abonnement Unibet Coolblue
pi_176655982
Dat de helft van de bijstandsuitkeringen wordt verstekt aan mensen met een niet-westerse achtergrond geeft een beeld van de grote financiėle lasten die gepaard gaan met niet-westerse immigratie. Staatssecretaris Tamara van Ark (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) gaat er strenger op toezien dat migranten in de bijstand ook echt gaan voldoen aan de eis om nederlands te leren. Het ligt voor de hand dat beheersing van de taal een minimale vereiste is om aan werk te komen. Het vermoeden is dat gemeentes dit niet handhaven. Ik ben van mening dat men net zoals in Denemarken alleen nog maar tot nationalisering zou moeten overgaan als men langdurig heeft bewezen de eigen broek te kunnen ophouden. Migranten die lang in de bijstand verblijven moeten indien het thuisland weer veilig is altijd weer uitgezet kunnen worden ongeacht de termijn. Internationaal rechtelijk heb je er recht op je bestaan op te kunnen bouwen en dus de kans te krijgen te studeren en werk te vinden. Dat is niet het afhankelijk blijven van de bijstand.
quote:
Staatssecretaris Van Ark wil strenger toezicht op taaleis bijstand
Staatssecretaris Tamara van Ark (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) gaat er strenger op toezien dat migranten in de bijstand ook echt gaan voldoen aan de eis om Nederlands te leren.

De VVD-bewindsvrouw heeft dat gezegd in het televisieprogramma WNL op Zondag.

"De taaleis in de bijstand is verplicht", aldus Van Ark. Ze zegt dat ze het onderwerp hoog op haar agenda heeft staan en dat daar ook "niet-vrijblijvende afspraken met gemeenten" over moeten komen.

Van Ark wil nog niet dreigen met sancties, maar gaat eerst in gesprek. "Binnenkort krijg ik cijfers over hoe die taaleis wordt uitgevoerd in gemeenten en dat vind ik een hele mooie gelegenheid om met dit onderwerp aan de slag te gaan".

Uit cijfers van het CBS blijkt dat de helft van de bijstandsgerechtigden een niet-westerse achtergrond heeft.


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 21-01-2018 17:04:48 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176656062
Dit is niet genoeg. Basisinkomen voor iedereen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_176656078
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:29 schreef alilami het volgende:
Dit is niet genoeg. Basisinkomen voor iedereen.
En wie betaalt dat?
pi_176656131
Wie dacht ze naar Nederland kwamen voor het mooie weer of de prachtige natuur?
Ze komen om dat er wat te halen is, nergens anders voor.
pi_176656146
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En wie betaalt dat?
Robotslaven.

Robots zorgen voor hogere productiviteit. Mensen profiteren.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_176656336
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:32 schreef alilami het volgende:

[..]

Robotslaven.

Robots zorgen voor hogere productiviteit. Mensen profiteren.
Vergeet het maar. Je bent als robot in Nederland beter af dan een gewone werknemer. Verder is het hele systeem erop gericht dat de burger wordt belast, slaafs blijft en steeds minder te zeggen krijgt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_176656376
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:32 schreef alilami het volgende:

[..]

Robotslaven.

Robots zorgen voor hogere productiviteit. Mensen profiteren.
Dit is niet de wijze waarop de huidige belasting en premie -grondslag is vormgegeven, Die baseert zich juist in toenemende mate op het belasten van arbeid. Het idee van robotbelasting wordt wel geopperd maar wordt nog nergens toegepast.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176656385
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:32 schreef alilami het volgende:

[..]

Robotslaven.

Robots zorgen voor hogere productiviteit. Mensen profiteren.
Als de Nederlandsche bank nou meer flappen maakt, dan is er meer geld voor iedereen. *O*
pi_176656446
Dat krijg je met een gebrek aan stageplaatsen en discriminatie op de arbeidsmarkt.
pi_176656455
quote:
99s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:42 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als de Nederlandsche bank nou meer flappen maakt, dan is er meer geld voor iedereen. *O*
Dat is tegenwoordig de taak van de ECB en die print nu 30 miljard euro per maand bij door schuldpapier te monetariseren (QE).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176656767
quote:
3s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Dat krijg je met een gebrek aan stageplaatsen en discriminatie op de arbeidsmarkt.
Dat laaghangende fruit is al opgebruikt en werkt niet meer.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 21 januari 2018 @ 17:01:45 #12
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_176656807
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:32 schreef alilami het volgende:

[..]

Robotslaven.

Robots zorgen voor hogere productiviteit. Mensen profiteren.
Eens, robots aan het werk stellen in het belang van het volk en niet van de bedrijven.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 21 januari 2018 @ 17:04:57 #13
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_176656868
quote:
6s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:01 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Eens, robots aan het werk stellen in het belang van het volk en niet van de bedrijven.
basisinkomen is tegen het belang van het volk. Gratis geld je hele leven krijgen is goed voor niemand. loonbelasting omlaag wel goed idee.
pi_176656875
Dweilen met de kraan open:

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739

Totaal: 637.431

De grenzen zijn open.

NB
Ik heb ook cijfers en voorwaarden van en voor emigranten naar Denemarken, die grenzen zijn gesloten. Maar die cijfers willen de D66-ers hier niet weten.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176656928
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:05 schreef cempexo het volgende:
Dweilen met de kraan open:

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739

Totaal: 637.431

De grenzen zijn open.

NB
Ik heb ook cijfers en voorwaarden van en voor emigranten naar Denemarken, die grenzen zijn gesloten. Maar die cijfers willen de D66-ers hier niet weten.
Ze schijnen daar wel last te hebben van één of andere Nederlandse zeiksnor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176657046
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:05 schreef cempexo het volgende:
Dweilen met de kraan open:

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739

Totaal: 637.431

De grenzen zijn open.

NB
Ik heb ook cijfers en voorwaarden van en voor emigranten naar Denemarken, die grenzen zijn gesloten. Maar die cijfers willen de D66-ers hier niet weten.
Denemarken vind ik al lange tijd een land in europa dat een geheel ander migratiebeleid voert dan de overige EU-lidstaten. Verder ben ik ervan overtuigt dat zal blijken dat Denemarken erin slaagt migratie tot financieel voordeel te gaan benutten. De policor in Brussel zal dat niet graag zien. Oostenrijk beweegt zich ondertussen richting dezelfde migratiepolitiek die Denemarken voert.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176657152
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Denemarken vind ik al lange tijd een land in europa dat een geheel ander migratiebeleid voert dan de overige EU-lidstaten. Verder ben ik ervan overtuigt dat zal blijken dat Denemarken erin slaagt migratie tot financieel voordeel te gaan benutten. De policor in Brussel zal dat niet graag zien. Oostenrijk beweegt zich ondertussen richting dezelfde migratiepolitiek die Denemarken voert.
Op dit moment wordt er informeel wat achter de politieke schermen gebabbeld over het in het geheel niet meer toelaten van asielzoekers, wat en wie dan ook.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 21 januari 2018 @ 17:28:46 #18
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_176657316
Iemand anders nog open deuren?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_176657317
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

Op dit moment wordt er informeel wat achter de politieke schermen gebabbeld over het in het geheel niet meer toelaten van asielzoekers, wat en wie dan ook.
Het strikt handhaven van het Dublin akkoord maakt dat landen in noord-europa in feite altijd migranten kunnen afwijzen omdat ze immers al meerdere veilige landen zijn gepasseerd. Asielshoppen is niet toegestaan maar wordt gedoogt. Het zou een goed signaal zijn als Denemarken dit gedoogbeleid als 1e zou stoppen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176657324
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:05 schreef cempexo het volgende:
Dweilen met de kraan open:

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739

Totaal: 637.431

De grenzen zijn open.
Schokkende cijfers!

Vervangingsmigratie is de enige juiste term voor deze tsunami. Het zal niet lang meer duren of de blanke autochtone Nederlander is een minderheid in eigen land. Bedankt EU.
pi_176657343
quote:
3s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Dat krijg je met een gebrek aan stageplaatsen en discriminatie op de arbeidsmarkt.
:')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 21 januari 2018 @ 17:31:48 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_176657378
Het is verkiezingstijd, dan hebben lakeien van EU beleid opeens even zogenaamd het beleid van de PVV overgenomen om stemmen te krijgen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_176657446
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het strikt handhaven van het Dublin akkoord maakt dat landen in noord-europa in feite altijd migranten kunnen afwijzen omdat ze immers al meerdere veilige landen zijn gepasseerd. Asielshoppen is niet toegestaan maar wordt gedoogt. Het zou een goed signaal zijn als Denemarken dit gedoogbeleid als 1e zou stoppen.
Een asielzoeker die door een Deense rechtbank wordt veroordeeld voor een vergrijp, wordt het land uitgezet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176657493
quote:
15s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:29 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Schokkende cijfers!

Vervangingsmigratie is de enige juiste term voor deze tsunami. Het zal niet lang meer duren of de blanke autochtone Nederlander is een minderheid in eigen land. Bedankt EU.
Het zijn ook vooral schokkende cijfers omdat ons beroepsclowntje met halve waarheden aankomt. De netto migratie is fors lager.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176657512
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:00 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat laaghangende fruit is al opgebruikt en werkt niet meer.
Waarom denk je dat? Is nu actueler dan ooit naar mijn gevoel.
pi_176657527
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een asielzoeker die door een Deense rechtbank wordt veroordeeld voor een vergrijp, wordt het land uitgezet.
Mijn vragen daarbij zijn:
Vanaf welke stafmaat is dit van toepassing?
Is het terugsturen naar een oorlogsgebied toegestaan of wacht men af tot het thuisland weer veilig is?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176657564
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het zijn ook vooral schokkende cijfers omdat ons beroepsclowntje met halve waarheden aankomt. De netto migratie is fors lager.
Met netto migratie bedoel je immigratie-emigratie?
pi_176657585
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:41 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Met netto migratie bedoel je immigratie-emigratie?
Ja.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176657598
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:29 schreef alilami het volgende:
Dit is niet genoeg. Basisinkomen voor iedereen.
Ik blijf het bijzonder vinden dat linkse partijen als de SP zo graag het basisinkomen willen invoeren, terwijl het effect is dat juist de mensen met een uitkering er zwaar op achteruit gaan bij een basisinkomen.
pi_176657660
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja.
Dus immigrerende Algerijnen, Afghanen, Marokkanen - emigrerende Nederlanders, of hoe moet ik dat zien?
pi_176657664
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:42 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik blijf het bijzonder vinden dat linkse partijen als de SP zo graag het basisinkomen willen invoeren, terwijl het effect is dat juist de mensen met een uitkering er zwaar op achteruit gaan bij een basisinkomen.
Het ligt eraan hoe hoog dat basisinkomen is. Als het voldoende is om op hetzelfde bestaansniveau uit te komen als de huidige bijstand dan gaan mensen met een uitkering er niet op achteruit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176657676
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Mijn vragen daarbij zijn:
Vanaf welke stafmaat is dit van toepassing?
Is het terugsturen naar een oorlogsgebied toegestaan of wacht men af tot het thuisland weer veilig is?
Weet ik niet, ik lees niet alles over dit onderwerp. De DK gedachte is simpel: jij komt dus kennelijk niet om asiel aan te vragen.

Enkele jaren geleden was er een groep van 100 asielzoekers opgenomen in een DK kerk, ik weet even niet meer uit welk land. Allemaal enge verhalen over hun reden om asiel aan te vragen. DK controleert altijd een verhaal/verhalen. Uiteindelijk bleek dat zij niet in hun land in militaire dienst wilden.

Alle 100 eruit gezet. Belgiė zei toen: kom hier maar heen, aldus geschiedde. Die zullen nu wel in NL ergens rondlopen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176657706
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:42 schreef Monolith het volgende:

Met netto migratie bedoel je immigratie-emigratie?
[..]

Ja.
Ik zou het graag zien met cijfers in de vorm van brain-drain versus brain-gain want dat zijn op termijn mijnsinziens de belangrijkste economische en sociale factoren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176657730
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zou het graag zien met cijfers in de vorm van brain-drain versus brain-gain want dat zijn op termijn mijnsinziens de belangrijkste economische en sociale factoren.
Het probleem of beter gezegd de situatie in Nederland is er een geworden (gecreėerd) van, dat afgewezen asielzoekers er blijven. Bruto blijft bruto.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 21-01-2018 18:21:40 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176657755
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het ligt eraan hoe hoog dat basisinkomen is. Als het voldoende is om op hetzelfde bestaansniveau uit te komen als de huidige bijstand dan gaan mensen met een uitkering er niet op achteruit.
Nou, het invoeren van het basisinkomen betekent as het goed is ook het afschaffen van de toeslagenparade. Verder geldt dat het basisinkomen voor iedereen is, ook voor hen die een miljoen per jaar verdienen. De pot die nu voor alle uitkeringen en toeslagen wordt gebruikt zal dan worden verdeeld over meer mensen. Dat kun je alleen opvangen door de pot fors te vergroten -> belastingen moeten flink omhoog voor iedereen.
pi_176657769
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En wie betaalt dat?
Het basisinkomen kost geen geld.
Het idee is om alle belastingen en uitkeringen op de schop te gooien er een simpeler systeem van te maken wat juist geld bespaard.
pi_176657772
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik lees niet alles over dit onderwerp. De DK gedachte is simpel: jij komt dus kennelijk niet om asiel aan te vragen.

Enkele jaren geleden was er een groep van 100 asielzoekers opgenomen in een DK kerk, ik weet even niet meer uit welk land. Allemaal enge verhalen over hun reden om asiel aan te vragen. DK controleert altijd een verhaal/verhalen. Uiteindelijk bleek dat zij niet in hun land in militaire dienst wilden.

Alle 100 eruit gezet. Belgiė zei toen: kom hier maar heen, aldus geschiedde. Die zullen nu wel in NL ergens rondlopen.
Hoogst waarschijnlijk waren dat eritreers. Nederland blijkt een aanzuigende werking te hebben op eritreers.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176657792
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoogst waarschijnlijk waren dat iritreers. Nederland blijkt een aanzuigende werking te hebben op iritreers.
Waar ligt Iritrea? Naast Ithiopiė?
pi_176657802
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Nou, het invoeren van het basisinkomen betekent as het goed is ook het afschaffen van de toeslagenparade. Verder geldt dat het basisinkomen voor iedereen is, ook voor hen die een miljoen per jaar verdienen. De pot die nu voor alle uitkeringen en toeslagen wordt gebruikt zal dan worden verdeeld over meer mensen. Dat kun je alleen opvangen door de pot fors te vergroten -> belastingen moeten flink omhoog voor iedereen.
Nederland is geniaal in het zinloos en nutteloos van het rondpompen van geld. Dat krijg je er niet meer uit.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176657810
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:53 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het basisinkomen kost geen geld.
Het idee is om alle belastingen en uitkeringen op de schop te gooien er een simpeler systeem van te maken wat juist geld bespaard.
Ideeėn pakken vaak heel anders uit in de praktijk.
Want als iedereen een basisinkomen krijgt, denk ik zomaar dat de helft van werkend Nederland er ook het bijltje bij neergooit.
Want gratis geld. En daar staan we dan in lege supermarkten. Niks meer te eten.
Oeps.
pi_176657822
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zou het graag zien met cijfers in de vorm van brain-drain versus brain-gain want dat zijn op termijn mijnsinziens de belangrijkste economische en sociale factoren.
Het CBS heeft in ieder geval de cijfers naar land van herkomst. Die zijn onlangs nog uitgebreid de revue gepasseerd in een topic. Via Google kun je ze vast wel vinden op Statline.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176657834
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Waar ligt Iritrea? Naast Ithiopiė?
Nee, er net iets boven ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176657848
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ideeėn pakken vaak heel anders uit in de praktijk.
Want als iedereen een basisinkomen krijgt, denk ik zomaar dat de helft van werkend Nederland er ook het bijltje bij neergooit.
Want gratis geld. En daar staan we dan in lege supermarkten. Niks meer te eten.
Oeps.
Daarom tegelijkertijd de doodstraf in voeren voor pauper zijn ^O^
pi_176657858
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ideeėn pakken vaak heel anders uit in de praktijk.
Want als iedereen een basisinkomen krijgt, denk ik zomaar dat de helft van werkend Nederland er ook het bijltje bij neergooit.
Want gratis geld. En daar staan we dan in lege supermarkten. Niks meer te eten.
Oeps.
Erger nog, mensen met een prestatiedrive, zoals ondernemers, zullen Nederland gaan verlaten. Dat gebeurt nu al.
De vraag wordt eerder: wat hou je dan over ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176657863
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:29 schreef alilami het volgende:
Dit is niet genoeg. Basisinkomen voor iedereen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_176657897
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ideeėn pakken vaak heel anders uit in de praktijk.
Want als iedereen een basisinkomen krijgt, denk ik zomaar dat de helft van werkend Nederland er ook het bijltje bij neergooit.
Want gratis geld. En daar staan we dan in lege supermarkten. Niks meer te eten.
Oeps.
5 Ferrari's op videoband!
pi_176657963
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Erger nog, mensen met een prestatiedrive, zoals ondernemers, zullen Nederland gaan verlaten. Dat gebeurt nu al.
De vraag wordt eerder: wat hou je dan over ?
Niks. Dat wordt een jungle.
pi_176667261
Update:

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739
2017 - 233.000

Totaal: 871.431

2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176667350
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Erger nog, mensen met een prestatiedrive, zoals ondernemers, zullen Nederland gaan verlaten. Dat gebeurt nu al.
De vraag wordt eerder: wat hou je dan over ?
Het is een zegen voor ieder land als daar geen werkgevers of vrienden van werkgevers zouden zijn. Denk eens aan de rust, wegens het niet meer hoeven te spreken met domme mannenclubjes
  maandag 22 januari 2018 @ 07:16:56 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176667381
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 07:09 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is een zegen voor ieder land als daar geen werkgevers of vrienden van werkgevers zouden zijn. Denk eens aan de rust, wegens het niet meer hoeven te spreken met domme mannenclubjes
Uitkeringstrekker gespot.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 januari 2018 @ 08:18:18 #51
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176667774
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:32 schreef alilami het volgende:

[..]

Robotslaven.

Robots zorgen voor hogere productiviteit. Mensen profiteren.
Ik mag hopen dat je dit als grap bedoeld hebt :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 22 januari 2018 @ 08:53:07 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176668062
Je verwacht het niet.
pi_176669051
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ideeėn pakken vaak heel anders uit in de praktijk.
Want als iedereen een basisinkomen krijgt, denk ik zomaar dat de helft van werkend Nederland er ook het bijltje bij neergooit.
Want gratis geld. En daar staan we dan in lege supermarkten. Niks meer te eten.
Oeps.
Het zou voor mij geen flikker uitmaken, k wil niet de hele dag thuis zitten. Maar op een gegeven moment zullen er vanwege automatisering sowieso minder mensen nodig zijn. Juist die supermarkt wordt dan praktisch volautomatisch gevuld.
pi_176669118
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het zou voor mij geen flikker uitmaken, k wil niet de hele dag thuis zitten. Maar op een gegeven moment zullen er vanwege automatisering sowieso minder mensen nodig zijn. Juist die supermarkt wordt dan praktisch volautomatisch gevuld.
En hulpbehoevende mensen, gehandicapten en bejaarden worden in deze toekomst ook door robots verzorgd?
  maandag 22 januari 2018 @ 10:15:53 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176669131
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En hulpbehoevende mensen, gehandicapten en bejaarden worden in deze toekomst ook door robots verzorgd?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176669174
Zouden die Iritrese immigranten dat ook doen? Steeds op een Iritrees forum zitten te vertellen waarom Nederland zoveel beter is dan Iritriėa?
pi_176669272
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 06:48 schreef cempexo het volgende:
Update:

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739
2017 - 233.000

Totaal: 871.431

2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.
De tering. Vorige jaar nog hoger dan 15'?
pi_176669351
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:18 schreef Arth_NL het volgende:
Zouden die Iritrese immigranten dat ook doen? Steeds op een Iritrees forum zitten te vertellen waarom Nederland zoveel beter is dan Iritriėa?
In Nederland worden Eritrese immigranten eigenlijk altijd toegelaten. Dit gebeurt omdat men het Dublin akkoord niet handhaaft en ze niet terugstuurt naar het veilige land waar de migrant binnenkomt zoals bijv. Italiė.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176669371
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En hulpbehoevende mensen, gehandicapten en bejaarden worden in deze toekomst ook door robots verzorgd?
Verzorging zal sowieso een stuk makkelijker gemaakt worden door allerlei technologische vooruitgangen lijkt me. Bovendien wordt het makkelijker voor je familie te zorgen als je zelf niet hoeft te werken. Je kunt sowieso wel een systeem met extra beloningen voor werk verzinnen.
  maandag 22 januari 2018 @ 10:31:03 #60
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176669403
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 06:48 schreef cempexo het volgende:
Update:

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739
2017 - 233.000

Totaal: 871.431

2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.
Immigranten - emigranten = migratiesaldo:

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 januari 2018 @ 10:40:51 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176669558
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Nederland worden Eritrese immigranten eigenlijk altijd toegelaten. Dit gebeurt omdat men het Dublin akkoord niet handhaaft en ze niet terugstuurt naar het veilige land waar de migrant binnenkomt zoals bijv. Italiė.
Terwijl ze zelden tot nooit iets bijdragen hier en alleen maar geld kosten en woonruimte bezet houden die we ook aan Nederlandse starters hadden kunnen geven.

Wil ik daarentegen als werkende burger een partner van buiten de EU laten overkomen ben ik een jaar bezig met formulieren invullen en moet ik overal garant voor kunnen staan. Waanzin.
pi_176669588
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Immigranten - emigranten = migratiesaldo:

[ afbeelding ]
Migratie saldo zonder achtergrondinformatie in de vorm van brain-drain versus brain-gain zegt niet zoveel want dat zijn op termijn mijnsinziens de belangrijkste economische en sociale factoren. Leuk als het 0 zou zijn maar als er mensen met kennis en verdienvermogen vertrekken en vervangen worden door mensen die kennis en verdienvermogen ontberen is het wel degelijk problematisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 22-01-2018 10:47:32 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176670701
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Verzorging zal sowieso een stuk makkelijker gemaakt worden door allerlei technologische vooruitgangen lijkt me. Bovendien wordt het makkelijker voor je familie te zorgen als je zelf niet hoeft te werken. Je kunt sowieso wel een systeem met extra beloningen voor werk verzinnen.
En wat gaan alle mensen dan doen de hele dag?
In de serie / boeken van de Expance hebben ze zo'n soort maatschappij. 30 miljard mensen op de wereld en de helft heeft maar werk. De rest leeft van een soort van basisinkomen, vaak in armoedige omstandigheden. Nare dystopie
pi_176670913
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:45 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

En wat gaan alle mensen dan doen de hele dag?
Iets te doen vinden. Er ligt nog steeds zwerfvuil overal, het hekje van de kinderboerderij moet nodig geschilderd worden, in archieven liggen nog duizenden documenten die eens doorgeplozen en gedigitaliseerd moeten worden etc. etc.

Er is zat werk - alleen momenteel geen middelen of wil om voor dat werk te betalen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_176670953
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Iets te doen vinden. Er ligt nog steeds zwerfvuil overal, het hekje van de kinderboerderij moet nodig geschilderd worden, in archieven liggen nog duizenden documenten die eens doorgeplozen en gedigitaliseerd moeten worden etc. etc.

Er is zat werk - alleen momenteel geen middelen of wil om voor dat werk te betalen.
Alsof er dan nog mensen zijn die dat willen gaan doen.
pi_176670978
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:45 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

En wat gaan alle mensen dan doen de hele dag?
In de serie / boeken van de Expance hebben ze zo'n soort maatschappij. 30 miljard mensen op de wereld en de helft heeft maar werk. De rest leeft van een soort van basisinkomen, vaak in armoedige omstandigheden. Nare dystopie
Wat deden mensen vroegah, toen we nog niet het land hoefden te bewerken en dergelijke dingen. Ik denk dat je met armoedige omstandigheden wel de crux van de zaak te pakken hebt trouwens. Middelen moeten enigszins eerlijk verdeeld worden en dat gaat de grootste uitdaging worden gezien de hebberigheid van het gros van de mensen. Maar wat te doen vinden hoeft op zich geen groot probleem te zijn. Ik zou zelf een soort van eeuwige student worden en veel sporten mocht er echt geen werk voor me zijn en ik gezond en niet armoedig zijn.
pi_176671023
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat deden mensen vroegah, toen we nog niet het land hoefden te bewerken en dergelijke dingen. Ik denk dat je met armoedige omstandigheden wel de crux van de zaak te pakken hebt trouwens. Middelen moeten enigszins eerlijk verdeeld worden en dat gaat de grootste uitdaging worden gezien de hebberigheid van het gros van de mensen. Maar wat te doen vinden hoeft op zich geen groot probleem te zijn. Ik zou zelf een soort van eeuwige student worden en veel sporten mocht er echt geen werk voor me zijn en ik gezond en niet armoedig zijn.
Ik denk niet dat het eeuwige student gebeuren gaat lukken, of je wilt dat volhouden tot je 80ste.
  maandag 22 januari 2018 @ 12:09:07 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176671144
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Migratie saldo zonder achtergrondinformatie in de vorm van brain-drain versus brain-gain zegt niet zoveel want dat zijn op termijn mijnsinziens de belangrijkste economische en sociale factoren. Leuk als het 0 zou zijn maar als er mensen met kennis en verdienvermogen vertrekken en vervangen worden door mensen die kennis en verdienvermogen ontberen is het wel degelijk problematisch.
Ongetwijfeld, maar het is dus niet zo dat er 200.000 migranten per jaar bijkomen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176671156
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar het is dus niet zo dat er 200.000 migranten per jaar bijkomen.
Hoe kun je dat uit zo'n saldo halen? Als er 150.000 weggaan zegt dat niet dat er niet 200.000 bijkomen.
pi_176671160
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:58 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Alsof er dan nog mensen zijn die dat willen gaan doen.
Als het alternatief de hele dag thuiszitten is ? Zat. Je zal ook veel meer kunstenaars krijgen ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  maandag 22 januari 2018 @ 12:11:00 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176671175
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:10 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Hoe kun je dat uit zo'n saldo halen? Als er 150.000 weggaan zegt dat niet dat er niet 200.000 bijkomen.
Je ziet dat er bijvoorbeeld uit Afrika netto maar enkele duizenden per jaar bijkomen (bruine lijn). Tussen 2004 en 2007 vertrokken er zelfs meer dan er binnenkwamen, bijvoorbeeld.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176671218
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je ziet dat er bijvoorbeeld uit Afrika netto maar enkele duizenden per jaar bijkomen (bruine lijn). Tussen 2004 en 2007 vertrokken er zelfs meer dan er binnenkwamen, bijvoorbeeld.
Ik ben toe aan een cursus statistiek merk ik.
  maandag 22 januari 2018 @ 12:20:54 #73
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176671353
quote:
Uit cijfers van het CBS blijkt dat de helft van de bijstandsgerechtigden een niet-westerse achtergrond heeft.
Jammer dit. We maken ongeveer 12% van de bevolking uit maar toch heeft 50% van de niet-westerse allochtonen een bijstandsuitkering. Een factor van ruim 3 oververtegenwoordigd dus. Ik zou het wel fijn vinden als dit percentage is gesplitst naar nationaliteit.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176671773
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:29 schreef alilami het volgende:
Dit is niet genoeg. Basisinkomen voor iedereen.
Vind ik ook. Feit is dat er niet genoeg banen zijn. Feit is dat mits je een hele specifieke opleiding hebt gehad of werkervaring hebt opgedaan je na je 45st vaak nergens meer aan de bak komt en is het dus zinloos mensen "werk" te laten doen waar in principe voor betaalt moet worden.(plantsoenen dienste/groen e.d) Dat vind ik gelijk aan slavenarbeid. Iets dat wij volgens mij niet willen in de 20st-21st eeuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2018 12:45:19 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 12:48:47 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176671825
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:13 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik ben toe aan een cursus statistiek merk ik.
Jij aan een cursus grafiekjes lezen, merk ik.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176671828
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:20 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Jammer dit. We maken ongeveer 12% van de bevolking uit maar toch heeft 50% van de niet-westerse allochtonen een bijstandsuitkering. Een factor van ruim 3 oververtegenwoordigd dus. Ik zou het wel fijn vinden als dit percentage is gesplitst naar nationaliteit.
Dat de helft van de bijstandsgerechtigden een niet-westerse achtergrond heeft (is niet gelijk aan) 50% van de niet-westerse allochtonen heeft een bijstandsuitkering.
Van het totaal aan verstrekte bijstandsuitkeringen wordt 50% verstrekt aan 12% van de bevolking.
Volgens mij is die factor veel groter dan 3, van de autochtonen is circa 2% afhankelijk van de bijstand. De factor is 8,3 x oververtegenwoordigd omdat evenveel uitkering wordt verstrekt aan 12% niet westersen als de overige 88% daarmee valt deze factor 50% weg, blijft over, 100/12=8,33 Dit komt aardig overeen met de doorsnee naar nationaliteit en generatie gesplitste gegevens van het CBS. Dit cijfer betreft niet-westerse versus autochtonen+westerse migranten. Vermoedelijk is de factor circa 10 indien het autochtonen versus niet-westersen betreft.

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/uitkeringen

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 22-01-2018 14:15:32 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 22 januari 2018 @ 13:27:40 #77
3542 Gia
User under construction
pi_176672456
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:29 schreef alilami het volgende:
Dit is niet genoeg. Basisinkomen voor iedereen.
Ben dan toch wel voor iedereen ouder dan 18.

Niet dat die islamitische gezinnen met 5 kinderen (of meer) maandelijks zo'n duizend of 6 krijgen, netto.
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:30 schreef Hiddendoe het volgende:

En wie betaalt dat?
Dat bespaar je op andere posten, zoals huurtoeslag, zorgtoeslag.
En een hoop banen kunnen verdwijnen, zoals de sociale rechercheurs, omdat het dan niet meer uitmaakt met hoeveel mensen je een woning deelt.
Maar ook de banen bij de belastingdienst voor wat betreft het toekennen van toeslagen.
Het levert tevens woonruimte op, omdat er nu veel stellen niet samenwonen vanwege de bijstand en/of de toeslagen.

Daarnaast bezuinig je in de zorg, omdat ouderen er makkelijker voor kiezen een woning te delen en daarmee de kosten en de zorg voor elkaar.
quote:
3s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
Dat krijg je met een gebrek aan stageplaatsen en discriminatie op de arbeidsmarkt.
Waar zou dat toch aan liggen?
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:35 schreef cempexo het volgende:
Een asielzoeker die door een Deense rechtbank wordt veroordeeld voor een vergrijp, wordt het land uitgezet.
Wmb zou dit mogen gelden voor iedereen in Nederland die (ook) een andere nationaliteit heeft en die dat andere land meer ziet als zijn thuisland dan Nederland.
En dan voor vergrijpen vanaf een strafmaat vanaf onvoorwaardelijke gevangenisstraf, langer dan 2 maanden.
  maandag 22 januari 2018 @ 15:25:56 #78
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176674898
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat de helft van de bijstandsgerechtigden een niet-westerse achtergrond heeft (is niet gelijk aan) 50% van de niet-westerse allochtonen heeft een bijstandsuitkering.
Van het totaal aan verstrekte bijstandsuitkeringen wordt 50% verstrekt aan 12% van de bevolking.
Volgens mij is die factor veel groter dan 3, van de autochtonen is circa 2% afhankelijk van de bijstand. De factor is 8,3 x oververtegenwoordigd omdat evenveel uitkering wordt verstrekt aan 12% niet westersen als de overige 88% daarmee valt deze factor 50% weg, blijft over, 100/12=8,33 Dit komt aardig overeen met de doorsnee naar nationaliteit en generatie gesplitste gegevens van het CBS. Dit cijfer betreft niet-westerse versus autochtonen+westerse migranten. Vermoedelijk is de factor circa 10 indien het autochtonen versus niet-westersen betreft.

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/uitkeringen
Ja, ik heb het verkeerd getypt. Gelukkig is het niet zo erg dat de helft van de niet-westerse allochtonen van de bijstand leeft idd. Maar het is toch schrikbarend hoog. En zoals je zelf al aangeeft is het een factor van ruim 8 keer zoveel. Ik vraag me serieus af hoeveel procent van de niet-westerse allochtonen in de bijstand zit simpelweg omdat ze geen zin hebben om te werken? Ik ken uit persoonlijke ervaring jammer genoeg wel een aantal die dit doen. :{

Deze mensen teren bewust op de centen van de beroepsbevolking zonder iets noemenswaardig terug te doen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176675107
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:25 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ja, ik heb het verkeerd getypt. Gelukkig is het niet zo erg dat de helft van de niet-westerse allochtonen van de bijstand leeft idd. Maar het is toch schrikbarend hoog. En zoals je zelf al aangeeft is het een factor van ruim 8 keer zoveel. Ik vraag me serieus af hoeveel procent van de niet-westerse allochtonen in de bijstand zit simpelweg omdat ze geen zin hebben om te werken? Ik ken uit persoonlijke ervaring jammer genoeg wel een aantal die dit doen. :{

Deze mensen teren bewust op de centen van de beroepsbevolking zonder iets noemenswaardig terug te doen.
Die factor 8x is t.o.v. autochtonen+westerse migranten zoals bijv. polen, duitsers etc. Het is schokkend veel maar uit CBS cijfers blijkt gelukkig dat de volgende generatie niet-westersen al veel minder afhankelijk van de bijstand is. De toestoom snel indammen is van belang om deze aanslag op de sociale voorzieningen te stoppen. Een andere optie is het deense beleid overnemen want de aardgasbaten om ruimhartige sociale voorzieningen te kunnen blijven verstrekken hebben we niet meer.
quote:
Een generatie van graaiers. En nu is het gas op.
Veertig jaar lang leefde Nederland ver boven z'n stand. Alles was ineens mogelijk: eeuwig studeren, een riante studiebeurs (als gift!), hoge uitkeringen voor jan en alleman of doodleuk op je 55e lekker met vervroegd pensioen. Vanaf 1975 schoten de collectieve uitgaven in enkele jaren omhoog van 45 tot meer dan 60 procent van het bbp. De gasopbrengsten vormden al snel tien procent (!) van de rijksuitgaven. Als gevolg van het beleid werd onze internationale concurrentiepositie de vernieling in geholpen, later ook wel bekend als de Dutch Disease. Geen probleem: er was toch geld zat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176675247
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:25 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af hoeveel procent van de niet-westerse allochtonen in de bijstand zit simpelweg omdat ze geen zin hebben om te werken? Ik ken uit persoonlijke ervaring jammer genoeg wel een aantal die dit doen. :{

Deze mensen teren bewust op de centen van de beroepsbevolking zonder iets noemenswaardig terug te doen.
Oneens met het laatste. Ik ken een bijstandsmoeder, ze doet aan mantelzorg en heeft twee kinderen opgevoed die hoger opgeleid zijn dan 85% van de Nederlanders. Misschien nieuws voor je, maar de meerderheid van de rijken werkt niet voor geld. Het moet maar afgelopen zijn met de armzalige loonslavenmentaliteit. Je leeft niet om te werken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_176675510
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:46 schreef alilami het volgende:

[..]

Oneens met het laatste. Ik ken een bijstandsmoeder, ze doet aan mantelzorg en heeft twee kinderen opgevoed die hoger opgeleid zijn dan 85% van de Nederlanders. Misschien nieuws voor je, maar de meerderheid van de rijken werkt niet voor geld. Het moet maar afgelopen zijn met de armzalige loonslavenmentaliteit. Je leeft niet om te werken.
Dat dus, maar ook wanneer je in Nederland een buitenlandse achternaam hebt, je minder kans hebt op een baan dan wanneer je een criminele achtergrond hebt. Zo zorgen de werkgevers ook voor een hogere bijstandsnoodzaak van mensen van buitenlandse afkomst.
We have far more in common than that which devides us..
pi_176675884
En het grappige is dat de autochtone die in de bijstand zitten als criminelen worden behandeld.
Constant gecheckt tot op ieder tientje na die ze wellicht hebben gekregen voor de verjaardag van familie zodat het kroost van diegene, toch nog wat extra's te eten kan hebben die dag.

Maar de "achmed ik niet nederlands kunnen" somaliėr die niemand van verstaan, die de grootste groep vormt, word niet eens opgeroepen bij de soos. :')

Daar hebben onze voorouders dan voor krom gelegen.
En ja alleen autochtonen hebben recht op een uitkering wat mij betreft en/of mensen met bijv. ouders die al 20 jaar hier wonen maar wel gewoon werken of gewerkt hebben x jaren lang.

De rest niet.

Daarom word het sociale stelsel ook uitgekleed, door al die immigranten.
Nooit iets bijgedragen ook niet door ouders of familie, maar wel snoepen uit de pot, uiteraard werkt dat niet.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:24:45 #83
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_176675898
Jeetje , niet verwacht dit :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_176676019
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:25 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af hoeveel procent van de niet-westerse allochtonen in de bijstand zit
Uitgaande van een factor 8 tot 10 zal dit dus 2(CBS percentage onder autochtonen) x 8 tot 10 zijn. Tussen de 16% en 20% Dit betekent dat circa 1 op de 5 niet-westersen afhankelijk is van de bijstand.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 22 januari 2018 @ 16:32:16 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176676050
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Uitgaande van een factor 8 tot 10 zal dit dus 2(CBS percentage onder autochtonen) x 8 tot 10 zijn. Tussen de 16% en 20% Dit betekent dat circa 1 op de 5 niet-westersen afhankelijk is van de bijstand.
Cijfers van 2014:
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:41:56 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176676225
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Cijfers van 2014:
[ afbeelding ]
Dit staatje is alweer een paar jaar oud. Ik zag hier op Fok vorige week een recente voorbijkomen volgens mij.
pi_176676713
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Nooit iets bijgedragen ook niet door ouders of familie, maar wel snoepen uit de pot, uiteraard werkt dat niet.
Het werkt totdat de pot leeg raakt ;)

Free-rider problem
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176676839
oprotten met dat tuig
pi_176677159
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Cijfers van 2014:
[ afbeelding ]
Bizar. 70 procent van de Somaliėrs in de bijstand. Totaal geen toevoeging aan onze maatschappij.
  maandag 22 januari 2018 @ 17:31:32 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176677187
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:30 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Bizar. 70 procent van de Somaliėrs in de bijstand. Totaal geen toevoeging aan onze maatschappij.
In een recenter staatje zat 80 procent van de Eritreers in de bijstand. Je hebt er gewoon geen kut aan in een ontwikkelde maatschappij.
pi_176677905
Omdat de gasbaten zijn opgedroogd en de staatsschuld naar beneden moet om een buffer te hebben bij economische tegenspoed worden de lasten van de sociale zekerheid nu grotendeels direct omgeslagen naar de werknemers. Dit effect wordt nog versterkt doordat afgelopen jaren de belasting en premie grondslag verder is verschoven van werkgevers naar werknemers. Het huidige kabinet wil er met de afschaffing van de dividendbelasting en verlaging van de vennootsschapsbelasting nog een schepje bovenop doen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176677910
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In een recenter staatje zat 80 procent van de Eritreers in de bijstand. Je hebt er gewoon geen kut aan in een ontwikkelde maatschappij.
Dacht dat een werkgever zoals jij, wel blij zou zijn met goedkope werknemers ?
pi_176677949
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:19 schreef torentje het volgende:

[..]

Dacht dat een werkgever zoals jij, wel blij zou zijn met goedkope werknemers ?
goedkope werknemers en arme afnemers, heft dat elkaar (afhankelijk van branche) niet een beetje op?
pi_176678133
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:19 schreef torentje het volgende:

[..]

Dacht dat een werkgever zoals jij, wel blij zou zijn met goedkope werknemers ?
Hij moet als werkgever ook gewoon die mensen naar Nederlandse maatstaven betalen.
Of dacht je dat hij als werkgever dat wel even zwart kon doen? :')

De illusie uit de jaren 70 en 80, (en 90 en 2000 enzovoorts) dat de autochtoon te beroerd zou zijn voor bepaald werk en om die reden zogenaamd half Noord-Afrika werd binnengehaald.
Maar feit is natuurlijk dat de nederlander te duur is, toen kwam je nog wel weg met minder betalen, nu moet het via omslachtige uitzendbureau constructies via land van afkomst.

Maar dan nog, gemiddeld werkte die mensen (met name uit Marokko) een jaar voordat ze destijds in de veel riantere bijstandsregelingen kwamen, maar gingen ook nooit meer terug op een enkeling na.. of voor vakantie natuurlijk.. of gewoon terug met behoud van uitkering wat nog steeds een ding is. (tenzij ze dat rond 2012 hadden afgeschaft maar dat zal wel niet)

We hebben alleen iets gehad aan de Spanjaarden in dezelfde periode en aan de polen nu.
Dat zie je ook goed terug in de grafiek ergens hierboven.
  maandag 22 januari 2018 @ 18:41:23 #95
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176678262
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 06:48 schreef cempexo het volgende:
Update:

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739
2017 - 233.000

Totaal: 871.431

2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.
Waarvan zo'n 50.000 asielzoekers in 2015, het topjaar.

In de cijfers hierboven tel je ook zo'n 500.000 Europeanen mee en zo'n 70.000 Amerikanen mee bijvoorbeeld.

Check de CBS-site: http://statline.cbs.nl/St(...),T&STB=G1,G5,G4&VW=T

Je kunt ook per land het aantal immigranten checken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 22 januari 2018 @ 18:48:25 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176678377
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:19 schreef torentje het volgende:

[..]

Dacht dat een werkgever zoals jij, wel blij zou zijn met goedkope werknemers ?
Als ze de taal beheersen en hard werken wel ja.
pi_176678901
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:27 schreef Gia het volgende:
Waar zou dat toch aan liggen?
Vicieuze cirkel?
  maandag 22 januari 2018 @ 19:50:14 #98
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_176679682
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:20 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Jammer dit. We maken ongeveer 12% van de bevolking uit maar toch heeft 50% van de niet-westerse allochtonen een bijstandsuitkering. Een factor van ruim 3 oververtegenwoordigd dus. Ik zou het wel fijn vinden als dit percentage is gesplitst naar nationaliteit.
50% van de bijstand is niet-westers allochtoon.
Niet 50% van de niet-westers allochtoon heeft een bijstand.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_176680762
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:13 schreef Hamzoef het volgende:
Vicieuze cirkel?
Nee, waar begint het mee? Niet een vicieuze cirkel die er voor zorgt dat het in stand blijft...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')