abonnement Unibet Coolblue
pi_176714780
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B.ertha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wolken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cygne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

05-2: Kirb - echo follikelmeting IUI
08-2: Arja - NOD na TP cryo Olaf/Olijfje
15-02 Mrs.Peel - NOD na verse TP
21-3: Wolken - operatie (i.v.m. Asherman)

In het vorige topic uitgezwaaid:
*O* Fuchsia, MaJo en Peacefull *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 02-02-2018 17:04:05 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176714860
Ik sloot hem met:
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:43 schreef Kirb het volgende:
Dankjewel allemaal. Ik denk dat ik haar inderdaad in vertrouwen neem. We willen het nog even zo klein mogelijk houden allemaal, maar dit gaat zo niet denk ik.

Cygne gefeliciteerd met je verjaardag! :)
Verder heb ik de belangrijke data in de OP aangepast. Mochten er nog dingen bij moeten/aangepast worden hoor ik het wel.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176715515
Ah Olaf staat al in de OP O+

Kirb wil je bij mijn verhaal in de OP schrijven dat de tp van nov eindigde in een vroege miskraam en dat de volgende tp op 26 jan volgt

De data van mrs peel en wolken zijn al geweest
pi_176715533
Oh en natuurlijk dat we majo, peace en fuchsia hebben uitgezwaaid! O+
pi_176715650
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:17 schreef Arja het volgende:
Ah Olaf staat al in de OP O+

Kirb wil je bij mijn verhaal in de OP schrijven dat de tp van nov eindigde in een vroege miskraam en dat de volgende tp op 26 jan volgt

De data van mrs peel en wolken zijn al geweest
Mrs.Peel is vandaag toch? En ik heb een toekomst datum voor Wolken erin gezet. Jouw verhaal ga ik ook even aanpassen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176715766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:23 schreef Kirb het volgende:

[..]

Mrs.Peel is vandaag toch? En ik heb een toekomst datum voor Wolken erin gezet. Jouw verhaal ga ik ook even aanpassen.
Oh ja je hebt gelijk
Mrs hoe was de echo?
pi_176716570
De echo was goed, de hogere dosering Menopur slaat goed aan. Vrijdag 26-1 weer een echo, en als het zo door gaat, dan kunnen we de punctie plannen voor zondag, maandag of dinsdag. Maar eerst zien, dan geloven!
pi_176716902
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
De echo was goed, de hogere dosering Menopur slaat goed aan. Vrijdag 26-1 weer een echo, en als het zo door gaat, dan kunnen we de punctie plannen voor zondag, maandag of dinsdag. Maar eerst zien, dan geloven!
Spannend!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176717063
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:31 schreef Kirb het volgende:

[..]

Spannend!
Hoe gaat het nu met jou?
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 14:41:41 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176717105
B.ertha wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! Fijn vooral om te weten dat je niet een soort "speciaal geval" bent maar dat er echt zat meiden zijn waarbij de clomid niet helemaal goed aanslaat. En goed om te weten dat jullie volgende keer bij 2 follikels gewoon mogen vrijen O+

Kirb balen van de negatieve test -O- En extra dubbel om dan zo'n berichtje van een vriendin te krijgen. Ik zou haar denk ik ook in vertrouwen nemen, nu heeft ze namelijk zelf ook geen idee en dan kan ze er wat rekening mee houden!

Mrs Peel klinkt goed! Hopelijk heb je vrijdag een mooie echo en kan de punctie ingepland worden!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176718370
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:39 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jou?
Het gaat wel weer hoor (zie post van vanmorgen).

Sterker nog, ik heb toch de indruk dat de utrogestan ook iets met mijn gemoedstoestand doet. Ik voel me namelijk steeds beter maar ook echt energieker voor mijn gevoel. Lastig te omschrijven. Misschien herkenbaar voor anderen hier?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176719199
Mrs dat gaat voorspoedig

quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:56 schreef Kirb het volgende:

[..]

Het gaat wel weer hoor (zie post van vanmorgen).

Sterker nog, ik heb toch de indruk dat de utrogestan ook iets met mijn gemoedstoestand doet. Ik voel me namelijk steeds beter maar ook echt energieker voor mijn gevoel. Lastig te omschrijven. Misschien herkenbaar voor anderen hier?
Pff ja moe, lusteloos, chagrijnig en geen geduld in de rij of het verkeer enzo. Ik verdraag weinig mensen om me heen.
pi_176720275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:56 schreef Kirb het volgende:

[..]

(zie post van vanmorgen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_176723905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:57 schreef McLaura het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn wel nog wat mensen op de hoogte. M’n moeder, broer, andere vriendin en m’n leiddinggevende. Maar ik ga het inderdaad oppervlakkig vertellen. Ik weet niet zo goed waarom, maar het voelt voor nu het fijnst om het een beetje klein te houden.

Arja “fijn” van de herkenning. Ik dacht de vorige keer dat het wel mee viel, maar nu voel ik me wel opvallend beter na het stoppen met de utro. Hopelijk gauw ongesteld, dan kunnen we door..
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176726581
Morgen een maand na de miskraam en... Ik ben ongesteld. Woehoe! Vanaf vrijdag weer prikken, starten aan vierde IUI poging, vol goede moed naar een nieuw succes...
Warempel, een drempel.
pi_176726624
Dan zal ik voor één keer juichen dat je ongesteld bent!
pi_176726932
Fijn RR, dan kunnen jullie weer verder!
pi_176733235
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:02 schreef Ronderotonde het volgende:
Morgen een maand na de miskraam en... Ik ben ongesteld. Woehoe! Vanaf vrijdag weer prikken, starten aan vierde IUI poging, vol goede moed naar een nieuw succes...
Fijn RR! Hopelijk is het gauw raak :). en het lijkt me toch een beetje een opluchting dat deze behandeling in ieder geval kán werken voor jullie!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176733906
Goed om te horen RR! Hopelijk kan je snel weer verder.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176744317
Klaar voor morgen Arja? Nog acupunctuur gedaan? Ik duim voor een goede terugplaatsing!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176744762
Wat fijn, Ronde.
Ze zeggen dat je na een miskraam een paar maanden vruchtbaarder bent.
Ik hoop hier ook deze ronde de vruchten van te plukken.

Lief dat je het vraagt Kirb. Ja ben er klaar voor, maar de spanning zit hem nog in het ontdooien en of dat allemaal goed gaat.
Ja, heb 3 keer acupunctuur gedaan en een paar dagen na de tp nog een sessie gepland staan.
pi_176745260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:11 schreef Arja het volgende:
Wat fijn, Ronde.
Ze zeggen dat je na een miskraam een paar maanden vruchtbaarder bent.
Ik hoop hier ook deze ronde de vruchten van te plukken.

Lief dat je het vraagt Kirb. Ja ben er klaar voor, maar de spanning zit hem nog in het ontdooien en of dat allemaal goed gaat.
Ja, heb 3 keer acupunctuur gedaan en een paar dagen na de tp nog een sessie gepland staan.
Succes morgen! Het wachten op het telefoontje en het telefoontje zelf vind ik echt zenuwslopend spannend, jij ook?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 januari 2018 @ 22:22:27 #23
269689 crew  Viv
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 23:49:59 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176750302
Heel veel succes morgen Arja! Dat telefoontje is behoorlijk spannend ja, hopelijk goed nieuws!

En yay voor rotonde, fijn dat jullie weer verder kunnen *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176753188
Arja, weet je al wat? Mijn duimen draaien hier in de wachtkamer ^O^
pi_176753380
Wat fijn dat jullie weer verder kunnen Rotonde! *O* Dat je maar snel blijvend mag aansluiten in Z&G.

Arja, spannend zeg vandaag. Ik duim voor een mega mooie Olaf :)

En Peel, heb jij weer een controle echo vandaag? Succes!
pi_176753690
Hoe ging de echo mrs?

Ik word tussen 10 en 12 gebeld. Genoeg afleiding in ieder geval want de dreumes is ziek. En dat op mijn verjaardag
pi_176754022
Oh handige timing van Emmy :s) Ik duim mee, hopelijk hoor je snel goed nieuws.

Ik las dat RR weer verder kan? *O* Heel fijn nieuws! Hopelijk geldt de extra vruchtbaarheid na een miskraam ook voor jou :*

Kirb: nog even over wie je wel en niet vertelt over het traject: in eerste instantie hebben wij allebei onze gezinnen op de hoogte gesteld (dat zijn bij elkaar zo'n 26 personen :+) en vrienden die dichtbij ons staan. Maar inmiddels houd ik de precieze details voor mezelf. De meeste mensen weten dat we 'ergens in 2018' met IVF beginnen, een aantal mensen weet dat we 'in januari' met IVF begonnen zijn. Het is fijn dat mensen rekening houden met je als het gaat om zwangerschapsaankondigingen en dergelijke, maar hoe dan ook wordt het wat lastiger om over dat soort dingen met elkaar te praten. Twee goede vriendinnen hebben allebei een kindje en willen een tweede, en hoewel we er gewoon over praten denk ik toch dat hun gesprekken onderling anders gaan dan met mij. Dat ze zich soms inhouden vanwege mij. En dat vind ik dubbel: ik wil een vriendschap waarin alles bespreekbaar is en tegelijkertijd weet ik dat het ook pijnlijk is als ze nergens rekening mee zouden houden. Wat ik zeggen wil met dit lange verhaal: het is een zoektocht, heel begrijpelijk dat je daar mee worstelt. Luister naar je gevoel. En dit is één van die stomme, stómme kanten aan dit traject die je vooraf niet altijd zo aan had zien komen.

Wolken, fijn dat de HSG zo meeviel ^O^ hopelijk over een paar maanden weer verder :*

Ik heb zo een controle-echo. Ben benieuwd of de verhoging van de Menopur iets heeft gedaan :)
pi_176754525
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:38 schreef BobbyMcGee het volgende:

ik wil een vriendschap waarin alles bespreekbaar is en tegelijkertijd weet ik dat het ook pijnlijk is als ze nergens rekening mee zouden houden.
Nou dit precies! Inmiddels erover uit met vriend dat we gewoon voorzichtig vertellen dat het bij ons niet helemaal vanzelf gaat en dat we in het ziekenhuis lopen voor onze kinderwens. Geen details verder. Ik ga me niet meer in bochten wringen ook met een andere vriendin waarmee ik graag naar de sauna ga (met die utro gaat dat echt niet, dan kan ik dus bijna 3 weken per maand niet, menstruatie meegerekend). Voelt wel beter zo :). Ik mag 5 februari weer komen voor een follikelmeting.
Succes met de echo zo!

Mrs.Peel hoe was jouw echo?

Arja duim duim.. beterschap met Emmy.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176754768
Bobby ik hoop op veel follikels voor je.

Ik ben net gebeld en vanmiddag mag ik Olaf ophalen O+
pi_176754786
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:25 schreef Arja het volgende:
Bobby ik hoop op veel follikels voor je.

Ik ben net gebeld en vanmiddag mag ik Olaf ophalen O+
Jaaaaa!! Go Olafje! *O*

edit; en gefeliciteerd met je verjaardag <3

[ Bericht 3% gewijzigd door Kirb op 26-01-2018 10:49:44 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176754911
Fijn! Wat een mooi verjaardagscadeau O+
pi_176755659
Arja, dubbel gefeliciteerd *O* Wat fijn dat Olaf/Olijfje goed ontdooid is O+

Bobby, ik duim voor een goed resultaat!

Echo was goed, nog 1 dag stimuleren en maandag de punctie. Nu moeten mijn man en ik nog hard nadenken over of we 1 of 2 embryo's laten terugplaatsen. En dat vind ik een hele moeilijke overweging, want ik wil liever niet een tweeling met alle mogelijke complicaties, maar ik wil wel een kindje... Welke keuzes hebben anderen gemaakt bij hun derde poging en met welke motivatie? Ik heb wel behoefte aan inzichten en ideeën van anderen.
pi_176756354
Mrs ik heb geen 3 pogingen gehad, maar in jouw geval vind ik 2 terugplaatsen wel het overwegen waard omdat vorige keer niks de vriezer heeft overleefd.
Maar evenwel een lastige beslissing, zeker als je echt geen tweeling wilt.

Olijfje klinkt eigenlijk ook wel lief O+
pi_176756521
Olivia O+ (voluit, niet Liv want zo heet haar hele klas straks al :{w )

Mrs Peel, ik zou er twee terugplaatsen. Nu weet ik wel dat het anders is omdat wij een tweeling zeer welkom zouden vinden, maar bij poging 3 staan ze het niet voor niets toe. De kans is gewoon groter dat er dan (ten minste) eentje blijft plakken. En met wat Arja zegt in gedachten..
Succes met de beslissing.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 januari 2018 @ 12:08:26 #36
269689 crew  Viv
pi_176756648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:00 schreef B.ertha het volgende:
De kans is gewoon groter dat er dan (ten minste) eentje blijft plakken.
Statistisch gezien is de kans op een kind groter bij 2 terugplaatsingen van 1 embryo dan bij 1 terugplaatsing van 2 embryo's, maar wat Arja zegt: dan moet die 2e embryo wel de vriezer overleven.

Arja wat fijn dat Olaf goed ontdooid is! *O*
pi_176756733
Lieve allemaal,
Ik kom wéér met jullie meeposten...
Nooit gedacht dat ik dat weer zou gaan doen...
Hoewel we het traject kennen toch weer spannend....
16 febr afspraak in het ziekenhuis

Ga nu eerst eventjes terug lezen!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_176757005
Welkom terug eresh, gezellig. En spannend! Wil je ook met een verhaal in de OP?
pi_176757012
Ja, ik vrees dat onze embryo's niet zo van de kou houden. Daarin lijken ze heel erg op mij :')
pi_176757350
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:27 schreef Mrs.Peel het volgende:
Welkom terug eresh, gezellig. En spannend! Wil je ook met een verhaal in de OP?
Dank je wel!
Is goed ik zal zo ons verhaal even opschrijven !
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_176757907
Gefeliciteerd Arja, dat Olaf maar tot een heel mooi verjaardagscadeau mag groeien *O* Succes :*
pi_176758160
Voor in de openingspost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_176758182
Wat spannend Eresh! Welkom :)
pi_176758401
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:00 schreef B.ertha het volgende:
Olivia O+ (voluit, niet Liv want zo heet haar hele klas straks al :{w )

Maar het gaat om een werktitel he, eentje die iets te maken heeft met een eitje. Emmy heet ook niet echt Emmy

Welkom terug eresh
pi_176758913
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:29 schreef Ereshkigal het volgende:
Voor in de openingspost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je staat erin :s). Welkom! Hopelijk gaat het traject voorspoedig!

Als er nog meer mensen in de OP willen met verhaal(aanpassing) of belangrijke datum, ik kan 'm nu blijkbaar nog wijzigen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176759005
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:41 schreef Arja het volgende:

[..]

Maar het gaat om een werktitel he, eentje die iets te maken heeft met een eitje. Emmy heet ook niet echt Emmy

Welkom terug eresh
Oja, Dan zeker Olijfje O+
pi_176759249
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:06 schreef Kirb het volgende:

[..]

Je staat erin :s). Welkom! Hopelijk gaat het traject voorspoedig!

Als er nog meer mensen in de OP willen met verhaal(aanpassing) of belangrijke datum, ik kan 'm nu blijkbaar nog wijzigen.
Ja ik 8-2 testdatum naar levensteken van Olaf/Olijfje
Al denk ik dat ik op 7-2 ga testen. Op die dag ben ik 8 jaar samen met mijn lief O+
pi_176759258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:25 schreef Arja het volgende:
Bobby ik hoop op veel follikels voor je.
Heel veel follikels, maar ze groeien amper :N De gynaecoloog zei dat het vaak even duurt voordat je lichaam reageert op de ophoging van de medicatie. Hopelijk zet het maandag dus wel door. Inmiddels al 17 dagen aan het stimuleren, dus ik hoop dat het vanaf nu wat harder gaat.

quote:
Ik ben net gebeld en vanmiddag mag ik Olaf ophalen O+
*O* pupo inmiddels? Hopelijk blijft Olafje plakken!
pi_176759310
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
Arja, dubbel gefeliciteerd *O* Wat fijn dat Olaf/Olijfje goed ontdooid is O+

Bobby, ik duim voor een goed resultaat!

Echo was goed, nog 1 dag stimuleren en maandag de punctie. Nu moeten mijn man en ik nog hard nadenken over of we 1 of 2 embryo's laten terugplaatsen. En dat vind ik een hele moeilijke overweging, want ik wil liever niet een tweeling met alle mogelijke complicaties, maar ik wil wel een kindje... Welke keuzes hebben anderen gemaakt bij hun derde poging en met welke motivatie? Ik heb wel behoefte aan inzichten en ideeën van anderen.
Lastig dilemma als je een tweeling niet zo ziet zitten. Ik wilde - na te zien hoe zwaar het kon zijn bij mijn schoonzus - ook absoluut geen tweeling. Maar nu we zo lang in het traject zitten maakt het me niets meer uit.. sterker nog, ik zou er blij mee zijn. Een groot gezin is een stiekeme wens, maar de kans daarop is wel erg klein. Daarom vind ik het wel heel leuk dat snoenk nu voor een derde gaat O+ levend bewijs dat het toch mogelijk is.

Welkom Eresh! Ik herken je naam nog van lang geleden. Hopelijk gaat het nu weer zo vlot.
pi_176759385
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:21 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Heel veel follikels, maar ze groeien amper :N De gynaecoloog zei dat het vaak even duurt voordat je lichaam reageert op de ophoging van de medicatie. Hopelijk zet het maandag dus wel door. Inmiddels al 17 dagen aan het stimuleren, dus ik hoop dat het vanaf nu wat harder gaat.

[..]

*O* pupo inmiddels? Hopelijk blijft Olafje plakken!
Wat irritant dat lange spuiten he

Ja ik ben pupo inmiddels van een blastocyst waarvan de hoeveelheid cellen niet meer te tellen waren volgens het lab *O*
pi_176759615
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:13 schreef Ereshkigal het volgende:
Lieve allemaal,
Ik kom wéér met jullie meeposten...
Nooit gedacht dat ik dat weer zou gaan doen...
Hoewel we het traject kennen toch weer spannend....
16 febr afspraak in het ziekenhuis

Ga nu eerst eventjes terug lezen!
Jaaaaaa O+
Gaan we weer samen straks?

*O* *O* Voor Olafje, Arja.
pi_176760040
Arja PUPO *O*
pi_176760742
PUPO *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176763765
Succes Ereshkigal!

Bobby, hoe lang kan je in 1 poging blijven spuiten? Dit daar een maximum duur aan?

Mrs. Peel, net als bij de meesten hier zou ik voor 2 eitjes gaan, maar ook omdat een tweeling mij echt super leuk lijkt hoewel het lichamelijk veel zwaarder is.

Arja PUPO *O*
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176766563
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:40 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jaaaaaa O+
Gaan we weer samen straks?

*O* *O* Voor Olafje, Arja.
Zeker ! Zou wel tof zijn!!

Ik zie hier ook weer namen staan die er waren toen ik weg ga..sowieso is de lijst helaas flink gegroeid :{

Arja spannend weer !!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:28:27 #56
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_176767380
*O* Arja mijn duimen draaien ^O^
Be happy with the little things in life
pi_176767583
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:00 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]


Ik zie hier ook weer namen staan die er waren toen ik weg ga.. sowieso is de lijst helaas flink gegroeid :{
Present :{w
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 23:40:33 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176770452
Arja gefeliciteerd!! Blastocysten zijn de beste, dat was Eileen ook bij de terugplaatsing O+ en gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Eresh welkom terug! Gek is dat hè al die namen die nog steeds hier posten? Hopelijk wordt het snel leeg hier! Uit de lichting van 2014 (toen ik begon) zijn er best een aantal die er lang over doen/deden.

Bobby dat het er veel zijn is in ieder geval een goed teken! Bij mij gaat het vaak ook langzaam maar dan is de uiteindelijke score wel weer goed. Hopelijk ook bij jou!!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 23:43:52 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176770520
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:36 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Present :{w
:* ik weet hoe rot het is om steeds de achterblijver te zijn. Hopelijk is het nu snel raak!

Lastige keuze staan jullie voor. Persoonlijk zou ik het doen maar als je echt geen tweeling wil dan zou ik het risico niet willen lopen.

Vivi ik heb dat vaker gelezen dat je minder kans hebt bij een TP van 2 embryo's dan bij 2 terugplaatsingen van 1 embryo. Ik kan me steeds niet voorstellen dat dat klopt eigenlijk :@ met 2 embryo's vergroot je toch gewoon dr kans? Als dat niet zo was, waarom biedt het ziekenhuis het dan aan :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176770592
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:36 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Present :{w
:*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 januari 2018 @ 02:06:06 #61
269689 crew  Viv
pi_176772748
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 23:43 schreef MaJo het volgende:
Vivi ik heb dat vaker gelezen dat je minder kans hebt bij een TP van 2 embryo's dan bij 2 terugplaatsingen van 1 embryo. Ik kan me steeds niet voorstellen dat dat klopt eigenlijk :@ met 2 embryo's vergroot je toch gewoon dr kans? Als dat niet zo was, waarom biedt het ziekenhuis het dan aan :?
Als je kijkt naar de kans op een zwangerschap na één terugplaatsing, dan is die inderdaad groter bij 2 embryo's tegelijk. Na 2 terugplaatsingen van 1 embryo kom je ongeveer op dezelfde kans op een zwangerschap uit, maar dan wel met een veel lagere kans op een meerlingzwangerschap en daardoor een lager risico op complicaties. Dat maakt uiteindelijk het verschil qua kans op een gezond kind.

Een reden om het toch aan te bieden werd hierboven al genoemd: bij 1 embryo terugplaatsen moet je de gok nemen dat het 2e embryo de vriezer overleeft. Als er geen goede vooruitzichten zijn voor een volgende poging (qua vergoeding, leeftijd, eicelvoorraad) wil je die gok misschien liever niet nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Viv op 27-01-2018 09:45:23 ]
  zaterdag 27 januari 2018 @ 06:17:51 #62
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176773226
Arja pupo!

Peel lastige keuze. Succes met het maken van een keuze :*

Bobby ik duim dat ze goed doorgroeien.

Eresh welkom terug, hoop dat je snel weer weg bent :)
pi_176773282
Arja *O* PUPO!!! Ik duim zo mega hard dat deze mag blijven zitten.

Peel, wat een mega moeilijke keuze. Ik denk dat ik met de rest mee zou gaan, met name in het argument of jullie embryo's de vriezer dan wel overleven.

Bobby, flink balen dat de groei niet zo hard gaat. Wel genoeg follikels zoals ze nu konden zien?

Eresch, welkom! Hopelijk blijf je niet al te lang hangen hier :)
pi_176773434
Iedereen bedankt voor het meedenken. En vivi, bedankt voor het helder opschrijven, zo is het precies. Ik vrees dat zodra onze embryo's de vriezer in gaan, ze al verloren zijn...

Bobby, sorry, ik dacht dat ik al gereageerd had op jouw echo, ik zie nu dat ik dat niet heb gedaan! Superbalen is dat, als het niet gaat zoals je hoopt. Bij onze tweede poging ging het precies zo, ik dacht dat het niet meer zou lukken. En ineens toch groei van een aantal follikels, dus het kan inderdaad zoals jullie gynaecoloog al zei. Succes met het prikken, er is geen onbeprikt plekje meer over na zoveel dagen }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Peel op 27-01-2018 08:35:32 ]
pi_176773790
Mrs Peel, volgens mij zie jij weinig brood in invriezen, of niet? Dan kun je ook nog overwegen om ze beide terug te plaatsen (voor de grotere kans) en dan ALS er twee bevrucht zijn en dat voelt toch niet goed, te gaan voor selectieve reductie*. Misschien is het wel handig om die mogelijkheid vooraf met je dokter te bespreken,zodat je met de juiste kennis je besluit neemt.

Maar misschien heb je daar wel morele / emotionele bezwaren tegen :) ik probeer je zeker niet te sturen, wil alleen dat je alle informatie hebt :*

*Ik ben niet zeker dat dit de juiste term is
pi_176773852
Dankjulliewel allemaal. Wij hebben wel een goed gevoel over deze ronde.

Mrs ik weet niet of het zo is dat invriezen nooit zou gaan bij jullie. Ik heb ook 1 keer gehad dat er 2 niet goed ontdooiden, maar de andere 7 keren ging het wel gewoon goed. Maar ja als je er maar 2 hebt om in te vriezen is dat wel een beetje spannend toch misschien.

Jullie wilden toch ook nog een vierde poging doen?
pi_176774123
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 09:33 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel allemaal. Wij hebben wel een goed gevoel over deze ronde.

Mrs ik weet niet of het zo is dat invriezen nooit zou gaan bij jullie. Ik heb ook 1 keer gehad dat er 2 niet goed ontdooiden, maar de andere 7 keren ging het wel gewoon goed. Maar ja als je er maar 2 hebt om in te vriezen is dat wel een beetje spannend toch misschien.

Jullie wilden toch ook nog een vierde poging doen?
Arja, je hebt gelijk, dat is ook niet zeker. Misschien gaat het de volgende zoveel keren wel goed. En inderdaad, we houden de optie voor een 4e poging open. Het is voor ons echt een dilemma. In de eerste plaats zitten we niet te wachten op allerlei complicaties. En als ik eerlijk ben vind ik twee kinderen ook genoeg voor ons. Misschien is het ook wel gewoon duidelijk nu :o. Ik heb altijd geleerd "bij twijfel niet inhalen". Ik neig nu toch naar één terugplaatsen. Aaaargh, ik word gek van mezelf |:(

B.ertha, ik weet dat dat technisch kan. Maar dat is voor mij echt een brug te ver. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ze dat zomaar zouden doen. Als wij er twee laten terugplaatsen dan is het risico van een tweeling ook voor ons. Ik kan ze dan niet vragen om dat op te lossen.
pi_176774191
Dan zou ik naar je gevoel luisteren en 1 terugplaatsten. Eventueel bij de vierde poging kun je dan anders beslissen
pi_176774449
Dat zou het voor mij ook zijn hoor. Misschien bij een vijfling :X
Als je gevoel zo sterk is, dan sluit ik mij aan bij "bij twijfel niet doen" :Y en met wat geluk is een cryo helemaal niet nodig O+
pi_176774474
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:34 schreef B.ertha het volgende:
Dat zou het voor mij ook zijn hoor. Misschien bij een vijfling :X
Als je gevoel zo sterk is, dan sluit ik mij aan bij "bij twijfel niet doen" :Y en met wat geluk is een cryo helemaal niet nodig O+
Ja O+
pi_176774744
Wat een hoop spannende ontwikkelingen weer, fijn dat iedereen zo bezig is.

De kans op een tweeling is echt heel eng, heb ik dat evaren toen ik zwanger was en wist dat er twee eiblaasjes waren. Maar toch neem ik het risico, zelfs al lijkt een tweeling me vreselijk. Als het zo is, vind je ook daar je weg uiteindelijk wel in. De kinderwens is zo groot, dat ik liever een risico heb op twee dan op geen. Want hoe minder behandelingen, hoe beter het is. Ik zie mezelf ook echt niet meer terug naar het ziekenhuis gaan voor een tweede, maar ik heb dan ook nooit een wens gehad voor meer dan 1.

Zeker bij ivf poging 3 zou ik denk ik rationeel beslissen dat de statistieken het gunstigste zijn bij twee embryo's, net zoals ik nu statistisch kies voor inseminatie met twee eiblaasjes.

Maar uiteindelijk is het zo'n enorm persoonlijke beslissing, dat iedereen wel op kan schrijven wat zij zou kiezen, maar je je er eigenlijk niet teveel door moet laten beïnvloeden...

Succes met het maken van de keuze!

Ik prik intussen weer sinds gisteren, vrijdagochtend follikelmeting, als mijn lichaam weer zo netjes reageert wordt dat inseminatie op zaterdag. Spannend!
Warempel, een drempel.
pi_176777412
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:47 schreef Wolken het volgende:
Succes Ereshkigal!

Bobby, hoe lang kan je in 1 poging blijven spuiten? Dit daar een maximum duur aan?

Geen idee eigenlijk! Wel een goede vraag om te stellen maandag ^O^ Of weet iemand anders dat?

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 07:16 schreef Peacefulll het volgende:

Bobby, flink balen dat de groei niet zo hard gaat. Wel genoeg follikels zoals ze nu konden zien?

Ze tellen niet al te nauwkeurig omdat het er toch zoveel zijn, maar +- 15 kleine follikels per eierstok (symptoom van pcos). Ik snap daarom goed dat ze voorzichtig zijn met het stimuleren, want als het gaat kan het ook ineens erg hard gaan. Tot nu toe zijn er echter maar twee of drie die rond de 10 mm zitten, dus ik weet nog niet waar ik op kan rekenen.
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 15:06:16 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176778299
Er zit geen maximum aan ;) als de follikels rond de 20mm zitten dan zal er een punctie gepland worden maar hoe lang je daar over doet maakt niet uit. Ik heb ook wel eens ruim 3 weken gestimuleerd 8)7
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176778355
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:06 schreef MaJo het volgende:
Er zit geen maximum aan ;) als de follikels rond de 20mm zitten dan zal er een punctie gepland worden maar hoe lang je daar over doet maakt niet uit. Ik heb ook wel eens ruim 3 weken gestimuleerd 8)7
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:06 schreef MaJo het volgende:
Er zit geen maximum aan ;) als de follikels rond de 20mm zitten dan zal er een punctie gepland worden maar hoe lang je daar over doet maakt niet uit. Ik heb ook wel eens ruim 3 weken gestimuleerd 8)7
Oke, dat stelt wel gerust :Y

Hoe is het met jou? O+ al kwaaltjes?
pi_176804535
Pff.. de hele dag al aan het hypochondrieën :+ Ik voel steken in de buurt van mijn eierstokken en een zwaar gevoel onder in mijn buik. Als er morgen niet flink wat is gebeurd dan zou dat me verbazen.
pi_176805024
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 19:50 schreef BobbyMcGee het volgende:
Pff.. de hele dag al aan het hypochondrieën :+ Ik voel steken in de buurt van mijn eierstokken en een zwaar gevoel onder in mijn buik. Als er morgen niet flink wat is gebeurd dan zou dat me verbazen.
Klinkt goed, ik hoop het voor je!

Hier dezelfde klachten, en nu heb ik juist weer catastroferende gedachten dat ze morgen allemaal uit zichzelf gesprongen zijn en er niets meer is om aan te prikken }:| Wat een stom en onzeker makend traject is dit ook...
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 22:16:50 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176808074
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:09 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

[..]

Oke, dat stelt wel gerust :Y

Hoe is het met jou? O+ al kwaaltjes?
Ja voel al wel het een en ander O+ Maar heb ook een blaasontsteking dus zou ook daarvan kunnen komen :') Ik kan echt niet wachten tot de eerste echo, nog 12 nachtjes slapen!

quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 19:50 schreef BobbyMcGee het volgende:
Pff.. de hele dag al aan het hypochondrieën :+ Ik voel steken in de buurt van mijn eierstokken en een zwaar gevoel onder in mijn buik. Als er morgen niet flink wat is gebeurd dan zou dat me verbazen.
Ik kon dat ook altijd behoorlijk goed voelen, dan zal er vast wel wat aan het groeien zijn geslagen :Y

quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:15 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Klinkt goed, ik hoop het voor je!

Hier dezelfde klachten, en nu heb ik juist weer catastroferende gedachten dat ze morgen allemaal uit zichzelf gesprongen zijn en er niets meer is om aan te prikken }:| Wat een stom en onzeker makend traject is dit ook...
Is je dat al eens eerder overkomen? Ik heb dat nog nooit gehoord dat een ei al gesprongen was, volgens mij kunnen ze dat ook best wel aan zien komen. Heb je morgen punctie?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176808353
Ja MaJo, morgen is de punctie. Het is me niet eerder overkomen. De vorige punctie was ik er ook bang voor, toen heeft ze voordat alles was klaargezet en klaargemaakt eerst een echo gedaan om me gerust te stellen.
pi_176808728
Heel veel succes morgen Mrs. Peel en Bobby!

Hier is het bloeden gelukkig nu gestopt, de dokter had flink in het restant lopen wroeten dus er kwam behoorlijk wat los.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 22:43:13 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176808878
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ja MaJo, morgen is de punctie. Het is me niet eerder overkomen. De vorige punctie was ik er ook bang voor, toen heeft ze voordat alles was klaargezet en klaargemaakt eerst een echo gedaan om me gerust te stellen.
Misschien kunnen ze dat weer doen. Dat is wel lief dat ze dat doen O+

Veel succes alvast :* Ik ga voor je duimen!

quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:37 schreef Wolken het volgende:
Heel veel succes morgen Mrs. Peel en Bobby!

Hier is het bloeden gelukkig nu gestopt, de dokter had flink in het restant lopen wroeten dus er kwam behoorlijk wat los.
Fijn dat het bloeden is gestopt. Hoe voel jij je momenteel? Je zit denk ik een beetje in niemandsland tot de volgende operatie?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176809170
Spannend mrs. Succes met de punctie. Ik duim voor een goede opbrengst en dat alles achteraf meevalt voor je.

Bobby hopelijk een groeispurt voor jouw eitjes

Majo lang he tot de eerste echo? Ben je de utro al zat?

Wolken wat fijn dat het gestopt is.
pi_176809347
Wolken, wat fijn dat er nu een einde aan lijkt te komen. En hopelijk begint dan straks een nieuw hoopvol hoofdstuk voor jullie :*

Misschien vraag ik wel weer om een gerustellingsecho, ik kon toen namelijk veel rustiger alle voorbereidingen over me heen laten komen. Ik heb ook gevraagd om meer fentanyl, en nu krijg ik morgen het maximum dat ze hierbij mogen geven *)
pi_176809687
Goed idee mrs van die echo.
Ik neem ook altijd alle drugs die ik kan krijgen :+
pi_176809808
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 23:08 schreef Arja het volgende:
Goed idee mrs van die echo.
Ik neem ook altijd alle drugs die ik kan krijgen :+
:9
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 23:36:37 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176810325
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:53 schreef Arja het volgende:
Spannend mrs. Succes met de punctie. Ik duim voor een goede opbrengst en dat alles achteraf meevalt voor je.

Bobby hopelijk een groeispurt voor jouw eitjes

Majo lang he tot de eerste echo? Ben je de utro al zat?

Wolken wat fijn dat het gestopt is.
Het gekke is dat ik de utro minder erg vind sinds ik zwanger ben, het lijkt minder zooi te geven :? Kan ook gewenning zijn natuurlijk :D

Hoe sta jij er nu in? Erg gespannen of kun je het een beetje loslaten?

Mrs Peel fijn van de maximale pijnstilling ^O^ hoe laat heb je de afspraak?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176810647
Majo ik voel me goed. Maar dat is meestal in de eerste wachtweek. Daarna wordt het wel wat spannender.
  maandag 29 januari 2018 @ 06:07:51 #87
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176812498
Wolken fijn dat gestopt is :*

En peel veel succes vandaag!
pi_176812534
De afspraak is om 9.15u. Lekker op tijd!
pi_176812947
Heel veel succes!
En Bobby ook!
pi_176813601
MrsPeel heel veel succes, ik duim voor een goede opbrengst!

Bobby succes met de echo.

Wolken fijn dat het bloeden gestopt is. Heb je ook veel napijn gehad of viel dat mee?

Ik ga even met de poli bellen, wil toch nog een afspraak met de gynaecoloog denk ik. Ik zit nog met zoveel vragen over ons behandelplan, wil graag toch een keer evalueren, en dan zit ik ook nog met het feit dat ik tegenwoordig menstruaties heb van 1,5 / 2 dagen. Dat kan toch niet normaal zijn. Ik had vroeger zeker een dag of 4/5 last.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176814766
15 eicellen *O*

Nu hopen dat het merendeel ook een embryootje wordt! Woensdag tussen 8.30 en 10.00 word ik gebeld. Vanaf nu duimen en vanavond starten met de Utrogestan.

En meer fentanyl was echt tha bomb :9 Het deed veel minder pijn dan de vorige keer.

Bobby, ik duim voor je!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Peel op 29-01-2018 11:41:08 ]
pi_176815601
Goede score *O* Is de terugplaatsing dan woensdag?
  maandag 29 januari 2018 @ 11:36:07 #93
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176815740
Goede score peel! *O*
  maandag 29 januari 2018 @ 11:37:47 #94
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176815767
En fentanyl? Krijg je dat via infuus?
pi_176815890
Woensdag inderdaad de terugplaatsing als er een geschikte embryo is ontstaan!

Fentanyl gaat via een infuus, en is zo fijn tegen de pijn.

Omdat er zo veel follikels zijn aangeprikt, moet ik nu wel rustig aan doen en heel goed drinken. Vanaf 15 zijn ze daar wat beduchter op. Volgens het protocol moet ik dan ook over 2 dagen bloed prikken, maar dat hoefde van de arts toch niet. Maar als ik me niet voel of er is iets, dan moet ik laagdrempelig met ze bellen.
pi_176815933
Whaaa wat goed Mrs.Peel! *O* Hopelijk veel bevruchtingen.
Weet je al wat je gaat doen m.b.t. 1 of 2 laten terugplaatsen?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176815956
1, tenzij ze alleen maar van matige kwaliteit zijn. Dan wil ik wel 2 om de kansen te vergroten.
pi_176816566
Wat een goed resultaat Mrs.Peel! Hopelijk woensdag ook nog goed nieuws.

quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 09:26 schreef Kirb het volgende:

Wolken fijn dat het bloeden gestopt is. Heb je ook veel napijn gehad of viel dat mee?

Ik ga even met de poli bellen, wil toch nog een afspraak met de gynaecoloog denk ik. Ik zit nog met zoveel vragen over ons behandelplan, wil graag toch een keer evalueren, en dan zit ik ook nog met het feit dat ik tegenwoordig menstruaties heb van 1,5 / 2 dagen. Dat kan toch niet normaal zijn. Ik had vroeger zeker een dag of 4/5 last.
Ik heb altijd een korte, milde menstruatie gehad en dat hoeft in dat geval helemaal niks uit te is mij verteld. Maar als je toch een evaluatiegesprek gaat houden zou ik het idd gewoon vragen.

Napijn viel wel mee, ik kreeg de dagen erna wel wat last van mijn onderrug en buik en dan hou ik het wel even in de gaten of het geen BMontsteking is maar de pijn is alweer weg. Zal je net zien dat ik dat ook nog krijg :') .

quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:43 schreef MaJo het volgende:

Fijn dat het bloeden is gestopt. Hoe voel jij je momenteel? Je zit denk ik een beetje in niemandsland tot de volgende operatie?
Ik zit een beetje op internet te spitten of het door de troep in mijn BM kan komen dat ik de laatste maanden zo verschrikkelijk lusteloos en moe ben maar kan er niks over vinden. Vaak slaap ik nu tussen de middag nog 2 a 3 uur en dan s'nachts ook nog eens 9 uur ongeveer. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat mijn lichaam aan het bijkomen is van alles van het afgelopen jaar. En de winter is niet mijn beste jaargetijde.

En gelukkig hebben we het reisje begin maart voor de boeg waar vooral mijn broer en ik verschrikkelijk veel voorpret voor hebben, weer 2 maanden moeten wachten en niet weten hoe het verder moet is echt heel zwaar. Net zoals het idee dat ik nu dan al 7 maanden resten van ons kindje in mij meedraag, hoewel ik zelf ook wel weet dat het wat sponsachtig weefsel is, meer niet. Ik wil die operatie gewoon heel graag achter de rug hebben.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176816791
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:21 schreef Wolken het volgende:
Wat een goed resultaat Mrs.Peel! Hopelijk woensdag ook nog goed nieuws.

[..]

Ik heb altijd een korte, milde menstruatie gehad en dat hoeft in dat geval helemaal niks uit te is mij verteld. Maar als je toch een evaluatiegesprek gaat houden zou ik het idd gewoon vragen.

Napijn viel wel mee, ik kreeg de dagen erna wel wat last van mijn onderrug en buik en dan hou ik het wel even in de gaten of het geen BMontsteking is maar de pijn is alweer weg. Zal je net zien dat ik dat ook nog krijg :') .

[..]

Ik zit een beetje op internet te spitten of het door de troep in mijn BM kan komen dat ik de laatste maanden zo verschrikkelijk lusteloos en moe ben maar kan er niks over vinden. Vaak slaap ik nu tussen de middag nog 2 a 3 uur en dan s'nachts ook nog eens 9 uur ongeveer. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat mijn lichaam aan het bijkomen is van alles van het afgelopen jaar. En de winter is niet mijn beste jaargetijde.

En gelukkig hebben we het reisje begin maart voor de boeg waar vooral mijn broer en ik verschrikkelijk veel voorpret voor hebben, weer 2 maanden moeten wachten en niet weten hoe het verder moet is echt heel zwaar. Net zoals het idee dat ik nu dan al 7 maanden resten van ons kindje in mij meedraag, hoewel ik zelf ook wel weet dat het wat sponsachtig weefsel is, meer niet. Ik wil die operatie gewoon heel graag achter de rug hebben.
Dat reisje komt zomaar precies op het goede moment :*. Geeft een hoop afleiding kan ik me voorstellen. Dikke knuffel.

Ik heb volgende week donderdag een afspraak met de gynaecoloog, evalueren en vragen bespreken. Punt is dat bij mij vroeger (jaar of 4/5 geleden ook tijdje gestopt met de prikpil) menstruaties heel anders waren. Ik maak me zorgen omdat het zo veranderd is. Wie weet is het niets en maak ik me druk om niks, kan de gyn me vast vertellen :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176820524
Jeeeeej mrs *O* *O* *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 januari 2018 @ 16:20:51 #101
269689 crew  Viv
pi_176826607
Peel *O* wat een mega mooie score. Ik duim voor heel veel mooie bevruchtingen :*

Wolken :* dat reisje met je broer komt op een goed moment. Ik zou de tijd wel vooruit willen spoelen voor je :*

Succes met het evaluatiegesprek Kirb! Gaan jullie ook de vervolgstappen bespreken? Bijv of jullie nog IUI gaan doen? Hoe sta je daar zelf in?
pi_176834253
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:49 schreef Peacefulll het volgende:
Succes met het evaluatiegesprek Kirb! Gaan jullie ook de vervolgstappen bespreken? Bijv of jullie nog IUI gaan doen? Hoe sta je daar zelf in?
Ook vervolgstappen bespreken inderdaad. Wat onze opties zijn. Voor nu wil ik eigenlijk nog wel door met IUI hoor, mits de zaadkwaliteit oke blijft. Als het weer niet door kan gaan weet ik niet wat handig is. Wil ook vragen of we onze kansen evt nog wat kunnen vergroten door bijvoorbeeld 2 eitjes te laten springen e.d. Nouja hoop vragen dus :P.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176836098
Kirb, heb je het nog besproken met je vriendin?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 12:28:10 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176836463
Mrs Peel wat een mooie score! Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?

Ik mag me helaas weer melden hier, het zit helaas niet goed ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176836489
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:28 schreef MaJo het volgende:
Mrs Peel wat een mooie score! Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?

Ik mag me helaas weer melden hier, het zit helaas niet goed ;(
Nee :o :'( shit heb je last van bloedverlies? Och MaJo wat klote :(.

Wolken ja gister verteld, ze reageerde echt perfect, zei precies de juiste dingen :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:31:23 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176836524
Majo...nee -O- Ik heb er geen woorden voor :{
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176836569
Heb even in Z&G gelezen. MaJo wat onwijs verdrietig, hele hele dikke knuffel :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176836801
:{ MaJo, nee! Ik had er zo'n goed gevoel over, hoe kan dit nou? (retorische vraag)

Sterkte :*
pi_176837341
Oh nee majo ;(
Wat een kutzooi.
Het was je zo gegund.
Sterkte!
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 13:35:53 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176837613
Crosspost:

Heel bizar: er zit geen hcg meer in mijn bloed. Ik kan dus stoppen met die hormonen en zal dan ongesteld worden. Het zal heel snel misgegaan zijn. De bijwerkingen die ik had komen door de hormonen. Ik ben wel "blij" dat het geen miskraam is in de zin van grote stolsels en dergelijke. Maar zit er wel even flink doorheen :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176838216
Ach Majo, wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte met het verwerken. Ik hoop dat alles zich snel oppakt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176838902
Oh nee! Ach Majo toch ;( wat ontzettend kut en verdrietig :'(
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:40:57 #114
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176839163
Majo, wat ontzettend kut :*
pi_176839441
Potverdorie zeg. ;( . Majo, veel sterkte. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176839524
Majo heel veel sterkte, wat ontzettend rot. :*
pi_176839627
MaJo, wat erg voor jullie dat het zo afloopt. Heel veel sterkte.
pi_176840037
Pfff MaJo, wat een shit, echt, ik weet niet wat ik nog moet zeggen. Zo zuur, zo oneerlijk :(

:*
pi_176840735
Majo... :'( Ik heb er even geen woorden voor... Wat onwijs oneerlijk is het toch. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176841381
Majo! Niet waar! :'( Als het iemand mega gegund was dan ben jij het wel. Sterke lieverd :*
pi_176842222
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:28 schreef MaJo het volgende:
Mrs Peel wat een mooie score! Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?

Ik mag me helaas weer melden hier, het zit helaas niet goed ;(
i

Lieve Majo, ik heb zo zitten vloeken toen ik je berichtje las, het is zo oneerlijk!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 18:35:53 #122
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_176843264
Majo :* een hele dikke knuffel voor jou. Sterkte :*
Be happy with the little things in life
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 19:01:11 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176843723
Bedankt voor de lieve reacties allemaal :* het is inmiddels wat bezonken. Ik ben blij dat we er nu achter zijn gekomen en niet pas bij de echo volgende week vrijdag. We komen er, zoals altijd, wel weer bovenop.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176844178
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:01 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties allemaal :* het is inmiddels wat bezonken. Ik ben blij dat we er nu achter zijn gekomen en niet pas bij de echo volgende week vrijdag. We komen er, zoals altijd, wel weer bovenop.
Och Majo toch :* :* Mijn hart breekt een beetje voor jullie ;(
pi_176844468
Verdorrie Majo
Hoorde het vanmiddag van cygne en heb letterlijk zitten vloeken achter mn pc op t werk...het is jullie zo gegund(net als alle andere hier)dikke knuffel voor jou :*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_176845194
Majo wat gek dat je hcg al weg is. Zou het kunnen dat het al is mis gegaan voordat je testte? Het was ook nog geen knalstreep. Of had je daarna nog getest op maandag?

Je klinkt dapper in ieder geval. Hoeveel eskimo's zijn er nu nog?
pi_176845284
+1 op Arja.
pi_176849369
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:01 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties allemaal :* het is inmiddels wat bezonken. Ik ben blij dat we er nu achter zijn gekomen en niet pas bij de echo volgende week vrijdag. We komen er, zoals altijd, wel weer bovenop.
Ach nee, wat oneerlijk en gemeen!
Heel veel sterkte. :*
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:01:24 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_176849744
Ach nee Majo, wat ontzettend oneerlijk :'( Veel sterkte om dit te verwerken :*
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 22:09:15 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176850024
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:58 schreef Arja het volgende:
Majo wat gek dat je hcg al weg is. Zou het kunnen dat het al is mis gegaan voordat je testte? Het was ook nog geen knalstreep. Of had je daarna nog getest op maandag?

Je klinkt dapper in ieder geval. Hoeveel eskimo's zijn er nu nog?
Het ziekenhuis snapt er ook helemaal niets van. Die optie zou ook kunnen, zelf nog niet bij stilgestaan. Het waren in ieder geval geen vals positieve testen, ik heb namelijk geen pregnyl gebruikt.

We hebben nu nog 2 eskimo's maar we overwegen even een (flinke) pauze.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 januari 2018 @ 22:44:55 #131
269689 crew  Viv
pi_176851254
MaJo wat is dit nu weer. :'( Hoe wreed, net een beetje mogen wennen aan het idee van zwanger zijn en nu weer terug bij af. Heel, heel veel sterkte voor jullie. :* :* :*
pi_176855655
Straks terugplaatsing! *O*
pi_176855847
Veel succes Peeltje *O*
pi_176856092
Verstandig majo een pauze, even alles een plekje geven en zonder hormonen en toestanden zijn

Mrs jeeeej bijna pupo *O*
Ik voelde me al zo eenzaam. Of zijn er nog meer op het wachtbankje?
pi_176856159
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
Straks terugplaatsing! *O*
Yessss!! Weet je ook of er meerdere embryo's zijn? Of duurt dat een paar dagen nog?

Arja volgens mij zit AN. ook op het wachtbankje, maar die post niet zoveel geloof ik!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176856353
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:45 schreef Kirb het volgende:

[..]

Yessss!! Weet je ook of er meerdere embryo's zijn? Of duurt dat een paar dagen nog?

Arja volgens mij zit AN. ook op het wachtbankje, maar die post niet zoveel geloof ik!
We horen straks het resultaat en over een paar dagen hoeveel embryo's ingevroren konden worden.
pi_176857585
Heb je gelijk in Kirb! Goed onthouden!
Door veel onrust en stress momenteel, kwam ik niet zo toe aan het bij blijven van dit topic, dus ik probeer even met terugwerkende kracht de draad weer op te pakken!

Kirb Wat balen dat je niet mocht aansluiten bij de streepjesregen destijds. Hoe is het nu met je? En lastig he, als vrienden zwanger raken, je in vertrouwen nemen en jijzelf met hele andere gevoelens zit. Fijn dat je het hebt kunnen bespreken en dat ze precies de goede dingen zei!
Weet je al wanneer je de afspraak hebt bij de arts?

Wolken Wat mooi dat je met pleegzorg bezig bent. Ik hoop ontzettend dat jullie tegen die tijd inderdaad meer duidelijkheid hebben. Fijn dat de ingreep geen zeer deed! En spannend weer, 21 maart. Zie je er tegen op? In ieder geval lekker dat je een reisje in het vooruitzicht hebt.
(En hoe is het met je vinger?)

Fuchsia Wat fijn van je knipperend boontje! Hoe is het nu met je? Over een week weer een echo?

Arja Ik moest heel erg lachen om je geklutste Olaf! Is het nog gelukt om het hardlopen vast te houden?
En mijn duimen draaien als een malle naast je op het wachtbankje! Ik hoop dat je 7-2, op je bijzondere dag, een mooie test hebt!

Bertha Fijn dat je een goed gesprek hebt overgehouden aan je evaluatiegesprek.
Ik hoop ontzettend dat je nu de juiste dosering hebt!

Mrs Peel 15 eicellen! Whoop!
Mijn duimen draaien overuren momenteel! Spannend!

Ronde 'Fijn' van je ongesteldheid! Ik hoop dat de 4e poging ontzettend succesvol is!

Eres Welkom terug! Hopelijk snel jullie eigen kersje!

Bobby Ik hoop dat je eiblaasjes inmiddels wat aan het groeien zijn. Wat lastig toch dat je zo lang onderweg bent met stimuleren.

En last but not least Majo Potverdorie.. Wat een rotnieuws.. En wat gek ook weer die HCG die weg is. Onvoorstelbaar hoeveel pech jij hebt. He moet nou maar eens klaar zijn met die pech.
Ik wens je veel rust en wijsheid en tonnen vol liefde voor de komende periode - of het nou wel of geen pauze is.

En dan hier, het klopt wat Kirb schreef, ik zit ook op het wachtbankje.
Afhankelijk hoe ik me de komende dagen voel, kijk ik of ik dit weekend ga testen. (Ik vermoed dat het dan al wel kan.)
Door de stress op mijn werk en de nare situatie die er nu is, heb ik een hoop afleiding en kom ik totaal niet toe aan hypochonderen - het heeft zo z'n voordelen..!
Maar ik bedenk me ondertussen ook dat zoveel stress nou ook niet bevorderend kan zijn voor een goede innesteling..
We gaan het zien.

Veel :* en O+ O+ voor iedereen die het kan gebruiken!
Ik was dan wel even stil, maar moest veel aan een ieder denken! :)
pi_176858137
Wat lief, AN, dat je zo uitgebreid op iedereen terugkomt O+ hopelijk dit weekend twee mooie streepjes voor jou!
pi_176858943
PUPO O+

5 bevruchtingen, 4 embryo's van goede kwaliteit en 1 zo-zo. We krijgen een brief hoeveel er ingevroren zijn. De kwaliteit was deze keer beter dan de vorige keer. Het duimen kan beginnen! 15 februari testen.

Succes AN, hopelijk heb je twee prachtige streepjes dit weekend!
pi_176859293
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 11:20 schreef AN. het volgende:

Kirb Wat balen dat je niet mocht aansluiten bij de streepjesregen destijds. Hoe is het nu met je? En lastig he, als vrienden zwanger raken, je in vertrouwen nemen en jijzelf met hele andere gevoelens zit. Fijn dat je het hebt kunnen bespreken en dat ze precies de goede dingen zei!
Weet je al wanneer je de afspraak hebt bij de arts?
Monsterpost _O_ . Ik duim heel hard voor streepjes komend weekend! En :* voor de vervelende situatie.

Ik heb volgende week een ZH week, maandag follikelmeting en waarschijnlijk woensdag dan weer 1. Donderdag afspraak met de gynaecoloog en ik verwacht ergens rond vrijdag poging voor inseminatie.

MrsPeel PUPO O+. Hopelijk ga je de vriezer helemaal niet nodig hebben, maar ik hoop dat je een hoop mooie cryo's krijgt. Duimen draaien!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176859816
Jaaaa mrs pupo *O*
Kom erbij op het bankje met mij en An.

Spannend An ik hoop dat de hsg je het laatste zetje heeft gegeven

Kirb jeetje intensieve week. Het is bijna een baan
pi_176860115
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:20 schreef Arja het volgende:
Jaaaa mrs pupo *O*
Kom erbij op het bankje met mij en An.

Spannend An ik hoop dat de hsg je het laatste zetje heeft gegeven

Kirb jeetje intensieve week. Het is bijna een baan
En toch vind ik dit minder erg dan de tweede wachtweek. Je hebt in ieder geval het gevoel iets te kunnen doen, ook al zijn het maar controles.

Hoe gaat het met jou?

En ik ben ook benieuwd hoe het met Bobby is.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176863814
O+ Dankjulliewel! Ik hoop het ook zo!

*O* mrs! Pupo!

En krib, met recht een ziekenhuisweek..!
Heel veel succes!

En arja, hoe is het met jou? Nu je tweede wachtweek begint?
pi_176864255
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 12:37 schreef Mrs.Peel het volgende:
PUPO O+

5 bevruchtingen, 4 embryo's van goede kwaliteit en 1 zo-zo. We krijgen een brief hoeveel er ingevroren zijn. De kwaliteit was deze keer beter dan de vorige keer. Het duimen kan beginnen! 15 februari testen.

Succes AN, hopelijk heb je twee prachtige streepjes dit weekend!
PUPO *O*

Ik duim voor alle dames op het wachtbankje :*
pi_176864459
Peel *O* PUPO! Ik duim voor een mooie plakker!

Kirb, Wat een drukke week heb je voor de boeg! Heel veel succes :)

Spannend voor jou AN. Hopelijk levert de extra spoeling een mooie bevruchting op O+
pi_176864943
Met mij gaat het goed. Vrijdag begint pas de tweede wachtweek.
Hardlopen voelt niet goed nu. Heb ik ook niet gedaan toen ik zwanger was. Ik wandel nu als het eindelijk eens droog is
pi_176871654
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 17:25 schreef Arja het volgende:
Met mij gaat het goed. Vrijdag begint pas de tweede wachtweek.
Hardlopen voelt niet goed nu. Heb ik ook niet gedaan toen ik zwanger was. Ik wandel nu als het eindelijk eens droog is
Oh sorry, had ik het toch verkeerd onthouden.
En wandelen is ook fijn! Als het inderdaad niet regent! ;)

En bedankt Peacefull en Mevrouwcactus!
pi_176872070
Lieve MaJo, ik denk dat ik wel een idee heb van wat je nu voelt, net als ik anderhalve maand geleden... Wat vreselijk klote! Ik wou dat ik iets kon zeggen om je te troosten maar dit gevoel is eigenlijk niet te verzachten. Dikke knuf voor jou :*

T voelt beetje tegenstrijdig in dezelfde post, maar toch.. Peel! *O* en nu volhouden!
Warempel, een drempel.
pi_176879481
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 13:36 schreef Kirb het volgende:

En ik ben ook benieuwd hoe het met Bobby is.
Lief! O+

Ik had gisteren een baaldag. Na het weekend klopte het wel dat ik wat gevoeld had, met name rechts waren een aantal follikels zichtbaar gegroeid. Zo rond de 13 mm. Gisteren was er één doorgegroeid naar 16 en de rest was gelijk gebleven. Ik spuit nu al zo lang en het gaat zo langzaam dat ik de hoop een beetje begin te verliezen. Het risico is nu dat die ene van 16 alleen doorgroeit en dan is alles voor niets geweest. En de andere mogelijkheid is dat nu de 'grote' doorgroeien, en dat zijn maar vier follikels :{ De gynaecoloog zag wel dat ik wat down was en verzekerde me dat het nog wel goed kon komen, dus daar hoop ik maar op. Het nieuws van MaJo kwam ook wel hard aan. Het duurt zo lang voordat je 'veilig' bent in dit traject ;( Vandaag ben ik met wat meer vertrouwen opgestaan, dus ik hoop dat ik dit vast kan houden :)

Hoe dan ook:

Mrs. Peel is PUPO *O* Succes met de spannende eindeloze wachtweken!

An. Wat een monsterpost maakte jij gisteren zeg! :o Dat is geen verplichting he ;) Geeft niets als je soms een tijdje stil bent. Sterkte met nog afwachten en met de stress op je werk :*

RR: hoe is het met jou?

:* voor Arja en Kirb op het wachtbankje.

En een hele dikke :* voor MaJo :*
pi_176879685
Oh zo kut bobby als het elke keer anders loopt dan je dacht. Ik heb dit ook 2 keer zo gehad als jij en kon een escape iui doen. Ze hebben toen wel meer geleerd over welke hormonen in welke dosis goed werken voor mij dus helemaal voor niets was het niet.

Ik hoop toch nog dat het goedkomt met al je follikels
pi_176879983
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:46 schreef Arja het volgende:
Oh zo kut bobby als het elke keer anders loopt dan je dacht. Ik heb dit ook 2 keer zo gehad als jij en kon een escape iui doen. Ze hebben toen wel meer geleerd over welke hormonen in welke dosis goed werken voor mij dus helemaal voor niets was het niet.

Ik hoop toch nog dat het goedkomt met al je follikels
Ik heb gevraagd of een escape IUI mogelijk was als er maar één of twee follikels doorgroeien, maar dat was niet gebruikelijk volgens de gyn. Ze gaf wel aan dat als het echt zo ver zou komen, ze het zouden bespreken in het team.
pi_176880187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:05 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ik heb gevraagd of een escape IUI mogelijk was als er maar één of twee follikels doorgroeien, maar dat was niet gebruikelijk volgens de gyn. Ze gaf wel aan dat als het echt zo ver zou komen, ze het zouden bespreken in het team.
Goed dat je dat hebt gevraagd. Dan is deze ronde in ieder geval niet verloren
pi_176880357
Wat jammer, Bobby, dat het niet helemaal volgens plan verloopt met stimuleren :{. Goed dat je hebt gevraagd naar een escape IUI, dan voelt het misschien toch niet helemaal als voor niks. Ik hoop dat de follikels toch nog een groeispurtje maken!
ik zit trouwens niet op het wachtbankje, hopelijk eind volgende week :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176881532
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:27 schreef Kirb het volgende:
Wat jammer, Bobby, dat het niet helemaal volgens plan verloopt met stimuleren :{. Goed dat je hebt gevraagd naar een escape IUI, dan voelt het misschien toch niet helemaal als voor niks. Ik hoop dat de follikels toch nog een groeispurtje maken!
ik zit trouwens niet op het wachtbankje, hopelijk eind volgende week :)
Oh sorry! Jij hebt juist een drukke ziekenhuisweek :) Hopelijk verloopt alles volgens plan ^O^ en zit je vanaf vrijdag op het wachtbankje.
pi_176888253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:35 schreef BobbyMcGee het volgende:

RR: hoe is het met jou?

Lichamelijk best goed, behalve moe. Morgenochtend follikelmeting, dag 10,ben benieuwd of ik met dezelfde dosering puregon weer twee zulke mooie eitjes heb gekregen. Als mn lichaam net zo snel is als afgelopen keren en het is goed, zou het kunnen dat ik zaterdag inseminatie heb.

Mentaal gaat t alleen ff wat minder, heb overal moeite mee, ook op t werk veel onzekerheden die me doen piekeren. Morgen heb ik vrij gevraagd, omdat ik gewoon te moe ben om me weer naar t werk te slepen. Even dagje voor mezelf... Komt wel weer goed!
Warempel, een drempel.
pi_176889309
Balen Bobby dat de groei niet zo gaat als zou moeten. Wanneer zou je horen of je een escape IUI kan doen of dat de eitjes toch voldoende zijn ontwikkeld?

RR, ik duim voor je dat zaterdag door kan gaan. En neem de tijd voor jezelf he! Het is al zwaar voor je lijf maar ik vind het mentaal nog veel zwaarder

Hier ook even een baaldag. Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor mijn vinger en die blijkt scheef te zijn gegroeid, iets waar ik de vorige keer al voor waarschuwde maar voor de verandering weer niet naar werd geluisterd. Helaas kunnen ze er nu niks meer aan doen. En nou kan ik prima leven met een scheve vinger maar dat je gewoon weer niet gehoord word vind ik nu even heel verdrietig. Ik heb ook besloten dat ik niet meer naar dat ziekenhuis ga. Eerst de mislukte curettage en nu dit weer.

En ik wil ook zo graag op het wachtbankje ;( .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176890118
RR, het is ook allemaal niet niks. Fijn dat je wat tijd krijgt om jezelf te herpakken.

Wolken, super balen van je vinger! Ik snap dat je het vertrouwen in dat ziekenhuis kwijt bent na jouw ervaringen. Is het mogelijk, heb je een ander ziekenhuis in de buurt? En ik gun jou ook heel erg het wachtbankje!

En ik zit dan wel op het wachtbankje, maar ik zie het allemaal somber in. Ik verwacht van deze terugplaatsing niet zo veel. Is dat dan een soort zelfbescherming? Ik weet dat ik het heel graag wil, maar ik voel geen hoop eigenlijk. Jammer is dat. En ik heb nog behoorlijk last van mijn buik, nu 3,5 dag na de punctie. Dit heb ik niet eerder gehad. Buikpijn, rugpijn, opgeblazen buik in de loop van de dag. Vannacht werd ik er zelfs een paar keer wakker van. Het herstel valt me best tegen eigenlijk. Nog meer dames die wat langer dan 1-2 dagen last hadden? Het liefste doe ik een paar dagen heel rustig aan, maar ik kan écht niet vrij nemen deze dagen :{
pi_176893427
Ach wolken.. Ik kan het me voorstellen, eigenlijk zijn het twee losstaande zaken maar het voelt als de druppel. Het zoveelste dat tegenzit en het ontneemt jou je laatste beetje vertrouwen in hun zorg.
:* voor jou en ook voor Mrs Peel
pi_176893888
En ik sta nog wel bekend als iemand die niet het kaas van haar brood laat eten, kan je nagaan als je niet duidelijk je mening klaar hebt. Niet gehoord worden is zo verschrikkelijk frustrerend. Gelukkig woon ik vlakbij Leiden dus ga in het vervolg naar het LUMC, een vriendinnetje van mij werkt daar ook. Mocht ik toch ooit zwanger raken zal ik onder behandeling moeten bij een gynaecoloog, maar nooit dat ik in dat eerste ziekenhuis ga.

Mrs. Peel, anders even bespreken met de behandelend arts of het kan dat je nog zoveel last hebt? Die zelfbescherming hebben we allemaal wel, de eerste paar maanden nadat je voor een kindje gaat ben je iedere maand hoopvol maar na de zoveelste teleurstelling ga je jezelf steeds meer beschermen. Bij jou zal het niet anders zijn. Maar vaak genoeg hier al dames gehad die totaal geen hoop hadden en toch 2 streepjes plasten. En als je je echt niet goed voelt, kan je je dan niet ziek melden? Je gezondheid gaat altijd voor he. Helemaal nu.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_176893991
Mrs. Peel, ik had na de punctie altijd 3-5 dagen flink last. 1x zelfs een week nog gehad dat t allemaal gevoelig was. Ook al heb je niet veel hoop, ik duim toch voor deze terugplaatsing. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator donderdag 1 februari 2018 @ 22:44:14 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176894737
Lieve meiden, ik ga tijdelijk afscheid van jullie nemen. Ik merk dat ik op dit moment even niet de puf heb om mee te lezen en op anderen te reageren. Ik heb er op dit moment even weinig vertrouwen in en wil dit niet op jullie afstralen.

Ik kom vast af en toe nog eens langs en als we er zelf weer voor gaan kom ik wel weer actiever meeposten. Maar voor nu is dit even het beste :) Ik hoop als ik terugkom dat dit topic dan een stuk leger is en jullie vervolgens voorgoed te volgen :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 februari 2018 @ 22:51:25 #162
269689 crew  Viv
pi_176895686
Kom maar weer terug als je er klaar voor bent, MaJo :*
pi_176898759
Majo :* :*
  vrijdag 2 februari 2018 @ 09:26:18 #165
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_176899046
Lieve MaJo, veel sterkte de komende tijd. It hurts like hell en het valt gewoon niet mee allemaal. Knuffel en hopelijk zien we je over een poosje alsnog met goed nieuws terug. Gezien onze redelijk gelijke starttijd wil ik straks niet op jou vooruit lopen, dit moet ons gewoon allebei gaan lukken! :*

Ik heb vandaag goed nieuws gekregen in het ziekenhuis, alles zag er perfect uit, rechts 1,6 en links 1,4 dus twee mooie eiblaasjes. Nog 1x puregon spuiten, zaterdagavond ovitrelle ipv pregnyl en zondagochtend inseminatie. Ben weer benieuwd!
Warempel, een drempel.
pi_176899249
MrsPeel je zat ook op het randje van overstimulatie toch? Ik zou eventueel toch even je arts bellen om te overleggen. Verder een hele dikke :* voor alle onzekerheid en toch ook somberheid. Dat is iets wat echt met vlagen heel sterk voorbij komt bij iedereen in dit topic (en heel begrijpelijk is). Hopelijk voel je je gauw iets beter.

Wolken wat rot van je ZH. Alles bij elkaar is gewoon klote. Heel begrijpelijk dat je naar een ander ziekenhuis gaat. Vertrouwen is zo belangrijk. Ik wens dat je je zo gauw mogelijk kunt aansluiten op het wachtbankje.

En lieve MaJo, ik wens je even heel veel rust toe :*.

RR wat goed! Waarom heb jij eigenlijk de volgende dag na prikken al een inseminatie? Ik dacht dat ongeveer 36 uur na prikken standaard was.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:25:48 #167
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_176899931
Klopt wel Kirb, maar het lijkt bij mij meestal heel snel te gaan, plus dat sperma een paar dagen kan overleven dat ze geen risico willen nemen om de eitjes te missen... En we hebben de instructie om maandag ook nog even gemeenschap te hebben :') ;)
Warempel, een drempel.
pi_176900467
He wat een emoties en tegenslag toch hier momenteel. Knuffel voor iedereen!

Rr bijna op het wachtbankje *O*
pi_176902371
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:05 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Lichamelijk best goed, behalve moe. Morgenochtend follikelmeting, dag 10,ben benieuwd of ik met dezelfde dosering puregon weer twee zulke mooie eitjes heb gekregen. Als mn lichaam net zo snel is als afgelopen keren en het is goed, zou het kunnen dat ik zaterdag inseminatie heb.

Mentaal gaat t alleen ff wat minder, heb overal moeite mee, ook op t werk veel onzekerheden die me doen piekeren. Morgen heb ik vrij gevraagd, omdat ik gewoon te moe ben om me weer naar t werk te slepen. Even dagje voor mezelf... Komt wel weer goed!
:* goed dat je even vrij hebt gevraagd. En *O* jeej *O* voor je goed groeiende follikels! Lekker op commando seksen *O* :')

Wolken, wat rot dat je je zo niet gehoord voelt in het ziekenhuis :o En nog wel op twee verschillende afdelingen. Onbegrijpelijk :N

Mrs_Peel: opzich niet zo gek dat je veel last hebt na een punctie van 15 eicellen toch? Hebben ze je nog advies meegegeven mbt overstimulatie?
pi_176902477
Bedankt voor de reacties! Ik had eerder moeten posten dat ik last had, want vanaf vanochtend voelt het voor het eerst sinds de punctie weer wat beter :D Geen pijn meer, nog wel een zwaar gevoel bij langer staan.

MaJo, het is hartstikke begrijpelijk dat je even wat afstand neemt :* Als je er klaar voor bent, zien we je weer hier terug.

RR goed bezig ^O^ Succes voor zondag.
pi_176902531
Ik heb vanochtend een echo gehad, en waar ik bang voor was is uitgekomen :{ Eén follikel is doorgegroeid tot 20 mm, de rest lijkt nu zelfs kleiner geworden. Ze hebben voorgesteld om geen punctie te doen maar een doorstart te maken. Dat houdt in dat ik doorga met de decapeptyl, begin met een provera-kuur en ongesteld wordt. Op 22 februari krijg ik weer een uitgangsecho en mag ik beginnen met 150 eenheden Menopur. Ze hopen dat het dan wat sneller gaat.

Ik vind het wel spannend want 3 april ga ik op vakantie naar Amerika. Als alles nu normaal verloopt zal voor half maart de punctie zijn en is de terugplaatsing dus ruim voor mijn vakantie. Al zit ik dan wel mijn wachtweken in Amerika uit :X Maar als het deze keer weer zo gaat als afgelopen keer dan gaat dat niet lukken. Nouja, ze weten er van, dus blijkbaar gaan ze er in het ziekenhuis vanuit dat het goed komt.

Ik vind het behoorlijk kut dat de eerste poging zo verloopt. Ik had gehoopt ruim voor mijn vakantie alles achter de rug te hebben. Als alles 'normaal' was verlopen had ik nu de eerste wachtweek al achter de rug gehad. Nu zijn we in elk geval nog tot half maart bezig -O-
pi_176903030
Bobby niet meer gehad over een escape iui met 1 follikel? Dan kun je daarna denk ik ook nog een punctie hebben voor je vakantie, of tel ik verkeerd?

En als ze geen iui willen waarom dan niet zelf seksen ipv al die pillen om ongesteld te worden?

Je wachtweken in Amerika lijkt me geen probleem. Heb je juist lekker afleiding. Ik heb mijn wachtweken ooit mee genomen op huwelijksreis naar Vietnam. Wel klote om daar ongesteld te worden
pi_176903103
Jee Bobby, wat een klote-beloop! Zie je het zelf wel zitten om zo lang door te moeten gaan met het prikken en dan slikken erbij en weer meer prikken erbij? Ik vind dat ze best wat van je vragen eigenlijk. Wat vind je daar zelf van? En wat Arja zegt, een escape IUI? Of deze poging afbreken en dan weer opnieuw beginnen?
pi_176903722
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
RR, het is ook allemaal niet niks. Fijn dat je wat tijd krijgt om jezelf te herpakken.

Wolken, super balen van je vinger! Ik snap dat je het vertrouwen in dat ziekenhuis kwijt bent na jouw ervaringen. Is het mogelijk, heb je een ander ziekenhuis in de buurt? En ik gun jou ook heel erg het wachtbankje!

En ik zit dan wel op het wachtbankje, maar ik zie het allemaal somber in. Ik verwacht van deze terugplaatsing niet zo veel. Is dat dan een soort zelfbescherming? Ik weet dat ik het heel graag wil, maar ik voel geen hoop eigenlijk. Jammer is dat. En ik heb nog behoorlijk last van mijn buik, nu 3,5 dag na de punctie. Dit heb ik niet eerder gehad. Buikpijn, rugpijn, opgeblazen buik in de loop van de dag. Vannacht werd ik er zelfs een paar keer wakker van. Het herstel valt me best tegen eigenlijk. Nog meer dames die wat langer dan 1-2 dagen last hadden? Het liefste doe ik een paar dagen heel rustig aan, maar ik kan écht niet vrij nemen deze dagen :{
Je moet even je arts bellen, dit duurt te lang.

Oh sorry, ik zie nu dat het vandaag al beter gaat!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_176904006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:52 schreef McLaura het volgende:

[..]

Je moet even je arts bellen, dit duurt te lang.

Oh sorry, ik zie nu dat het vandaag al beter gaat!
Toch bedankt :)
pi_176905420
Bobby wat stom :(. Ik vind de vragen van Arja en MrsPeel wel goed. En hoe sta je er zelf in?

MrsPeel wat is jouw NOD? en wil je het in de OP?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176905736
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:22 schreef Mrs.Peel het volgende:
Jee Bobby, wat een klote-beloop! Zie je het zelf wel zitten om zo lang door te moeten gaan met het prikken en dan slikken erbij en weer meer prikken erbij? Ik vind dat ze best wat van je vragen eigenlijk. Wat vind je daar zelf van? En wat Arja zegt, een escape IUI? Of deze poging afbreken en dan weer opnieuw beginnen?
Ja, ze hebben me de keuze gegeven hoor. Ik kon ook stoppen met alles en dan later weer opnieuw beginnen. Maar ik wil nu eindelijk wel een keer een kans hebben, dus ga liever door. Gelukkig heb ik weinig last van de bijwerkingen, en ik vind decapeptyl minst vervelende van de twee, dus het voelt al als 'vakantie' om maar één keer te prikken 's ochtends en nu een tijdje geen echo's te hebben.

Een escape IUI ben ik niet meer over begonnen. Misschien had ik anders gereageerd als er twee of drie follikels waren, maar met één en een zaadkwaliteit die meestal te slecht is voor IUI.. Ik was ook niet zo strijdvaardig vanochtend en ik merkte woensdag al dat het eigenlijk geen optie is in het ziekenhuis. Het zou dan denk ik niet meer passen voor de vakantie. Dan zou ik morgen/overmorgen de inseminatie hebben? En dan twee wachtweken.. afwachten tot ik ongesteld wordt (dat wordt ik niet altijd vanzelf, dus daar kan vertraging in ontstaan). Dan moet het wel héél snel en soepel verlopen wil het nog lukken voor mijn vakantie.
pi_176907313
Bobby, bedankt voor je uitleg, ik snap de overwegingen. Als het voor jou niet te zwaar voelt, en dit past bij jou dan is het helemaal goed!

Kirb, mijn NOD is op 15-2. En deze keer ga ik écht écht écht niet eerder testen :{w Denk ik :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 februari 2018 @ 16:45:11 #179
269689 crew  Viv
pi_176907440
Bobby wat jammer dat het nog niet tot een punctie is gekomen. :* Succes met de doorstart!
pi_176911509
-O- Bobby, wat balen.

Ik ben ongesteld, dus met flinke kramp op de bank maar wel weer tijd voor een nieuwe ronde..
pi_176914960
Nieuwe ronde, nieuwe kansen ^O^ En eerst jezelf vertroetelen met warmte, rust en wat lekkers!
pi_176922892
Jammer Bertha
pi_176922974
Er zijn 3 embryo's ingevroren! Hopelijk hebben we ze niet nodig...
pi_176923276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:26 schreef Arja het volgende:
Jammer Bertha
Nee hoor, dat wisten we toch al met ons vrijverbod :)

3 is toch een mooie score! Maar ik ga duimen dat ze niet nodig zijn *O*
pi_176924227
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:32 schreef Mrs.Peel het volgende:
Er zijn 3 embryo's ingevroren! Hopelijk hebben we ze niet nodig...
Wat een goed nieuws! We gaan ervoor duimen dat die 3 eventueel heel mooie broertjes/zusjes kunnen worden van het embryo dat je nu in je buik hebt O+
pi_176925793
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:55 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Nee hoor, dat wisten we toch al met ons vrijverbod :)

3 is toch een mooie score! Maar ik ga duimen dat ze niet nodig zijn *O*
Oh ja dat is ook zo.

Mrs 3 eskimo's *O*
pi_176926070
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat een goed nieuws! We gaan ervoor duimen dat die 3 eventueel heel mooie broertjes/zusjes kunnen worden van het embryo dat je nu in je buik hebt O+
Puur even uit nieuwsgierigheid: als je inderdaad een kindje krijgt, mag je dan voor nummer twee meteen door naar TP/ivf of gaat daar eerst weer een traject aan vooraf?
Aangezien je lichaam door een zwangerschap kan 'resetten' is dat bij ovulatie-inductie namelijk wel zo
pi_176926105
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:30 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Puur even uit nieuwsgierigheid: als je inderdaad een kindje krijgt, mag je dan voor nummer twee meteen door naar TP/ivf of gaat daar eerst weer een traject aan vooraf?
Aangezien je lichaam door een zwangerschap kan 'resetten' is dat bij ovulatie-inductie namelijk wel zo
Je moet je eskimo's eerst gebruiken. Is ook sneu als die vernietigd moeten worden.

Ik heb nog steeds geen cyclus van mezelf. Ook niet na de geboorte van Emmy
pi_176930989
Mrs wat fijn van de cryo’s!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:12:13 #190
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176932981
Volgens mij is het wel zo dat als je uiteindelijk zwanger raakt door ivf en je geen cryo's meer hebt, je wel meteen weer met ivf mag beginnen en dus niet eerst clomid of IUI hoeft te proberen. Maar misschien wisselt dit per ziekenhuis?

Wat fijn, Mrs, 3 cryo's *O*
pi_176933178
AN heb jij al getest trouwens?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176934655
Ja, we zijn best tevreden over het aantal cryo's. De kwaliteit van deze embryo's is beter dan de vorige, dus hopelijk kunnen we deze wel gebruiken!

Ja AN, heb je al twee mooie streepjes gezien vandaag?

En Arja, hoe gaat het met je? Kun je nog wachten?
pi_176939408
Het wordt wel wat spannender nu, maar heb veel afleiding.
Net terug van een etentje, morgen een verjaardag en daarna een drukke werkweek. Wel kaal een etentje zonder een wijntje. Ik hoop dat het ergens goed voor was.

Ja AN ik ben ook benieuwd
pi_176941856
Fijn voor de afleiding! Het wachten blijft gewoon lastig. Ik wil deze keer echt niet eerder testen, maar dat wordt wel moeilijk. Op een gegeven moment móet ik het weten, dat herken je misschien wel. Wat ik ook heel lastig vind, is dat door alle hormonen enzo geen enkel mogelijk symptoom van een zwangerschap betrouwbaar is. Heb jij ook kwaaltjes?
pi_176942115
Sterkte Majo :*

En Bobby, wat een rotverloop voor je.. bah..
Ik hoop dat de volgende ronde wat voorspoediger voor je zal gaan.

Ronde toch vandaag inseminatie? Succes!

En Peel 3 stuks! Ik hoop dat je ze niet nodig hebt!

En succes Bertha, deze nieuwe ronde. Hopelijk nu meer geluk.

Ik had helaas vanochtend een negatieve test.
Mijn lijf speelt echt weer rotspelletjes met me. :{
Afwachten nu dus maar wanneer m’n menstruatie komt.
Maar me nu eerst opladen voor een babyshower die ik straks heb.

Ik hoop op meer geluk voor jou Arja!!
pi_176942176
Wat ongelofelijk balen AN. En wat een slechte timing dat je vandaag naar een babyshower moet :{ Succes daarmee!
pi_176943169
He shit, AN -O- en dan ook nog vrolijk moeten doen over baby's. Succes :*
  zondag 4 februari 2018 @ 11:50:54 #198
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_176944751
Alles weer goed gegaan hier, opbrengst 3 miljoen, 80% beweeglijk. We kunnen het wachtbankje op...
Warempel, een drempel.
pi_176945917
RR, dat klinkt best aardig, toch? Wanneer mag je testen?
pi_176949658
Klinkt goed! Het wachten kan beginnen :)
pi_176949766
Op het wachtbankje Ronde!
Duimen draaien!
En de getallen klinken best goed, toch?
  zondag 4 februari 2018 @ 17:47:39 #202
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_176952789
Ja volgens mij is het ook wel goed, al is het minder dan de vorige keren (4 en 6 miljoen). Alleen heb ik nu helaas toch weer knallende migraine. Ik had het vorige keer met de pregnyl en daarom nu ovitrelle geprobeerd, maar het is weer om te janken en je mag natuurlijk niks innemen nu...
Warempel, een drempel.
pi_176953498
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:47 schreef Ronderotonde het volgende:
Ja volgens mij is het ook wel goed, al is het minder dan de vorige keren (4 en 6 miljoen). Alleen heb ik nu helaas toch weer knallende migraine. Ik had het vorige keer met de pregnyl en daarom nu ovitrelle geprobeerd, maar het is weer om te janken en je mag natuurlijk niks innemen nu...
:{ ooh, wat waardeloos..
Sterkte! Ik hoop dat je iets vind dat het ietsje verlicht..
(Bij mij helpt soms een beetje een warme douche, koude washand of een wat zwaarder kussen op mijn hoofd. Sorry als je niks hebt aan dit goedbedoelde meedenken..!)
  zondag 4 februari 2018 @ 18:55:47 #204
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_176954270
Thnx An! Ik gebruik curacool strips op m'n voorhoofd, die geven een heel aantal uur verkoeling en dat is heel erg prettig. Ziet er een beetje maf uit maar wel een veilige methode om de pijn iets te verlichten!
Warempel, een drempel.
pi_176955942
Ai, dat is naar :{
Ik heb ooit de tip gelezen om een icepack of diepvrieserwten op je nek te leggen, misschien werkt dat aangezien de winkels al dicht zijn.

Ik ga morgenochtend direct het ziekenhuis bellen voor mijn uitgangsecho. Wel irritant dat je alleen 's ochtends kunt bellen, anders had ik dat vrijdag gewoon meteen gedaan.
pi_176956634
Jammer zeg An!

Rr weer op het wachtbankje. Gezellig. Ik duim.

quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 08:14 schreef Mrs.Peel het volgende:
Fijn voor de afleiding! Het wachten blijft gewoon lastig. Ik wil deze keer echt niet eerder testen, maar dat wordt wel moeilijk. Op een gegeven moment móet ik het weten, dat herken je misschien wel. Wat ik ook heel lastig vind, is dat door alle hormonen enzo geen enkel mogelijk symptoom van een zwangerschap betrouwbaar is. Heb jij ook kwaaltjes?
Ik test echt pas 1 dag voor de dag waarop het mag. Vorige keer een dag eerder vanwege bloedverlies.
Kwaaltjes mwoah als ik er op focus kan ik wel een steekje hier of daar noemen en zwaardere borsten, maar ik weet ook dat het niks zegt. Toen ik zwanger was van emmy kwamen de kwaaltjes pas na mijn nod en dat waren er ook niet veel.
pi_176957558
Migraine is stom :( Ik hoop dat het nu weer over is!

Arja, ik vind vooral het niet hebben van kwaaltjes omineus. Ik vrees dan dat het niet gelukt is, daar word ik dan weer verdrietig en pessimistisch van. Dat hele wachten is gewoon echt niet aan mij besteed :{w
pi_176959987
Het niet hebben van kwaaltjes zegt niks mrs en wachten is ook ruk. Ik probeer veel afleiding te zoeken en mezelf streng toe te spreken.
Er is nu niks meer wat je kunt doen om
je kansen te vergroten ook, alleen gewoon gezond doen en verder gaan met je leven.
pi_176960098
Afleiding is het beste, dat merk ik ook. En dat streng toespreken ga ik ook proberen! En pas 1 dag van tevoren een test in huis halen.
pi_176960353
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
Afleiding is het beste, dat merk ik ook. En dat streng toespreken ga ik ook proberen! En pas 1 dag van tevoren een test in huis halen.
You go girl ;)

Laten wij een streepjesregen beginnen gewoon en deze keer niet meer terugkomen
pi_176964697
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 23:07 schreef Arja het volgende:

[..]

You go girl ;)

Laten wij een streepjesregen beginnen gewoon en deze keer niet meer terugkomen
Ik ben het helemaal eens met jouw voorstel ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 5 februari 2018 @ 08:45:09 #212
269689 crew  Viv
pi_176965436
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:47 schreef Ronderotonde het volgende:
Alleen heb ik nu helaas toch weer knallende migraine. Ik had het vorige keer met de pregnyl en daarom nu ovitrelle geprobeerd, maar het is weer om te janken en je mag natuurlijk niks innemen nu...
Heb je vaker last van migraine of alleen nu even als bijwerking? In overleg met de huisarts is er echt wel wat te regelen qua aanvalsbehandeling tijdens een (mogelijke) zwangerschap, zeker als die coldpacks en paracetamol niet goed helpen. Beterschap! :*
pi_176966425
AN wat jammer zeg :* . En die babyshower is wel heel slechte timing, hopelijk ben je het een beetje goed door gekomen.

RR op het wachtbankje *O* ! Wat onwijs rot dat je migraine krijgt van de pregnyl/ovitrelle. Ik had dat heel erg van het maandje dat ik aan de pil moest, het is zo naar. Wat Vivi zegt, misschien toch even overleggen met je arts of je toch iets sterkers kan nemen?

Eens dat Arja en MrsPeel een nieuwe streepjesregen in gang gaan zetten. En niemand zou zo snel terug mogen komen in dit topic.

Ik had vanmorgen een eerste follikelmeting (CD11 vandaag) en had al 1 follikel van ruim 16mm! Voor de zekerheid morgen nog even terug en dan naar alle waarschijnlijkheid morgenavond pregnyl zetten en donderdag inseminatie.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176967121
Wauw Kirb, wat vlot! Fijn is dat als het voorspoedig gaat.
pi_176968394
Fijn Kirb!
Ik ben vandaag weer goedgekeurd dus ik kan weer aan de hormonen
  maandag 5 februari 2018 @ 20:20:15 #216
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_176978513
Ik weet het niet zo goed... Hoofdpijn is nog steeds niet weg, hopelijk morgen echt weggezakt. Met deze felle bijwerking zie ik er erg tegenop om nog een poging te wagen, want mijn gevoel zegt dat alles wat ik inneem teveel is voor een goede bevruchting en/of innesteling. Ik wil voor een evt volgende poging weten of het gebruik van Ovitrelle of pregnyl echt nodig is, die eitjes springen toch vanzelf ook wel? Of werkt dat niet zo?

En kirb, mooie score inderdaad! Ik had op dag 10 deze cyclus 14 & 16 mm, inseminatie dan dag 12. Dus dat gaat bij jou vast ook helemaal goedkomen!
Warempel, een drempel.
pi_176979021
Huil :'( hele post, alles weg. Sorry meiden, Ik heb nu even de energie niet om alles opnieuw te typen dus even kort:

:* :* voor Majo. Ik zou je zo graag even willen knuffelen

*O* voor Kirb (bijna) en RR op het wachtbankje.

Arja en Peel, zitten jullie er nog rustig?

Bertha op naar een nieuwe ronde. Hopelijk nu eindelijk één of twee mooie eitjes.

Bobby, wat jammer van de doorstart. Pittig voor je hoor :*
  maandag 5 februari 2018 @ 20:56:13 #218
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176979587
Rr ze springen idd vanzelf wel maar het ziekenhuis wil het graag timen zodat ze weten wanneer de iui kan plaatsvinden ;) wel ontzettend klote :* En ik zou navragen of je iets mag innemen tegen hoofdpijn/migraine

Majo :*

Peel en Arja succes op het wachtbankje :*

Bertha succes weer!
pi_176987208
Eitje was al 18/19mm! Dus vanavond pregnyl en donderdag inseminatie :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176987969
Goed zo Kirb!
pi_176990822
Kirb wat gaat dat voorspoedig. Fijn.

Bertha ik hoop dat deze dosis voor je werkt en je een keer een kans hebt eindelijk.

Ik zit nog wel rustig op het bankje. Ben wel een beetje misselijk vandaag, maar dat zou ook van de taart kunnen komen..
Morgen D-day

Gelukkig veel afleiding. Ik had deze week een sollicitatie en ben aangenomen
pi_176990935
Fijn Kirb!

Gefeliciteerd Arja! Wat een goed nieuws *O* Zit je daarom ook aan de taart? Ik duim nog even door voor een topweek :s)
pi_176991203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 13:36 schreef B.ertha het volgende:
Fijn Kirb!

Gefeliciteerd Arja! Wat een goed nieuws *O* Zit je daarom ook aan de taart? Ik duim nog even door voor een topweek :s)
Nee, die taart was nog om mijn team te trakteren voor mijn verjaardag (die was op de dag van de tp).
pi_176992161
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Arja! En ik vind het gewoon plaatsvervangend spannend dat je morgen gaat testen :D Ik duim!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 15:22:02 #225
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176992895
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Arja! En ik ga duimen voor 2 mooie streepjes morgen!

Super kirb!
pi_176996538
Arja gefeliciteerd met je nieuwe baan! EN ik duim mee voor nog een felicitatie morgen :D.

Bertha hopelijk gaat deze dosis clomid het doen voor je.. wanneer heb je een eerste echo?

Peace lief dat je hier nog even om het hoekje spiekt. Hoe gaat het met je? Kun je al een beetje wennen aan het idee?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176997715
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:39 schreef Kirb het volgende:


Peace lief dat je hier nog even om het hoekje spiekt. Hoe gaat het met je? Kun je al een beetje wennen aan het idee?
Natuurlijk volg ik jullie. Jullie zijn nog steeds mijn matties! ;)
Ik zwerf toch nog een beetje tussen beide topics in. Het gaat wel. Alle standaard kwaaltjes (HEEL ERG moe, misselijk enz) en ik vind het best pittig, ook in combi met mijn baan. Ik kan een klein beetje wennen aan het idee (hoewel: vanochtend wilde ik een voorbeeld geven met trampoline springen en toen werd ik er ongenadig aan herinnerd dat mijn borsten dat niet konden waarderen :')).

Arja, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk :) Ik kom morgen hier even een paar keer spieken voor de uitslag van de test!
pi_176998523
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:39 schreef Kirb het volgende:
Arja gefeliciteerd met je nieuwe baan! EN ik duim mee voor nog een felicitatie morgen :D.

Bertha hopelijk gaat deze dosis clomid het doen voor je.. wanneer heb je een eerste echo?

Peace lief dat je hier nog even om het hoekje spiekt. Hoe gaat het met je? Kun je al een beetje wennen aan het idee?
Zondag :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 februari 2018 @ 20:18:46 #229
269689 crew  Viv
pi_176999051
Arja ik vind het al zo spannend op afstand, hoe zijn jullie er zelf onder?
pi_176999317
Ik ben deze ronde eigenlijk erg kalm. Geen idee waarom.

Peace wanneer is je eerste echo?

En bedankt voor al jullie duimen!
pi_176999497
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:28 schreef Arja het volgende:
Ik ben deze ronde eigenlijk erg kalm. Geen idee waarom.

Peace wanneer is je eerste echo?

En bedankt voor al jullie duimen!
Wie weet is de kalmte een goed voorteken!

21 februari :) nog twee weken geduld. Dan ben ik 8 weken en 5 dagen.
pi_177000041
Arja, ik vind net als Peacefulll dat de kalmte een goed voorteken is. Of, nou ja, dat HOOP ik!

Peacefull, wat moet je lang wachten op een echo! In mijn ziekenhuis plannen ze met 7 weken een eerste echo. Maargoed, misschien is het ook wel anders bij IUI!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:23:13 #233
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_177000926
Inderdaad wel lang wachten Peace! Bij mijn IUI kon ik ook op de dag af met zeven weken voor de echo. Maar fijn dat alle kwaaltjes wijzen op een goede zwangerschap. Ik gun je straks een fantastische mooie echo met perfecte knipper!
Warempel, een drempel.
pi_177004375
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:35 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wie weet is de kalmte een goed voorteken!
Ik kon me niet meer herinneren hoe ik er destijds in de ronde dat ik zwanger werd van Emmy mee om ging. Ik vond dit terug op fok:

quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:38 schreef Arja het volgende:

Met mij gaat het goed. Ik ben de wachtweken rustig door gekomen en dat lukt me steeds beter. Donderdag testen. Ik voel niks speciaals en daar hang ik niks aan op. We zien wel weer.
Toch grappig.

Peace ik vind ook dat je lang moet wachten op een echo. Met 7 weken is al zo moeilijk
pi_177007160
7 weken is inderdaad al zo lastig, maar de keer dat ik een miskraam kreeg was de echo bij 7w2d een "twijfel". Is het een opstarthartje of een stoppend hartje? Omdat ik spontaan zwanger was, was er ook geen exacte termijn. Een week vol onzekerheid volgde.

De keer erna had ik een echo met 8 weken gepland, zodat het niet nog eens zo'n twijfel kon worden. De extra week wachten was het (voor mij) waard.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_177007198
F5 voor Arja.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177007244
Ik zou in het vervolg ook wachten tot 8 weken, ik had hetzelfde als McLaura en heb een week in onzekerheid gezeten wat echt verschrikkelijk was.

Hier ook aan het gluren voor Arja.

Verder lees ik nog wel mee maar probeer een beetje afstand te nemen. Ik merk dat ik het steeds zwaarder begin te vinden en er teveel mee bezig ben en nog 1,5 maand moet wachten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177008590
Helaas, niet zwanger
pi_177008653
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:54 schreef Arja het volgende:
Helaas, niet zwanger
:* wat jammer -O-
pi_177008702
Ach Arja, wat super klote :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177008816
Arja :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 10:13:26 #242
269689 crew  Viv
pi_177009261
Arja :*
pi_177009275
-O- shit
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:41:36 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_177009368
Arja :*
Be happy with the little things in life
pi_177012279
Ach Arja, wat ontzettend jammer :'( De voortekenen waren zo veelbelovend
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:31:33 #247
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177012472
Arja wat jammer -O- :*
pi_177016236
Ooh Arja, wat ontzettend jammer :*
pi_177018808
Jammer Arja :*
pi_177019488
Dankjulliewel. Ja zeker klote. We hebben nu nog maar 1 cryo waarvan ik hoop dat hij goed ontdooit en daarna stoppen we ermee
pi_177022311
Arja, weten jullie al of jullie meteen doorgaan?
pi_177023840
Heftig Arja :{ ik hoop zo dat er nog een kindje komt bij jullie.

Wolken :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177025797
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:55 schreef Mrs.Peel het volgende:
Arja, weten jullie al of jullie meteen doorgaan?
Ja, wil ik wel. Ik zit nu toch nog in de flow en bovendien wil ik ook dat het een einde heeft.
Dan weet ik voor ik aan mijn nieuwe baan begin of ik wel of geen tweede kindje mag verwachten. En als het niet zo is dan ga ik ook weer structureel sporten en lekkerder in mijn lijf zitten. En genieten van Emmy, die toch al de hoofdprijs was en van mijn nieuwe baan.

Al hoop ik natuurlijk nog steeds op een wonder.

Dankjewel kirb
pi_177026343
Begrepen, Arja. Ik hoop dat jullie dat tweede wonder mogen meemaken. Nu één schrale troost: even geen Utrogestan!

Hier de start van de tweede wachtweek. En waar ik tot 1 dag geleden heel ongeduldig was, merk ik dat ik nu juist rustiger ben! Misschien komt dat omdat mijn lichamelijke ongemakken zijn afgenomen. En ik denk ook omdat ik nu weer het gevoel heb dat ik het toch helemaal niet kan beïnvloeden. Het is gelukt, of het is niet gelukt. En ik realiseer mij ineens weer dat er meer in het leven is dan zwanger worden. Nu hoop ik dat ik dit gevoel nog even kan vasthouden!
pi_177029165
Goede mindset Mrs!

Ja geen utro is wel een voordeel. Beetje jammer dat je er ongesteldheid voor terug krijgt en dus nog langer in de weer bent met inlegkruisjes en tampons
pi_177030051
Inseminatie gehad :) weer 10miljoen met dit keer betere beweeglijkheid (71% A-kwaliteit). NOD is de 22e!

Edit: dus dat was deel 1, vanmiddag weer terug naar het ZH voor evaluatie :') .

MrsPeel goeie gedachtengang! Lastig om dat inderdaad af en toe voor ogen te houden. Succes met de tweede wachtweek.

[ Bericht 43% gewijzigd door Kirb op 08-02-2018 10:18:03 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177030323
*O* mooie uitslag Kirb! *O* Ik duim voor je.

Peel succes in de tweede wachtweek!
pi_177030440
Kirb, wat een goede resultaten! Nu kan het wachten weer beginnen!
pi_177030563
Klinkt goed! Misschien is die evaluatie wel voor niets O+
pi_177030666
Fijn Kirb!
Duimen draaien! O+
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:22:12 #261
437909 GVman
korte tekst
pi_177033008
Goedemiddag allen,

Hierbij doe ik weer een (voorzichtige en zeer voorlopige) melding. Sommige posters (en lurkers) zullen me hier nog wel kennen. Voor degenen die mij niet kennen:

korte samenvatting: Ik ben man, nu 37 en door een aangeboren afwijking nooit op natuurlijke wijze in puberteit gekomen. Met het toedienen van geslachtshormonen werkt alles prima, behalve de vruchtbaarheid. Ruim twee jaar bezig geweest met een cocktail van andere hormonen om aanmaak van zaadcellen op gang te krijgen. Na een flink aantal stevige teleurstellingen is bij een TESE-operatie uiteindelijk toch een aantal zaadcellen gevonden, die allemaal zijn 'verbruikt' in een ICSI-traject, dat één embryo opleverde. Daaruit volgde een prachtig mooi meisje.

uitgebreide achtergrond verhaal

Onze kleine meid groeit goed en is een flinke deugniet. We zijn nog altijd iedere dag blij en dankbaar dat we onze kleine spruit hebben rondstuiteren.

Zo af en toe kriebelt echter de gedachte om toch voor een tweede te gaan. Bij mijn vrouw meer dan bij mij. Echter, vorig jaar wees ik dat categorisch af. Nu ben ik er nog steeds geen voorstander van, maar goed, het zal weer een heftige en lange weg worden indien we hier voor gaan, met de kleine kans dat het lukt (maar wel met de zekere bijwerkingen).

Voor mij zit de vraag of we voor een tweede moeten gaan best wel diep op verschillende niveaus. Enerzijds zien we onze dochter als een wonder. Kun je (en 'mag' je) dat een tweede keer verwachten? Zit echt op geloofsniveau, maar is dus wel een ding. Anderzijds weten we dat de kans klein is, maar dat het niet gezellig wordt in huis (maar al wel een kleine hebben rondlopen). Ofwel: wegen 'kosten' op tegen 'baten'? Ondertussen doen we steeds meer baby-dingetjes wel weg (ofschoon dat veelal tweedehands was), maar echt afscheid nemen van een tweede is het dus toch niet.

Ik keer dus (misschien heel kort, misschien heel lang) terug naar hier, want dit was (en is) nog altijd een fijne plek om hierover van gedachten te wisselen. Ik heb veel aan dit topic gehad en hoop dat dat nu weer het geval is :)

[ Bericht 1% gewijzigd door GVman op 08-02-2018 16:42:09 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_177033578
Welkom terug! Ik heb toen helemaal jullie traject meegemaakt, en ik kan me jouw twijfel helemaal voorstellen. Medisch/fysiek is het bij jou behoorlijk heftig en ingrijpend. Mijn man zou het niet nog een keer doen (zomer 2017 MESA/TESE met gelukkig goed resultaat) en dan hoefde hij niet eens maanden hormonen spuiten. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

Jouw wat meer existentiële vraag over wel weer een wonder mogen willen: de wens mag er altijd zijn denk ik. Waarom niet?
  donderdag 8 februari 2018 @ 14:12:24 #263
437909 GVman
korte tekst
pi_177033876
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Welkom terug! Ik heb toen helemaal jullie traject meegemaakt, en ik kan me jouw twijfel helemaal voorstellen. Medisch/fysiek is het bij jou behoorlijk heftig en ingrijpend. Mijn man zou het niet nog een keer doen (zomer 2017 MESA/TESE met gelukkig goed resultaat) en dan hoefde hij niet eens maanden hormonen spuiten. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

Jouw wat meer existentiële vraag over wel weer een wonder mogen willen: de wens mag er altijd zijn denk ik. Waarom niet?
Ja, dat is dus precies de vraag die voorligt bij ons (of eigenlijk bij mij). We hebben beide een kerkelijke achtergrond. Ik ben 'meer' belijdend dan mijn vrouw, ik geloof echt dat we onze dochter hebben gekregen. Natuurlijk snap ik alle medische dingen helemaal (die wetenschappelijke benadering herken en erken ik), maar een kinderwens is voor mij toch meer dan een verzameling injecties e.d.

We hebben lang gehoopt of een kindje, hebben er veel voor gebeden. In die zin geloof ik dat we een wonder hebben gehad. Kun je dat dan een tweede keer verwachten? Verder, we zijn uiteindelijk zeer positief uit het traject gekomen, we kregen een meisje. De kans daarop was heel klein. De kans op een tweede is zo mogelijk nog kleiner... Wil ik (we) dat traject dan wel in gaan? Is dat geen teken van ondankbaarheid? Het is bijna alsof ik ga dealen / zeuren met onze lieve Heer.

Bang voor naalden en snijden in mijn lijf ben ik niet. Voor de effecten op mijn gesteldheid en onze relatie / gezinssituatie ben ik wel bang.

Kortom: veel twijfels, maar ook kriebels... Hopelijk niet te zwaar op deze donderdag met mooi weer :8 :)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_177033998
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:12 schreef GVman het volgende:

[..]

Ja, dat is dus precies de vraag die voorligt bij ons (of eigenlijk bij mij). We hebben beide een kerkelijke achtergrond. Ik ben 'meer' belijdend dan mijn vrouw, ik geloof echt dat we onze dochter hebben gekregen. Natuurlijk snap ik alle medische dingen helemaal (die wetenschappelijke benadering herken en erken ik), maar een kinderwens is voor mij toch meer dan een verzameling injecties e.d.

We hebben lang gehoopt of een kindje, hebben er veel voor gebeden. In die zin geloof ik dat we een wonder hebben gehad. Kun je dat dan een tweede keer verwachten? Verder, we zijn uiteindelijk zeer positief uit het traject gekomen, we kregen een meisje. De kans daarop was heel klein. De kans op een tweede is zo mogelijk nog kleiner... Wil ik (we) dat traject dan wel in gaan? Is dat geen teken van ondankbaarheid? Het is bijna alsof ik ga dealen / zeuren met onze lieve Heer.

Bang voor naalden en snijden in mijn lijf ben ik niet. Voor de effecten op mijn gesteldheid en onze relatie / gezinssituatie ben ik wel bang.

Kortom: veel twijfels, maar ook kriebels... Hopelijk niet te zwaar op deze donderdag met mooi weer :8 :)
Verwachten? Nee. Wensen? Ja! Willen? Ja. Misschien een beetje flauwe semantiek dit, maar het is volgens mij wel de crux. Je kunt er toch ook aan beginnen, en als het niet lukt, dan is dat zo.
pi_177034031
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:12 schreef GVman het volgende:

[..]

In die zin geloof ik dat we een wonder hebben gehad. Kun je dat dan een tweede keer verwachten?
:Y Ondertussen 17wkn zwanger.

Pb staat evt open
pi_177034086
Wij hebben vandaag onze 1e TP in Düsseldorf gehad (2 5-daagse embryo's (blastocyste geloof ik?) die mooi op schema lagen, daarvoor 6 IVF pogingen in Nijmegen gehad.
Hadden bij onze laatste vergoedde poging toch maar de sprong naar Duitsland gewaagt.

Tot nu toe nog erg tevreden erover. Mijn partner krijgt nu lipid infuus na een constatering van een te hoog NK gehalte.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 8 februari 2018 @ 14:52:52 #267
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177034563
Kirb fijn! Ik ga weer heel hard voor je duimen.

Peel succes in je 2e ww. :*

Gvman, geen tips behalve dat ik niet denk dat je het moet zien als ondankbaarheid maar meer als zoveel dankbaarheid voor de dochter die je al hebt. En dat dus nog een keer wil/wenst. Succes met het nemen van een beslissing iig!

Gisteren intakegesprek gehad en 21 februari begint het hele circus weer. Zie best wel op tegen al het wachten en de teleurstellingen die er waarschijnlijk wel bijkomen.
Maar ook O+ bij de gedachte dat ik eind maart ook gewoon weer zwanger kan zijn.
pi_177034832
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 07:48 schreef Wolken het volgende:
Ik zou in het vervolg ook wachten tot 8 weken, ik had hetzelfde als McLaura en heb een week in onzekerheid gezeten wat echt verschrikkelijk was.

Verschrikkelijk, inderdaad. Dan liever met 8 weken een echte "nee" dan met 7 weken een "misschien". De week wachten was veel minder erg dan de week tussen hoop en vrees.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_177035532
Welkom GVman. Wat een lange en heftige voorgeschiedenis!
Ook al kan ik me niet in jullie situatie verplaatsen, snap ik heel goed dat je die "kosten-batenanalyse" maakt. Zelf zou ik heel ver gaan voor een kindje, ten koste van mezelf, maar zo te zien is het al minder jouw wens en meer die van je partner. Lastig! Ik wens je veel wijsheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177035627
Ik heb deze ronde trouwens 0,0 bijwerkingen :D ook wel weer eens lekker.
pi_177036883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:10 schreef McLaura het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, inderdaad. Dan liever met 8 weken een echte "nee" dan met 7 weken een "misschien". De week wachten was veel minder erg dan de week tussen hoop en vrees.
Voor mij wel even goed om te lezen. Mijn eerste echo heb ik pas met 8 weken en 5 dagen. Vind het wel moeilijk om zo lang te moeten wachten (zeker omdat voor mijn gevoel iedereen in z&g al met 6,5 week een echo krijgt), maar jullie verhalen relativeren dat wel weer. Bedankt :*

Dat is ook wel eens fijn Bertha!! Is je van harte gegund. Nog steeds de dosering van een kwart tablet?
pi_177038014
GVman wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je even goed achter je oren krabt voordat je dat traject weer in stapt. Maar ik heb ook wel begrepen dat de wens voor een tweede net zo groot kan zijn als voor een eerste, ik wens jullie veel wijsheid en geluk :).

Snoenk spannend weer beginnen!

Bertha geen bijwerkingen is dan ook wel weer eens fijn :D.

Wij hebben evaluatie gehad. Ik ben er even helemaal ontdaan van eerlijk gezegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder besproken dat we de volgende 3 pogingen gaan stimuleren met fostimon 75IE (iemand ervaring mee?) zodat er hopelijk twee eitjes spingen. Wel gaf de gyn al aan dat dit erg lastig was en dat het vaker niet dan wel lukt. En dan wordt 't IVF. Vooral de opmerking: we moeten 6x IUI doen voor we door mogen naar IVF, voelt heel erg alsof het uberhaupt nutteloos is. Meh ik moet even m'n zen terugvinden.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177039237
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:45 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
(zeker omdat voor mijn gevoel iedereen in z&g al met 6,5 week een echo krijgt), maar jullie verhalen relativeren dat wel weer. Bedankt :*

Ik dacht juist dat mensen normaal pas met 10/11/12 weken een echo krijgen en "wij van de fertiliteitsbehandelingen" juist eerder....

Oh wacht, daar zitten ook mensen van hiero natuurlijk :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_177039408
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat mensen normaal pas met 10/11/12 weken een echo krijgen en "wij van de fertiliteitsbehandelingen" juist eerder....

Oh wacht, daar zitten ook mensen van hiero natuurlijk :)
Er zitten helaas nog niet zo veel mensen 'van hier' in z&g. Dat moeten er veel meer worden!!!!
Maar zo iets had ik ook wel verwacht. Juist ivm verhoogde kans op bbmz of een meerling bij fertiliteitsbehandelingen. Maar goed, ik ga weer ergens een extra dosis geduld vandaan halen. Heb toch al ervaring met het fenomeen "wachten" ;) Het voelt alleen ergens niet zo eerlijk als iedereen eerder mag spieken en ik best lang moet wachten (En ik zit gewoon echt mega met mijn wintersport in de maag. Ik wil zo graag gaan.. En als het mis blijkt, gaan we niet :'()
pi_177039590
Ja snap ik, maar ik vind het wel goed om het toch te plannen. Hoop doet leven (letterlijk) en ik hoop dat je je hier nog even meldt voor je op naar de sneeuw gaat!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 8 februari 2018 @ 19:19:38 #276
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177039755
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Er zitten helaas nog niet zo veel mensen 'van hier' in z&g. Dat moeten er veel meer worden!!!!
Maar zo iets had ik ook wel verwacht. Juist ivm verhoogde kans op bbmz of een meerling bij fertiliteitsbehandelingen. Maar goed, ik ga weer ergens een extra dosis geduld vandaan halen. Heb toch al ervaring met het fenomeen "wachten" ;) Het voelt alleen ergens niet zo eerlijk als iedereen eerder mag spieken en ik best lang moet wachten (En ik zit gewoon echt mega met mijn wintersport in de maag. Ik wil zo graag gaan.. En als het mis blijkt, gaan we niet :'()
Peace ik kreeg ook met bijna 9 weken bij de intake een eerste echo en die gold als termijnecho ook meteen.
De laatste keer zat ik bij een andere praktijk en ook daar bij intake met 8 weken pas een eerste echo.
Volgens mij is dat nog steeds het normale traject en zitten er in z&g nu veel mensen met een voorgeschiedenis die daarom vroeg mogen komen.
Hoe valt je echo nu tov van de wintersport? Er na? Ik zou dat dan zo houden en lekker samen de sneeuw opzoeken. Inderdaad varen op die hoop en een fijne tijd hebben.
Oh en mijn duimen draaien nog steeds voor je hoor meis :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 8 februari 2018 @ 19:23:36 #277
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177039850
Kirb bij O. Had ik ook fostimon, volgens mij werkte dat qua eitjes wel goed alleen lukte de iui's niet.
En toen bij ons na 3x iui ook steeds slechtere zaaduitslagen waren gingen we door met ivf. Volgens mij is 6x iui niet verplicht maar zolang de zaadkwaliteit goed genoeg is blijven ze het wel proberen. Ivf zijn natuurlijk ook maar 3 vergoede pogingen en ook een stuk heftiger ( punctie, meer hormonen ed)

Maar ik ga gewoon duimen dat deze iui gelukt is! :*
pi_177040076
Kirb ik duim!

Snoenk de kop is er weer af. Spannend

Gvman welkom terug. Ik snap jullie overwegingen. Wij hebben besloten 1 poging te doen. Anders blijft het knagen. En daarna leggen we ons neer bij de uitkomst. Ik ben intussen ook niet meer de jongste.

Ik moet wel zeggen dat Emmy fantastische afleiding is tijdens dit traject en dat ik heel snel vrolijk van haar word, ook al voel ik me bleegh door de hormonen
pi_177040400
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Peace ik kreeg ook met bijna 9 weken bij de intake een eerste echo en die gold als termijnecho ook meteen.
De laatste keer zat ik bij een andere praktijk en ook daar bij intake met 8 weken pas een eerste echo.
Volgens mij is dat nog steeds het normale traject en zitten er in z&g nu veel mensen met een voorgeschiedenis die daarom vroeg mogen komen.
Hoe valt je echo nu tov van de wintersport? Er na? Ik zou dat dan zo houden en lekker samen de sneeuw opzoeken. Inderdaad varen op die hoop en een fijne tijd hebben.
Oh en mijn duimen draaien nog steeds voor je hoor meis :*
Thnx voor je reactie :) :* De echo stond 1 dag voor vertrek. Nu 3 dagen voor vertrek. Dus niet handig mocht het misse boel zijn en daarom zullen we bij slecht nieuws niet gaan. Maar ik heb er sowieso geen invloed op natuurlijk. Ook als we eerder slecht nieuws zouden krijgen zou de wintersport niet door gaan ivm een miskraam dan. Het moet gewoon goed zitten, vind ik ;)
Maar het laat me niet los de afgelopen dagen.
pi_177040666
/lurker:

En zelf een pretecho boeken?
pi_177043602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:51 schreef Kirb het volgende:
GVman wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je even goed achter je oren krabt voordat je dat traject weer in stapt. Maar ik heb ook wel begrepen dat de wens voor een tweede net zo groot kan zijn als voor een eerste, ik wens jullie veel wijsheid en geluk :).

Snoenk spannend weer beginnen!

Bertha geen bijwerkingen is dan ook wel weer eens fijn :D.

Wij hebben evaluatie gehad. Ik ben er even helemaal ontdaan van eerlijk gezegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder besproken dat we de volgende 3 pogingen gaan stimuleren met fostimon 75IE (iemand ervaring mee?) zodat er hopelijk twee eitjes spingen. Wel gaf de gyn al aan dat dit erg lastig was en dat het vaker niet dan wel lukt. En dan wordt 't IVF. Vooral de opmerking: we moeten 6x IUI doen voor we door mogen naar IVF, voelt heel erg alsof het uberhaupt nutteloos is. Meh ik moet even m'n zen terugvinden.
Dat is ook echt raar. Zij bepalen toch zelf het beleid, lijkt mij :?
En wat ontzettend frustrerend!


quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Er zitten helaas nog niet zo veel mensen 'van hier' in z&g. Dat moeten er veel meer worden!!!!
Maar zo iets had ik ook wel verwacht. Juist ivm verhoogde kans op bbmz of een meerling bij fertiliteitsbehandelingen. Maar goed, ik ga weer ergens een extra dosis geduld vandaan halen. Heb toch al ervaring met het fenomeen "wachten" ;) Het voelt alleen ergens niet zo eerlijk als iedereen eerder mag spieken en ik best lang moet wachten (En ik zit gewoon echt mega met mijn wintersport in de maag. Ik wil zo graag gaan.. En als het mis blijkt, gaan we niet :'()
Toen ik nog optimistisch was over een snelle zwangerschap, heb ik verloskundigenpraktijken in de buurt zitten bekijken. De meeste raden een extra echo aan met ca 6 weken, maar die wordt niet vergoed. Is het niet zo dat die mensen van wie jij dat leest, daar zelf voor kiezen na zo'n advies?
pi_177043749
Kirb wat een mega score, 10 miljoen! Dat moet toch een goed resultaat geven! Ik voel me deze ronde met 3 miljoen echt heel onzeker, eigenlijk gaf ik de hoop al op zodra ze dat aantal noemde. Gelukkig sta jij er beter voor!

Ik vond het fijn dat ik met zeven weken een echo kreeg die gelijk een duidelijke nee was. Ook al kreeg ik na een week nog een controle echo (is wel standaard procedure), ik had niet nog een week met de illusie willen lopen dat ik zwanger was. Als het niet zo mag zijn, dan kan het maar beter zsm klaar zijn.
Maar of je een inwendige echo ook ergens als pret echo kunt boeken? Klinkt raar :)
Warempel, een drempel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 februari 2018 @ 23:10:40 #283
269689 crew  Viv
pi_177045995
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:49 schreef B.ertha het volgende:
De meeste raden een extra echo aan met ca 6 weken, maar die wordt niet vergoed.
Echt bij 6 weken al? Hier was de vroege echo bij 8 weken, en die werd niet zozeer aangeraden, maar aangeboden als je dat wilde ter geruststelling (op kosten van de praktijk overigens). Bij 6 weken zou ik écht niet willen zonder voorgeschiedenis, vanwege de kans dat het alleen maar onduidelijkheid schept.
pi_177048847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Echt bij 6 weken al? Hier was de vroege echo bij 8 weken, en die werd niet zozeer aangeraden, maar aangeboden als je dat wilde ter geruststelling (op kosten van de praktijk overigens). Bij 6 weken zou ik écht niet willen zonder voorgeschiedenis, vanwege de kans dat het alleen maar onduidelijkheid schept.
Ja, ik geloof het wel. Misschien zeven maar zeker niet acht. Om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke is of andere risico's uit te sluiten.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 08:34:05 #285
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177049130
Peace... Ik snap heel goed dat je op wintersport wil..
Wat ik niet snap is dat je niet gaat als het mis is..

Bij mij duurde het uiteindelijk 10 weken voordat eea op natuurlijke wijze afgerond was.. Daar kan je natuurlijk ook op wachten.. OF je doet de pillen/curetage NA je vakantie... of denk je dat dat geestelijk geen optie Is?

Maar eigenlijk hoop is vooral dat je zonder al deze overwegingen gewoon op wintersport kan!
Waar ga je heen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177050030
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:53 schreef Ronderotonde het volgende:
Kirb wat een mega score, 10 miljoen! Dat moet toch een goed resultaat geven! Ik voel me deze ronde met 3 miljoen echt heel onzeker, eigenlijk gaf ik de hoop al op zodra ze dat aantal noemde. Gelukkig sta jij er beter voor!

Ik vond het fijn dat ik met zeven weken een echo kreeg die gelijk een duidelijke nee was. Ook al kreeg ik na een week nog een controle echo (is wel standaard procedure), ik had niet nog een week met de illusie willen lopen dat ik zwanger was. Als het niet zo mag zijn, dan kan het maar beter zsm klaar zijn.
Maar of je een inwendige echo ook ergens als pret echo kunt boeken? Klinkt raar :)
Ik was ook heel blij, tot ik inlogde in het patientenportaal en heel andere dingen zag ;(. Mag ik vragen hoe ze het aantal bij jullie berekenen? Want ik vermoed nu dat het aantal goed beweeglijke zaadjes dit keer zo'n 3.5 miljoen was (VCM na opwerken.. 10 miljoen, 71% goed beweeglijk en na opwerken is er altijd 0,5ml over). Vorige keer was het VCM na opwerken in ieder geval 2.1. ook 10 miljoen, 42% goed beweeglijk en 0,5 ml.

He verdorie misschien moet ik hier maar mee ophouden, ik word echt even gek van mezelf.

RR alles boven de 1 miljoen is káns! Ik duim heel hard voor ons allebei :*.

Peacefull, hebben de andere dames in Z&G niet een verleden met miskra(a)m(en)? Hoe dan ook is het lang wachten :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177050073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:23 schreef snoenk het volgende:
Kirb bij O. Had ik ook fostimon, volgens mij werkte dat qua eitjes wel goed alleen lukte de iui's niet.
En toen bij ons na 3x iui ook steeds slechtere zaaduitslagen waren gingen we door met ivf. Volgens mij is 6x iui niet verplicht maar zolang de zaadkwaliteit goed genoeg is blijven ze het wel proberen. Ivf zijn natuurlijk ook maar 3 vergoede pogingen en ook een stuk heftiger ( punctie, meer hormonen ed)

Maar ik ga gewoon duimen dat deze iui gelukt is! :*
Dankjewel snoenk O+. Ik geef mezelf gewoon even een schop onder m'n hol. Even knop om naar positief.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177051793
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:34 schreef Barreltje het volgende:
Peace... Ik snap heel goed dat je op wintersport wil..
Wat ik niet snap is dat je niet gaat als het mis is..

Bij mij duurde het uiteindelijk 10 weken voordat eea op natuurlijke wijze afgerond was.. Daar kan je natuurlijk ook op wachten.. OF je doet de pillen/curetage NA je vakantie... of denk je dat dat geestelijk geen optie Is?

Maar eigenlijk hoop is vooral dat je zonder al deze overwegingen gewoon op wintersport kan!
Waar ga je heen?
Ja bij jou duurde het erg lang voordat alles op gang kwam. Maar het kan natuurlijk ook sneller. Ik zit niet te wachten om in een Duits bergdorp een miskraam af te wachten met de gehele schoonfamilie erbij. Laat staan op de terugweg in de auto oid. Maar dat is inderdaad voor latere zorg. Tot nu toe heb ik geen reden om aan te nemen dat het niet goed is en maak ik me druk om niks, weet ik. Maar ik vind het best wel een onzekere periode.
Ik zal dit topic ook verder niet meer vervuilen met mijn onzekerheid ;) Ik vind jullie reacties ook allemaal even lief O+. Ik ga het proberen van mij af te zetten en lekker met jullie mee blijven lezen.
pi_177051983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:53 schreef Ronderotonde het volgende:
Kirb wat een mega score, 10 miljoen! Dat moet toch een goed resultaat geven! Ik voel me deze ronde met 3 miljoen echt heel onzeker, eigenlijk gaf ik de hoop al op zodra ze dat aantal noemde. Gelukkig sta jij er beter voor!

Ik vond het fijn dat ik met zeven weken een echo kreeg die gelijk een duidelijke nee was. Ook al kreeg ik na een week nog een controle echo (is wel standaard procedure), ik had niet nog een week met de illusie willen lopen dat ik zwanger was. Als het niet zo mag zijn, dan kan het maar beter zsm klaar zijn.
Maar of je een inwendige echo ook ergens als pret echo kunt boeken? Klinkt raar :)
RR en Kirb, bij onze laatste poging hadden wij het minste zaad. Mijn man zei dat hij daar wat teleurgesteld over was en dat het dus geen goede poging zou gaan worden.
De verpleegkundige zei toen dat voor een poging ongeveer tussen de 0.5 en 1 miljoen nodig is om het eitje goed aan te kunnen vallen. Alles wat daarboven zit gaf geen grotere kans op een zwangerschap, vertelde ze. Misschien stelt dit jullie nog wat gerust :* Ondanks de kou hou ik het bankje in Z&G helemaal warm voor jullie!
pi_177052593
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 07:54 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ja, ik geloof het wel. Misschien zeven maar zeker niet acht. Om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke is of andere risico's uit te sluiten.
Een echo bij 6 weken wordt alleen geadviseerd als je een verhoogd risico hebt op een buitenbaarmoederlijke zws, bij tubathologie dus. Een fertiliteitstraject an sich is geen reden voor zó'n vroege echo. Die echo levert je ook echt alleen maar de info op waar de zws zich bevindt.
Overigens kun je inderdaad wel een pretecho in het eerste trimester laten maken bij een pretechobureau op eigen kosten. Maar een eerste echo rond 8 weken wordt sowieso steeds meer gemeengoed in verloskundeland.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 februari 2018 @ 11:47:17 #291
269689 crew  Viv
pi_177052640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:44 schreef Kirb het volgende:
Ik was ook heel blij, tot ik inlogde in het patientenportaal en heel andere dingen zag ;(. Mag ik vragen hoe ze het aantal bij jullie berekenen? Want ik vermoed nu dat het aantal goed beweeglijke zaadjes dit keer zo'n 3.5 miljoen was (VCM na opwerken.. 10 miljoen, 71% goed beweeglijk en na opwerken is er altijd 0,5ml over). Vorige keer was het VCM na opwerken in ieder geval 2.1. ook 10 miljoen, 42% goed beweeglijk en 0,5 ml.

He verdorie misschien moet ik hier maar mee ophouden, ik word echt even gek van mezelf.
Misschien kan je beter even bellen naar het ziekenhuis als het je zo dwars zit, en vragen om uitleg over hoe zij de uitslagen in het patiëntenportaal interpreteren/duiden? :*
pi_177058750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien kan je beter even bellen naar het ziekenhuis als het je zo dwars zit, en vragen om uitleg over hoe zij de uitslagen in het patiëntenportaal interpreteren/duiden? :*
Ik ga denk ik inderdaad volgende week nog even bellen ter bevestiging. Ik denk dat ik het nu snap, maar dan hebben ze het niet echt juist verteld met de inseminaties (te positief).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177059264
Arja, hoe gaat het met je nu?
pi_177063865
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:05 schreef Mrs.Peel het volgende:
Arja, hoe gaat het met je nu?
Wel goed. Ik had er kennelijk toch niet zo veel van verwacht. Maar ik vind het wel irritant dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Daar wil ik graag vanaf zijn en verder met de laatste kans.

Wanneer ga jij testen? Valentijnsdag?
pi_177064018
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:57 schreef Arja het volgende:

[..]

Wel goed. Ik had er kennelijk toch niet zo veel van verwacht. Maar ik vind het wel irritant dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Daar wil ik graag vanaf zijn en verder met de laatste kans.

Wanneer ga jij testen? Valentijnsdag?
Want jullie gaan meteen door in de volgende cyclus? Nou, dan hoop ik op een vlotte menstruatie!

Ja, de 14e. Dan is mijn man vrij en kan ik later beginnen, dus kunnen we het samen doen. Bij een negatief resultaat kunnen we dan even samen bijkomen.
pi_177064201
Jongens, dit vind ik nou echt ZO cool! _O_ Hebben jullie het al gelezen?
Eerste vruchtbare eicel gekweekt buiten het lichaam - http://nos.nl/l/2216155
pi_177064370
Knap dat jullie meteen door willen gaan, Arja
pi_177066560
Hoi! Zou ik hier mee mogen schrijven?

1,5 jaar geleden heb ik wel eens meegeschreven in het Wachten op het tweede streepjestopic maar helaas ben ik nog steeds wachtende. Inmiddels zijn we ook al een stuk verder, we zitten inmiddels in het medische traject en doen icsi. De vorige terugplaatsing van de embryo is op niets uitgelopen en nu zijn we bezig voor de terugplaatsing van een cryo. Ik zou het fijn vinden om hier mee te mogen schrijven, het is toch fijn om het een beetje te kunnen delen met anderen die in een soortgelijke situatie zitten.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 22:30:34 #299
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177068280
Welkom poelewoep! Hoop dat je hier maar kort bent :*
pi_177070678
Bedankt snoenk, dat is wederzijds! Bestond er maar zoiets als op volgorde zwanger worden he? Helaas is het leven niet altijd eerlijk wat dat betreft,
pi_177073450
Welkom poelewoep!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')