abonnement Unibet Coolblue
pi_176734477
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:43 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat komt omdat westerse landen zich ongelooflijk slap opstellen richting Turkije. Als Libanon dit zou doen vlogen de bommenwerpers af en aan om de Koerden te helpen.
Omdat Turkije in de NAVO zit, terwijl haar functie (Buffer tegen SovjetUnie) allang voorbij is.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_176736255
Feit is dat de VS zich niet als een bondgenoot gedraagt. Ze bewapenen de grootste vijand van Turkije. Een vijand die al 40 jaar in oorlog is met Turkije en die duizenden levens heeft geeist.

http://dutchturks.nl/dit-(...)kenheid-bij-terreur/
pi_176736340
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:53 schreef polderturk het volgende:
Feit is dat de VS zich niet als een bondgenoot gedraagt. Ze bewapenen de grootste vijand van Turkije. Een vijand die al 40 jaar in oorlog is met Turkije en die duizenden levens heeft geeist.

http://dutchturks.nl/dit-(...)kenheid-bij-terreur/
Je kunt je ook vragen in hoeverre Turkije zich als een bondgenoot van de VS heeft gedragen. Haar steun voor Hamas als extensie van de Moslimbroederschap; het steunen van allerlei dubieuze groepen in Syrië (waar de VS zich overigens ook zelf schuldig aan heeft gemaakt); Iran helpen met het ontwijken van sancties; etc.

De conclusie is dat beide landen verschillende belangen hebben, die in veel gevallen niet met elkaar te rijmen vallen. Het in standhouden van de verouderde bondgenootschap is enkel als vrees voor de potentiële negatieve gevolgen die een breuk met zich meebrengt, en niet omdat beide landen een intrinsiek warme band met elkaar voelen.

Desalniettemin, een breuk tussen de VS en Turkije zal op geopolitieke schaal grote gevolgen hebben. Gelijk aan de klap die de VS ervaarde toen Iran plots van bondgenoot naar vijand veranderde na de revolutie. De VS kan zo'n klap in het Midden-Oosten eigenlijk niet meer permitteren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stabiel op 25-01-2018 13:06:37 ]
pi_176736735
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:01 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Je kunt je ook vragen in hoeverre Turkije zich als een bondgenoot van de VS heeft gedragen. Haar steun voor Hamas als extensie van de Moslimbroederschap; het steunen van allerlei dubieuze groepen in Syrië (waar de VS zich overigens ook zelf schuldig aan heeft gemaakt); Iran helpen met het ontwijken van sancties; etc.

De conclusie is dat beide landen verschillende belangen hebben, die in veel gevallen niet met elkaar te rijmen vallen. Het in standhouden van de verouderde bondgenootschap is enkel als vrees voor de potentiële negatieve gevolgen die een breuk met zich meebrengt, en niet omdat beide landen een intrinsiek warme band met elkaar voelen.

Desalniettemin, een breuk tussen de VS en Turkije zal op geopolitieke schaal grote gevolgen hebben. Gelijk aan de klap die de VS ervaarde toen Iran plots van bondgenoot naar vijand veranderde na de revolutie. De VS kan zo'n klap in het Midden-Oosten eigenlijk niet meer permitteren.
Erdogan is heel dom geweest door Hamas te steunen. Echter, Turkije heeft Hamas nooit gesteund met wapens. Turkije heeft nooit een terreurorganisatie gesteund die grenst aan de VS en die een groot gevaar vormt.
Turkije heeft zijn luchtmachtbasis voor de VS geopend tijdens de Golfoorlog en tijdens de oorlog tegen IS. Turkije heeft geholpen in Afghanistan. De VS heeft Syrische rebellen getraind in Turkije. Turkije heeft in Al Bab IS bestreden. Turkije heeft aangeboden tijdens de Raqqa aanval de grondtroepen te leveren in plaats van de PKK. De VS heeft dit allemaal van tafel geschoven.

Turkije heeft meerdere malen de VS aangeboden om een veilige zone in Syrië te creëren. Keer op keer is dit verworpen door de VS. Nu dat Turkije Afrin is binnen gevallen, komt de VS ineens met een voorstel voor een veilige zone in Syrië.
pi_176738765
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:01 schreef Stabiel het volgende:

Desalniettemin, een breuk tussen de VS en Turkije zal op geopolitieke schaal grote gevolgen hebben. Gelijk aan de klap die de VS ervaarde toen Iran plots van bondgenoot naar vijand veranderde na de revolutie. De VS kan zo'n klap in het Midden-Oosten eigenlijk niet meer permitteren.
De Turken evenmin, ze zijn gewoon tot elkaar veroordeeld, daarom zal er veel poeha zijn maar zal het op de lange termijn weinig veranderen aan de bondgenootschap. Dit uiteraard met name doordat de Turken geen andere reële bondgenootschap kan hebben met laat staan de Iraniërs als de Russen. Hun relatie is altijd een verstandshuwelijk geweest.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176740044
quote:
10s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit uiteraard met name doordat de Turken geen andere reële bondgenootschap kan hebben met laat staan de Iraniërs als de Russen. Hun relatie is altijd een verstandshuwelijk geweest.
Wat wel jammer is...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door kmkmmr op 25-01-2018 15:59:24 ]
pi_176744042
Ben benieuwd naar de status in Afrin, er komt niet zoveel betrouwbare informatie naar buiten.
pi_176747933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:49 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Wat wel jammer is...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haat tussen sunnieten en sjieten ga je niet zomaar verwijderen, de haat bestaat al 1400 jaar en die ga je niet nu evetjes snel oplossen hoor.
pi_176749585
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:01 schreef Stabiel het volgende:
Desalniettemin, een breuk tussen de VS en Turkije zal op geopolitieke schaal grote gevolgen hebben. Gelijk aan de klap die de VS ervaarde toen Iran plots van bondgenoot naar vijand veranderde na de revolutie. De VS kan zo'n klap in het Midden-Oosten eigenlijk niet meer permitteren.

Dit dus.

Houdt het eigenlijk alleen nog Saoedi Arabië en Israël over. En beide landen zijn meer een last dan een lust te noemen.
pi_176749697
De VS kan het zich beter veroorloven het MO te zien branden dan Europa.
De VS richt zich steeds meer op de Pacific.
pi_176755838
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 23:26 schreef WammesWaggel het volgende:
De VS kan het zich beter veroorloven het MO te zien branden dan Europa.
De VS richt zich steeds meer op de Pacific.
als het midden oosten brandt, dreigt europa te branden, als europa brandt voelt de VS zich geroepen om de europeanen uit de brand te helpen, de eerste en tweede wereldoorlogen, de koude oorlog, zijn daar de belangrijkste voorbeelden van. tegenwoordig is europa en de VS nog meer verweven dan een eeuw terug. 8 jaar trump zal daar weinig aan veranderen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176756637
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

als het midden oosten brandt, dreigt europa te branden, als europa brandt voelt de VS zich geroepen om de europeanen uit de brand te helpen, de eerste en tweede wereldoorlogen, de koude oorlog, zijn daar de belangrijkste voorbeelden van. tegenwoordig is europa en de VS nog meer verweven dan een eeuw terug. 8 jaar trump zal daar weinig aan veranderen.
Tja het aantal Amerikanen met een hechte band met Europa neemt rap af door de immigratie uit andere delen en de gemiddelde blanke Amerikaan had in 1940 nog weleens een grootouder uit Europa en sprak nog weleens een beetje de taal uit dat deel van de wereld.
Tegenwoordig is dat veel minder het geval.
De band is er nog wel maar ik denk dat dat veel minder het geval is, helemaal buiten het Noord-Oosten van de VS waar ook steeds minder het economische en culturele zwaartepunt van de VS ligt.
pi_176759030
Een PKK'er in Afrin. Hij zegt dat ze door het Turkse leger in de pan worden gehakt en bekritiseert de PKK/YPG die anders beweert. Hij roept de hele wereld op hen te helpen tegen Turkije.

https://twitter.com/hopefull0909/status/956821766281793536
pi_176759079
Beelden van twee PKK/YPG'ers die worden kapotgeschoten door een gevechtshelikopter.

https://twitter.com/onkundakci/status/955727643160317952
pi_176759173
Dode PKK/YPG'ers worden door PKK/YPG'ers op een pick-up truck geladen:

https://twitter.com/RoCk_06_/status/956791623786037248
pi_176759459
een allochtonen brigade van de ypg kennelijk gearriveerd in afrin, amerikanen, europeanen, aziaten.

"biji apo" :') :') :')

kijken hoe succesvol ze zullen zijn zonder amerikaanse backing...

SonKaleTurkiye2 twitterde op vrijdag 26-01-2018 om 12:48:40 Enternasyonal savaşçıları afrin'e gelmişler.Görüntüler bugüne ait.Şimdi bölgedeki tüm taşlar oturmaya başladı mı.Kendileri dün işidler savaşıyorduk bugünde Türkiye ile savaşacağız diyorlar.Bu konu hakkındaki düşünceleriniz..? https://t.co/cDdQ0xarjC reageer retweet
kennelijk hebben de turkse en amerikaanse defensie "hour by hour" contact, een escalatie makkelijker voorkomen zal worden, ondanks alle retoriek van de turken.

dw_europe twitterde op vrijdag 26-01-2018 om 13:45:27 NATO Deputy Secretary General @Gottemoeller explains to @TeriSchultz how NATO views the potential for a #Turkey-US clash in #Afrin https://t.co/rsDWDOhwV6 reageer retweet


[ Bericht 15% gewijzigd door Slayage op 26-01-2018 14:42:09 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176759548
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:12 schreef polderturk het volgende:
Een PKK'er in Afrin. Hij zegt dat ze door het Turkse leger in de pan worden gehakt en bekritiseert de PKK/YPG die anders beweert. Hij roept de hele wereld op hen te helpen tegen Turkije.

https://twitter.com/hopefull0909/status/956821766281793536
zo fake als wat, maar leuk gedaan, "sacini siktigim trump" _O- "neydi su alman baskanin adi?" :')

olijftak FTW, nieuwe badge van de luchtmacht



[ Bericht 11% gewijzigd door Slayage op 26-01-2018 14:59:19 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176760029
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo fake als wat, maar leuk gedaan, "sacini siktigim trump" _O- "neydi su alman baskanin adi?" :')

olijftak FTW, nieuwe badge van de luchtmacht

[ afbeelding ]
Het is wel nep ja. Hij rijdt langs een bord waarop "Eskihisar" staat en hij rijdt langs een Turkse vlag. Hij is helemaal niet in Afrin.
pi_176760054
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:02 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is wel nep ja. Hij rijdt langs een bord waarop "Eskihisar" staat en hij rijdt langs een Turkse vlag. Hij is helemaal niet in Afrin.
hij heeft ook een turkse vlag op zijn motorkap lijkt het :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176760241
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij heeft ook een turkse vlag op zijn motorkap lijkt het :P
Een pro-Erdogan Koerd waarschijnlijk :)
pi_176760304
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:14 schreef polderturk het volgende:

[..]

Een pro-Erdogan Koerd waarschijnlijk :)
Of gewoon verveelde student met imovie en een neiging tot trollen.
pi_176760344
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:14 schreef polderturk het volgende:

[..]

Een pro-Erdogan Koerd waarschijnlijk :)
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Of gewoon verveelde student met imovie en een neiging tot trollen.
all of the above :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176760557
wat is deze? :') "the YPG forces have been participating in the protection of the unity of the syrian lands and its national institutions" _O- _O- _O-

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 26 januari 2018 @ 15:32:00 #100
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176760575
Owja, met Amerikaanse hulp land en olievelden inpikken en het officiële leger dwarszitten, dat is inderdaad zeker van waarde voor de nationale integriteit van Syrië.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')