abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177972653
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
99s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:41 schreef Gary_Oak het volgende:
Met alle respect, maar wat een ontzettende saaie relatie moeten jullie hebben. Lijkt wel een onderhandeling voor een nieuw regeerakkoord. Een relatie is vallen en opstaan, en een hoop experimenteren.
Dit.
Ik voel medelijden met het meisje.
Denk dat ik je kader zou steken waar de zon niet schijnt!
Durf eens gewoon te leven en de dingen eens te laten gebeuren?
pi_177976281
Is dit geen stiekeme reclame? Dat we nu op zoek gaan naar zo’n boek en dan op een bepaalde terecht komen?
pi_177976289
Edit
pi_177976734
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:46 schreef KosterT het volgende:

[..]

Inderdaad, een normale relatie in ieder geval wel.

Opmerkelijk ook dat de kerk een soort richtlijnen meegeeft hoe je het zo lang mogelijk met elkaar uit kunt houden. Zou dat te maken hebben met het uithuwelijken..?
Vooral met dat het uit een tijd stamt dat de weg terug (scheiden) nog nauwelijks een optie was, dus als je net je ouderlijk huis had verlaten en kersverse echtgeno(o)t(e) was toch niet zo leuk, moest je er mee leren omgaan.
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:10:01 #30
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_177977248
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 07:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Is dit geen stiekeme reclame? Dat we nu op zoek gaan naar zo’n boek en dan op een bepaalde terecht komen?
Dat zou wat zijn. :D
  woensdag 21 maart 2018 @ 10:20:51 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177978712
Neil Strauss

The Game
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_177989634
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:08 schreef Psyq het volgende:
Dank voor jullie reacties!

Minder hakken in het zand? Ja... Haha, we zijn allebei erg koppig. Ik net 30 zij halverwege 20. Ik kan duidelijk en uitgesproken zijn, maar houd van filosoferen/analyseren/beschouwen etc. Zij is een doener. Zij is niet zo'n overdenker. Ik blijf soms te lang hangen in het denken :) Haar ouders gescheiden, mijn vader jong overleden. Ik in eerdere relatie getrouwd geweest en ben daarna uit de kerk gestapt (ja, toen bleken mensen ook maar gewoon mensen te zijn.). Het voordeel van de kerk is dat je wel een soort richtlijn meekrijgt. In de post-moderne tijd mag je alles zelf kiezen. Dat is niet altijd even makkelijk.

Ja ik heb best wat stevige standpunten in het leven, dat is geen probleem. Meer hoe we bij elkaar komen. waar we vooral tegenaan lopen is: verschil man/vrouw. In hoeverre laat je elkaar vrij? In hoeverre stimuleer je elkaar het beste uit jezelf te halen? Hoe ga je om met conflicthantering? Hoe kijk je naar de idealen man/vrouw.

Ik zal eens kijken naar het aangerade boek dat voor relatietherapie gebruikt wordt.

We zouden eigenlijk best een relatiecursus willen volgen, maar die zijn er voornamelijk van christelijke grondslag. Het gaat er bij mij niet meer als het argument 'omdat het in de Bijbel staat' wordt gegeven. Voor de rest prima!

Nog boeken of relatiecursussen die jullie aanbevelen?
Je neigt dus toch naar religie, zodat iemand kan vertellen wat je moet doen? Wel makkelijk natuurlijk, maar het hoeft niet. God hoeft er op zich niet bij.

Wil je toch handvatten en een levensbeschouwing zonder God, dan is er nog het Humanisme. Ze hebben een heldere kijk op levensbeschouwelijke zaken, ook religies.

Hier: http://www.humanistischve(...)ische-liefde-en-seks

En anders kan je inderdaad nog de boeken zoeken van filosofen, psychologen of welke relatiedeskundigen dan ook op bol.com
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:54:07 #33
383309 Psyq
As far as we know
pi_178468745
Haaha, wat grappig dat op zulke fora er altijd wat types voorbij moeten komen die sterke meningen hebben over anderen die ze nooit ontmoet hebben. Vooralsnog werd echt ALLEEN gevraagd om een goed boek.

Anyway, natuurlijk verwacht ik dat sommigen vragen stellen over mijn relatie, en niet over het soort boek dat ik zoek. Maar please, als je kriebels krijgt van mijn vragen en (over)geanalyseer, dan zoek je toch een topic/persoon waar dat niet plaats vindt? Ik zie eigenlijk de toegevoegde waarde van de reactie niet.
pi_178469136
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:54 schreef Psyq het volgende:
Haaha, wat grappig dat op zulke fora er altijd wat types voorbij moeten komen die sterke meningen hebben over anderen die ze nooit ontmoet hebben. Vooralsnog werd echt ALLEEN gevraagd om een goed boek.

Anyway, natuurlijk verwacht ik dat sommigen vragen stellen over mijn relatie, en niet over het soort boek dat ik zoek. Maar please, als je kriebels krijgt van mijn vragen en (over)geanalyseer, dan zoek je toch een topic/persoon waar dat niet plaats vindt? Ik zie eigenlijk de toegevoegde waarde van de reactie niet.
Ik zie de toegevoegde waarde van deze kick ook niet.
pi_178480024
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zie de toegevoegde waarde van deze kick ook niet.
En de toegevoegde waarde van een boek waarin staat hoe je je relatie moet beleven en sturen al helemaal niet...
Gatver!
pi_178480197
En dan heb je dat "normatief kader" uit dat bestelde boek. En dan? Dan gaan jullie daar naar leven ondanks dat jullie beiden intrensiek iets anders zouden willen?

Ik snap geloof ik niet zo wat je nu mist of voor probleem hebt :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:17:53 #37
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178481313
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:54 schreef Psyq het volgende:

:')

Als je niet tegen een beetje kritiek kunt om daarna zelf beginnen met na te denken over wat jij wilt, snap ik wel dat je slaafs een boekie wilt volgen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')