abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 29 januari 2018 @ 15:12:38 #176
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_176819562
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Van de nood een deugd maken en officieel ophaalpunt worden?
Dat komt niet overeen met mijn openingstijden :)
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:02 schreef Mylene het volgende:
Webshop, direct zien of iets op voorraad is, eventueel meerdere maten bestellen bij twijfel, laten bezorgen waar en wanneer het jou uitkomt en eventueel laten ophalen of even bij de Bruna brengen als je boodschappen moet halen als het niet naar wens is. Achteraf betalen of een maandfactuur. Zo doe ik het.
Dat “op voorraad” is ook maar relatief. Heel veel webshops moeten het eerst zelf nog ergens gaan bestellen.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_176821942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk (oude) ketens die het wel gelukt is om goed de slag naar digitaal te maken? H&M en Media Markt komt zo even in me op maar ik ken verder eigenlijk vooral geflopte initiatieven. Zie lijstje uit de OP. Meest grote spelers zijn toch bedrijven die van het begin digitaal zijn, Bol, Coolblue, Amazon e.d.
H&M gaat de laatste tijd ook niet zo lekker, dalende omzetten en dito beurskoersen:

Scheuren in sprookje van modeketen H&M
https://www.telegraaf.nl/(...)je-van-modeketen-h-m

Van omkiepen is voorlopig geen sprake, maar de achterstand op Zara wordt wel groter en groter.
pi_176822000
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nu, direct meenemen
Af kunnen dingen
Dingen vast kunnen houden
Dat eerste is ook nogal afhankelijk van de sector. Vroeger kocht ik vaak elektronica in winkels en het is me vaak genoeg overkomen dat ik een paar dagen moest wachten omdat het product niet op voorraad was. Dat was wel in de tijd dat Megapool en It's nog bestonden, tegenwoordig koop ik al dat spul online :P
pi_176822027
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:27 schreef J.B. het volgende:

[..]

H&M gaat de laatste tijd ook niet zo lekker, dalende omzetten en dito beurskoersen:

Scheuren in sprookje van modeketen H&M
https://www.telegraaf.nl/(...)je-van-modeketen-h-m

Van omkiepen is voorlopig geen sprake, maar de achterstand op Zara wordt wel groter en groter.
Ik vind de kleding van Zara niks. Ik shop liever bij de h&m dan bij de zara
pi_176825403
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:04 schreef Tarado het volgende:

dat is ook de reden dat die webshops het niet zo goed doen als het lijkt
Geloof dat de meesten al jarenlang verlies draaien. Net even snel gegoogled en in 2017 was het nieuws dat 80% van de webshops niet rendabel is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 29 januari 2018 @ 20:12:53 #181
38496 Perrin
Sapere aude
pi_176825466
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geloof dat de meesten al jarenlang verlies draaien. Net even snel gegoogled en in 2017 was het nieuws dat 80% van de webshops niet rendabel is.
Er zijn dan ook heel veel miniwebshopjes.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
  maandag 29 januari 2018 @ 20:16:17 #182
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176825537
registreer om deze reclame te verbergen
Mjah, tante Ans die haar borduursels via internet verkoopt telt in die cijfers zeker ook mee? Dat is vaak meer een hobby dan echt een webshop.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176825601
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:12 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dan ook heel veel miniwebshopjes.
Zalando heeft ook nog steeds meer verlies dan winst in de verschillende landen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 29 januari 2018 @ 20:23:20 #184
38496 Perrin
Sapere aude
pi_176825714
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zalando heeft ook nog steeds meer verlies dan winst in de verschillende landen.
Dat is een bewuste strategie van ze: omzetgroei kopen.

https://fashionunited.nl/(...)tgroei/2017110729943
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
  maandag 29 januari 2018 @ 21:06:49 #185
40566 Ericr
Livewrong
pi_176827097
Amazon is ook amper winstgevend maar behoort tot de grootste bedrijven ter wereld en het heeft Jeff Bezos tot de rijkste man op aarde gemaakt. WInst is online ondergeschikt aan groei.
pi_176832810
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is ook de reden dat die webshops het niet zo goed doen als het lijkt
quote:
Sterk derde kwartaal Zalando met 28,7 procent omzetgroei
Caitlyn Terra | dinsdag 07 november 2017
De sterke omzetgroei bij Zalando blijft doorzetten, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. In het derde kwartaal zag de e-tailer de omzet toenemen met 28,7 procent naar 1,074 miljard euro.

Co-CEO Rubin Ritter in een statement: “De sterke omzetgroei in het derde kwartaal onderstreept onze focus op groei en laat zien dat onze investeringen al geld opleveren. In het vierde kwartaal en in de komende jaren blijven we ons focussen op groei met het doel om onze omzet te verdubbelen tegen 2020 en we blijven bereid om te investeren om deze ambitie te voltooien.”

In het derde kwartaal bedroeg het EBIT 0,4 miljoen euro mede door de investeringen in logistieke en technologische infrastructuur. Het netto inkomen bedroeg een verlies van 11,1 miljoen euro. In de afgelopen periode opende Zalando drie nieuwe hub’s en logistieke centra.
bron
  dinsdag 30 januari 2018 @ 08:27:26 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_176832942
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

[..]

bron
daarom zeg ik, niet zo goed als het lijkt, op de manier van kopen zoals jij beschrijft (3 halen 2 terug sturen) wordt weinig verdiend, retouren zijn killing.
pi_176833039
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom zeg ik, niet zo goed als het lijkt, op de manier van kopen zoals jij beschrijft (3 halen 2 terug sturen) wordt weinig verdiend, retouren zijn killing.
Hoezo "niet zo goed als het lijkt"? Er is niks mis met een bedrijf dat de volledige winst succesvol herinvesteert in groei.
pi_176841085
Bakker Hillegom zit in zwaar weer. De grootste webwinkel in tuinartikelen heeft uitstel van betaling aangevraagd. Wat er precies aan de hand is is niet bekend. Ook kun je online alleen nog met after pay betalen.
Bron: https://www.leidschdagbla(...)egom-financiele-nood
pi_176841309
waarom zou je tuinartikelen ook online willen bestellen. Op potgrond na
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:33:46 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176841312
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 16:19 schreef FlyingEagle het volgende:
Bakker Hillegom zit in zwaar weer. De grootste webwinkel in tuinartikelen heeft uitstel van betaling aangevraagd. Wat er precies aan de hand is is niet bekend. Ook kun je online alleen nog met after pay betalen.
Bron: https://www.leidschdagbla(...)egom-financiele-nood
Ben benieuwd..... ruim 70 jaar familiebedrijf en in 2014 wordt er een externe (die vooral marketing marketing marketing op zijn CV heeft staan) als CEO aangesteld en er zijn overnameplannen en de boel gaat onderuit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176841392
Weet dat mijn oud tante (91) er elke maand een catalogus van kreeg. Maar daar zat ook altijd reclame en troep bij. Er zit ook altijd een prijzenactie bij, waar je dan 10.000 euro of wat anders kunt winnen. Zij vult ze altijd braaf in, maar nog nooit wat gewonnen :P.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:53:12 #193
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176841606
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, voor kleding, jouw maat niet op voorraad, maar wel in een ander filiaal (we kunnen hem wel voor je bestellen hoor, dan is hij einde van de week hier :') ). In de rij staan komen te staan om te passen en dan een vies pashokje, vals licht en smalle spiegel. Moeilijk doen met retour brengen. We geven geen geld terug mevrouw, u krijgt een tegoedbon. Ik heb ook een hekel om in een rij te staan om af te rekenen terwijl er genoeg personeel rondloopt om een kassa bij te draaien.

Webshop, direct zien of iets op voorraad is, eventueel meerdere maten bestellen bij twijfel, laten bezorgen waar en wanneer het jou uitkomt en eventueel laten ophalen of even bij de Bruna brengen als je boodschappen moet halen als het niet naar wens is. Achteraf betalen of een maandfactuur. Zo doe ik het.
Ik vind shoppen voor kleren op internet echt de hel op aarde. Als ik twee keer geklikt heb op zo'n site sluit ik het tabblad meestal alweer af omdat ik het al moe ben. Het interesseert me dan echt niet, terwijl het voor me wel werkt om gewoon de stad in te gaan en gericht op zoek te gaan naar nieuwe kleren. Hebben ze mijn maat niet, pech gehad, dan zoek ik wel iets anders of ga ik naar een andere winkel.

Nee, bij een webshop moeten bestellen: je eerst door 300 pagina's aan kleren heen worstelen, dan een selectie maken, blijkbaar ook nog eens drie maten van elk ding bestellen. Komt het aan bij je voordeur, ben je niet thuis, volgende dag nog een keer, dag erna naar postkantoor, moet je het na je werk nog eens op gaan halen, uitpakken, lijkt het absoluut niet op het plaatje, past het niet, zit het niet lekker enz., meer dan de helft weer inpakken, weer eens kijken wanneer het uitkomt om weer naar het postkantoor te gaan enz. :{ En dat dan per winkel... Nee, ik ga echt liever gewoon langs een aantal fysieke winkels in één keer en als ik iets zie dat me bevalt, kan ik het meteen passen en meenemen. Ik heb werkelijk ook nog nooit in mijn hele leven kleding teruggebracht naar de winkel, dan moet je misschien eens leren niet zo impulsief te zijn...
Don't let my username fool you...
  dinsdag 30 januari 2018 @ 17:28:26 #194
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176842070
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:06 schreef Ericr het volgende:
Amazon is ook amper winstgevend maar behoort tot de grootste bedrijven ter wereld en het heeft Jeff Bezos tot de rijkste man op aarde gemaakt. WInst is online ondergeschikt aan groei.
Onderdeel van een markt die, relatief gezien, in haar kinderschoenen staat.
Op een gegeven moment moeten e-commercebedrijven, als de groei begint af te vlakken, winst maken. Het is dan de vraag welk bedrijf het beste in staat is om winst te maken met hun marktaandeel.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 17:30:27 #195
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176842093
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo "niet zo goed als het lijkt"? Er is niks mis met een bedrijf dat de volledige winst succesvol herinvesteert in groei.
Wat is groei waard als het niet voor (toekomstige) winst zorgt?
Leuk, bedrijven die alleen maar herinvesteren, Tesla is er ook zo een, maar dat is alleen omdat de huidige aandeelhouders denken dat er in de toekomst een hoger rendement kan worden gerealiseerd door het geld nu in de onderneming te laten zitten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_176863480
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 07:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Hopeloos ouderwetse shopper gespot. Thuis is pas met gemak passen, er zijn webwinkels die de retourzending bij je thuis ophalen en geld terug gaat bij mij altijd soepel en vlot. Kortom, je miept vreselijk.
Bij je ophalen moet je ook weer thuis zijn. Er zijn ook mensen die overdag werken en waar het niet gewaardeerd wordt op de zaak dat je met privépost loopt te zeulen. Bovendien moet je het twee keer voorschieten.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Moderator woensdag 31 januari 2018 @ 17:30:37 #197
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_176865066
Kleding kocht ik tot voor kort meestal nog wel in stenen winkels. Beetje passen, beetje scharrelen en dan toch weer met wat broeken of truien naar huis.

Maar...veel winkels hebben maar een paar maten en kleuren hangen, dus slaag ik er maar moeilijk in te vinden wat ik zoek. Dus toch maar online kleding kopen. Niet altijd alles direct verkrijgbaar, maar heel veel toch wel.

Sommige winkels wíllen gewoon niet overleven. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:57:45 #198
42322 MCH
Choose disappointment
pi_176867130
quote:
99s.gif Op woensdag 31 januari 2018 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
Kleding kocht ik tot voor kort meestal nog wel in stenen winkels. Beetje passen, beetje scharrelen en dan toch weer met wat broeken of truien naar huis.

Maar...veel winkels hebben maar een paar maten en kleuren hangen, dus slaag ik er maar moeilijk in te vinden wat ik zoek. Dus toch maar online kleding kopen. Niet altijd alles direct verkrijgbaar, maar heel veel toch wel.

Sommige winkels wíllen gewoon niet overleven. ;(
Kledingwinkels hebben vorig jaar een topjaar gedraaid dus je hebt ongelijk.
I Wanna Waste My Time On You
pi_176867221
quote:
99s.gif Op woensdag 31 januari 2018 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
Kleding kocht ik tot voor kort meestal nog wel in stenen winkels. Beetje passen, beetje scharrelen en dan toch weer met wat broeken of truien naar huis.

Maar...veel winkels hebben maar een paar maten en kleuren hangen, dus slaag ik er maar moeilijk in te vinden wat ik zoek. Dus toch maar online kleding kopen. Niet altijd alles direct verkrijgbaar, maar heel veel toch wel.

Sommige winkels wíllen gewoon niet overleven. ;(
Dat probleem heb ik ook, vaak heb ze dan alleen nog maat xxl of xs bijvoorbeeld.

Terwijl de meeste mannen m of l nodig hebben.
٩๏̯͡๏)۶
pi_176867438
Een combi kledingwinkel/webshop lijkt mij dan ideaal.
Hebben ze je maat/kleur niet of wil je niet een door 3542 andere mensen gepast kledingstuk kopen: kledingnummer intikken op één van de webzuilen, opties kiezen en de kleding wordt morgen thuis bezorgd. :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')