abonnement Unibet Coolblue
pi_176669728
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176669738
Laatste post:

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Soms kan je het beter allemaal alleen doen. ;)

Ander vraagje aan allen: hoe staan jullie en je partners tegenover het ‘laten huilen’ idee?
Ik probeer veel dingen te doen als de baby slaapt zodat ze niet hoeft te huilen als ik bezig ben.
Ben ik klaar of heb ik mijn handen vrij, dan pak jk haar vrij makkelijk om haar te troosten wanneer ze huilt.
Ik leg haar ook niet huilend in bed dus ze slaapt overdag nogal eens in mijn armen.
Althans, ze valt bij mij in slaap en leg haar dan weg.
Soms moeten wel dingen gebeuren ondanks dat ze huilt dus dan laat ik haar wel huilen want kan niet alles laten vallen, zeker niet met nog een kind in huis dat ook zijn aandacht en verzorging nodig heeft.

Anyway: man vindt dat ik haar daarmee teveel verwen, verkeerde dingen aanleer en hij daar straks last van gaat krijgen als ik er bijvoorbeeld even niet ben. Dat de baby dat dus altijd gaat willen en verwachten.
Hij laat haar dus gewoon huilen als ze verder gewoon voorzien is van voeding, aandacht en schone luier.

Even afgezien wie een punt heeft, hoe doen jullie dergelijke ‘verdeling’? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176669823
Venco, ik ben ook niet van het laten huilen. Ik ben er ook niet van overtuigd dat het helpt om een kind te laten huilen. Mijn man had er nooit zo over nagedacht, maar ik heb met hem daarover wel veel gepraat. Want belangrijker dan wie gelijk heeft vind ik dat je de opvoeding/verzorging rechtlijnig doet. Tuurlijk doet man het qua uitvoeren wel eens anders dan ik, en andersom. Maar de basis is bij ons allebei hetzelfde. Dat geeft in mijn ogen stabiliteit en ook vertrouwen aan het kind dat het niet uit maakt wie er is, er is altijd dezelfde soort zorg. (Okee, volgens mij klinkt het niet zo duidelijk, maar ik hoop dat je het toch snapt). Dus Dirk valt hier ook regelmatig bij papa op de borst in slaap, als hij het zelf niet kan/wil/behoefte heeft aan nabijheid. :)

Houdt ook in dat man het bijvoorbeeld belangrijk vindt dat Dirk wel leert slapen zonder dat wij in de buurt zijn. Van mij hoeft dat niet, dat komt vanzelf is mijn idee. Maar de compromis is dan dus dat we het (bijna) elke avond even proberen. Wil het niet, prima. Wil het voor anderhalf uur, is het toch anderhalfuur. Gaat het goed, hebben we een avondje samen. ;)

Moraal van het verhaal, in mijn ogen doe je het samen en met eenzelfde instelling. Dat levert nog wel eens strubbelingen op omdat we samen soms moeten zoeken naar een middenweg, maar maakt het daarna ook makkelijker om elkaar te helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nanuke op 22-01-2018 11:07:14 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176670555
Venco wij kregen ook het advies om Flens te laten huilen. Dat werkte alleen toen de vrouw van het CB hier was, daarna niet meer. Hij zal gewoon heel moe zijn geweest die ene keer. Mijn vk stelt dat je een baby tot zes weken niet teveel kunt verwennen, het laten huilen principe ging daarom gelijk weer de prullenbak in.
Zou de draagzak voor jullie ook een oplossing kunnen zijn?

Flens ging voor het eerst mee naar het CB. Hij weegt 3970 gram, is 55 cm en hoofdomtrek ook prima.
Ook zo trots dat hij zich flink omhoog drukte en lang ook! En hij was heel gul met zijn lachjes. Hij begon ook al naar zijn handje te kijken, zo leuk dat hij steeds meer kan!

Superbaby. Als hij leert net zo vast te slapen als zijn vader is hij perfect. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176673616
Bij ons hoeft niemand te huilen. De baby sowieso niet. Dreumes alleen als hij zich aanstelt ;)
Verwennen vind ik een beetje flauwekul. Een kind huilt niet voor niets, al is het om aandacht, dan is dat dus ook een behoefte.
In de praktijk huilt de baby heus wel ooit, maar dat is dan omdat ik op dat moment niet alles uit mijn handen kan laten vallen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176674227
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:35 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Venco wij kregen ook het advies om Flens te laten huilen. Dat werkte alleen toen de vrouw van het CB hier was, daarna niet meer. Hij zal gewoon heel moe zijn geweest die ene keer. Mijn vk stelt dat je een baby tot zes weken niet teveel kunt verwennen, het laten huilen principe ging daarom gelijk weer de prullenbak in.
Ik hoop eigenlijk dat ze 6 maanden zei (en dat vind ik persoonlijk nog een beetje 'krap' eigenlijk..)..?

Wij 'doen' beiden niet aan laten huilen. Mijn man had er voordat we kinderen hadden nooit zo over nagedacht en vanuit huis ook wel wat ouderwetse opvattingen meegekregen zeg maar. Dus tijdens mijn eerste zwangerschap hebben we het er al uitvoerig over gehad en met wat uitleg snapte hij gelukkig hoe ik erover dacht en deelde die opvatting ook vrijwel meteen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176674801
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:56 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk dat ze 6 maanden zei (en dat vind ik persoonlijk nog een beetje 'krap' eigenlijk..)..?

Wij 'doen' beiden niet aan laten huilen. Mijn man had er voordat we kinderen hadden nooit zo over nagedacht en vanuit huis ook wel wat ouderwetse opvattingen meegekregen zeg maar. Dus tijdens mijn eerste zwangerschap hebben we het er al uitvoerig over gehad en met wat uitleg snapte hij gelukkig hoe ik erover dacht en deelde die opvatting ook vrijwel meteen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat noemde ze echt.
Ik bedacht me toen ik dat typte dat het moment wel heel dichtbij komt. Niet van plan in ieder geval.

Sinds die ene dag met laten huilen leggen we Flens overdag juist zo min mogelijk meer weg. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176675494
Ik geloof ook niet in 'verwennen', maar ik geloof wel in verkeerde (slaap)patronen. Maar ik vind het ook erg lastig. Op dit moment luister ik naar mijn baby (weliswaar 8 maanden uit) die in z'n bed ligt te huilen. Ik vrees dat we hier toch een beetje doorheen moeten, want op mij slapen of bij me aan de borst doet hij nauwelijks meer, hij wordt dan heel erg snel weer wakker en ik heb hier nu een peuter/kleuter die herrie maakt en hem dus ook uit slaap houdt. Spelen wil hij ook niet meer, omdat hij te moe is.

Gelukkig is het huilen na paar minuten overgegaan in jammeren. Ik hoop gewoon echt dat hij even lekker gaat slapen in z'n bedje. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176675894
Het is gelukt. Hij slaapt al twintig minuten. O+ . I en ik vieren het met snoepjes. _O- . *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176677043
Er is laten huilen en er is laten huilen... Wat ik bedoel is dat ik inmiddels heel goed hoor of hij huilt en zo in slaap valt of dat hij huilt en er iets dwars zit (en daarom toch niet in slaap valt en ik hem dus ga troosten). Mijn baby moet gewoon een beetje mopperen voordat hij in slaap valt.

Het maakt niet uit, als het voor het hele gezin maar werkt.

Maar dat kleine babietjes sluw zijn ed. is natuurlijk niet zo. Ze hebben nog geen weet van oorzaak / gevolg en zodra ze dat wel hebben (mijn peuter weet dat nu bijvoorbeeld heel goed), dan kan je ze gaan verwennen denk ik. Daarvoor nog niet. En die kennis is er echt nog niet bij 6 weken.

Mijn baby (8 maanden) begint het nu een beetje door te krijgen dat als hij x doet hij misschien wel y kan terugverwachten. Als hij bijvoorbeeld een bouwwerk van Willem te pakken krijgt of de favo-knuffel krijgt hij een reactie en dat is dan super grappig volgens hem.

Smakelijk Franny
pi_176677364
Fijn Franny! ^O^

Ja, dat is inderdaad wel een verschil Adrian! :Y En met "laten huilen" bedoel ik uiteraard ook niet een paar minuten (omdat je even iets anders moet doen of om te kijken of ze het zelf 'opgelost' krijgen); ik bedoel echt doelbewust en onnodig laten huilen voor langere tijd.

Wat je zegt: ze moeten sowieso eerst het concept van oorzaak-gevolg snappen (wat inderdaad al maanden duurt) én om je echt te kunnen 'bespelen' of 'manipuleren' zoals sommigen het noemen, moeten ze dat vervolgens nog om kunnen draaien ook.
"Als ik huil, komt papa/mama" is nog iets anders dan "Ik wil dat papa/mama komt, dus daarom ga ik huilen, want dan komrn ze altijd". Cognitief gezien is dat laatste echt veel lastiger dan sommige mensen denken.

Uiteraard moet iedereen doen wat voor hen werkt, maar ik vind het altijd sneu als mensen hun kind lijken te overschatten op zulke punten.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176680506
Ik laat niet huilen. Gewoon niet. Bij verdriet, om welke reden dan ook, troost ik of mijn man. Dat betekent niet dat hij nooit huilt, integendeel helaas.
pi_176680948
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:24 schreef WupWup het volgende:
Ik laat niet huilen. Gewoon niet. Bij verdriet, om welke reden dan ook, troost ik of mijn man. Dat betekent niet dat hij nooit huilt, integendeel helaas.
Precies dit. Sjaak heeft uren gehuild door reflux, krampjes etc, maar hij huilde nooit alleen. Altijd op mij of op vrouw. Altijd met een arm om zich heen.
  maandag 22 januari 2018 @ 21:06:55 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176681972
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:02 schreef Franny_G het volgende:
Ik geloof ook niet in 'verwennen', maar ik geloof wel in verkeerde (slaap)patronen. Maar ik vind het ook erg lastig. Op dit moment luister ik naar mijn baby (weliswaar 8 maanden uit) die in z'n bed ligt te huilen. Ik vrees dat we hier toch een beetje doorheen moeten, want op mij slapen of bij me aan de borst doet hij nauwelijks meer, hij wordt dan heel erg snel weer wakker en ik heb hier nu een peuter/kleuter die herrie maakt en hem dus ook uit slaap houdt. Spelen wil hij ook niet meer, omdat hij te moe is.
In een vorige topic schreef je ook zoiets, daar wilde ik nog op terugkomen. Ik ben ook op een punt beland waar ik niet heel blij mee ben. Ik zou niet weten hoe het anders had gekund, want ik wil een baby ook niet laten huilen, zeker niet tot nu toe (eerste 6 maanden). Maar ik heb nu ook een baby die moeilijk alleen in slaap valt, en weinig slaapt op de crèche en nog heel vaak wakker wordt 's nachts. Ik weet niet precies hoe oorzaak en gevolg gekoppeld zitten, maar feit is wel dat ik er last van heb op mijn werkdagen (van de vermoeidheid bedoel ik) en dat hij ook last heeft aan het eind van de dag als ik er niet was.
Meestal ga ik er maar vanuit dat dit gewoon bij hem past en dat het normaal babygedrag is. En ik zou het een volgende keer niet heel anders doen. Maar ik blijf er toch wel over nadenken: had ik dingen anders kunnen aanpakken waardoor hij nu een makkelijkere slaper* was geweest? Heb ik hem toch geconditioneerd op de borst en nabijheid en niet zelf verder slapen?

Vencodark, de vraag was wat doe je bij een meningsverschil over verzorging/opvoeding. Ik zou uitleggen waarom je doet wat je doet, en waarom je wel of niet tegen zijn methode bent. Lang niet alles is erg maar laten huilen bij zo'n kleintje wil ik echt niet. Zelfs het consultatiebureau zegt dat je een huilende baby moet troosten.

* = makkelijker voor mij en vooral voor andere volwassenen.. maar dat is de realiteit he. dat ik niet tot in lengte van dagen vertroeteld word terwijl ik voor mijn baby zorg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176682111
Slaapritmes zijn ook cultuur- en plaatsgebonden.
pi_176683266
Lemijn, bij S. verliep dit proces uiteindelijk vrij natuurlijk (totdat hij weer wakker werd iedere avond/nacht en bij ons verder slaapt).
Ik herken bij M. tegenwoordig ook wel het jammeren voor het slapen. Dan laat ik hem vaak ook rustig even liggen in de box/wieg, omdat hij dan echt in slaap gaat vallen. Bij hard huilen haal ik hem er sowieso uit.
Ik denk dat je niet het woord verwennen bedoelt, maar meer het woord gewennen. En ja, ik denk dat een kind gewend kan zijn aan nabijheid. Ik denk dan weer niet dat dat erg is, en ik denk ook dat je dat uiteindelijk ook weer af kunt leren. Niet binnen een dag, maar wel geleidelijk.

Ik zit overigens nu gewoon lekker met een slapende M. op schoot. Lekker gewennen ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 22 januari 2018 @ 21:45:54 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176683404
Gewend aan nabijheid. Dat is toch juist ultiem fijn voor een baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176683704
LeSage, slapende-baby-op-schoot-boks! ;)
Waar ik het de eerste weken bij vlagen nog best benauwend vond (omdat het toen echt de enige optie was wegens krijsen), vind ik het nu een heerlijk momentje, zo net voordat ik naar bed ga O+
Ik kan 'm nu waarschijnlijk ook prima wegleggen, maar vind het wel best zo.

Vandaag deed-ie 2x een dutje van dik 2 uur :o
Oké, niet helemaal vanzelf of volledig naadloos, maar ik zeg: ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176684041
Denk ik ook, Lemijn. Daarom dus ook dat geleidelijke proces. Op een gegeven moment waren S. en ik blijkbaar allebei wel klaar voor wat meer ruimte voor onszelf ;)
Dat werkt trouwens niet altijd zo, realiseer ik me nu. Ik wed dat bijvoorbeeld SQ ‘s nachts ook weleens wat meer ruimte voor zichzelf zou willen :')

De mijne ligt inmiddels in zijn nestje naast me op de bank, ik moest naar de wc ;)
Dat benauwende had ik inderdaad ook in het begin. Nu is dat alweer minder. Het duurt ook maar zo kort, die echte knuffelperiode O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176684081
Het is heus wel bijna BFD toch O-)

De kaptein en ik waren vorige week per ongeluk aan het twinnen _O- :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176684231
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:06 schreef Lemijn het volgende:

[..]

In een vorige topic schreef je ook zoiets, daar wilde ik nog op terugkomen. Ik ben ook op een punt beland waar ik niet heel blij mee ben. Ik zou niet weten hoe het anders had gekund, want ik wil een baby ook niet laten huilen, zeker niet tot nu toe (eerste 6 maanden). Maar ik heb nu ook een baby die moeilijk alleen in slaap valt, en weinig slaapt op de crèche en nog heel vaak wakker wordt 's nachts. Ik weet niet precies hoe oorzaak en gevolg gekoppeld zitten, maar feit is wel dat ik er last van heb op mijn werkdagen (van de vermoeidheid bedoel ik) en dat hij ook last heeft aan het eind van de dag als ik er niet was.
Meestal ga ik er maar vanuit dat dit gewoon bij hem past en dat het normaal babygedrag is. En ik zou het een volgende keer niet heel anders doen. Maar ik blijf er toch wel over nadenken: had ik dingen anders kunnen aanpakken waardoor hij nu een makkelijkere slaper* was geweest? Heb ik hem toch geconditioneerd op de borst en nabijheid en niet zelf verder slapen?
Bij I heb ik daar ook veel over nagedacht en op basis daarvan had ik bedacht dat ik het bij volgende baby anders ging doen. Niet meer voedend in slaap brengen. Dat stond op nr 1 van mijn voornemens.

Dat is dus iets anders gelopen. Ook omdat het gewoon zo natuurlijk is, die eerste maanden, om dat wel te doen. En het ook zo fijn is, zo baby lekker bij je en alle partijen daar gewoon gelukkig bij zijn. Totdat je inderdaad zo na een half jaar (had ik bij I en nu ook bij Y) bij een omslagpunt komt, en je denkt: hmm, het zou toch wel fijn zijn als dit ging veranderen.

Dus nu zijn we inderdaad Y aan het trainen om zelf in slaap te vallen. Ook daarbij had ik natuurlijk weer mooie voornemens over consequent zijn etc. Maar ik moet me er maar eens bij neer gaan leggen dat ik zo gewoon niet in elkaar zit. En mijn vriend ook niet. Dus we proberen eea en soms huilt Y even, maar nooit lang. Maar ondanks ons gestuntel en niet-consequent geklooi lijkt het dus wel steeds beter te lukken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176687116
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Het is heus wel bijna BFD toch O-)

De kaptein en ik waren vorige week per ongeluk aan het twinnen _O- :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooo, ik weet bijna niet wie ik schattiger vind! 8-) O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176687352
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Gewend aan nabijheid. Dat is toch juist ultiem fijn voor een baby.
Dit. Bewust laten huilen zal hier in babytijd absoluut niet gebeuren.
De biologische noodzaak voor een baby om lekker veel dicht bij z'n ouders te zijn is voor ons volkomen duidelijk en het stupide idee dat je een jonge baby nadelig kunt verwennen moet mijns inziens te vuur en te zwaard bestreden worden. }:|

Mijn lief is gelukkig dezelfde mening toegedaan, en ik vond het belangrijk om dat duidelijk te hebben zodra ik met de pil stopte. Sowieso hebben we een boel concepten, zoals borstvoeding, rolverdeling, doorslapen, rooming-in en dragen al ruim voordat O. geboren werd met elkaar besproken, en gezorgd dat onze neuzen op tijd dezelfde kant opstonden.

Als ik er bijvoorbeeld nu, met O. al bij ons, pas achter zou komen dat mijn man 'm gerust in zijn eentje op een andere verdieping en half uur zou willen laten krijsen, dan zou ik dat echt heel akelig vinden..

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 23-01-2018 02:26:06 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_176687357
Overigens leg ik O. niet alleen al slapend in zijn wiegje. Als -ie rustig is maar wel wakker dan leg ik 'm er ook in. Maar het idee dat hij daarmee kan leren dat zijn wiegje een plek is waar hij zelf in slaap kan proberen te vallen: we zijn ons er volkomen van bewust dat dat vooral voor ons makkelijker is, en voor O. blijft het logischerwijs gewoon het lekkerst om in onze armen in te dutten, en daarvoor alle begrip :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176687376
Hier laten we inderdaad ook niet (alleen) huilen.

Sterker nog, ik zit nu beneden in een donkere woonkamer met mijn sneuneusje die vreselijk verkouden is en daardoor alleen maar kon huilen. No way dat we hem dan in bed laten brullen. Hij ligt nu lekker op het voedingskussen op mijn schoot en is daar eindelijk in slaap gekukeld. Tussendoor wordt er nog veel gejammerd, dus ik durf hem eigenlijk niet te verplaatsen. Eens zien hoe ik mezelf de rest van de nacht ga vermaken :O Geen eten en drinken in de buurt en uiteraard heb ik nu enorme honger en dorst, aargh!

Ldg wat een leuke foto van jullie twee!
pi_176687382
Aww, kazy! Succes daar en beterschap voor de uk! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176687899
Beterschap voor je ukkie kazy.

Ldg, wat een heerlijke foto.

Laten huilen doen we hier niet. Ik vind het al niet prettig om hem te laten huilen, kan je nagaan hoe het voor hem voelt. :{w

En zelf in slaap vallen, tja. Dit was nadat ik hem 0.3 seconden op de bank had gelegd omdat ik heel even m'n handen nodig had.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176688094
Wat een te gekke haarkleur is dat toch! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_176688102
Dat huilen :N het is onderzocht en daaruit bleek dat baby's die langdurig huilen meer stresshormoon aanmaken. als je langdurig stresshormoon aanmaakt ontwikkel je een grotere kwetsbaarheid voor psychische ziekten. Alleen daarom al zou ik het niet doen :N.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176688107
Kris, dat neusje :D O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176688108
Oh wauw, die haren O+ O+ O+
pi_176688253
Klopt LDG. Dat liet ik mijn man lezen, het was gelijk klaar met willen laten huilen.

Vannacht sliep Flens eindelijk weer eens vier uur door. Mijn man heeft nou de plaats bij de wieg en troost wanneer Flens wakker schrikt of krampjes heeft. Mijn manier van troosten is altijd aan de borst omdat ik denk dat hij anders niet kan slapen. Zo was het veel rustiger.

Uiteindelijk vielen ze hand in hand in slaap. Zo lief! :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176688553
Hand in hand, wat lief! Sowieso, vaders met hele kleine babies: O+
Ik had daar voorheen niks mee, maar nu smelt ik me een breuk! O+

Vandaag: O. zo eerst voeden, daarna gaat -ie in bad. Dan visite van een tante van mijn lief en dan intake/huisbezoek consultatiebureau. Zo benieuwd naar wat mijn speklapje intussen weegt! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_176688583
Krisvc O+
  dinsdag 23 januari 2018 @ 08:58:23 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176688803
Minilot hier wogen ze niet bij het huisbezoek! Ik was teleurgesteld.

Oh die mooie rooie... O+

Pannenkoek wat slim, die plaatswissel. En hoera voor de 4 uur!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176688875
Kris O+ wat een bink is het al!

Pff, ik word onderhand toch wel een beetje moe (letterlijk) van dat onrustige slapen van onze Pitbull :{
Na de nachtfles ligt-ie constant te pruttelen en te snotteren. Zelf slaapt hij volgens mij wel gewoon (hoewel niet echt heel lekker denk ik), maar ik doe dus geen oog meer dicht :O
Hij huilt niet, dus liever laat ik 'm gewoon liggen, maar als ik 'm bij me pak wordt-ie wel rustiger (maar dan slaap ik zeker niet meer).
Hopelijk is het 'gewoon' z'n verkoudheid en is die snel over, want die duurt al weken :{w

Wat dan weer wel helpt, is dat het echt een enorme kletskous is O+ zo heerlijk om te zien hoe hij experimenteert met allerlei klanken :D
En ook al druk aan het trappelen en afzetten met z'n voetjes O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176688881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:58 schreef Lemijn het volgende:
Minilot hier wogen ze niet bij het huisbezoek! Ik was teleurgesteld.
Hier wel, zei de mevrouw aan de telefoon. :) *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176689594
Kris, prachtig kereltje O+ Ik vind die haarkleur zo mooi!

Ik probeer M. overdag af en toe in de wieg boven te laten slapen. Net 1 keer naar boven omdat hij wat lag te mopperen, fiep erin en hij slaapt *O* hoe lang maakt me echt niets uit, gaat me meer om de gewenning van eigen bedje en zelf in slaap vallen :)
Hoe hebben andere moeders van 2e baby’s dat? Ik heb het gevoel dat er beneden teveel herrie (lees hyperactieve dreumes) aanwezig is om echt goed te kunnen slapen. Hoop dat dat in zijn eigen bedje dan beter gaat.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176689663
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:58 schreef LeSage het volgende:
Kris, prachtig kereltje O+ Ik vind die haarkleur zo mooi!

Ik probeer M. overdag af en toe in de wieg boven te laten slapen. Net 1 keer naar boven omdat hij wat lag te mopperen, fiep erin en hij slaapt *O* hoe lang maakt me echt niets uit, gaat me meer om de gewenning van eigen bedje en zelf in slaap vallen :)
Hoe hebben andere moeders van 2e baby’s dat? Ik heb het gevoel dat er beneden teveel herrie (lees hyperactieve dreumes) aanwezig is om echt goed te kunnen slapen. Hoop dat dat in zijn eigen bedje dan beter gaat.
Jason sliep ook beter boven als beneden. werd dan inderdaad snel wakker door geluid van de oudste.

Jason heeft gisteren voor het eerst Mama gezegd <3 En vannacht doorgeslapen van 19.30-07.30 zonder fles!!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 23 januari 2018 @ 10:20:35 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176689852
Ldg wat een leuke foto! Matching outfits :D O+

Oh Kris, wat een dotje O+

Tof van het mama zeggen, Sam!
Ella zegt mama als ze bijvoorbeeld huilend naar me toe kruipt en ik d'r moet oppakken, maar ik weet eigenljjk niet of dat al bewust is of gewoon een toevallige klank die goed jammerend werkt 🤔

En lekker het doorslapen! Hoef je er dan helemal niet heen? Ook niet voor speentje of een aai oid?

Ik zit nu met een slapende Ella in de maxi cosi in de parkeergarage van de ikea :')
Ze zal wel moe zijn, het was vanochtend weer 05.30 en gisteren zelfs 04.45u :O
Ik hoop dat het komt door doorkomende boventandjes en niet dat ze haar "vroege vogel"-zus achterna gaat. Ik vond 06.30/07.00u juist zo'n mooie tijd.

Kom er net achter dat ik de luiertas thuis vergeten ben. Hopelijk redden we het zonder :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176689912
Wat een heerlijke nacht, Sam!

Sylver, in geval van nood is er vast wel een mama met luiers in de Ikea te vinden (ikzelf zou er dan namelijk met plezier eentje afstaan aan je ;) ). En luierdoekjes liggen hier zelfs in de verschoonruimte.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176690081
En anders even bij Smaland vragen, daar hebben ze ook luiers.

Gevoelig puntje, over het slapen. Totdat A. een week of 9 was, ging het perfect: ze werd wakker, ik verschoonde haar, ging voeden, even spelen, en bij de tweede gaap (jaja, het komt precies) legde ik haar wakker in bed en dan ging ze zonder een kik te geven slapen. De laatste weken doe ik volgens mij niets anders, maar nu werkt het 9 van de 10 keer ineens niet meer. -O- . En ik weet niet wat het is, maar als ze dan niet slaapt en gaat huilen, ontstaat er een soort kortsluiting of zo in mijn hoofd. Ik ga vloeken en tieren, terwijl ik normaal gesproken best wel geduldig en zachtaardig ben. Ik doe de laatste weken ook maar geen make-up meer op, want ik jank het er toch wel af. :'). Vanochtend ging het goed, trouwens! Ik kon haar wegleggen zonder problemen. Ze sliep alleen wel maar een uur, maar dat geeft niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 10:45:40 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176690171
Ben benieuwd hoe lang je moet blijven zitten, Sylver. Ik laatst meer dan een uur! Alles voor die slaap he :') . En een luier lenen lijkt de Ikea me een ultieme plaats voor inderdaad. Maar ik zou er zelf nooit op komen dus sla ook deze tip weer op.

Sam, wat een heerlijke nacht! Hopelijk lag je er zelf op tijd in om er zo lang mogelijk van te profiteren.

LeSage, ik blijf het ook gewoon proberen. Succes hangt af van de timing en ik zit er behoorlijk vaak naast. Volgens mij is de window of opportunity ongeveer een minuut :+ . Op dit moment wordt hij gevoed, ogen zijn dicht en straks kieper ik ‘m in de wieg. Duim voor me. Maar hij blijkt te kunnen rollen met de dikke slaapzak aan. Dus ik kan nog wel hem liggend op het grote bed achterlaten gestut met kussens en zo, totdat dat opeens niet meer kan. Extra reden om eigen bed te blijven proberen. Ik schrok vanmorgen zo erg toen hij op zijn buik opgedrukt met zijn hoofd zowat boven het mijne hing!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176690697
Ah DAD, zou het ook niet kunnen zijn dat je fysiek en mentaal echt een behoorlijke opdonder hebt gehad en daardoor wat minder kunt hebben?

Ach, die rooie haartjes. Echt tof. O+ . Rood haar komt bij mij voor in de familie en twee kinderen van mijn broer zijn rood/oranje. Maar Y krijgt volgens mij dezelfde kleur als zijn zus.

Het ging over papa's en baby's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:19:57 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_176690785
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:14 schreef Franny_G het volgende:
Ah DAD, zou het ook niet kunnen zijn dat je fysiek en mentaal echt een behoorlijke opdonder hebt gehad en daardoor wat minder kunt hebben?

Ach, die rooie haartjes. Echt tof. O+ . Rood haar komt bij mij voor in de familie en twee kinderen van mijn broer zijn rood/oranje. Maar Y krijgt volgens mij dezelfde kleur als zijn zus.

Het ging over papa's en baby's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D . O+ .
O+
trui-boks !




Verder bijlezen volgt. Drukdrukdruk :@
disclaimer
pi_176690899
Oh, Noud is begonnen aan het schilderwerk in huis? ^O^ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176691028
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:14 schreef Franny_G het volgende:
Ah DAD, zou het ook niet kunnen zijn dat je fysiek en mentaal echt een behoorlijke opdonder hebt gehad en daardoor wat minder kunt hebben?

Ach, die rooie haartjes. Echt tof. O+ . Rood haar komt bij mij voor in de familie en twee kinderen van mijn broer zijn rood/oranje. Maar Y krijgt volgens mij dezelfde kleur als zijn zus.

Het ging over papa's en baby's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D . O+ .
Dat zou heel goed kunnen, ja. Als ik geen rustmoment in de dag heb trek ik het gewoon echt niet (en ook als ik dat wel heb, ben ik 's avonds tegen half 9 volledig gesloopt). Dat betekent dat op een dag waarop ik met beide kinderen thuis ben, ik heel veel druk leg op een gezamenlijke dut van beiden. Maar ja. Een peuter en een baby van nog geen drie maanden. :').

Hartjes voor je foto. O+. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176691048
Ikea heeft gratis luiers en doekjes in het verschoonhok. De kwaliteit is knudde, maar prima voor bij nood. :Y

DaD, wat frustrerend dat het ineens niet meer lukt. Misschien heeft A. inmiddels ergens anders behoefte aan. Is het te stil? Juist te veel lawaai? Vindt ze het te licht of te donker? Ze kan het in ieder geval dus het komt vast goed.

Twist, hier helpt het om bij die pruttelmomemten met m'n rug naar J. toe te gaan liggeb, dan kan ik me er voor afsluiten. Oordopjes een idee? Ik hoop dat het de verkoudheid is.

Y. Lekkere pretbek. En foto's met papa's O+

SQ, kinderarbeid ^O^ Leuke foto. O+

Hoe zat het ookalweer met oefenflesjes? J. heeft de afgelopen weken drie oefenflesjes gehad die hij moeiteloos wegklokte.ik ben dus niet zo bang voor weigeren. Moet ik dan toch door oefenen? Want ik bouw liever wat vriezervoorraad op met kolven dan dat ik een fles geef.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176691376
Kris ik ben blijven oefenen met flesjes. Dat kwam doordat ik bij M. op een gegeven moment stopte onder het mom van ‘ze snapt het’ en vlak voordat ik ging werken, ging ze flesweigeren. Dat wil uiteraard niet zeggen dat alle baby’s dat doen, maar voor mijn gemoedsrust zijn we blijven oefenen bij J. Op een gegeven moment ging ik eerst kolven en dan gaven we dat direct als oefenflesje. Knappe rooie heb je daar trouwens O+

Net als Noud en Y in hun mooie truien! (Ik vind die kleur zo tof.)

LeSage: ik had juist dat J. heel goed kon slapen in de herrie van zijn zus. (Inmiddels slaapt hij enkel goed in een donkere, stille kamer maar goed :P ) Uiteindelijk ben ik wel gaan oefenen in het bedje boven, want hij groeide nogal hard uit de kinderwagenbak. Ik vond dat wel lastig i.c.m. een peuter. Steeds de trap op en af rennen voor een aai over zijn bol, speentje of toch maar weer uit bed halen. Nu slaapt hij prima alle dutjes boven.

Ik ben vandaag maar thuisgebleven met mijn snotterende baby. Uiteindelijk sliepen we om half 4 toch nog in ons bed. Het lijkt erop dat hij in paniek raakte dat zijn neus dicht zat en niet goed kon ademen. Hopelijk gaat het vandaag beter. Hij ziet er nog wel zielig uit met zijn waterige oogjes. Ik voel me ook niet helemaal jofel, dus we kunnen lekker samen ziekig wezen op de bank.
pi_176691665
Ik heb in een pannenkoekenrestaurant eens gehad dat ik een gezin paniekerig in de luiertas zag zoeken met 2 kinderen vol met stroop _O- Uhm... hebben jullie misschien doekjes nodig? *)

Mooie trui, heren! Ik hou zo van die kleur O+

De hele trip naar de supermarkt was M. ontevreden. Vreemd, want geen flestijd, net lekker geslapen en poepluier al gehad.
Thuis toch maar een fles, die met moeite naar binnen werd gewerkt. Laatste slok: pfffffrt... nóg een poepluier. Dat verklaart een hoop :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176691673
Volle ontkenning dat baby's al in hun eerste jaar kunnen staan.

Een klein lachje van Flens voor BFD. :)

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176691682
Beterschap Kazy :*

DaD, ik verlies mijn geduld soms ook te snel hoor. Kan het gelukkig redelijk bij mezelf houden. Ik vind mini-baby’s soms gewoon moeilijk. Ga gewoon lekker slapen, denk ik dan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176692051
Kazy, heb je al geprobeerd het matrasje aan het hoofdeinde wat hoger te leggen? dat is vaak wel fijn voor snotterende baby's.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:11:54 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176692693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:34 schreef Krisvc het volgende:
Hoe zat het ookalweer met oefenflesjes? J. heeft de afgelopen weken drie oefenflesjes gehad die hij moeiteloos wegklokte.ik ben dus niet zo bang voor weigeren. Moet ik dan toch door oefenen? Want ik bouw liever wat vriezervoorraad op met kolven dan dat ik een fles geef.
Ik lees straks even verder, maar wilde even hier op reageren.
Hier ging het flesje redelijk tot ze 8 weken was, toen ging ze volledig weigeren ondanks af en toe oefenen. Het blijkt dat voor de 8 weken ze nog reflexmatig zuigen en vanaf 8 weken ongeveer er voor kunnen kiezen om wel of niet te zuigen.
Ik zou dus als het nu goed gaat toch heel regelmatig blijven oefenen zodat de fles wel een gewoonte blijft :Y

Ikea heeft idd luiers en doekjes trouwens! ^O^
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176692790
Geboortekaartjesspam! *)

Zal niet ieders smaak wezen, maar wij zijn er reteblij mee! *O* Illustratie door kennis van ons: http://www.cliffvanthillo.com
Beetje evolutietheorie erin beuken, zo wonende in de bible belt. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achterkant minus onze telefoonnummers en het huisadres. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_176693036
Ik vind het kaartje echt superleuk mini!
pi_176693219
Wij ook! De scary baby, de kleuren en het thema - het is wel heel erg wij. :)

En ooo, nog twintig minuten tot huisbezoek consultatiebureau. Maf om zin in zoiets te hebben, maar zo benieuwd naar officieel gewicht na een week slagroom uit de boobs lurken. :)

Mijn lief heeft overigens zojuist ontdekt dat -ie kan gamen met slapend kind op zijn buik. Ik geloof dat daarmee de laatste hobbel genomen is qua zin in ouderschap. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_176693500
Ik vind vooral de tekst heel erg jullie, minilot (brr)! Gaaf kaartje!

Met het flesje oefenen hebben we hier een paar keer gedaan, vrij snel wel al, omdat de oudste een flesweigeraar was. Maar ongemerkt gingen de weken eigenlijk steeds voorbij zonder dat we dan hadden geoefend. :'). Godzijdank dronk ze vorige week, toen ik een hele dag weg was, als een pro uit de fles. Sowieso is A. een betere drinker dan I. was. Ze drinkt krachtiger en hapt veel beter aan, bijvoorbeeld.

LeSage, ik denk dat niet alleen, ik schreeuw het ook. ;( . Vandaag gaat overigens weer perfect. Ze ligt voor de tweede keer vandaag te slapen en beide keren gaf ze geen kik bij het wegleggen. Ze slaapt nu alweer *kijkt naar klok* ruim twee uur! Ik ben de puzzels in de krant maar gaan maken. Zwammen, vijf letters, derde een z, iemand?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176693546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind vooral de tekst heel erg jullie, minilot (brr)! Gaaf kaartje!

Met het flesje oefenen hebben we hier een paar keer gedaan, vrij snel wel al, omdat de oudste een flesweigeraar was. Maar ongemerkt gingen de weken eigenlijk steeds voorbij zonder dat we dan hadden geoefend. :'). Godzijdank dronk ze vorige week, toen ik een hele dag weg was, als een pro uit de fles. Sowieso is A. een betere drinker dan I. was. Ze drinkt krachtiger en hapt veel beter aan, bijvoorbeeld.

LeSage, ik denk dat niet alleen, ik schreeuw het ook. ;( . Vandaag gaat overigens weer perfect. Ze ligt voor de tweede keer vandaag te slapen en beide keren gaf ze geen kik bij het wegleggen. Ze slaapt nu alweer *kijkt naar klok* ruim twee uur! Ik ben de puzzels in de krant maar gaan maken. Zwammen, vijf letters, derde een z, iemand?
Dazen :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176693579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:59 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Dazen :)
Ja, dat past!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176694395
haha ik moest lachen om je puzzel dad :D

mini ik vind kaartjes die echt passen bij de persoon àltijd leuk, los van of het mijn smaak wel of niet is.

Hier een enorm verkouden baby die zelfs in haar slaap hoest en pruttelt. Vind het zo sneu klinken, ze kan er nog wel mee lachen gelukkig en slapen wil ook nog wel. Maar wat zou ik het graag van haar overnemen. Vind het ook wat eng met slapen nu, bang dat ze stikt in het slijm...
pi_176695437
Mevrouw van consultatiebureau is net weg. Mijn twee weken oude kuiken is in een week tijd ruim 350 gram aangekomen. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_176695501
Beterschap voor de uk, Nolita! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176696029
Mini gaaf kaartje! O+ En O groeit goed dus! ^O^

DaD, hopelijk heeft A het nu weer helemaal door met slapen! :Y

Nolita beterschap! Klinkt altijd zo sneu bij die kleintjes hè? ;(
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176696226
Beterschap, Nolita. :*.

A. doet as we speak haar derde dutje van vandaag. Elke keer in slaap gevallen zonder huilen of zelfs maar mopperen. Zo trots. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176696948
Tof kaartje mini! Ben benieuwd naar de reacties :+

Pannekoekenmix, je foto doet het niet :{

Sneu Nolita, hopelijk snel wat beter!

Fijn DAD! Blijft toch boeiend waarom iets de ene dag wel werkt en de dag erop weer niet (of juist weer wel). Onze baby (ik ga 'm maar B. noemen hier
:s) ) slaapt ineens 's nachts moeilijker. Ging weken top, maar nu al 2 nachten een paar uur bezig geweest met 'm in slaap krijgen. Misschien een sprongetje want als beloning blijft hij maar naar me lachen vandaag O+
pi_176697520
Mini, ik vind je kaartje heel tof! Mijn atheïstische inslag kan je evolutiethema wel waarderen :D

Beterschap Nolita :*

M. is vandaag wat uit zijn doen, 3 poepluiers gehad (normaal eens in de 2 dagen), huilen, zielig. Ik ben bang dat er al tandjes aan zitten te komen. :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176698490
Geen idee hoe ik op mobiel mijn foto werkend ga maken. Mijn wekelijkse dinsdag frustratie. Vorige week was het Tinypic die mijn foto's ondersteboven upload.

Beterschap Nolita!

Vandaag werkte mijn man de hele dag buiten de deur. Dat ging best goed. Ergens was het ook wel heerlijk rustig zo. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176698965
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:04 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Geen idee hoe ik op mobiel mijn foto werkend ga maken. Mijn wekelijkse dinsdag frustratie. Vorige week was het Tinypic die mijn foto's ondersteboven upload.
Je moet even .jpg achter de link van je foto zetten, dan doet hij het wel. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176698977
Oh ja, BFD! Van gisteren, toen O. per abuis ineens verkleed bleek als Stewie uit Family Guy. :+


Met papa. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176699063
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:28 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Je moet even .jpg achter de link van je foto zetten, dan doet hij het wel. :)
Bedankt! Poging twee dan. :)


Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176699772


Hij mocht eindelijk naar huis.
pi_176700151
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:59 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]

Hij mocht eindelijk naar huis.
Wat fijn!! Gefeliciteerd!
pi_176700243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:59 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]

Hij mocht eindelijk naar huis.
Wat fijn! Eindelijk samen! :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176700699
Wat fijn Mekamo, geniet er van!

Wat een leuke baby's hebben jullie toch allemaal. O+

Onze laatste BFD. :'( En ik heb alleen deze wazige, maar het plezier spat er van af. O+ O+
pi_176701393
Thnx allemaal! Hij ligt nu op me te slapen O+ geen woorden meer alleen maar O+
pi_176702026
Jullie mini’s!! O+

Laatste alweer Selv :o ;(
Ze hebben echt plezier ja!

V at een koekje, ofja sabbelde erop en alles zat onder de koek haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176702265
Tof kaartje minilot! En in de biblebelt! _O-

Mekamotut, thuis! Wat fijn. O+

Selv, wat een leuk stel zo.

Geen foto van vandaag, maar vond deze zo lief.

pi_176703053
Mini, goeie slagroom, goeie picture, goeie kaart!

Mekamotut, yay! *O* wat fijn!

Oh Selv, alweer een jaar zowat :o, ziet er nu al uit als een feestje.

Wat een stoer kapsel al, pkm!

Sneu LeSage... Wat snel voor tandjes! ( Oh echt, ik vind het zo zonde van zo'n heerlijk tandenloos babybekkie. Twee knetterscheve, ultrascherpe ondertandjes op de teller nu, hier)

Mijn krijskonijn verandert langzaam in een heuse lachebek. (Behalve bij wakker wegleggen. Still an absolute no go. ;( ) Maar verder lacht ie de halve dag. Mijn lieve, mooie, grappige ventje O+ O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176703688
We hebben hem net in zijn eigen bedje gelegd. Hij huilde even maar was zo vertrokken. Om 23.00 mogen we hem weer pakken. We zitten nu in zijn kamer, allebei bezig met telefoontjes, en Jules ligt prinsheerlijk te slapen.
Wij zijn niet moe, we gaan ook niet slapen, dochter was boos omdat ze naar bed moest, ze wil ook naar haar slapende broertje kijken.
pi_176703695
Ah baby foto's O+ O+ O+

Lekker hoor, 3 dutjes DaD. Ik herken het verliezen van geduld, ik voel me er geregeld rot over :{

Beterschap Nolita!

Mini, leuk kaartje! Ben benieuwd naar de reacties :s)

Wat fijn dat J thuis is Mekamotut!

Laatste bfd al Selvaria :o Wat is de tijd voorbij gevlogen!!

O heeft vandaag dan echt voor het eerst gekropen, achteruit kon ze al, maar nu dus ook vooruit *O*
*trots* Hopelijk nu ook minder huils :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176703743
Wat een blij jonkie fazzoletti!
Dat snoetje O+
pi_176703869
Fokwet heb ik nog nooit mee te maken gehad. Blijkbaar is er ook zoiets als een omgekeerde lactatiekundige wet.

Ik denk dat er toch nog teveel melk is waardoor Flens zich een paar keer per dag minder lekker voelt. Maar vanavond slaapt hij ineens flink door.
Ben wel een beetje bang dat hij na wakker worden alsnog gaat spoken, of vannacht.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176703914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:22 schreef Mekamotut het volgende:
Wat een blij jonkie fazzoletti!
Dat snoetje O+
:D het is een meisje. Ik zal haar volgende keer wat roze aan doen o|O

edit: Oh wacht, dat had ze al :+
pi_176704115
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:29 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:D het is een meisje. Ik zal haar volgende keer wat roze aan doen o|O

edit: Oh wacht, dat had ze al :+
Un schon meske dan.
Morgen gaan we beginnen met flesvoeding. Ben benieuwd.
pi_176704181
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:16 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Wat fijn! Eindelijk samen! :)
Jouw baby is al groot zeg!
pi_176704984
Ik stuur net vol trots een kruip filmpje van O naar mijn vader. Vraagt hij of het wel het juiste filmpje is want hij dacht dat ze haar 1e stapjes had gedaan :')
Met haar tempo gaat dat vast nog wel even duren :Y)
pi_176705641
Fijn dat hij thuis is Mekamotut!

Zo langzaam is ze toch niet Fazz? Anders wel een heel snelle loper :D

Hier ook even weinig puf om te reageren. Zondag op maandag hebben we de slechtste nacht ooit gehad met een huilestafette vanaf 1 uur. En ook echt letterlijk een estafette, want was de een net een paar seconden stil, begon de ander. Niks wat we deden was goed, er werd alleen gevarieerd tussen hard huilen en keihard gillen. Van dat gillen waarvan je oren gewoon fysiek pijn doen. We hebben ons echt in moeten houden om niet ergens een rol tape te halen. Ik was blij toen het tijd was om op te staan en ik naar mn werk kon. Gisteren dus tegelijk met de baby's naar bed en ondanks dat het weer geen goede nacht was qua aantal keer wakker, sliepen ze nu wel snel weer en hebben we een klein stukje van het tekort van de afgelopen dagen in kunnen halen. En dus waren we vanmorgen om 6:30 uur fitter dan we de afgelopen weken geweest zijn. Voor herhaling vatbaar dus!

De meiden slapen overigens (waarschijnlijk) zo slecht omdat ze heel erg verkouden zijn. Daarnaast komt er sinds gisteren ook allerlei prut uit Lala's ooghoeken. Als ze 's ochtends wakker wordt zitten haar ogen half dichtgeplakt. Is dit iets waar ik wat mee moet of is regelmatig schoonmaken met een nat doekje voldoende?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176707992
Volgens mij is er niets meer dat je kunt doen FF, ziet er altijd zo sneu uit van die prut oogjes.
Wat een nachten voor jullie, pfff... hoop dat ze snel wat opknappen!

O is vast niet heel langzaam, maar wel in vergelijking met haar broer :D Maakt helemaal niets uit natuurlijk, het is alleen sneu dat ze wel van alles wil maar het (nog) niet lukt :)
pi_176709344
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ldg wat een leuke foto! Matching outfits :D O+

Oh Kris, wat een dotje O+

Tof van het mama zeggen, Sam!
Ella zegt mama als ze bijvoorbeeld huilend naar me toe kruipt en ik d'r moet oppakken, maar ik weet eigenljjk niet of dat al bewust is of gewoon een toevallige klank die goed jammerend werkt 🤔

En lekker het doorslapen! Hoef je er dan helemal niet heen? Ook niet voor speentje of een aai oid?

Ik zit nu met een slapende Ella in de maxi cosi in de parkeergarage van de ikea :')
Ze zal wel moe zijn, het was vanochtend weer 05.30 en gisteren zelfs 04.45u :O
Ik hoop dat het komt door doorkomende boventandjes en niet dat ze haar "vroege vogel"-zus achterna gaat. Ik vond 06.30/07.00u juist zo'n mooie tijd.

Kom er net achter dat ik de luiertas thuis vergeten ben. Hopelijk redden we het zonder :o
Speentje heeft hij niet en aaien eigenlijk ook niet. het is niet altijd feest hoor net van het ziekenhuis terug 40.5 koorts met meerdere diaree luiers vanaf vorige week maandag... en nu ligt hij heerlijk te kletsen in zijn bed. soms een late fles om 23.00 of een hele vroege rond 06.00 en hij slaapt in beide gevallen weer verder. Wereld van verschil met Lisa
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_176709491
Dirk was vanavond onrustig en onwijs moe van de opvang en schrok steeds van mijn hoesten, dus man zegt op een gegeven moment 'zal ik eens kijken of ik hem boven op zijn bed kan doen? Daar heeftie vast meer rust'. Zo gezegd, zo gedaan. Met slaapzak aandoen en verschonen werd er tegengestribbeld, maar al gauw was het stil. En nog stiller. En nog stiller. Maar man kwam maar niet weer beneden. Dus ik sjok eens naar boven om te kijken wat hij toch allemaal doet. Ligt Dirk rustig wakker in de cosleeper, half in slaap te kukelen terwijl man er naast ligt en hem over zn hoofdje aait en zachtjes tegen hem praat. Over dat het goed is om te gaan slapen, want daar werd hij groot van en dat hij niet bang hoefde te zijn want mama en papa zouden er ook weer zijn als hij zijn ogen open deed. Heb wel tien minuten staan smelten in de deuropening, terwijl Dirk langzaam in slaap viel en man niets doorhad. Ongelovelijk hoeveel liefde een mens kan voelen zeg. :'( O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176710778
mooi is dat Nanuke!

bedankt voor alle beterschapswensen. Nadat ik vanochtend binnen een half uur 5 hartverzakkingen verder was heb ik de huisarts even gebeld voor overleg. Ze moest tijdens/na het drinken enorm hoesten en je hoorde haar 'stikken' en rood aanlopen van het slijm..brrr. Voor puur verkoudheid kunnen ze helaas niets betekenen. Tijdje na de voeding leek het iets beter dus heb haar toch naar de opvang gebracht, maar werk vanuit thuis. Dan kan ik haar iig snel ophalen als dat nodig is.

mekamotut fijn dat hij eindelijk naar huis mocht! Hoe lang/licht is hij nu?

oh en al die andere mini-baby's wat is de mijne dan alweer groot!

fazz onze dames lijken hetzelfde kapsel te hebben...Kwa kleur en al!

De gezelligheid van L. op BFD ga ik wel missen hoor selvaria! Wanneer is ze jarig en hoe gaan jullie het vieren?

ff wat klinkt zo'n nacht enorm zwaar. Hopelijk komende nachten een stuk beter, want dat kun je niet lang volhouden.
pi_176711894
Flens was er maar weer druk mee vannacht. Vanochtend beloont hij me wel met eindeloos veel lachjes. Niet eens alleen voor mij, de mobiel is ook hikarisch. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176712422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 22:24 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat hij thuis is Mekamotut!

Zo langzaam is ze toch niet Fazz? Anders wel een heel snelle loper :D

Hier ook even weinig puf om te reageren. Zondag op maandag hebben we de slechtste nacht ooit gehad met een huilestafette vanaf 1 uur. En ook echt letterlijk een estafette, want was de een net een paar seconden stil, begon de ander. Niks wat we deden was goed, er werd alleen gevarieerd tussen hard huilen en keihard gillen. Van dat gillen waarvan je oren gewoon fysiek pijn doen. We hebben ons echt in moeten houden om niet ergens een rol tape te halen. Ik was blij toen het tijd was om op te staan en ik naar mn werk kon. Gisteren dus tegelijk met de baby's naar bed en ondanks dat het weer geen goede nacht was qua aantal keer wakker, sliepen ze nu wel snel weer en hebben we een klein stukje van het tekort van de afgelopen dagen in kunnen halen. En dus waren we vanmorgen om 6:30 uur fitter dan we de afgelopen weken geweest zijn. Voor herhaling vatbaar dus!

De meiden slapen overigens (waarschijnlijk) zo slecht omdat ze heel erg verkouden zijn. Daarnaast komt er sinds gisteren ook allerlei prut uit Lala's ooghoeken. Als ze 's ochtends wakker wordt zitten haar ogen half dichtgeplakt. Is dit iets waar ik wat mee moet of is regelmatig schoonmaken met een nat doekje voldoende?
Moedermelk erin, ik zweer erbij!
pi_176713975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

Moedermelk erin, ik zweer erbij!
Miracleworker inderdaad!
pi_176715530
Bijlezen gaat 'm op het moment even niet worden, sorry :O

Iemand tips bij een erg onrustig slapende baby? Een beetje geknor of gepruttel is vast normaal, maar ik heb echt het idee dat-ie niet lekker slaapt 's nachts...

Hij huilt niet, heeft een schone luier, geen honger (met of zonder nachtfles maakt geen verschil), volgens mij ook niet te warm of koud. En toch ligt-ie constant te 'kreunen' lijkt het wel (alsof-ie moet poepen, maar dat is het niet). Omdat-ie niet huilt, wilde ik het vannacht eens aankijken om te zien wat er gebeurt en hij houdt het gewoon een paar uur achter elkaar vol! :{ Tussendoor is-ie een paar minuten stil en dan begint het weer...
Het lijkt erop dat hij dan gewoon slaapt, maar urenlang kan dit toch niet goed zijn? :?

Iemand ideeën of tips?

Edit: overdag doet-ie het ook wel, maar minder lijkt het. En hij ligt 's nachts ook steeds te bewegen (draaien met z'n hoofd, schoppen met z'n benen, armpjes zijn enigszins rustig door Sleepy Wings).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176716018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:51 schreef Nolita het volgende:
De gezelligheid van L. op BFD ga ik wel missen hoor selvaria! Wanneer is ze jarig en hoe gaan jullie het vieren?
O+
We vieren het zondag met familie en wat vrienden, maandag is voor ons beide een werkdag, dus dan trakteert ze op het kdv.

Twist, dit wil je vast niet horen, maar ik doe het toch. :P L. had ook kma, maar in een veel mildere vorm dan peuter (lees: onrustig woelen, beetje kreunen versus uren krijsen). Toen ik op dieet ging was het opgelost en heeft ze nooit meer een krampje gehad. Ik vond het in elk geval de moeite van het proberen waard.
pi_176716353
Selvaria, wow volgende week al weer 1 jaar joh! :o
Die foto van je meiden is echt goud waard trouwens! O+

Eerlijk gezegd ben ik bijna blij dat iemand anders het een keer noemt :P want ik vraag me soms af of ik niet gewoon spoken zie of 'wil' zien dat het misschien kma is. Ik krijg van bijna iedereen constant te horen dat het "erbij hoort" en "vanzelf over gaat", maar ondertussen wordt het lijstje met symptomen wel steeds langer...
Misschien binnenkort toch nog maar eens terug naar de huisarts en Pepti proberen. Wil eigenlijk niet zomaar 'rommelen' met voeding, maar het blijft knagen :{
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176716435
Wist ik het maar Twist. Hier soortgelijke nachten.

Ik overweeg ook koemelkvrij te eten omdat de suggestie vaker voorbij komt. Eerst deze week mijn fodmap dieet weer oppakken en dan volgende week eventueel melk ook volledig eruit. Het is het proberen waard!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176716437
S. maakt maandag mooi een plekje vrij voor L. bij de dreumessen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176717609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:59 schreef twist02 het volgende:
Selvaria, wow volgende week al weer 1 jaar joh! :o
Die foto van je meiden is echt goud waard trouwens! O+

Eerlijk gezegd ben ik bijna blij dat iemand anders het een keer noemt :P want ik vraag me soms af of ik niet gewoon spoken zie of 'wil' zien dat het misschien kma is. Ik krijg van bijna iedereen constant te horen dat het "erbij hoort" en "vanzelf over gaat", maar ondertussen wordt het lijstje met symptomen wel steeds langer...
Misschien binnenkort toch nog maar eens terug naar de huisarts en Pepti proberen. Wil eigenlijk niet zomaar 'rommelen' met voeding, maar het blijft knagen :{
Is het geen idee om zelf alvast Pepti te kopen en dat uit te proberen? Hoe eerder je erachter komt hoe beter, toch?
pi_176718442
Voor het eerst zonder mijn lief en dus alleen met O. in de kinderwagen boodschappen gedaan. Ik ben motorisch wat onhandig dus het was wel wat gedoe met in de supermarkt navigeren, maar het kwam goed! *)
O. nu twee keer in de Tula geprobeerd te proppen maar daar wordt -ie erg chagrijnig van, dus dat is nog even oefenen..

Goed. Er zit eten in. Hij heeft een schone luier. Op naar de kapper! :O

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 24-01-2018 16:53:12 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_176718488
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:36 schreef WupWup het volgende:

[..]

Moedermelk erin, ik zweer erbij!
Er zitten wat druppels in! Hopelijk doet het hier ook wat!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176718618
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:03 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Er zitten wat druppels in! Hopelijk doet het hier ook wat!
Hier ook vandaag in linkeroogje gedruppeld. Ben benieuwd of het helpt! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176719269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 02:57 schreef Nanuke het volgende:
Ligt Dirk rustig wakker in de cosleeper, half in slaap te kukelen terwijl man er naast ligt en hem over zn hoofdje aait en zachtjes tegen hem praat. Over dat het goed is om te gaan slapen, want daar werd hij groot van en dat hij niet bang hoefde te zijn want mama en papa zouden er ook weer zijn als hij zijn ogen open deed. Heb wel tien minuten staan smelten in de deuropening, terwijl Dirk langzaam in slaap viel en man niets doorhad. Ongelovelijk hoeveel liefde een mens kan voelen zeg. :'( O+
Ooo. O+ Te lief!
Let me see you stripped down to the bone
pi_176719380
Hier deed moedermelk niet zoveel. Maken het nu gewoon regelmatig schoon met gekookt water en een watje. We zeiden tegen de kinderarts dat we moedermelk als tip hadden gekregen en die keek echt of we voorstelden om puur vergif in z'n oog te doen :') Hij had het nog nooit gehoord en moedermelk was een 'niet steriel product', dus dat was zeer onverstandig was z'n uitleg. :')
pi_176719781
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:56 schreef elliebell het volgende:
Hier deed moedermelk niet zoveel. Maken het nu gewoon regelmatig schoon met gekookt water en een watje. We zeiden tegen de kinderarts dat we moedermelk als tip hadden gekregen en die keek echt of we voorstelden om puur vergif in z'n oog te doen :') Hij had het nog nooit gehoord en moedermelk was een 'niet steriel product', dus dat was zeer onverstandig was z'n uitleg. :')
Bij ons werkte het wel goed. Ik vond het onzin toen ik het hoorde maar niets anders hielp en heb toch een ruime tijd gewacht.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176723167
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:00 schreef minilot het volgende:
O. nu twee keer in de Tula geprobeerd te proppen maar daar wordt -ie erg chagrijnig van, dus dat is nog even oefenen..
Ik weet niet hoe oud hij is, maar Z. wilde pas vanaf 6 weken in de draagzak. Daarvoor was het brullen.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_176723750
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:04 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud hij is, maar Z. wilde pas vanaf 6 weken in de draagzak. Daarvoor was het brullen.
O. is vijftien dagen, maar mijn speklappie mag qua gewicht al ruimschoots de Tula in. We proberen het af en toe gewoon even - geen punt als het nog een paar weken duurt. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176724486
Kan ook verschillen per draagzak. Ene draagzak was hier groot protest en andere niet en doek ook niet.
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:08:58 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176725061
Ik vond dat ook gek, minilot, dat het qua gewicht al kon en qua leeftijd nog niet inderdaad. Maar daarna: *; .

Verder las ik een dramatische nacht voor FF (dan ben ik zó blij met mijn eenling :@ ) en dat L. bijna weggaat (jammer) en twijfels over kma en gehoest en veel toffe foto's. Fazz, jouwe was de laatste dus die weet ik nog het best, wat zit ze daar mooi op de spoorbaan! Echt een heerlijk plaatje.

Ik wen een klein beetje aan het werken, al vind ik het nog steeds enorm intensief qua regelen en minder slaap. En de tijd apart is net te lang voor ons allebei. Maar daar staat tegenover dat Jacob vanmorgen vanaf kwart over 6 niet meer wilde slapen, waardoor ik 'm in ieder geval goed heb gezien vanmorgen :') en vanavond hebben we ook nog zeker een uur samen gespeeld. Dus ik ben toch wel tevreden.

Ik had nog een vraag over zitten. Volgens sommige bronnen gaan baby's eerst los kunnen zitten en vanuit die stand kruipen, en andere zeggen weer andersom. Kan vast allebei, wat deden die van jullie? Jacob oefent fanatiek op de openingsstand voor kruipen (romp van de vloer) met wisselend succes, maar van zitten heeft hij nog totaal geen kaas gegeten. Wel met ondersteuning uiteraard maar ik laat hem veel gewoon op de grond alleen spelen en dan zit hij dus nooit.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176725408
Y deed het zoals Jacob, Lemijn. Toen begon hij met z'n armen, de tijgerbeweging en daar kwamen z'n beentjes bij. Hij kon toen al wel aardig stevig zitten, maar niet uit zichzelf. Dat laatste kan hij sinds twee weken, maar hij doet het nog niet vaak. Bij I kwam dat ook pas na het kruipen en bij haar duurde het ook echt behoorlijk lang voor ze zelf ging zitten. Volgens mij is dat ook een stuk moeilijker dan vooruit komen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176726318
O kon ook eerst kruipen, daarna pas zelf gaan zitten. Los zitten (dus neergezet worden) kon hij toen wel al een tijdje. Maar knap dat Jacob al pogingen doet! Mijn meiden weigeren nog steeds om langer dan twee minuten op hun buik te liggen.

En ik ging 20:30 naar bed. Ik heb Em net stil gekregen. Ik weet niet wat ze hebben, maar het is om gek van te worden. Overdag is alles prima, slapen ze ook gewoon in eigen bedje, maar s nachts is het gillen. Zojuist ook weer, terwijl ze in eerste instantie rustig ging liggen. Dus ipv wat extra uurtjes slaap heb ik een extra uurtje irritatie gekregen -O-

Minilot, je kan ook nog een rekbare doek gebruiken mocht je die hebben liggen. Die vonden ze eerder fijn. En ze hebben hier vaak nog steeds een minuut nodig om even aan de tula te wennen, daarna is het prima met lekker rondkijken, gevolgd door slapen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176726433
Moeders? Wat moeten vaders doen zodat jullie tevreden zijn?
Ik weet het even niet meer. :@
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:58:59 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176726522
Vragen 'wat wil je'. En dat dan doen. Echt, ik had 's avonds vooral behoefte aan iemand die deed wat ik vroeg (meestal dingen naar me toe brengen).
En aan horen dat ik het goed deed. En dat het goed komt. Liefde en steun, je weet wel. En het leuke is dat ik dat daarna ook wel weer kon geven (fijn voor de andere partij).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:59:26 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176726527
Oh FF, ik heb met je te doen! Heb je er al een pcm ingestopt?

edit: mijn neefje van even oud vindt 2 minuten buiklig ook nog steeds de max. Jacob rolt bijna altijd automatisch naar zijn buik, of hij wil of niet, ook als hij moe is. Dat leidt wel vaak tot protest maar na een poosje zie ik hem dan vermoeid zijn hoofd weer opheffen en hop daar gaan die armpjes weer. In zijn pogingen om verder te komen zet hij trouwens nu het topje van zijn hoofd juist weer op de grond, als een downward facing dog. Hij is er nog lang niet maar de drang komt van diep.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176726639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Vragen 'wat wil je'. En dat dan doen. Echt, ik had 's avonds vooral behoefte aan iemand die deed wat ik vroeg (meestal dingen naar me toe brengen).
En aan horen dat ik het goed deed. En dat het goed komt. Liefde en steun, je weet wel. En het leuke is dat ik dat daarna ook wel weer kon geven (fijn voor de andere partij).
Dat doe ik al maar om de waarheid te zeggen: Het is super om hem thuis te hebben maar tegelijk zijn we allebei op van de zenuwen, we durven niet te slapen omdat we bang zijn dat hij doodgaat, we maken ons overal zorgen over, kunnen gelukkig wel bij elkaar terecht maar toch loopt het niet zoals gewenst. Komt goed hoop ik, als we gewend zijn.
De enige die zich probleemloos aanpast zijn onze kinderen, dochter vindt haar broertje helemaal leuk en is het meest ontspannen van ons allemaal.
pi_176728155
Het komt goed Mekamo. Die zorgen zijn heel normaal maar je kunt er compleet gek van worden.

Geen idee qua tevreden vriendin. De eerste week was ik alleen tevreden als ik Flens kon zien.

Misschien dan toch door middel van rooming in. TV op de slaapkamer 's nachts is niet ideaal maar hij zal het vanuit de buik al gewend zijn.

Probeer niet alleen te kijken naar hoe klein en teer jullie baby is. Hij heeft al zoveel doorstaan en zou nog niet bij jullie thuis zijn als het nog niet veilig zou kunnen.

Wij gingen vroeg naar bed want kapot. Ik sliep eindelijk, werd er net voor negen uur gebeld. Mijn man drukte weg want die persoon belt nooit voor wat leuks. Belt hij nog eens.
Die heeft flink de wind van voren gekregen. Daarna kon ik niet meer slapen want nijdig en geschrokken van hard geluid.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176729815
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:08 schreef Lemijn het volgende:
Ik vond dat ook gek, minilot, dat het qua gewicht al kon en qua leeftijd nog niet inderdaad. Maar daarna: *; .

Verder las ik een dramatische nacht voor FF (dan ben ik zó blij met mijn eenling :@ ) en dat L. bijna weggaat (jammer) en twijfels over kma en gehoest en veel toffe foto's. Fazz, jouwe was de laatste dus die weet ik nog het best, wat zit ze daar mooi op de spoorbaan! Echt een heerlijk plaatje.

Ik wen een klein beetje aan het werken, al vind ik het nog steeds enorm intensief qua regelen en minder slaap. En de tijd apart is net te lang voor ons allebei. Maar daar staat tegenover dat Jacob vanmorgen vanaf kwart over 6 niet meer wilde slapen, waardoor ik 'm in ieder geval goed heb gezien vanmorgen :') en vanavond hebben we ook nog zeker een uur samen gespeeld. Dus ik ben toch wel tevreden.

Ik had nog een vraag over zitten. Volgens sommige bronnen gaan baby's eerst los kunnen zitten en vanuit die stand kruipen, en andere zeggen weer andersom. Kan vast allebei, wat deden die van jullie? Jacob oefent fanatiek op de openingsstand voor kruipen (romp van de vloer) met wisselend succes, maar van zitten heeft hij nog totaal geen kaas gegeten. Wel met ondersteuning uiteraard maar ik laat hem veel gewoon op de grond alleen spelen en dan zit hij dus nooit.
Hier kruipt ie al, maar als ik hem zittend neerzet valt ie binnen 3 sec. weer om. Laat staan dat ie zelf kan gaan zitten.
pi_176729855
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:05 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dat doe ik al maar om de waarheid te zeggen: Het is super om hem thuis te hebben maar tegelijk zijn we allebei op van de zenuwen, we durven niet te slapen omdat we bang zijn dat hij doodgaat, we maken ons overal zorgen over, kunnen gelukkig wel bij elkaar terecht maar toch loopt het niet zoals gewenst. Komt goed hoop ik, als we gewend zijn.
De enige die zich probleemloos aanpast zijn onze kinderen, dochter vindt haar broertje helemaal leuk en is het meest ontspannen van ons allemaal.
De eerste 48 uur nadat wij eindelijk met het gezin thuis waren bj mijn oudste hebben we in 1 bed doorgebracht. Ik wilde echt niets anders dan bij mijn mannen zijn en knuffelen. En dan waren wij maar 5 dagen van elkaar gescheiden geweest.
pi_176729868
Valt het op dat ik dronken ben?
Goed feestje gehad net!
  donderdag 25 januari 2018 @ 06:30:18 #122
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176731226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:59 schreef Lemijn het volgende:
Oh FF, ik heb met je te doen! Heb je er al een pcm ingestopt?

edit: mijn neefje van even oud vindt 2 minuten buiklig ook nog steeds de max. Jacob rolt bijna altijd automatisch naar zijn buik, of hij wil of niet, ook als hij moe is. Dat leidt wel vaak tot protest maar na een poosje zie ik hem dan vermoeid zijn hoofd weer opheffen en hop daar gaan die armpjes weer. In zijn pogingen om verder te komen zet hij trouwens nu het topje van zijn hoofd juist weer op de grond, als een downward facing dog. Hij is er nog lang niet maar de drang komt van diep.
Ella begon ook met de downward facing dog! En dan zo'n faceplant om vooruit te komen :D

Hier was het ook eerst kruipen en daarna zelf gaan zitten. Ze heeft eerst een tijd op d'r knietjes gezeten, met d'r beentjes in zo'n W-vorm zeg maar. Op een gegeven moment ging ze zitten met 1 beentje naar voren en daarna op eens echt zitten.

Bedoelen ze met 'eerst zitten' echt zelf gaan zitten? Of dat ze stevig blijven zitten als je ze neerzet?

Haha Adrian :D Je typt nog netjes 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 25 januari 2018 @ 07:54:31 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_176731583
Mijn baby sliep van middernacht tot half acht. Zomaar.

O+
disclaimer
  donderdag 25 januari 2018 @ 07:56:15 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_176731595
En noud ging eerst zitten. Maar noud digt zitten echt heel erg. Dat wordt zo'n dikke luie gamer, mark my words :')
disclaimer
pi_176731727
Noud *O* je kunt het!!

Adrian, kater? :9

Jullie bedoelen deze? :7 S. was er ook fan van ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176731735
Lou had wel de meest debiele volgorde:
Tijgeren - zelf optrekken tot staan - lopen met dr speelgoeddoos op wielen en langs dingen als de bank en tafel - kruipen - zelf gaan zitten :')
pi_176731773
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 07:54 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby sliep van middernacht tot half acht. Zomaar.

O+
Good busy Noud *O*
pi_176731849
N. ging pas zelf zitten toen ze al los liep. :') Ze zag de noodzaak er niet zo van in denk ik. L. tijgerde eerst, ging toen staan en stappen langs de tafel, toen kruipen, zitten en inmiddels loopt ze dus hele stukken los. O+
pi_176731858
En hoera voor SQ en Noud! L. slaapt de laatste tijd ook steeds vaker door (met 23.00-06.30 als meest succesvolle dag). *O*
pi_176732056
Goed zo Noud *O*

Is dat niet de zonnegroet ofzo LeSage?

Ze sliep net toen ik dat poste Lemijn, dus geen paracetamol geprobeerd. Ze hebben vannacht een redelijke nacht gehad. Wel veel wakker, maar zonder gillen (muv het half 12 papfles wakker worden) en met redelijk snel weer inslapen, dus ben tevreden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176732461
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 07:54 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby sliep van middernacht tot half acht. Zomaar.

O+
Jee! Hier voor het eerst vannacht 5 uur tussen de voedingen, waar het tot nu meestal 3 en heel soms 4 was ^O^ Ik was alleen wel al 2 keer wakker geweest, dus moet er zelf nog even aan wennen.

En nu de situatie dat je je heel erg haast om te douchen en aan te kleden, omdat je baby het echt bijna niet meer houdt van honger/ellende en dan vervolgens weer diep in coma is als je net helemaal klaar bent :')
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:25:00 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_176732711
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:09 schreef elliebell het volgende:

[..]

Jee! Hier voor het eerst vannacht 5 uur tussen de voedingen, waar het tot nu meestal 3 en heel soms 4 was ^O^ Ik was alleen wel al 2 keer wakker geweest, dus moet er zelf nog even aan wennen.

En nu de situatie dat je je heel erg haast om te douchen en aan te kleden, omdat je baby het echt bijna niet meer houdt van honger/ellende en dan vervolgens weer diep in coma is als je net helemaal klaar bent :')
oh ja, ik word zelf ook nog 2 keer wakker op zijn gebruikelijke pieptijden hoor _O- maar er zit voortgang in! *O*

Skittles, ergens daartussen moet ook nog "zelf torens bouwen" staan, toch? Zo rond zes maanden?
disclaimer
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:27:27 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_176732742
Selvaria, fijn dat L. de nachtrust ook eindelijk lijkt te gaan waarderen. Hopelijk houdt ze het vast!

Ik had noud gisteren de borst gegeven en in bed gelegd. Hij bleef piepen. Dus man naar boven met een flesje poedermelk, klokt ie die in 3 minuten leeg en valt in slaap. Ik heb het arme jong gewoon ondervoed ;(
disclaimer
pi_176732785
Goed bezig Noud! ^O^

En ook fijn voor elliebell! :Y
Herkenbaar ja, dat je zéker weet dat ze zo wakker worden...maar niet heus :')

Leuk feestje dus, Adrian? ;)

LeSage, die foto! :D _O-

Skittles, da's inderdaad een bijzondere volgorde ja :D

Ik heb echt geen idee meer in welke volgorde onze Minion dat allemaal deed :@
Volgens mij gewoon(?) kruipen - zitten - staan - lopen

Hier is het me nu wel duidelijk dat onze Pitbull 's nachts echt geen honger meer heeft. Ik had al zo'n vermoeden, dus wilde -ondanks de onrust- eens proberen of hij het pikte zonder nachtfles. Gisteravond rond 23u z'n laatste fles op en tot vanmorgen 7.30u geslapen :o
Wel nog steeds onrustig en deels op mij, maar als het honger was zou-ie echt wel wakker worden lijkt me... Toen ik vanmorgen z'n fles aan het maken was, lag-ie zelfs gewoon te kletsen tegen z'n mobile in de box O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:36:07 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176732842
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 07:54 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby sliep van middernacht tot half acht. Zomaar.

O+
O+ O+ O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:39:19 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176732880
Ja LeSage, die! Maar zo goed kan Jacob het nog lang niet hoor. Ik vind het vooral zo komisch dat hij z'n hoofd dus überhaupt gebruikt als extra steunpunt. Zo knap verzonnen. Ik wil zo even een foto makan van zijn downward facing dog maar uitgerekend vandaag staan terugrollen en vooruit tijgeren op het oefenprogramma :?

Ik zie los kunnen zitten en zelf gaan zitten wel als twee verschillende dingen trouwens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176732885
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 07:54 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby sliep van middernacht tot half acht. Zomaar.

O+
Gratis?
You’re gonna pay for that! :P
  donderdag 25 januari 2018 @ 09:46:47 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_176732963
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gratis?
You’re gonna pay for that! :P
Ik slaap al 10,5 maand kut, mag ik ook een keer :'(
disclaimer
pi_176732982
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik slaap al 10,5 maand kut, mag ik ook een keer :'(
Natuurlijk. :*

Wellicht is dit het begin van iets moois. O+
pi_176733022
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh ja, ik word zelf ook nog 2 keer wakker op zijn gebruikelijke pieptijden hoor _O- maar er zit voortgang in! *O*

Skittles, ergens daartussen moet ook nog "zelf torens bouwen" staan, toch? Zo rond zes maanden?
8/9 maanden :+

pi_176733061
Omg Skittles!! O+ :D _O-
Ik zit hardop te lachen hier, wat een heerlijk kind! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176733098
O+ O+
Wat een heerlijke leeftijd toch.
pi_176733325
Moet nog helemaal bijlezen, maar een snelle vraag:

S. heeft last van zijn mondhoekje, lijkt iets op een gescheurd mondhoekje :?
Wat kan dit zijn en belangrijker wat kan ik doen om het te verhelpen?
  donderdag 25 januari 2018 @ 10:14:09 #144
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176733343
En dat achter Lou iemand nonchalant zit te appen omdat er iets heel dagelijks gebeurt :{w .

twist, wat lekker zo'n lange nacht!

quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had noud gisteren de borst gegeven en in bed gelegd. Hij bleef piepen. Dus man naar boven met een flesje poedermelk, klokt ie die in 3 minuten leeg en valt in slaap. Ik heb het arme jong gewoon ondervoed ;(
Oh, dat had ik even gemist. Voelt het echt zo? Vanavond nog eens proberen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 25 januari 2018 @ 10:18:40 #145
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176733393
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Moet nog helemaal bijlezen, maar een snelle vraag:

S. heeft last van zijn mondhoekje, lijkt iets op een gescheurd mondhoekje :?
Wat kan dit zijn en belangrijker wat kan ik doen om het te verhelpen?
Misschien echt een gescheurd mondhoekje? Ik zou het vet houden.

Ik kan trouwens weer iets afstrepen van de bingokaart: poepluier verschonen in de nacht *O* . Maakte me niks uit want ik ben nu 4 dagen vrij en word van alles vrolijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 25 januari 2018 @ 10:19:07 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_176733399
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:14 schreef Lemijn het volgende:
En dat achter Lou iemand nonchalant zit te appen omdat er iets heel dagelijks gebeurt :{w .

twist, wat lekker zo'n lange nacht!

[..]

Oh, dat had ik even gemist. Voelt het echt zo? Vanavond nog eens proberen?
ja. En weet je, ik weet het niet. Ik blijf hem sowieso de borst nog geven, maar ik denk niet dat ik bewust de productie wil boosten. Ik heb niet de ambitie om extreem lang te voeden, klaar is klaar. Dan maar een flesje toe. Ik vind het prima :)
disclaimer
pi_176733422
Minilot, ik vind het zo leuk om te lezen hoe actief jij al weer bent :Y Heerlijk als het zo soepeltjes gaat allemaal en dat O zo lekker groeit en bloeit.

SQ, ik heb veel respect voor je hoe je dat al 10 maanden vol houdt, ik voel me erg verwend met ons meisje dat nu al een klein beetje doorslaapt (niet de Fok wet activeren nu aub _O-), dus kan me voorstellen dat je dolblij bent met elke goede nacht.

Skittles, wat een schatje en wat doet ze dat netjes al zeg O+

Twist, een hongerige baby huilt wel ja dus misschien krijg je wel wat meer rust als je de nachtfles niet meer hebt, weet niet precies hoe dat werkt bij fv baby's :)

Hier gaat het goed, ons meisje doet het lekker, slaapt al een beetje door (tussen 1 en 7 en soms zelfs tot half 8; we beseffen ons echt hoe verwend we zijn als ik hier soms andere dingen lees) dus we voelen ons best fit op het moment en zijn blij dat we in wat rustiger vaarwater zitten. We zijn gisteren eindelijk naar de nieuwe Star Wars geweest en de momenten dat ik niet aan mijn baby zat te denken ( :') ) heb ik echt genoten :Y Vond het best lastig nog :@ Ze is dan ook zo leuk O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176733441
Bij I deden we dat vanaf 8 maanden ook en nu met Y eveneens. Na de borst 's avonds ook nog een flesje. Bij I destijds omdat ik niet wilde kolven op mijn werk en mijn productie daardoor afnam, bij Y omdat wij hem er ook van verdenken een hongerlijer te zijn. :') . Waarmee ik maar wil zeggen, het staat langvoeden geenszins in de weg.

I heeft vanaf 1 januari geen bv meer verkregen, maar kan nog steeds verlangend naar mijn borsten kijken. _O- . Wat een obsessie, niet normaal. _O- .

Maar, dat doorslapen, SQ, wat een feest. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 25 januari 2018 @ 10:35:50 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176733597
Ik gooi er ook even een foto in hoor:


Alleen zijn borstkas kwam omhoog, hij ontdekte namelijk dat je ook je knie kan optrekken. Dat leidde af van verdere yoga.

Maar wat het meeste afleidde: al die verschillende structuren op de vloer :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176733694
Go Noud!! *O*

Heerlijke baby inderdaad Rena, ik snap dat je die niet helemaal uit je gedachten kan verjagen. :D

Dat gezicht ook op die 2e foto Lemijn, ziet er echt uit alsof hij helemaal geïntrigeerd is door alle materialen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 25 januari 2018 @ 10:50:21 #151
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176733841
Rena die foto O+ _O-
Ahh Lemijn wat leuk een ventje toch O+
Slaap in huize SQ *O*
Twist fijn dat de nachtfles eraf blijkt te kunnen :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_176733886
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:18 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Misschien echt een gescheurd mondhoekje? Ik zou het vet houden.

Ik kan trouwens weer iets afstrepen van de bingokaart: poepluier verschonen in de nacht *O* . Maakte me niks uit want ik ben nu 4 dagen vrij en word van alles vrolijk.
Vet houden doen we.
Vraag me wel af hoe een baby aan een gescheurd mondhoekje kan komen? Door dingen die ik eet of juist niet eet???

Fijn hè, 4 dagen vrij :D
pi_176734283
Jacob en Y hebben dezelfde yogajuf denk ik, Lemijn. Die houding is exact hetzelfde, al kan ik nu zo snel niet een foto vinden waarop hij dat doet.

Zo fascinerend om te zien, die ontwikkelingen.

Wij hebben een peuter met een enorm concentratievermogen. En Y gaat volgens mij dezelfde kant op. Hij kan al een kwartier helemaal gegrepen kijken naar Billy en Bambam. _O- . Nog een verpest beeldschermkind erbij. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 25 januari 2018 @ 12:03:07 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176735250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:52 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Vet houden doen we.
Vraag me wel af hoe een baby aan een gescheurd mondhoekje kan komen? Door dingen die ik eet of juist niet eet?
Nee joh. Door droogte eerder. Al dan niet in combinatie met een schimmeltje of bacterie waardoor het moeilijk geneest.
Heb je de mogelijkheid om je huisarts een foto te sturen? Dan kan je het makkelijk laten zien.

En ja Franny, fascinerend is het. Zowel dat het blijkbaar zo universeel is wat hij doet, als al die verschillen toch ook tussen baby’s.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176736437
De wieg is lava vandaag. :') Er wordt louter zo geslapen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_176736493
Heerlijk, al die yoga'ende baby's! :D
Kan niet wachten tot onze Pitbull wat ondernemender wordt O+

Hoewel ik ook gewoon uren naar 'm zou kunnen kijken nu O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 25 januari 2018 @ 13:16:10 #157
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176736636
Oooh, die foto's! Leuk en lief! O+

En ik lees over doorslapende baby's! Fijn!

Verder ben ik de rest vergeten :') :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176736920
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:21 schreef rena het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat tongetje! :D O+

En jeuj voor naar Star Wars. Ik ben vandaag eindelijk eens begonnen met wat melk afkolven (met zo'n cheapass siliconen mini-kolfje) en zodra ik voor mijn gevoel genoeg voorraad in de vriezer heb en mijn kleine dude de borstvoedingsfles blijkt te snappen ga ik mijn Pathé Unlimited-kaart weer eens gebruiken. Voor O., echt tot aan bevalling, ging ik minstens twee keer per week naar de bios. Ik denk dat dat tot nu toe wel de grootste verandering in mijn bezigheden is: ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik twee weken achtereen niet in de bios zat! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176736970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:35 schreef Lemijn het volgende:

Maar wat het meeste afleidde: al die verschillende structuren op de vloer :s) .
[ afbeelding ]
Het is dan ook een tof kleed! Ik snap je gave koter wel! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176737003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:09 schreef twist02 het volgende:
Heerlijk, al die yoga'ende baby's! :D
Kan niet wachten tot onze Pitbull wat ondernemender wordt O+

Hoewel ik ook gewoon uren naar 'm zou kunnen kijken nu O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooo, die blik! En de vuistjes! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176739075
Snif. Oma is een poosje met O. aan het wandelen, voor het eerst. Ik hield me blijmoedig groot tot ze weg waren, maar zodra de voordeur achter ze dichtviel: grienen. :') Ik ben een watje.
Ze zijn nu eenentwintig minuten weg. *ijsbeert*
Let me see you stripped down to the bone
pi_176739453
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:01 schreef minilot het volgende:
Snif. Oma is een poosje met O. aan het wandelen, voor het eerst. Ik hield me blijmoedig groot tot ze weg waren, maar zodra de voordeur achter ze dichtviel: grienen. :') Ik ben een watje.
Ze zijn nu eenentwintig minuten weg. *ijsbeert*
Je komt altijd heel stoer en chill over maar eigenlijk ben je gewoon een soft paws. :*
pi_176739498
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je komt altijd heel stoer en chill over maar eigenlijk ben je gewoon een soft paws. :*
*pruttel*
*snuit neus*
Welnee.
Let me see you stripped down to the bone
pi_176739507
Baby's op foto's. O+. Lekker rena, weer even weg! Ik durf/wil nog niet. :@.
Aww, mini. :D. Zou oma 'm niet stiekem meenemen? 8-) .

A. werd net wakker van haar dutje en toen ik haar uit bed wilde halen trof ik haar op haar rug aan. Slapen doet ze alleen op de buik, dus ze is blijkbaar van haar buik naar haar rug gerold! :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 25 januari 2018 @ 15:20:54 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_176739526
Twist, mini en rena, wat een heerlijke newborns O+ O+ O+

Jacob doet yoga *O*
disclaimer
pi_176740749
Die minibaby’s O+ O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176740946
Vooraanzichtje van minibaby dan maar, melkvlek inbegrepen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitgeteld na buitenshuize wandeling :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176741095
De verloren zoon is weer terug. *O* . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 25 januari 2018 @ 17:01:56 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176741101
Oh O+ . En ook al zo'n kekke gele trui!
Dat is wat he, even zonder baby? Wel goed om het gewoon maar even te proberen soms, denk ik. En dan is de film wel een goede inderdaad. Fijn dat je kon genieten rena! Ga je snel weer of ben je voorlopig wel klaar? :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176741653
Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij, heerlijk al die lieve koppies en yoga-ende baby's O+ O+ O+

Meka, wat heerlijk dat die kleine weer thuis is O+

S. begint ziek te worden :'( Vannacht begon het met een wat akelig hoestje (rochelend), maar was ie nog wel steeds vrolijk enzo. Maar net heeft ie de hele boel ondergekotst en ligt ie te huilen, waterige oogjes.
Zielig, mijn mannetje ziek :'( :'( :'( Kan zo met hem meehuilen :'(

Wij wilden vanavond voor het eerst uit eten gaan en hem meenemen, maar dat stellen we maar even uit.
pi_176742577
Minilot, wat een prachtig kereltje hebben jullie toch O+ En dat is nog een beschaafd melkvlekje hoor, als ik soms zie wat voor flatsen er bij mij op mijn kleding terecht komen :')

Twist; ik wil ons meisje best uithuwelijken aan jullie knappe kerel hoor O+ Wat een wijs koppie heeft hij!

Tolstoifan; beterschap voor S!

DevilsandDust; ik vond het ook spannend hoor om weg te gaan, en om Lemijn d'r vraag te beantwoorden; volgende echte uitje staat pas gepland voor eind februari :P (concert van the Killers O+ ) Nu zullen we daartussen vast ook nog wel wat doen, maar ik had in de auto wel telkens zo'n nerveus gevoel van "als we nu een ongeluk krijgen heeft onze dochter geen ouders meer" :X Oma en tante hebben volgens mij wel heel erg genoten van het oppassen, ze stonden nog net niet te trappelen _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176742809

Even m'n jong spammen
pi_176743036
Heeft iemand hier zijn kind laten dopen? Komende zondag wordt J. gedoopt, daarna doopfeest annex Kraamborrel.
Iemand daar ervaring mee?
pi_176744269
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:38 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]
Even m'n jong spammen
Gelijk heb je! Hoog spamwaardig materiaal O+
Vooral die vingertjes :D

Verder geen ervaring met kraamborrels en met dopen nog minder :+
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:59:47 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176744524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:38 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]
Even m'n jong spammen
Tof kereltje!

Welke naam heeft hij nou uiteindelijk gekregen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176744944
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Tof kereltje!

Welke naam heeft hij nou uiteindelijk gekregen?
Hij heet Jules H.
pi_176745000
Zwaar atheïstisch hier, dus dopen is niet aan de orde zeg maar :+

Mini, wat een lief kereltje O+ en ik vind het stoer dat je 'm even liet wandelen met oma hoor! ;)
Ik ben zelf ook nog niet langer dan 1-2 uurtjes weggeweest van onze Pitbull hoor, en dan was-ie nog bij m'n man ook.

Rena, hij zou vereerd zijn om uitgehuwelijkt te worden aan jullie mooie dame! O+ :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176745012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:45 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Gelijk heb je! Hoog spamwaardig materiaal O+
Vooral die vingertjes :D

Verder geen ervaring met kraamborrels en met dopen nog minder :+
Ja lekker jong O+
Zondag wordt hij gedoopt, doopfeest annex kraamborrel verzorgen mijn ouders. Is dus niet bij ons thuis. Ik heb een limo voor hem gehuurd, mijn zoon gaat in stijl naar de kerk. Haar moeder is hier nu, overgekomen uit Aruba, om te helpen.
  donderdag 25 januari 2018 @ 20:23:21 #179
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_176745021
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:38 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]
Even m'n jong spammen
Waarom steeds dat 'mn jong'

:')
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 25 januari 2018 @ 20:24:35 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176745050
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:19 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hij heet Jules H.
Ah, dat is echt een leuke naam, meen ik! O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 25 januari 2018 @ 20:24:56 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176745058
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:23 schreef zeefje het volgende:

[..]

Waarom steeds dat 'mn jong'

:')
Dat zegt hij toch altijd? Ook over zijn dochter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176745063
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:23 schreef zeefje het volgende:

[..]

Waarom steeds dat 'mn jong'

:')
Is Tilburgs
Mijn jong= mijn kind
Onze jong= onze kinderen
De jong= kinderen in het algemeen.
pi_176745067
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:51 schreef Mekamotut het volgende:
Heeft iemand hier zijn kind laten dopen? Komende zondag wordt J. gedoopt, daarna doopfeest annex Kraamborrel.
Iemand daar ervaring mee?
Wat een knapperd. Wat wil je weten? Wij hebben een aqiqah, vergelijkbaar met een doop. Ook een soort van kraamborrel.
pi_176745077
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch altijd? Ook over zijn dochter
Zij is mijn eigen jong.
pi_176745114
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een knapperd. Wat wil je weten? Wij hebben een aqiqah, vergelijkbaar met een doop. Ook een soort van kraamborrel.
Ik wil voorkomen dat Jules van hand tot hand gaat. Is niet goed voor hem, en Kim wordt helemaal loco dan. Tips daarvoor zijn leuk.
pi_176745194
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:27 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik wil voorkomen dat Jules van hand tot hand gaat. Is niet goed voor hem, en Kim wordt helemaal loco dan. Tips daarvoor zijn leuk.
Wij doen de baby in een mandje. Misschien is dat een idee om te doen tijdens kraamborrel?
  donderdag 25 januari 2018 @ 20:32:18 #187
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_176745233
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch altijd? Ook over zijn dochter
Ja daarom
:')

Ik vind het echt zo raar klinken :')
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 25 januari 2018 @ 20:32:59 #188
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_176745246
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:25 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zij is mijn eigen jong.
Deze niet dan?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_176745304
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:32 schreef zeefje het volgende:

[..]

Deze niet dan?
Jules is ons jong, van mij en Kimberley.

Dochter is nu alleen van mij, haar moeder is er niet meer ;(
Ik wil er niet aan denken om bekende redenen.
pi_176745334
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wij doen de baby in een mandje. Misschien is dat een idee om te doen tijdens kraamborrel?
We houden hem gewoon zelf vast.
Hij is echt zo leuk, ik overstroom bijna hier.
pi_176745495
We hebben zo'n mozesmandje gekocht met een hemeltje, we waren toch te zenuwachtig om hem alleen in zijn eigen kamer te laten slapen.
De gespecialiseerde kraamzorg die we hadden afgebeld hebben we toch vandaag opgestart, de zuster heet Ilonka en ze is echt geweldig O+
Ze heeft zoveel vragen beantwoord, zaterdag komt ze weer.
pi_176745549
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, dat is echt een leuke naam, meen ik! O+
Ja hè? Knap ventje is ie O+
pi_176746339
Dochtertje Noor 4,5 maand O+ :B
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_176746494
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:29 schreef Aloulu het volgende:
Dochtertje Noor 4,5 maand O+ :B
[ afbeelding ]
TbarkeAllah! Prachtige naam ook.
pi_176746718
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:45 schreef Mekamotut het volgende:
We hebben zo'n mozesmandje gekocht met een hemeltje, we waren toch te zenuwachtig om hem alleen in zijn eigen kamer te laten slapen.
De gespecialiseerde kraamzorg die we hadden afgebeld hebben we toch vandaag opgestart, de zuster heet Ilonka en ze is echt geweldig O+
Ze heeft zoveel vragen beantwoord, zaterdag komt ze weer.
Meka, kan me de zorgen en zenuwen goed voorstellen! En wat goed dat jullie toch uiteindelijk kraamzorg geregeld hebben en fijn dat jullie er al veel aan hebben. Geeft ook weer vertrouwen voor jullie.
Jules lekker dicht bij jullie, vindt ie vast ook hartstikke fijn!
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:45:54 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176746757
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

TbarkeAllah! Prachtige naam ook.
Wat betekent dat?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176746877
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:44 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Meka, kan me de zorgen en zenuwen goed voorstellen! En wat goed dat jullie toch uiteindelijk kraamzorg geregeld hebben en fijn dat jullie er al veel aan hebben. Geeft ook weer vertrouwen voor jullie.
Jules lekker dicht bij jullie, vindt ie vast ook hartstikke fijn!
Ja lekker dichtbij, we hebben het showmodel gekocht :')
Het is een Modelbaby, slaapt, eet, schijt. We houden hetzelfde schema aan als in het ziekenhuis, iedereen slaapt nu, om 23.00 moet kleine weer eten, dat doe ik zodat zij wat slaap kan pakken.
pi_176746896
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat betekent dat?
Moge God het zegenen, zoiets. Eigenlijk is het soort van: wat mooi.
  donderdag 25 januari 2018 @ 22:05:36 #199
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176747216
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even patsen. 8 maanden en 1 week. Zo ondeugend als maar zijn kan. Dat maakt het het 4x per nacht opstaan toch wel waard. O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176747748
In de categorie ondeugd;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag is Dirk alweer 4 maand. 4 maand gewoon. Ik kan soms nog steeds niet bevatten hoe mooi het is dat hij er is. En wat gaat het snel allemaal.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 25 januari 2018 @ 22:36:04 #201
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176748107
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 22:23 schreef Nanuke het volgende:
In de categorie ondeugd;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag is Dirk alweer 4 maand. 4 maand gewoon. Ik kan soms nog steeds niet bevatten hoe mooi het is dat hij er is. En wat gaat het snel allemaal.
Hij kijkt idd heerlijk ondeugend O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176752745
Ondeugende baby's O+

Die blik GvsE. *;

Nanuke, 4 maanden alweer. Je mooie kerel. O+

Wij lijken over te zijn op nog maar 1 nachtvoeding. :o Zowel gister als vannacht ging ie om 9 uur z'n bed in (net als ik :7), rond een uurtje of 4 drinken en dan door tot een uur of 7. *O*

Verder is de mobile hi-la-risch volgens J. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176752972
Ok Kris, hoe krijg jij je baby 's avonds op tijd naar bed? Hier is het nog steeds 23/23.30 uur elke avond (op zich wel prima, want ik ga toch om 21 uur naar bed en dan kan ik alvast 1,5 uur slapen voor Baard haar brengt, maar eens een avondje rustig samen op de bank zou relatiewise ook wel weer eens tof zijn).

Meer baby's die acht keer per dag poepen? Ik word er helemaal gek van. :')
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176753039
Ik gok geluk DaD. Volgens mij kan hij nog wel eerder voor de nacht, maar dan moet ik ook eerder mee. Hij begint hier aan z'n nacht doordat het het enige slaapje is waar het echt donker is en hij slaapt beter als ik er naast lig.

En poepkinderen united. J. poept minstens 5 keer op een dag en het liefst in een net schone luier. L. deed dat ook altijd en heeft dat tot ruim 1,5 jaar oud volgehouden. Ik weet niet beter. :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176753557
Hier poept ze zo'n 1-2 keer per dag en in 99% van de gevallen bij mij, tijdens het voeden.

op tijd naar bed is hier ook een no go. laatste tijd lukte het rond 22:00 en dat is prima. gisteren lukte het niet, leek krampjes te hebben waardoor ze steeds wakker werd als ze bijna sliep. Uiteindelijk sliep ze om 1:00, ik ben blij dat het mijn vrije dag is. Dat maakte ook dat ik veel geduldige kon zijn gisteravond.
verkoudheid lijkt iets beter te gaan, gelukkig maar!

ik zag nog leuke foto's van dirk en g! Hier is ze alweer bijna 5 maanden, jeetje.
N is van de 31ste waardoor ze vaak nooit exact een bepaald aantal maanden is. Vooral met 6 maanden vind ik dat irritant. Is dat nou op 28 februari of pas op 1 maart.. :D Ik hou maar 1 maart aan.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 09:12:58 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_176753613
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 08:23 schreef Krisvc het volgende:
Ik gok geluk DaD. Volgens mij kan hij nog wel eerder voor de nacht, maar dan moet ik ook eerder mee. Hij begint hier aan z'n nacht doordat het het enige slaapje is waar het echt donker is en hij slaapt beter als ik er naast lig.

En poepkinderen united. J. poept minstens 5 keer op een dag en het liefst in een net schone luier. L. deed dat ook altijd en heeft dat tot ruim 1,5 jaar oud volgehouden. Ik weet niet beter. :D
mijn zoon is ook zo'n bouter ja. Heeft ie van zijn pa. Dochter en ik gaan gewoon 1 keer per dag :')
Maar het verklaart wel hoe hij zó veel kan eten en toch een slanke baby is :P
disclaimer
  vrijdag 26 januari 2018 @ 09:13:47 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_176753626
Dirkje O+
disclaimer
pi_176753860
Z. Slaapt de laatste tijd een lange dut tussen 18:15 en tot uur of 21:00.
Echt heerlijke timing want zo kunnen we rustig eten, zoon naar bed brengen en daarna nog de boel opruimen.
Dan krijgt ze daarna nog een voeding, schone luier en slaapt ze rond 22:00 weer.
Behalve gisteravond...toen maakte ze er ook 23:30 van.
Maar goed, ze is blijkbaar geen avondmens want je hebt er geen kind aan. O+

Btw, zijn hier dames die gestopt zijn met werken nu ze een kind (of kinderen) hebben en de partner de kostwinner is? :)
pi_176753877
Mjah van die acht poepluiers zijn er vier 's nachts. :'). Dat vind ik wel vrij matig.

Nanuke, wat een schatje. O+. En vier maanden alweer! Ik kan deze keer nog slechter dan drie jaar geleden onthouden wie welke baby heeft en hoe oud die dan is. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176753947
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:28 schreef vencodark het volgende:

Btw, zijn hier dames die gestopt zijn met werken nu ze een kind (of kinderen) hebben en de partner de kostwinner is? :)
Check! ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176753966
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Check! ;)
En hebben jullie eigen rekeningen?
pi_176753995
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Check! ;)
Hoe bevalt dat? :P
Wat was de reden?
pi_176754305
L. ging toen ze 4 weken was ook al tussen 20.00 en 21.00 naar bed, terwijl peuter maandenlang beneden gefeest heeft bij ons tot laat op de avond. Ik denk inderdaad dat het een kwestie van geluk is.

L. poept zichzelf standaard wakker na drie kwartier ochtenddut. Nog een half uur te gaan. :') Wel matig dat nachtpoepen DaD. :{

Geen ervaring mee Venco, ik zou gillend gek worden als thuisblijfmoeder. :P
pi_176754317
Ik heb nog gewoon een eigen rekening, maar das meer uit luiheid, al die automatische afschrijvingen overzetten en naar de bank gaan om de rekening te sluiten... Pfff :@

90% van de tijd vind ik het heerlijk om fulltime voor een kind te zorgen. Op slechte dagen (als 'ie weer eens om het uur wakker is geweest bijvoorbeeld) heb ik soms spijt. Dan zou ik eigenlijk wel gewoon weg willen lopen. ( :@ ) Het werken zelf zou ik ontzettend missen als ik meer tijd had. ;)

De reden is simpel: Ik zorg liever zelf voor hem, financieel kan het met gemak, en ik heb er geen enkele moeite mee om 'afhankelijk' te zijn van mijn man.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:00:30 #215
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176754364
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:28 schreef vencodark het volgende:
Z. Slaapt de laatste tijd een lange dut tussen 18:15 en tot uur of 21:00.
Echt heerlijke timing want zo kunnen we rustig eten, zoon naar bed brengen en daarna nog de boel opruimen.
Dan krijgt ze daarna nog een voeding, schone luier en slaapt ze rond 22:00 weer.
Behalve gisteravond...toen maakte ze er ook 23:30 van.
Maar goed, ze is blijkbaar geen avondmens want je hebt er geen kind aan. O+

Btw, zijn hier dames die gestopt zijn met werken nu ze een kind (of kinderen) hebben en de partner de kostwinner is? :)
Yep! Maar dan vanwege de oudste. Ze gaat vanaf september '17 naar school en ik wilde niet dat ze op woensdag naar de naschoolse opvang moest. Ik wilde mijn werkdag ruilen, maar dat bleek niet mogelijk.
Na een paar maanden pappen en nathouden waarin íedereen ongelukkig was toch besloten te stoppen.
Ik heb het er wel even heel moeilijk mee gehad. Ik hou van mijn werk en ik had zulke leuke collega's.
Maar wel vrede mee als ik zie hoe veel gelukkiger mijn oudste is en hoeveel rust het brengt in het gezin.
Nu moet ik wel zeggen dat Ella nog naar de crèche gaat (mag je dit jaar nog 3 maanden doorlaten gaan met behoud van toeslag), dus ik heb momenteel nog 1,5 dag waarin ik even iets anders kan doen dan kinderen (al is dat het huishouden, het is toch makkelijker en rustiger zonder kinderen om je heen). Vanaf april ga ik ervaren hoe het is om 24/7 kind(eren) om me heen te hebben.

Ik kijk nog wel laagdrempelig rond of er een baan is in mijn vakgebied waarbij de dagen beter aansluiten op de behoeften van ons gezin, maar ik voel me wel gezegend dat we de mogelijkheid hebben om deze keuze te maken.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176754372
Krisvc, wat een heerlijkheid! Hier is het ook vaak nog na 22.00 dat hij eraan wil toegeven dat hij moe is. Maar dan slaapt hij ook wel tot 9 met 3 voedingen, dus dat is nog best prima.

Dad, ik wil wel wat van je veelpoeper overnemen. Hier is het 1 a 2 keer in de 8 dagen. En vooral als het wat langer duurt krijgt hij weer heel erg krampjes.

GvsE, ik had helemaal niet gereageerd op je heerlijke foto! Bijzonder toch, hoe baby's in staat zijn met van die slechte momenten weg te komen alleen al door ineens te lachen of iets geks uit te spoken. :P

En met al die nieuwe newborns in het topic voelt Dirk ineens al heel groot. Ik geniet zo van de bfd, maar als ik terug kom van m'n werk heb ik echt geen energie om dan te reageren. Jammer, want jullie baby's maken dan mijn avond altijd beter. (Lees: de mijne slaapt dan veelal, en dan compenseren jullie voor mijn gebrek aan geknuffel :D )
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176754807
Leuk om die ervaringen als ‘thuisblijfmoeder’ te lezen.
Ook om welke redenen hiervoor gekozen is. :)
Even een spoiler want lang verhaal. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik zit de voordelen en nadelen tegen elkaar te zetten.
Daarom lees ik graag hoe sommige van jullie dit ervaren. :)
pi_176754991
Ik werk maar 2 middagen, en ik zou daar wel wat meer van willen maken. Ik vind het heerlijk om voor Dirk te zorgen, maar ook gewoon wel heel fijn om wat met mijn hoofd te doen. Ik heb ook best wel wat behoefte om dingen voor mezelf te doen, en dat komt er nu thuis (nog) niet van. Ik zou het dus niet kunnen, thuisblijfmama zijn. Financieel maakt het denk ik niet veel verschil.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176755262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef Nanuke het volgende:
Ik werk maar 2 middagen, en ik zou daar wel wat meer van willen maken. Ik vind het heerlijk om voor Dirk te zorgen, maar ook gewoon wel heel fijn om wat met mijn hoofd te doen. Ik heb ook best wel wat behoefte om dingen voor mezelf te doen, en dat komt er nu thuis (nog) niet van. Ik zou het dus niet kunnen, thuisblijfmama zijn. Financieel maakt het denk ik niet veel verschil.
Het ligt wel aan je baan, denk ik.
Mijn werk is echt heel oninteressant eigenlijk. Ik werk in een bedrijfskantine en hogerop komen zit er niet in.
Dus qua sociale ladder zit ik al niet heel hoog, zeg maar. ;)
Ik vind thuis zitten, nu met verlof, echt heel chill.
Dus ergens denk ik wel dat ik dit de komende jaren kan doen.
Gezien de omstandigheden op werk, snap je.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:57:58 #220
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176755309
Ik moet zeggen dat ik het met 1 kind ook heel anders vond dan met 2.

Nu met 2 kinderen en dan eigenlijk vooral sinds kleuter naar school gaat is het zo'n geregel en geleur voor goede oplossingen waar ze allebei goed bij varen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176756254
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het ligt wel aan je baan, denk ik.
Dat denk ik ook. En ook aan je eigen instelling denk ik. Ik ben zelf jaren lang thuis geweest vanuit een veel te lang mee doorgelopen depressie. Het heeft me toen ik daaruit was, zóveel moeite gekost om weer een sociaal leven en (vrijwilligers)werk op te bouwen, dat ik als de dood ben wat er gebeurt als dat wegvalt als ik fulltime thuis zou zijn. En ik word zelf écht niet leuker van een kleine wereld. :@ Mijn werksituatie is nu namelijk ook niet bepaald leuk (ga zelfs op zoek naar een andere plek), maar er even uit zijn doet me zo goed, dat het nog opweegt tegen niet werken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176756415
Het is ook lastig om weer aan de slag te gaan als je er lange tijd uit bent geweest. Knap dat het je gelukt is, Nanuke. :* .

Venco, als dit ook komt doordat je niet echt blij bent met je werk, zou je het stoppen met werken ook kunnen zien als een stap om de komende jaren als thuisblijfmoeder uit te gaan vinden wat wel bij je past en wat je wel graag zou willen doen. En dan bijvoorbeeld eens een cursus gaan doen. En, verder zou ik het ook goed bespreken met je man, hoe jullie dat dan regelen (dus: is er dan financieel ruimte dat jij nog eens een cursus/omscholing zou kunnen doen bijv). Het kan erg leuk zijn om zo'n periode van uit het arbeidsproces zijn te gebruiken voor wat 'soulsearching' op dit gebied. Dat geeft je, naast het moederschap, ook een soort doel en als mensen er naar vragen kun je dat prima uitleggen.

Ontopic: Y is echt snotverkouden en er komen nu geloof ik toch echt tandjes door. Hij is dus lekker huilerig. Wel lief. Ik ga vanmiddag naar baby bios. Ik hoop dat hij zich netjes gedraagt daar. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176756562
Venco, ik wilde een hele reactie typen maar eigenlijk kwam dat neer op wat Franny al schreef. +1 daarop dus :)

Beterschap voor Y! Wat leuk naar de babybios. (Dat was toch een volwassenefilm, maar dan met baby’s erbij?)

J. zijn verkoudheid is over. Eindelijk weer slaap voor ons allemaal! *O* Hij heeft er spontaan een hele nacht van doorgeslapen, wtf! Hij moest zeker wat inhalen. Gisteren waren de kinderen alleen bij een snotverkouden/grieperige schoonmoeder, dus ik denk dat we volgende week weer van voren af aan beginnen :')

Verder zag ik met teruglezen weer een heleboel leuke baby’s voorbij komen O+ Het valt me op hoe groot de mijne ineens lijkt tussen al die newborns.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:32:41 #224
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176758219
Oh, de babybios. Dat mis ik echt sinds ik weer werk bijna net zo erg als het uitslapen. Welke film draait er?

Venco: ik was altijd wel fel op economische zelfstandigheid en op z'n minst zelf wat geld verdienen en in het arbeidsproces blijven en zo. Daar sta ik nog steeds wel achter, maar heb ook wel meer begrip gekregen voor ouders die anders kiezen, nu ik zelf een kind heb. Toch lijkt het mij nog steeds slim om niet te lang helemaal niet te werken. Voor als je ooit weer aan de slag wil, en om je focus breder te houden dan je eigen huiskamer, en om te voorkomen dat je toch ooit in gesprekken belandt van wie haalt het geld binnen en wie geeft het uit etc.
Tegelijk lijkt het me ook heerlijk als de ruimte er is om me even op kinderen en mezelf te kunnen concentreren, juist om na te denken over hoe verder, zoals Franny beschrijft. Goed samen over praten inderdaad!

J's verkoudheid is ook op z'n retour dus wij zijn gaan babyzwemmen vanmorgen. Was best leuk. Niet de hemel. Jacob onderging het met een stoïcijns gezicht allemaal en in totale stilte. Thuis op het kleed werd dat ingehaald: lekker gillen. Ik vond het wel grappig dat er een opdracht was om ze op hun rug op een mat te leggen en dan de mat schuin te duwen zodat ze onder water belandde. Zo ver kwam ik niet: J grijpt elke gelegenheid aan voor een rol over rechts, dus ook deze :o. Maar hij had het wel koud volgens mij. 31 graden is echt niet zo veel, zeker niet voor zo'n mager geval als de mijne.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:36:41 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176758290
Oh ja, wat ik ook een nadeel zou vinden aan fulltime thuis zijn: de ongelijkheid die het geeft naar de andere ouder. Dat die niet automatisch tijd alleen heeft thuis en daarmee meer de tweede persoon blijft. Gek misschien uit mijn mond met de tweede ouder niet hier in huis, maar toch :P. Ik zie dat wel bij stellen om me heen, dat het een ongelijkheid geeft die ook wrijving kan veroorzaken, los van wie het geld binnen brengt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176759177
Awww. Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd wat te kolven met mijn kekke mini-siliconen-dingesje en uiteindelijk had ik tegen de 100ml verzameld. Vanmorgen heeft mijn dude dat aan O. gegeven via een boestvoedingsgeschikt flesje en het ging meteen helemaal goed en O. slurpte de melk in een paar minuten naar binnen en mijn dude moest er een traantje bij laten, zo leuk vond -ie het! Wat zijn we verschrikkelijke watjes geworden, zeg! 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176759215
Babyzwemmen lijkt me erg tof, maar Jacob was er dus niet uitermate van onder de indruk? :D
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 26 januari 2018 @ 14:42:51 #228
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176759668
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:19 schreef minilot het volgende:
Babyzwemmen lijkt me erg tof, maar Jacob was er dus niet uitermate van onder de indruk? :D
Nee, maar dag schijnen ze zelden te zijn hoor. Alhoewel ik ook wel kinderen zag lachen en spetteren maar dat waren misschien ervaren exemplaren.
Bij ons is het trouwens duurder dan gewoon vrij zwemmen. Dus misschien doe ik dat wel een volgende keer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176759898
ik roep al heel lang dat ik graag wil gaan zwemmen met N. Vandaag een zwembroekje besteld, eens kijken of we volgend weekend kunnen gaan. Eerst wat beter uitzieken nog!

mooi moment idd mini, het eerste flesje van papa! O+
pi_176760483
Wij gaan dit weekend naar Schiermonnikoog, in een huisje. Er is ook een zwembad bij, dus ik denk dat we ook wel even gaan zwemmen.
Halve koffer aan alleen al zwemspullen voor de peuter en de baby. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176761024
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:36 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja, wat ik ook een nadeel zou vinden aan fulltime thuis zijn: de ongelijkheid die het geeft naar de andere ouder. Dat die niet automatisch tijd alleen heeft thuis en daarmee meer de tweede persoon blijft. Gek misschien uit mijn mond met de tweede ouder niet hier in huis, maar toch :P. Ik zie dat wel bij stellen om me heen, dat het een ongelijkheid geeft die ook wrijving kan veroorzaken, los van wie het geld binnen brengt.
bij ons is vriend nu thuis met de kapitein en ik ben vier dagen van 8/18 weg. Ik ben er soms wel een beetje jaloers op dat hij meer van de wakkere tijd vd kapitein meekrijgt en daardoor miss een sterkere band ontwikkelt :@. Als ik thuis kom ist kapteintje meestal moe en jengelig en zie ik m alleen met naar bed brengen ;(

Anders dan jij beschrijft maar idd een soort ongelijkheid.

Wij gaan uiteindelijk allebei parttime werken :Y vind ik t eerlijkste wat dat betreft.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176761073
Mbt babyzwemmen, ik denk dat dat leuker is met oudere baby's. Wij zijn meteen begonnen met drie maanden, maar volgens mij ervaart hij het niet anders dan douchen of in bad gaan :')

De wat grotere kindjes van n half jaar ofzo zie je wel lachen en spetteren ect.

In ons zwembad is babyzwemmen ook niks anders dan n beetje rondsjokken met je baby in het bad, oldskool kinderliedjes zingen en een beetje plonzen en bewegingen doen :') is dat overal?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176761370
Door omstandigheden ben ik de kostwinner. Momenteel werk ik 3 dagen en heb ik 1 dag ouderschapsverlof (4 daagse werkweek).
Voor ik zwanger was, was mijn grote wens om eens een paar maanden niet te werken en lekker te relaxen en dingen voor mezelf te doen, een soort korte sabbatical.
Toen ik zwanger werd, keek ik daarom heel erg uit naar mijn verlof, want EINDELIJK 4 maanden vrij en ook nog eens betaald :D . Wat een desillusie was dat :')
Ik was op het eind zo moe en toen nog een zwangerschapsvergiftiging erbij en ingeleid worden, dat ik nergens puf voor had. Nadat S. geboren was had ik nog minder tijd voor mezelf dan daarvoor :')

Ik zou dus best een tijdje fulltime thuis willen zijn. Ben soms ook best jaloers op manlief dat hij 3 dagen echt alleen is met S. Zelf vind manlief dat best zwaar af en toe. Tuurlijk heb ik ook 4 dagen in de week met hem, maar heb toch soms het idee dat ik die werkdagen wel wat mis. Alhoewel het ook super is om weer thuis te komen en dat blije koppie weer te zien O+
Maar dat (tijdelijk) fulltime thuis willen zijn, zit er dus niet in, want er moet toch brood op de plank komen :7

Wat betreft babyzwemmen: dat zouden we met S. gaan doen toen ie 3 maanden was. Nu is hij bijna 7 maanden oud en we zijn nog steeds niet geweest. :@ Ik heb het een doel gemaakt om dat toch echt eens in februari te gaan doen.

Is dat babyzwemmen bij jullie ook zo achterlijk vroeg? Bij ons is het voor baby's om 9 uur 's ochtends, waarbij je geacht wordt wel rond 8:45 ongeveer aanwezig te zijn (want baby en jezelf zwemklaar maken). Dat wordt al een klus op zich om op tijd te zijn. Babyzwemmen is wel op mijn vrije dag en eerlijk gezegd ben ik dan ook wel blij als S. eens doorslaapt tot 8-8:30, zodat ik ook wat langer kan liggen :+ :+ :+
Tja, dan gaat het dus niet meer lukken om op tijd te komen..... :+
pi_176761663
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:36 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja, wat ik ook een nadeel zou vinden aan fulltime thuis zijn: de ongelijkheid die het geeft naar de andere ouder. Dat die niet automatisch tijd alleen heeft thuis en daarmee meer de tweede persoon blijft. Gek misschien uit mijn mond met de tweede ouder niet hier in huis, maar toch :P. Ik zie dat wel bij stellen om me heen, dat het een ongelijkheid geeft die ook wrijving kan veroorzaken, los van wie het geld binnen brengt.
En ook het gevaar dat je uit elkaar gaat groeien omdat de belevingswerelden behoorlijk anders zijn. Als mijn vriend nu van werk thuis komt zit ik alleen maar tegen hem aan te miepen over wat de baby vandaag allemaal heeft gedaan en zijn verhalen over werk lijken voor mij nu ineens erg ver weg. Dat is voor even niet erg, maar als dat structureel zou zijn wel lastig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176762332
Voor ons maakt het financieel weinig uit of ik ga werken. Mijn beste motivatie om toch te gaan werken zou zijn om te verhuizen. Nou blijkt dat we al naar een prachtig huis kunnen zonder dat ik werk.

Ik wil wel een thuisstudie doen, met stages gespreid zodat ik weinig weg hoef. Als Flens zes maanden is hoop ik te beginnen en als het dan nog te vroeg is, prima.

Ben veel ziek geweest waardoor ik niet meer werkte. Daarna begon ik met reïntegratie en proberen zwanger te worden. Uiteindelijk was ik veel sneller zwanger dan verwacht. :) Het zou ook wat lullig voelen om na zoveel jaren thuis veel te gaan werken.
Overigens deed ik wel fulltime vrijwilligerswerk afgelopen jaar als bestuurslid. Stressvol werk maar heerlijk om wat nuttigs te doen.

Hier overigens al jaren een gedeelde rekening. En ik ben de baas over de uitgaven. Het kan dus wel. ;)

Vandaag zijn Flens en ik voor het eerst met zijn twee de deur uit gegaan.
Hij valt nou niet meer altijd aan de borst in slaap maar wel met speen. Ik krijg hem in ieder geval eindelijk weer in slaap! :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176762540
Zeldzame foto van slapende Flens!


Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176763089
Aww schattig!
pi_176763627
Hier is babyzwemmen wel een heel groot succes. Wel zijn we er pas met acht maanden mee begonnen, bij ons zie ik ook maar weinig jongere baby's (hoewel het officieel wel kan).

Ook hier is het om 9 uur, maar Timo is eigenlijk nooit later dan 7.30 wakker, dus dat redden we wel. Het is vooral veel plonzen en liedjes zingen, maar ook wel van de kant af 'springen', onder water zwemmen enz. Timo vindt het in ieder geval erg leuk, dus ik blijf het voorlopig wel doen.
pi_176763788
Hier zou ik financieel gezien ook de hele week thuis kunnen zitten, maar ik zie mijn werkdagen als rustdagen :@ Fulltime thuis zitten is niks voor mij, maar fulltime werken ook niet. Ik vind het zo prima geregeld, ook al ben ik financieel afhankelijk. Man zou het liefste helemaal stoppen met werken, maar zolang dat niet kan werkt hij liever gewoon 4 dagen, des te eerder kan hij helemaal stoppen met werken :D 5 dagen is niet gebruikelijk bij zijn werkgever en daar zou hij nu ook nooit meer naar terug willen. We hebben al jaren een gemeenschappelijke rekening en spaarrekening, daar storten we beiden regelmatig geld op wanneer nodig.

Babyzwemmen is hier helaas geen optie meer. Woon ik eindelijk twee straten van het zwembad af, heb ik teveel kinderen om er heen te kunnen :( met peuter ging ik wel regelmatig, tot het kwartier fietsen er voor en er na te vermoeiend voor hem werd (qua slaaptijd met name). De meiden zijn in centerparcs 1 keer wezen zwemmen, vonden het maar mwah.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176763863
Ik sta best wel te kijken van hoeveel vrouwen blijkbaar kunnen stoppen met werken zonder financiële consequenties. Verdienen jullie zo weinig, of jullie mannen zo veel, of hebben wij onze financiën zo slecht op orde? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176764530
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik sta best wel te kijken van hoeveel vrouwen blijkbaar kunnen stoppen met werken zonder financiële consequenties. Verdienen jullie zo weinig, of jullie mannen zo veel, of hebben wij onze financiën zo slecht op orde? :+.
Ik denk dat het ook aan je uitgaven ligt en je leefstijl voor je aan kinderen begon. Wij leven niet bewust zuinig, maar aan vaste lasten inclusief boodschappen, verzekeringen hypotheek etc zijn we zo'n ¤1000 per maand kwijt. Dan blijft er zelfs met een mager salaris nog genoeg over, zeker nu we toch geen verre reizen kunnen maken voorlopig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176764594
Over reizen maken gesproken, zijn jullie al vakantieplannen aan het maken?

Wij hebben het er af en toe wel over, maar nog niks concreets.
Ik vind het vooral lastig iets te vinden dat ook leuk is met een baby. En ik kijk een beetje op tegen al het gedoe dat er bij komt kijken, vooral als je zou willen vliegen.
pi_176765272
Wij gaan sowieso een weekje naar Frankrijk met vrienden,een groot huis met zwembad. Chillen en wijn drinken :) Dat doen we al jaren en het was voor iedereen gewoon vanzelfsprekend dat we dit jaar gewoon met de kapitein mee zouden gaan (ik heb er nog uitdrukkelijk naar gevraag, of echt niemand het vervelend of storend zou vinden, want dat vind ik voor zowel mezelf als anderen niet chill, maar het was allemaal dikke prima O+).

Denk dat we ook ergens met zn drieen nog wel gaan (wil graag naar Scandinavië O+) maar even kijken of dat qua geld en vakantiedagen allemaal kan :Y.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176765613
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 19:29 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook aan je uitgaven ligt en je leefstijl voor je aan kinderen begon. Wij leven niet bewust zuinig, maar aan vaste lasten inclusief boodschappen, verzekeringen hypotheek etc zijn we zo'n ¤1000 per maand kwijt. Dan blijft er zelfs met een mager salaris nog genoeg over, zeker nu we toch geen verre reizen kunnen maken voorlopig.
Ah ja, alleen onze hypotheek is al zo ongeveer dat. :+.

En vakantieplannen: we gaan dit jaar een aantal dingen in huis laten doen die een paar duizend euro kosten (een kast op maat laten maken en de vloer laten schuren en lakken), dus we houden onze vakantie goedkoop dit jaar: in de meivakantie een week naar Twente en in de zomervakantie een week naar de Ardennen. We hebben beide huizen al geboekt en uitgezocht op rust en ruimte. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176766308
Wij gaan in maart een weekje naar Landal en voor in september zijn we aan het oriënteren voor twee weken naar de zon maar niet te lang vliegen. We neigen nu naar Mallorca. Maar het is best lastig om een hotel te vinden met 5-persoonskamers of waar twee babybedjes bij passen. Binnenkort dus maar even langs het reisbureau.

Ik ben qua vakantie nog steeds jaloers op Fazz. Zo jammer dat mijn man dat niet aandurft.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 26 januari 2018 @ 22:04:39 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_176768246
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik sta best wel te kijken van hoeveel vrouwen blijkbaar kunnen stoppen met werken zonder financiële consequenties. Verdienen jullie zo weinig, of jullie mannen zo veel, of hebben wij onze financiën zo slecht op orde? :+.
hier zou het ook niet uit kunnen, wij verdienen exact evenveel.
Of ja, alles kan, maar daar wordt niemand gelukkiger van _O-
Maar wel fijn als het kan en iedereen daar heel gelukkig van wordt natuurlijk ;)
disclaimer
pi_176769047
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

bij ons is vriend nu thuis met de kapitein en ik ben vier dagen van 8/18 weg. Ik ben er soms wel een beetje jaloers op dat hij meer van de wakkere tijd vd kapitein meekrijgt en daardoor miss een sterkere band ontwikkelt :@. Als ik thuis kom ist kapteintje meestal moe en jengelig en zie ik m alleen met naar bed brengen ;(

Anders dan jij beschrijft maar idd een soort ongelijkheid.

Wij gaan uiteindelijk allebei parttime werken :Y vind ik t eerlijkste wat dat betreft.
Nog niet bijgelezen, maar:

Vriend werkt hier 5 dagen/fulltime en ik ben 2-3 dagen doordeweeks thuis. Maar de allergrootste held van S. (bijna 2) is toch echt papa. De hoeveelheid tijd is lang niet altijd de doorslaggevende factor, gelukkig!

Ik doe trouwens mijn best om M. om te buigen tot een mamakindje :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176769087
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

in de meivakantie een week naar Twente
Gezellig, kom je bij mij op verjaardagsbezoek? :P

Ik kan vooral stoppen met werken zonder consequenties omdat wat ik bijverdien aan salaris (ik heb ook een wajong-uitkering), opgaat aan de opvang. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176769359
Ik kom niet echt aangehaakt, lees wel alles! O+

Ik zag hele leuke foto’s!
V lijkt meteen zo oud als ik die kleine mupkes zie :{

Ik werk 3 dagen en vind het heerlijk.
Alleen maar thuis zijn is niks voor mij, heb heel leuk werk en super collega’s.
Vriendlief werkt diensten, hij is ook veel samen met V als ik werken ben.

V heeft volgens mij zijn beentjes ontdekt O+
Hij pakt constant zijn knieën vast en rolt dan op z’n zij.
Hij wordt echt steeds leuker!
pi_176769423
Ik werk 3 dagen officieel. In de praktijk werk ik vrijwel altijd meer uren, maar wel evenveel dagen (bijv. van 8.30-18.00 of 10.00-22.00). Dus deze en volgende maand krijg ik fulltime betaald. Mijn salaris is niet echt veel (horeca), maar we hebben het wel nodig.
En nodig is dan in de zin van dat we in de zomer 1-2 keer per week op een terrasje eten, lekker naar de Ardennen rijden, een keer shoppen en áltijd aan het klussen zijn. We leven vrij uitgebreid zeg maar :')
Daarbij is mijn werk echt super leuk. Ik heb een fantastisch team, vandaag van 12.00-22.00 gewerkt en daar geniet ik oprecht van.
Mijn vriendinnen hebben allemaal gestudeerd (hbo/Uni) en vonden mijn werk altijd vreemd. Maar als ik de stress en ellende van hen zie, ben ik nog blijer met wat ik doe.

Vakantie is bij ons geen verrassing. We rijden altijd naar Hongarije. Huis van schoonouders waar we inmiddels een eigen huisje hebben zelfs. Er is veel familie met kinderen op 100 meter afstand. En heel veel opa en oma-tijd (en dus chilltijd voor mij *) ). Afgelopen jaar was ik er met 35 weken zwangerschap nog!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176770970
Hongarije! O+

Wij hebben nog geen plannen voor de zomervakantie: we willen dit jaar een huis kopen en vakantie heeft dus even geen prioriteit. We zien het wel dit jaar. Wel gaan we in april een lang weekend met de schoonfamilie naar Landal en over twee weken een lang weekend naar Rome met zijn drieën. Man en ik zijn daar overigens al meerdere keren geweest, dus de meeste toeristische highlights laten we links liggen.
pi_176771074
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 00:04 schreef Gogo83 het volgende:
Hongarije! O+

Wij hebben nog geen plannen voor de zomervakantie: we willen dit jaar een huis kopen en vakantie heeft dus even geen prioriteit. We zien het wel dit jaar. Wel gaan we in april een lang weekend met de schoonfamilie naar Landal en over twee weken een lang weekend naar Rome met zijn drieën. Man en ik zijn daar overigens al meerdere keren geweest, dus de meeste toeristische highlights laten we links liggen.
Haha, wat heb jij voor connectie met Hongarije dan? De meeste mensen denken vooral dat het oersaai is. Dat klopt en ik vind het heerlijk :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176773376
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik sta best wel te kijken van hoeveel vrouwen blijkbaar kunnen stoppen met werken zonder financiële consequenties. Verdienen jullie zo weinig, of jullie mannen zo veel, of hebben wij onze financiën zo slecht op orde? :+.
Ja ho, we zijn aan het kijken of het zou kunnen. ;)
We hebben een paar jaar met schulden geleefd die afgelost moesten worden en dat hebben we ook gered. Nu is die rotzooi allemaal afgelost en is mijn man meer gaan verdienen omdat hij promotie heeft gemaakt.
Dus op het eind van de streep zouden we nu zonder mijn loon, net zoveel hebben als toen we nog moesten aflossen. Euh, snap je? :P

Overigens hebben wij 2 hypotheken omdat we nog een appartement te koop hebben staan.
En we leven niet duur verder.

Ik ga overigens wel een gesprek aanvragen met mijn manager om mijn uren te bespreken.
Ik heb een contract van 15 uur en wil eigenlijk niet meer daarboven gaan werken.
Ook kan ik onmogelijk meer nachtdiensten draaien omdat mijn man nieuwe werktijden heeft.
We gaan dus kijken hoe we mijn rooster op dat van hem kunnen aanpassen.
Ik heb een vast contract dus ze kunnen me niet wegsturen, zeg maar. :)
pi_176773712
Wij willen dit naar naar zuid Frankrijk, lekker (luxe)Kamperen met ons drieën.
Maar eerst gaan we volgende week naar Oostenrijk! *O*
pi_176774508
Leuk om de plannen van iedereen te lezen!

Gisteravond werd S. opeens een stuk zieker. Hij had het vreselijk benauwd, kreeg het slijm niet weg. Hij was er geloof ik ook redelijk van in paniek, huilen, hoesten en steeds kokhalzen om alles weg te krijgen, wat niet lukte. Hij had net heel erg goed gedronken. Uiteindelijk heeft ie mij en het bed helemaal ondergekotst, maar het luchtte wel wat op voor hem.

Zo zielig, heb met hem mee zitten huilen. En ik was ook redelijk in paniek, hem zo benauwd te zien en niks voor hem kunnen doen behalve hem proberen gerust te stellen. :'( :'(
Gelukkig geen koorts, maar hij hoest als een rochelende oude man en niest af en toe zo erg dat de snot je bijna om de oren vliegt....
We vreesden voor een slechte nacht, maar uiteindelijk heeft ie toch goed geslapen en 2 keer gedronken. Om 8 uur weer gedronken en toen weer lekker verder geslapen, wat ie nu nog doet. Hij zal de rust wel nodig hebben ;(
pi_176774529
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik sta best wel te kijken van hoeveel vrouwen blijkbaar kunnen stoppen met werken zonder financiële consequenties. Verdienen jullie zo weinig, of jullie mannen zo veel, of hebben wij onze financiën zo slecht op orde? :+.
Haha ik dacht exact hetzelfde! :D

Maar wij hebben dan ook 2 jaar geleden een nieuw huis gekocht waar we qua ruimte voor de rest van ons leven kunnen blijven wonen O+
Dus toen heel bewust de keuze gemaakt om allebei te (blijven) werken, omdat we beide salarissen nodig hebben.
Nu zou ik sowieso niet willen stoppen ook, ik vind m'n werk leuk én ik zou gillend gek worden van fulltime thuis zitten. Eigenlijk precies wat Franny zegt: nu tijdens m'n verlof gaat het nog wel, maar ik merk nu al dat ik weinig boeiends te vertellen heb als m'n man 's avonds thuis komt.

Man werkt nu 5 dagen en ik 3. Zeker in het begin vind ik dat wel fijn als ze zo klein zijn, ook omdat ik door reistijd lange dagen maak.
Ik kan 2 jaar lang een dag ouderschapsverlof opnemen, dus daarna zou ik weer terug kunnen naar 4 dagen. Mogelijk dat we dan wel 4 om 4 gaan werken.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176774584
ach wat sneu tolstoi. gelukkig heeft ie wel goed geslapen, hopelijk is hij dadelijk wat beter er aan toe!

vakantieplannen, heerlijk! Wij zijn aan het uitzoeken wat we willen. Onze tent is te klein nu, dus waarschijnlijk gaan we een grotere tent kopen en dan kamperen in Oostenrijk/noord-italie ofzo. Lekker de bergen in! Als onze vakanties goedgekeurd worden is N dan al bijna 1! :o
In mei hebben we ook verlof aangevraagd en willen we er ook even tussenuit, we weten alleen nog niet wat.
pi_176774586
Och Tolstoi, wat zielig! ;( Zo sneu als die kleintjes dan zo overstuur raken, vooral omdat je zelf weet dat het dan juist erger wordt...
Veel beterschap! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zaterdag 27 januari 2018 @ 11:16:05 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176774824
Zieke baby's ;(

Leuk trouwens om jullie vakantieplannen te lezen. Ik ben van plan om iets simpels te doen in Nederland of in ieder geval autorijd-afstand. Iets dat ontspannend is voor mij, al dan niet met andere mensen, en dan genieten van niet hoeven werken en veel buiten zijn. Zoiets. Kamperen lijkt me ook superleuk maar eerder als hij loopt denk ik, volgende zomer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176774915
Als alles goed gaat verhuizen wij vlak voor de zomervakantie, dus een vakantie zal er vermoedelijk niet inzitten.

Ik verdien meer dan man (ik werk drie, hij vier dagen), en ondanks ks dat we beide meer dan prima verdienen zouden we niet op één salaris kunnen leven. Maakt ook niet uit, want thuiszitten is toch niks voor mij (ons).

Beterschap Tolstoi! Hier een zieke peuter, hopelijk slaat het L. over zo vlak voor haar verjaardag. :X
pi_176775248
Sterkte Tolstoj. Vervelend altijd zieke baby's

Flav, ga je wintersporten? Ik mis dat echt enorm, laatste keer was toen peuter 20 weken in de buik zat, maar het is praktisch gewoon niet te doen. Van m'n man hoeft het niet, en zelf zonder kinderen gaan is ook niet te regelen, dan is m'n man overspannen als ik thuis kom :D

Kamperen heb ik vreemd genoeg ook enorm veel zin in, vooral met peuter, maar ook dat weigert man. Ik ben met een luxe paardje getrouwd. Volgend jaar wil ik iig een halve week met de kinderen gaan kamperen last minute (bij voorspeld goed weer), met twee baby's zie ik dat (deels) in m'n eentje ook nog niet zitten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176776050
Ja we gaan een weekje skiëen.
We gaan elk jaar en we verheugen ons er weer ontzettend op, meer dan op de zomervakantie :@
Hier is vriendlief ook een luxe paardje maar heb het kamperen toch doorgeduwd haha.
pi_176776305
Ik vind vakantie sowieso niet echt leuk. :@ Ik doe het liefst dan nog stedentripjes en dan max een week. Liever nog korter. Maar ja. Kamperem vind ik dan voor kinderen wel weer heel leuk, dus het zal er nu wel van moeten komen. Man is wel echt een kampeerder. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176776401
Ik heb trouwens nog zo’n mooie zwangerschapsstreep op mijn buik, 5,5 week na bevalling.
Staan leuk hoor maar verdwijnt die nog? :)
  zaterdag 27 januari 2018 @ 12:59:46 #265
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176776507
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 12:51 schreef vencodark het volgende:
Ik heb trouwens nog zo’n mooie zwangerschapsstreep op mijn buik, 5,5 week na bevalling.
Staan leuk hoor maar verdwijnt die nog? :)
Hier wordt hij nog steeds iets lichter en Ella is nu 10 maanden :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176776564
Wij gaan deze zomer met de auto naar de UK als ons kuiken zes maanden oud is.
Festival ter ere van veertig jaar The Cure in Hyde Park in Londen. Babygehoorbescherming op O.'s hoofdje en dan maar chillen op een kleedje in het gras. :)
Verder beetje wandelen in Kew Gardens en wellicht nog wat andere babygeschikte dingen en na een dag of drie weer huiswaarts. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176777553
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 12:51 schreef vencodark het volgende:
Ik heb trouwens nog zo’n mooie zwangerschapsstreep op mijn buik, 5,5 week na bevalling.
Staan leuk hoor maar verdwijnt die nog? :)
Kan wel een jaar duren... en vast in sommige gevallen nog langer.
pi_176778088
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 12:51 schreef vencodark het volgende:
Ik heb trouwens nog zo’n mooie zwangerschapsstreep op mijn buik, 5,5 week na bevalling.
Staan leuk hoor maar verdwijnt die nog? :)
Ik heb hem ook nog, nu bijna 7 maanden :)
Las ergens dat het met hormonen te maken had, en dat bij BV die streep langer blijft. Ik draag hem met trots :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 januari 2018 @ 15:09:45 #269
269689 crew  Viv
pi_176778359
Die van mij is ook nog niet weg (kind is ruim 15 maanden, en ik ben begin vorige maand met borstvoeding gestopt). :Y)
pi_176780207
Mijne (bij 8w en volledige fv) is ook nog duidelijk aanwezig :W
Gelukkig valt-ie minder op door het zonnetje van striae rondom m'n navel 8-)
:')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176780631
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 00:09 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, wat heb jij voor connectie met Hongarije dan? De meeste mensen denken vooral dat het oersaai is. Dat klopt en ik vind het heerlijk :7
Ik zong vroeger in een koor en we zijn twee keer op uitwisseling geweest naar koren in het zuiden van Hongarije, met beide keren aansluitend twee dagen Boedapest. Ik vind het een geweldig mooi land, met vooral hele lieve mensen. En Boedapest vond ik ook heel leuk.
pi_176783541
Ben echt een ontzettend weekdier geworden sinds V er is, ik hoef maar naar hem te kijken en de tranen borrelen op O+
Maar als ik naar hem kijk voel ik ook een beetje ‘angst’.
Stel er komt een 2e kindje bij, kan ik daar dan ook net zo veel van houden? Houd ik dan ook nog net zoveel van hem als dat ik nu doe?
Brrrr.. nare gedachtes :{
pi_176785892
Valt er wat te doen aan die akelige benauwdheid bij S.?
Eerder vanavond had ie weer een vreselijke aanval, waarbij hij het slijm niet weg krijgt en blijft huilen, hoesten en kokhalzen, waardoor het alleen maar erger wordt en er nog meer slijm komt :'( :'( :'(
Ik vind het zo zielig.....

Uiteindelijk is hij bij mij in slaap gevallen. Half uurtje later heeft ie nog redelijk tot goed gedronken bij me, maar ben ook bang bij teveel drinken dat ie weer zo gaat overgeven ;( ;(
pi_176786353
Er is toch zo'n grootmoeders trucje met een ui bij het bedje bij verkoudheid? Wie weet kan je dat nog proberen, je moet even googlen precies hoe en wat.

Ook stoom schijnt wel wat te helpen, douche heet aan, badkamer vol stoom en dan erin zitten met je kleintje.

Sterkte :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176786370
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 12:29 schreef Flav het volgende:
Ja we gaan een weekje skiëen.
We gaan elk jaar en we verheugen ons er weer ontzettend op, meer dan op de zomervakantie :@
Hier is vriendlief ook een luxe paardje maar heb het kamperen toch doorgeduwd haha.
Ik ben ook altijd fanatiek wintersporter geweest, maar mijn man heeft er niet zoveel mee. Zit altijd te miepen dat hij veel te moeilijke dingen moet doen van ons en hij vind een hele week skiën veel te lang. Hij is ook pas drie keer geweest waarvan hij de eerste keer op een toch al brakke knie is gevallen. Maar wat doen jullie met V dan?

En wat betreft houden van 2e kindjes, ik houd nog steeds even veel van mijn peuter! En van de tweeling ga ik als ze net zo oud zijn net zoveel houden weet ik nu al. Nu nog even wat minder omdat ze zich eerst nog meer als echte persoontjes moeten ontwikkelen en bij mij liefde moet groeien. Maar ik houd zeker niet minder van hen dan dat ik van mijn zoon hield toen hij hun leeftijd was. Maar dat soort gedachtes horen erbij, zeker als je zwanger bent van een 2e denk je alleen maar "maar alles was toch goed zoals het was, dan kan het alleen maar slechter worden" en "nu heb ik veel minder tijd voor kind 1" etc. hoort er gewoon bij.

Tolsjoi, wij gebruiken hier Luuf, dat is vanaf zes maanden. Smeren we op de borst en onder de voetjes, en verder proberen we een beetje te stomen in de douche. Veel meer kun je er zelf niet aan doen volgens mij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176786394
Stomen? Dat deed mijn schoonmoeder vroeger met mijn vriend die vaak benauwd was. En bij echte zorgen naar de huisartsenpost!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176786421
akelig hè tolstoi. N had dat woensdag en heb de huisarts gebeld. Deze gaf toen aan niets te kunnen betekenen (mits er verder geen koorts, uitslag ed was). Slijmoplossend spul mocht ze nog niet hebben. Geen tips gekregen verder (ook niet naar gevraagd).
We gebruiken regelmatig zoutoplossing en nemen haar bewust mee onder de douche deze week zodat het 'stomen' wellicht iets verlicht.
Inmiddels begint het bij N los te komen, de snotterbellen vlogen me vandaag om de oren. :')
pi_176786597
Hier stroomt de snot ook rijkelijk tijdens het douchen idd _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176786834
Als S. niest. vliegt het snot in het rond, maar 's avonds heeft ie het af en toe zo benauwd.
Nu slaapt ie gelukkig.

Ui en stomen zal ik proberen. We hebben nu eerst zoutoplossing geprobeerd. Dat hielp dusdanig dat ie kon drinken. Dat is nu ook belangrijk natuurlijk.

Wat kun je je machteloos voelen bij zo'n ziek kleintje :'(
  zaterdag 27 januari 2018 @ 23:34:22 #280
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176787882
Bah, wat rot Tolstoi :{ Beterschap voor S! :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176788148
Beterschap voor S!

De angst voor een 2e is echt niet nodig. Je gaat er echt net zoveel van houden. En 2 samen is echt nog zoveel mooier zelfs!
Wel gek dat ik S. zo door en door ken, terwijl ik M. nog moet leren kennen. Maar ik weet nu ook dat dat gaat gebeuren.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je van een tweede niet (genoeg) zou houden.
Het allerleukste van de wereld heb je al bij 1, en nu heb ik dat gewoon 2x :'( :'( O+ O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176789636
Beterschap voor S, Tolstoi.

Nog een paar uurtjes dan is Flens alweer zes weken. Vandaag was hij flink onrustig maar hij heeft eindelijk weer vier uur geslapen, ondanks krampjes. :)

Tijdens de voedingen ga ik steeds meer voorlezen. Of Cold mountain nou zo'n handige start is betwijfel ik, man wat een lange zinnen met lastige woorden. Niet alleen zijn Engels verbetert ervan, dat van mij ook. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176792812
Beterschap voor S ;(
Toen V zo ontzettend verkouden was hebben we er eigenlijk niks aan gedaan. Ben me ook een paar keer kapot geschrokken toen hij hoestte en er flinke slijm uit zijn mond kwam.

FF wij gaan met een hele bups naar Oostenrijk.
Ouders en broers van vriendlief gaan ook mee, aangezien oma waarschijnlijk niet gaat skiën blijft V daar.
Ik ga alleen maar ochtenden skiën, mijn conditie is nog niet helemaal op pijl sinds de bevalling.
pi_176792978
Beterschap voor de snotbaby's. Tolstoi, dat slijm klinkt echt heel naar. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176793165
Hier heeft Timo de afgelopen twee nachten alles uitgekotst na zijn fles. Echt zo zielig en zo vies! Snap het ook niet, overdag is er niks aan de hand en dan 's nachts ineens dit. En daarna gewoon weer vrolijk zijn..
pi_176798783
He bah Gogo jij ook al een verkouden baby. Beterschap.

Flens zwiept 's nachts enorm met zijn handen en wordt wakker wanneer hij de spijlen raakt. Inbakeren lijkt ons niet fijn voor hem.

Mijn man vindt het prima om het ledikant alvast in de slaapkamer te proppen. Zo kan hij ook nog lekker lang bij ons in de slaapkamer slapen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176802960
V is gefrustreerd omdat hij niet vooruit komt omdat hij geen grip heeft. Heb zijn broekje en sokken al uitgedaan maar de speelmat is te glad, iemand tips? (8>

Verder vindt hij mijn gezicht erg interessant.
Hij pakt met zijn handen mijn wangen vast en knijpt er dan in, als ik auw roep begint hij te lachen :')
pi_176804082
Wij vierden vandaag L.'s verjaardag. :'( O+

Vorig jaar bracht man peuter op dit tijdstip naar mijn moeder omdat ik al even zat te puffen. De volgende ochtend zou ik fris, fruitig en rustig wakker worden, maar rond het middaguur zouden de weeën toch weer vol losbarsten waarna om 14.40 L. geboren zou worden. O+

L. vond het niet zo, het was haar te druk en heeft daardoor bijna haar hele feestje op mans rug doorgebracht. :D

De taart was fantastisch,

maar L. was niet zo onder de indruk. :')

Al smaakte haar eerste zeer onverantwoorde taartje wel erg lekker! *O*


Morgen haal ik een dreumes uit bed. O+

En nu ga ik als een idioot traktaties knutselen en het huis poetsen ivm een bezichtiging morgenmiddag. _O- :W
pi_176804912
L. alweer 1!! Alvast gefeliciteerd Selvaria!
pi_176805075
Gefeliciteerd, Selvaria. Dat snoetje bij het eten van de taart. _O- .

Zoutoplossing werkt ook goed bij onze snotbaby, in de zin dat hij dan tenminste wel goed kan drinken en rustig in slaap valt. Maar dat gepiep en gehijg blijft wel rot om te horen.
In mijn omgeving heb ik wat mensen die echt heel erg ziek van de griep zijn (geweest) en ik ben in ieder geval heel blij dat ons dat tot nu toe bespaard is gebleven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176805162
Wat een toffe taart :o O+

Ik ben zo ontzettend trots op M. Vandaag was het feestje van S. en het was DRUK! M. heeft ondertussen een uurtje in zijn eigen bed geslapen en daarna tussen de herrie in de box ook een uurtje. Bij veel mensen op schoot, dus ik was bang voor de avond, maar ik lig nu samen met hem op de bank O+ De hele dag lachen en dan nog zo slapen, wat een heerlijk kind is het!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 28 januari 2018 @ 21:05:05 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176806255
Gefeliciteerd Selvaria! *O* . Mooie taart, mooi kind.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176807148
Gefeliciteerd Selvaria. En wat een fantastische taart! :o

LeSage, wat een modelbaby heb je met z'n slaapjes tussen de herrie. :) En gefeliciteerd met S. :*

Flav, knijpen is hier ook ineens een hit. Echt overal in, en hard jonge! Ik zeg wel steeds 'nee' of 'auw' of iets, maar tot zover nog geen verandering. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176807181
Ohh die taart! :o O+
Alvast gefeliciteerd Selvaria! Met je bijna-dreumes! O+

Beterschap voor alle snotbaby's, vind dat altijd zo sneu ;( :*

Krijg net van m'n zus (=onze gastouder) door dat een ander opvangkindje waterpokken heeft :{ komende dagen onze peuter maar goed in de gaten houden dus...vind zulke dingen toch altijd een beetje naar met een mini-baby in huis.
Vooral omdat ik niet weet of ik antistoffen heb. Blijkbaar heb ik ooit wel een paar pokken gehad, maar geen idee of ik daardoor ook antistoffen aangemaakt heb (m'n zus had er zelf ook maar een paar en heeft dus geen antistoffen).
Nou ja, in de gaten houden dus maar!

Besloten om morgen toch nog een keer terug te gaan naar de ha voor onze Pitbull, vanwege onze verdenking op kma. Ben benieuwd wat ze er nu van zegt.

Ohja, en ik trok 'm net gewoon een pyjama'tje maat 62 aan en dat paste gewoon..! :o
Hij krijgt ook echt al lekkere spekbilletjes! :9 O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176811157
Gefeliciteerd Selvaria *O*

Lastig dat je het van jezelf niet weet twist, want als jij het gehad hebt is pitbull de eerste 3 maanden beschermd (had m'n kraamhulp opgezocht toen bleek dat m'n neefje waar O een paar dagen eerder nog mee gespeeld had het had in mijn kraamweek.

Wij hadden net een megaspuger in bed. Die vandaag blauwe bessen, frambozen en een paar hapjes spinazie had gegeten. Ik dacht even een paar seconden dat de bloed spuugde... lag ze lekker in een plasje van een paar cm naar ons te lachen :') en ondanks licht en een hoop geluid heeft Em gewoon lekker doorgeslapen gelukkig! Maar wat een mega troep... het zou me verbazen als alles eruit gaat, maar gelukkig heeft een hydrofiel het meeste opgevangen, al zien haar slaapzak en shirt ook wat paars. Gelukkig zijn het meisjes, kunnen we zeggen dat het zo hoort :') matras ligt nu te drogen, dus ik slaap voor het eerst (ook) naast Em, zodat de meiden nog steeds ieder aan hun eigen kant liggen. En ben nu klaarwakker uiteraard.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_176811415
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 20:34 schreef Flav het volgende:
Ben echt een ontzettend weekdier geworden sinds V er is, ik hoef maar naar hem te kijken en de tranen borrelen op O+
Maar als ik naar hem kijk voel ik ook een beetje ‘angst’.
Stel er komt een 2e kindje bij, kan ik daar dan ook net zo veel van houden? Houd ik dan ook nog net zoveel van hem als dat ik nu doe?
Brrrr.. nare gedachtes :{
Hier vier kids onder de zes, ja je gaat ze allemaal superlief vinden en ja ze zijn allemaal bijzonder.

Nummer 1 was bijzonder want geweldige ervaring en bij nummer vier idem. Alleen met wat meer zelfvertrouwen 😁

Edit: bij het consultatiebureau geven ze geen advies meer maar vragen ze het..

Geniet, leef je leven en zet je gezin de eerste jaren vol op de eerste plaats, de rest komt wel weer. En twijfel nooit aan je moederinstinct!

[ Bericht 9% gewijzigd door ootjekatootje op 29-01-2018 00:52:36 ]
pi_176811499
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 23:51 schreef LeSage het volgende:
Beterschap voor S!

De angst voor een 2e is echt niet nodig. Je gaat er echt net zoveel van houden. En 2 samen is echt nog zoveel mooier zelfs!
Wel gek dat ik S. zo door en door ken, terwijl ik M. nog moet leren kennen. Maar ik weet nu ook dat dat gaat gebeuren.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je van een tweede niet (genoeg) zou houden.
Het allerleukste van de wereld heb je al bij 1, en nu heb ik dat gewoon 2x :'( :'( O+ O+ O+
en de interactie tussen de kids is ook echt de moeite waard!

Hier drie lieve kids die heel veel van hun babyzusje houden en haar helemaal vertroetelen. Baby wordt zelfs rustig van contact met de andere drie.
pi_176812902
Gefeliciteerd Selvaria!

En ja joh, op de tweede ben je ook instantly straalverliefd, nog worries!

Tetter is vandaag alweer 7 maanden... Het dingske kruipt, gaat zitten en heeft bedacht dat ie dan ook wel zelf overal tegenaan kan staan. Doei, kleine baby... :'( O+ Zo trots op mijn kleine patser!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 29-01-2018 08:19:53 ]
pi_176812923
Selvaria, gefeliciteerd *O*

Ocherm, FF. Wel een rustige nacht gehad?

Ik had een trollbaby. Laatste fles gehad, daarna verschoond en naar bed. Ik mijn tanden gepoetst en wil naast hem gaan liggen, maar toen rook ik iets verdachts. Even lekker in die tussenliggende minuut gepoept :')
Daarna wel een heerlijke nacht gehad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 29 januari 2018 @ 08:30:25 #300
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176813079
Selv gefeliciteeeeerd *O*
Een jaar alweer O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_176813717
Van harte Selv! Wat een mijlpaal hè? :*
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')