69 winkels waarvan 99% in Friesland. Niet zo heel verwonderlijk.quote:Op zondag 28 januari 2018 13:54 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nog nooit van deze winkel gehoord.
Ik heb echt nog nooit van Poiesz gehoord of gezien.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 22:22 schreef Alieda-R het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Poiesz? Ik kom weleens bij de Poiesz in Veendam, er is volgens mij bijna niemand die daar boodschappen doet.
Voorheen hebben Super de Boer, Plus en Jumbo in het pand gezeten en was het veel drukker. Vooral in de tijd dat Plus er zat, ik werkte er toen zelf en hadden gewoon te weinig kassa's, enorme rijen altijd.
Nu de Poiesz erin zit is er vaak niet eens een gewone kassa open en moet je je boodschappen afrekenen bij de servicebalie wanneer je niet zoveel hebt. Is er wel iemand met een kar vol boodschappen dan gaat degene die achter de servicebalie staat even achter de kassa. Maar dat komt niet vaak voor, heb er nog bijna nooit iemand met veel boodschappen gezien. Misschien dat het ook wel komt omdat de Lidl er pal naast zit.
Ah, duidelijk. Ik ook.quote:Op zondag 28 januari 2018 14:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
69 winkels waarvan 99% in Friesland. Niet zo heel verwonderlijk.
Ik moest het ook googlen.
Ik heb helemaal niks met de Poeisz. Hier in Assen zitten er drie, maar ik kom er nooit. Heel ongezellig en nog duur ookquote:Op zaterdag 27 januari 2018 22:22 schreef Alieda-R het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Poiesz? Ik kom weleens bij de Poiesz in Veendam, er is volgens mij bijna niemand die daar boodschappen doet.
Voorheen hebben Super de Boer, Plus en Jumbo in het pand gezeten en was het veel drukker. Vooral in de tijd dat Plus er zat, ik werkte er toen zelf en hadden gewoon te weinig kassa's, enorme rijen altijd.
Nu de Poiesz erin zit is er vaak niet eens een gewone kassa open en moet je je boodschappen afrekenen bij de servicebalie wanneer je niet zoveel hebt. Is er wel iemand met een kar vol boodschappen dan gaat degene die achter de servicebalie staat even achter de kassa. Maar dat komt niet vaak voor, heb er nog bijna nooit iemand met veel boodschappen gezien. Misschien dat het ook wel komt omdat de Lidl er pal naast zit.
In Veendam zit die nu een paar jaar. Jumbo moest de winkel verkopen omdat het C1000 filiaal in Veendam werd omgebouwd naar Jumbo en de gemeente Veendam stond niet toe dat er 2 Jumbo's zouden zijn (vreemd, want Albert Heijn heeft er wel 2 filialen) maar die Poiesz loopt voor geen meter. Ik kom er af en toe weleens wanneer ze aanbiedingen hebben, maar verder vind ik het ook een dure winkel. Had liever een Boni in de buurt gehad, toen ik nog in Emmen werkte ging ik vaak na werktijd boodschappen doen bij Boni, die is lang niet zo duur.quote:Op zondag 28 januari 2018 15:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met de Poeisz. Hier in Assen zitten er drie, maar ik kom er nooit. Heel ongezellig en nog duur ook
Die executieverkoop stelde ook niet veel voor, in Winschoten had het grootste deel van de artikelen nog gewoon de originele prijs.quote:Op zondag 28 januari 2018 16:25 schreef Ronaldsen het volgende:
Schijnbaar hebben veel mensen bestellingen niet ontvangen die ze afgelopen weken op kijkshop.nl hebben gedaan.
En nu kunnen ze fluiten naar het geld, schandalig dat zo'n webshop nog wel weken lang geld heeft geïncasseerd. Dat is eigenlijk gewoon diefstal.
En vervolgens wel een executie verkoop houden in de winkels
Voor je vordering kun je je nu melden bij de curator. https://www.bierman.nl/nl/faillissement-kijkshop/klanten-kijkshop
(Ik ben zelf geen gedupeerde, maar vind dit toch wel vrij grof)
Ze breiden wel uit, hier in de provincie Groningen zitten er nu 4, alle 4 voormalige Jumbo/C1000 winkels. In andere provincies hebben ze 2/3 jaar geleden ook winkels van Jumbo overgenomen.quote:Op zondag 28 januari 2018 14:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
69 winkels waarvan 99% in Friesland. Niet zo heel verwonderlijk.
Ik moest het ook googlen.
Vraag me af hoe ze dat dan doen terwijl ze er filialen bij hebt waar bijna geen klanten komen. Af en toe komt er iemand die in de buurt woont ff daar om iets te kopen dat hij/zij is vergeten met het boodschappen doen bij een andere winkel.quote:Op zondag 28 januari 2018 20:29 schreef F1gamer het volgende:
Poeisz is ook een familiebedrijf, dus die zal niet zeker niet snel failliet gaan. Maar ze moeten wel wat gaan doen aan die dure prijzen
Zoiets heb je al en dat heet een winkel waar je zelf een plank of stellage kan huren. Enkele voorbeeldenquote:Op zondag 28 januari 2018 21:08 schreef KingRadler het volgende:
Ik zou Kijkshop wel terug willen, kleinere winkels en met producten die je nergens krijgt.
Zoals Kickstarter producten, crowdfunding artikelen.
Kleine ondernemers hun eigen producten kunnen verkopen via Kijkshop.
Koopjeshoek en kortingsacties heb je ook online. Impulsaanbiedingen doen ze via mailinglijsten of advertenties op Facebook of andere aanbiedingssites.quote:Op donderdag 25 januari 2018 11:22 schreef Cynix ® het volgende:
Fysieke winkels hebben nog wel wat voordelen en die moeten ze uitbuiten en versterken:
• Product meteen meenemen
• Product bekijken & vasthouden
• Afdingen, kortingsacties, zegels/stempelkaart
• Koopjeshoek, overjarige modellen, opruiming
• Impulsaankopen, op ideeën gebracht worden
• Deskundig advies
• Sociaal gebeuren
Ok, sommige argumenten zijn wat gezocht. Maar ik winkel nog steeds graag, alleen minder vaak en meer accent op flaneren, window shopping, bakje koffie, hapje eten, etc.
Hopeloos ouderwetse shopper gespot. Thuis is pas met gemak passen, er zijn webwinkels die de retourzending bij je thuis ophalen en geld terug gaat bij mij altijd soepel en vlot. Kortom, je miept vreselijk.quote:Op zondag 28 januari 2018 23:29 schreef W00fer het volgende:
[..]
Koopjeshoek en kortingsacties heb je ook online. Impulsaanbiedingen doen ze via mailinglijsten of advertenties op Facebook of andere aanbiedingssites.
Het voornaamste is dat ik geen gezeik heb met omruilen, gewoon boter bij de vis. Kapot artikel op de toonbank gelijk een andere meenemen. Niet zoals bij Coolblue terugbrengen en dan op een pc in hun filiaal een andere bestellen en weer een dag wachten en dan in het filiaal ophalen
En bij kleding: je kunt het op je gemak passen deugt het niet pak je wat anders uit het rek. En niet o nee het past niet, nu moet ik terug naar het postkantoor en weer een dag wachten en een andere maat voorschieten want ik heb mijn geld nog niet terug....
Zaakjes zoals die laatste zijn er alquote:Op zondag 28 januari 2018 21:08 schreef KingRadler het volgende:
Ik zou Kijkshop wel terug willen, kleinere winkels en met producten die je nergens krijgt.
Zoals Kickstarter producten, crowdfunding artikelen.
Kleine ondernemers hun eigen producten kunnen verkopen via Kijkshop.
Kleding is echt het enige nog wat ik in de fysieke winkel haal; zeker schoenen kan ik niet online doen en die (max) 2x per jaar dat ik voor kleding ga shoppen is ook nog wel te overzien.quote:Op maandag 29 januari 2018 07:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Hopeloos ouderwetse shopper gespot. Thuis is pas met gemak passen, er zijn webwinkels die de retourzending bij je thuis ophalen en geld terug gaat bij mij altijd soepel en vlot. Kortom, je miept vreselijk.
Ik heb dus een fysieke winkel. En elke dag wordt ik gevraagd om pakjes aan te nemen van de buren die online besteld hebben en niet thuis zijn.quote:Op maandag 29 januari 2018 08:12 schreef Eenskijken het volgende:
sec gesproken is er geen enkel voordeel om naar een fysieke winkel te gaan. tenzij je dus gaat voor het 'middagje uit'
nee ik laat het avonds bezorgen of ik haal het in het weekend op bij een verzamelpunt zoals de bruna of ako. wat dat betreft maakt het niet uit wannt overdag had ik sowieso ook niet naar de winkel kunnen gaan ivm werk.quote:Op maandag 29 januari 2018 09:01 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik heb dus een fysieke winkel. En elke dag wordt ik gevraagd om pakjes aan te nemen van de buren die online besteld hebben en niet thuis zijn.
Ben jij wel altijd thuis? Of heb je ook zo’n buurvrouw die die pakketjes aan moet nemen?
-ik ben er mee gestopt hoor, ik neem het niet meer aan-
Ik woon boven een klein winkelcentrumpje (~20 winkels) 2 daarvan functioneren al als officiëel afhaalpunt voor DPD danwel DHL. Een paar anderen nemen ook vaak pakketjes aan voor bewoners en die hopen op wat extra klandizie omdat het toch weer mensen de zaak inhaalt.quote:Op maandag 29 januari 2018 09:01 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik heb dus een fysieke winkel. En elke dag wordt ik gevraagd om pakjes aan te nemen van de buren die online besteld hebben en niet thuis zijn.
Ben jij wel altijd thuis? Of heb je ook zo’n buurvrouw die die pakketjes aan moet nemen?
-ik ben er mee gestopt hoor, ik neem het niet meer aan-
Van de nood een deugd maken en officieel ophaalpunt worden?quote:Op maandag 29 januari 2018 09:01 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik heb dus een fysieke winkel. En elke dag wordt ik gevraagd om pakjes aan te nemen van de buren die online besteld hebben en niet thuis zijn.
Ben jij wel altijd thuis? Of heb je ook zo’n buurvrouw die die pakketjes aan moet nemen?
-ik ben er mee gestopt hoor, ik neem het niet meer aan-
Ja, voor kleding, jouw maat niet op voorraad, maar wel in een ander filiaal (we kunnen hem wel voor je bestellen hoor, dan is hij einde van de week hier ). In de rij staan komen te staan om te passen en dan een vies pashokje, vals licht en smalle spiegel. Moeilijk doen met retour brengen. We geven geen geld terug mevrouw, u krijgt een tegoedbon. Ik heb ook een hekel om in een rij te staan om af te rekenen terwijl er genoeg personeel rondloopt om een kassa bij te draaien.quote:Op maandag 29 januari 2018 08:12 schreef Eenskijken het volgende:
sec gesproken is er geen enkel voordeel om naar een fysieke winkel te gaan. tenzij je dus gaat voor het 'middagje uit'
dat is ook de reden dat die webshops het niet zo goed doen als het lijktquote:Op maandag 29 januari 2018 12:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, voor kleding, jouw maat niet op voorraad, maar wel in een ander filiaal (we kunnen hem wel voor je bestellen hoor, dan is hij einde van de week hier ). In de rij staan komen te staan om te passen en dan een vies pashokje, vals licht en smalle spiegel. Moeilijk doen met retour brengen. We geven geen geld terug mevrouw, u krijgt een tegoedbon. Ik heb ook een hekel om in een rij te staan om af te rekenen terwijl er genoeg personeel rondloopt om een kassa bij te draaien.
Webshop, direct zien of iets op voorraad is, eventueel meerdere maten bestellen bij twijfel, laten bezorgen waar en wanneer het jou uitkomt en eventueel laten ophalen of even bij de Bruna brengen als je boodschappen moet halen als het niet naar wens is. Achteraf betalen of een maandfactuur. Zo doe ik het.
Dat komt niet overeen met mijn openingstijdenquote:Op maandag 29 januari 2018 10:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Van de nood een deugd maken en officieel ophaalpunt worden?
Dat “op voorraad” is ook maar relatief. Heel veel webshops moeten het eerst zelf nog ergens gaan bestellen.quote:Op maandag 29 januari 2018 12:02 schreef Mylene het volgende:
Webshop, direct zien of iets op voorraad is, eventueel meerdere maten bestellen bij twijfel, laten bezorgen waar en wanneer het jou uitkomt en eventueel laten ophalen of even bij de Bruna brengen als je boodschappen moet halen als het niet naar wens is. Achteraf betalen of een maandfactuur. Zo doe ik het.
H&M gaat de laatste tijd ook niet zo lekker, dalende omzetten en dito beurskoersen:quote:Op dinsdag 23 januari 2018 16:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk (oude) ketens die het wel gelukt is om goed de slag naar digitaal te maken? H&M en Media Markt komt zo even in me op maar ik ken verder eigenlijk vooral geflopte initiatieven. Zie lijstje uit de OP. Meest grote spelers zijn toch bedrijven die van het begin digitaal zijn, Bol, Coolblue, Amazon e.d.
Dat eerste is ook nogal afhankelijk van de sector. Vroeger kocht ik vaak elektronica in winkels en het is me vaak genoeg overkomen dat ik een paar dagen moest wachten omdat het product niet op voorraad was. Dat was wel in de tijd dat Megapool en It's nog bestonden, tegenwoordig koop ik al dat spul onlinequote:Op donderdag 25 januari 2018 10:30 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nu, direct meenemen
Af kunnen dingen
Dingen vast kunnen houden
Ik vind de kleding van Zara niks. Ik shop liever bij de h&m dan bij de zaraquote:Op maandag 29 januari 2018 17:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
H&M gaat de laatste tijd ook niet zo lekker, dalende omzetten en dito beurskoersen:
Scheuren in sprookje van modeketen H&M
https://www.telegraaf.nl/(...)je-van-modeketen-h-m
Van omkiepen is voorlopig geen sprake, maar de achterstand op Zara wordt wel groter en groter.
Geloof dat de meesten al jarenlang verlies draaien. Net even snel gegoogled en in 2017 was het nieuws dat 80% van de webshops niet rendabel is.quote:Op maandag 29 januari 2018 12:04 schreef Tarado het volgende:
dat is ook de reden dat die webshops het niet zo goed doen als het lijkt
Er zijn dan ook heel veel miniwebshopjes.quote:Op maandag 29 januari 2018 20:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geloof dat de meesten al jarenlang verlies draaien. Net even snel gegoogled en in 2017 was het nieuws dat 80% van de webshops niet rendabel is.
Zalando heeft ook nog steeds meer verlies dan winst in de verschillende landen.quote:Op maandag 29 januari 2018 20:12 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dan ook heel veel miniwebshopjes.
Dat is een bewuste strategie van ze: omzetgroei kopen.quote:Op maandag 29 januari 2018 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zalando heeft ook nog steeds meer verlies dan winst in de verschillende landen.
quote:Op maandag 29 januari 2018 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook de reden dat die webshops het niet zo goed doen als het lijkt
bronquote:Sterk derde kwartaal Zalando met 28,7 procent omzetgroei
Caitlyn Terra | dinsdag 07 november 2017
De sterke omzetgroei bij Zalando blijft doorzetten, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. In het derde kwartaal zag de e-tailer de omzet toenemen met 28,7 procent naar 1,074 miljard euro.
Co-CEO Rubin Ritter in een statement: “De sterke omzetgroei in het derde kwartaal onderstreept onze focus op groei en laat zien dat onze investeringen al geld opleveren. In het vierde kwartaal en in de komende jaren blijven we ons focussen op groei met het doel om onze omzet te verdubbelen tegen 2020 en we blijven bereid om te investeren om deze ambitie te voltooien.”
In het derde kwartaal bedroeg het EBIT 0,4 miljoen euro mede door de investeringen in logistieke en technologische infrastructuur. Het netto inkomen bedroeg een verlies van 11,1 miljoen euro. In de afgelopen periode opende Zalando drie nieuwe hub’s en logistieke centra.
daarom zeg ik, niet zo goed als het lijkt, op de manier van kopen zoals jij beschrijft (3 halen 2 terug sturen) wordt weinig verdiend, retouren zijn killing.quote:
Hoezo "niet zo goed als het lijkt"? Er is niks mis met een bedrijf dat de volledige winst succesvol herinvesteert in groei.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 08:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom zeg ik, niet zo goed als het lijkt, op de manier van kopen zoals jij beschrijft (3 halen 2 terug sturen) wordt weinig verdiend, retouren zijn killing.
Ben benieuwd..... ruim 70 jaar familiebedrijf en in 2014 wordt er een externe (die vooral marketing marketing marketing op zijn CV heeft staan) als CEO aangesteld en er zijn overnameplannen en de boel gaat onderuit.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:19 schreef FlyingEagle het volgende:
Bakker Hillegom zit in zwaar weer. De grootste webwinkel in tuinartikelen heeft uitstel van betaling aangevraagd. Wat er precies aan de hand is is niet bekend. Ook kun je online alleen nog met after pay betalen.
Bron: https://www.leidschdagbla(...)egom-financiele-nood
Ik vind shoppen voor kleren op internet echt de hel op aarde. Als ik twee keer geklikt heb op zo'n site sluit ik het tabblad meestal alweer af omdat ik het al moe ben. Het interesseert me dan echt niet, terwijl het voor me wel werkt om gewoon de stad in te gaan en gericht op zoek te gaan naar nieuwe kleren. Hebben ze mijn maat niet, pech gehad, dan zoek ik wel iets anders of ga ik naar een andere winkel.quote:Op maandag 29 januari 2018 12:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, voor kleding, jouw maat niet op voorraad, maar wel in een ander filiaal (we kunnen hem wel voor je bestellen hoor, dan is hij einde van de week hier ). In de rij staan komen te staan om te passen en dan een vies pashokje, vals licht en smalle spiegel. Moeilijk doen met retour brengen. We geven geen geld terug mevrouw, u krijgt een tegoedbon. Ik heb ook een hekel om in een rij te staan om af te rekenen terwijl er genoeg personeel rondloopt om een kassa bij te draaien.
Webshop, direct zien of iets op voorraad is, eventueel meerdere maten bestellen bij twijfel, laten bezorgen waar en wanneer het jou uitkomt en eventueel laten ophalen of even bij de Bruna brengen als je boodschappen moet halen als het niet naar wens is. Achteraf betalen of een maandfactuur. Zo doe ik het.
Onderdeel van een markt die, relatief gezien, in haar kinderschoenen staat.quote:Op maandag 29 januari 2018 21:06 schreef Ericr het volgende:
Amazon is ook amper winstgevend maar behoort tot de grootste bedrijven ter wereld en het heeft Jeff Bezos tot de rijkste man op aarde gemaakt. WInst is online ondergeschikt aan groei.
Wat is groei waard als het niet voor (toekomstige) winst zorgt?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 08:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo "niet zo goed als het lijkt"? Er is niks mis met een bedrijf dat de volledige winst succesvol herinvesteert in groei.
Bij je ophalen moet je ook weer thuis zijn. Er zijn ook mensen die overdag werken en waar het niet gewaardeerd wordt op de zaak dat je met privépost loopt te zeulen. Bovendien moet je het twee keer voorschieten.quote:Op maandag 29 januari 2018 07:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Hopeloos ouderwetse shopper gespot. Thuis is pas met gemak passen, er zijn webwinkels die de retourzending bij je thuis ophalen en geld terug gaat bij mij altijd soepel en vlot. Kortom, je miept vreselijk.
Kledingwinkels hebben vorig jaar een topjaar gedraaid dus je hebt ongelijk.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
Kleding kocht ik tot voor kort meestal nog wel in stenen winkels. Beetje passen, beetje scharrelen en dan toch weer met wat broeken of truien naar huis.
Maar...veel winkels hebben maar een paar maten en kleuren hangen, dus slaag ik er maar moeilijk in te vinden wat ik zoek. Dus toch maar online kleding kopen. Niet altijd alles direct verkrijgbaar, maar heel veel toch wel.
Sommige winkels wíllen gewoon niet overleven.
Dat probleem heb ik ook, vaak heb ze dan alleen nog maat xxl of xs bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
Kleding kocht ik tot voor kort meestal nog wel in stenen winkels. Beetje passen, beetje scharrelen en dan toch weer met wat broeken of truien naar huis.
Maar...veel winkels hebben maar een paar maten en kleuren hangen, dus slaag ik er maar moeilijk in te vinden wat ik zoek. Dus toch maar online kleding kopen. Niet altijd alles direct verkrijgbaar, maar heel veel toch wel.
Sommige winkels wíllen gewoon niet overleven.
opzich is dat er gewoon. Je pakt je mobiel en selecteert hetquote:Op woensdag 31 januari 2018 19:10 schreef DJKoster het volgende:
Een combi kledingwinkel/webshop lijkt mij dan ideaal.
Hebben ze je maat/kleur niet of wil je niet een door 3542 andere mensen gepast kledingstuk kopen: kledingnummer intikken op één van de webzuilen, opties kiezen en de kleding wordt morgen thuis bezorgd.
Maak er een grote Monkey Town vanquote:Op woensdag 31 januari 2018 20:58 schreef beantherio het volgende:
Ik heb hier wel eens Youtube-filmpjes gepost van verlaten winkelcentra in de VS, maar in Roosendaal hebben ze er sinds kort ook een:
Hoe nu verder met spookwinkelcentrum De Biggelaar in Roosendaal? 'Zeg het maar!'
Laatste winkel vertrekt uit De Biggelaar in Roosendaal
Inclusief webshops, neem ik aan? Als Primark al moppert, H&M wankelt en C&A over sluiten van panden denkt, dan vraag ik me af welke stenen winkels wél goed gedraaid hebben.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Kledingwinkels hebben vorig jaar een topjaar gedraaid dus je hebt ongelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |