abonnement Unibet Coolblue
pi_177534102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:32 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Mogen vwo'ers die vrijwillig één jaar onderwijs op het hbo gaan volgen om vervolgens alsnog naar de universiteit te gaan hier posten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ga nou naar de ou, je plan slaat nergens op!
pi_177534289
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:28 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Sure.
Thanks. De studenten die studeren aan één van de universiteiten die ik overweeg zijn wel ondervertegenwoordigd zo te zien.
pi_177534427
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

ga nou naar de ou, je plan slaat nergens op!
Het pijnpunt lijkt te zitten bij het feit dat veel van de studenten die een post achter hebben gelaten in dat andere topic geen hoge pet op hebben van het hbo. Zou je een ander advies hebben gegeven indien ik had gezegd dat ik eerst een jaar Arabisch zou willen studeren op een universiteit om vervolgens aan een academische rechtenstudie te beginnen?
pi_177534942
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:39 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Thanks. De studenten die studeren aan één van de universiteiten die ik overweeg zijn wel ondervertegenwoordigd zo te zien.
En welke is dat?
pi_177535242
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

En welke is dat?
UL en EUR.
pi_177535475
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:44 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Het pijnpunt lijkt te zitten bij het feit dat veel van de studenten die een post achter hebben gelaten in dat andere topic geen hoge pet op hebben van het hbo. Zou je een ander advies hebben gegeven indien ik had gezegd dat ik eerst een jaar Arabisch zou willen studeren op een universiteit om vervolgens aan een academische rechtenstudie te beginnen?
Ja. Arabisch kunnen is tamelijk nuttig en bovenal zeldzaam. Dat voegt heel wat meer toe dan hbo rechten in jouw situatie.
pi_177535921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja. Arabisch kunnen is tamelijk nuttig en bovenal zeldzaam. Dat voegt heel wat meer toe dan hbo rechten in jouw situatie.
Voor een fiscalist? #Hoe dan?

Ding is wel een beetje dat je vgm na een jaar de taal bij lange na niet goed beheerst.

Overweeg Engels eveneens en kan me daarin al wel goed verstaanbaar maken maar nog niet dermate goed dat je me niet kan onderscheiden van een native. Binnen één collegejaar dat niveau bereiken is vgm echter wel haalbaar. Bovendien heb je daar ook meer aan of vergis ik me daarin?
pi_177535973
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:08 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

UL en EUR.
Oke! En wat wil je gaan doen?
pi_177535988
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:35 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Voor een fiscalist? #Hoe dan?

Ding is wel een beetje dat je vgm na een jaar de taal bij lange na niet goed beheerst.

Overweeg Engels eveneens en kan me daarin al wel goed verstaanbaar maken maar nog niet dermate goed dat je me niet kan onderscheiden van een native. Binnen één collegejaar dat niveau bereiken is vgm echter wel haalbaar. Bovendien heb je daar ook meer aan of vergis ik me daarin?
ja je bent niet native, en je gaat niemand voor de gek houden. Maar er een paar zinnetjes Arabisch is nuttiger dan een hbo p als je al vwo hebt gedaan.
pi_177536115
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:38 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oke! En wat wil je gaan doen?
Ga dit jaar mijn vwo-diploma halen en ga in het collegejaar 2018-2019 beginnen aan een opleiding, waarschijnlijk hbo rechten of wellicht een academische studie aan een Letterenfaculteit. Na dat jaar wil ik deeltijd fiscaal recht gaan studeren aan de UL.
pi_177536308
quote:
15s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja je bent niet native, en je gaat niemand voor de gek houden. Maar er een paar zinnetjes Arabisch is nuttiger dan een hbo p als je al vwo hebt gedaan.
Dacht dat voorheen eveneens maar een meid die ik ken van Twitter doet dat serieus wel. Laten we hbo buiten beschouwing laten aangezien je mening daarover duidelijk is. Is Engels dan niet nuttiger dan Arabisch?
pi_177536460
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:51 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Dacht dat voorheen eveneens maar een meid die ik ken van Twitter doet dat serieus wel. Laten we hbo buiten beschouwing laten aangezien je mening daarover duidelijk is. Is Engels dan niet nuttiger dan Arabisch?
niet per se iets tegen hbo, meer dat het zinloos is je voor te bereiden op rechten door het een jaar op een lager niveau te gaan doen.
pi_177538774
Weet iemand hoe het zit met de instroming bij Fiscaal recht op de UL?

Ik zit te denken om Fiscaal recht te gaan doen, echter kan ik mij hiervoor niet meer aanmelden (numerus fixus).

Op de meeloopdag is mij zoals ik kan herinneren verteld dat het eerste jaar fiscaal recht en rechtsgeleerdheid ongeveer hetzelfde zijn. Betekent dat, dat ik na het eerste jaar alsnog kan kiezen voor de richting fiscaal?
pi_177547093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:32 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Mogen vwo'ers die vrijwillig één jaar onderwijs op het hbo gaan volgen om vervolgens alsnog naar de universiteit te gaan hier posten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk, wees welkom. :)
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:28 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nog even volhouden!!
Doe ik, zometeen weer aan de bak, en morgen ook.
pi_177547124
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:24 schreef BredeBroeder het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de instroming bij Fiscaal recht op de UL?

Ik zit te denken om Fiscaal recht te gaan doen, echter kan ik mij hiervoor niet meer aanmelden (numerus fixus).

Op de meeloopdag is mij zoals ik kan herinneren verteld dat het eerste jaar fiscaal recht en rechtsgeleerdheid ongeveer hetzelfde zijn. Betekent dat, dat ik na het eerste jaar alsnog kan kiezen voor de richting fiscaal?
Ja, heb ik ook gedaan op die manier. Maar het is onderhand wel moeilijker gemaakt om, later in te stromen. De eerste anderhalf jaar komen geheel overeen, daarna kan je fiscale vakken gaan doen. Maar check nog wel de regels daarvoor, het is niet meer zo dat je makkelijk kan overstappen als je wilt.
pi_177547149
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:44 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Ga dit jaar mijn vwo-diploma halen en ga in het collegejaar 2018-2019 beginnen aan een opleiding, waarschijnlijk hbo rechten of wellicht een academische studie aan een Letterenfaculteit. Na dat jaar wil ik deeltijd fiscaal recht gaan studeren aan de UL.
Overigens snap ik je studiepad niet helemaal, ik zou dan beter beginnen met rechten jaar 1 in Leiden. Is geheel inleidend, aan hbo heb je weinig als je van vwo komt.
pi_177548951
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook gedaan op die manier. Maar het is onderhand wel moeilijker gemaakt om, later in te stromen. De eerste anderhalf jaar komen geheel overeen, daarna kan je fiscale vakken gaan doen. Maar check nog wel de regels daarvoor, het is niet meer zo dat je makkelijk kan overstappen als je wilt.
Wat was voor jou de reden om fiscaal te gaan studeren? Ik zie nu dat er op de EUR geen numerus fixus en selectie wordt toegepast. Leiden is voor mij alleen een stuk dichterbij en is ook een veel leukere stad.

Hadden ze in jouw tijd ook al een selectiedag voor fiscaal? Ik zou het zonde vinden als ik na een jaar rechten niet toegelaten zou kunnen worden voor fiscaal. Ze eisen een hoog cijfer voor belastingrecht en een goed cijfer voor een taaltoets..
pi_177549023
Als je rijk wil worden moet je fiscaal recht gaan studeren heb ik altijd gehoord!
pi_177549752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:30 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wat was voor jou de reden om fiscaal te gaan studeren? Ik zie nu dat er op de EUR geen numerus fixus en selectie wordt toegepast. Leiden is voor mij alleen een stuk dichterbij en is ook een veel leukere stad.

Hadden ze in jouw tijd ook al een selectiedag voor fiscaal? Ik zou het zonde vinden als ik na een jaar rechten niet toegelaten zou kunnen worden voor fiscaal. Ze eisen een hoog cijfer voor belastingrecht en een goed cijfer voor een taaltoets..
Nee, was gewoon een kwestie van de inschrijving om laten zetten eind jaar 2. Ik kon gewoon de vakken voor fiscaal volgen en tentamens volgen. Vervolgens heb ik aan het einde van het tweede jaar mijn inschrijving veranderd van rechten naar fiscaal.

Reden was voor mij dat inleiding belastingrecht erg interessant was en me makkelijk af ging ondanks soms lastige materie. Had het idee dat ik er wel gevoel voor had, en vond dat een stuk interessanter dan de meeste rechtenvakken. Alleen strafrecht interesseerde me voor het overige nog wel, maar daar zag ik mezelf niet gelijk in verdergaan. Als ik rechten was blijven doen was ik of gestopt of had ik het met veel tegenzin afgemaakt.
pi_177549774
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:30 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wat was voor jou de reden om fiscaal te gaan studeren? Ik zie nu dat er op de EUR geen numerus fixus en selectie wordt toegepast. Leiden is voor mij alleen een stuk dichterbij en is ook een veel leukere stad.

Hadden ze in jouw tijd ook al een selectiedag voor fiscaal? Ik zou het zonde vinden als ik na een jaar rechten niet toegelaten zou kunnen worden voor fiscaal. Ze eisen een hoog cijfer voor belastingrecht en een goed cijfer voor een taaltoets..
Oja ik ken iemand die de master in Leiden cum laude heeft gehaald, nu op de Zuidas werkt maar wel een 6 had voor inleiding belastingrecht. Het zegt lang niet alles...
pi_177549837
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oja ik ken iemand die de master in Leiden cum laude heeft gehaald, nu op de Zuidas werkt maar wel een 6 had voor inleiding belastingrecht. Het zegt lang niet alles...
Lekker scheef dan, hoewel ze ergens een lijn moeten trekken.

Wellicht toch de gok maar nemen op een instroming bij het 2e jaar. Of een jaar wachten tot ik weer kan inschrijven..
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:21:50 #122
258802 Yreal
henk..!
pi_177550042
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:33 schreef Ties02 het volgende:
Als je rijk wil worden moet je fiscaal recht gaan studeren heb ik altijd gehoord!
tandarts
pi_177550735
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

tandarts
Bitcoins!
pi_177578766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Overigens snap ik je studiepad niet helemaal, ik zou dan beter beginnen met rechten jaar 1 in Leiden. Is geheel inleidend, aan hbo heb je weinig als je van vwo komt.
Klopt het dat de propedeuse in Leiden bestaat uit twee semesters die weer zijn opgedeeld in twee blokken waardoor je dus altijd met drie vakken tegelijkertijd bezig bent?
pi_177631382
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:29 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Klopt het dat de propedeuse in Leiden bestaat uit twee semesters die weer zijn opgedeeld in twee blokken waardoor je dus altijd met drie vakken tegelijkertijd bezig bent?
Vier blokken waarbij sommige vakken overlappen. 1 vak tegelijk komt niet voor. Ik ben van het oude curriculum dus hoe het nu gaat durf ik niet te zeggen. Ga maar uit van zeker 2 vakken tegelijk en als je pech hebt drie. Staat ook wel in de studiegids.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')