abonnement Unibet Coolblue
pi_176722176
Hoi,

Ik heb sinds 4 maanden een Sym Fiddle 3 (snor) en ineens was de accu leeg. Dat is inmiddels gemaakt. Nu vraag ik mij af hoe het kan dat die ineens leeg is? Ik rijd er op het moment vrije korte stukken mee, ongeveer 1 km. Zou het hierdoor kunnen komen?
pi_176722252
Accu, ontsteking of iets daartussen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_176722290
Als je diegene die het gemaakt heeft vraagt wat hij/zij/genderfluid-persoon gemaakt heeft, heb je je antwoord.
pi_176722315
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:29 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Als je diegene die het gemaakt heeft vraagt wat hij/zij/genderfluid-persoon gemaakt heeft, heb je je antwoord.
Ik ga hem morgen halen dus dan zal ik het ze ook vragen. Maar ze zeiden dat de accu ineens leeg was.
pi_176722354
Voor een auto accu weet ik wel dat je minstens een half uur zou moeten rijden voor ie op bedrijfstemperatuur is en hij goed opgeladen wordt.

Voor een scooteraccu, tsja... gaat hier ook hetzelfde op? De kou heeft iig impact op de accu en doet zeker 25% van de capaciteit teniet.

Je hebt waarschijnlijk teveel stroomverbruikers gebruikt en daarnaast de mindere capaciteit door de kou en tot slot weet ik niet hoe oud de accu is, ook dit heeft impact op de capaciteit.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176722443
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:32 schreef Kloonhommel het volgende:
Voor een auto accu weet ik wel dat je minstens een half uur zou moeten rijden voor ie op bedrijfstemperatuur is en hij goed opgeladen wordt.

Voor een scooteraccu, tsja... gaat hier ook hetzelfde op? De kou heeft iig impact op de accu en doet zeker 25% van de capaciteit teniet.

Je hebt waarschijnlijk teveel stroomverbruikers gebruikt en daarnaast de mindere capaciteit door de kou en tot slot weet ik niet hoe oud de accu is, ook dit heeft impact op de capaciteit.
Het is een nieuwe scooter dus de accu is zon vier maanden oud. Hoe verbruik ik teveel stroom?
pi_176722487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is een nieuwe scooter dus de accu is zon vier maanden oud. Hoe verbruik ik teveel stroom?
Verlichting vaak of altijd aan, veel/vaak starten met startmotor. Toeteren naar kennissen of mensen die niet uit zichzelf opzij willen gaan.

Volgens mij heb je geen radio of achterruitverwarming, dus die vallen dan af. :D
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176722527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:38 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Verlichting, veel/vaak starten met startmotor. Toeteren naar kennissen of mensen die niet uit zichzelf opzij willen gaan.

Volgens mij heb je geen radio of achterruitverwarming, dus die vallen dan af. :D
:D

Ik heb er wel een alarm op zitten al gebruik ik die niet. Zou het kunnen dat die toch veel stroom verbruikt? De verlichting kan ik niet uitzetten. Het is in het centrum dus wel vaak remmen en gas geven. Toeteren trouwens ook niet :P
pi_176722562
Dan zou er ergens een contactje niet goed zitten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176722591
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:D

Ik heb er wel een alarm op zitten al gebruik ik die niet. Zou het kunnen dat die toch veel stroom verbruikt? De verlichting kan ik niet uitzetten. Het is in het centrum dus wel vaak remmen en gas geven. Toeteren trouwens ook niet :P
Alarm verbruikt idd stroom, veel is het niet maar als de accu nooit echt goed opgeladen wordt is elk beetje stroom wat je verliest dan ook echt een optelsom.

Doe eens gek, doe eens af en toe verder dan 1 KM rijden, is goed voor elke benzinevoertuig. :P
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176722614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:43 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Alarm verbruikt idd stroom, veel is het niet maar als de accu nooit echt goed opgeladen wordt is elk beetje stroom wat je verliest dan ook echt verlies.

Doe eens gek, doe eens af en toe verder dan 1 KM rijden, is goed voor elke benzinevoertuig. :P
:D
Ja eerst reed ik ook meer met de scooter maar ben van baan gewisseld. Anders had ik die scooter ook niet gehad. Zou 1 keer in de week dan genoeg zijn om een langer stuk te rijden?
pi_176722705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:D
Ja eerst reed ik ook meer met de scooter maar ben van baan gewisseld. Anders had ik die scooter ook niet gehad. Zou 1 keer in de week dan genoeg zijn om een langer stuk te rijden?
1 keer per week, ja ik denk van wel ja. Hoeveel langer btw?

En nog ff over je alarm, ik neem aan dat deze in een soort van standby gaat, ondanks dat je hem niet gebruikt/activeert en dus stroom verbruikt.

Je verliichting en startmotor zijn de grote stroomvreters.

Je kan ook een acculader overwegen. Zoiets heb ik ook, om accus weer op 100% te krijgen ipv verplicht rond te crossen en benzine te verspillen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176722754
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:47 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

1 keer per week, ja ik denk van wel ja. Hoeveel langer btw?

En nog ff over je alarm, ik neem aan dat deze in een soort van standby gaat, ondanks dat je hem niet gebruikt/activeert en dus stroom verbruikt.

Je verliichting en startmotor zijn de grote stroomvreters.

Je kan ook een acculader overwegen. Zoiets heb ik ook, om accus weer op 100% te krijgen ipv verplicht rond te crossen en benzine te verspillen.
Ik heb er altijd 6 km mee gereden enkele rit. Opzich ook niet ver maar werkte vrijwel altijd snachts dus vandaar. Nu nog maar 1 km ... Heb hem ook niet nodig nu maar vind het wel leuk en het kost mij ook niet veel per maand.

Hij staat buiten dus ik weet niet of een acculader dan een optie is? En hoevaak moet je hem dan daar aanvast zetten? En dan moet ik hem ook openschroeven om bij die accu te komen bedenk ik mij net :')

Met langer bedoel ik bv 12 km ofzo?

Overigens kan je hem met dat alarmsysteem op afstand starten ja dus dat zal sowieso stroom verbruiken.
pi_176722851
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb er altijd 6 km mee gereden enkele rit. Opzich ook niet ver maar werkte vrijwel altijd snachts dus vandaar. Nu nog maar 1 km ... Heb hem ook niet nodig nu maar vind het wel leuk en het kost mij ook niet veel per maand.

Hij staat buiten dus ik weet niet of een acculader dan een optie is? En hoevaak moet je hem dan daar aanvast zetten? En dan moet ik hem ook openschroeven om bij die accu te komen bedenk ik mij net :')

Met langer bedoel ik bv 12 km ofzo?
Aangezien hij buiten staat, laat dat idee over acculader maar varen. Ook omdat het eerst wel goed ging met die 6km per rit. Je bent je nu bewust van de beperking van je accu en dat je af en toe ff wat langer door moet scheuren.

quote:
Overigens kan je hem met dat alarmsysteem op afstand starten ja dus dat zal sowieso stroom verbruiken.
Het starten doet een groot beroep op de accu idd, of dit nou met je AB is of handbediend.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176722892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:52 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Aangezien hij buiten staat, laat dat idee over acculader maar varen. Ook omdat het eerst wel goed ging met die 6km per rit. Je bent je nu bewust van de beperking van je accu en dat je af en toe ff wat langer door moet scheuren.
Hmm nooit over nagedacht. Das niet zo handig nee. Maar dan wekelijks 12 km in een stuk zou voldoende moeten zijn? Zijn er nog andere accus op de markt die dit probleem niet hebben toevallig? :P
pi_176723105
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 19:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm nooit over nagedacht. Das niet zo handig nee. Maar dan wekelijks 12 km in een stuk zou voldoende moeten zijn? Zijn er nog andere accus op de markt die dit probleem niet hebben toevallig? :P
Gelaccu's ontladen zich minder snel. Kosten ook wat meer dan de reguliere accus. Weet alleen niet of het een goed idee is voor een scooter.

Informeer eens morgen bij je scooterboer, je hebt nu wat basiskennis opgedaan. ;)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:17:06 #17
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_176723460
Kan het niet komen omdat je vooral stukjes van 1km rijd? Starten gebruikt nogal wat energie, tijdens het rijden laad ie dan weer op. Maar als je steeds stukjes van 1 á 2 minuten maakt heb je de energie van het starten nog niet terug geladen. Ik ben geen expert maar kan me voorstellen dat het zo werkt.

Misschien op zondag een lekker toertje maken om de accu goed op te laden? Is sowieso wel goed voor je motor om af en toe flink te werken. Of als je dat niet leuk vindt een acculader aanschaffen?
pi_176724539
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:01 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Gelaccu's ontladen zich minder snel. Kosten ook wat meer dan de reguliere accus. Weet alleen niet of het een goed idee is voor een scooter.

Informeer eens morgen bij je scooterboer, je hebt nu wat basiskennis opgedaan. ;)
Ja thnx voor de hulp. Ik heb er echt totaal geen verstand van.
pi_176724555
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:17 schreef borbit het volgende:
Kan het niet komen omdat je vooral stukjes van 1km rijd? Starten gebruikt nogal wat energie, tijdens het rijden laad ie dan weer op. Maar als je steeds stukjes van 1 á 2 minuten maakt heb je de energie van het starten nog niet terug geladen. Ik ben geen expert maar kan me voorstellen dat het zo werkt.

Misschien op zondag een lekker toertje maken om de accu goed op te laden? Is sowieso wel goed voor je motor om af en toe flink te werken. Of als je dat niet leuk vindt een acculader aanschaffen?
Ja dat is dus blijkbaar het probleem. Acculader gaat niet want hij staat buiten. Ik zal dus wekelijks maar een beetje moeten cruisen :P
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:14:13 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_176725226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat is dus blijkbaar het probleem. Acculader gaat niet want hij staat buiten. Ik zal dus wekelijks maar een beetje moeten cruisen :P
Ja ik zou het sowieso leuk vinden om een beetje rond te cruisen. Maar als je accu een beetje makkelijk bereikbaar is zou je natuurlijk alleen de accu naar binnen kunnen halen. Dat zou ik even bij je garage vragen, die kunnen je wel uitleggen hoe je hem los haalt. Zou niet moeilijk moeten zijn. Scooter accu's zijn ook niet zo groot / zwaar.

Mag ik vragen waarom je voor een ritje van een kilometer de scooter pakt? Kun je toch net zo makkelijk fietsen / lopen? Constant starten / stoppen lijkt me niet goed voor het ding.
pi_176725265
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:14 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja ik zou het sowieso leuk vinden om een beetje rond te cruisen. Maar als je accu een beetje makkelijk bereikbaar is zou je natuurlijk alleen de accu naar binnen kunnen halen. Dat zou ik even bij je garage vragen, die kunnen je wel uitleggen hoe je hem los haalt. Zou niet moeilijk moeten zijn. Scooter accu's zijn ook niet zo groot / zwaar.

Mag ik vragen waarom je voor een ritje van een kilometer de scooter pakt? Kun je toch net zo makkelijk fietsen / lopen? Constant starten / stoppen lijkt me niet goed voor het ding.
Ja ze hebben al een keer uitgelegd hoe ik de accu er uit kan halen maar het klonk al ingewikkeld :P

De scooter gebruik ik omdat die er toch staat :p
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:21:17 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176725432
Domme vraag ws., maar waarom ga je een kutstukkie van één hele kilometer op een scooter? :')
Ik ben een lui varken, maar dat zou zelfs IK nog gaan pedaleren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:22:02 #23
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_176725457
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ze hebben al een keer uitgelegd hoe ik de accu er uit kan halen maar het klonk al ingewikkeld :P

De scooter gebruik ik omdat die er toch staat :p
Zo ingewikkeld is het niet hoor. Het zijn maar 2 stekkertjes. En als je dat weet te vinden kun je er ook zo een nieuwe accu inzetten mocht je in de toekomst weer problemen krijgen.
https://www.scootercentrum.com/nitro-sym-fiddle-3-50-4t-accu.html
https://www.scootercentru(...)der-12v-adapter.html
pi_176725505
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:21 schreef Sounddragon het volgende:
Domme vraag ws., maar waarom ga je een kutstukkie van één hele kilometer op een scooter? :')
Ik ben een lui varken, maar dat zou zelfs IK nog gaan pedaleren.
Je hebt blijkbaar iemand gevonden die nog luier is dan jij. :P
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176725515
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:21 schreef Sounddragon het volgende:
Domme vraag ws., maar waarom ga je een kutstukkie van één hele kilometer op een scooter? :')
Ik ben een lui varken, maar dat zou zelfs IK nog gaan pedaleren.
Topic niet gelezen he :P

Ik had hem al en ben van baan gewisseld. En ja ik ben echt super lui dus als er een scooter is dan gebruik ik die :P Al ga ik soms ook wel lopen. Maar begin nu erg vroeg dus dan is het wel handig om er binnen een paar minuten te zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')