport. Sindsdien heeft het tribunaal nog maar 13 uitspraken gedaan. De rechters van het tribunaal opereren volledig onafhankelijk. Het is nog niet bekend op welke datum een uitspraak plaats zal vinden.

Bron
  donderdag 1 februari 2018 @ 19:50:22 #129
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_176890126
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_176890669
quote:
slappe hap en duf, je gaat op de wedstrijddag niet afwijken van je patroon.
en haar reactie is een lamme tak, als ik gepakt zou worden op thee is de wereld te klein.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 februari 2018 @ 00:23:40 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176896561
NOSvoetbal twitterde op vrijdag 02-02-2018 om 00:18:53 Oud-Twenteverdediger Douglas geeft dopinggebruik toe https://t.co/xwTpzmlngo reageer retweet
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 2 februari 2018 @ 02:00:26 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_176897502
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 00:23 schreef rubbereend het volgende:
NOSvoetbal twitterde op vrijdag 02-02-2018 om 00:18:53 Oud-Twenteverdediger Douglas geeft dopinggebruik toe https://t.co/xwTpzmlngo reageer retweet
_O-
jezus doping is bijna altijds meds.
pi_176900616
_O-
  vrijdag 2 februari 2018 @ 11:20:40 #135
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176900746
quote:
Ik kan hier niet naar kijken. Worden er nog Ritsma opmerkingen gemaakt?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176900809
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:20 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik kan hier niet naar kijken. Worden er nog Ritsma opmerkingen gemaakt?
Nee, de leukste opmerking was dat schaatsen "vrij dopingvrij" is. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_176900915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, de leukste opmerking was dat schaatsen "vrij dopingvrij" is. :D
:') :')
pi_176902087
quote:
:')
  vrijdag 2 februari 2018 @ 13:17:20 #139
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176902993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, de leukste opmerking was dat schaatsen "vrij dopingvrij" is. :D
Dat is een tamelijk teleurstellende oogst.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 13:21:29 #140
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_176903075
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:17 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat is een tamelijk teleurstellende oogst.
'In Nederland' moest er nog even bij.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 februari 2018 @ 11:07:08 #141
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176923478
Het lijkt erop dat de Zwitserse rechtbank de eerste beroepen geweigerd heeft, onder meer van Kulizhnikov, Yuskov en EPO-biatleten Starykh en Loginov.
https://www.insidethegame(...)rom-pyeongchang-2018
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 februari 2018 @ 11:09:15 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176923527
En volgens RT worden 15 Russen (zo te zien van die 28 die eerder bij CAS wonnen) mogelijk alsnog uitgenodigd door het IOC.
https://www.rt.com/news/417779-russia-athletes-olympics-cleared/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176927371
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:09 schreef heywoodu het volgende:
En volgens RT worden 15 Russen (zo te zien van die 28 die eerder bij CAS wonnen) mogelijk alsnog uitgenodigd door het IOC.
https://www.rt.com/news/417779-russia-athletes-olympics-cleared/
nou, het is niet bij te houden.
pi_176943364
Verdachte bloedwaarden bij het langlaufen

quote:
De ARD en de Sunday Times hebben de beschikking over een lijst waarop de bloedwaarden van 2000 langlaufers staan. Een groot aantal toppers heeft afwijkingen.
pi_176943857
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:09 schreef heywoodu het volgende:
En volgens RT worden 15 Russen (zo te zien van die 28 die eerder bij CAS wonnen) mogelijk alsnog uitgenodigd door het IOC.
https://www.rt.com/news/417779-russia-athletes-olympics-cleared/
IOC en met name Bach is boos
https://nos.nl/pyeongchan(...)jd-tegen-doping.html
pi_176944402
quote:
Je verwacht het niet! Er mogen vooral wel wat Noortjes voor de bijl wat mij betreft, dat zou een aardig schandaal zijn.
Jack does it in real time...
  zondag 4 februari 2018 @ 11:34:26 #147
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176944409
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:00 schreef Max23 het volgende:

[..]

IOC en met name Bach is boos
https://nos.nl/pyeongchan(...)jd-tegen-doping.html
Bach :')
Moet z’n bek houden na die docu van laatst
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176945017
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:00 schreef Max23 het volgende:

[..]

IOC en met name Bach is boos
https://nos.nl/pyeongchan(...)jd-tegen-doping.html
Pound is niet overtuigd van de rol die Ioc heeft gespeeld.

https://www.insidethegame(...)omplete-win-for-them
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_176946608
Bach :')
  zondag 4 februari 2018 @ 14:50:09 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_176947980
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:33 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Je verwacht het niet! Er mogen vooral wel wat Noortjes voor de bijl wat mij betreft, dat zou een aardig schandaal zijn.
daar ging die docu toch over, 5 jaar geleden, die ik nog steeds niet in het engels hebt gezien
  zondag 4 februari 2018 @ 15:37:43 #151
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_176949187
pi_176950182
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:33 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Je verwacht het niet! Er mogen vooral wel wat Noortjes voor de bijl wat mij betreft, dat zou een aardig schandaal zijn.
FIS deny blood doping allegations about cross-country skiers at Pyeongchang 2018
  maandag 5 februari 2018 @ 16:15:53 #154
40566 Ericr
Livewrong
pi_176973417
quote:
Het is hem wel gelukt om het stuk over zijn dopingverleden te wissen. Wel meerdere pogingen voor nodig gehad maar nu al bijna 3 jaar niks meer te vinden over dat doping incident.
  maandag 5 februari 2018 @ 16:21:30 #155
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176973576
Weten we inmiddels al wie die Zwitserse arts uit de ARD-docu was?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176975105
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:21 schreef Szura het volgende:
Weten we inmiddels al wie die Zwitserse arts uit de ARD-docu was?
SPT / Doping #136 Doping van en voor de familie
  maandag 5 februari 2018 @ 17:50:42 #157
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_176975381
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is hem wel gelukt om het stuk over zijn dopingverleden te wissen. Wel meerdere pogingen voor nodig gehad maar nu al bijna 3 jaar niks meer te vinden over dat doping incident.
Op die wikipedia pagina niet, maar iedereen die hem googlet kan nog genoeg vinden. Desondanks wel tragisch dat iemand 7 keer zo'n feitelijk stukje uit z'n eigen pagina wist.
pi_176980541
vueltasanjuanok twitterde op maandag 05-02-2018 om 21:24:53 ATENCIÓN! PRÓXIMAMENTE INFORMACIÓN ACERCA DE DOPING POSITIVO EN LA ÚLTIMA VUELTA A SAN JUAN reageer retweet
Zeg het maar jongens
pi_176980628
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:31 schreef IbanMayo het volgende:
vueltasanjuanok twitterde op maandag 05-02-2018 om 21:24:53 ATENCIÓN! PRÓXIMAMENTE INFORMACIÓN ACERCA DE DOPING POSITIVO EN LA ÚLTIMA VUELTA A SAN JUAN reageer retweet
Zeg het maar jongens
Haha de "loting" heeft nucleaire waarden opgeleverd.
pi_176980815
Zou het Najar zijn? :D
  maandag 5 februari 2018 @ 22:07:16 #161
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176981658
Gaat niet om Najar.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 5 februari 2018 @ 22:09:01 #162
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176981722
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:31 schreef IbanMayo het volgende:
vueltasanjuanok twitterde op maandag 05-02-2018 om 21:24:53 ATENCIÓN! PRÓXIMAMENTE INFORMACIÓN ACERCA DE DOPING POSITIVO EN LA ÚLTIMA VUELTA A SAN JUAN reageer retweet
Zeg het maar jongens
Alweer verwijderd :D
  maandag 5 februari 2018 @ 22:09:28 #163
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176981738
De tweet is ook alweer verwijderd. Überhaupt een bizarre manier om zoiets aan te kondigen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 5 februari 2018 @ 22:10:04 #164
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176981761
Ik zet mijn geld op Villalobos of Escuela.
  maandag 5 februari 2018 @ 22:14:43 #165
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176981911
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:10 schreef Slobeend het volgende:
Ik zet mijn geld op Villalobos of Escuela.
Je zou zeggen dat die twee in dat geval al veel eerder tegen de lamp hadden moeten lopen. Escuela rijdt al honderd jaar mee in dit circuit en Villalobos komt net uit een race waar het halve peloton groene zeik had.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 5 februari 2018 @ 22:19:19 #166
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176982046
Lol, het account is gehackt. Er is (vooralsnog) geen positief doping geval. Sterker, de plasjes hebben het lab überhaupt nog niet bereikt.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 5 februari 2018 @ 22:23:51 #167
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176982166
Schijnt dat de sample van Najar een gat heeft gebrand in het flesje en daardoor onbruikbaar is geworden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 5 februari 2018 @ 22:30:12 #168
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176982347
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Lol, het account is gehackt. Er is (vooralsnog) geen positief doping geval. Sterker, de plasjes hebben het lab überhaupt nog niet bereikt.
Mag ook even duren ja
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:56:35 #169
14505 OProg
A Life in Music
pi_177039294
quote:
Pier Paolo De Negri is door de UCI voorlopig geschorst.
De 31-jarige wielrenner uit Italië heeft tijdens een out-of-competition-controle op 21 december positief getest op androgene anabole steroïden. Dat meldt Cicloweb.

Tot vorig jaar reed De Negri nog voor Nippo-Vini Fantini, waarvoor hij sinds 2014 uitkwam. Daar kreeg hij geen nieuw contract aangeboden, waardoor hij genoodzaakt was een stapje terug te doen en zich aan te sluiten bij MSTina-Focus. Aankomende zondag zou hij voor het eerst zijn opwachting maken voor die formatie in de Trofeo Laigueglia, maar door dat debuut gaat nu dus een streep.

De Negri heeft vier profzeges op zijn naam staan. Hij won in 2012 de Trofeo Matteotti en wist in 2013 en in 2014 een rit in de Ronde van Japan te pakken. Zijn laatste overwinning dateert uit 2015, toen hij zegevierde in de tweede etappe in de Ronde van Slovenië.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:57:08 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_177039303
quote:
De Italiaanse politie heeft in Lucca meerdere personen achter de Italiaanse amateur- en beloftenploeg Altopack-Eppela gearresteerd. De aanhoudingen zijn verricht op verdenking van het aanzetten tot gebruik van verboden middelen bij jonge wielrenners. Dat meldt La Gazzetta dello Sport.


Het gaat om de teameigenaar Luca Franceschi, voormalig ploegleiders Elso Frediani en Michele Viola en apotheker en amateurrenner Andrea Bianchi. Zij verstrekten microdosissen EPO, groeihormonen en op opium gebaseerde pijnstillers aan de coureurs.
http://www.wielerflits.nl(...)amateurploeg-op.html

Dit is gaan rollen door de dood van de zoon van Rumsas.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_177046415
sporza_koers twitterde op donderdag 08-02-2018 om 17:29:23 Gerecht onthult enorme buit aan doping in onderzoek naar dood jonge Rumsas https://t.co/JUruVPjzu8 https://t.co/HV7OT5Ek6P reageer retweet
pi_177048336
#nieuwewielrennen
Jack does it in real time...
pi_177049564
Die had veel astma.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:32:59 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177050847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:24 schreef THEFXR het volgende:
sporza_koers twitterde op donderdag 08-02-2018 om 17:29:23 Gerecht onthult enorme buit aan doping in onderzoek naar dood jonge Rumsas https://t.co/JUruVPjzu8 https://t.co/HV7OT5Ek6P reageer retweet
[ afbeelding ]
een beginnerspakket. ;)
pi_177060972
Noren hebben 6000 doses astma medicijnen meegenomen, voor het geval de sporters zelf niet genoeg mee hebben. Lijkt me ietwat veel voor 109 sporters..
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_177065022
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 17:32 schreef Steven184 het volgende:
Noren hebben 6000 doses astma medicijnen meegenomen, voor het geval de sporters zelf niet genoeg mee hebben. Lijkt me ietwat veel voor 109 sporters..
6000 doses is niet zoveel toch?
Je mag 6 doses per dag ofzo.
Of hebben ze 6000 puffertjes mee met elk 100 pufjes?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_177065283
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:46 schreef marsan het volgende:

[..]

6000 doses is niet zoveel toch?
Je mag 6 doses per dag ofzo.
Of hebben ze 6000 puffertjes mee met elk 100 pufjes?
Lijkt in eerste instantie inderdaad niet veel. Maar dit is puur extra, sporters moeten in principe voor zichzelf meenemen. Dan vind ik het wel opvallend veel eerlijk gezegd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 9 februari 2018 @ 20:55:26 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177065366
hopen dat ze geen last van nierfalen krijgen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177065917
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:53 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Lijkt in eerste instantie inderdaad niet veel. Maar dit is puur extra, sporters moeten in principe voor zichzelf meenemen. Dan vind ik het wel opvallend veel eerlijk gezegd.
Als het gaat om 6000 doses en niet 6000 puffertjes, gaat het om 60 puffers.
Dat is dan idd niet veel. Dat is ongeveer 1 puffer op elke 2 atleten als back-up.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator vrijdag 9 februari 2018 @ 21:22:17 #180
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177066272
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:11 schreef marsan het volgende:

[..]

Als het gaat om 6000 doses en niet 6000 puffertjes, gaat het om 60 puffers.
Dat is dan idd niet veel. Dat is ongeveer 1 puffer op elke 2 atleten als back-up.
Maar dan doe je alsof het normaal is dat iedere atleet een puffertje heeft, wat dus echt totaal belachelijk is.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_177066613
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Maar dan doe je alsof het normaal is dat iedere atleet een puffertje heeft, wat dus echt totaal belachelijk is.
Dat klopt op zich. Maar ik wil wel weten hoeveel wij meenemen bv.
Bij duursporten is het inmiddels relatief normaal om astma te hebben. Dat zijn wel sporten waar de noren ook veel op aanwezig zijn,
Hoe verhoudt hun aantal zich tot bv die van ons?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_177073115
https://www.cbsnews.com/n(...)r-helping-him-cheat/
Grigory Rodchenkov, the mastermind of the Russian doping scandal that got the country's Olympic team barred from this year's Winter Games, now fears for his life for talking about cheating the Russians continue to deny. Rodchenkov is in disguise when tells Scott Pelley his story on 60 Minutes Sunday, Feb. 11 at 7:00 p.m. ET/PT.
pi_177074652
MRasmussen1974 twitterde op zaterdag 10-02-2018 om 09:37:58 The Norwegian Sports Fed. has published a list of 52 medicines they bring to #PyeongChang2018 Amongst them 6000 doses of asthma medicine. That's "just back up" as athletes bring their own. As well as all time Rabobank and CSC favorites Kenacort and Celestone #sickpeopledoingsport https://t.co/zyTGFOWkFj reageer retweet
Citius, Altius, Fortius.
pi_177084519
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:17:35 #185
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_177095927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 03:42 schreef THEFXR het volgende:
https://www.cbsnews.com/n(...)r-helping-him-cheat/
Grigory Rodchenkov, the mastermind of the Russian doping scandal that got the country's Olympic team barred from this year's Winter Games, now fears for his life for talking about cheating the Russians continue to deny. Rodchenkov is in disguise when tells Scott Pelley his story on 60 Minutes Sunday, Feb. 11 at 7:00 p.m. ET/PT.
Tjah ... Wat had hij verwacht ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_177134445
Majka genoemd in Italiaans dopingzaak
pi_177134830
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:37 schreef Max23 het volgende:
Majka genoemd in Italiaans dopingzaak
aaaaii :X
https://www.telegraaf.nl/(...)jka-gebruikte-doping
pi_177135023
http://www.cyclingnews.co(...)&utm_campaign=buffer
Een voormalig Sky-dokter doet een klein doekje open over de handelswijzen (o.a. over het gebruik van injecties, terwijl Sky dat vanaf het begin heeft verafschuwd naar buitenuit)
pi_177135084
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:09 schreef Wuwwa het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)&utm_campaign=buffer
Een voormalig Sky-dokter doet een klein doekje open over de handelswijzen (o.a. over het gebruik van injecties, terwijl Sky dat vanaf het begin heeft verafschuwd naar buitenuit)
die kale had ik graag op de elektro stoel :r
  maandag 12 februari 2018 @ 18:22:48 #190
14505 OProg
A Life in Music
pi_177135295
quote:
Deze is dus mee gaan rollen met de zaak van Rumsas. Als die verklaringen onder ede zijn heeft Majka wel een probleempje.

In een Poolse krant stond het volgende:
quote:
De vorm van Majka's kaak veranderde, omdat van testosteron het een meer vierkante vorm aanneemt
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 18:30:40 #191
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_177135419
Ah het nieuwe wielrennen
  maandag 12 februari 2018 @ 19:06:44 #192
14505 OProg
A Life in Music
pi_177136051
Ik bedenk me dat bij Hesjedal de verjaringstermijn hem heeft gered.

Dus soort van bekennen, zeggen dat je onder gigantische druk werk gezet jong en ver weg van huis. En dat het daarna nooit meer is voorgekomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_177137068
quote:
11s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:22 schreef OProg het volgende:

[..]

Deze is dus mee gaan rollen met de zaak van Rumsas. Als die verklaringen onder ede zijn heeft Majka wel een probleempje.

In een Poolse krant stond het volgende:

[..]

Dafne Schippers vindt dit niet leuk.
pi_177176923
quote:
Tourkopman ploeg Sagan trekt fel van leer na vernoeming in opmerkelijk dopingdossier: “Dit kan mij ruïneren!”

De Italiaanse politie arresteerde vorige zes mensen in het onderzoek naar het plotse overlijden van Linas Rumsas (21), zoon van oud-prof Raimondas Rumsas. Bij zijn amateurteam Altopack-Eppela vonden speurders grote hoeveelheden epo, groeihormoon en pijnstillers. In dat dossier valt nu ook de naam van Rafal Majka, maar de Poolse ploegmaat van Peter Sagan bijt fel van zich af op Facebook.

Linas Rumsas overleed vorig jaar aan een hartstilstand. De lokale politie van Lucca vond het een verdacht overlijden en stelde een onderzoek in. “Linas Rumsas zette tijdens de maanden voor zijn dood betere resultaten neer dan ooit tevoren”, zo vertelde de politie op een persconferentie. “En dat in lastige wedstrijden. Daarom vermoedden we dat zijn overlijden het gevolg was van verboden middelen.”

Het onderzoek spitste zich toe op amateurteam Altopack-Eppela, gelinkt aan de Velo Club Coppi Lunata, waarvoor Linas Rumsas reed. Een mobiele eenheid arresteerde teameigenaar Luca Franceschi, voormalig ploegleider Elso Frediani, trainer Michele Viola en apotheker en amateurwielrenner Andrea Bianchi. Ook de ouders van eigenaar Franceschi werden gearresteerd, in hun huis zouden de dopingpraktijken hebben plaatsgevonden.

“Kaak werd vierkantiger”

Nu valt ook de naam van Rafal Majka. De Pool reed tussen 2008 en 2010 voor Gragnano Sporting Club van ploegleider Elso Frediani. Volgens La Gazzetta dello Sport heeft diens collega Andrea Del Nista aan de Italiaanse justitie verklaard dat Majka tijdens zijn opleidingsperiode testosteron en groeihormonen heeft gebruikt. Volgens Del Nista zou dat ervoor gezorgd hebben dat de onderkaak van de Poolse klimmer vierkanter is geworden.

De roze sportkrant baseerde zijn berichtgeving op een gerechtelijk document van 114 pagina’s, waaruit onder meer zou blijken dat renners gedwongen werden om doping te gebruiken.

“Laster”

Via een bericht op Facebook bijt Majka fel van zich af tegen zijn vernoeming in het dossier en de berichtgeving daarover. “Verwijzend naar de berichten en publicaties waarin het woord doping dicht bij mijn naam voorkomt, verklaar ik dat ik niet akkoord ga met dergelijke laster. Omdat het mij bloot kan stellen aan het verlies van vertrouwen bij mijn vrienden, mijn fans en rechtstreeks invloed heeft op mijn goede naam”, aldus de 28-jarige Pool.

“Dit soort valse informatie kan mijn imago als atleet ruïneren en het is een directe aanval op de successen die ik gehaald heb. Die ik bereikt heb door hard te werken, offers te brengen en door te vertrekken bij mijn familie. Ik ben trots om mijn wielerploeg en mijn land te kunnen vertegenwoordigen op internationale evenementen. Ik kan niet toestaan dat mijn naam genoemd wordt met eventuele oneerlijke activiteiten waar ik heb niets mee te maken heb. Ik ben nooit lid geweest van Altopack, waarvoor het onderzoek naar de overtreding van de anti-dopingregels nu in behandeling is.”

Majka ontpopte zich de voorbije jaren tot een van de betere klimmers in het peloton. Hij won in 2014 en 2016 het bergklassement in de Tour, stak ook al drie Tourritten op zak, was in 2015 derde in de Vuelta en pakte brons op de Olympische Spelen in 2016. De Pool zet dit seizoen in op de Ronde van Frankrijk, waarbij het mikt op een plek bij de beste vijf.
  donderdag 15 februari 2018 @ 12:58:03 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177204330
quote:
het is toch ook een klassieke psychopaat, konijnen jatten om aan je slang te voeren.
pi_177204561
quote:
"Er is veel foute informatie rond deze zaak en veel opinies van mensen die het proces niet echt volledig begrijpen. Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer alle feiten boven water zullen komen, iedereen het vanuit mijn standpunt zal zien."
Krijg toch de pleuris smerige worm. Je zit bij de meest leugenachtige ploeg van de wielersport, hoe kan je ooit iets vanuit het standpunt van Sky of Froome zien zonder zelf in de stront te gaan staan?

Ook smerig om te denken dat deze zaak onder de pet gehouden had moeten worden. Wat is er anders dan een zaak zoals bij Ulissi waar de renner wel op non-actief werd gezet en waarbij het nieuws een stuk eerder bekend werd?
pi_177207234
Manuel Neuer gaat het WK halen dankzij de wondere wereld van bloedtransfusies.
http://www.dw.com/de/waru(...)oping-ist/a-42600286
  Moderator donderdag 15 februari 2018 @ 15:58:56 #199
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177207365
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:53 schreef showtimer het volgende:
Manuel Neuer gaat het WK halen dankzij de wondere wereld van bloedtransfusies.
http://www.dw.com/de/waru(...)oping-ist/a-42600286
He, wacht, wat, je eigen bloed inspuiten is sinds een aantal jaar niet meer verboden? Als je het maar bij 100 milliliter houdt en er niets aan toevoegt?

In wat voor wereld leven we eigenlijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_177207477
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:53 schreef showtimer het volgende:
Manuel Neuer gaat het WK halen dankzij de wondere wereld van bloedtransfusies.
http://www.dw.com/de/waru(...)oping-ist/a-42600286
Muller-WohlfahrtGod _O_
Jack does it in real time...
pi_177207569
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

He, wacht, wat, je eigen bloed inspuiten is sinds een aantal jaar niet meer verboden? Als je het maar bij 100 milliliter houdt en er niets aan toevoegt?

In wat voor wereld leven we eigenlijk.
volgens WADA is het 50 ML, maar blood spinning of RBP mag wel
pi_177214566
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 14:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

Krijg toch de pleuris smerige worm. Je zit bij de meest leugenachtige ploeg van de wielersport, hoe kan je ooit iets vanuit het standpunt van Sky of Froome zien zonder zelf in de stront te gaan staan?
Beter gewoon je mond dichthouden en geruisloos meegaan met de meute ja.

quote:
Ook smerig om te denken dat deze zaak onder de pet gehouden had moeten worden.
Omdat de de regel is?

quote:
Wat is er anders dan een zaak zoals bij Ulissi waar de renner wel op non-actief werd gezet en waarbij het nieuws een stuk eerder bekend werd?
Omdat het wel of niet schorsen totdat er een uitspraak is een keuze van de ploeg is, waarbij Lampre het bij Ulissi wel deed?
pi_177215287
Sky heeft ook een Rahim op Fok! dus, mooi.
pi_177218529
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:24 schreef Ericr het volgende:
Sky heeft ook een Rahim op Fok! dus, mooi.
Ja, haha!
  Moderator donderdag 15 februari 2018 @ 23:21:33 #205
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177218550
rahimderon
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 15 februari 2018 @ 23:26:29 #206
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177218668
quote:
Smerige rat dat het is, lekker alles in de doofpot willen stoppen. Schors deze gluiperd :r.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 06:49:03 #207
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177222481


Ok, wie loopt er te trollen als David Walsh onder The Times artikelen?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_177223209
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 06:49 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

Ok, wie loopt er te trollen als David Walsh onder The Times artikelen?
Ik mag hopen dat dat inderdaad een troll is _O-
pi_177223221
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

Beter gewoon je mond dichthouden en geruisloos meegaan met de meute ja.

[..]

Omdat de de regel is?

[..]

Omdat het wel of niet schorsen totdat er een uitspraak is een keuze van de ploeg is, waarbij Lampre het bij Ulissi wel deed?
In dat laatste geval staat de vraag nog steeds natuurlijk; waarom schorst een boeventeam als Lampre haar renner wel, en een heiliger dan de paus team haar renner niet?
pi_177223739
Pliuschin werd ook geschorst, dat is dan wel weer het voordeel van de MPCC.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 februari 2018 @ 12:16:38 #211
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177273496
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 18 februari 2018 @ 12:30:14 #212
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177273935
quote:
Ok, we doen altijd wel lacherig over schaatsers en doping, technische sport dit dat, maar wat heb je in hemelsnaam aan doping in curling?
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 18 februari 2018 @ 15:19:18 #213
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_177278563
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ok, we doen altijd wel lacherig over schaatsers en doping, technische sport dit dat, maar wat heb je in hemelsnaam aan doping in curling?
betablockers, dus vastere hand
pi_177280148
quote:
Ze zouden voor straf de OAR moeten bannen voor de volgende OS.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 18-02-2018 21:05:59 ]
pi_177283862
quote:
16s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ze zouden voor straf de AOR moeten bannen voor de volgende OS.
_O-
  zondag 18 februari 2018 @ 19:13:32 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177283915
quote:
16s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ze zouden voor straf de AOR moeten bannen voor de volgende OS.
Dan doen ze gezellig mee onder OAR zoals ze nu doen
pi_177286402
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan doen ze gezellig mee onder OAR zoals ze nu doen
Tikfoutje ;)
pi_177313085
Jessica Peris, daughter of Olympic gold medallist Nova Peris, tests positive for banned substance
http://www.news.com.au/sp(...)1d65636ec5938bc1f274
pi_177317541
Die astmaklanten vind je ook overal.

https://nos.nl/pyeongchan(...)-verlaat-spelen.html
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:57:00 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177396134
Deadspin twitterde op vrijdag 23-02-2018 om 16:31:10 Russian athlete who wore “I don’t do doping” shirt busted for doping: https://t.co/ipzu1dewoU https://t.co/qfUeYk6qaE reageer retweet
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:58:30 #221
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177396154
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:57 schreef Tarado het volgende:
Deadspin twitterde op vrijdag 23-02-2018 om 16:31:10 Russian athlete who wore “I don’t do doping” shirt busted for doping: https://t.co/ipzu1dewoU https://t.co/qfUeYk6qaE reageer retweet
[ afbeelding ]
Russian Fed. _O_
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 17:02:41 #222
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177396229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:57 schreef Tarado het volgende:
Deadspin twitterde op vrijdag 23-02-2018 om 16:31:10 Russian athlete who wore “I don’t do doping” shirt busted for doping: https://t.co/ipzu1dewoU https://t.co/qfUeYk6qaE reageer retweet
[ afbeelding ]
_O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_177396342
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:57 schreef Tarado het volgende:
Deadspin twitterde op vrijdag 23-02-2018 om 16:31:10 Russian athlete who wore “I don’t do doping” shirt busted for doping: https://t.co/ipzu1dewoU https://t.co/qfUeYk6qaE reageer retweet
[ afbeelding ]
I am za sport.

:?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 17:10:04 #224
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177396359
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:57 schreef Tarado het volgende:
Deadspin twitterde op vrijdag 23-02-2018 om 16:31:10 Russian athlete who wore “I don’t do doping” shirt busted for doping: https://t.co/ipzu1dewoU https://t.co/qfUeYk6qaE reageer retweet
[ afbeelding ]


_O-
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 17:11:23 #225
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177396384
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_177484798
quote:
Samir Nasri heeft een schorsing van zes maanden gekregen wegens een inbreuk op de antidopingwetgeving. Dat heeft de Europese voetbalbond UEFA dinsdag bekendgemaakt.

Nasri kreeg toen hij in het seizoen 2016-2017 voor Sevilla voetbalde een intraveneuze behandeling in een Amerikaans ziekenhuis, wat volgens de wetgeving van het Wereldantidopingagentschap (WADA) niet toegestaan is. Daarom kreeg hij nu een schorsing van zes maanden.

De 30-jarige Fransman zit na zijn vertrek van afgelopen januari bij het Turkse Antalyaspor zonder club. In het verleden verdedigde de Franse ex-international nog de kleuren van Marseille, Arsenal en Manchester City.
pi_177485603
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:46 schreef wimderon het volgende:

[..]

Was een mooie tweet toen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_177486074
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

I am za sport.

:?
Is een kledingmerk. Niet dat het dan veel hout snijdt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  dinsdag 27 februari 2018 @ 18:16:15 #229
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_177486155
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:38 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Was een mooie tweet toen.
Een mooie tweet reeks bedoel je. Hilarische avond gehad die dag.
pi_177486199
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:11 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Vijf minuten harder dan volgepompte Keniaantjes genot _O_
Jack does it in real time...
pi_177494786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:46 schreef wimderon het volgende:

[..]

normaal mag het gewoon wel een IV in een ZKH

dit verandert de zaak:
A Los Angeles clinic, Drip Doctors, posted a photo of Nasri on its Facebook and Twitter accounts in December 2016, saying it provided him with a drip "to help keep him hydrated and in top health during his busy soccer season." He was playing at Spanish team Sevilla at the time, on loan from Manchester City.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 februari 2018 @ 14:37:46 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177504265
Rusland mag weer meedoen, zo lijkt het.
'IOC heft schorsing Rusland op'
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177504380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:37 schreef heywoodu het volgende:
Rusland mag weer meedoen, zo lijkt het.
'IOC heft schorsing Rusland op'
(lol)

Volgende Spelen iedereen met een overtreding in het verleden weren lijkt mij op zich een beter idee, niet alleen Rusjes.
Jack does it in real time...
  donderdag 1 maart 2018 @ 08:45:07 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177522227
Thomas Bach :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177530247
http://www.cyclingnews.co(...)&utm_campaign=buffer

quote:
Data obtained from UK Anti-Doping has dealt a blow to Chris Froome’s likely defence in his on-going salbutamol case.

The data, obtained by the Press Association news agency via a Freedom of Information request, reveals that despite the high number of athletes diagnosed with asthma, salbutamol accounted for only three of the 109 Adverse Analytical Findings (AAF) that UKAD processed between January 2015 and December 2017.

The UKAD figures also show that 77 of the 109 cases - seven in 10 – led to anti-doping rule violation cases. All three of the salbutamol AAF led to anti-doping rule violation cases. UKAD case data reveals that athletes from football, boxing and judo have been banned for the presence of salbutamol in their samples.

Froome was notified on September 20 2017, of an AAF because a urine sample taken from him on stage 18 of the Vuelta a España exceeded the 100ng/ml allowed limit for salbutamol. He was found with 2000ng/ml but contends that he did not exceed the allowed dosage of the medication, saying that his asthma worsened during the race, and he followed his team doctor's recommendation to increase his dose.

Froome’s case was still being reviewed by the UCI Anti-Doping Foundation as he competed in the Ruta del Sol, which is allowed under UCI rules. The regulations do not require a provisional suspension in cases of 'specified substances' such as salbutamol.

The WADA anti-doping code allows a legal dosage range of 800 micrograms, or eight puffs on a typical inhaler, every 12 hours, and 1600ng/ml within 24 hours.

Froome and Team Sky have denied they exceeded the dosage limits and have suggested the AAF could have been sparked by taking several puffs on an inhaler immediately before he was tested following stage 18 of the Vuelta a Espana. It has also been suggested that Froome’s kidneys somehow retained salbutamol, and then perhaps released it in a large dosage just before he gave his anti-doping urine sample.

Speaking to the media before Froome started the Ruta del Sol, Team Sky manager Dave Brailsford argued that the anti-doping rules concern how much salbutamol is assumed, rather than what is passed in the urine. He stressed that Froome had not overused his inhaler.

“It has been proven that even if you take your puffer less than the amounts which you’re entitled to you can excrete more than the threshold in your urine,” Brailsford told Sky Sports News. “It has been proven time and time again, it can happen.”

UKAD statistics obtained by the Press Association show this does not happen often.

Froome is expected to continue to race while his case remains an Adverse Analytical Finding, with the UCI refusing to confirm reports that the case could be passed to the UCI Anti-Doping Tribunal and considered an alleged anti-doping violation.

Froome is expected to start Tirreno-Adriatico on Wednesday as he continues to prepare for his attempt to win the Giro d’Italia and Tour de France.
(lol)
  donderdag 1 maart 2018 @ 17:09:01 #236
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_177531001
quote:
Waarom duurt het zo lang voordat die vent geschorst wordt?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 07:52:19 #237
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177542766
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177543048
quote:
Nu (als er inderdaad bewijs gevonden is...) gaat Brailsford weer zeggen dat het bedoeld was voor de ploegleiding, en ettert het vrolijk verder.
pi_177543071
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nu (als er inderdaad bewijs gevonden is...) gaat Brailsford weer zeggen dat het bedoeld was voor de ploegleiding, en ettert het vrolijk verder.
Excuus hadden ze al klaar volgens het artikel:

"Sportsmail understands a General Medical Council investigation into Dr Richard Freeman, the former Team Sky and British Cycling doctor, has obtained evidence that suggests testosterone patches were ordered. A further request was then made to the medical supplier in Oldham asking them to send an email saying the package had been sent in error."

Gewoon verkeerd bezorgd, niks aan het handje, kan gebeuren :)
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:23:46 #240
14505 OProg
A Life in Music
pi_177543814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:29 schreef Pistolero het volgende:
Gewoon verkeerd bezorgd, niks aan het handje, kan gebeuren
Dat heb ik ook regelmatig, liggen er ineens medicijnen op de mat. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_177544167
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:29 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Excuus hadden ze al klaar volgens het artikel:

"Sportsmail understands a General Medical Council investigation into Dr Richard Freeman, the former Team Sky and British Cycling doctor, has obtained evidence that suggests testosterone patches were ordered. A further request was then made to the medical supplier in Oldham asking them to send an email saying the package had been sent in error."

Gewoon verkeerd bezorgd, niks aan het handje, kan gebeuren :)
Dat was al bekend ja, dat ze dat zeiden. Nu schijnt er dus bewijs te zijn die dat ontkracht.
pi_177544421
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:37 schreef Max23 het volgende:

[..]

Dat was al bekend ja, dat ze dat zeiden. Nu schijnt er dus bewijs te zijn die dat ontkracht.
Inderdaad, maar ze weigerden bijbehorende emailcorrespondentie te openbaren. Die was weer zoekgeraakt bij het team met de hyperfocus op details en marginal gains.

Anyways, zelfs Britten moeten nu wel doorhebben dat het een luchtkasteel is.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:54:50 #243
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177544476
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ze weigerden bijbehorende emailcorrespondentie te openbaren. Die was weer zoekgeraakt bij het team met de hyperfocus op details en marginal gains.

Anyways, zelfs Britten moeten nu wel doorhebben dat het een luchtkasteel is.
Jij naïeve dromer
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177544563
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:54 schreef Szura het volgende:

[..]

Jij naïeve dromer
Kijk voor de lol eens naar de reacties van alle Britten onder een willekeurige tweet van Froome. Daar wordt je niet vrolijk van. :')
pi_177544872
Genot
hhhhh
  vrijdag 2 maart 2018 @ 11:00:49 #246
40566 Ericr
Livewrong
pi_177545873
Tijd voor een stukje duiding en zeggen dat andere ploegen dit ook doen.

Maar inmiddels wel duidelijk dat Sky nog meer teflon heeft dan Micheael Rogers
pi_177546143
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Kijk voor de lol eens naar de reacties van alle Britten onder een willekeurige tweet van Froome. Daar wordt je niet vrolijk van. :')
Maar net als bij Armstrong wordt elk negatief geluid geblokkeerd. Het kost Michelle een paar jaar van d'r leven, maar uiteindelijk heb je wel een prachtige China-stijl opgeschoonde Twitter feed.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:25:36 #248
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177547603
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:00 schreef Ericr het volgende:
Tijd voor een stukje duiding en zeggen dat andere ploegen dit ook doen.

Maar inmiddels wel duidelijk dat Sky nog meer teflon heeft dan Micheael Rogers
Je zou toch denken dat het merk Sky, dus niet de wielerploeg zelf. Er zo langzamerhand klaar mee is dat hun naam steeds maar weer wordt besmeurd.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_177547700
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:25 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat het merk Sky, dus niet de wielerploeg zelf. Er zo langzamerhand klaar mee is dat hun naam steeds maar weer wordt besmeurd.
Tenzij van een drol een taartje maken je core business is natuurlijk.
pi_177547800
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:25 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat het merk Sky, dus niet de wielerploeg zelf. Er zo langzamerhand klaar mee is dat hun naam steeds maar weer wordt besmeurd.
Het bedrijf Sky zit midden in een overnamestrijd tussen Fox, Disney en Comcast. Het is nog maar de vraag of de toekomstige eigenaar zin heeft in een wielerploeg met zo veel schandalen.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 13:08:46 #251
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177548482
Goed achtergrondartikeltje over de legendarische Ronde van Costa Rica:

quote:
When Rolando Gonzalez raced the Vuelta Ciclista a Costa Rica this past December, he saw the telltale signs of doping at every turn. Strolling through the race hotel one night, Gonzalez smelled the familiar scent of rubbing alcohol swabs and saw empty packages of powerful anti-inflammatory pills sitting outside of hotel rooms. One of his fellow racers showed him a text message exchange between a rider on a low-budget team and a man who was claiming to sell a bargain brand of human growth hormone. After one stage, Gonzalez saw a number of riders from the race crammed into a nearby pharmacy. When he brought out his recovery products — drink mix and gels from Hammer Nutrition — his fellow riders bragged that they got their recovery via intravenous injection, a method that is explicitly banned by the World Anti-Doping Agency.
Read more at http://www.velonews.com/2(...)#fpA10DQJDDYkdiL8.99
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:38:44 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177549134
Denk zelf dat het misbruik van doping in de subtop het grootst is. Die jongens die prof zijn weten wel wat ze doen of juist niet moeten doen. Die aan de top willen geraken hebben er alles voor over ten koste van alles imo.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:48:40 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177549411
Haben es nicht gewusst

Sky :r
pi_177549853
Sky BAZEN _O_
Jack does it in real time...
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:24:47 #255
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177551621
They tried to claim that in the middle of all this, that just by coincidence some pharmacy mailed a bunch of testosterone to their headquarters, and that was purely an accident. Has that ever happened to you? Have you ever just received a bunch of testosterone? Yeah, me neither. Well, not when I wasn't ordering it.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_177551822
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:24 schreef Koffieplanter het volgende:
They tried to claim that in the middle of all this, that just by coincidence some pharmacy mailed a bunch of testosterone to their headquarters, and that was purely an accident. Has that ever happened to you? Have you ever just received a bunch of testosterone? Yeah, me neither. Well, not when I wasn't ordering it.
Lijkt me niet dat er iemand van buiten het eiland was die dat verhaal überhaupt geloofde. (Ik ga er namelijk nog steeds vanuit dat Syntix een fictief karakter is.)
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:07:02 #257
40566 Ericr
Livewrong
pi_177552538
Mooie is ook dat de papieren natuurlijk weer pleite zijn of iedereen er bij betrokken Alzheimer blijkt te hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 maart 2018 @ 19:25:38 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177556855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:37 schreef heywoodu het volgende:
Rusland mag weer meedoen, zo lijkt het.
'IOC heft schorsing Rusland op'
knap getimed van het IOC, in de naweeën van de Spelen zodat het nieuws er makkelijk doorheen glipt :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177564074
quote:
Janken over iets wat mogelijk 7 jaren geleden is besteld :') Stel dat het besteld is, dan zegt dat nog niks over het gebruik daarvan..

En hoe zit dat met alles tussen die 7 jaar en de Vuelta van afgelopen jaar? Niks gehoord over Team Sky. Behalve dat ze alles de moeder schroeien _O_ _O_

Dus:

Team SKY _O_ _O_
FroomeGOD _O_
Britse GODEN _O_ _O_
pi_177565066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:12 schreef Syntix het volgende:

[..]

Janken over iets wat mogelijk 7 jaren geleden is besteld :') Stel dat het besteld is, dan zegt dat nog niks over het gebruik daarvan..

En hoe zit dat met alles tussen die 7 jaar en de Vuelta van afgelopen jaar? Niks gehoord over Team Sky. Behalve dat ze alles de moeder schroeien _O_ _O_

Dus:

Team SKY _O_ _O_
FroomeGOD _O_
Britse GODEN _O_ _O_
Vergeet de ketonen niet.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 maart 2018 @ 00:04:28 #261
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177565304
Sanka, you dead?
Jamaicaanse olympische bobsleester betrapt op doping

En nee, clenbuterol. Geen wiet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177567869
Masciclismo twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 10:31:32 Ignacio Maldonado, positivo por EPO Cera en la Vuelta a San Juan https://t.co/oGZzqqMbmK reageer retweet
  zaterdag 3 maart 2018 @ 04:11:14 #263
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_177567926
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_177568384
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:12 schreef Syntix het volgende:

[..]

Janken over iets wat mogelijk 7 jaren geleden is besteld :') Stel dat het besteld is, dan zegt dat nog niks over het gebruik daarvan..

En hoe zit dat met alles tussen die 7 jaar en de Vuelta van afgelopen jaar? Niks gehoord over Team Sky. Behalve dat ze alles de moeder schroeien _O_ _O_

Dus:

Team SKY _O_ _O_
FroomeGOD _O_
Britse GODEN _O_ _O_
Goed gepareerd. Die testosteron pleisters schijnen ook ideaal te zijn om de banden mee te plakken.

Marginal gains _O_
  zaterdag 3 maart 2018 @ 11:28:13 #265
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_177571698
quote:
Groenten en quinoa
Feyenoord!!! * Barça
  zaterdag 3 maart 2018 @ 13:46:34 #266
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_177574786
quote:
wat is dit? platte inkijk?
pi_177613837
https://www.theguardian.c(...)gs-in-damning-report

https://www.theguardian.c(...)nquiry-russia-doping

Bijltjesdag in de UK, pak ze maar aan. GuardianGoden. _O_

Over Sky zijn we natuurlijk niet verbaasd, maar de IAAF is een lachwekkende organisatie ook, Coe voorop. Niet bestaand anti-doping beleid, atleten proberen af te persen en tests onder het tapijt vegen. Rusjes afschilderen als de bad guys. Dibaba met spuiten EPO vinden en niet schorsen. :')
Jack does it in real time...
  maandag 5 maart 2018 @ 05:26:56 #269
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177613905
Wanneer wordt Dave Brailsfraud eindelijk eens naar buiten getrapt?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177614193
https://www.theguardian.c(...)bahrain-steeplechase

Loller huur Keniaantje Jebet ook nog eens positief op EPO, je verwacht het niet!
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 maart 2018 @ 07:32:39 #271
408813 crew  trein2000
pi_177614733
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2018 05:46 schreef DeeBee het volgende:
https://www.theguardian.c(...)bahrain-steeplechase

Loller huur Keniaantje Jebet ook nog eens positief op EPO, je verwacht het niet!
Iesj genetiesj
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 5 maart 2018 @ 07:49:45 #272
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177614847
Sky gaat gewoon zeggen; geen bewijs. Doorlopen allemaal...
  maandag 5 maart 2018 @ 08:36:50 #274
14505 OProg
A Life in Music
pi_177615291
Dit is wel een lekker begin van de dag zo. :9
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_177615383
Jack does it in real time...
  maandag 5 maart 2018 @ 09:12:49 #276
40566 Ericr
Livewrong
pi_177615766
Daily Mail is pulp pers maar dit stuk slaat de spijker wel op de kop

http://www.dailymail.co.u(...)ot-survive-this.html

Mo, Coe en heel Sky krijgt er van langs.

Beetje dramatiek er bij

quote:
It is over. The flag at the summit is tattered and torn. The heroes are besmirched, their glory tainted. We know how they got there now, the lines that were crossed, the corners cut, the deceptions, the subterfuge, the tawdry compromises.
En nog een mooi stukje over de geoliede machien die vastloopt als het gaat om dossiervorming

quote:
Sir Bradley Wiggins, according to evidence before the committee, may have been given triamcinolone on as many as nine occasions in four years, and around major events.

The committee's opinion that this was cheating, rather than mere opportunism, could not be made clearer; and if there are grey areas, or certainly opaque ones in the report, [quote]it is only because organisations that prided themselves on thoroughness and those much-vaunted marginal gains, turn out to be a lot of silly old scatterbrains when it comes to keeping proper medical records.

It is like finding out that NASA's scientists did the calculations for the next Mars probe on the back of a fag packet. Then smoked all the fags at a party and threw the empty carton in the trash.
En nog wat nagels in de doodkist voor andere sporten

quote:
These tiny disturbances in the picture will bleed into other areas of British sport in time; our winter Olympians with their special suits, our curiously asthmatic, yet highly successful, swimmers. They will all be touched by suspicion, their simple, innocent explanations all too familiar from the mouths of increasingly discredited individuals.
Om af te sluiten met nog wat meer dramatiek

quote:
Yet the biggest casualty is emotional, not individual. The trust that was felt in British sport, its leaders and heroes, will be gone. The knowledge that we are cleaner, straighter, better, can no longer be assumed. The next time the bunting is out for another red, white and blue sporting success, we will pause, and wonder.

This is a watershed moment for British sport, one that cannot be airily ignored, one that cannot be quickly forgotten, and one from which few may prove to be exempt.
  maandag 5 maart 2018 @ 09:48:46 #277
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177616121
We missen alleen nog een reactie van Herman Ram
pi_177616643
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
We missen alleen nog een reactie van Herman Ram
Volgens Herman maakt dit allemaal niet uit, want elk verboden product heeft toch alleen maar een placebo werking (zoals bijv. epo)!
Jack does it in real time...
  maandag 5 maart 2018 @ 10:34:48 #279
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177616798
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:12 schreef Ericr het volgende:
Daily Mail is pulp pers maar dit stuk slaat de spijker wel op de kop

http://www.dailymail.co.u(...)ot-survive-this.html

Mo, Coe en heel Sky krijgt er van langs.

Beetje dramatiek er bij

[..]

En nog een mooi stukje over de geoliede machien die vastloopt als het gaat om dossiervorming

[..]

En nog wat nagels in de doodkist voor andere sporten

[..]

Om af te sluiten met nog wat meer dramatiek

[..]

Uitstekend stuk. Britten :r.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 13:57:13 #280
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177620175
Dit is het definitieve einde van het tijdperk Sky.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 5 maart 2018 @ 14:03:58 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177620307
Sky en Wiggins hebben gereageerd;

Jammer dat we vals worden beschuldigd want er is geen bewijs (HAHAHA) bla bla

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is het definitieve einde van het tijdperk Sky.
Dus we gaan gewoon gezellig door
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 14:08:29 #282
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177620405
Ach, binnenkort komt er nog meer aan over die testosteronpleisters. Zodra dat eenmaal onomstotelijk is bewezen gaat de stekker er gewoon uit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_177620908
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is het definitieve einde van het tijdperk Sky.
Beetje voorbarig. Eerst even de reactie van Syntix afwachten.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 14:41:07 #284
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177621011
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Beetje voorbarig. Eerst even de reactie van Syntix afwachten.
Goed punt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 5 maart 2018 @ 14:42:12 #285
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177621031
Wiggo zegt straks dat deze informatie niet openbaar had mogen worden, en vertrouwelijk behandeld had moeten worden. Omdat er anders mensen verkeerde conclusies aan verbinden.
pi_177621066
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is het definitieve einde van het tijdperk Sky.
Waarom nu wel, en bij alle shit die de vorige keren naar buiten kwam niet?
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 14:50:56 #287
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177621217
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom nu wel, en bij alle shit die de vorige keren naar buiten kwam niet?
Omdat het net zich begint te sluiten. Zo simpel is het eigenlijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_177621256
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Omdat het net zich begint te sluiten. Zo simpel is het eigenlijk.
Eén van de vele druppels. En het lijkt een heel grote emmer te zijn.

Overigens zie ik geen feiten / bewijzen in het Guardian-artikel. Een paar conclusies, maar waar die op gebaseerd zijn (anders dan gezond verstand)...
pi_177621361
Gefeliciteerd allemaal trouwens, Froo-me is sinds vandaag nummer 1 op de wereldranglijst! :)
Jack does it in real time...
  maandag 5 maart 2018 @ 15:12:09 #290
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177621600
HAHAHA HEEL SKY DE KONT GENEUKT ALLES WEG HEEL DIE PLOEG WEG JAAAAAAA




Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 maart 2018 @ 15:19:04 #291
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177621741
Sky rijdt over vijf jaar nog gewoon mee hoor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2018 @ 15:19:42 #292
426493 crew  PippenScottie
pi_177621758
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Eén van de vele druppels. En het lijkt een heel grote emmer te zijn.

Overigens zie ik geen feiten / bewijzen in het Guardian-artikel. Een paar conclusies, maar waar die op gebaseerd zijn (anders dan gezond verstand)...
Het zou helpen als er nu een Britse Floyd Landis/Tyler Hamilton zou opstaan.
  maandag 5 maart 2018 @ 15:25:05 #293
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177621885
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:12 schreef Mani89 het volgende:
HAHAHA HEEL SKY DE KONT GENEUKT ALLES WEG HEEL DIE PLOEG WEG JAAAAAAA

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O-
  maandag 5 maart 2018 @ 15:27:55 #294
14505 OProg
A Life in Music
pi_177621940
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het zou helpen als er nu een Britse Floyd Landis/Tyler Hamilton zou opstaan.
Tiernan-Locke is wel een leuke kandidaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 5 maart 2018 @ 15:28:24 #295
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177621950
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:19 schreef heywoodu het volgende:
Sky rijdt over vijf jaar nog gewoon mee hoor.
Volgende week trekken ze de stekker eruit.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_177622184
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Volgende week trekken ze de stekker eruit.
Wie zijn 'ze'? Sponsor Sky zie ik eigenlijk niet zomaar stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2018 15:39:44 ]
  maandag 5 maart 2018 @ 15:41:21 #297
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177622239
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wie zijn 'ze'? Sponsor Sky zie ik eigenlijk niet zomaar stoppen.
Hoe lang laten die nog hun naam door de modder sleuren? Wielrennen is toch niet heilig in Engeland.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  FOK!fotograaf maandag 5 maart 2018 @ 15:44:55 #298
842 Zorro
Z
pi_177622326
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:19 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het zou helpen als er nu een Britse Floyd Landis/Tyler Hamilton zou opstaan.
Wout Poels :P
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 15:56:50 #299
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177622570
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Eén van de vele druppels. En het lijkt een heel grote emmer te zijn.

Overigens zie ik geen feiten / bewijzen in het Guardian-artikel. Een paar conclusies, maar waar die op gebaseerd zijn (anders dan gezond verstand)...
Het verhaal van The Guardian is gebaseerd op het rapport van Digital, Culture, Media & Sport Committee. Dat is wel een serieuze commissie, gevuld met politici die deel uitmaken van het Engelse parlement. Vanuit die hoedanigheid heeft zo'n commissie natuurlijk ook de nodige mogelijkheden om vragen te stellen aan mensen die hierbij betrokken zijn.

Een van de belangrijkste uitspraken komt van Shane Sutton, die jarenlang een coach was bij Team Sky en de trainer van Wiggins:
quote:
Shane Sutton has also stated in writing to the Committee, with regards to Bradley Wiggins’ use of triamcinolone that, “what Brad was doing was unethical but not against the rules”.
Wat je zegt als je het gebruik van dat middel onethisch noemt, is eigenlijk dat het dus niet is gebruikt om een ziekte te bestrijden, maar voor een andere reden. Prestatiebevorderend dus, wat verboden is. Derhalve een vrij dodelijke uitspraak.

Deze commissie heeft ook informatie ontvangen van een klokkenluider. Informatie die ze serieus nemen, anders zouden ze het niet publiceren.
quote:
96. The Committee also received a written statement from a whistleblower, who wishes to remain anonymous, from Team Sky, which we published in April 2017.131 The identity of this person is known to us; they are well respected within the cycling community and held a senior position at Team Sky at the time of the events under investigation. The whistleblower also raised the issue of the use of triamcinolone at Team Sky, stating that they “believe that TUE’s were used tactically by the team to support the health of a rider with an ultimate aim of supporting performance. At that time there were regular rider review meetings and all details of the rider were discussed, medical confidentiality was waived (this is common practice in sport) and the seriousness of Brad’s allergies were not discussed. The use of the triamcinolone acetonide was never discussed in these meetings however it had been discussed outside of the rider review meetings as a general discussion, because it had been used for years in cycling and the consensus was it would be inappropriate to use.”132 The whistleblower also challenged the consistent assertion by David Brailsford and Shane Sutton in their evidence to the committee that the coaching staff were led by the medical team when it came to treatments, stating In 2012 the team was under extreme pressure to perform. Dave B and Shane Sutton put a great deal of pressure on the medical team in particular Richard Freeman to provide more proactive medical support. Using TUEs was openly discussed in hushed voices as a means of supporting health and wellbeing […] At the [DCMS Select] committee interview Shane hid behind trusting the medical team, this is utter nonsense, he directed the medical team, he constantly bullied Richard Freeman.133
Veel dingen in het rapport zijn voorzichtig omschreven, zoals het feit dat er mogelijk ook andere renners hebben geprofiteerd van de middeltjes van Wiggins. Er is in ieder geval bewijs dat Wiggins het heeft gebruikt om zijn prestaties te bevorderen, en blijkbaar is er ook informatie dat dit bij andere renners ook het geval is, anders zou het niet genoemd worden. De hele Tourploeg van Sky in 2012 wordt hier min of meer beschuldigd. Dan kom je dus uit bij renners als Porte, Froome, Rogers en meer van dat soort jongens.
quote:
110. From the evidence that has been received by the Committee regarding the use of triamcinolone at Team Sky during the period under investigation, and particularly in 2012, we believe that this powerful corticosteroid was being used to prepare Bradley Wiggins, and possibly other riders supporting him, for the Tour de France. The purpose of this was not to treat medical need, but to improve his power to weight ratio ahead of the race. The application for the TUE for the triamcinolone for Bradley Wiggins, ahead of the 2012 Tour de France, also meant that he benefited from the performance enhancing properties of this drug during the race. This does not constitute a violation of the WADA code, but it does cross the ethical line that David Brailsford says he himself drew for Team Sky. In this case, and contrary to the testimony of David Brailsford in front of the Committee, we believe that drugs were being used by Team Sky, within theWADA rules, to enhance the performance of riders, and not just to treat medical need.
Het taalgebruik is voorzichtig en mijns inziens ook niet helemaal correct. Als je eenmaal hebt vastgesteld dat Team Sky TUE's gebruikt om prestaties te bevorderen, heb je het niet over iets dat onethisch is, maar iets dat verboden is. Maar toch, het feit dat het genoemd wordt geeft aan dat er waarschijnlijk genoeg bewijs verzameld is.

Er staan ook nog wat teksten in over de eeuwige jiffy bag en de Dauphine van 2011, waarbij nogmaals benadrukt wordt dat het verhaal van Sky aan alle kanten rammelt. Ook daar komt nog wel een leuke quote uit:
quote:
78. When Shane Sutton gave evidence to the Committee, he stated that Dr Freeman had told him after the end of the race in La Toussuire that he had treated Bradley Wiggins with the medication that was in package. He said that Freeman had told him “Brad’s been sorted”.
Vrij moeilijk om dan nog te beweren dat het om Fluimucil gaat, al is nog steeds niet aangetoond wat het dan wél is. Alles duidt uiteraard op kenacort, maar hard bewijs ontbreekt nog. Al kan dat nog komen, er loopt nog een los onderzoek naar die Dr Freeman. Een onderzoek waar Sky waarschijnlijk ook niet vrolijk van wordt, aangezien ze hem al onder de bus hebben geflikkerd en die man ondertussen niet veel meer te verliezen heeft. Gaat om een onderzoek van de General Medical Council. Als Freeman om oneigenlijke redenen medicijnen heeft voorgeschreven aan mensen is hij mogelijk het haasje. Daarom kan het voor hem wel verleidelijk zijn om te zeggen dat hij onder druk is gezet door Team Sky om die shit voor te schrijven. Wat dus trouwens ook zo is volgens de klokkenluider.

Enfin, het rapport gaat niet alleen over Team Sky en Bradley Wiggins, de naam van het rapport is dan ook 'combatting doping in sport.' Van de 54 pagina's gaan er 10 direct over Team Sky. Kan zijn dat dit nog niet de druppel is die de emmer laat overlopen, maar er komt de komende tijd nog meer aan. Dit is niet het eind, we zitten eerder ergens halverwege ofzo. Je krijgt dus nog een onderzoek naar die dokter Freeman en er komt nog meer aan over die testosteronpleisters. Er schijnt ook daar een informant te zijn met aanvullend bewijs, waardoor vast zal komen te staan dat die shit bewust is aangekocht en niet is teruggestuurd. Dan heb je nog te maken met de afwijkende test van Froome. Als dat een schorsing oplevert komt er ook wel weer een deciliter bij in de emmer. En de kans dat het geen schorsing oplevert is zo ongeveer 0,01%. Als laatste zit Sky ook nog eens in een overname. Meerdere bedrijven hebben interesse om Sky over te nemen, waaronder Disney. Daar komen natuurlijk ook meteen de nodige geruchten bij, zoals het gerucht dat Disney graag met al die sportsponsoring zou willen stoppen, vooral met het wielrennen, omdat ze geen behoefte hebben al die negatieve publiciteit.

Kortom, ik denk dat het geen gekke uitspraak is om te beweren dat Sky richting de uitgang gaat. Het zal niet volgende week al gedaan zijn, maar als ze 2019 halen zou ik dat een wonder vinden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 15:59:24 #300
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_177622615
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Het verhaal van The Guardian is gebaseerd op het rapport van Digital, Culture, Media & Sport Committee. Dat is wel een serieuze commissie, gevuld met politici die deel uitmaken van het Engelse parlement. Vanuit die hoedanigheid heeft zo'n commissie natuurlijk ook de nodige mogelijkheden om vragen te stellen aan mensen die hierbij betrokken zijn.

Een van de belangrijkste uitspraken komt van Shane Sutton, die jarenlang een coach was bij Team Sky en de trainer van Wiggins:

[..]

Wat je zegt als je het gebruik van dat middel onethisch noemt, is eigenlijk dat het dus niet is gebruikt om een ziekte te bestrijden, maar voor een andere reden. Prestatiebevorderend dus, wat verboden is. Derhalve een vrij dodelijke uitspraak.

Deze commissie heeft ook informatie ontvangen van een klokkenluider. Informatie die ze serieus nemen, anders zouden ze het niet publiceren.

[..]

Veel dingen in het rapport zijn voorzichtig omschreven, zoals het feit dat er mogelijk ook andere renners hebben geprofiteerd van de middeltjes van Wiggins. Er is in ieder geval bewijs dat Wiggins het heeft gebruikt om zijn prestaties te bevorderen, en blijkbaar is er ook informatie dat dit bij andere renners ook het geval is, anders zou het niet genoemd worden. De hele Tourploeg van Sky in 2012 wordt hier min of meer beschuldigd. Dan kom je dus uit bij renners als Porte, Froome, Rogers en meer van dat soort jongens.

[..]

Het taalgebruik is voorzichtig en mijns inziens ook niet helemaal correct. Als je eenmaal hebt vastgesteld dat Team Sky TUE's gebruikt om prestaties te bevorderen, heb je het niet over iets dat onethisch is, maar iets dat verboden is. Maar toch, het feit dat het genoemd wordt geeft aan dat er waarschijnlijk genoeg bewijs verzameld is.

Er staan ook nog wat teksten in over de eeuwige jiffy bag en de Dauphine van 2011, waarbij nogmaals benadrukt wordt dat het verhaal van Sky aan alle kanten rammelt. Ook daar komt nog wel een leuke quote uit:

[..]

Vrij moeilijk om dan nog te beweren dat het om Fluimucil gaat, al is nog steeds niet aangetoond wat het dan wél is. Alles duidt uiteraard op kenacort, maar hard bewijs ontbreekt nog. Al kan dat nog komen, er loopt nog een los onderzoek naar die Dr Freeman. Een onderzoek waar Sky waarschijnlijk ook niet vrolijk van wordt, aangezien ze hem al onder de bus hebben geflikkerd en die man ondertussen niet veel meer te verliezen heeft. Gaat om een onderzoek van de General Medical Council. Als Freeman om oneigenlijke redenen medicijnen heeft voorgeschreven aan mensen is hij mogelijk het haasje. Daarom kan het voor hem wel verleidelijk zijn om te zeggen dat hij onder druk is gezet door Team Sky om die shit voor te schrijven. Wat dus trouwens ook zo is volgens de klokkenluider.

Enfin, het rapport gaat niet alleen over Team Sky en Bradley Wiggins, de naam van het rapport is dan ook 'combatting doping in sport.' Van de 54 pagina's gaan er 10 direct over Team Sky. Kan zijn dat dit nog niet de druppel is die de emmer laat overlopen, maar er komt de komende tijd nog meer aan. Dit is niet het eind, we zitten eerder ergens halverwege ofzo. Je krijgt dus nog een onderzoek naar die dokter Freeman en er komt nog meer aan over die testosteronpleisters. Er schijnt ook daar een informant te zijn met aanvullend bewijs, waardoor vast zal komen te staan dat die shit bewust is aangekocht en niet is teruggestuurd. Dan heb je nog te maken met de afwijkende test van Froome. Als dat een schorsing oplevert komt er ook wel weer een deciliter bij in de emmer. En de kans dat het geen schorsing oplevert is zo ongeveer 0,01%. Als laatste zit Sky ook nog eens in een overname. Meerdere bedrijven hebben interesse om Sky over te nemen, waaronder Disney. Daar komen natuurlijk ook meteen de nodige geruchten bij, zoals het gerucht dat Disney graag met al die sportsponsoring zou willen stoppen, vooral met het wielrennen, omdat ze geen behoefte hebben al die negatieve publiciteit.

Kortom, ik denk dat het geen gekke uitspraak is om te beweren dat Sky richting de uitgang gaat. Het zal niet volgende week al gedaan zijn, maar als ze 2019 halen zou ik dat een wonder vinden.
Goede post.
  maandag 5 maart 2018 @ 16:04:09 #301
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177622701
Vol.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')