abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 9 februari 2018 @ 16:19:19 #76
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177059514
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die geachte Japanner vergeet dat de Britten iets veel belangrijker vinden dan de inhoud van hun portemonnee: zelfbeschikking over de mate van kromming van geÔmporteerde bananen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_177059584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:19 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Die geachte Japanner vergeet dat de Britten iets veel belangrijker vinden dan de inhoud van hun portemonnee: zelfbeschikking over de mate van kromming van geÔmporteerde bananen.
En natuurlijk de 350 miljoen die nu per week naar de NHS zullen gaan. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 februari 2018 @ 16:27:54 #78
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177059673
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En natuurlijk de 350 miljoen die nu per week naar de NHS zullen gaan. ^O^
En de EU naar de pijpen van de Britten laten dansen.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 16:29:54 #79
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177059718
Brexit-onderhandelingen liggen weer nagenoeg stil: 'Groot-BrittanniŽ riskeert hardst mogelijke Brexit'
https://www.volkskrant.nl(...)jke-brexit~a4568328/

quote:
Groot-BrittanniŽ riskeert de hardst mogelijke Brexit in maart 2019 als het volhardt in zijn verzet tegen de voorwaarden die de EU aan de scheiding stelt. Die waarschuwing gaf EU-Brexitonderhandelaar Barnier vrijdagmiddag, zowel in het Frans (zijn moedertaal) als in het Engels om zeker te zijn dat Londen de boodschap zou begrijpen.

Barnier toonde zich 'verrast' over de bezwaren en eisen die hij eerder deze week van zijn Britse tegenpool Davis te horen kreeg. De overgangsperiode, waar de Britten om hebben gevraagd om de schok van de Brexit voor hun economie en burgers op vangen, is 'geen gegeven', dreigde Barnier. Als de onenigheid tussen Brussel en Londen blijft bestaan, gaat de overgangsperiode op de helling en is de hardst mogelijke Brexit (geen overgang, geen akkoord) per 30 maart 2019 een feit.

Barnier toonde zich vrijdag (opnieuw) gefrustreerd over het gebrek aan voortgang in de Brexit-onderhandelingen. Na de lichte euforie in december, toen er een principeakkoord kwam over de scheiding, ligt alles weer nagenoeg stil. Barnier betitelde zijn onderhoud maandag met Davis als 'een hervatting', niet geheel nutteloos maar zonder verder hoop of ambitie.

Op basis van de vertrekregeling in het Europees Verdrag moet Groot-BrittanniŽ de EU per 30 maart 2019 verlaten. De door Londen gevraagde overgangsperiode (tot 31 december 2020) is bedoeld om de klap van de Brexit te verzachten. Praktisch verandert er niets tijdens die transitieperiode - Britse bedrijven kunnen gewoon handel blijven drijven met de EU - maar Londen zit niet meer aan tafel in Brussel. In ruil daarvoor eist de EU dat Groot-BrittanniŽ blijft betalen aan de Unie en alle wetten - ook nieuwe - overneemt en uitvoert.

De Britse premier May en haar onderhandelaar Davis eisen het recht af te wijken van die nieuwe wetten en willen de rechten beperken van EU-burgers die zich tijdens de overgangsfase in Groot-BrittanniŽ vestigen. Barnier maakte duidelijk dat daar geen sprake van kan zijn.

De EU-onderhandelaar nam afstand van Davis' verwijt dat de EU 'onfatsoenlijk' zou optreden. 'Ik heb geen enkele wens om te straffen. Zo'n houding is mij vreemd', aldus Barnier.

Hij wees erop dat Londen ook nog steeds geen voorstellen heeft gedaan om een harde grens tussen Ierland en Noord-Ierland (dat met Groot-BrittanniŽ de EU verlaat) te voorkomen. Zonder oplossing voor dit probleem komt er ook geen overgangsfase. Barnier meldde verder dat Londen vrijdag op het laatste moment een afspraak afzegde om te praten over de handelsbetrekkingen tussen Groot-BrittanniŽ en de EU na de Brexit. De Britse regering is verdeeld over deze kwestie.
pi_177176851
quote:
UK staying subject to EU laws would be intolerable - Johnson

LONDON (Reuters) - British foreign minister Boris Johnson will say on Wednesday that it would be “intolerable” and “undemocratic” if the country has to follow European Union rules and regulations after Brexit, showing little sign he will give ground on his tough position.

Kicking off a series of speeches by ministers that Prime Minister Theresa May hopes will show a “road to Brexit”, Johnson will say the benefits of being in the EU’s single market and customs union are “nothing like as conspicuous or irrefutable” as claimed by supporters of a so-called soft Brexit.

“It is only by taking back control of our laws that UK firms and entrepreneurs will have the freedom to innovate without the risk of having to comply with some directive devised by some lobby group with the aim of holding back a UK competitor,” Johnson will say, according to excerpts of his speech published in The Sun newspaper.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
pi_177177517
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oke, maar dan ook geen FTA die op financial services toeziet. En grenscontroles van alle Britse producten om te kijken of ze aan onze regelingen voldoen. Met andere woorden de ineenstorting van de City en de nekslag voor het laatste restje maakindustrie dat ze nog hebben. Wat houdt het VK dan nog over? :')
pi_177179694
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:37 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Oke, maar dan ook geen FTA die op financial services toeziet. En grenscontroles van alle Britse producten om te kijken of ze aan onze regelingen voldoen. Met andere woorden de ineenstorting van de City en de nekslag voor het laatste restje maakindustrie dat ze nog hebben. Wat houdt het VK dan nog over? :')
Taarten. Fransen zijn er gek op.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:40:50 #83
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177181233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:37 schreef westwoodblvd het volgende:

Wat houdt het VK dan nog over? :')
Worcestershire sauce. Heerlijk, heb het net in de stamppot gedaan.
pi_177181787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:40 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Worcestershire sauce. Heerlijk, heb het net in de stamppot gedaan.
Zal ik je een geheimpje vertellen?
Die wordt in NL gemaakt. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177182108
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Deze niet, die komt echt uit Worcester :(
pi_177194873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik heb hier voor mij een flesje. Op het etiket staat o.a.:
- Merk: Sarson's
- Adres: Mizkan Euro Ltd; PO Box 145; Birmingham B24 8WR Verenigd Koinkrijk

Ik zie behalve een Franstalige en Nederlandstalige ingredientenlijst nergens een Nederlands adres staan.

Mizkan ( de moedermaatschappij) is trouwens Japans. Ik geloof dus niet dat mijn smaakversterkertje in Nederland wordt gemaakt.
pi_177261626
The great 'Made in Britain' delusion

https://www.politico.eu/a(...)ns-free-trade-hopes/

Zelfs al zouden de Britten erin slagen de handelsakkoorden van de EU met o.a. Canada en Japan te kopiŽren hebben ze problemen met 'rules of origin'. Veel Britse producten bestaan namelijk uit minder dan 55% uit Britse onderdelen terwijl dat in veel gevallen de minimumvereiste is _O-
pi_177262821
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:12 schreef J.B. het volgende:
The great 'Made in Britain' delusion

https://www.politico.eu/a(...)ns-free-trade-hopes/

Zelfs al zouden de Britten erin slagen de handelsakkoorden van de EU met o.a. Canada en Japan te kopiŽren hebben ze problemen met 'rules of origin'. Veel Britse producten bestaan namelijk uit minder dan 55% uit Britse onderdelen terwijl dat in veel gevallen de minimumvereiste is _O-
En om dat percentage omhoog te krijgen, moeten veel goedkopere onderdelen ook in het VK gemaakt worden, terwijl daar de loonkosten veel hoger liggen dan landen waar nu veel auto-onderdelen vandaan komen, zoals Mexico of Oost-Europa. Met andere woorden, als ze hun producten met preference willen exporteren moeten ze flink duurder worden, waardoor de vraag daalt. Zie hier een van de grote en onderkende voordelen van een douane unie, waarbinnen dergelijke regels niet gelden. Een Nederlandse autofabrikant kan zonder problemen onderdelen uit Polen of RoemeniŽ halen en die exporteren met lagere tarieven als het ware ze in Nederland gemaakt.
pi_177310872
https://www.bloomberg.com(...)-eu-refuses-to-trade

De hardliners onthullen hun plan B. Niet betalen en lachen maar.
quote:
“The EU is desperate to get the money in the short to medium term, otherwise they will have to fork-out for it,” Duncan Smith said. “If there’s no trade agreement, guess who is going to suffer the most -- it will be the EU because we’re going to open our markets to the rest of the world.”
Tsja. Misschien kunnen ze de opiumhandel weer oppakken.
Liberalism is gibberish smoothed out by experience – the things that ought to work but fail to work are just not tried again. ‘Conservatism’ of the Thatcher type is merely Liberalism with the good intentions removed.
pi_177311424
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:49 schreef rockstah het volgende:

[..]

Gekkies daar aan de overkant van de Noordzee :N
  dinsdag 20 februari 2018 @ 06:22:42 #91
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177313558
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:49 schreef rockstah het volgende:

[..]

OMG, wat een idioten.
pi_177323204
quote:
FT via google: Ministers to thrash out Brexit plan at Chequers

Theresa May plans to keep her cabinet ministers at Chequers on Thursday until they have outlined a Brexit plan that includes a high level of alignment between EU and UK rules.

Mrs May hopes to unite her divided cabinet around a compromise that would see Britain promise to maintain European standards, in an attempt to reduce friction in the UK’s future trading relationship with the rest of the EU.

But she will reassure Eurosceptic ministers, including foreign secretary Boris Johnson, that Britain should be able to move away from EU rules over time under a system of “managed divergence”.

Mrs May’s allies say they expect the 11 members of the Brexit cabinet committee to agree the main points of the plan at Chequers, the prime minister’s country residence, on Thursday.
pi_177323276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dus we gaan ons aan de EU regels houden zodat we makkelijker een verdrag kunnen sluiten..... Dan had je er dus niet uit hoeven gaan
Maar in de toekomst willen we de regels wel los kunnen laten.......... Ik betwijfel of een handelsverdrag dat toe gaat laten _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 17:11:37 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177324978
Per week worden ze ook debieler he :D. Echt ongelooflijk.

Ik hoop echt voor de Britten dat de reÔncarnatie van Ralph Inbar of een Engelse variant daarop verschijnt en meldt dat het ťťn grote grap van bijna 2 jaar lang is geweest.
pi_177325026
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:11 schreef Falco het volgende:
Per week worden ze ook debieler he :D. Echt ongelooflijk.

Ik hoop echt voor de Britten dat de reÔncarnatie van Ralph Inbar of een Engelse variant daarop verschijnt en meldt dat het ťťn grote grap van bijna 2 jaar lang is geweest.
Persoonlijk raak ik er steeds meer van overtuigd dat Brexit niet meer doorgaat. We hebben nog 13 maanden voor een deal en er komt werkelijk 0,0 initiatief van de Britse kant.
pi_177325694
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Persoonlijk raak ik er steeds meer van overtuigd dat Brexit niet meer doorgaat. We hebben nog 13 maanden voor een deal en er komt werkelijk 0,0 initiatief van de Britse kant.
Dan zie ik het er nog eerder van komen dat het een keiharde Brexit wordt, omdat er daar een stel absolute debielen aan het roer staan.
in a crowd you lose humanity
pi_177325741
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

is er al duidelijk hoe dat juridisch zit? Ze hebben zich feitelijk toch afgemeld en dat is dan twee jaar na de datum dat ze dat gedaan hebben effectief. Maar kun je dan zomaar zeggen we doen het toch niet?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177325867
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

is er al duidelijk hoe dat juridisch zit? Ze hebben zich feitelijk toch afgemeld en dat is dan twee jaar na de datum dat ze dat gedaan hebben effectief. Maar kun je dan zomaar zeggen we doen het toch niet?
Het zou ergens nogal raar zijn als die mogelijkheid er zou zijn. Dan geeft het een vertrekkende lidstaat in principe de mogelijkheid om de onderhandelingen oneindig lang op te rekken. Vlak voor de uittredingsdatum trek je je verzoek in, een week later stuur je weer een nieuwe brief en voilŗ: Daar zijn weer 24 maanden om door te onderhandelen.
pi_177326018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Echt eenduidige juridische opvattingen over of en hoe een artikel 50 procedure kan worden ingetrokken is er volgens mij niet en we hebben ook geen precedent voor zover ik weet. De meningen lopen uiteen van 'het kan unilateraal' tot 'het is niet mogelijk'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177326028
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het zou ergens nogal raar zijn als die mogelijkheid er zou zijn. Dan geeft het een vertrekkende lidstaat in principe de mogelijkheid om de onderhandelingen oneindig lang op te rekken. Vlak voor de uittredingsdatum trek je je verzoek in, een week later stuur je weer een nieuwe brief en voilŗ: Daar zijn weer 24 maanden om door te onderhandelen.
Behalve dat er dan een nieuw mandaat moet komen voor de EU, nieuwe consensus tussen de lidstaten, en het hele circus eigenlijk weer opnieuw begint. Dus dan heb je eigenlijk continue onzekerheid.

Volgens mij heeft Barnier gezegd dat het wel zou kunnen. Ik denk dat er transitieakkoorden komen waarbij alles bij hetzelfde blijft, die een aantal keer verlengd worden en het VK uiteindelijk weer lid wordt, zonder dat er ooit iets veranderd is.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')